Nokia 6600iSlide

مدتی پیش نوکیا همزاد دیگری از 6600 را عرضه کرد که از لحاظ ظاهری خیلی زیباتر از نسخه اصلی 6600 بود..

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۷/۱۹
مروری بر گوشی Nokia 6600i Slide
 

مدتی پیش نوکیا همزاد دیگری از 6600 را عرضه کرد که از لحاظ ظاهری خیلی زیباتر از نسخه اصلی 6600 بود . در 6600i نوکیا همچنان به زیبایی ظاهری اهمیت ویژه ای داده است. این گوشی تغییرات کمی کرده است و با دوربین بهتر و ظاهری نو عرضه شده است.

همانطور که ذکر شد طراحی گوشی تغییر کمی داشته است و نوکیا در این بخش با دقت زیادی عمل کرده است. طراحی 6600i  چنان با طراحی نسخه اصلی تطابق دارد که به سختی می توان تفاوتی میان آن دو پیدا کرد. گرچه به این گوشی قابلیت های زیادی افزوده نشده است اما باید بگوییم کار کردن با آن بسیار لذت بخش است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

ویژگی های کلیدی
 

·         پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و پشتیبانی دو بانده از UMTS

·         صفحه نمایش 2/2 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن QVGA

·         دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED

·         فیلمبرداری با رزولوشن VGA و نرخ 15 فریم در ثانیه

·         ویرایش پنجم رابط کاربری سری 40 نوکیا

·         بلوتوث نسخه2 با A2DP

·         رادیو FM استریو با RDS

·         اسلات کارت حافظه microSD(پشتیبانی تا 16 گیگابایت) که گوشی با یک کارت حافظه یک گیگابایتی عرضه میشود.

·         نرم افزار Ovi Maps که از پیش نصب شده است

·         نرم افزارهای Ovi Contacts ، Share On Ovi ،YouTube ، MySpace و FaceBook که از پیش روی گوشی نصب هستند.

·         فشردگی و کوچکی و استفاده  از فلز در بدنه

·         طراحی منحنی وار و کشویی گوشی

·         استفاده از سنسور شتاب سنج برای قابلیت هایی چون tap for time و tap to mute

 

نقاط ضعف اصلی
 
عدم پشتیبانی از HSDPA پایین بودن روشنایی صفحه نمایش مرورگر ضعیف و نصب نبودن مرورگر Opera Mini روی این گوشی اسلات کارت حافظه در زیر باتری قرار دارد و امکان تعویض سریع کارت حافظه مهیا نیست. نبود کلید اختصاصی بعنوان کلید شاتر کیفیت نسبتا پایین دوربین عدم وجود سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد یا هدست دو تکه عدم پشتیبانی از شماره گیری هوشمند عدم پشتیبانی از چند وظیفه گی( Multi Tasking ) که مخصوصا در نرم افزارهای Ovi Contacts و سرویس های شبکه های اجتماعی ناراحت کننده است. عدم وجود نرم افزاری برای مرور اسناد آفیس بهبود خیلی کم بلندی صدای اسپیکر گوشی

نیازی نیست که بگوییم حرف i در طراحی گوشی های نوکیا ، به معنی حفظ ظاهر است. مثل این است که نوکیا بگوید یک گوشی پرفروش را انتخاب کرده و آنرا با تغییری کم در معرض فروش قرار دهد. بیش از به روز رسانی این کار  مشابه عرضه مجدد یک گوشی است . ما به این کار نوکیا خرده نمی گیریم ، اگر محصولی پرفروش در اختیار دارید ، مسلما به فکر عرضه مجدد آن یا نسخه جدیدی از آن هم خواهید افتاد.

بعنوان نمونه باید به گوشی 6300 اشاره کنیم ، به محض فروش خوب این گوشی فنلاندی ها به فکر ارائه 6300i افتادند. این گوشی به امکانات 6300 ، Wi-Fi را هم افزوده بود اما این امر در بازارهای خاصی موجب فروش بیشتر گوشی شد.  در این جا همین نکته را رعایت کرده است. پشتیبانی از شبکه های 3G بدون پشتیبانی WLAN و دوربین بهتر ممکن است باعث فروش بیشتر Nokia 6600i Slide  شود.

به هرحال مدل هایی که با پسوند i عرضه می شوند ، امکاناتی جدید نیز به همراه دارند و به جای طراحی کاملا جدید ، بر پایه گوشی قبلی ساخته شده اند.با این وجود می توان دارندگان 6600 Slide را بعنوان آخرین گروه از خریداران این گوشی در نظر داشت. اگر ما می خواستیم گوشی 6600 Slide مان را ارتقا دهیم ، احتمالا به گوشی مجهز به سیستم عامل سیمبین و کارآیی بالا شبیه به 6260 Slide رو می آوردیم.

بر همین اساس ، کار اصلی 6600i را می توان جذب مشتریانی دانست که به دنبال گوشی ای میان قیمت از نوکیا هستند و 6600 Slide را هم خریداری نکرده اند.

 

image
 
image

 

در قسمت بعد به بررسی محتویات جعبه Nokia 6600i Slide  و طراحی ظاهری آن خواهیم پرداخت.

 

محتویات بسته ی خریداری شده
 

در بین محتویات جعبه Nokia 6600i Slide  تقریبا تمامی چیزهای لازم ملاحظه می شود. یک شارژر ، یک کابل micoUSB کوتاه، یک هدست microUSB و یک باتری BL-4U محتویات این جعبه هستند. هدست یک تکه است که باعث می شود پیدا کردن جانشینی برای آن به ندرت محقق گردد. یک کتابچه راهنمای کاربر و یک کارت یک گیگابایتی micoUSB هم در درون این جعبه قرار دارند.

Nokia 6600i Slide  ابعادی معادل 14.2*45*93  میلی متر و حجمی معادل با 52 سی سی دارد. گوشی به طرز قابل ملاحظه ای فشرده است و طراحی مرتب و زیبایی دارد. 6600i Slide یک گوشی کشویی محکم  است که کار کردن با آن نیز آسان و لذت بخش است. وزن 110 گرمی گوشی را می توان بواسطه بدنه فلزی گوشی قابل قبول دانست.

 

image
 
image

 

image

 

طراحی
 

همانطوری که گفته شد Nokia 6600i Slide  بسیار شبیه به نسخه اصلی خود است. تنها نمای جلویی گوشی تغییرات کوچکی را شاهد بوده است. کلیدهای این گوشی برجسته هستند و بدنه صیقلی گوشی با فلز جایگزین شده است. اما در کل طراحی گوشی دست نخورده باقی مانده و ارتقای گوشی هم تغییری روی کوچکی بدنه آن نداشته است.

