Nokia E52

گوشی های سری E نوکیا همواره در حال پیشرفت ، قابل اطمینان و جذاب بوده اند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۷/۱۱
مروری بر  گوشی نوکیا  E52
 

گوشی های سری E نوکیا همواره در حال پیشرفت ، قابل اطمینان و جذاب بوده اند. گرچه تعداد گوشی های این سری کم بوده است ، اما اگر منصفانه بنگریم همین تعداد کم راهی طولانی را پشت سر نهاده اند.آنها همیشه این امتیاز را داشتند که با گذشت زمان تغییر می کرده اند و فنلاندی ها برای این تغییرات اهمیت زیادی قائل بوده اند.  گوشی های سری E مشتریان خاص خود را دارند و بنابراین در بین مردم چندان رایج نیستند. نوکیا  E52  برای جذب کاربران جدید روش خاص خود را در پیش گرفته است.

 

image
 
image

 

E52 با سرعت و قدرت فوق العاده اش بعنوان نیرویی تازه نفس به این سری افزوده شده است.  پردازنده 600 مگاهرتزی گوشی آنرا در پاسخدهی سریع به دستورات کاربر یاری می رساند.

بدنه قوی و عملکرد خوب از ویژگی های این سری از گوشی های نوکیاست که همواره به استانداردها پایبند بوده اند. اکنون نوبت به E52 رسیده است که با معیارهای استاندارد تجارت و با هزینه ای معقول برترین قابلیت های گوشی های هوشمند را ارائه دهد و امیدوار به جذب مخاطبان بسیار باشد.

 

ویژگی های کلیدی
 
بدنه کوچک و فشرده و نازک(ضخامت 9.90 میلی متری) پشتیبانی چهاربانده از GSM پشتیبانی از 3G و HSPDA با سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه صفحه نمایش 2/4 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن QVGA سیستم عامل Symbian ، رابط کاربری سری 60 سرویس پک 2 پردازنده 600 مگاهرتزی ARM 11 و 128 مگابیت حافظه RAM پشتیبانی از Wi-Fi با استاندارد 802.11 b/g ، فناوری UPnP و DLNA گیرنده داخلی GPS با عملکرد AGPS و قطب نمای دیجیتال سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه و قابلیت Turn to mute تعبیه شدن میانبری برای دسترسی با یک کلیک با نام Business دوربین 2/3 مگا پیکسلی با فوکوس ثابت و فلاش LED دوربین ثانویه جهت برقراری تماس های ویدیویی 60 مگابایت حافظه داخلی ، اسلات کارت حافظه microSD ،که گوشی به همراه یک کارت حافظه یک گیگابایتی عرضه می گردد پورت microUSB 2.0 سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد بلوتوث نسخه 2 با A2DP رادیو FM با RDS کیفیت صدای بالا در نوع خود پشتیبانی از بازی های N-Gage نرم افزار Ovi Maps با مجوز ده روزه راهنمایی نقطه به نقطه ماهواره ای اجازه تنظیم دو صفحه اصلی و پروفایل مرورگر اسناد آفیس (با پشتیبانی از MS Office 2007 ) امکان قفل گوشی و پاک کردن اطلاعات از راه دور صفحه کلید مناسب شماره گیری هوشمند عمر زیاد باتری

 

نقاط ضعف اصلی
 
قابلیت ها و کارکرد ناامید کننده دوربین محدود شدن فیلمبرداری به رزولوشن VGA و نرخ 15 فریم بر ثانیه عدم پشتیبانی از فرمت های Divx/XviD نبود خروجی تلویزیون

گمان می کنیم که می دانید از گوشی های سری E نوکیا چه انتظاری دارید ، به همین دلیل نوکیا  E52  قابل پیش بینی ترین قابلیت های مخصوص مدیران را در خود گردآورده است. این گوشی از گوشی های نسل سوم است و ادامه دهنده راه E50 و E51 است. اندازه نسبتا بزرگ صفحه نمایش ، سرویس پک 2 ، GPS و سرعت بالا ، نوکیا  E52  را به گزینه ای ارزنده برای ارتقا بدل می کند. حتی کاربران سخت گیر هم به سختی می توانند از آن چشم بپوشند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

ایده های بزرگ ، سرعت بالا و ظاهر شیک از ویژگی های همیشگی گوشی های سری E نوکیا هستند. اما به نظر می رسد که مطلب بالا کاملا در مور نوکیا  E52  صدق نمی کند. این گوشی قابل اطمینان ، محکم و دارای طراحی ظاهری سری E نوکیا است اما به نظر می رسد که با پیروی نوکیا از سیاست های طراحی قدیمی خود باید کمی در این عقیده تجدید نظر کنیم.هنوز هم نوکیا  E52  چیزهایی دارد که آنرا جذاب کند و کاری کرده که نشود آنرا نادیده گرفت. بهتر است پیش از اینکه به بسته نرم افزاری گوشی نگاهی بیاندازیم ، به بررسی سخت افزار ، طراحی ظاهری و ارگونومی آن بپردازیم.

 

محتویات جعبه
 

گرچه نوکیا  E52  دارای لوازم کاملی در بین محتویات جعبه خود است اما نسبت به E66 لوازم کمتری در جعبه خود دارد.

برای مثال ، کارت حافظه دو گیگابایتی جای خود را به یک کارت حافظه یک گیگابایتی داده است و دیگر خبری از کیف چرمی شیکی که در E66 وجود داشت ، نیست. بند چرمی هم دیگر در بین محتویات جعبه جایی ندارد.

 

image
 
image

 

image

 

حداقل در این جا بر خلاف E63 یک کابل microUSB عرضه شده است . یک هدست یک تکه و شارژر از لوازم دیگر موجود در جعبه هستند. یک کتابچه راهنمای کاربر نیز در بین محتویات جعبه است و نرم افزار همگام سازی کامپیوتر روی کارت حافظه ارائه شده است . تصور می کنیم دانلود کردن آن از اینترنت کار آسانتری باشد.

نوکیا  E52  ابعادی معادل 9.9*49*116  میلی متر و حجمی معادل 54 سی سی دارد که کار کردن با آن را راحت می کنند و موجب می شود که گوشی به راحتی در جیب جای گیرد. به روز هایی بر می گردیم که گوشی E71 باریک ترین گوشی هوشمند بازار به شمار می رفت اما  اکنون باید این رده را به نوکیا  E52  واگذار کند که به همراه شاهکار تمام لمسی  Toshiba TG01 باریک ترین گوشی های هوشمند به شمار می روند. نوکیا E55 هم تقریبا با آن دو، برابری می کند.

