Nokia 6555

زیبایی ، طراحی شکیل و ویژگی های فوق العاده پر کاربرد و به روز ، 6555 را جزو گوشی های مطرح طبقه متوسط گوشی های بازار قرار داده است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
NOKIA 6555

زیبایی ، طراحی شکیل و ویژگی های فوق العاده پر کاربرد و به روز ، 6555 را جزو گوشی های مطرح طبقه متوسط گوشی های بازار قرار داده است . دو صفحه نمایش با کیفیت ، صفحه کلید راحت و مهم تر از همه پشتیبانی نسل سوم از جمله برتریهای این گوشی است . همچنین این گوشی بسیار شبیه به 6131 می باشد . اگرچه این گوشی دارای ویژگی باز شدن اتوماتیک درب نیست ولی پشتیبانی از نسل سوم آن مهمترین مزیت این گوشی است .

ویژگیهای کلیدی ( اصلی )

-          ساختار شیک تاشو

-          صفحه نمایش TFT با اندازه 2 اینچ و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ

-          صفحه کلید راحت

-          پشتیبانی از شبکه های UMTS و EDGE

-          پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا 4 گیگابایت

-          پخش کننده موسیقی خوب

-          بلوتوث نسخه 2.0 به همراه پشتیبانی A2DP

-          درگاه Micro USB و سوکت 2.5 میلیمتری جهت اتصال هدفون

معایب :

-          باقی ماندن اثر انگشت روی آن به دلیل براق بودن بدنه

-          شل بودن لولای درب گوشی و لق بودن درب باتری

-          دوربین 1.3 مگاپیکسلی با کیفیت سطح پایین

-          اسلات کارت حافظه در زیر باتری قرار دارد

-          عدم وجود رادیو FM

-          عدم وجود پشتیبانی از مکالمات تصویری

-          استفاده از پورت micro USB که کاربرد زیادی ندارد

-          عدم وجود هدفون و کارت حافظه در بسته خریداری شده

image
 
image

 

image
 
image

6555 از اعضای جدید خانواده تاشوهای کمپانی فنلاندی نوکیاست که از لحاظ ظاهری شبیه به 6131 Nokia بوده اما امکان باز شدن اتوماتیک و راحت را ندارد . یکی از مهم ترین ویژگیهای آن قابلیت 3G است .

image
 

image
 
image

سیاه شیک

اولین چیزی که در یک نگاه به 6555 ، توجه را جلب می کند ساختار باریک و سیاه آن است . این گوشی در مقایسه با 6131 در حدود 8 میلیمتر درازتر و 4 میلیمتر باریک تر است . ابعاد اصلی این گوشی 19.6×44.3×99.6 میلیمتر و وزن آن 97 گرم است . با اینکه 6555 با رنگ مشکی براق معروف شده اما در رنگ های نقره ای ، قرمز و بژ نیز می توان آن را یافت . البته این تنوع رنگی فقط در فریم دور قاب آن است و قسمت وسط بدنه در همه آنهابه رنگ مشکی دیده می شود . از معایب بزرگ این گوشی جذب اثر انگشت و چربی صورت روی بدنه است .

با اینکه 6555 در ظاهر شبیه گوشی های شیک و فلزی نوکیا به نظر می رسد اما بدنه آن کاملاً از جنس پلاستیک بوده و فقط در برخی قسمتهای براق فریم آن از پوشش نازک کروم استفاده شده است .

image
 
image
 

image
 

image
 
image

همانطور که همه به یاد داریم KRZR K3 موتورولا از جمله سردمداران گوشی های باریک و شیک بود و پس از آن بسیاری از کمپانی ها از جمله نوکیا از این ایده استفاده کرده و گوشیهای تاشوی باریک را از جمله N76 و 6131 و حالا 6555 به این سری گوشیهای تاشو اضافه کردند .

image
 
image
 

image
 
image

در کناره سمت راست محل اتصال شارژر ( در پایین ) و سوکت 2.5 میلیمتری هدفون ( در بالا) قرار گرفته و در کناره سمت چپ پورت Micro USB قرار دارد . علاوه بر این در کناره بخش تاشوی گوشی دکمه مخصوص دوربین و دکمه های تغییر ولوم وجود دارند .

image
 
image
 

image
 
image

در بخش پشت گوشی در پوش پلاستیکی باتری قرار دارد که خطوط پوششی کروم دور درب آن قرار گرفته اند وقتی گوشی باز می شود این خطوط در یک امتداد قرار می گیرند . درب باتری به راحتی باز می شود اما اگر کمی به آن فشار آورده شود صدای شکستن شدن به گوش می رسد . باتری گوشی از نوع لیتیومی با ظرفیت 1020 mAh است که قابلیت ماندگاری تا 300 ساعت در حالت آماده به کار و 390 دقیقه مکالمه مداوم را دارد .

