خانهبررسی‌ها
Nokia 5700Xpressmusic

Nokia 5700Xpressmusic

تقریباً همه می دانند که تولید گوشی های مدل Xpress Music در سال های ابتدایی بدلیل وجود برندهای مختلف دیگر، آنقدرها ندرخشید...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
NOKIA 5700

 

 

 

آنچه در بسته خریداری شده وجود دارد:

 

-         گوشی موبایل 5700

-        باتری لیتیومی BP-5M با گنجایش 900 میلی آمپر در ساعت

-         شارژر مدل AC-5

-         هدست سیم دار استریو و کنترل از راه دور (HS-44/AD-44)

-         کارت حافظه MicroSD (ظرفیت بستگی به محل خرید گوشی دارد.)

-       کابل  دیتا USB مدل DKE-2

-        CD نرم افزار گوشی به همراه برنامه ی PC Suit (موجود در برخی بازارها)

-         راهنمای کاربر

 

 

ویژگیهای 5700 از جمله هدفون ها و کنترل راه دور

تقریباً همه می دانند که تولید گوشی های مدل Xpress Music در سال های ابتدایی بدلیل وجود برندهای مختلف دیگر، آنقدرها ندرخشید. علاوه بر این، ایجاد گوشی ها با مدل های مختلف و نام های شبیه به هم Xpress Share و Xpress Musicکاربران را در مورد کارائیهای آن ها کمی گیج می کرد اما به هر حال مدل های Xpress Music با تکیه بر قابلیت های مختلف در زمینه موسیقی با مدل 3250 تولید و وارد بازار شد، اما در هنگام ورود این مدل ها، واکمن های سونی اریکسون در بازار گوشی های موسیقی حاکم بودند اما Xpress Music های نوکیا را می توان هم رده ی واکمن های پیشرفته سونی اریکسون دانست. 5700 نوکیا یکی دیگر از گامهای رو به جلوی نوکیا در جهت تولید گوشی های Xpress Music است که روز به روز در این جهت پیشرفت می کند. یکی از ویژگی های 5700 دارا بودن هدفون فیلیپس است که اخیراً این نوع هدفون به همراه گوشی های نوکیا ارائه می شود.

 

 

image

 

اگر به یاد داشته باشید بسیاری از کاربران از گوشی 3250 که از سری Xpress Music نوکیا بود، در مورد هدفون های بی کیفیت آن شکایت می کردند و این دلیلی نداشت جز اینکه بارزترین ویژگی این گوشی که پخش موسیقی آن بود، با بکار گیر ی هدفون های بی کیفیت و ارزان قیمت ساخت چین که در بسته های 3250 ارائه می شد، کاملاً خراب می شد. همکاری و مشارکت با یک برند بزرگ، هم کیفیت صوتی را بالا می برد و هم به نوعی موجب خوشنامی این هدف ها می شود. هدفون های فیلیپس از لحاظ نرخ قمیت و کیفیت متناسب بوده و مطمئناً این همکاری موجب مطرح شدن فیلیپس به عنوان تنها برند هدفون که با نوکیا کار می کند، خواهد شد.

5700 اولین گوشی Xpress Music نوکیا است که مجهز به هدفون های فیلیپس است. البته فیلیپس در نامگذاری این هدفون ها از شاخص های خود استفاده نکرده و با عنوان های HS-44 و AD-44 آنها را معرفی کرده است. Remote یا کنترل راه دوری که در این گوشی وجود دارد همان الگوی Remote در 3250 و N91 را دارد اما از لحاظ کارایی تفاوت های زیادی دارد. از جمله تفاوت ها این است که Remote دراین گوشی به رنگ سفید و از جنس پلاستیک نرم است و با هدفون همراه آن بسیار شیک به نظر می رسد. این گوشی فقط با جک 2.5 میلیمتری که در پایین گوشی قرار دارد کار می کند و می توان هدفون را به کنترل Remote متصل کرد. در پشت  Remoteیک گیره برای اتصال به لباس وجود دارد. در روی Remote دکمه های مختص حرکت به جلو و عقب، دکمه پاسخگویی به تماس ها به همراه میکروفون قرار دارند. در کناره ی  آن نیز دکمه های تنظیم ولوم صدا وجود دارد.

