خانهبررسی‌ها
Nokia 6110Navigator

Nokia 6110Navigator

گوشی‏های مجهز به GPS، یا به عبارت دقیق‏تر، تمام دستگاه‏های تولید شده توسط Nokia که دارای GPS هستند، یک بسته نرم‏ افزاری Smart 2 Go می باشند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
نوکیا 6110
 
محتویات بسته فروش:

- Navigator 6110

- باتری BP-5M

- شارژر سفری AC-4

- هدست HS-42 نوکیا

- کارت MicroSD 256MB از نوع MU-27 یا 512 مگابایت MU-28 (بسته به محل فروش)

- کابل USB از نوع DKE-2

- CD نرم افزاری: مجموعه ی 6.83 Suite PC نوکیا؛ Nokia Map Manager؛ Nokia Video Manager؛ Adobe photoshop Album Starter نسخه 3.0؛ ulead video Tool box نسخه 2.5 Basic؛ Nokia Wireless Presenter.

- DVD همراه با نقشه های اضافی (در برخی از کشورها)

- راهنمای کاربر

گوشی‏های مجهز به GPS، یا به عبارت دقیق‏تر، تمام دستگاه‏های تولید شده توسط Nokia که دارای GPS هستند، یک بسته نرم‏ افزاری Smart 2 Go  می باشند که می‏تواند در تمام گوشی های هوشمند نوکیا بارگذاری شود. نسخه ابتدایی این گوشی‏ها حاوی نقشه ‏های نسبتا دقیق شهرها، محل خانه ‏ها، ایستگاه ‏های اطلاع ‏رسانی و سایر اطلاعات می ‏باشند. نوکیا 6110 از برنامه‏ های Route 66 استفاده می‏کند.

 

 

 

image

 

 

سایز این گوشی ، 20×49×101 میلی‏متر است. که البته ضخامت آن موجب می‏شود که درب کشویی تا حدودی سنگین به نظر بیاید . وزن دستگاه 125 گرم می ‏باشد.

 

 

image

 

گوشی نوکیا 6110 دارای طراحی کشویی بسیار محکم است که در رده گوشی‏های کلاسیک قرار می‏گیرد. البته طبق طبقه بندی جدید نوکیا این گوشی در گروه Connect type جای می‏گیرد. نوکیا 6110 دارای 2 رنگ سفید و سیاه است. با باز کردن درب کشویی می‏توانید برآمدگی قسمت GPS را در قسمت پشت این درب مشاهده نمایید.

 

image

 

 

دسترسی به GPS با یک کلید جداگانه و با یک تماس دست امکان‏پذیر است. شما می‏توانید برنامه ی ره یاب را کوچک کرده [minimize] و به انجام فعالیت‏های دیگر خود توسط گوشی بپردازید. همچنین این گوشی دارای یک Own Key است که برای راه اندازی یک برنامه دلخواه کاربر به کار می‏رود.

image

صفحه نمایش گوشی QVGA که (320×240 پیکسل، 2/2 اینچ و 45×34 میلی‏متر) بوده و دارای قابلیت تفکیک 16 میلیون رنگ است. با استفاده از یک لایه ی آینه ای دیدن عکس‏ها را در نور آفتاب امکانپذیر می‏کند که این امر بخصوص برای امر مسیر یابی(navigation) ضروری و البته فوق العاده است. همچنین گوشی دارای یک حس گر [Sensor] است که میزان نور پس زمینه را در شرایط مختلف نور تنظیم می‏نماید.

 

image

 

 

طراحی کشویی 6110 کمی عجیب است زیرا به راحتی باز نمی‏شود و به گفته ی کارشناسان نوکیا چون بیشتر در اتومبیل از آن استفاده می‏شود، این امر مفید خواهد بود.

 

 

 

 

اطراف صفحه نمایش فلزی است و در بالای آن یک پخش کننده ی صدا و یک لنز دوربین مخصوص تماس‏های ویدئویی به اضافه یک حس‏گر نور قرار دارد.

 

 

image

 

 

کلید چند جهته به راحتی قابل استفاده است و به نرمی در تمام جهات حرکت می‏کند. استفاده از صفحه کلید مخصوص شماره ‏ها خیلی ساده نیست زیرا دکمه‏ ها به‏ گونه‏ ایست که امکان نوشتن سریع متن را فراهم نمی‏کند. در حالی‏که صفحه کلید N80 دارای بهترین صفحه کلید از نظر سرعت و راحتی است، سختی استفاده از صفحه کلید 6110 یک نقص است؛ ولی به راحتی می‏توان به آن عادت کرد.

