Nokia 2626

در پی محبوبیت فوق العاده گوشیهای مجهز به MP3 PLAYER داخلی، سازندگان موبایل شروع به تولید گوشیهایی با این قابلیت کرده اند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
NOKIA 2626
 
 
 
محتویات بسته خریداری شده :

 

-   گوشی نوکیا 2626

-    باتری  970mAh از نوع  Li-Lon

-    شارژ

-    هدست مدل HS-7

-    راهنمای کاربر

 

در پی محبوبیت فوق العاده گوشیهای مجهز به MP3 PLAYER داخلی، سازندگان موبایل شروع به تولید گوشیهایی با این قابلیت کرده اند . طبیعتا مجهز کردن یک گوشی 90 دلاری به یک MP3 PLAYER کار ساده ای نیست. وجود حافظه ‏ی داخلی کافی یا امکان استفاده از کارت حافظه برای این کار لازم است.

 

2626 نوکیا در واقع نسخه ارتقا یافته 2610 بوده و دارای رادیو و رنگ بندی جدیدی است . چهار مدل رنگ این گوشی عبارتند از : آبی روشن، آبی _ طلایی، صورتی و سفید صورتی. می توان گفت از بین این چهار مدل رنگ فقط سفید – صورتی (که بیشتر طرح زنانه دارد) و آبی روشن (که بیشتر طرحی مردانه دارد) جالب هستند و دو مدل دیگر کمی تیره و تار به نظر می رسند .

 

2626 طراحی بسیار ساده مستطیلی و سایز معمولی 104×43×18 میلیمتر و وزنی در حدود 91 گرم دارد. سایز گوشی نیز مناسب نگه داشتن در دست و یا قرار گرفتن در کیف یا جیب می باشد.

 

 
 

 

 

پوشش خارجی این گوشی از سه نوع پلاستیک متفاوت بوده و در پانل جلویی آن پوششی شیشه ای مانند رنگی دیده می شود. ظاهر گوشی کلا زیبا و مناسب به نظر می رسد. در ابتدا هیچ مشکلی وجود نداشته و همه قسمتهای بدنه گوشی بطور مناسبی با هم تطبیق دارند، نه فاصله اضافه ای وجود دارد و نه صدای نویز خاصی شنیده می شود اما پس از مدتی استفاده کیبورد آن کمی شل شده و در هنگام فشرده شدن کلیدها صدای ناجوری می دهد.

 

در کنار ه های گوشی هیچ دکمه ای برای کنترل یاسوکتی برای اتصال وجود ندارد. در قسمت بالا و طرف راست گوشی 2 بلند گو و در پایین آن اسلات شارژ، جک 2.5 میلیمتری صوتی و یک سوکت عجیب و غریب برای آپدیت کردن گوشی توسط تولید کننده دیده می شود.

 

 

image

 

 

پانل جلویی نوکیا 2626 در بالاترین سطح با ماده شیشه ای رنگی پوشیده شده است (یکی از تفاوتهای 2626 و 2610). این پوشش ظاهر گوشی را بسیار جذاب و چشم نواز کرده است بخصوص وقتیکه نور پس زمینه خاموش می شود تصویر در زیر پوشش شیشه ای ناپدید می شود. البته دو نکته منفی در مورد این سطح وجود دارد، یکی باقی ماندن اثر انگشت روی سطح و دیگری نا واضح بودن اطلاعات روی گوشی در زیر تابش مستقیم نور خورشید که این بدلیل سطح رنگی آینه ای آن است.

 

این صفحه نمایش دارای ماتریس STN و با سایز 128×128  پیکسل (27×27 میلیمتر) بوده و قابلیت نمایش 65536 هزار رنگ را دارد. در نور متوسط تصاویر روشن و درخشان تر دیده می شود امّا خوانایی صفحه از بین نمی رود.

 

 

در هنگام تایپ پیامها با فونت کوچک، 8 خط متن و دو خط سرویس و در هنگام جستجو بین منوها 5 خط متنی و دو خط سرویس روی صفحه قابل نمایش هستند.