با وجود باریک بودن ، نوکیا  E52  استحکام بسیار خوبی دارد و وزن آن تنها 2 گرم از 100 گرم کمتر است. استفاده از فلز در بدنه گوشی یقینا به همین موضوع ربط پیدا می کند . این کار نوکیا بسیار جالب است و امیدواریم نوکیا در سایر گوشی های سری E نیز این کار را صورت دهد.

 

طراحی
 

گوشی های سری E همواره اولین گوشی هایی هستند که به امکانات جدید مجهز می گردند . گرچه گوشی های سری Arte نیز از این قاعده مستثنی نیست . مسلما کاربران سری N به قابلیتهای جدید که در گوشی های تجاری نوکیا به کار می روند ، غبطه می خورند. طراحی نوکیا  E52  از طراحی جذاب گوشی های سری E  الهام گرفته شده است اما این گوشی ویژگی های خاص خود را نیز در این بخش داراست. طراحی فوق العاده و عناصر به کار رفته در بدنه نوکیا  E52  موجب می شود که آنرا جذاب ترین گوشی خانواده E بنامیم.

فلز به کار رفته در بدنه گوشی علاوه بر افزایش استحکام آن ، به زیبایی و جذابیت ظاهر آن نیز می افزاید. این بار حتی کلیدهای زیر صفحه نمایش هم فلزی هستند و احساس بسیار خوبی در هنگام کار با گوشی به کاربر می دهند.

طراحی خاص کاور پشت گوشی احساسی صنعتی بدان می دهد و به کارگیری آن در یک گوشی باریک موجب توازن و وقار بیشتر آن می گردد. قاب نقره ای رنگی که صفحه نمایش را احاطه کرده است با رنگ صفحه نمایش و صفحه کلید هماهنگی کامل دارد.

نوکیا  E52  در سه رنگ نقره ای آلومینیومی، طلایی و نوک مدادی عرضه می شود. شکی نیست که رنگ طلایی بیشتر کاربران را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما گوشی خاکستری رنگی که در این بررسی از آن استفاده کردیم هم جذابیت خاص خودش را داشت.

خروجی صدای مخاطب در بالای صفحه نمایش قرار دارد و در اطراف آن سنسور محدود کننده نور و دوربین ثانویه تماس های ویدیویی به چشم می خورد.

 

image

 

در زیر آن ها ، صفحه نمایش 2/4 اینچی E52 قرار گرفته است که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد و از رزولوشن QVGA هم پشتیبانی می نماید. این صفحه نمایش روشنایی و درخشندگی مناسبی دارد و کیفیتی عالی از تصاویر ارائه می دهد. رزولوشن QVGA به سختی با رزولوشن هایی که هر روزه رایج و رایج تر می شوند ، می تواند رقابت کند. البته هنوز پیدا کردن گوشی ای با صفحه نمایش بزرگتر و رزولوشن بالاتر و همچنین طراحی ساده با امکانات E52 مشکل است.

از طرف دیگر ، صفحه نمایش E52 قابلیت خوانایی فوق العاده ای در زیر نور آفتاب دارد .این ویژگی کم کم در حال تبدیل شدن به نشانی از محصولات نوکیاست. شدت نور آفتاب اهمیتی ندارد و در هر شرایطی می توانید محتویات صفحه نمایش را به خوبی ببینید.

در پایین صفحه نمایش با کلید چندجهته فلزی گوشی روبرو می شویم. این کلید هم مثل هشت کلید دیگری که در اطراف آن قرار گرفته اند ، بزرگ است و کار کردن با آن هم آسان است. این کلید ها بازخورد خوبی دارند و جلوه فلزی آن ها نیز به مزیت هایشان می افزاید.

 

image

 

کلید چهار جهته و دو کلیدی که نسبت به سکوی فلزی که کلید های کنترلی و آغاز و پایان تماس را در خود دارد ، کمی برجسته شده اند ، به خوبی قابل کنترل هستند .دو کلید برجسته اطراف کلید چهار جهته ، کلیدهای منو و C هستند که بعنوان میانبرهای ویژه در سری E نیز به کار می روند. کلید اخیر می تواند به چهار نرم افزار تخصیص یابد که دو تا از آنها با فشار کوتاه مدت کلید و دوتای دیگر با فشردن و نگهداشتن بلندمدت تر کلید اجرا می شوند. عملکرد آنها بوسیله یک آیکن نمایش داده می شود.

بعد از آن ، نوبت به صفحه کلید نوکیا  E52  می رسد که  می توان آنرا جز بهترین صفحه کلیدهای استاندارد گوشی های موجود در بازار قرار داد. این کلید ها بزرگ هستند ، از همدیگر مجزا شده اند و براحتی قابل لمس هستند. بازخورد این کلیدها هم قابل تحسین است اما باز هم E66 با فاصله کمی از E52 پیشی می گیرد.

 

image
 
image

 

نور پس زمینه سفید قوی است و استفاده کامل از نوکیا  E52  را در مکان های کم نور و تاریک به راحتی امکان پذیر می سازد.

سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد  و کلید روشن/خاموش در بالای گوشی قرار می گیرند. این بار از کلیدی معمولی نسبت به کلید های نامناسب به کار رفته در E71 و E66 سخن می گوییم.

 

image
 
image

 

image

 

پورت microUSB در سمت چپ گوشی قرار دارد. بر خلاف E71 این پورت هیچ پوشش محافظی برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار در آن ندارد . همین طور سوکت صوتی 3/5 میلی متری نیز بدون محافظ است.

 

image
 
image

 

در سمت راست نوکیا  E52  علاوه بر کلیدهای تنظیم صدا ، کلیدهای فرمان صوتی و کلید اختصاصی شاتر قرار گرفته اند. گرچه این کلید ها کمی کوچک هستند اما در استفاده از آنها مشکلی پیش نخواهد آمد. در نوکیا E51 ، اصلا کلید مخصوصی برای شاتر در نظر گرفته نشده بود . پس باید افزوده شدن این امکان را به فال نیک گرفت.

 

image
 
image

 

کاور پشتی استیل گوشی مسلما یکی از بهترین قسمت های آن است. و علاوه بر آن بر خلاف گوشی های پیشین سری E ، کاملا در برابر اثر انگشت مقاوم است. این کاور هیچ گاه چرب نمی شود.

 

image
 
image

 

در پشت گوشی دوربین 3.2 مگا پیکسلی آن به همراه فلاش LED قرار گرفته اند. تنها با توجه با مشخصات می توان گفت که این دوربین از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیست اما این بخش را به تفصیل در قسمتی دیگر بررسی خواهیم نمود.