 

image
 

 

 

image

 

 

image

 

 

سیم هدفون آنقدر بلند هست که حتی اگر گوشی را درون جیب یا کیف خود بگذارید باز هم مشکلی پیش نمی آید. قسمت گوشی هدفون از جنس سیلیکون نرم بوده و از لحاظ کیفیتی با هدفون هایی که همراه واکمن های سونی اریکسون ارائه می شوند قابل مقایسه است. البته سری Xpress Music مدل های مختلف دیگری از هدفون ها، بخصوص انواعی که روی گوش قرار می گیرند را نیز پیشنهاد می دهد. در زیر نمونه هایی از این هدفون ها دیده می شود.

 

 

image
 

 

 

image

 

 

 

image

 

 

طراحی، سایز و ساختار کلی

با توجه به رنگ بندی هدست ها، نوکیا گوشی های سری Xpress Music را در طیف رنگی سفید ارائه می دهد. البته از ترکیب قرمز نیز که یک رنگ براق است احتمالاً برای رقابت با نارنجی واکمن ها استفاده شده است. سایز گوشی 108/2×50/5×17/3 میلیمتر و وزن حدود 115 گرم دارد که به راحتی در دست یا جیب قرار می گیرد.

 

 

image
 

 

 

 

image

 

5700

 را در سه رنگ، مشکی و قرمز و خاکستری می توان یافت اما قسمت بالای گوشی و بخش چرخنده همیشه به رنگ سفید و از جنس پلاستیکی سخت است. این بخش تا حدودی ضد خش می باشد اما در صورتیکه روی آن خراشیدگی ایجاد شود مطمئناً آلودگی و گرد و غبار را جذب می کند.

 

 

image
 

 

 

 

image

 

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی از نو QVGA بوده (240×320 پیکسل، 2.2 اینچ،34×45 میلی متر) و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ (TFT) را دارا می باشد. مثل بسیاری از گوشی های دیگر نوکیا، صفحه نمایش با یک لایه آینه ای پوشیده شده که در زیر تابش مستقیم خورشید تصویر را خوانا نگه می دارد. علاوه بر این یک حسگر نوری نیز در صفحه بکار گرفته شده که نور صفحه نمایش را با نور محیط تنظیم می کند.

 

 

image

 

 

برخلاف گوشی های دیگری از نوکیا مثل 6110، این گوشی با قرار گرفتن در تابش مستقیم آفتاب کمی مشکل دارد و باید زاویه ی مناسبی را برای دریافت دقیق تصویر پیدا کنید. امکان نمایش 8 خط متن و 3 خط اطلاعات سرویس (و در برخی حالت ها 12 خط متن) وجود دارد.

 

 

image

 

 

صفحه کلید

یکی از نوآوریهای نوکیا در قسمت صفحه کلید در قرار گیری دو دکمه ی C ومنو در کناره های صفحه و به صورت کلید های کوچکی است که برچسب علامت آن ها در زیر دکمه ی باریکشان قرار گرفته و احتمالاً در هنگام کار با آن تا مدتی به جای زدن دکمه، برچسب و نشانه آن را فشار می دهید! این شکل طراحی جالب است اما گاهی آزار دهنده است بخصوص که ممکن است هنگام کار با کلیدهای عملیاتی چند منظوره اشتباهاً این دکمه ها فشرده شوند.

 

 

image
 

 

 

image

 

 

در نگاه اول نکته خاص در مورد جوی استیک به نظر نمی رسد اما با کمی دقت متوجه می شوید که جای قرار گرفتن جوی استیک زیاد مناسب نیست. در اطراف آن یک حلقه پلاستیکی سفید قرار گرفته که به راحتی گرد و غبار را جذب می کند. دکمه های شماره گیر با سایز بزرگ در کنار هم چیده شده اند و کار با آنها بسیار ساده است. همه کلید ها با نور سفید روشن می شوند که این باعث بهتر دیده شدن در هر محیطی می شود.

 

 

image
 

 

image

 

 

 

image

 

 

کنترل ها

ستون های کناری بدنه ی گوشی از جنس لاستیکی نرم است. باز کردن درب پشتی گوشی بدون مراجعه به راهنما کار دشواری است به همین دلیل در پشت درب گوشی یک راهنما قرار دارد.

