خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Nokia C2-00

بررسی تخصصی Nokia C2-00

گوشی های دو سیم کارته معمولا جایی خودنمایی برندهای کم نام ونشان است و تنها چند مدل را می توان یافت که توسط تولیدکنندگان مطرح به بازار عرضه شده اند. هنگامی که برقراری تماس هدف نخست شماست ، هیچ چیز نمی تواند با Nokia C2-00 در این بخش برابری کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۵/۲۶

بررسی تخصصی Nokia C2-00

مقدمه

گوشی های دو سیم کارته معمولا جایی خودنمایی برندهای کم نام ونشان است و تنها چند مدل را می توان یافت که توسط تولیدکنندگان مطرح به بازار عرضه شده اند. هنگامی که برقراری تماس هدف نخست شماست ، هیچ چیز نمی تواند با Nokia C2-00 در این بخش برابری کند.

image

در نگاه نخست Nokia C2-00 بیشتر شبیه به یک تلفن میان قیمت معمولی به نظر می رسد اما با کار کردن با آن خواهید فهمید گوشی قابلیت های ویژه ای دارد. دو سیم کارته بودن و بهره گیری از دو صفحه اصلی به صورت همزمان قطعا مشخصه برجسته این گوشی است : بدین شکل می توانید از دو خط تلفن فعال به صورت همزمان استفاده کنید.

image
image

بهتر از این سیم کارت دوم از قابلیت تعویض سریع برخوردار است و بنابراین می توانید به آسانی از چند سیم کارت بهره بگیرید. C2-00 از کارت های حافظه microSD هم پشتیبانی می کند و بنابراین می توانید از آن به عنوان یک پخش کننده موسیقی و یا رادیوی خوب (با قابلیت ضبط برنامه ها) استفاده نمایید. علاوه بر این رادیو امکان پخش از طریق بلند گو را نیز داراست.

بر کسی پوشیده نیست که Nokia C2-00 گوشی ارزان قیمتی است ، دوربین گوشی بسیار ساده و ابتدایی است . اما به جای پرداختن به افزودن امکانات فانتزی ، نوکیا قابلیت های مفیدتری به گوشی افزوده است. بهتر است نگاهی کوتاه به مشخصات این گوشی بیاندازیم:

ویژگی های کلیدی

توانایی پشتیبانی از دو سیم کارت ، دو صفحه اصلی با قابلیت های تحسین برانگیز
پشتیبانی دو بانده از GSM
امکان تعویض سریع سیم کارت دوم
صفحه نمایش 1.8 اینچی رنگی با قابلیت نمایش 65000 رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 128 x 160 پیکسل
ویرایش ششم رابط کاربری سری 40
دوربین VGA با فوکوس ثابت
ضبط ویدیویی QCIF با نرخ 10 فریم بر ثانیه
رادیو اف ام استریو با RDS ، قابلیت ضبط برنامه های رادیویی(در برخی از نسخه ها)
بلوتوث 2.1 با EDR
پورت استاندارد microUSB
اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 32 گیگابایت)
سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

نقاط ضعف اصلی

عدم پشتیبانی چهاربانده از GSM و یا 3G برای حداقل یکی از سیم کارت ها
عدم امکان شارژ از طریق پورت USB
دوربین بسیار ساده با کیفیت پایین عکس ها
عدم پشتیبانی از قابلیت شماره گیری هوشمند
صفحه نمایش ضعیف (زوایای دید در بهترین حالت هم بسیار محدود هستند)
عدم تعبیه چراغ قوه (فقط برای خنده!)

بخش نرم افزاری Nokia C2-00 از نرم افزارهای اضافی چون Expense manager هم برخوردار است که برای چنین گوشی تلفن همراهی لازم به نظر می رسد. یک دیکشنری انگلیسی به چینی هم در گوشی تعبیه شده است و علاوه بر این نرم افزاری شما را در استفاده از گوشی یاری می دهد.

image
image

image

برای مالکان گوشی های هوشمند این قابلیت ها اصلا جذاب نیستند اما به هر حال برای بازارهای در حال رشد ، گوشی قابلیت های مناسبی ارائه می کند.