 

image

 

با استفاده از اهرمی کوچک ، به راحتی و به سرعت می توان کاور باتری را از جای خود درآورد. با برداشته شدن این کاور تمام فلزی ، قسمت توانمند دیگری از آن نمایان می شود. در زیر این کاور اسلات کارت حافظه microSD و باتری حجیم آن که قدرت 1500 میلی آمپر دارد  و  از نوع Li-Po BP-4l  است، نمایان می شود.

 

image
 
image

 

image

 

با باتری قدرتمندی چون این باتری ، گوشی در حال آماده به کار تا 672 ساعت و در زمان مکالمه تا هشت ساعت دوام می آورد که واقعا حیرت انگیز است.  با استفاده بسیار سنگین از گوشی این باتری تا سه روز دوام می آورد در حال حاضر کمتر گوشی هوشمندی خارج از سری E می توان یافت که چنین باتری قدرتمندی داشته باشد.

شاید خودتان حدس زده باشید . کیفیت ساخت نوکیا  E52  مثل نوکیا 6700 کلاسیک بی عیب و نقص است. در کل این گوشی عالی به نظر می رسد و در زمانی کوتاهی گروه ما را تحت تاثیر قرار داد. کار کردن با گوشی بسیار آسان است . نوکیا  E52  ترکیبی عالی از ارگونومی فوق العاده ، دوام و طراحی ظاهری است.

 

image

 

رابط کاربری
 

نوکیا  E52  داری سیستم عامل سیمبین 9.3 و رابط کاربری نسخه سوم سری 60 است. این گوشی مثل گوشیهای E75 ،E55 و E72  از سرویس پک 2 استفاده می کند.

بسیار مهم تر از این ها ، نوکیا  E52  به یک پردازنده 600 مگاهرتزی مجهز است. در بین گوشی های سمبین نوکیا تنها N97 توان رقابت با آنرا دارد.

 

image
 
image

 

رابط کاربری E52 با آیکن های جدید ویرایش پنجم سری 60 عرضه می شود. با استفاده از سنسور شتاب سنج ، امکان چرخش خودکار صفحه در هنگام چرخاندن گوشی و نیز قطع صدای گوشی در هنگام دریافت تماس ها یا به صدا درآمدن زنگ بیدارباش وجود دارد.

 

image
 
image

 

منوی اصلی دارای حالت های نمایش مشبک 3 x 4 از آیکن ها و نمایش لیستی است، گرچه نوکیا  E52  مثل برخی از گوشی های نوکیا از آیکن های متحرک استفاده نمی کند . احتمالا این کار به منظور تاکید بیشتر بر روی کاربرد تجاری گوشی انجام شده است.اندازه فونت ها در چند نوع با توجه به نظر کاربر قابل تنظیم است.

 

image
 
image

 

دایره آبی رنگ در کنار آیکن برنامه در حال اجرا یکی از علائم مشهور سیمبین است که به کاربر نشان می دهد برنامه هایی در حال اجرا دارد و اگر به آن ها نیازی ندارد، می تواند از آنها خارج شود.

سخنی از Active Standby در نوکیا  E52  به میان نیامد. این امکان روشی آسان و مناسب برای افزودن میانبرهای نرم افزارهای مورد علاقه تان به صفحه اصلی است. حتی می توان میانبرهایی را به وب سایت ها اختصاص داد و به سرعت از طریق صفحه اصلی به آنها دسترسی پیدا کرد.

 

image
 
image

 

علاوه بر این امکان نمایش 14 اخطار از نرم افزارهای مختلف بر روی صفحه نمایش وجود دارد. از صندوق ورودی ایمیل گرفته تا صندوق پیام های صوتی ، از تقویم تا To Do و از پخش کننده موسیقی گرفته تا رادیو FM ، همه و همه بسته به نظر شما می توانند در صفحه اصلی نمایش داده شوند.

میانبرهای اختصاص یافته به کلید های اطراف کلید چهار جهته که شامل کلید های کنترلی هم می شوند ، می توانند تغییر داده شوند.

 

image
 
image

 

image

 

اگر به دلایلی مایل نیستید که از حالت Active Standby استفاده کنید ، دو حالت basic theme و Talk Theme هم برای این صفحه در نظر گرفته شده اند. با استفاده از basic theme صفحه اصلی کاملا خالی می ماند . این حالت به شما اجازه تخصیص چهار جهت کلید چندجهته به میانبرهای مورد نظرتان خواهد داد. حالت talk چهار میانبر را در صفحه اصلی نمایش خواهد داد.

با یکبار وارد شدن به منو ها ، این حالت به شما می گوید که کدام منو باز است و اطلاعات مفیدی در مورد آن به شما نمایش می دهد. برای مثال اگر شما وارد نرم افزار ساعت یا Clock شوید ، ساعت برای شما خوانده می شود. این قابلیت حتی می تواند اسامی مخاطبان را نیز بخواند.

 

image
 
image

 

image

 

Talk Theme در مواقعی که نمی توانید به صفحه نمایش نگاه کنید بسیار مفید واقع می شود. برای مثال در هنگام رانندگی با فعال کردن این حالت در بسیاری از اوقات نیازی نیست به صفحه نمایش نگاه کنید. البته ما استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی را اصلا توصیه نمی کنیم.

امکان جالب دیگری که در گوشی های سری E به چشم می خورد ، اجازه ایجاد دو سری تنظیمات متفاوت را به کاربران می دهد. این امکان Mode Switcher نام دارد . با استفاده از آن می توانید تنظیمات ویژه ای برای محل کار و تنظیمات خاص دیگری برای اوقات فراغت انجام داده و با یک کلیک بین آنها سوییچ کنید.

حافظه داخلی این گوشی 60 مگابایت است که به نسبت مناسب است. استفاده از کارت حافظه microSD یک گیگابایتی همراه گوشی موجب می شود که براحتی بتوانیم این حافظه را افزایش دهیم.  البته E52 کارت های حافظه ای تا 16 گیگا بایت گنجایش را هم پشتیبانی می کند.

نوکیا  E52  در اداره کردن کارت های حافظه 16 گیگابایتی با هیچ مشکلی مواجه نشد. دست یابی به هر کدام از نرم افزارها یا هر فایلی روی کارت حافظه به سرعت انجام می گیرد و احتمالا متوجه تفاوت سرعت آن با دست یابی به حافظه داخلی خود گوشی نخواهید شد.

مثل سایر گوشی های سیمبین ،سیستم تشخیص فرمان های صوتی در نوکیا  E52  هم وجود دارد. این امکان با استفاده از کلید اختصاصی آن در سمت راست گوشی فعال می شود و کارش را بخوبی انجام می دهد. این امکان قادر به شناسایی درصد زیادی از دستورات کاربر است.