 

 

image
 

 

 

image

 

 

در کناره سمت چپ گوشی دکمه کنترل صدا و نیز لنز دوربین 2 مگاپیکسلی و فلاش LED در بخش قابل چرخش قرار گرفته است. در کناره سمت راست هم پورت اینفرارد، اسلات miniUSB و اسلات کارت حافظه و نیز سوکت شارژ وجود دارد. درب روی این اسلات از نوع لاستیکی نرم است و با گذشت زمان خراب نمی شود.

 

 

image
 

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

 

image

 

بخش چرخان

ویژگی ای که در زمینه طراحی و ساختار از مدل های قبلی Xpress Music به این مدل انتقال یافته و آن ها را در یک گروه قرار می دهد، بخش چرخاننده گوشی است. این بخش نسبت به مدل های قبلی کمی مستحکم تر و ماندگارتر است و در ساختار آن اسلات حافظه قرار داده نشده است.

 

 

image
 

 

image

این بخش روی یک لولا سوار شده که به خوبی روی آن جای گرفته و امکان خراب شدن آن بسیار کم است و می توانید مطمئن باشید هنگام قرار گرفتن درون جیب به خودی خود نمی چرخد.

 

 

image

 

در  مقایسه ی این گوشی با 3250 می توان گفت که مشکل فشرده شدن اتفاقی و تصادفی دکمه ها و کنترل های موسیقی برطرف شده است اما باز هم قفل کردن صفححه کلید عاقلانه ترین کار است. در 5700 امکان قفل اتوماتیک صفحه کلید وجود ندارد. بخش چرخنده را می توان در زوایای 90 و 270 درجه قرار داد. در این حالت برنامه دوربین روی صفحه نمایش ظاهر می شود. با چرخش 90 درجه این بخش که لنز دوربین در مقابل قرار می گیرد صفحه نمایش جستجوگر تصویر را نشان می دهد که این روش در دوربین های دیجیتالی نیکون برای اولین بار پیاده سازی شد.

 

 

image
 

 

 

image

 

 

عملکرد بخش چرخان 5700 آنقدر ها هم بی نقص نیست؛ اولاً که پس از چرخیدن آن برنامه ی دوربین به سرعت ظاهر نمی شود و تقریباً 2 ثانیه طول می کشد. دوماً یکی از مهمترین مشکلاتش قرار نداشتن دکمه ای برای عکس گرفتن روی کناره های بدنه ی گوشی است و کاربر برای عکس گرفتن مجبور است از جوی استیک استفاده کند که چون دکمه ی جوی استیک فقط 0/5 سانتیمتر با بخش چرخنده فاصله دارد، افرادی که دست ها و یا انگشتان بزرگی دارند در هنگام عکس گرفتن یا حرکت بین منو ها با مشکل روبه رو می شوند. برنامه دوربین از طریق کنترل های موسیقی که روی بخش چرخنده قرار دارند قابل برنامه ریزی است. برای استفاده گوشی در این حالت باید از هر دو دست برای نگهداری و کار با گوشی استفاده شود. راه اندازی دوربین با استفاده دست چپ راحت تر است، هر چند در این حالت صفحه نمایش با دست شما پوشیده می شود. با چرخاندن 270 درجه ای این بخش می توانید از خودتان عکس بگیرید. با چرخش 180 درجه، مدیاپلیر ظاهر شده و دکمه های مخصوص موسیقی روی پانل جلویی بخش چرخنده دیده می شوند. به محض چرخاندن، برنامه مدیا پلیر فوراً روی صفحه ظاهر می شود، این سرعت به این دلیل است که برنامه مدیا پلیر همواره در حافظه ی گوشی قرار دارد و آماده برای اجراست. بدون در نظر گرفتن موقعیت بخش چرخنده، می توان تماس های رسیده را پاسخ گفت، حتی در حالت عکس برداری می توان به راحتی صحبت کرد و صدا نیز به خوبی منتقل می شود. در بخش پائینی قسمت چرخان بلند گوی پخش صدا است. یک بلند گوی دیگر نیز در سمت چپ بالای گوشی قرار دارد که در حالت پخش موسیقی هر دو بلند گو در یک طرف گوشی قرار می گیرند و این صدا را کمی مرتعش پخش می کند.