گوشی خروجی صدای مخاطب در بالای صفحه نمایش و درست بالای لوگوی نوکیا قرار گرفته است. با قابلیت پشتیبانی از 3G ، دوربین ثانویه ای نیز جهت تماس های ویدیویی به گوشی افزوده شده است. سنسور محدود کننده نور نیز در کنار آن قرار دارد.

 

image

 

بعد از این کلید ها صفحه نمایش 2/2اینچی گوشی قرار گرفته است ، که کار کردن با گوشی را لذت بخش تر می کند. Nokia 6600i Slide  از فلز در بدنه خود استفاده می کند که هم ظاهر زیباتری دارد و هم احساس بهتری به کاربر منتقل می کند. مسلما دیگر لازم نیست با اثر انگشت های باقی مانده بر روی بدنه گوشی دست و پنجه نرم کنید.

صفحه نمایش 6600i Slide  نسبت به صفحه نمایش Nokia 6600 Slide  تغییر کمی داشته است . تنها بهبود در این قسمت تبدیل شدن صفحه نمایش محدب 6600 به صفحه نمایشی مسطح است. با این تغییر نه تنها صفحه نمایش در برابر خراش ها مقاوم تر می شود بلکه زاویه دید آن نیز به گونه ای قابل توجه افزایش می یابد.

اما روشنایی صفحه نمایش قابل مقایسه با این فاکتور در 6600 Slide نیست که همین موضوع موجب پایین آمدن خوانایی صفحه نمایش در برابر نور آفتاب می گردد. رابط کاربری سری 40 نوکیا هیچ گونه کنترلی برای کاربر بر روی روشنایی صفحه نمایش فراهم نمی کند. امیدواریم نوکیا با یک بسته به روز رسانی این مشکل را رفع کند.

ما این مشکل را قبلا در مورد گوشی 6720 نوکیا هم تجربه کرده بودیم . به نظر می آید این امر راه حلی جدید از سوی تولید کنندگان برای افزایش عمر باتری هاست. صرفنظر از دلیل این امر ، امیدوارم در گوشی های بعدی نوکیا شاهد این مشکل نباشیم.

 

image
 
image

 

در زیر صفحه نمایش کلید 4 جهته ، کلیدهای کنترلی گوشی و کلیدهای آغاز و پایان تماس قرار گرفته اند.در اطراف قاب کلید 4 جهته فضای خوبی وجود دارد که موجب می شود کار کردن با آن راحت تر صورت بگیرد. کلید های کنترلی و کلید های  مخصوص مکالمه هم در این بخش قرار دارند و استفاده کردن از آنها حتی از کلید 4 جهته هم راحت تر است.

 

image

 

با باز کردن مکانیزم کشویی گوشی ، صفحه کلید آن نمایان می شود که تمامی سطح صفحه پایینی را در بر می گیرد.این کلیدهای پلاستیکی که جلوه ای فلزی دارند کمی بزرگتر از حد معمول هستند و کار کردن با آنها اسان است. به ندرت می توان در هنگام تایپ با این کلید ها دچار اشتباه شد . ما از اینکه این کلیدها کیفیت ساخت خوبی دارند و به راحتی قابل استفاده اند ، واقعا خوشحالیم. مشکل کمبود جا برای کلیدهای ردیف نخست نیز با ایجاد طرحی منحنی وار در قسمت لغزنده به خوبی حل شده است.

 

image

 

نورپس زمینه کلیدها هم به اندازه کافی خوب هست تا کار کردن با گوشی را در تاریکی نیز آسان شود.

 

image
 
image

 

در کناره بالایی گوشی Nokia 6600i Slide  پورت microUSB که برای انتقال داده یا اتصال هدست به کار گرفته می شود در زیر یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته است. در این بخش اهرم مخصوص باز کردن کاور باتری نیز قرار گرفته است.روزنه مخصوص بند گوشی در قسمت راست آن قرار دارد. کناره پایینی گوشی از پلاستیک محکمی ساخته شده است و کاملا خالی است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

سمت چپ و راست گوشی هم کاملا خالی هستند و تنها چیزی که در اینجا خودنمایی می کند پورت کوچک شارژر در بالای کناره سمت راست گوشی است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

کاور باتری نیز از همان فلزی که در نمای جلویی گوشی به کار رفته بود، ساخته شده است. در پشت گوشی یک فلاش دوگانه LED در کنار دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی قرار گرفته است.اطراف لنز دوربین کمی برجسته است که موجب می شود در هنگام قرار گیری آن در سطوح مسطح خراشی به لنز وارد نشود.

 در قسمت پایین کاور پشتی ، اسپیکر گوشی در کنار لوگوی حکاکی شده نوکیا قرار گرفته است. در هنگام قرارگیری گوشی در سطوح مسطح جلوی این اسپیکر پوشانده شده و خروجی صدا کمی مبهم می شود.

 

image
 
image

 

کاور باتری به خوبی در جای خودش محکم شده است و توسط اهرمی از جای خود خارج می شود. زیر این کاور باتری 1000 میلی آمپری Li-Ion از نوع BL-4U، شیار مخصوص سیم کارت و متاسفانه اسلات کارت حافظه microSD  قرار دارند . قرار گیری اسلات کارت حافظه در این قسمت موجب می شود که نتوان سریعا به کارت حافظه دست یافت و آنرا تعویض کرد.

 

image
 
image

 

بدنه فشرده Nokia 6600i Slide  استفاده از آن را لذت بخش تر می کند. با خطوط زیبایی که در طراحی گوشی به کاررفته است و استفاده از فلز که اثر انگشت بر روی آن به جا نمی ماند ، Nokia 6600i Slide  به جواهری نادر تبدیل می شود. مکانیزم کشویی گوشی به روانی عمل می کند اما برای باز کردن گوشی باید انگشت تان را روی صفحه نمایش گوشی قرار دهید که در برابر اثر انگشت مقاوم نیست. گذاردن انگشت در زیر کلید4 جهته برای حرکت دادن قسمت لغزنده گوشی اصلا راه حل خوبی نیست.