محتویات جعبه

در رده قیمتی Nokia C2-00 واقعا نمی توانید انتظار معجزه در این قسمت داشته باشید، غیر از خود گوشی و شارژر تنها یک هدست یک تکه در درون این جعبه جای داده شده است.

image
image

از کابل microUSB برای مدیریت آسان تر فایل های ذخیره شده در گوشی نیز اثری نیست اما می توانید به جای آن از یک کارتخوان که این روزها هم رواج زیادی پیدا کرده و هم بسیار ارزان است ، استفاده نمایید.

نمای 360 درجه Nokia C2-00

Nokia C2-00 با گوشه های گردی که برای آن در نظر گرفته شده است ، جذاب به نظر می رسد. گوشی ابعادی معادل 108 x 45 x 14.7 میلی متر و وزنی معادل 74 گرم دارد. شاید ضخامت گوشی کمی زیاد به نظر برسد اما حجم کم آن باعث می شود به آسانی قابل حمل باشد.

طراحی

طراحی Nokia C2-00 بسیار ساده است ، یک صفحه نمایش ، دو کلید کنترلی در کنار کلید های مکالمه در طرفین یک کلید چند جهته و صفحه کلید تنها عناصر طراحی گوشی هستند. اما با اینحال منظور ما از ساده ، اصلا بد و منفی نیست. این نحوه جایگیری و طرح بندی از طلوع فناوری تلفن های همراه به کار گرفته شده و به خوبی هم جواب داده است.

اگر C2-00 کمی باریک تر می بود ، خیلی بهتر بود اما در مورد چنین گوشی هایی آنچه بیش از ظاهر اهمیت دارد ، دوام و مانایی آنهاست. بااینکه بدنه پلاستیکی Nokia C2-00 خیلی زود خراشیده می شود اما گوشی استحکام خوبی دارد.در کل از نظر زیباشناختی گوشی دچار مشکل است اما با اینحال چیزی که باید در مورد گوشی های اینچنینی اتفاق بیفتد رخ داده است و گوشی به خوبی از پس کاری که به آن سپرده شده است ، بر می آید.

صفحه نمایش 1.8 اینچی TFT از رزولوشن 128 x 160 پیکسل پشتیبانی کرده و با اینکه عنوان صفحه نمایش رنگی را یدک می کشد اما بسیار ساده است. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم ، هنوز هم گوشی های هوشمند و غیر هوشمندی در بازار دیده می شود که از چنین رزولوشنی و حتی کمتر از آن بهره می برند. بنابراین نباید C2-00 را خیلی هم بد بدانیم.

روشنایی صفحه نمایش پایین است و هیچ نوع سنسور یا تنظیمی نیز برای تغییر دادن آن تعبیه نشده است. تصاویر رنگ و رو رفته هستند و زوایای دید هم به باریکی لبه یک چاقو هستند. اگر خارج از حد این زوایا به صفحه نمایش نگاه کنید ، کاهش شدید کنتراست و همین طور تغییر فوق العاده رنگ ها را احساس خواهید کرد. از سوی دیگر ، میزان بسیار کم زوایای دید ، سبب خواهد شد که آسان تر بتوانید حریم خصوصی تان را حفظ کنید.

همانطور که دور از انتظار هم نیست ، خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش مستقیم نور آفتاب هم اصلا تعریفی ندارد.

image

اندازه کلیدهای کنترلی و کلید های چند جهته بسیار مناسب است اما این کلیدها نسبتا سفت هستند. کلیدهای آغاز و پایان مکالمه نسبت به آن ها از پاسخدهی بسیار بالاتری برخوردارند.با وجود رابط کاربری سری 40 ، کلید چند جهته یک کلید پنج کاربرده است. بر خلاف بسیاری از گوشی های نوکیا ، کلید مرکزی C2-00 برای تایید دستورات نیز به کار می رود.

image

فشردن و نگاه داشتن کلید * منوی مدیریت سیم کارت ها را به نمایش در می آورد.