و در آخر ، یک امکان امنیتی جالب به نام Remote Lock هم در این گوشی تعبیه شده است. اگر گوشی E52 شما به سرقت برود یا گم شود ، می توانید از یک SMS کدگذاری شده برای قفل کردن آن استفاده کنید. بعد از سه بار تلاش ناموفق برای گشودن قفل گوشی ، گوشی تمامی اطلاعات شخصی و حساس را از میان می برد. شاید نتوانید گوشی نوکیا  E52  خود را پس بگیرید اما با این روش حداقل کسی به اطلاعات شخصی شما دست نمی یابد.

گزینه های سفارشی سازی رابط کاربری نوکیا  E52  محدود هستند.  سه تم از پیش نصب شده وجود دارند که می توانند به حالت های تجاری یا شخصی اختصاص یابند. می توانید تم های متفاوتی برای این حالت ها برگزینید. این تم ها به قدر کافی با هم تفاوت دارند تا بتوانید تشخیص دهید که در حال استفاده از کدامیک از حالت ها هستید.

ولی اگر می خواهید که رنگ بندی و شکل آیکن ها را نیز تغییر دهید باید تم های جدیدی  از اینترنت دانلود کنید .نگران نباشید ، گزینه های بسیاری در اختیار شماست.

 

دفترچه تلفن
 

دفترچه تلفن نوکیا  E52  نسبت به این دفترچه تلفن در E75 تغییرات زیادی نداشته است . این نرم افزار هنوز هم به خوبی کار می کند و فضای ذخیره سازی نامحدودی برای  مخاطبان و فیلدهای اطلاعاتی متعدد آنها را برای استفاده کامل از حافظه ارائه می کند. ما تصور نمی کنیم کسی بتواند از تمامی این پتانسیل استفاده کند. فیلدهای اطلاعاتی زیادی در اختیار هر یک از مخاطبان قرار دارد که جای هیچ شکوه و شکایتی را در این بخش باقی نمی گذارد.

 

image
 
image

 

image

 

مخاطبان را می توان با توجه به نام کوچک یا اسم فامیلی آنها مرتب کرد و با تایپ تدریجی اسامی به جستجوی اسامی پرداخت. می توانید تنها شماره های موجود بر روی سیم کارت یا بر روی حافظه تلفن  و همچنین هر دوی آنها را مشاهده کنید.

جستجوی پیشگویانه ، تهیه فایل پشتیبان از لیست مخاطبان و دسته بندی آنها از امکانات دیگر این دفترچه تلفن هستند. می تواند روی یک سرور مثل Intellisync از راه دور به جستجوی مخاطبان پرداخت.

 

image
 
image

 

در ویرایش مخاطبین طیف وسیعی از فیلد های اطلاعاتی ارائه می شود که می توانید هرکدام از آنها را که مایل باشید ، هر چند بار که بخواهید تکرار نمایید.البته اگر گزینه ای هم مد نظر شما بود که در میان این فیلدها وجود نداشت خودتان می توانید آنرا بیافزایید.زنگ ها و ویدیو کلیپ های خاصی را می توانید به هر تماس اختصاص دهید . اگر مایل باشید می توانید تعدادی از مخاطبانتان را در یک گروه قرار داده و سپس زنگ خاصی را برای آن گروه در نظر بگیرید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نرم افزار گزارش گیری تماس ها در E52 تا 20 تماس آخر از هرکدام از تماس های دریافتی ، تماس های گرفته شده و تماس های از دست رفته را نگهداری میکند. به تمامی این ها می توان با فشردن کلید مکالمه در صفحه اصلی دست پیدا کرد.

 

image
 
image

 

اگر از طریق منوی اصلی به این نرم افزار دسترسی پیدا کنید ، جزئیات ارتباطات شبکه ای از قبیل پیام ها ، تماس ها و ارتباطات داده ای تا 30 روز گذشته به شما نمایش داده خواهد شد. می توانید موارد موجود در این بخش را با استفاده از نام مخاطب یا نوع ارتباط فیلتر کنید . در هنگام جستجو برای تماس مشخصی،  این امکان حتما به یاری تان خواهد آمد.

 

قابلیت های تلفنی
 

خیلی بعید است که با نوکیا  E52  در برقراری تماس ها به مشکل بخورید. صداها در طول مکالمات بسیار واضح و فارغ از هرگونه تداخلی است. گرچه در بلندترین حالت هم صدا خیلی بلند نیست اما اگر در محیط پر سروصدایی نباشید مشکلی برای شما بوجود نخواهد آمد. مانند برخی دیگر از گوشی های نوکیا ، E52 هم از یک قابلیت محو سرو صدا و نویز برخوردار است که اغلب مواقع کار می کند و  موجب حذف نویزهای محیط در اطراف شما می گردد.

 

image
 
image

 

نوکیا  E52  از قابلیت شماره گیری هوشمند نیز برخوردار است که اجازه یافتن مخاطبی خاص را از صفحه اصلی فراهم می کند.

  E52  از یک مدیر ارتباطات پیشرفته استفاده می کند که در E75 وجود نداشت. با استفاده از این امکان می توانید تنظیماتی از قبیل دریافت تماس از مخاطبان ، از تمامی شماره های غیر شخصی و یا از همه افراد را انجام دهید. همین طور امکان انجام تنظیماتی دیگر چون رد تماس با یک SMS نیز وجود دارد.

می توانید پروفایل ها را برای فعال شدن در روزها و ساعات خاصی تنظیم کنید. گزینه ای دیگر امکان ذکر نام تماس گیرنده توسط گوشی را فراهم می کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نوکیا  E52  از تماس های VoIP هم پشتیبانی می کند .

ما تست قدیمی بلندی صدای خودمان را روی نوکیا  E52  هم انجام دادیم . این گوشی نمایشی متوسط از خود ارائه داد.

 

پیام رسانی
 

اغلب امکانات گوشی های سری E همواره حول زمینه های پیام رسانی و ارتباطات گردآمده اند و بنابراین خوب بودن آن ها در این بخش جای هیچ تعجبی ندارد. نوکیا  E52  تنها یک صفحه کلید دارد اما کلید های این صفحه کلید برای تایپ کردن به اندازه کافی بزرگ و راحت هستند.  نوکیا  E52  از تمامی انواع پیام های رایج پشتیبانی می کند و نه تنها امکان مشاهده اسناد آفیس که امکان ویرایش آنها را نیز فراهم می آورد.