image
 
image
 

image
 
image

در زیر باتری ، محل قرار گرفتن سیم کارت و کارت حافظه Micro SD است . نه تنها کارت حافظه را نمی توان به راحتی وارد و خارج کرد ،بلکه برای بیرون آوردن و یا جا زدن سیم کارت باید گوشی را خاموش کرده و باتری را برداشت . 6555 از کارت Micro SD تا حجم 4 گیگابایت پشتیبانی می کند که البته هیچ کارت حافظه ای به همراه گوشی عرضه نمی شود !

image
 

image
 
image

صفحه کلید بسیار عالی

در هنگام باز بودن گوشی هر دو بخش صاف و هموار به نظر می رسند و شاید تنها برآمدگی لولای بین دو بخش گوشی باشد . خوشبختانه گوشی به راحتی باز و بسته می شود و می توان آن را با یک دست باز کرد . با باز شدن گوشی دو فریم نقره ای که یکی به دور صفحه نمایش قرار گرفته و دیگری صفحه کلید گوشی را احاطه کرده است ، دیده می شوند . 6555 دارای یک چهار طرفه و دو کلید چند منظوره و همچنین دکمه های Call و End است . البته دکمه End به عنوان کلید Power هم عمل می کند .

image
 

image
 
image

خوشبختانه دکمه های صفحه کلید دارای سایز مناسب بوده و درهنگام تایپ یا گرفتن شماره مشکلی را ایجاد نمی کند . نور پس زمینه صفحه کلید سفید است . در زیر بخش صفحه کلید یک برآمدگی وجود دارد که از تماس صفحه نمایش و صفحه کلید جلوگیری می کند .

image
 

image
 
image

صفحه نمایش با کیفیت مناسب

مشخصات صفحه نمایش بیرونی 6555 شبیه به مشخصات صفحه نمایش 6131 است . درمیان گوشی های تاشو می توان گفت کمتر گوشی پیدا می شود که از لحاظ صفحه نمایش قابلیت رقابت با 6555 را داشته باشد . صفحه نمایش خارجی TFT با وضوح 160× 128 پیکسل و ابعاد 27 × 22 میلیمتر قابلیت نمایش 256 هزار رنگ و صفحه نمایش داخلی QVGA با سایز 2 اینچ و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است . در هنگام بسته بودن گوشی روی صفحه نمایش خارجی اطلاعات لازم مثل درجه سیگنال آنتن ، وضیعت باتری ، نام اپراتور ، تاریخ و ساعت جاری دیده می شوند که می توان برای آن تصویر پس زمینه و نیز Screen Saver انیمیشنی تنظیم کرد. پس از چند لحظه تصویر انیمیشنی جای خود را به ساعت دیجیتالی می دهد که خوانایی خوبی را در هر شرایطی دارد . همچنین اطلاعات مربوط به تماسها یا پیام های از دست رفته را روی این صفحه کوچک می توان دید . در زیر صفحه نمایش بیرونی بلندگوها قرار دارند .

image
 

image
 
image

ساختارمنو

می توان گفت هیچ کس از یک گوشی طبقه متوسط انتظار داشتن اینترفیس فوق العاده یا نرم افزارهای کاربردی خاصی را ندارد و بنابر این 6555 نیز در این زمینه نکته خاصی ندارد . این گوشی جزو گوشی هایی است که دارای نسخه پنجم اینترفیس سری 40 هستند .

image
 

image
 
image

حالت آماده به کار این گوشی از استانداردهای سری 40 تبعیت می کند . با دکمه وسط کلید 4 منظوره صفحه کلید می توان منوی اصلی را باز کرد و با استفاده از دکمه های چند منظوره کارهای مختلفی می توان انجام داد .

image
 

image
 
image

هر کدام از دکمه های جهتی را می توان به یک برنامه نسبت داد . می توان آیکن هایی را برای ظاهر شدن روی صفحه نمایش فعال تنظیم کرد .

image
 
image

منوی اصلی را می توان به چهار صورت مشاهده کرد که شامل : لیست ماتریس ، ماتریس با توضیح ، نوارهای افقی . روی گوشی 7 تم مختلف بصورت پیش فرض قرار دارند و امکان دانلود تم های بیشتر نیز وجود دارد .  