کلیدهای دوازده گانه صفحه کلید گوشی به اندازه کافی بزرگ هستند اما مسطح اند. دو برجستگی بزرگ بر روی کلید 5 تعبیه شده است تا امکان کار آسان تر با صفحه کلید را نیز داشته باشید. با این حال Nokia C2-01 که البته تنها از یک سیم کارت پشتیبانی می کرد ، صفحه کلید بسیار راحت تری داشت.

کناره سمت راست Nokia C2-00 جذاب ترین بخش طراحی سخت افزاری این گوشی است . این بخش سوکت مخصوص شارژر ، پورت microUSB(که متاسفانه امکان شارژ گوشی از طریق آن وجود ندارد) و شیار ثانویه جایگیری سیم کارت در این قسمت تعبیه شده اند. این شیار بوسیله یک پوشش پلاستیکی محافظت می شود.

سوکت صوتی 3.5 میلی متری در کناره بالایی گوشی جای داده شده است تا دسترسی به آن آسان باشد. در کناره سمت چپ گوشی روزنه مخصوص بند گوشی و در کناره پایینی هم میکروفن آن جای داده شده است.

از کلیدهای تنظیم صدا و یا کلید شاتر اختصاصی دوربین خبری نیست. و به جای آن ها باید از کلید چندجهته و کلید مرکزی استفاده نمایید.

image
 
image

در کناره پشتی گوشی لنز دوربین VGA که از فوکوس ثابت استفاده می کند به همراه اسپیکر گوشی تعبیه شده اند. شیشه ای که بر روی لنز قرار گرفته است پتانسیل بالایی برای آسیب دیدن در برابر خراش ها دارد اما به دلیل اینکه جزئی از کاور باتری است ، حدس می زنم به آسانی قابل تعویض باشد.

در زیر کاور پشتی گوشی باتری آن در کنار اسلات کارت حافظه microSD جای داده شده است. برای دسترسی به اسلات کارت حافظه باید کاور باتری را از جای خود خارج کنید اما این کار زحمت چندانی ندارد. از کارت هایی تا گنجایش 32 گیگابایت پشتیبانی می شود و بنابراین آنچه شما را در این قسمت محدود می کند ، میزان بودجه ای است که برای این منظور در نظر گرفته اید.

باتری گوشی از نوع BL-5C و با گنجایش 1020 میلی آمپر است که تا 19 روز دوام آوردن گوشی در حالت آماده به کار را تضمین می کند. C2-00 با توجه به آنچه از سوی کارخانه اعلام شده است ، تا 5 ساعت و 45 دقیقه در حالت مکالمه دوام می آورد. داشتن دو سیم کارت فعال همزمان بسیار عالیست اما c2-01 از زمان مکالمه بسیار بهتری با استفاده از همان باتری بهره می برد و به همین دلیل می توان کاهش زمان مکالمه را به استفاده همزمان از دو سیم کارت مرتبط دانست.

در زیر باتری شیار معمول جایگیری سیم کارت قرار دارد که از اهرمی فلزی استفاده می کند. این شیار از قابلیت تعویض سریع سیم کارت پشتیبانی نمی کند.

image

کناره پشتی Nokia C2-00 از پلاستیک مات خوبی ساخته شده است که با وجود اینکه اصلا تجملی نیست اما به خوبی از پس انجام کاری که به آن سپرده شده است بر می آید. پلاستیک صیقلی استفاده شده در کناره جلویی هم خیلی خوشایند نیست اما به هر حال نمی توان آن را هم مشکلی جدی تلقی کرد. گوشی از ساخت مستحکم و ساده ای برخوردار است و بنابراین نباید نگرانی خیلی زیادی در مورد آن داشته باشید.

گوشه های گرد گوشی سبب می شود که در دست گرفتن آن آسان تر باشد اما به هر حال نمی توان از ضخامت بیش از حد گوشی چشم پوشید.

image

در اینجا مقایسه ای میان این گوشی و دیگر گوشی دو سیم کارته جدید نوکیا از نظر اندازه صورت داده شده است.

image

رابط کاربری

Nokia C2-00 به دفترچه تلفن رابط کاربری سری S40 نوکیا مجهز است که به معنای فضای بسیاری برای ذخیره مخاطببین (حدود هزار مخاطب بر روی گوشی بعلاوه شماره هایی که در هر دو سیم کارت قابل ذخیره سازی هستند)و تنظیمات خاص آن ها دارد.می توانید نحوه نمایش مخاطبین را هم انتخاب نمایید.