سه ویرایشگر پیام مجزا وجود دارد: یکی از آنها میان SMS و MMS مشترک است، پیام های صوتی و ایمیل هم ویرایشگرهای خاص خودشان را دارند. ویرایشگر SMS ها همان نرم افزار آشنای به کار رفته در سری 60 است.

 

image
 
image

 

image

 

می توانید گزارش تحویل پیام را نیز برای پیام هایتان در این بخش فعال کنید.این گزارش ابتدا به صورت یک منوی بازشونده در صفحه اصلی نمایش داده می شود و سپس در پوشه ای مخصوص ذخیره می گردد.

اگر از ویرایشگر پیام بدون ارسال آن خارج شوید ، ویرایشگر از شما سوالی مبنی بر اینکه پیام جاری را در پوشه Drafts ذخیره نماید یا آن را حذف کند می پرسد.

پیام های صوتی هم نوعی از MMS به شمار می روند اما ویرایشگر ویژه ای برای این منظور اختصاص داده شده است. شما می توانید در همان لحظه پیامتان را ضبط کنید یا اینکه از صداهایی که قبلا ضبط شده اند استفاده نمایید.

 

image

 

بخش ایمیل جدیدی که برای بار اول در E75 به کار رفت ، ظاهری زیباتر و سازماندهی بهتری از آنچه که در گذشته داشت ، دارد. محتویات هر کدام از پوشه ها در صندوق ورودی ایمیل ها می توانند به هر نحوی که شما می خواهید مرتب شوند و در صورت نیاز ، امکان جستجو در میان آنها نیز وجود دارد.

 

image
 
image

 

همچنین امکان تنظیم نحوه نمایش پیش نمایش های ایمیل ها مثل اینکه آیا عنوان به چندخط تقسیم شود یا نه ، نیز در نظر گرفته شده است.

بخش ایمیل از گستره وسیعی از ایمیل های شخصی و استاندارد نظیر IBM Lotus Note Traveller ، Microsoft Exchange ، Gmail، YahooMail و ... پشتیبانی می کند.

 

image
 
image

 

image

 

کدگذاری پیام ها نیز امکانپذیر است و می توانید از امکان VPN برای اتصال ایمن به اینترانت ها استفاده نمایید.

به نظر می رسد که نوکیا همه چیز را غیر از پشتیبانی از اتصال blackberry پوشش داده است. نبود این امکان شاید موجب آزرده شدن برخی خریداران E52 گردد.

 

image

 

نوکیا  E52  امکان تنظیم آسان تنظیمات ایمیل ها را هم فراهم می آورد . اگر شما از هر کدام از سرویس های ایمیل عمومی استفاده می کنید (که شمار سرویس های پشتیبانی شده به هزار عدد می رسد) ، تنها کاری که باید برای ارسال و دریافت ایمیل بکنید این است که نام کاربری و کلمه عبور خودتان را وارد نمایید. نوکیا  E52  تمامی تنظیمات مرتبط را برای راحتی شما انجام می دهد.

در کل امکانات پیام دهی نوکیا  E52  شما را راضی نگاه خواهد داشت اما اگر خیلی با ایمیل سرو کار دارید ، پیشنهاد می کنیم سراغ گزینه هایی چون E55 یا E72 بروید. البته ، بخش خوب ایمیل و اجازه مشاهده و ویرایش اسناد آفیس ، در جای خود قابل تقدیرند.

 

گالری
 

گالری عکس بسیار جالب و خوشایند است و همانی است که در گوشی های سری N نوکیا به کار رفته است. اگر یکی از جهت های کلید چهار جهته را نگهدارید عکس ها با سرعت بیشتری به حرکت در می آیند .اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که عادت ندارید فایل هایتان را مرتب کنید ، این کار به شما اجازه می دهد که براحتی از چندین عکس بگذرید تا به فایل مورد نظر خود برسید.

 

image
 
image

 

بر خلاف نوکیا N85 با استفاده از پردازنده 600 مگاهرتزی بزرگنمایی در این گوشی با سرعت بالایی انجام می گیرد.وقتی بزرگنمایی در حالت 100% قرار دارد کمی کند به نظر می آید اما با افزایش بزرگنمایی تا 400 %  ، سرعت هم بالاتر می رود. بزرگنمایی در ابعاد کوچک(حدود 10%) انجام می شود و عمل Panning هم به سرعت انجام میگیرد.

گالری ، یک امکان اسلاید شو با افکت های قابل سفارشی سازی و وقفه های زمانی قابل تنظیم بین عکس ها هم ارائه می دهد. می توانید تعیین کنید که اسلاید شو به کدام سمت حرکت کند-قبل از عکس انتخابی یا بعد از آن- و همین طور آهنگی را هم برای پخش با آن می توانید تعیین کنید. البته اگر ترجیح می دهید قابلیت غیرفعال کردن موسیقی هم وجود دارد.

در این گالری همین طور از یک سیستم خوب برای برچسب گذاری یا tagging تصاویر استفاده شده است. علاوه بر برچسب های جغرافیایی موقعیت که به طور خودکار توسط دوربین به عکس ها افزوده می شود شما می توانید به هر عکس هر تعدادی که بخواهید برچسب نسبت دهید و سپس از آنها به عنوان فیلتر استفاده نمایید. همین طور گزینه ای برای چینش عکس ها در آلبوم های مجزا هم در گالری تعبیه شده است.

 

image

 

image
 
image

 

کیفیت صدای عالی
 

نوکیا  E52  با موفقیتی که در کسب امتیازات خوب در تست کیفیت صدا بدست آورد ما را شگفت زده کرد. می دانیم که کیفیت صدای گوشی های نوکیا در چند وقت اخیر همواره رو به بهبود بوده است و E52 هم این مطلب را تایید می کند.

با پشت سر گذاشتن E75 نوکیا  E52  به برترین گوشی در جنبه کیفیت صدا در خانواده سری E نوکیا تبدیل می شود.پاسخدهی E52  به فرکانس ها ، مکالمه متقابل استریو و تغییر شکل فرکانسی در E52 نسبت به همتای کشویی اش یعنی E75 بهتر است.

 

پخش کننده موسیقی
 

برای یک گوشی تجاری لازم نیست که یک پخش کننده موسیقی پیشرفته به کار برد اما هنوز هم پخش کننده موسیقی نوکیا  E52  تحسین برانگیز است و با کیفیت صدای خوب و سوکت استاندارد 3/5 میلی متری ما را امیدوار به داشتن پلیری توانمند می کند.