 

image

 

رابط کاربری
 

Nokia 6600i Slide  از ویرایش پنجم رابط کاربری سری 40 نوکیا استفاده می کند. گرچه این رابط کاربری بسیار آشناست اما ترجیح می دادیم که نوکیا ویرایش ششم این رابط را به کار بگیرد. تفاوت ها بین ویرایش پنجم وششم زیاد نیستند اما در ویرایش ششم بهبودهای خوبی در برخی نرم افزار ها همچون مرورگر وب مشاهده می شود. اگرچه 6600i Slide یکپارچگی خوبی با نرم افزارهای Ovi  دارد.

سری 40 بدون در نظر گرفتن این موضوع که  ویرایش پنجم یا ششم آن به کار گرفته شود در برابر گوشی های برجسته رقبا حرفی برای گفتن ندارد. برخی از قابلیت های اساسی چون شماره گیری هوشمند ، مرورگر اسناد آفیس ، یک گالری خوب تصاویر (که می توانست با چرخش خودکار صفحه نیز همراه شود) ، بازی های حرکتی و مهم تر از همه این ها ، چند وظیفه گی(Multi Tasking) که تقریبا تمامی رقبا از آن پشتیبانی می کنند ، در این گوشی نوکیا جایی ندارند. بیش از یک سال است که به شدت نیاز به یک به روز رسانی در رابط کاربری سری 40 نوکیا حس می شود.

 

image

 

از کلید مرکزی برای اجرای منوی اصلی استفاده می شود و می توانید به  کلید های کنترلی عملکردی دلخواه تخصیص دهید. چهار جهت اصلی کلید 4 جهته نیز می توانند به میانبرهایی اختصاص پیدا کنند .  به صورت پیش فرض با فشردن سمت چپ به منوی ایجاد پیام جدید و با فشردن سمت راست به تقویم دست پیدا می کنید. رنگ فونت منوی اصلی را می توان به طور دلخواه تغییر داد.

 

image
 
image

 

image

 

حالت Active Standby هم در دسترس کاربر قرار دارد.در  Standby چهار بخش برای قرارگیری میانبرها توسط کاربر در نظر گرفته شده است. در اکثر مواقع بخش بالای صفحه نمایش برای قرار گیری میانبرها به کار گرفته می شود و اجازه دسترسی سریع کاربر به برنامه ها را فراهم می کند.بخش دوم Standby برای نمایش رویدادهای موجود در تقویم به کار گرفته می شود.

با وارد کردن ضربه ای دوگانه به گوشی می توان ساعت و تاریخ را مشاهده کرد. در هنگام دریافت تماس یا به صدا درآمدن زنگ هشدار با ضربه دوگانه می توان صدای گوشی را قطع کرد. همانطور که گفتیم می توان زنگ های هشدار را هم با این قابلیت قطع کرد اما امکان استفاده از قابلیت turn to mute که در اکثر گوشی های نوکیا شاهد آن بوده ایم در 6600i Slide وجود ندارد.

 

image

 

می توانید آیکن های منوی اصلی را برای راحتی کار به هر نحوی که دوست دارید ، مرتب نمایید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

گاهی اوقات رابط کاربری بسیار کند عمل می کند یا در اجرای دستورات کاربر کاملا به مشکل بر می خورد. گرچه تعداد این دفعات زیاد نیست اما به قدری هست که لذت کار با این گوشی را از کاربر بگیرد.

شش پروفایل برای تنظیمات دریافت تماس ها در نظر گرفته شده است. احتمالا این ها برای پوشش تمامی نیازهای کاربران کافی خواهند بود. می توان پروفایلی را برای انقضا در زمان مشخصی تنظیم کرد ، پس از این مدت گوشی به پروفایل قبلی خود باز خواهد گشت. حالت پرواز هم در دسترس است که تمامی گیرنده ها و فرستنده ها را غیر فعال می کند و امکان کار کردن با گوشی بدون سیم کارت را نیز فراهم می نماید.

Nokia 6600i Slide  یکپارچگی خوبی با نرم افزارهای Ovi دارد. در این گوشی نرم افزارهایی چون Ovi Contacts ، Ovi Share و حتی Ovi Maps وجود دارد که آنها را در جای خود بررسی خواهیم کرد.

 

دفترچه تلفن
 

دفترچه تلفن Nokia 6600i Slide  فضایی برای ذخیره 2000 مخاطب و تنظیمات خاص آن ها دارد. به هر مخاطب می توان فیلدهای متنوعی نسبت داد اما تعداد شماره های تلفن اختصاص داده شده به هر مخاطب تا 5 عدد محدود شده است. فیلدهای مجزایی برای نام کوچک و نام فامیلی در نظر گرفته شده اند که باعث رفع مشکلات ایجاد شده در هنگام همگام سازی می گردند.

می توان زنگ های خاصی به هر مخاطب تخصیص داد. همچنین امکان اختصاص دادن عکس یا زنگ های تصویری نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. در حالت دریافت تماس ها این عکس تمامی صفحه را می پوشاند اما هنگامی که شما تماسی برقرار می کنید این عکس با اندازه کوچکتری نمایش داده می شود.

 

image
 
image

 

سه حالت نمایش مختلف برای مشاهده لیست مخاطبان در نظر گرفته شده است : لیست استاندارد اسامی ، نام وشماره و نام و تصویر. همچنین این دفترچه تلفن می تواند مخاطبان موجود در سیم کارت ، حافظه تلفن و یا هردو را به صورت همزمان نمایش دهد. می توان مخاطبان را براساس نام کوچک یا اسم فامیل آنها مرتب نمود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

اندازه فونت به کار رفته در دفترچه تلفن نیز می تواند به حالت معمولی یا بزرگ تنظیم شود. با انتخاب اندازه بزرگتر فونت فواصل بین مخاطبان موجود کمتر شده و سعی می شود تا حد امکان تعداد بیشتری از مخاطبان در صفحه نمایش داده شود.  گزینه ای نیز برای دسته بندی مخاطبان تعبیه شده است. با استفاده از این قابلیت می توانید مخاطبان تان را به گروه هایی تقسیم کنید و سپس به هر گروه تنظیمات ویژه ای تخصیص دهید. امکان استفاده از عنوان گروه ها بعنوان فیلتری برای جستجوی اسامی نیز وجود دارد.

گزینه قابل ذکر دیگر در اینجا امکان شماره گیری صوتی است.

قابلیتی به نام Find on map هم وجود دارد که اجازه یافتن مکان مخاطب را با توجه به آدرس وی در نرم افزار جدید Ovi maps که برای سری 40 تهیه شده است ، را به کاربر می دهد.