متاسفانه خبری از شماره گیری هوشمند نیست اما امکان جستجو در دفترچه تلفن در نظر گرفته شده است . می توانید دفترچه تلفن را برای ذخیره مخاطبین در مکانی خاص تنظیم نموده و یا آن را وادار به پرسیدن محل ذخیره سازی در هر بار ایجاد مخاطب نمایید.

این حالت در برقراری تماس ها نیز دیده می شود ، امکان انتخاب سیم کارت پیش فرض برای برقراری تماس وجود دارد و همین طور می توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که در هر بار از شما بپرسد از کدامیک از سیم کارت ها استفاده نماید. با فشردن و نگاه داشتن کلید * می توانید پیش از آغاز مکالمه به سیم کارت دلخواه تان سوییچ کنید.

image
image

آنچه نبود آن در این بخش احساس می شود امکان تخصیص شماره هایی خاص به یک سیم کارت است. برای مثال ممکن است کسی شماره شما را در یک اپراتور داشته اما شماره تان را در اپراتور دیگر نداشته باشد. بنابراین باید در هر بار برقراری تماس به یاد داشته باشید از کدامیک از سیم کارت های تان استفاده نمایید. حتی امکان انتخاب سیم کارت پیش فرض برای شماره اصلی مخاطبین هم کافی به نظر می رسید.

توانایی نامگذاری سیم کارت ها در این بخش می توانست بسیار مفید و قابل استفاده باشد. با جای دادن سیم کارت اول ، تنها راه برای برقراری تماس با استفاده از سیم کارت دوم بهره گیری از منوی مدیریت سیم کارت ها با نگاه داشتن کلید * است.
غیر از این ، Nokia C2-00 مشابه سایر گوشی های ارزان قیمت سری 40 عمل می کند . سیم کارت دوم از قابلیت تعویض سریع برخوردار است و بنابراین می توانید آن را به آسانی با هر یک از سیم کارت های دیگر جایگزین نمایید.

صدا در حین مکالمات از وضوح بسیار بالا و بلندی مناسبی برخوردار است و ما با مشکلی در حین تماس ها مواجه نشدیم.تنها نقطه ضعف گوشی در این قسمت پشتیبانی دو بانده آن از GSM است ، گرچه باندهای 900/1800 مگاهرتزی به شدت رواج دارند اما به هر حال نمی توان در سرتاسر دنیا به همان ها دلخوش بود.

نکته عجیب دیگر آن است که برای استفاده از سیم کارت دوم حتما باید سیم کارتی را در شیار سیم کارت اصلی گوشی جای داده باشید. شاید این امر چندان محدود کننده نباشد اما به هر حال عجیب است.

image
image
image

ما Nokia C2-00 را هم با آزمون بلندی صدای قدیمی مان محک زدیم و این گوشی عملکرد خوبی با توجه به ثبات مشخصه های خود چه در پخش موزیک و چه در حین تماس هااز خود به جای گذاشت.

image

رابط کاربری

Nokia C2-00 به ویرایش ششم رابط کاربری سری 40 مجهز است . حالت Active Standby (یا به قول نوکیا Home Screen Mode) هم طبق معمول در دسترس است. اگر پیش از این از گوشی های نوکیا استفاده کرده باشید باید با آن آشنا باشید.

این حالت صفحه اصلی را به بخش هایی تقسیم می کند که می توانید آن ها را بوسیله کلید چندجهته پیمایش نموده و مطابق نیازتان سفارشی سازی کنید. اما حالت پیش فرض منطقی ترین حالت ممکن است.

نشانگر های وضعیت چون تاریخ ؛ ساعت و رویدادهای از دست رفته در بالاترین قسمت به نمایش در می آیند.

image

فشردن کلید پایان مکالمه در حالت قفل گوشی یک ساعت بزرگ دیجیتال را به نمایش در می آورد که برای چک کردن زمان روش بسیار مناسبی است.