نبود کلیدهای اختصاصی موسیقی بوسیله کلید چهار جهته جبران می شود. این نرم افزار تعداد زیادی از فرمت های صوتی را پشتیبانی می کند که شامل Mp3،AAC ، eAAC+ و WMA می شود. فایل های انتقال داده شده به گوشی به سادگی و با انتخاب گزینه refresh در نرم افزار به Library آن افزوده می شود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

می توان آهنگ ها را بر اساس خواننده ، آلبوم ، سبک و آهنگساز مرتب کرد . امکان جستجو در بین آهنگ ها با تایپ تدریجی عنوان آن ها وجود دارد.

در این پخش کننده ، 5 حالت از پیش تنظیم شده اکولایزر وجود دارد. اگر گمان می کنید که آنها برای شما کافی نیستند می توانید در چند ثانیه حالتهای جدید دیگری هم ایجاد کنید.

 

image
 
image

 

مثل گوشی های اخیر نوکیا ، E52 از A2DP هم حمایت می کند که به کاربر اجازه گوشی دادن به موسیقی از طریق هدست های بلوتوث را می دهد.

 

پخش کننده ویدیویی
 

نوکیا  E52  از Real player برای پخش کلیپ های ویدیویی استفاده می کند و قادر به پخش این کلیپ ها در هر دو حالت معمولی و تمام صفحه است. در حالت تمام صفحه ، متن مربوط به کارکرد کلیدهای اصلی مخفی شده و شما نمی توانید آنرا ببینید . به محض فشردن یک کلید منوی مربوط به آن کلید باز می شود .

 

image
 
image

 

image

 

پشتیبانی این نرم افزار از MP4 و اندازه نسبتا بزرگ صفحه نمایش موجب تجربه قابل قبولی از تماشای ویدیوها روی گوشی می شود اما به هرحال باید این نرم افزار را کنار بگذارید . دلیل این مطلب پشتیبانی نکردن Real Player از فرمت های ویدیویی DivX/XviD است . خوشبختانه نرم افزار های زیادی برای سیستم عامل سیمبین بدین منظور طراحی شده است و می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. البته اغلب این نرم افزار ها رایگان نیستند و باید برای استفاده از آنها بهایی بپردازید.

 

رادیو FM با RDS
 

نوکیا  E52  به یک رادیو FM با RDS هم مجهز است که با همان رابط همیشگی عرضه می شود. در شروع نرم افزار محل فشما را می پرسد و فرکانس ها را بر اساس آنها تنظیم می کند.

رادیو FM می تواند به طور خودکار ایستگاه های رادیویی را شناسایی و ذخیره نماید. می توان نرم افزار را برای جستجوی فرکانس های جایگزین در هنگام مسافرت تنظیم نمود. امکان ذخیره پنجاه ایستگاه رادیویی در این نرم افزار وجود دارد. گزینه ای برای پخش رادیو از طریق اسپیکر هم در نظر گرفته شده است.

 

image
 
image

 

image

 

دوربین مایوس کننده
 

نوکیا  E52  امکانات خوبی دارد اما عکاسی از وظایف اصلی آن نیست. دوربین 3.2 مگا پیکسلی این گوشی تنها یک فلاش LED دارد و متاسفانه از فوکوس خودکار در آن خبری نیست. فوکوس ثابت این دوربین برای تهیه عکس های کلوز آپ بهتر به کار رفته است اما همانطور که در بررسی های پیشین دیده ایم ، این امکان باعث وضوح بیشتر عکس های ثبت شده در  فواصل کم نمی شود.

رابط کاربری دوربین تنها قسمت خوب نوکیا  E52  در این قسمت به شمار می رود. با استفاده از رابط چند لبه ای دوربین می توان به تنظیماتی چون تراز سفیدی ، ISO و exposure  ، روشنایی ، درخشندگی و حالت های رنگی مختلف دست پیدا کرد.

 

image
 
image

 

image

 

می توانید از خطوط راهنما در منظره یاب برای قاب بندی بهتر تصاویر کمک بگیرید. با استفاده از این خطوط می توانید عکس هایی حرفه ای تر و جذاب تر ثبت کنید.

حالت عکاسی پیاپی و سلف تایمر چیز جدیدی ندارند. فلاش را در چهار حالت مختلف می توان تنظیم نمود : خودکار ، روشن ، کاهش قرمزی چشم و خاموش.

عملیات جاری گوشی در عکاسی با فونت های کوچکی در صفحه نمایش داده می شوند و شما می توانید بفهمید گوشی در حال انجام چه کاری است.

می توان میانبر های موجود در نوار ابزار را هم به دلخواه تغییر داد.

 

کیفیت عکس
 

کیفیت عکس ها برای یک دوربین 3.2 مگا پیکسلی عالی است. رندر رنگ ها و درخشندگی خوب هستند اما دامنه پویا با آنها برابری نمی کند. سطح نویز پایین است اما کاهش سطح نویز ها به واسطه از دست رفتن جزئیات عکس ها صورت می گیرد. الگوریتم واضح سازی هم باعث می شود که عکس ها کمی مصنوعی به نظر بیایند.

فیلمبرداری این دوربین هم نظر ما را در مورد آن تغییر نمی دهد. E52  می تواند ویدیوهایی با رزولوشن VGA و نرخ 15 فریم در ثانیه ضبط کند. گرچه کیفیت این فیلم ها بسیار پایین است اما نسبت به E71 و E66 از کیفیت بهتری برخوردار است.

کیفیت ویدیوهای ضبط شده خیلی خوب نیست و با توجه به کاربرد اصلی E52 نرخ 15 فریم در ثانیه هم قابل قبول است. جزئیات در تصاویر به واسطه شدت الگوریتم فشرده سازی اعمال شده کم هستند.

 

امکانات ارتباطی
 

زمان بررسی گزینه های ارتباطی نوکیا  E52  فرا رسیده است . نوکیا  E52  در این بخش حرف های زیادی برای گفتن دارد.

نوکیا  E52  از Bluetooth v2.0 ، USB v2.0 تا Wi-Fi و 3G را پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، 3G برای انتقال داده در شبکه های سریع تر از HSPDA با سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه نیز در این گوشی تعبیه شده است.

یک اسلات کارت حافظه microSD در زیر کاور باتری قرار دارد. احتمالا سریع ترین و راحت ترین راه انتقال داده ها به گوشی استفاده از همین کارت حافظه است.

سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد  هم در نوکیا  E52  وجود دارد و تنها چیزی که در این بخش از قلم افتاده است ، خروجی تلویزیون است.

 

مرورگر وب
 

گشت و گذار در اینترنت با گوشی های سری E واقعا تجربه لذت بخشی است. نوکیاE52 هم از این قاعده مستثنی نیست و صفحات وب را همچون نسخه اصلی آن ها رندر می کند.