 

image

 

نرم افزار گزارش گیری از تماس ها در 6600i Slide  نرم افزار بسیار آشنایی است. این نرم افزار قادر است تا تماس های دریافت شده ، تماس های گرفته شده و تماس های از دست رفته  را در سه بخش متفاوت نمایش دهد. هر کدام از این بخش ها می توانند تا 20 تماس را با تاریخ ، ساعت و مدت زمان آنها نگهداری نماید.

 

image
 
image

 

قابلیت های تلفنی
 

با استفاده از Nokia 6600i Slide  در دریافت تماس ها و آنتن دهی با مشکلی مواجه نخواهید شد. مثل اغلب گوشی های میان قیمت سری 40 این گوشی هم صدای واضحی در طول تماس ها دارد و می تواند نویزهای محیط اطراف را در هنگام مکالمات به حداقل کاهش دهد.

صدا چه در تماس های دریافتی و چه تماس های گرفته شده ، از بلندی و وضوح خوبی برخوردار است و احتمال مواجه شدن با مشکل در این بخش نزدیک به صفر است. گرچه ویبره در 6600i Slide ضعیف است.

 

image

 

نوکیا از هیچ قابلیت شماره گیری هوشمندی در این گوشی استفاده نکرده است .بنابراین با درج ارقامی در روی صفحه می توانید از گزینه"مفیدی" برای شروع زمان سنج استفاده کنید . شماره های وارد شده بعنوان ساعت ، دقیقه و ثانیه توسط این زمان سنج تفسیر خواهند شد.

ما تست قدیمی بلندی صدا را بر روی Nokia 6600i Slide  هم انجام دادیم. این گوشی در این بخش عملکردی متوسط داشت. گرچه عملکرد گوشی در این قسمت نسبت به Nokia 6600 Slide  بهتر شده است اما هنوز به قدر کافی خوب نیست.

با Nokia 6600i Slide  نمی توانید روی دریافت تماس ها و از دست ندادن آن ها در محیط های پر سر و صدا و شلوغ حساب باز کنید.

 
پیام رسانی
 

بخش پیام رسانی Nokia 6600i Slide  کارش را بخوبی انجام می دهد. این گوشی از تمامی انواع رایج پیام ها از قبیل SMS ، MMS و ایمیل به خوبی پیام های صوتی پشتیبانی به عمل می آورد. پیام رسانی فوری (IM)نیز توسط این گوشی پشتیبانی می شود.

 

image
 
image

 

SMS و MMS از ویرایشگر مشترکی استفاده می کنند و تمام کاری که باید برای تبدیل یک SMS به یک MMS انجام دهید افزودن محتوای چندرسانه ای بدان است.  با باز کردن ویرایشگر فیلدی برای درج گیرندگان آن نمایش داده می شود و می توان گیرندگان را به طور دستی  در آن وارد کرد یا از دفترچه تلفن ، گروه های مخاطبان و یا لیستی از آخرین مخاطبان آنها را انتخاب نمود. گزینه ای هم وجود دارد که امکان تعریف مخاطبی خاص را بعنوان گیرنده پیش فرض پیام ها می دهد.

 

image
 
image

 

تمامی امکانات ویرایشگر پیام ها به خوبی و به نحوی سازماندهی شده اند که زمان صرف شده توسط کاربر برای نگارش پیام ها را به حداقل می رساند. لازم است چند حرف از نام یک مخاطب را تایپ کرده و سپس گزینه match را انتخاب کنید. لیستی از مخاطبان که با حروف درج شده تطابق دارد به همراه شماره تلفن و آدرس ایمیل آنها نمایش داده می شود. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر ، ویرایشگر به بخش درج متن انتقال می یابد.

در Nokia 6600i Slide  از T9 هم پشتیبانی می شود. گزارش تحویل پیام ها نیز به  طرزی ساده بر روی صفحه نمایش داده می شود.

طول یک پیام به 1000 کاراکتر محدود می شود و شمارشگرهایی برای شمارش تعداد کاراکترهای درج شده یا تعداد پیام هایی که پیام در حال نگارش برای ارسال به آن ها تقسیم خواهد شد ، نمایش داده می شوند. تمامی پیام ها صرفنظر از نوع شان از یک حافظه مشترک استفاده می کنند. می توان عکس ها ،کارت های مخاطبان  و یا حتی رویدادهای موجود در تقویم را هم بوسیله MMS ارسال نمود.

پیام های صوتی ویرایشگری مجزا دارند که می تواند از پیام های ضبط شده موجود استفاده کند یا به ضبط پیامی جدید برای ارسال بپردازد.

 

ایمیل
 

بخش ایمیل هم کار خود را بخوبی انجام می دهد و تقریبا تمامی نیاز های کاربران را پوشش می دهد. این بخش با پروتکل های POP3 ، SMTP و IMAP4 کار می کند و از چندین حساب کاربری به صورت همزمان پشتیبانی می نماید. این بخش از SSL هم حمایت می کند که برای مثال امکان کار با Gmail را نیز برای کاربر مهیا می سازد.

انجام تنظیمات ایمیل ها بسیار آسان است. تنها کاری که باید بکنید درج آدرس ایمیل و تایید کلمه عبور است . پس از آن 6600i Slide تمامی تنظیمات لازم را انجام می دهد.

در هنگام ارسال ایمیل ها ، آدرس های ایمیل مربوطه را از دفترچه تلفن نمایش می دهد. همچنین می توان تنظیم کرد که تمامی متن پیام ها در هر بار دانلود شود و یا تنها دانلود عنوان آنها کافی است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

گالری
 

هیچ گاه گالری سری 40 مورد علاقه ما نبوده است و به دلیل اینکه این گالری همچنان بدون تغییر مانده است ، طبیعتا نظر ما هم در مورد آن تغییر نمی کند. هنوز هم می توان از این گالری به عنوان یک file manager خوب که امکان کپی کردن ، انتقال ، حذف و ارسال یک یا چند فایل را به صورت همزمان مهیا می کند نام برد. گرچه  توانمندی های نمایش تصاویر آن تنها به باز کردن عکس ها محدود می شود.

سه حالت نمایش مختلف در گالری وجود دارد: لیست به همراه جزئیات ، لیست و نمایش مشبک . با انتخاب یک عکس می توانید روی آن زوم کنید و جزئیات آنرا بهتر ببینید. بزرگنمایی مخصوصا در عکس های بزرگ خیلی سریع نیست و تنها دو سطح از زوم در اختیار کاربر قرارمی دهد که بسیار محدود کننده است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

عکس ها را می توان به صورت تمام صفحه مشاهده کرد و با استفاده از نرم افزار ویرایش عکس ها ، ویرایش نمود. این نرم افزار گزینه های محدودی در اختیار کاربر قرار می دهد (البته در مقایسه با نرم افزاری که به همین منظور در گوشی های سامسونگ به کار رفته است) . بنابراین بعید است که کاربران Nokia 6600i Slide  مایل باشند عکس ها را در خود گوشی ویرایش کنند.