منوی اصلی از نماهای معمول ویرایش ششم یعنی مشبک ، مشبک به همراه عناوین نرم افزارها ، لیست مانند و نمایش تکی استفاده می کند.کلید کنترلی سمت چپ به صورت پیش فرض میانبری به عملکرد Go To است که لیستی از میانبرها را به نمایش در می آورد و بنابراین می توانید به آسانی به قابلیت های رایج گوشی دست یابید.

image

مثل همیشه ، و همانند سایر گوشی های مبتنی بر رابط کاربری سری 40 ، C2-00 نیز امکان اجرای نرم افزارهای جاوا را دارد و بنابراین می توانید به قابلیت های بیشتری نیز دست یابید. نسخه جاوای نرم افزار فیس بوک ، نقطه آغاز مناسبی به نظر می رسد.

Nokia C2-00 به خوبی از پس اداره بخش پیام ها بر می آید ، گرچه اثری از قابلیت های فانتزی در آن دیده نمی شود. از SMS ، MMS ، پیام های فوری و ایمیل پشتیبانی می شود. صفحه کلید C2-00 سرعت خوبی در تایپ در اختیار شما می گذارد. از نظر نرم افزاری نیز این گوشی قابلیت های خوبی چون Ovi Chat را در اختیار شما قرار می دهد.

image
image

بخش ایمیل بسیاری از نیازهای اغلب کاربران را برآورده می کند. این بخش با پروتکل های POP3 ، SMTP و IMAP4 سازگار بوده و از چندین حساب کاربری متفاوت نیز پشتیبانی می کند. این بخش قابلیت پشتیبانی از SSL را هم دارست و بنابراین به آسانی می توانید از سرویس هایی چون Gmail نیز بهره ببرید.

image
image
image

می توانید در حالت نمایش افقی یا عمودی به گالری دست پیدا کنید. در حالت افقی عکس ها به صورت تمام صفحه به نمایش در می آیند. عکس ها را می توان به صورت آلبوم ها سازمان دهی کرده ، و به شکل Timeline مشاهده کرد. امکان مرتب سازی آن ها با استفاده از تاریخ ، نام و اندازه نیز وجود دارد. امکان بهره گیری از اسلاید شو با استفاده از جلوه های انتقالی قابل سفارشی سازی نیز گزینه دیگری است که در اختیار شماست.

image
image
image

نرم افزار معمول گالری نیز در C2-00 تعبیه شده است اما در منوی Application قرار دارد. این نرم افزار یک File Manager خوب برای یک گوشی غیرهوشمند است . و امکان مدیریت انفرادی و گروهی فایل ها را در اختیار شما می گذارد.

image
image

پخش کننده موسیقی Nokia C2-00 قابلیت های بسیار خوبی که شامل پشتیبانی مناسب از فرمت های صوتی می شود را در اختیار کاربران می گذارد. پخش کننده موسیقی این گوشی می تواند فرمت های Mp3 ، WMA ،WAV و eAAC+ را پخش نماید. آهنگ ها را می توانید با توجه به نام خواننده ، آلبوم و سبک فیلتر نمایید. خوشبختانه از پروفایل A2DP نیز پشتیبانی شده و می توانید با استفاده از هدست های بلوتوث به موسیقی گوش کنید. اکولایزرهای قابل سفارشی سازی نیز از دیگر امکانات این پخش کننده موسیقی است.

image
image

یک رادیوی اف ام مجهز به RDS هم در این گوشی تعبیه شده است که امکان کار از طریق اسپیکر قدرتمند گوشی را نیز دارد.

در بخش پخش کننده ویدیویی ، Nokia C2-00 از MP4 ، H.263 ، H.264 و 3GP پشتیبانی می کند. اما به هر حال باید قبول کرد که تماشای ویدیو در چنین صفحه نمایشی اصلا سرگرم کننده نیست. احتمالا بیشترین استفاده از این پخش کننده برای تماشای کلیپ هایی است که با استفاده از MMS به دست شما می رسند.