اشاره گر مجازی براحتی قابل کنترل است و بخوبی کار می کند. کلید چهار جهته به اندازه این کلید در Samsung i7110i یا گوشی های بلک بری خوب نیست اما کار خود را به خوبی انجام می دهد.

می توانید در وب سایت های بزرگ که پیمایش آنها کسل کننده است از mini map استفاده نمایید که لیستی از لینک ها را نمایش می دهد.میزان بزرگنمایی به راحتی و با چند بار فشردن کلید ها قابل انجام  است .  این مرورگر از حالت تمام صفحه نیز پشتیبانی می کند.

 

image

 

image
 
image

 

غیر از میانبر های معمول ، مرورگر نوکیا  E52  نوار ابزاری هم دارد که با فشردن کلید 1 یا فشردن و نگهداشتن کلید مرکزی  در فضای خالی صفحه نمایش داده می شود. می توانید گزینه های موجود در این نوار ابزار را بنا به دلخواه خود تغییر دهید.

مرورگر نوکیا  E52   امکان پشتیبانی از فایل های فلش را هم دارد . این مرورگر بسیاری از سایت های فلش را به خوبی نمایش داد اما در برخی دیگر مانند بازی ها به مشکل خورد.به نظر می رسد که دلیل این امر ، محتویات فلش مخصوص نسخه 9یا بالاتر هستند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

ویدیو های فلش در مرورگر نوکیا  E52  مشکلی ایجاد نمی کند و شما می توانید ویدیوهای سایتهایی مانند Youtube را در آن به راحتی تماشا کنید.اگرچه در سایت هایی مثل Dailymotion و  Vimeo نتوانستیم کلیپی را باز کنیم.

 

image
 
image

 

سازمان دهنده
 

یکی دیگر از ویژگی های گوشی های تجاری ، امکانات غنی مدیریت زمان در آنهاست. پس جای تعجبی ندارد که نوکیا  E52  از یکی از کامل ترین بسته های نرم افزاری مدیریت زمان برخوردار باشد. نرم افزارهای متعدد با کارایی بالا و رابط کاربری کاربر پسندی در این قسمت به چشم می خورد.

بررسی نرم افزارها را با نرم افزار calendar یا تقویم شروع می کنیم . در این نرم افزار از چهار حالت مختلف نمایش هفتگی ، صورت جلسه ، سالانه و To do می توان استفاده نمود. پنج نوع حالت برای ثبت رویدادها در نظر گرفته شده اند که عبارتند از قرار ملاقات (meeting )، یادداشت(memo)، سالگردها (Anniversary) ، کارهای که باید انجام بدهم (To do) و یک امکان جدید به نام تقاضای ملاقات (meeting request).

 

image
 
image

 

image
 
image

 

حالت صورت جلسه (agenda) برای اولین بار است که در گوشی های نوکیا به کار می رود . این حالت اجازه انتخاب تاریخ مشخصی را به کاربر می دهد و سپس رویدادهای موجود در آن روز را فورا در صفحه نمایش می دهد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

 Mobile office از جمله نرم افزارهای نصب شده است که به شما اجازه می دهد تا فایل های word ، Excel و PowerPoint را مشاهده نمایید.امکان  ویرایش فایل های آفیس  هم در این گوشی وجود دارد.

با نوکیا  E52  لازم نیست که هزینه ای اضافی برای ویرایش فایل های آفیس بپردازید. قابلیت جدیدی که به  این نرم افزار افزوده شده است ، پشتیبانی آن از فایل های آفیس 2007 است.

 

image
 
image

 

نرم افزارهای PDF Reader و ZIP Manager هم روی این گوشی نصب هستند و اجازه مشاهده فایل های PDF و باز کردن فایل های فشرده ZIP را برای کاربر فراهم می کند.

برخی دیگر از نرم افزار های همراه گوشی ، نرم افزار های مبدل واحد(unit converter) ، ماشین حساب(calculator) و همین طور voice recorder و نرم افزار Notes هستند.چون با کاربرد این نرم افزارها اشنا هستید پس زیاد وارد جزئیات کار آنها نمی شویم.

 

image

 

image
 
image

 

 ActiveNotes به شما اجازه می دهد که به یادداشت های تان محتویات چندرسانه ای هم بیافزایید.

 

image
 
image

 

image

 

نرم افزار alarm به شما اجازه می دهد تعداد زیادی زنگ  هشدار ، با نام های جداگانه ، روزهای مجزا و همین طور الگوی تکرار مجزا ، تنظیم نمایید.

 

image
 
image

 

در Nokia E52  هم نرم افزار مفید search  تعبیه شده است .این نرم افزار اکنون جای ویژه ای در نوار Standby دارد.مفید بودن این نرم افزار ، سزاوار بودن آن را برای قرار گیری در standby نشان می دهد.

 

image
 
image

 

در پایان ، باید به دیکشنری ای  اشاره کنیم که Nokia E52 از آن استفاده می کند و دارای گستره وسیعی از واژگان است. زبان انگلیسی زبان پیش فرض این دیکشنری است ، اما شما می توانید از زبان های دیگری که در سایت نوکیا وجود دارد هم، استفاده کنید.

 

image

 

نرم افزار World Traveller در هنگام مسافرت به شهری جدید بسیار مفید واقع می شود. این نرم افزار امکاناتی چون پیش بینی وضع هوا ، ساعت جهانی ، اطلاعاتی در مورد ارزها و اطلاعات پروازها فراهم می کند . یک کره سه بعدی هم در این نرم افزار وجود دارد که اجازه نشانگذاری محل فو خانه تان را به شما دهد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با استفاده از نمایش دهنده بی سیم اسلاید ها می توانید اسلاید ها را به طور مستقیم از گوشی ارائه دهید.

 

image

 

GPS
 

نوکیا  E52  با گیرنده GPS با عملکردAGPS  و نرم افزار Ovi maps کامل می شود. برای استفاده از راهنمای صوتی مقصد یابی باید مبلغی پرداخت کنید. البته تا یک هفته می توانید از این نرم افزار به طور رایگان استفاده کنید.

نرم افزار Ovi maps 3.0 به طور پیش فرض روی این گوشی نصب است . کار کردن با این نرم افزار جالب است. این نرم افزار نقشه بسیاری از کشورهای دنیا را با جزئیات انها پوشش می دهد و اطلاعاتی اضافی چون راهنمای ترافیک ، راهنمای شهرها و... را فراهم می کند. برای استفاده از این امکانات اضافی باید هزینه ای جداگانه بپردازید.