 

پخش ویدئو

با چرخاندن پایه گوشی به اندازه ی 90 درجه به سمت راست بطوریکه دوربین در مقابل صورت قرار بگیرد می توان فایل های ویدئویی را به راحتی مشاهده کرد. با چرخاندن گوشی تصویر به صورت تمام صفحه در می آید. در این حالت اگر گوشی را روی میز قرار دهید اسپیکر آن روی میز قرار می گیرد و صدا با بلندی بیشتری پخش می شود. این نوع طراحی برای کنفرانس های ویدئویی نیز مناسب است چون در این حالت دوربین در مقابل صورت شما قرار گرفته است.

 

 

باتری

باتری گوشی از نوع Li-Pol مدل BP-5M و با گنجایش 900 میلی آمپر ساعت است، بطوریکه تا 3.5 ساعت مکالمه مداوم و 280 ساعت حالت آماده به کار را پپشتیبانی می کند. گشت و گذار در اینترنت و مرور صفحات وب تا 4 ساعت به شدت باعث کاهش باتری می شود و به همین صورت پخش موسیقی تا 9 ساعت یا ویدئو تا 2 ساعت باتری را خالی می کند. شارژ کامل باتری گوشی حدود 2 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد.

 

 

image

 

 

یکی از اشکالات این گوشی این است که پس از اولین سیگنال اعلام کننده کم بودن شارژ باتری، باتری به سرعت کاهش یافته و خالی می شود. اما در گوشی های دیگر نوکیا مدت زمان بیشتری بین اولین سیگنال و خالی شدن کامل باتری وجود دارد.

 

 

حافظه ی داخلی، کارت حافظه، CPU

پردازنده ی گوشی (CPU) براساس مدل MX300 نوع FreeScale است که اولین گوشی که این خصوصیت را داشت 6290 و سپس N76 بود. این CPU فقط از یک تراشه تشکیل شده و با فرکانس های بالا، در حدود 386 مگاهرتز کار می کند. 18 مگابایت حافظه خالی RAM و 40 مگابایت حافظه فلش وجود دارد. به علاوه، کارت حافظه Micro SD با قابلیت خواندن کارت هایی، حداگثر با ظرفیت 2 گیگابایت نیز وجود دارد.

 

 

 
 
اتصال USB و بلوتوث

USB- این گوشی دارای سوکت mini USB است که در این حالت با اتصال کابل گوشی شارژ نمی شود. پس از اتصال کابل USB سه حالت انتخاب حافظه یا USB Mass Storage، PC Suite و حالت Modem وجود دارد. با استفاده از USB نسخه  2 در این گوشی می توان اطلاعات را با سرعت 800 کیلو بیت در ثانیه انتقال داد.

 

بلوتوث

این گوشی هوشمند دارای بلوتوث نسخه 2 همراه با قابلیت EDR است که از پروفایل های زیر پشتیبانی می کند:

BIP-Image Push

DUN-GW

FT-Server

HandsFree-AG(1.0)

Headset-AG

OBEX

OPP-Client

OPP-Server

A2DP

SIM Access-Server

 

مرورگر وب

تنها مرور گر وب این گوشی OSS Browser 2.0 است که از این پس به عنوان مرورگر Nokia شناخته می شود. البته چرخش صفحه نمایش در مرورگر در این گوشی وجود ندارد تا بتوان صفحه ی مرورگر را به صورت افقی مشاهده نمود.

 

 

دوربین

مثل بسیاری از گوشی های سری 60 نوکیا، این گوشی نیز دارای دوربین 2 مگاپیکسلی CMOS، ساخت شرکت توشیبا است. در شرایطی که نور زیاد باشد عکس کمی تار شده و در آن نویز دیده می شود. در تنظیمات دوربین می توان یکی از رزولوشن های 1200×1600، 764×1152، 480×640 و یا 240×320 پیکسل را انتخاب کرد. کیفیت تصاویر نیز بین High (زیاد) تا Basic (کم) متغیر است. ویژگی های دیگر دوربین Single shot (یکبار عکس گرفتن)، Multi shot (چند عکس را یک جا گرفتن) Self-timer یا تایمر خودکار با فاصله زمانی 10، 20، 30 ثانیه می باشند. تنظیمات نور و افکت مثل night mode (حالت شب)، White Balance (تنظیم سفیدی نور عکس)، Seppia، سیاه و سفید و نگاتیو فراهم می باشند. برای زوم کردن روی عکس کافیست دکمه جهتی گوشی را فشار دهید.