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 

image
 
image

قابلیت کنترل صوتی در این گوشی وجود دارد بطوریکه نیاز نیست Voice tag ها را از قبل ضبط کنید. ویژگی سودمند دیگر گزینه ای برای کپی و انتقال متن در نرم افزارها می باشد . برای مثال به راحتی می توانید بخشی از یک SMS را در تقویم کپی کنید .  

image

هنگامیکه پیامی می رسد و یا تماسی با این گوشی انجام می شود اطلاعاتی نظیر نام ، شماره تلفن و زمان رسیدن آن پیام یا تماس را می توان روی صفحه اصلی دید ولی روی صفحه کوچک خارجی فقط آیکنی مربوط به این رویدادها دیده می شود . می توان رفتار صفحه کوچک خارجی را در مقابل بسته شدن گوشی تعریف کرد مثلاً اینکه تصویر پس زمینه را نمایش بدهد یا به حالت اماده به کار برود .

دوربین

با اینکه 6555 جزو گوشی های متوسط است اما توجیهی برای دوربین 1.3 مگاپیکسلی ضعیف آن دیده نمی شود چرا که در حال حاضر گوشی های متوسط بازار دارای دوربین های 2 مگاپیکسلی هستند حتی امکاناتی نظیر فلاش LED یا فوکوس اتوماتیک هم وجود ندارد . لنز دوربین درست در بالای صفحه نمایش خارجی قرار دارد . با اینکه پوشش شبکه ای روی لنز قرار گرفته اما اثر انگشت و گرد و غبار روی آن می ماند پس باید قبل از عکس گرفتن لنز را تمیز کنید .

image
 
image

ماکزیمم سایز عکسها 1024 × 1280 پیکسل است . در حالت پیش فرض اینترفیس گوشی روی حالت عمودی است . در نور مناسب و طبیعی عکس های خوبی می توان با این دوربین انداخت . در صورتیکه از متن عکس گرفته شودمتن خوانایی خوبی ندارد . برای اینکه بتوانید از خودتان عکس بگیرید می توانید از صفحه نمایش خارجی استفاده کنید .

می توان با استفاده از دکمه مخصوص دوربین را فعال کرد . تنظیمات دوربین بسیار ساده بوده و انتخاب های زیادی در منوی تنظیمات آن دیده نمی شود . می توان سفیدی تصویر و کیفیت آن و نیز تایمر را تنظیم کرد . می توان روی تصاویر تا 8 برابر زوم کرد .

image

6555 قابلیت ضبط فیلم را با فرمت 3GP و با رزولوشن 144 × 176 دارد و محدویتی برای ضبط فیلم وجود ندارد . می توان ویرایش اندکی روی تصاویر گرفته شده انجام داد و آنها را از طریق بلوتوث ارسال کرد . میزان حافظه داخلی گوشی 30 مگابایت است .

شبکه

6555 یکی از گوشی های 3G نوکیاست که از تماسهای ویدیویی در شبکه های UMTS و GSM پشتیبانی می کند اما فاقد دوربین جلو می باشد . 6555 با 4 باند مختلف 850/ 900/1800/1900 مگاهرتز شبکه GSM کار می کند. دفترچه تلفن این گوشی قابلیت ذخیره 1000 مخاطب را دارد . برای هر Contact می توان 5 شماره تلفن به همراه ایمیل ، آدرس و تاریخ تولد و ... ذخیره و نیز تصویر یا زنگ خاصی به آن نسبت داد .

image
 
image
 

image
 
image

می توان با تایپ کردن حرف به حرف ، جستجو کرد . این گوشی از امکان Push to talk نیز پشتیبانی می کند . می توان از حالت Flight Mode و بدون سیم کارت استفاده کرد . تنها راه پاسخ به تماس ها باز کردن درب گوشی است .

پیام ها

نکته خاصی در مورد پیام های گوشی وجود ندارد . انواع پیام های که این گوشی پشتیبانی می کند عبارتند از : متنی ( SMS ) ، مالتی مدیا ( MMS ) صوتی ، فلش و ایمیل . که البته برای MMS و SMS یک ویرایشگر واحد وجود دارد . می توان انواع فایل های صوتی و تصویری را از طریق MMS ارسال کرد .  

image
 
image
 

image
 
image

در هنگام تایپ پیام می توان سایز فونت را تغییر داد . همچنین می توان از دیکشنری T9 در هنگام تایپ استفاده کرد . ماکزیمم سایز یک پیام 1000 کاراکتر است و شمارشگر کاراکترها همیشه روی صفحه دیده می شود . می توان برخی شماره ها را به عنوان شماره های دلخواه ( Favorite ) ذخیره کرد که در این صورت هنگام ارسال یک پیام آن شماره همیشه در صدر شماره ها دیده می شود . در زیر منوی Messaging منوی Mail قرار دارد . پروتکلهایی که توسط این گوشی پشتیبانی می شوند عبارتند از POP3 ، SMTP ، IMAO هستند .