 

 

image

 

 

صفحه کلید گوشی کاملا شبیه صفحه کلید 2610 بوده و استفاده از آن راحت است. دکمه های عددی به اندازه کافی بزرگ و خوش فرم هستند که در هنگام شماره گیری، دکمه ای اشتباهی فشرده نشود.

 

نگه داشتن طولانی مدت دکمه * رادیو و نگه داشتن طولانی دکمه # حالت Silent را فعال می کند. کار با دکمه های حرکتی و جهتی خیلی راحت نیست بخصوص که بصورت فلزی نقره ای به دور دکمه OK  قرار گرفته و برای افرادی که انگشتان بزرگی دارند کار با آن سخت خواهد بود. برای هر کدام از دکمه های جهتی می توان کار خاصی را تعریف کرد. در کنار دکمه های جهتی دکمه پاسخگویی/قطع مکالمه و دو کلید چند منظوره قرار دارد. کلید سمت چپی وارد منوی اصلی می شود، دکمه سمت راستی دکمه چند منظوره است که برای کارهای مختلف حتی قفل صفحه کلید  قابل استفاده است.

 

 

 

 

 

دکمه های صفحه کلید دارای نور پس زمینه ی سفید هستند که این نور در هر محیطی مناسب می باشد.

 

 

 

 

 

باتری 2626 یکی از باتری های پر قدرت است که 970mah  از نوع   Li-lonمی باشد. بر اساس ادعای کارخانه این باتری قابلیت صحبت تا 3 ساعت و حالت استندبای در 300 ساعت را دارد. در یک تست انجام شده با 20 دقیقه مکالمه، 2 ساعت بازی و کارهای دیگر این باتری 5 روز دوام آورد. مدت زمان شارژ کامل این گوشی 2 ساعت می باشد.

 
 
منو
 

از لحاظ اینترفیس و ظاهر منوها، این گوشی از نوع سری 40 نوکیا است. منوی گوشی شامل 12 آیکون است که بصورت   شبکه ای 3×4 یا بصورت لیستی قابل نمایش است.

 

در حالت شبکه ای می توان 9 آیکون را روی هر صفحه دید و برای دیدن 3 تای دیگر با کلید های حرکتی به سمت پایین یا بالا حرکت کرد ولی در حالت لیستی فقط یک آیکون روی صفحه دیده می شود که باز هم با کلید های حرکتی بالا و پایین می توان روی آیکون های دیگر رفت. البته استفاده از عددهای میانبر نیز برای دستیابی سریع به منوها امکانپذیر است.

 

 

 

 

 

دفترچه تلفن ( Phone book )

 

دفترچه تلفن 2626 قابلیت  ذخیره 300 شماره تلفن را داشته و اجازه استفاده از حافظه سیم کارت را هم می دهد. در تنظیمات این قسمت میتوان انتخاب کرد که شماره های حافظه گوشی نمایش داده شوند یا حافظه سیم کارت، البته می توان بطور همزمان هر دو لیست را مشاهده کرد.

 

هر ورودی در این قسمت سه فیلد برای ذخیره اطلاعات دارد. نام، نام خانوادگی و شمارۀ تلفن. در صورتیکه contact هایی با فیلد نام کاملا مشابه داشته باشید 2626 بطور اتوماتیک شما را مطلع می سازد. در واقع اگر فیلد نام دو شماره کاملا مشابه باشند 2626 شما را مطلع  ساخته و پیشنهاد تغییر شماره مربوط به آنها را می دهد ولی در صورتیکه شماره تلفنها مشابه باشند فقط به شما هشدار داده می شود.

نمی توان برای شماره ها تصویر یا زنگ خاصی را در نظر گرفت ولی میتوان گروههایی ایجاد کرده و شماره ها را گروه بندی کرد و به گروهها تصویر یا زنگ خاصی را نسبت داد. شماره گیری سریع یا speed dial برای حداکثر 8 شماره امکان پذیر است.