 

image

 

 

image

3250

 

 

image

5700

 

 

 

همچنین امکان عکسبرداری به صورت Panorama یا تصاویر پی در پی و ویرایش عکس های ویدئوها در ویرایشگر مخصوص آن ها وجود دارد. کیفیت فیلمبرداری گوشی متوسط بوده و در رزولوشنهای 320×240، 176×144 و 128×96 پیکسل با سرعت 15 فریم در ثانیه و در فرمت MPEG4. قابل ضبط است. برای ضبط فیلم محدودیتی وجود ندارد.

 

 

Nokia Zine

برای ارتقای کیفیت صوت و موسیقی گوشی، نوکیا وب سایتی با آدرس WWW.nokiaZine.net را برای آپلود کردن بازی، زنگ، ویدئو، عکس و... ایجاد کرده است.

 

 
دپارتمان موسیقی نوکیا 5700

5700 را می توان پس از N91 دومین گوشی نوکیا با محوریت موسیقی دانست که دارای یک CPU خاص پردازش فایل های موسیقی است. از جمله خصوصیات این گوشی :

 

-       ایجاد صدای Hi-Fi با بلندگوهای داخلی استریو

-        کیفیت صدای Hi-Fi با تراشه صوتی خاص

 

هدفون های پیش فرض 5700 با گوشی های دیگر نیز کار می کند مثلاً:

-          Nokia N91: صدای ولوم بالا، کیفیت صوتی خوب

-         Nokia 5700 : صدای ولوم متوسط، bass ضعیف، صدای هموار، اما در کل کیفیت صدای خوبی دارد.

-         Nokia 3250 : صدای ولوم متوسط، انرژی ناکافی، امکان bass، صدایی بهتر از 5700.

 

 

 

علیرغم رتبه بندی گوشی به عنوان "خوب" 5700 تفاوت زیادی با N91 و 3250 دارد. با وجود تراشه صوتی در 5700 و اکولایزی که قابلیت شخصی سازی دارد، کیفیت صدای این گوشی خیلی بالاست. بدون در نظر گرفتن کارایی اکولایز این گوشی، فرکانس پخش 5700 به این صورت است.

تصاویر گرفته شده توسط RMAA در دیاگرام زیر نشان داده شده اند:

 

image
 

 

و پس از اعمال اکولایزر میزاان فرکانسها بطور قابل ملاحظه ای تغییر می کند. البته با این حال باز هم 5700 از لحاظ صوتی نسبت به دو گوشی دیگر کمی عقب تر است.

 

image

 

 

image

 

 

سخت افزار صوتی

5700 از گوشی های سری 60 نوکیاست که با داشتن امکانات صوتی از لحاظ پخش موسیقی در سطح بالاتری نسبت به گوشی های دیگر قرار دارد. با مقایسه 5700 با 6290، برخی اجزای CPU ارتقاء یافته اند و بخصوص در سیستم صوتی آن از لحاظ تراشه سخت افزاری از دو جنبه تغییراتی صورت گرفته که آن ها را Rapido و Avilma می نامند. Rapido مربوط به رادیو و اتصال بلوتوث بوده و Avilma برای مدیریت جک صوتی و تقویت آن توسط تراشه TPA2012D2 است. در زمان کار با رادیوی FM، Rapido عملیات پردازش صدا را انجام داده و صدا را به هدفون ها ارسال می کند. در حالیکه در هنگام کار با مدیا پلیر سیگنالهای صوتی توسط Avilma تقویت شده و سپس به هدفونهای خارجی انتقال می یابند. در گوشی N76 نوکیا نیز از طراحی مشابهی استفاده شده است. در N91 نیز به این صورت طراحی شده که بخشی (N2200) برای پردازش سیگنالهای موسیقی قرار دارد و بخشی دیگر (N2000) به عنوان تقویت کننده ی صوت بوده و اتصال هفون ها را کنترل می کند و به عنوان یک آمپلی فایر عمل می کند. یکی از نکات منفی 5700، ولوم پائین صدای خارج شده از اسپیکرهای خارجی گوشی است که نسبت به 3250 و N91 در سطح پائینتری است. اما در کل می توان گفت 5700 از لحاظ صوتی بسیار خوب عمل کرده است و صدایی که از اسپیکرها خارج می شوند کیفیت خوبی دارد.