امکان پخش ویدیوها در حالت تمام صفحه وجود دارد و علاوه بر آن می توانید از امکان حرکت سریع رو به جلو و عقب نیز بهره بگیرید.

image
image
image

مرورگر Opera Mini 4.2 به صورت پیش فرض به همراه C2-00 عرضه می شود. این نرم افزار از مدتی پیش به صورت جزئی استاندارد از بسته نرم افزاری رابط کاربری سری 40 در آمده است و علاوه بر سرعت خوب ، تاثیر زیادی در کاهش هزینه های شما دارد. مرورگر وب Opera Mini از لبه های چندگانه پشتیبانی کرده و فشرده سازی اعمال شده بر روی صفحات علاوه بر بالاتر بردن سرعت بار شدن آن ها ، تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها دارد.

برای مثال سایت GSMArena.com در مرورگر اصلی گوشی با حجمی حدود 370 کیلوبایت و در Opera Mini با حجمی حدود 70 کیلوبایت بار شد. به یاد داشته باشید که تنها امکان استفاده از EDGE را دارید و برای همین باید بیشتر مراقب هزینه های تان باشید.

image
image
image

کیفیت صدای عالی

کیفیت صدای Nokia c2-00 خیلی فوق العاده نیست اما با توجه به قیمت گوشی احتمالا بهتر از حدیست که انتظار داشتید.

گوشی در هنگام اتصال به یک تقویت کننده صوتی خارجی چون سیستم صوتی منزل یا اتومبیل عملکرد بسیار خوبی دارد و می توان از نظر بلندی صدا آن را جزو برترین گوشی ها رده بندی کرد. با اتصال هدست ها ، میزان انحراف بین فرکانسی و سیگنال های ناخواسته به شدت افزایش یافته و به شدت نیز از میزان بلندی صدا کاسته می شود.گرچه هنوز هم کیفیت صدا در حد هوبی است و بنابراین ما در این بخش از عملکرد Nokia C2-00 بسیار خشنود هستیم.

اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند این آزمون را می توانید در اینجا مشاهده نمایید.

دوربین VGA با فوکوس ثابت

Nokia C2-00 به همراه یک دوربین VGA با فوکوس ثابت عرضه می شود که قادر به ثبت عکس هایی با حداکثر رزولوشن 640 x 480 پیکسل است. گزینه هایی برای تنظیم تراز سفیدی ، جلوه های رنگی و سلف تایمر در این دوربین در نظر گرفته شده اند.

کیفیت عکس ها در حدی نیست که بتوان چندان مطلبی در مورد آن نوشت. لنز مشکلات بزرگی دارد که سبب محوشدگی گوشه های تصاویر شده و تنها قسمت مرکزی عکس ها واضح باقی می ماند.

در بخش ضبط ویدیویی نیز ، C2-00 به QCIF با نرخ 10 فریم بر ثانیه محدود است که ویدیوهای ضبط شده توسط آن را تنها برای ارسال توسط MMS قابل استفاده می کند.

سازمان دهنده و نرم افزارها

نوکیا همیشه در بخش سازمان دهنده عملکرد خوبی داشته است . تقویم همان نرم افزار همیشگی است که باید با آن آشنا باشید. این تقویم از نماهای روزانه ، هفتگی و ماهانه پشتیبانی کرده و می توانید پنج نوع رویداد مختلف در آن تعریف نمایید.

image
image
image

نرم افزار Alarm امکان تکرار یک رویداد و حتی انتخاب روز هایی خاص برای به صدا در آمدن زنگ هشدار برای یک رویداد را فراهم می کند.گزینه های دیگری هم برای سازماندهی از قبیل Voice recorder با محدودیت ضبط 60 دقیقه ای ، یک کورنومتر و یک تایمر هم در این بخش وجود دارد.

image
image

و در آخر باید به ماشین حساب گوشی Nokia C2-00 اشاره کنم که در دو نسخه پایه ای و پیشرفته ارائه شده است.نرم افزار مبدل واحد گزینه های مختلفی برای تبدیل واحد ها پیشنهاد می کند

image
image
image

Nokia C2-00 به یک دیکشنری هم مجهز است (که در نمونه ما انگلیسی به چینی بود).

image
image
image

نرم افزار Expense Manager نرم افزار بسیار کارآمدی است. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا لیستی از هزینه های تان در ارزهای مختلف ایجاد کرده و از نماهای مختلف نیز بهره بگیرید.