این نرم افزار ازظاهر خوبی برخوردار است و برنامه ریزی الگوریتم های مسیریابی آن به راحتی می تواند سفارشی سازی شود.یک امکان جاالب حالت نمایش سه بعدی است که متاسفانه در هر بار اجرای نرم افزار باید آنرا دوباره فعال نمود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

از نرم افزار Ovi maps می توان برای مقصدیابی در هنگام پیاده روی هم استفاده کرد . همچنین می توانید گیرنده GPS گوشی را غیر فعال و از گوشی بعنوان یک نقشه الکترونیکی استفاده نمایید.خبر خوب این است که برای استفاده از نقشه ها لازم نیست حتما به شبکه بیسیم دسترسی داشته باشید یا نقشه ها را دانلود کنید .

Nokia E52 می تواند به عنوان یک قطب نمای دیجیتال نیز عمل نماید. قطب نما یا سنسور مغناطیس سنج گوشی به طور پیش فرض روشن است اما تا هنگامی که سیستم راهنمای نقطه به نقطه ماهواره ای  روشن است نمی توان از آن استفاده کرد. غیر از این مورد ، هنگامی که در حال پیاده روی هستید قطب نما وسیله بسیار کارآمدی است و برای تطابق در کوچکترین تغییر بوجود آمده در مسیر حرکت شما ، صفحه را می چرخاند.

به هر حال اگر شما هنوز هم از نرم افزار Ovi maps ناراضی هستید می توانید از نرم افزارهایی که شرکت های دیگر با امکانات فراوان تهیه می کنند استفاده نمایید.

در کل کارآیی GPS گوشی Nokia E52 با توجه به حساسیت قابل قبول گیرنده GPS خوب است و نیازهای برخی از افراد و نه همه آنها را برآورده می سازد.

 

بازی ها
 

روی گوشی نوکیا  E52  دو بازی کلاسیک از پیش نصب شده  وجود دارد .

اولین بازی ، بازی Block Cascade Fusion است که مشابه بازی Tetris است. برای ناپدید شدن بلوک ها باید پنج تا از آنها را به طور افقی یا عمودی در کنار هم دیگر قرار دهید.

 

image
 
image

 

image

 

بازی دیگر ، بازی top Hit Solitaires است که 15 نوع بازی از جمله بازی های klondic  و freecell را ارائه می دهد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

گرچه N-gage از پیش روی نوکیا  E52  نصب نیست اما با مراجعه به سایت www.ngage.com و دنبال کردن دستورات می توانید انرا روی گوشی نصب کنید. برای یک گوشی تجاری ارائه این امکان از سمت نوکیا کمی عجیب به نظر می رسد. همانطور که حدس زدید ، هیچ کد فعالسازی برای بازی ها در بین محتویات جعبه وجود ندارد.

 

سخن پایانی
 

گوشی های سری E مسیری طولانی را پشت سر نهاده اند. آنها تنها نماینده های نوکیا برای مدیران تجاری بوده اند. نوکیا  E52  گوشی ای معمولی نیست و با نگاهی اجمالی به آن می توان به این نکته پی برد. استفاده از فلز در بدنه این گوشی از هیچ نگاهی پنهان نخواهد ماند. ارگونومی عالی و کیفیت فوق العاده ساخت گوشی به آن امتیازی دیگر می بخشد.

سخت افزار گوشی های سری E از هر جهت جز دوربین آنها قابل تحسین است. به کارگیری رزولوشن QVGA در این گوشی جای سوال دارد و به نظر می رسد که گوشی های غیرلمسی سیمبین در همین رزولوشن باقی خواهند ماند!

با پشتیبانی از ایمیل و فایل های آفیس ، مرورگر عالی و پردازنده سریع برای اجرای روان برنامه تنها یک سوال باقی می ماند . آیا این گوشی تفاوت زیادی با E55 دارد ؟ در حالیکه E55 همین گوشی با یک صفحه کلید نیمه QWERTY است.

گمان می کنیم نوکیا  E52  نسخه تنزل یافته نوکیا E55 باشد. اما بیشتر مردم استفاده از صفحه کلید معمولی در گوشی شان را ترجیح می دهند. بر خلاف همیشه در این قسمت صفحه کلید E55 را امتیازی برای آن حساب نمی کنیم چرا که عادت کردن به آن مقداری زمانبر است.

به هرحال ما اینجا سعی می کنیم از مزیت های E52 سخن بگوییم و نه گوشی E55.

نوکیا  E52  گرچه از امکاناتی چون Wi-Fi و GPS برخوردار است اما این امکانات در اکثر گوشی های لمسی  یا با صفحه کلید QWERTY نیز یافت می شوند.

استثنایی که در اینجا وجود دارد و دارای صفحه نمایش بزرگتر و بدنه فلزی و سیستم عامل سیمبین است گوشی i7110 از شرکت سامسونگ است. قیمت بالای این گوشی مانع رسیدن این گوشی به چیزی که استحقاقش را داشته ، شده است. این گوشی اندازه بزرگتری نسبت به نوکیا  E52  دارد و دارای یک دوربین 5 مگا پیکسلی است.

در سمت دیگر ، گوشی blackberry Curve 8520 با 11 میلی متر پهنای بیشتر و 4 میلی متر ضخامت بیشتر قرار دارد. این گوشی نسبت به E52 12 گرم سنگین تر است اما با توجه به وجود صفحه کلید QWERTY این میزان ، ناچیز به نظر می رسد.

هنگامی که از گوشی با صفحه کلید تمام QWERTY سخن می گوییم ، نمی توانیم از گوشی های Nokia E71 و nokia E72 چشم پوشی کنیم. Nokia E72 هم مانند نوکیا  E52  از ظاهری فلزی برخوردار است.

بسته نرم افزاری نوکیا  E52  کامل است و تقریبا همه چیز از نرم افزار WiPresenter و گالری خوب تا بازی های N-Gage را پوشش میدهد. گالری و بازی برای گوشی ای در این رده اهمیتی ندارند اما به کارگیری آنها موجب رواج بیشتر این گوشی در بین افراد عادی خواهد شد . گرچه این امکانات برای اوقات فراغت مدیران هم می توانند مفید واقع شوند. شاید تجارت اصلی ترین هدف این گوشی باشد اما ظاهر جذاب مطمئنا می تواند به فروش بیشتر آن کمک کند.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مد

۱۳۹۹/۵/۱۴
یدونه E52دارم فروشیه کسی خواست بزنگه09300260907

عليرضا

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
ميفروشيش

مهمان

۱۳۹۲/۴/۵
من سه ساله که دارمش اما نمیدونم چطوری باید نقشه هاش رو بیارم التماس میکنم اگه میدونید بهم بگید .خدا خیرتون بده.