 

image

 

image

 

image
 
image

 

گزینه های دیگری هم در گالری در دسترس هستند که برای اسلاید شو و جستجو به کار می روند. امکان جستجو برای یافتن یک فایل به خصوص در پوشه های شلوغ  بسیار مفید واقع می شود. امکان افزودن تگ یا ایجاد آلبوم که در گوشی های سری 60 وجود داشت در این گوشی وجود ندارد ، بنابراین پوشه ها و امکان جستجو تنها گزینه های موجود برای سازماندهی عکس ها هستند.

 

پخش کننده موسیقی
 

بدون شک ،پخش کننده موسیقی یکی از بهترین نرم افزارهای به کار رفته در Nokia 6600i Slide  است. این نرم افزار ظاهر خوبی دارد و عملکردهای قابل توجهی مثل Album Art  هم ارائه می دهد. تعداد قابل توجهی از فرمت های صوتی توسط این نرم افزار پشتیبانی می شوند. می توان ظاهر این نرم افزار را طبق تم انتخاب شده برای گوشی تنظیم کرد که آنرا با سایر قسمت های گوشی یکپارچه می کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

پخش کننده موسیقی بوسیله کلید 4 جهته کنترل می شود. علاوه بر کارکردهای معمول این نرم افزار می تواند آهنگ ها را بر حسب نام خواننده ، عنوان آلبوم یا سبک موسیقی مرتب کند. این نرم افزار با فرمت هایی چون AAC ، AAC+ ،eAAC+ ، MP3 ، MP4 و AMR-NB کار می کند.از پروفایل A2DP هم پشتیبانی می شود و می توانید به وسیله هدست های بلوتوث هم به موسیقی گوش کنید.

تنها یک تم برای پخش کننده موسیقی در دسترس است . البته شما می توانید از پوسته های مخصوص این نرم افزار هم برای سفارشی سازی ظاهر آن استفاده کنید.

تجربه صوتی کاربر با حالت های اکولایزر موجود و پشتیبانی از استریو بهبود پیدا می کند. 5 حالت پیش فرض برای اکولایزر در Nokia 6600i Slide  وجود دارد . امکان ساخت اکولایزر جدید نیز در نظر گرفته شده است.

 

image
 
image

 

به طور معمول نام خواننده و عنوان آهنگ در حال پخش در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.آنها در قسمت مربوط به رادیو و پخش کننده موسیقی در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.

 

رادیو FM با RDS
 

Nokia 6600i Slide  به یک رادیو FM با RDS  هم مجهز است. این نرم افزار هم ظاهری مشابه نرم افزار پخش کننده موسیقی دارد و تمامی عملکردهای پایه ای را پوشش می دهد.

مثل پخش کننده موسیقی ، رادیو FM دو گرینه تم استاندارد و تنظیم مطابق تم انتخاب شده را دارد که از تم انتخاب شده در رابط کاربری برای تنظیم ظاهر رادیو استفاده می کند. اطلاعات RDS و فرکانس ها در روی صفحه اصلی نمایش داده می شوند.

 

image
 
image

 

تنها گزینه ای که باید در این جا وجود می داشت اما متاسفانه نوکیا آنرا هم دریغ کرده است ، پخش رادیو از طریق بلندگو است.

 

پخش کننده ویدیویی
 

پخش کننده ویدیویی Nokia 6600i Slide  با فرمت های 3GP و MP4 سازگار است. ویدیوها می توانند در حالت تمام صفحه پخش شوند. امکان حرکت سریع رو به جلو یا رو به عقب در فیلم ها نیز در نظر گرفته شده است. گزینه ای هم به کاربر امکان می دهد تا کنترل های موجود در صفحه را در حالت نمایش تمام صفحه فیلم ها پنهان کند که اجازه می دهد از حالت تمام صفحه نهایت استفاده را ببرد.

 

image

 

image

 

دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار
 

Nokia 6600i Slide  به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت عکس هایی با ماکزیمم رزولوشن 2592 x 1944 پیکسل مجهز است. مثل گوشی های سری 40 تنظیمات دوربین محدود هستند اما  برای گوشی میان قیمتی چون 6600i Slide کافی به نظر می رسند. تنظیماتی از قبیل تراز سفیدی ، سه حالت مختلف برای تنظیم کیفیت عکس ها و جلوه های متنوع در این دوربین در دسترس کاربر قرار دارند. حالت های عکاسی پیاپی و عکاسی در هر دو حالت افقی و عمودی هم در دسترس هستند.

 

image
 
image

 

image

 

فلاش LED در بسیاری مواقع ناکافی است و تنها در سوژه های نزدیک می توان از آن استفاده کرد. نقص دیگر به تعبیه نشدن کلید اختصاصی دوربین بر می گردد . برای ثبت عکس ها یا فوکوس باید از کلید 4 جهته استفاده کنید. می توانید کلید مرکزی را برای فوکوس کردن بفشارید و برای ثبت عکس آن را رها کنید که به این معنی است که اگر نظرتان عوض شود نمی توانید از گرفتن عکس منصرف شوید.

با نگهداشتن گوشی به صورت عمودی، امکان ثبت عکس ها در حالت Portrait فراهم می شود. حالت Landscape هم برای عکاسی وجود دارد اما با هر بار خارج شدن از بخش دوربین غیر فعال می شود و در اجرای مجدد دوربین باید برای دستیابی به آن به منوها رجوع کنید.

دوربین 6600i Slide در بین پنج دوربین برتر 5 مگاپیکسلی بازار جایی ندارد. کیفیت عکس ها بسیار پایین است و سطح نویز در عکس ها بالاست اما حداقل جای امیدواری دارد که این نویز ها به نقاط روشن عکس ها محدود می شوند. جزئیات در عکس ها هم بسیار کم است . در بسیاری مواقع به نظر می رسد که پوششی از نویز بر روی عکس ها قرار گرفته است.

در شرایط نوری خوب ، عکس ها خیلی بد نیستند اما در مواقعی که نور کم است با عکس هایی مبهم و تیره روبرو می شوید. درخشندگی پایین و وضوح بیش از حد عکس ها  هم کمکی به این موضوع نمی کند.

