Nokia 6600 Slide

ساختار جمع و جور و مینیاتوری و بدنه براق و صیقلی از جمله جذابیتهای ظاهری این گوشی هستند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۳/۱
                                  

 

مروری بر NOKIA 6600 Slide (کشویی)

 

ساختار جمع و جور و مینیاتوری و بدنه براق و صیقلی از جمله جذابیتهای ظاهری این گوشی هستند. جنس بدنه آن شبیه به همتای تاشوی خود است اما برخی قابلیتهای پرکاربرد دیگری روی این گوشی وجود دارند که از لحاظ کارایی آن را نسبت به مدل تاشوی آن برتر قرار می­دهد.

  
 
ویژگیهای کلیدی:

-        پشتیبانی از 4 باند GSM  به همراه EDGE,GPRS و UMTS

-        امکان Tap-for-time(ضربه برای نمایش ساعت) و Tap-to-mute(ضربه برای قطع صدای زنگ)

-        صفحه نمایش 2.2 اینچی QVGA با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ

-        دوربین 3.2 مگاپیکسلی، فوکوس اتوماتیک، فلاش LED

-        ضبط ویدئویی VGA با سرعت 15 فریم در ثانیه

-        اینترفیس نسخه پنجم سری 40 با FP1

-        بلوتوث با پشتیبانی از A2DP

-        رادیو FM استریو به همراه RDS

-        اسلات کارت حافظه Micro SD(با قابلیت ارتقا تا 8 گیگابایت) به همراه یک کارت 512 مگابایتی

-        نرم­افزارهای کاربردی مختلف

-        Nokia Maps

-        باتری با ظرفیت بالا (mAh1000)

 

معایب اصلی:

-        جذب اثر انگشت روی بدنه

-        درب باتری به سختی باز می­شود

-        عدم وجود دکمه مخصوص عکسبرداری

-        وجود اسلات کارت حافظه زیر باتری

-        امکان خش­دار شدن صفحه نمایش

-        عدم وجود شماره­گیری هوشمند

-        عدم وجود Multi tasking

-        عدم امکان نمایش فایلهای آفیس

    
محتویات بسته خریداری شده

 

بسته­بندی 6600 Slide تقریباً استاندارد است و شامل شارژر معمولی، کابل دیتا و هندزفری دارای کنترلهای صوتی است. همچنین باتری mAh‏1000 و کارت حافظه 512 مگابایتی و نیز راهنمای کاربر نیز وجود دارند.

 

image
 
image

 

image
 
image

طراحی و ساختار

 

این گوشی دارای ابعاد 14×45×93 میلی­متر و وزن 110 گرم است و به راحتی در دست یا در جیب لباس قرار می­گیرد. این گوشی 3G در بالای صفحه نمایش دارای دوربین دوم جهت مکالمات ویدئویی است و در کنار آن هم سنسور نوری قرار دارد. در زیر صفحه نمایش نیز دکمه­های جهتی و نیز چندمنظوره قرار گرفته­اند. هنگامیکه صفحه نمایش خاموش باشد سطح آن با سطح بدنه یکسان و یک دست می­شود. با اینکه صفحه نمایش OLED نیست اما از کیفیت نمایش بسیار بالایی برخوردار است. اما تنها نکته منفی در مورد آن این است که به راحتی خراشیده می­شود و اثر انگشت و چربی نیز روی آن باقی می­ماند.

صفحه نمایش گوشی 2.2 اینچی با رزولوشن QVGA است و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. خوانایی و وضوح صفحه در زیر نور مستقیم خورشید نیز بسیار عالی است.

با زدن یک ضربه روی صفحه نمایش امکان Tap-for-time برای نمایش زمان روی صفحه و Tap-to-mute برای قطع صدای زنگ گوشی هنگام دریافت تماس فعال می­شود.

image
 
image
 

image

در زیر صفحه نمایش نیز بخش کلیدهای چندمنظوره، دکمه­های Call،  End و C و نیز کلید چهارجهته قرار دارند. دکمه وسطی کلید چهارجهته نیز بزرگ بوده و کار با آن بسیار راحت است.