 

 

           

 

 

لیست تماسها ( Call Log )
 

در این گوشی سه لیست استاندارد برای تماسها وجود دارد، تماسهای گرفته شده توسط گوشی ( Dialed )، تماسهای دریافت شده (Recieved)، و تماسهای از دست رفته (Missed)، که در هر کدام از این لیست تا 20 شماره قابل ذخیره است.

 

علاوه بر این لیستی کلی از 10 تماس اخیر که در آنها sms ارسال شده نیز وجود دارد. در لیست کلی نام و شماره و تاریخ و زمان مکالمه و در لیست جزئیات هر تماس مدت زمان هر مکالمه نیز وجود دارد.

 

 
 

 

 

پیامها ( messages )
 

2626 امکان ارسال SMS و MMS را به خوبی می دهد. همچنین در هنگام ارسال پیام 4 گزینه برای انتخاب وجود دارد :

پیام متنی(SMS)، پیام مالتی مدیا(MMS)، صوتی(audio) و Flash.(دو نوع آخر شکلهای مختلفی از MMS هستند).

برای پیامهاTemplate  خاصی قابل تعریف نیست. علاوه بر این برای پیامهای متنی امکان دیکشنری T9 هم وجود دارد.

 

 

           

 

 

image

Organizer
 

در این بخش یک سری برنامه های استاندارد اما مهم و پر کاربرد وجود دارند. متأسفانه فقط یک امکان برای تنظیم زنگ ساعت وجود دارد ولی برای همین یک زنگ تنظیمات مختلفی امکانپذیر است.

 

مثلا می توان زنگ ساعت را برای روزهای خاصی غیر فعال کرد. همچنین حالت Snooze (تنظیم زنگ برای فاصله زمانی های مشخص مثلا 5 یا 10 یا 15 دقیقه صحیح زنگ را می توان بطور دستی تنظیم کرد.

 

 

 

 

 

تقویم گوشی نیز در حالتهای ماهیانه یا هفتگی قابل نمایش است. برای هر تاریخ 5 نوع رویداد قابل تنظیم است. تماس تلفنی، قرار ملاقات، تاریخ تولد، متن خاص و یا یاد آوری کننده.

 

 

           

 

 

با استفاده از لیست TO-DO می توان رویدادهای روزانه را با اولویتهای مختلف( بالا، نرمال، پایین) ذخیره کرد.

نوتها(Notes) قابلیت ذخیره 3000 حرف را دارند و علاوه بر آن از آیکونهای smile هم می توان استفاده کرد.

برنامه ماشین حساب نیز بخوبی در 2626 پیاده سازی شده است و امکاناتی نظیر مجذور کردن و جذر گرفتن نیز در آن قراردارد. این برنامه به سادگی قابل تبدیل به یک برنامه تبدیل کننده نیز واحد ها می باشد.

 

 

image

 

 

علاوه بر این برنامه های شمارش معکوس(countdown) و کورنومتر(stopwatch) نیز در این گوشی وجود دارند.

 

 

 

 

 

گالری Gallery
 

در این بخش فولدرهای مختلفی با محتوی فایلهای مختلف که بر اساس نوع دسته بندی شده اند قرار دارند. همچنین امکان ایجاد فولدرهای دلخواه شخصی نیز وجود دارد. ساختار درختی فولدرها قابل نمایش بصورت لیستی یا شبکه ای می باشد. می توان فایلها یا فولدرها را بر اساس نام، تاریخ، فرمت یا سایز مرتب کرد.

 

 

 

 

 

رادیو (RADIO)
 

رادیوی این گوشی شبیه مدل قبلی آن یعنی 2610 می باشد و تفاوت خاصی ندارد.