 

image

 

image

 

در کناره سمت راست کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و کلید دوربین قرار گرفته. در کناره سمت چپ نیز Own Key (که به انتخاب کاربر قابل استفاده برای هر یک برنامه ی دلخواه می باشد) سوکت mini USB و محل قرار گیری کارت حافظه ی دستگاه MicroSD برای قرار داردکه هر دو سوکت با یک لایه پلاستیک پوشیده شده اند. در پایین گوشی محل اتصال شارژر و جک 2.5 میلی متری هندزفری تعبیه شده است.

 

 

 

 

image

 

 

اگر گوشی را بچرخانید دو ردیف بلندگو را مشاهده خواهید کرد. صدایی که از این بلندگوها تولید می‏شود دارای افکت 3D و از نظر بلندی بسیار اعجاب آور است.

باتری گوشی‏های 6110 از نوع 950mAh Li-Pol یعنی (BL-5M) است که تا 3.5 ساعت مکالمه و یا 260 ساعت در حالت استندبای (آماده باش) کار می‏کند.

بازی این گوشی 2 روز با شرایط 45 دقیقه برقراری تماس تا 2 ساعت پخش موسیقی، 20 دقیقه بازی کردن، 20 دقیقه استفاده از اینترنت دوام می آورد و اگر 4 ساعت به طور مداوم از اینترنت استفاده شود و یا 7 ساعت مداوم با این گوشی تنها به گوش دادن موسیقی بگذرانید و یا 2 ساعت اقدام به مشاهده ی فایل های تصویری نمائید باطری این گوشی کاملاً خالی می شود. شایان ذکر است که از قسمت مسیر یاب (GPS navigation) این گوشی حدوداً 2.5 تا 3 ساعت با یکبار شارژ می توانید استفاده نمائید و شارژ شدن کامل این گوشی نیز حدود 2 ساعت و پانزده دقیقه زمان می برد.

 

ویژگی‏های مدل 6110

گوشی 6110 از نسخه سوم Feature Pack1 S60 استفاده می‏کند، اما تعدادی از ویژگی‏های Feature Pack2 را نیز داراست. مثلا در بردارندۀ HSDPA، Active Notes، دریافت و پخش مولتی مدیا از اینترنت، چرخش صفحه در نسخه دوم جستجوگر وب و ویرایشگر فایل های تصویری عکس موجود در بخش Gallery می‏باشد.

در مورد ویژگی‏های جزئی تر مثل بخش ویرایش عکس که به نظر می رسد بیش از سابق مورد استقبال قرار ‏گیرد باید گفت که می‏توان عکس ها را در آن ویرایش کرد و یا افکت‏های رنگی را در عکس ها به کار برد، کنتراست (contrast) آن را تنظیم نمود و یا از بخش‏های ClipArt ها در عکس ها استفاده کرد و غیره.

 

image

 

برنامۀ Active Notes در 6110 نیز مثل E90 مورد استفاده قرار می‏گیرد. این برنامه از ایده و فضای سیستم MMS استفاده می‏کند یعنی می‏توان متن یا شماره تلفن را روی یک عکس قرار داد. همچنین می‏توان یک متن را روی صفحه نمایشگر هنگام حالت استندبای قرار داد. یعنی می‏توان یک متن، مثلا نکات کلیدی یا حتی متن صحبتی که قرار است انجام شود را به یک شماره تلفن خاص ارتباط داد و آن را در هنگام مکالمه با آن شخص به طور اتوماتیک روی صفحه مشاهده نمود.

 

image
         
image

 

image

 

گوشی 6110 دو بازی از پیش نصب شدۀ Marble و Snake را در خود دارد.

 

   

 

 

image

 

 

دوربین گوشی مجهز به شاتر (shutter) فعال است که با بازکردن آن برنامۀ دوربین شروع بکار می‏کند. در پشت شاتر یک دوربین (CMOS ماتریکس) 2 مگاپیکسل بدون فوکوس اتوماتیک به همراه فلاش از نوع LED وجود دارد که تنها تفاوت دوربین این گوشی‏ با سایر گوشی‏های نوکیا در امکان بهره ‏گیری از عکسبرداری به صورت پاناروما است.