دوربین Nokia 6600i Slide  در حالت ماکرو بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد. در حالیکه حالتی اختصاصی برای عکاسی ماکرو در نظر گرفته نشده است ، اما دوربین به خوبی بر روی سوژه فوکوس می کند و عکس های قابل قبولی در این حالت ثبت می کند.

سرعت دوربین هم خیلی خوب نیست. دوربین حدود دو ثانیه برای فوکوس زمان می خواهد و  پنج ثانیه هم صرف ذخیره کردن هر عکس می کند.

 

فیلمبرداری
 

دوربین Nokia 6600i Slide  قادر است تصاویر ویدیویی را با رزولوشن VGA و نرخ 15 فریم در ثانیه ثبت کند. این ویدیوها با فرمت 3gpذخیره می شوند  و مدت زمان آنها به میزان حافظه در دسترس محدود می شود.

 

image

 

ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین Nokia 6600i Slide  از مشکلاتی مانند تغییر شکل هندسی اشیا رنج می برند.

 

امکانات ارتباطی
 

مطمئنا امکانات ارتباطی Nokia 6600i Slide  پایین تر از گوشی های متوسط بازار است.  این گوشی می تواند از شبکه های 3G پشتیبانی کند اما به امکان پشتیبانی از HSDPA مجهز نیست. با استفاده از دوربین موجود در جلوی گوشی استفاده از امکان تماسهای ویدیویی محقق می شود. همچنین این گوشی از پشتیبانی چهاربانده از GPRS و EDGE نیز برخوردار است.

در این گوشی از بلوتوث با پروفایل A2DP پشتیبانی می شود. پورت microUSB هم در این گوشی استفاده شده است و می توان از آن برای شارژ گوشی هم بهره گرفت . گرچه نوکیا پورتی اختصاصی نیز برای این منظور تعبیه کرده است.

ودر آخر باید به کارت حافظه گوشی اشاره کنیم که دربسیاری مواقع آسانترین راه انتقال اطلاعات را به گوشی به حساب می رود. گرچه اسلات کارت حافظه microSD در زیر باتری قرار دارد و به همین دلیل تعویض سریع کارت های حافظه ممکن نیست.

 

مرورگر وب
 

مرورگر وب به کار رفته در این گوشی مرورگری مبتنی بر WebKit نیست که در 6700 کلاسیک به کاررفته بود و بسیار دوست داشتنی بود. دلیل این امر آنست که 6600i Slide از ویرایش پنجم رابط کاربری سری 40 استفاده شده است اما در 6700 کلاسیک از ویرایش ششم این رابط کاربری استفاده شده بود.

به هر دلیلی که باشد ، عملکرد این مرورگر در یک گوشی جدید غیر قابل بخشش است. رندر صفحات بسیار بد است و از اشاره گر مجازی یا mini-map نیز خبری نیست که گشت و گذار در بین صفحات را بسیار سخت می کند.

 

image
 
image

 

image

 

گرچه رفتار مرورگر وب بیش از هر چیز دیگری آزار دهنده است . این مرورگر بار کردن صفحات را متوقف کرده و آنها را به نحوی بسیار نامناسب نمایش می دهد اما نکته جالب تر اینکه در پس زمینه ، صفحه هنوز در حال بار شدن است و تنها نوار مربوط به بار شدن صفحه پنهان شده است. بعد از کامل بار شدن صفحه  مشکلات رندر صفحات هم کاهش می یابند. بهتر است به خودتان زحمت فکر کردن درباره فایل های فلش را هم ندهید ، چراکه نه تنها این مرورگر بلکه مرورگرهای وب سایر ویرایش سری 40 هم از آنها پشتیبانی نمی کنند.

به دلایلی نامشخص ، Opera Mini  روی این گوشی از پیش نصب نیست. بارها و بارها در مورد خوب بودن این مرورگر سخن گفته ایم . این مرورگر صفحات را به خوبی رندر می کند و میزان داده های انتقالی را به یک سوم کاهش داده و سرعت بار شدن آنها را افزایش می دهد که با توجه به پشتیبانی نکردن 6600i Slide از HSPDA ، نیاز به آن به شدت حس می شود. همانطور که ذکر شد حجم داده های دریافتی به یک سوم کاهش می یابد و هزینه های تلفن همراه نیز بالطبع کاهش خواهند یافت.

بنابراین یکی از نخستین کارهایی که باید بعد از خریدن یک گوشی 6600i Slide بکنید دانلود کردن نرم افزار Opera Mini  است. در حال حاضر نسخه 4.2 این نرم افزار نهایی شده است اما می توانید نگاهی هم به نسخه 5 این مرورگر که به صورت آزمایشی عرضه شده است بیاندازید .این مرورگر در حال بدل شدن به مرورگری استثنایی است.

 

image

 

image
 
image

 

image

 

سازمان دهنده
 

سازمان دهنده Nokia 6600i Slide  به خوبی طراحی شده است و قابلیت های مدیریت زمان خوبی با رابطی کاربر پسند در اختیار کاربر قرار می دهد. تقویم سه حالت نمایش ماهانه ، هفتگی و روزانه دارد و در آن 5 نوع مختلف از رویدادها قابل تعریف هستند.

می توان روز شروع هفته را به روزهای شنبه ، یکشنبه یا دوشنبه تنظیم نمود. انواع رویدادهای قابل تعریف در این نرم افزار عبارتند از :یادآور، قرار ملاقات ، تماس ، تاریخ تولد و یادداشت. علاوه بر این هر کدام از این رویدادها خصوصیات خاص خود را دارند و برای برخی از آنها می توان هشداری را هم بعنوان یادآور تنظیم نمود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

مورد بعدی یک نرم افزار To do است که می تواند کارها را در سه درجه اهمیت رتبه بندی کند. برای موارد موجود در این لیست هم می توان هشدارهایی تخصیص داد و بعد از انجام گرفتن کار آنرا حذف نمود. این وظایف را می توان به خوبی با رویدادهای موجود در نرم افزار تقویم همگام سازی نمود.