با باز کردن کشویی گوشی صفحه کلید عددی دیده می­شود که از جنس پلاستیک است سایز و قرار گیری دکمه­ها به اندازه کافی مناسب است. رنگ پس­زمینه کلیدها نیز آبی و یکنواخت است.

image
 
image

در کناره بالایی گوشی پورت اتصال هدست کابل دیتا در زیر درپوش مناسب و دکمه مربوط به درب باتری قرار دارند. محل اتصال شارژر درکناره سمت راست است. لنز دوربین 3.2 مگاپیکسلی، فلاش LED و بلندگوهای گوشی در پشت آن قرار دارند. باتری گوشی از نوع لیتیومی با ظرفیت mAh1000 است که در زیر آن سیم­کارت و اسلات کارت حافظه قرار گرفته­اند. با استفاده­ی متوسط، باتری گوشی تا 5 روز بدون نیاز به شارژ مجدد باقی می­ماند.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

اینترفیس کاربری

 

6600 Slide از نسخه پنجم سری 40 برخوردار است که جدیدترین امکان آن وجود نرم­افزار Nokia Maps می­باشد. صفحه نمایش در حالت استندبای شامل تصویر پس­زمینه و برخی آیکنهای اطلاعاتی خاص مثل سیگنال دریافتی؛ وضعیت باتری، تاریخ، پروفایل انتخاب شده و ... است. این صفحه در حالت active دارای 4 تب مختلف جهت دسترسی به برنامه­ها و آیکنهای پرکاربرد است. امکان تغییر چیدمان آیکنها و تنظیم فونت­ آنها در منوهای اصلی گوشی وجود دارد. زیرمنوهای گوشی بصورت لیستی نمایان می­شوند. یک نکته منفی در سری 40 عدم امکان multi tasking به معنای اجرای چند برنامه به­طور همزمان است اما این قابلیت مدتهاست که در گوشیهای سونی اریکسون وجود دارد و حتی می­توان بین برنامه­های مختلف در حال اجرا سوئیچ کرد. 6 پروفایل زنگی مختلف و 4 تم گرافیکی به­طور پیش­فرض روی گوشی نصب شده­اند.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

دفترچه تلفن

 

دفترچه تلفن این گوشی قابلیت ذخیره 2000 مخاطب را دارد که برای هر مخاطب امکان ذخیره 6 شماره مختلف و فیلدهای اطلاعاتی و نیز زنگ یا تصویر یا فیلم خاص وجود دارد. امکان نمایش شماره­های سیم­کارت، گوشی و یا هردو بطور همزمان وجود دارد و می­توان فونت آن را تغییر سایز داد. همچنین امکان شماره­گیری صوتی بدون نیاز به ضبط صدا از قبل وجود دارد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

قابلیتهای تلفنی

 

قدرت دریافت سیگنال و صدای هنگام مکالمه هیچ نکته خاصی ندارد و در این مورد به خوبی عمل می­شود. همچنین تکنولوژی حذف نویز پس­زمینه مکالمه و امکان واضح سازی صدا نیز وجود دارد. متأسفانه هنوز سری 40 نوکیا امکان شماره­گیری هوشمند را ندارد در حالیکه بسیاری گوشیهای متوسط سایر برندها از این امکان برخوردارند. از لحاظ بلندی صدای زنگ 6600 Slide پایین­تر از حد متوسط قرار دارد.

 

image

ارسال پیام

 

انواع پیامهای MMS،SMS و ایمیل توسط این گوشی پشتیبانی می­شوند. دو نوع اول از یک ویرایشگر استفاده می­کنند و جهت تبدیل SMS به MMS کافیست یک فایل صوتی یا تصویری را به آن اضافه کنیم. اینترفیس پیامها مثل دیگر گوشیهای نوکیاست و نکته خاصی ندارد. طول پیامها محدود به 1000 کاراکتر است. کلیه پیامها از حافظه مشترک در گوشی استفاده می­کنند. پیامهای صوتی دارای ویرایشگر جداگانه هستند که می­توان در همین بخش صدا را ضبط کرده و ارسال کرد. کلاینت ایمیل از انواع پروتکلهای POP3، SMTP و IMAP4 و نیز SSL پشتیبانی می­کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

بخش موزیک

 

یکی از برنامه­های پرکاربرد و جالب این گوشی Music Player آن است که هم اینترفیس خوبی دارد و هم کار با آن راحت است. کنترلهای موزیک روی کلید چهار جهته قرار دارند. فرمتهای مختلف MP3، AAC، AAC+، MP4، WMA، AMR، MIDI، SP-MIDI و ... توسط گوشی پخش می­شوند. 5 تم گرافیکی مختلف برای این Music Player وجود دارد. همچنین 5 اکولایزر مختلف جهت تغییر نوع صدا وجود دارد.

image

 

image
 
image
 

رادیو

 

این گوشی دارای رادیو FM با RDS است که از اینترفیس Music Player استفاده می­کند.