کیفیت تصویر، انواع عکس‏برداری (استاندارد، زمان‏دار، چند تصویری)، رنگ تصویر و نور تصویر قابل تنظیم است. همچنین دوربین آن قدرت زوم دارد که با توجه به وجود گزینه زوم در تنظیمات عکس عملا بی‏استفاده می‏ماند و کیفیت عکس را کاهش می‏دهد. همچنین عکسبرداری با رزولوشن های1200×1600 ، 764×1152 ، 480×640 و 240×320 و 3 کیفیت بالا، معمولی و یا پائین امکان پذیر است.

image

 

کیفیت فیلمبرداری نیز متوسط است و فرمت آن mpeg می‏باشد و صدای آن را می‏توان قطع نمود. مدت فیلم‏برداری متناسب با میزان حافظه ی خالی است مگر آنکه در حالت MMS باشد.

همچنین یک برنامه ویرایشگر فایل های تصویری امکان ویرایش فیلم های خود گوشی و یا فیلم های دانلود شده را ایجاد می‏کند.

 

image

 

image

 

image

 

بلوتوث

این گوشی‏های هوشمند دارای بلوتوث 2.0 با EDR فعال شده می باشد و پروفایل‏های زیر را نیز پشتیبانی می کند:

-      BIP-Image push

-      DUN-GW

-      FT-Sever

-      Hands Free-AG(1.0)

-      Headset-AG

-      OBEX

-      OPP-Client

-      OPP-Server

-      SIM Access-Server

 

متأسفانه پروفایل A2DP وجود ندارد یعنی نمی‏توان صدای استریو را به هندزفری بی‏سیم انتقال داد.

سرعت اسمی متوسط انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث 100 کیلوبایت در ثانیه است.

 

USB

گوشی 6110 دارای سوکت mini USB است. که متأسفانه از طریق USB نمی توان گوشی را شارژ نمود. با USB نسخه 2.0  امکان رد و بدل اطلاعات با سرعت800  کیلوبایت در ثانیه در حالت Mass storage امکان‏پذیر می‏شود.

 

بلندگوهای استریو و برنامه های موزیک و صدا

برنامۀ 3D Tones موجود در منوی برنامه‏ ها شما را قادر می‏ سازد که افکت (3بعدی) برای زنگ‏های گوشی ایجاد کنید اما این برنامۀ جدید تنها یک حرکت تبلیغاتی است زیرا اغلب مردم تفاوتی میان صداهای معمولی و صدای 3بعدی قائل نمی‏شوند.

برنامۀ پخش موسیقی نیز نکته ی خاصی ندارد تنها ظاهر آن کمی تغییر کرده است. نبود Album Arts یکی از نواقص آن است ولی برای کسی که تخصصی در موسیقی ندارد به خوبی عمل می‏کند.

 

           

 

image
         
image

 

 

مثل گوشی‏های 5500 این گوشی نیز دارای برنامه «خواندن متن» (text to speech) است که با استفاده از آن با فشردن یک کلید می‏توانید به تمام پیام‏ هایی که در گوشی ثبت شده و نام فرستندۀ آن‏ها گوش دهید. در تنظیمات TTS می‏توانید زبان برنامه را نیز انتخاب کنید که این یکی از برتری‏های این گوشی بر سایر گوشی‏های مجهز به این سیستم است.

یکی از ویژگی‏های این برنامه طراحی بخش بخش آن است یعنی شما می‏توانید زبان‏های مختلف را جداگانه از روی نرم افزار اصلی دانلود کنید. هر یک از فایل‏های زبان، 1.86 مگابایت حجم دارد. برای هر یک از زبان‏ها صداهای مختلفی وجود دارد مثل صدای مردانه، کودکانه و غیره. سرعت خواندن متن نیز بین 1 تا 10 قابل تنظیم است. شماره ‏گیر صوتی بدون اینکه نیاز باشد گوینده صدای خود را در گوشی ضبط کند عمل می‏نماید.

 

جهت یاب GPS

گوشی 6110 هم از همان نرم افزار معروف Smart2Go استفاده می‏کند. تنها تفاوت آن وجود کلیدهای سخت افزاری و رسیور داخلی GPS است. گوشی در قسمت جلوی اتومبیل نصب می‏شود و در آن صداهای از پیش نصب شده برای راهنمایی و جهت‏یابی وجود دارد. که صداهای موجود و زبان‏های مختلف راهنما به زودی افزایش خواهد یافت.