 

 
آزمایش موسیقی

برای اطمینان از سطح کیفیت صوتی 5700 آزمایشی صورت گرفت که در آن گوشی های N91 ، 5700،3250،  E740 و W880 سونی اریکسون مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج آن در جدول زیر آورده شده است:

 

 

Sound quality (subjective rating on ten-point scale)

Volume (subjective rating on ten-point scale)

Average rating for playback of various tracks (subjective rating on ten-point scale)

Nokia N91

8.1

9.2

8.7

Nokia 3250

7.6

7.9

7.7

Nokia 5700

7.9

6.9

7.1

Samsung E740

8.2

9

8.7

Sony Ericsson W880i

7.5

7.1

7.2

 

 

 

در کل می توان گفت 5700 نسبت به گوشی های دیگر معرفی شده، در سطح پائین تری قرار گرفت ولی در واقع تفاوت های کمی بین این گوشی ها وجود داشت بطوریکه کاربران معمولی نمی توانند به راحتی این تفاوت ها را تشخیص دهند. در کل این گوشی ها را می توان با کمی اختلاف در یک سطح قرار داد با توجه به این که N91  کمی بالاتر از بقیه از لحاظ ولوم صدا جای می گیرد.

 

 

اینتر فیس پخش کننده ی موسیقی

از لحاظ اینتر فیس کاربری پخش کننده موسیقی، این گوشی نیز شبیه 3250 یا گوشی های دیگر سری 60 است و در آن می توان موزیک ها را براساس تراکها، خواننده ها و ... دسته بندی کرد. امکان Shuffle و repeat (تکرار) نیز در هنگام پخش وجود دارد. هر چند تنها 4 نوع اکولایز مختلف وجود دارد اما می توان آن ها را به صورت دلخواه تنظیم کرد. یکی از قابلیت هایی این گوشی دارا بودن Visualization است که می تواند عکس ها را به صورت اسلاید نمایش دهد یا فایل های فلش از پیش نصب شده را نشان دهد.

 

image
    
image

 

 

image
    
image

 

 

image
    
image

 

 

image
    
image

 

 

شبیه N91، پخش کننده ی موسیقی این گوشی نیز همواره در حافظه ی گوشی وجود  دارد و در کمتر از 1 ثانیه اجرا می شود در حالیکه در گوشی ها 3250 اجرای این برنامه 2-4 ثانیه طول می کشد.

 

 

 
کارایی

از لحاظ کارایی این گوشی را می توان با 6290 که قابلیت ها و کارایی بسیار بالایی دارد مقایسه کرد:

 

 

image
 

 

 

 

image

 

 

 

 

image

 

 

 

image

 

 

 

مقایسه5700  و 3250

از لحاظ فنی، چنین مقایسه ای بین دو گوشی مختلف 5700 و 3250 که از دو خانواده متفاوت هستند کاملاً بی معنی است اما برای اینکه برخی دارندگان 3250 دوست دارند تفاوت آن را با 5700 بدانند این مقایسه صورت گرفته است:

 

 

Nokia 5700

Nokia 3250

Size,weight (mm, grams)

108.2x50.5x17.3, 115

103.8x50x19.8, 130

Display

 

TFT, 240х320 pixels, 16 million colors

TFT, 176x208 pixels, 262000 colors

Camera

2 Mpix CMOS

2 Mpix CMOS, flash

Built-in memory

40 Mb

10 Mb

Battery

BP-5M, Li-Pol, 900 mAh

BP-6M, Li-Pol, 1100 mAh

Audio jacks

2.5 mm on casing, 3,5 mm on headset

Pop Port, 3.5 mm on headset

Loudspeakers

Stereo-speakers

Mono-speaker

Operating system

S60 3d Edition FP1

S60 3d Edition

Remote

Yes

Yes

Radio

Yes

Yes

image
 

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

اینترفیس و برنامه های از پیش نصب شده

این مدل نوکیا روی سیستم عامل سیمبین با Feature Pack 1  کار می کند.