سخن پایانی

اصلی ترین هدف و مشخصه Nokia C2-00 این است که حداقل قیمت را حفظ کند.منظور ما در این مورد تمامی گوشی های تلفن همراه و نه فقط دو سیم کارته هاست. با پرداخت هزینه ای اندک می توانید از امکانات متنوعی برخوردار شوید.

دوربین تعبیه شده با نداشتن آن چندان تفاوتی ندارد ، علاوه بر این عدم امکان پشتیبانی چهاربانده از شبکه های GSM هم ناامید کننده است . با این حال با پشتیباتی از کارت های حافظه microSD با گنجایش بالا و اسپیکر قدرتمند ، بخشی از هزینه تان با کارآیی گوشی به عنوان یک MP3 player خوب جبران می شود.

گوشی از مزایای همیشگی رابط کاربری سری 40 برخوردار است اما به هر حال معایب آن چون عدم مجهز بودن به شماره گیری هوشمند ، نبود مرورگر اسناد آفیس و همین طور جلوه های متحرک را نیز به همراه خود دارد. اما ما چون کاری که با گوشی های گرانقیمت تر سری 40 کردیم نمی خواهیم از این معایب بر علیه Nokia C2-00 استفاده کنیم.

گرچه سوال این است که علاوه بر امکان دو سیم کارته بودن و پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت چه امکان اضافه ای در اختیار شما قرار می گیرد.

در میان رقبا Nokia X1-01 ساده ترین رقیب ممکن است ، این گوشی از دوربین VGA و رابط کاربری سری 30 بهره می برد و حتی از نرم افزارهای جاوا هم پشتیبانی نمی کند. گرچه ارزش گوشی در برابر هزینه پرداختی نسبت به C2-00 بیشتر است!

می توانید منتظر گوشی های زیباتر C2-06/C2-03 هم باشید و با صفحه نمایشی 2.6 اینچی با رزولوشن QVGA این گوشی ها بیش از C2-00 به گوشی های میان قیمت نزدیک اند. گرچه خبری از Wi-Fi نیست که می توانست امکان فوق العاده جذابی باشد.

image
image

سپس نوبت به گوشی های سامسونگ می رسد. Samsung E2152 از یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی فیس بوک و Twitter برخوردار است و از چراغ قوه هم بهره می برد.Samsung Ch@t 222 از صفحه کلید QWERTY برخوردار است و Samsung E2652 Champ Duos از صفحه نمایشی لمسی بهره می برد. علاوه بر این نسخه مجهز به Wi-Fi این گوشی با نام E2652W نیز موجود است. در میان محصولات رده بالاتر Samsung C6112 با یک صفحه نمایش 2.4 اینچی کشویی با رزولوشن QVGA ، دوربین 2 مگاپیکسلی و قابلیت DNSe قرار دارد.

image
 
image
image
image

می توانید از قابلیت جستجوی پیشرفته سایت برای یافتن گوشی های بیشتری که قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را دارند نیز استفاده کنید. می توانید شرایط جستجو را محدود تر کنید تا نتایج یافت شده بیشتر با شرایط شما منطبق باشند.

گوشی های موبایل جزو ضروریات دنیای مدرن امروزی هستند و امکان در دسترس بودن دائمی را برای همگان فراهم می سازند که با وجود گوشی هایی چون Nokia C2-00 دیگر امکان تجملی ای به شمار نمی رود. فنلاندی ها قطعا راه موفقیت در بازار ارزان قیمت ها را خوب بلدند. پشتیبانی از دو سیم کارت انعطاف بیشتری برای کاربران مهیا می سازند و آن ها آسان تر می توانند به مدیریت هزینه های شان بپردازند.

با اینکه Nokia C2-00 تنها گوشی تلفن همراهی نیست که از چنین قابلیتی برخوردار است، اما به هر حال گوشی خوبی از کار درآمده است. اما به عنوان یکی از گزینه های اصلی می توان به آن نگاه ویژه ای داشت. پشتیبانی از سیم کارت دوم همیشه به کارتان خواهد آمد!

GSMARENA
 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)