هشدارها را هم می توان برای به صدا در آمدن در روزهای مختلف هفته ، حتی در صورت خاموش بودن گوشی ،تنظیم نمود. گزینه های دیگری هم برای سازماندهی از قبیل Voice recorder با محدودیت ضبط  60 دقیقه ای ، یک کورنومتر و یک تایمر هم در این بخش وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

قابلیت ایجاد یادداشت های متنی با ماکزیمم اندازه 3000کارکتر هم وجود دارد. و در آخر باید به ماشین حساب گوشی Nokia 6600i Slide  اشاره کنم که در دو نسخه پایه ای و پیشرفته ارائه شده است. علاوه بر این ماشین حسابی هم مخصوص محاسبات وام ها در نظر گرفته شده است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نرم افزارهای کم
 

نرم افزار مبدل واحد را می توان به عنوان اولین گزینه از نرم افزارهای اضافی گوشی مورد بررسی قرار داد.  این نرم افزار گزینه های مختلفی برای تبدیل واحد ها پیشنهاد می کند و اگر اطلاعات کافی برای آن مهیا شود ، می توان برای تبدیل ارزها هم از این نرم افزار بهره گرفت.

 

image
 
image

 

نرم افزار Search در نمونه در اختیار به موتور جستجوی یاهو مجهز بود اما ممکن است این موتور جستجو بنا به منطقه ای که در آن قرار دارید  ، متفاوت باشد. جستجو مبتنی بر وب انجام می گیرد و امکان جستجوی محلی وجود ندارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

آخرین نرم افزار قابل ذکر ، نرم افزار  World Clock است که می تواند ساعت را در نقاط مختلف دنیا نمایش دهد.

 

image

 

نرم افزارهای Ovi Share  و Ovi Contact
 

در قسمتی جداگانه به بررسی نرم افزار Ovi maps خواهیم پرداخت ، پس اجازه دهید در این قسمت نرم افزارهای Ovi Share و Ovi Contacts را بررسی کنیم.

Ovi Share اجازه به اشتراک گذاردن تصاویر ، ویدیوها و فایل های صوتی را می دهد. برخی از سرویس های مشابه خیلی مشهور شده اند و در حال حاضر این سرویس نوکیا در ابتدای راه شهرت قرار دارد. این سرویس رایگان است و فضای ذخیره سازی نامحدودی در اختیار کاربران قرار می دهد. بعد از طی مراحل ساده ثبت نام ، آپلود فایل ها بسیار آسان خواهد بود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

این نرم افزار تا حدودی محدودیت دارد و در آن تنها می توانید فایل های آپلود شده توسط خودتان یا دوستان تان را مشاهده کنید. برای مرور کل فایل های به اشتراک گذارده شده باید  از مرورگر وب استفاده کنید . در این یک مورد مرورگر وب گوشی کارش را خوب انجام می دهد. به خاطر داشته باشید که به اشتراک گذاردن عکس های 5 مگاپیکسلی هزینه سنگینی در پایان ماه روی دست تان خواهد گذاشت.

 Ovi Contacts اجازه دسترسی به سرویس های دیگری از اینترنت را می دهد که در صرفه جویی وقت کاربران تاثیر بسزایی دارد. برای نمونه می توانیم به پیام رسانی فوری اشاره کنیم. Ovi contacts به خوبی با لیست مخاطبان شما یکپارچه سازی شده و در یک لبه جدید یک سرویس IM را برای هر مخاطب پیشنهاد می کند. شما می توانید در میان افرادی که در Ovi عضو هستند جستجو نمایید یا اینکه به هر کسی که از Gmail استفاده می کند دعوتنامه بفرستید ، این امر به این دلیل است که Ovi Contacts به خوبی از G-talk که سرویس IM خود Google  است پشتیبانی می نماید.

با استفاده از این سرویس می توانید به راحتی با دوستان تان چت کنید و تقریبا هر کاری را که در مسنجرتان انجام می دادید ، در اینجا هم انجام دهید.

می توانید نام آهنگی که در حال حاضر به آن گوشی می کنید و نام خواننده آنرا هم با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

گرچه تمامی این قابلیت ها بسیار جذاب و جالب هستند اما یک مانع بزرگ بر سر راه این جذابیت ها وجود دارد. سری 40 از چند وظیفه گی پشتیبانی نمی کند. و به دلیل اینکه نرم افزار Ovi Contacts هم یک نرم افزار جاواست ، باید شما را از هر امکانی برای سوییچ بین این نرم افزار و سایر بخش های رابط کاربری ناامید کنیم.

نوکیا برای این مشکل راه حلی اندیشیده است . گزینه ای وجود دارد که به شما اجازه می دهد پس از خروج از نرم افزار همچنان آنلاین باقی بمانید و پیام های جدید را به صورت صفحاتی بازشو (Pop Up)در صفحه مشاهده کنید. انتخاب گزینه Reply باعث می شود که نرم افزار Ovi Contacts اجرا گردد.

صفحه اصلی بسیار جالب توجه است . می توانید مخاطبان تان را در صفحه اصلی قرار دهید و تعداد دوستان آنلاین و حتی پیام های دریافت شده تان را هم مشاهده کنید. این بخش با یادآورهای صوتی که در هنگام دریافت پیامی جدید یا آنلاین شدن دوست تان پخش می گردند ، کامل می شود.

قبلا گفتیم که نوکیا راه حلی برای این مشکل در نظر گرفته است ، اما باید بدانید که این راه حل ، راه حل کاملی نیست. اگر شما پیامی طولانی تر دریافت کنید تنها می توانید قسمتی از پیام را مشاهده کنید و برای خواندن متن کامل پیام باید نرم افزار Ovi Contacts را اجرا نمایید. گرچه  انجام این کار چندان سخت نیست اما باید چند ثانیه برای اجرای نرم افزار منتظر بمانید. اگر بخواهید کسی را از لیست دوستانتان در دفترچه تلفن حذف نمایید ، نرم افزار به طور خودکار اجرا می شود و از شما سوالی برای تایید می پرسد . بعد از تایید ،نرم افزار به طور خودکار بسته می شود. همه این ها به دلیل فقدان قابلیت چند وظیفه گی در 6600i Slide است.

نقشه های سری 40 برای مسیریابی نیاز به یک گیرنده GPS خارجی دارند.

خوب تا حالا باید فهمیده باشید که گوشی Nokia 6600i Slide  فاقد گیرنده داخلی GPS است اما می توان از نقشه ها بدونGPS  هم استفاده کرد.  می توانید نقشه ها را مرور کرده ، به دنبال آدرسهای خاص بگردید و بهترین مسیرها را انتخاب کنید اما امکان فعال شدن راهنمای صوتی مقصدیابی وجود ندارد. علاوه بر این ، این نرم افزار بر خلاف نرم افزار Google maps نمی تواند با استفاده از Cell-ID اطلاعاتی کلی در  مورد محلی که شما در آن هستید تامین کند.