 

 

image
    
image

 

 

بخش ویدئوی گوشی دارای مجموعه ای از کلیپ های ویدئویی است که برای هر منطقه و کشوری فرق می کند، مثلاً در مدلی که مورد تست قرار گرفت دو فایل ویدئویی محلی وجود دارد. در قسمت بالای گوشی تصاویر مربوط به موسیقی نیز دیده می شوند. در بخش تم های گوشی مثل بقیه گوشی های نوکیا تم های جالبی که برخی از آن ها موسیقی هم دارند وجود دارد از جمله این تم ها : Urban Beast، Neon Noise، Red Impression، Beat Boxer و Chroma Rhythm هستند. در کل تعداد تم های زیادی روی این گوشی وجود دارند مثلاً Urban Beast  طرح جابی دارد اما در قسمت تایپ پیام کوتاه فونت نوشته با تصویر پس زمینه قاطی می شود، بنابراین اگر پیامی شامل شماره تلفن دریافت کنید به احتمال زیاد نمی توانید به درستی آن را ببینید!

 

 

image
   
image

 

 

image
   
image
 

 

 

image
    
image

 

 

image
    
image

 

 

منوی اصلی به چهار شکل لیستی، شبکه ای، چرخشی و V مانند قابل نمایش است.

 

 

تمهای صوتی

احتمالاً این قابلیت قبلاً هم ارائه شده اما می توان 5700 را اولین گوشی دانست که این خصوصیت را بطور چشمگیری ارائه داده است. در این تم ها ویژگیهای صوتی مثل صدای زنگ بخصوص، زنگ SMS ، زنگ هشدار تقویم و reminder ، زنگ ساعت، زنگ اعلام وضعیت باتری و ... گنجانده شده است. علاوه بر این برای عملیات مختلف مثل حرکت بین منوها، ورود و خروج به یک منو، اتصال هدفون به گوشی و... نیز صداهای خاصی در نظر گرفته شده که باعث جلب توجه بیشتر این تم ها می شود و تا به حال نمونه این نوع تم در بازار دیده نشده بود.

 

 

image
   
image
 

 

 

image
   
image
 

 

 

در نهایت

کیفیت دریافت سیگنال این گوشی نسبتاً خوب بوده و طرفین در حین مکالمه مشکلی نخواهند داشت. همچنین کیفیت صدای زنگ پلی فونیک 64  کاناله است که صدای خوب و بلندی دارد. مخصوصاً اگر از زنگ های mp3 استفاده شود. در هنگام قرار دادن گوشی روی حالت Silent ویبراتور یا لرزاننده نیز قدرت متوسطی دارد. این گوشی را می توان از لحاظ پخش موسیقی به دلیل وجود یک پردازنده خاص فایل های موسیقی جالب توجه دانست. از لحاظ قدرت پخش موسیقی تقریباً برابر با 3250 است اما بهترین کیفیت را در میان گوشی های نوکیا ندارد. علاوه بر این گوشی های سامسونگ کیفیت صوتی بلندی دارند. در کل 5700 صدای معمولی ای را ارائه می دهد و البته امکان Hi-Fi هم در گوشی وجود ندارد. طراحی سری Xpress Music بیشتر برای سنین جوانان از این گوشی ها لذت می برند. در این گوشی بازیها و برنامه های از پیش نصب شده بسیار خوبی قرار دارد که با استفاده از وب سایت Nokia zine امکان دانلود بازیها و برنامه های مختلف نیز وجود دارد. می توان 5700 را رقیب خوبی برای واکمن های سونی اریکسون دانست، مثلاً W610 که از قابلیت های یک گوشی هوشمند را کم دارد اما در عوض دوربین بهتری دارد. اگر در حین اجرای برنامه پخش موسیقی و مرور کردن چند صفحه وب بطور همزمان، ناگهان گوشی reset  شد نگران نشوید چون این به دلیل سازماندهی پردازنده گوشی است.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین

۱۴۰۰/۱۱/۲۴
سلام این گوشی رو داییم داشت خیلی گوشیه غولی بود اون صدای استریوش عالیه بهترین گوشی زمان خودش یادش بخیر.
ممنون بابت این مقاله گذاشتی