 

Media

 

در این بخش برنامه Sound recorder برای ضبط صدا قرار دارد و امکان ضبط صدا را با فرمت amr. و به مدت 1 دقیقه ایجاد می کند. تعداد کلیپ ها یا صداهای ضبط شده به دلیل محدودیت حافظه خالی روی موبایل، محدود است. امکان ضبط صدا در طول مکالمه نیز وجود دارد.

 

 
 

 

Application ( برنامه ها)
 

در این بخش 2 فولدر اصلی وجود دارد: Games شامل بازیها و Collection. در بخش بازیها 2 بازی وجود دارد و قسمت Collection در ابتدا خالی است اما می توان برنامه های Java را از طریق WAP روی آن آپلود کرد.

 

 

image
         
image
 

 

 

 

هر دو بازی 2626 تقریبا خسته کننده هستند. این بازیها Glamour pinball و Phantom spider هستند. بنابراین افرادی که طرفدار بازیهای موبایلی هستند باید از طریق WAP بازی آپلود کنند.

 

 

WAP-browser ( جستجو گر وپ )

 

این جستجو گر استاندارد امکان آپلود و صفحات وپ و صفحات کوچک اینترنتی را می دهد. البته صفحات سنگین یا برزرگ اینترنتی به راحتی قابل نمایش روی این جستجو گر نیست. فایلهای تصویری و بازی های روی 2626 تقریبا کافیست اما تولید کننده این گوشی لینک اتصالی به منابع بازی، تصویر، و یا زنگهای مرتبط با این گوشی در منابع خود قرار داده است.

 

 

 

Setting ( تنظیمات )

 

از تنظیمات موجود در این قسمت برای بهبود کارایی های گوشی می توان استفاده کرد. 4 حالت استاندارد برای تنظیم پرو فایل وجود دارد که برای هر کدام از آنها زنگ گوشی و ولوم آن قابل تغییر است. به علاوه، برای هر پرو فایل می توان مدت زمان خاصی را در نظر گرفت.

 

 

           

 

 

فقط سه نوع تم در این گوشی وجود دارد که تصویر پس زمینه و رنگ بندی منوها را تغییر می دهند و می توان گفت تغییر اساسی و خاصی در منوها ایجاد نمی کنند. البته می توان تم های اضافی را به 2626 آپلود کرد.

 

 

           

 

 

image

 

 

برای تنظیمات صدای پروفایل، می توان صدای زنگ هشدار، صدای زنگ کلیدها و ولوم صدا را تغییر داد. برای تماسهای ورودی و پیامها نیز می توان هر نوع صدایی را تنظیم کرد. با استفاده از تنظیم های خاص صفحه نمایش مثل کنتراست صفحه، عکس پس زمینه screen saver می توان آن ها را بطور دلخواه تنظیم کرد. برای صفحه نمایش در حالت استند بای می توان رنگ فونت و برای صفحات  وب و تایپ متن سایز فونت را تغییر داد. در کنار همه اینها، با تنظیمات setting می توان تاریخ و زمان و نیز کاربرد دکمه های جهتی را تنظیم کرد.

در کل 3 مگابایت حافظه خالی برای همه کارهای کاربر در 2626 وجود دارد. امکان اتصال بصورت اینفرارد در این گوشی وجود ندارد.

 

 
در نهایت
  

قابلیت دریافت این گوشی نوکیا در زمینه تماسها مثل بقیه گوشیهای نوکیا خوب است و مشکلی در کیفیت صدا در حین مکالمه وجود ندارد. ولوم صدا از نوع پلی فونیک 24 کاناله ایست که مناسب هر نوع محیطی می باشد. می توان از فایلهای mp3 یا MIDI به عنوان زنگ گوشی استفاده کرد. قدرت ویبراتور این گوشی در حالت Silent کمی ضعیف می باشد و ممکن است متوجه لرزیدن آن در این حالت نشویم.

 

این گوشی را می توان رقیبی برای گوشیهای سونی اریکسون مدلهای J120، J230، J110، J100 و C168 موتورولا و SGH-C240 سامسونگ دانست.

 
 
 
 

  

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)