 

image
 

image
 
image

پخش فیلم

 

فرمتهای ویدئویی 3GP و MP4 توسط این بخش قابل پخش هستند. نمایش فیلم بصورت تمام صفحه، جلو و عقب زدن فیلم، امکان پخش در پس­زمینه و 6 Link گرافیکی مختلف از امکانات این بخش هستند.

 

image
 
image

گالری تصاویر

 

گالری تصاویر سری 40 در زیرمجموعه­ی File Manager آن قرار دارد. امکان نمایش فایلهای تصویری بصورت لیستی و شبکه­ای وجود دارد. زوم روی تصاویر با سرعت خوبی انجام می­شود. نمایش عکسها بصورت تمام صفحه و ویرایش آنها توسط ویرایشگر داخلی، نمایش Slide Show و امکان Search روی فایلها از جمله قابلیتهای این بخش هستند.

 

image
 

image
 
image

دوربین

 

6600 Slide دارای یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی، با رزولوشن تصویر 1536×2048 پیکسل است. در سری 40 اینترفیس دوربین بسیار محدود است و تنظیمات پیشرفته­ای ندارد و تنها تنظیمات پایه­ای مثل نور، رنگ، سطح کیفیت، مد عکسبرداری و ... را دارد. فلاش LED این گوشی نیز قدرت زیادی ندارد و فقط برای فواصل نزدیک به­درد می­خورد. یک نکته مهم عدم وجود دکمه مخصوص دوربین است و برای عکسیرداری باید از دکمه وسط کلیدچهارجهته استفاده شود. سطح کیفیت عکسها در حد متوسط است.

ضبط فیلم با کیفیت VGA و سرعت 15 فریم در ثانیه انجام می­شود و فیلمها با فرمت 3GP ضبط می­شوند.

 

image
 
image

 

image
 
image

امکانات ارتباطی

 

امکان ارتباطی USB بصورت USB-On-the-go وجود دارد.علاوه بر این امکانات ارتباطی شبکه­ای مثل EDGE و GPRS و نیز UMTS وجود دارد.

 

مرورگر وب

 

6600 Slide دارای مرورگر وب HTML است که نسبت به نسخه­های قبلی سری 40 تغییر و پیشرفت خاصی نکرده است اما با این حالت قابلیت نسبتاً خوبی دارد و پردازش صفحات هم به خوبی انجام می­شود. امکان تغییر فونت وجود دارد و با حداقل سایز فونت امکان نمایش 11 خط روی صفحه فراهم می­شود. علاوه بر این می­توان از برنامه Opera Mini به عنوان جایگزین مرورگر وب استفاده کرد که کارایی بهتری دارد.

 

Organizer

 

در اینجا برنامه­ها و نرم­افزارهای کاربردی زیادی وجود دارد. تقویم با امکان نمایش روزانه، هفتگی، ماهیانه و امکان تخصیص eventها یا رویدادهای مختلف به تاریخهای مختلف وجود دارد. در Note امکان ذخیره کردن متن تا 3000 کاراکتر وجود دارد. ساعت alarm با امکان Snooz یا تکرار می­توان تنظیم کرد. ضبط صوت با محدودیت 60 دقیقه، کرونومتر، شمارنده معکوس و ماشین حساب از دیگر امکانات آن است.

 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

نرم­افزار

 

چندین برنامه کاربردی روی این گوشی قرار دارند. برنامه Convertor جهت تبدیل واحدهای مختلف، برنامه­ی Download برای اتصال مستقیم به سایت Nokia و دانلود آخرین تغییرات، برنامه Yahoo Search برای جستجو در سایت یاهو، برنامه­ی جاوای Widsets برای دستیابی به وب­سایتهای مختلف اینترنتی، برنامه­ی presenter جهت ارائه فایلهای Power point و Word Clock برای نمایش ساعت جهانی برای کشورهای مختلف از جمله برنامه­های این گوشی هستند.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

چند بازی مختلف ازجمله Back gammon II و Snake روی این گوشی وجود دارند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

کلام آخر

 

به عنوان یک جمع­بندی می­توان گفت 6600 Slide  از لحاظ محتوایی و کارایی همتایان زیادی را در بازار دارد. به هرحال می­توان صفحه نمایش، امکان 3G، دوربین و زیبایی آن را از نقاط قوتش دانست. با اینکه از لحاظ زیبایی به اندازه­ی 6600 Fold نیست اما کارایی­های بهتری نسبت به آن دارد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)