با استفاده از نرم افزار Map Loader در کامپیوتر می توانید نقشه ها را به گوشی منتقل کنید و با این کار از هزینه هایی که در دانلود نقشه ها از طریق گوشی بر شما تحمیل خواهد شد بکاهید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نقشه ها طرح های مسیریابی خوبی دارند. با درج نقطه آغاز و نقطه پایان نرم افزار با دستوراتی شما را به سمت مقصد هدایت خواهد کرد.

اگر گوشی تان را با یک گیرنده GPS داخلی از طریق بلوتوث جفت کنید ، می توانید از 6600i Slide  به صورت یک ابزار مقصدیابی کامل استفاده نمایید. علاوه بر این با خرید مجوز لازم می توانید از قابلیت های راهنمای نقطه به نقطه ماهواره ای و سیستم راهنمای صوتی استفاده کنید.

گزینه دیگری که در این بخش در دسترس کاربران قرار می گیرد ، امکان ذخیره کردن مکان هایی در بخش Favorites است .به محتویات Favorites می توان آیکن های خاصی تخصیص داد . امکان ارسال این نقاط با استفاده از MMS هم وجود دارد.

نقشه ها به خوبی با دفترچه تلفن هم یکپارچه شده اند و اگر شما آدرس کامل مخاطبی را در دفترچه تلفن وارد کرده باشید ، می توانید مکان وی را نیز بر روی نقشه ملاحظه نمایید.


 
بازی ها
 

چهار بازی از پیش نصب شده و متنوع روی گوشی Nokia 6600i Slide  وجود دارد که می توانند برای بسیاری سرگرم کننده باشند.

نخستین بازی bounce tales است که یک بازی کارتونی است و به پیگیری ماجراهای یک حباب می پردازد.

بازی بعد ، Brain Champ مجموعه ای از معماهای ساده مثل مسائل ریاضی است . گرچه این معما ها ساده هستند اما با افزوده شدن فاکتور زمان به بازی ، بسیار جالب می شوند.

 

image
 
image

 

SeaSweeper نوعی از بازی های MineSweeper است که صخره ها را به جای مین ها با استفاده از اشکال مربعی یا شش گوش در آب شناور می سازد . این بازی حالت تک نفره هم دارد و می توانید با این بخش بازی خیلی سرگرم شوید.

یک بازی خیلی قدیمی هم در این بخش وجود دارد: Snake 3 .  این بازی حالت های Classic و Adventure و همین طور امکان بازی چند نفره با بلوتوث را هم پشتیبانی می کند.

 

image
 
image

 

سخن پایانی
 

درکل گوشی Nokia 6600i Slide  بدنه ای کوچک و فشرده ، با کیفیت و مستحکم دارد. با توجه به مشخصات گوشی می توان به قابلیت ها و امکاناتی نظیر پشتیبانی از 3G و تماس های تصویری ، دوربین 5 مگاپیکسلی ، نرم افزار Nokia Maps و مانند آنها هم اشاره کرد.

گرچه با کمی عمیق تر شدن در مشخصات گوشی می بینیم که گوشی از 3G پشتیبانی می کند اما قادر به پشتیبانی از HSPDA نیست و همین طور مرورگر وب نصب شده روی گوشی بسیار بد عمل می کند. دوربین 5 مگاپیکسلی تنها در شرایط خوب قادر است عکس هایی رضایت بخش ثبت کند اما هنوز هم با دوربین های برتر بازار فاصله زیادی دارد. فقدان سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد  و عدم تهیه هدستی مناسب همراه با گوشی مطمئنا موجب می شود خریداران کمتری به این گوشی روی بیاورند.

اگر از افرادی هستید که زیاد به امکانات جانبی گوشی توجه نمی کنید و تنها از قابلیت های تلفنی و پیام رسانی گوشی استفاده می کنید ،احتمالا 6600i Slide انتخاب خوبی برای شما خواهد بود گرچه صدای نه چندان بلند گوشی می تواند تنها نقطه ضعف آن در این زمینه محسوب شود.

گرچه Nokia 6600i Slide محدودیت هایی دارد اما می توانید با برخی از این محدودیت ها کنار بیایید. رفع برخی از این مشکلات خیلی ساده است برای مثال نصب کردن مرورگر opera Mini تنها چند دقیقه زمان می برد.

با نگاهی به گزینه های جایگزین ، اولین رقیبی که پدیدار می شود گوشی Nokia 6700 Classic است. طراحی و کیفیت ساخت این گوشی با 6600i Slide برابری می کند و برخی محدودیت های موجود در آنرا هم پوشش می دهد. گرچه از نظر قیمت Nokia 6600i Slide  بر آن پیشی می گیرد.

گوشی Samsung U900 Soul رقیبی دیگر برای این گوشی به شمار می رود. این گوشی از ظاهر و دوربین خوبی برخوردار است و حتی از HSPDA با سرعت 7/2 مگابایت بر ثانیه هم پشتیبانی می کند. این گوشی به قدری فشرده است که به راحتی در جیب جای می گیرد. Samsung S7350 Ultra S رقیب دیگری است که هم جدیدتر است و هم از امکاناتی چون GPS ، فیلمبرداری D1 ، پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD و صفحه نمایش بزرگتر برخوردار است.

گوشی Nokia 6600 Slide  ،گوشی دیگری است که ارزش نگاه انداختن را دارد. گرچه این گوشی از امکاناتی چون دوربین 5 مگاپیکسلی یا پشتیبانی از کارت های حافظه 16 گیگا بایتی برخوردار نیست اما قیمت بسیار کمتری نسبت به 6600i Slide داراست.

در بین تولیدات دیگر نوکیا می توانیم به گوشی Nokia 6260 Slide هم اشاره کنیم. گرچه قیمت این گوشی کمی بالاتر است اما قابلیت هایی چون GPS و Wi-Fi مطمئنا ارزش این هزینه اضافی را دارند.

البته می توان به امکانات دیگری در این گوشی چون HSPDA ، HSUPA و لنز کارل زایس هم اشاره نمود.

Nokia 6600i Slide  یک گوشی فشرده و کوچک است که بعنوان یک گوشی میان قیمت قابل تمجید است. این گوشی از برترین گوشی های دوربین دار یا ابزارهای تجاری نیست . احتمالا خریداران این گوشی افرادی هستند که زیبایی به کار گرفته شده در طراحی آن را می ستایند و به باقی ماندن در کنار فناوری های جدید و همین طور سرویس های شبکه های اجتماعی علاقه‏مندند.  

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۸/۱۷
این گوشی میشه واتساپ نصب کرد و چطوری؟