 

 

 

 

صدای جهت یاب شما را از نگاه کردن به صفحه گوشی بی‏نیاز می‏کند. البته فکر نکنید که صفحه گوشی مشکلی از نظر کیفیت دارد و باید عنوان نمود که اگر آن را در سمت چپ فرمان قرار دهید بهتر قابل دیدن است. نبود امکان استفاده از طریق لمس صفحه، یکی از نقاط ضعف آن است ولی استفاده از منو از طریق شماره ‏ها یک مزیت است. همچنین اگر شما راهی را اشتباه بروید دستگاه سریعا راه را اصلاح می‏کند.

 

تفاوت با نقشه های نوکیا (smart2 Go)

روی صفحۀ رویی وضعیت ماهواره‏ها، آنتن و برنامۀ Route 66 وجود دارد که با بقیه گوشی‏ ها متفاوت است اما هنگامی‏که از جهت یاب و سایر برنامه‏ ها استفاده می‏کنیم این تفاوت فاحش به نظر نمی‏رسد. برنامۀ Route 66 شامل نسخۀ جدید نقشه‏ های برخی نقاط است که اطلاعات مربوط به خانه‏ ها را ندارد و وجه تمایز این گوشی با لیست POI این است که از طریق آن می‏توان رستوران ‏ها، مکان‏ های عمومی و سایر اماکن را پیدا کرد.

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

همچنین می‏توانید بخشی از نقشه را از طریق MMS یا email و یا موقعیت مکانی خود را از طریق sms یا بلوتوث برای دوستان خود بفرستید. در تنظیمات دستگاه موارد زیر مشاهده می‏شود:

منطقۀ انتخابی ( - (Chosen locationشامل پیدا کردن مسیر، جهت‏یابی یک منطقۀ خاص و ذخیرۀ آن منطقه به صورت عکس که مورد آخر این امکان را می‏دهد که مناطق مورد علاقه را از لیست آن پیدا کنید.

 

منطقۀ GPS یا (GPS-Location) - شما را قادر می‏سازد که منطقه ه‏ایی را که در آن هستید به نقشه اضافه کنید.

 

سرویس های دیگر-  با استفاده از این سرویس‏ها می‏توانید راهنمای شهرها را خریداری نموده یا در سرویس‏های مسیر یابی اشتراک بگیرید.

 

جستجو- به شما این امکان را می‏دهد که با استفاده از پارامترهای متعددی مثل اسم و آدرس، محل مورد نظر را پیدا کنید.

 

 

 

ایجاد و تخمین مسیر- برای یافتن مسیر از یک مکان به مکان دیگر باید نقطۀ آغاز و پایان را مشخص نمایید . علاوه بر این در تنظیمات نیز می‏توانید مواردی مثل نوع وسیلۀ نقلیه و سرعت حرکت را تعیین کنید. با انتخاب Show Route به طور اتوماتیک نقشۀ کوتاه‏ترین مسیر، به همراه مکان‏ها و محاسبۀ کلی مسافت نشان داده می‏شود.

مشاهدۀ نقشه- با استفاده از کلیدهای * و # می‏توانید از طریق زوم کردن مکان‏هایی را که از 10 متر تا 1000 کیلومتر فاصله دارند را در یک صفحه ببینید و با کلید "0" (صفر) می‏توانید تصویر سه بعدی آن را مشاهده کنید.

 

image
         
image

 

مکان های مهم- می‏توانید مکان‏های خاصی را به لیست خود بیفزایید، نام و نوع آنها را در تنظیمات تعیین کنید و از طریق بلوتوث یا پیام متنی برای دیگران بفرستید.

تنظیمات- این مورد شامل گزینه ‏های مربوط به شبکه، انواع مسیرها، سیستم اندازه گیری، تنظیمات نور پس زمینه و زبان است.

 

image
         
image

 

سخن آخر

صدای مکالمات در این گوشی‏ها مناسب است و برای دو طرف مشکلی ایجاد نمی‏شود. صدای زنگ گوشی نسبتا بلند است ولی اگر از آهنگ‏های mp3 به عنوان زنگ استفاده کنید کیفیت صدای زنگ اهمیت خود را از دست می‏دهد. گوشی‏های 6110 در ماه ژوئن باقیمت 450 یورو به بازار خواهد آمد. نوکیا 6110 به عنوان یک گوشی مجهز به جهت یاب، گوشی موفقی بوده است و مطمئنا مورد توجه بسیاری بخصوص جوانان قرار خواهد گرفت.

  
 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)