image
 
image
 

image
 
image

سازمان دهی  

امکانات برنامه ریزی و سازماندهی گوشی همانند گوشی های دیگر سری 40 می باشد . در بخش تقویم می توان بصورت ماهانه ، هفتگی و یا روزانه تنظیم کرد . 5 نوع روادید قابل تنظیم هستند : یادآوری کننده ( reminder ) ، قرار ملاقتها ( meeting ) ، تماس ( call ) ، تاریخ تولد ( Birthday ) و memo  .

image
 
image
 

image
 
image

همچنین یک برنامه مدیریت کارها وجود دارد که می توان کارها و قرار ملاقات ها را از طریق آن اولویت بندی کرد . می توان متنها را در بخش Note ذخیره کرد ، محدودیتهای این متن با 3000 کاراکتر است .

image
 
image
 

image
 
image

برنامه های دیگر این بخش Voice Recorder برای ضبط صدا با محدودیت 60 دقیقه ، کرونومتر، شمارنده معکوس و ماشین حساب ساده هستند .

image
 
image

برنامه ها

برنامه تبدیل کننده واحد پول ، ساعت جهانی ، مرورگر وب Opera Mini و جستجوگر yahoo بطور پیش فرض روی این گوشی نصب شده اند اما می توان از طریق اینترنت برنامه های بیشتری را دانلود کرد . برنامه Presenter نیز برای کنترل از راه دور برنامه های PC از طریق بلوتوث است . این گوشی دارای 4 بازی از پیش نصب شده است که شامل Rally 3D ،Gold Torr ، Sudoku می باشد .

پخش صوتی

متأسفانه این گوشی دارای امکان رادیو FM نیست اما پخش کننده موسیقی نسبتاً خوبی دارد که قابلیت پخش در پس زمینه را نیز دارد .تراک های موسیقی در دسته بندی های مختلف دیده می شوند . این گوشی موسیقی با فرمتهای mp3 ، AAC ، AAC+ و MMA را اجرا می کند و نیز چند گزینه اکولایزر روی گوشی موجود است که می توان آنها را تغییر داد . وقتی گوشی بسته باشد پخش کننده موسیقی روی صفحه نمایش خارجی دیده می شود .

image
 
image

پخش کننده ویدیویی فایل های 3GP و MP4 را پخش می کند . همچنین می توان در حالت تمام صفحه فیلم ها را مشاهده کرد و امکاناتی نظیر جلو و عقب سریع نیز وجود دارد . به همراه گوشی هیچگونه هدفونی عرضه نمی شود . می توان با استفاده از قابلیت A2DP بلوتوث ، موسیقی ها را استریو با هدست های بلوتوث استریو گوش داد .

image
 

image
 
image

اتصالات

امکانات اتصالات شبکه ای GPRS و EDGE با سرعت انتقال 384 کیلوبیت در ثانیه وجود دارند . امکان اتصال PC Suit از طریق USB و همچنین بلوتوث نیز وجود دارند . یکی از نواقص بسته خریداری شده 6555 ، نبود یک کابل انتقال دیتا است . همچنین این گوشی اینفرارد هم ندارد .

مرورگر های موجود روی 6555 عبارتند از WAP 2.0 و XHTML . همچنین می توان سایز فونت را در مرورگر تنظیم کرد و در حالتی که کمترین سایز را داشته باشند تا 14 خط متنی قابل دیدن است .

image
 

image
 
image

3G

این گوشی متوسط نوکیا امکانات مناسب و ظاهری زیبا دارد . علاوه بر زیبایی وشیک بودن ، صفحه نمایش ها با کیفیت و صفحه کلید فوق العاده راحت و امکان 3G از برتریهای آن است . از جمله نواقص آن نبود رادیو FM ، دوربین ضعیف و کمبودهای بسته خریداری شده می باشند .

در نهایت

در بازار حال حاضر موبایل ، گوشی های زیادی هم ردیف 6555 وجود دارند و بنابر این رقبای زیادی برای این گوشی وجود دارد اما شاید ساختار شیک و زیبای آن از نقاط قوتش باشد . در میان رقبای این گوشی از خانواده نوکیا ، 6131 طرفداران زیادی دارد ، 6267 نیز دوربین 2 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED و رادیو FM دارد . به هر حال 6555 نیز با قابلیتهای خوبی که دارد بازار خوبی را خواهد داشت .                         

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)