Nokia 7390

در میان سه تولید جدید نوکیا که موجبات زنده شدن خط تولید سری LAmour شد ، 7390 تبدیل به شاهکار این خط تولید گردید ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 7390
 
آنچه در بستۀ خریداری شدۀ شما موجود می باشد :

_ گوشی 7390

_ باتری BP-5M

_ شارژر استاندارد AC-3

_ هدست HS-60

_ کابل اتصال به کامپیوتر DKE - 2

_ راهنمای مصرف کننده

 

در میان سه تولید جدید نوکیا که موجبات زنده شدن خط تولید سری LAmour شد ، 7390 تبدیل به شاهکار این خط تولید گردید . البته کارخانۀ نوکیا اکثراً سعی می کند با تغییرات جزئی در بدنه و یا کارآیی های گوشی به پیشرفت و امتیازات جدیدتری دست یابد ، به عنوان مثال می توان از گوشی 7280 نام برد که بعد از آن با ایجاد تغییراتی 7380 وارد بازار گردید ، اما مطمئناً 7380 نتوانسته است فروشی مشابه 7280 را به ارمغان آورد .

 

image

 

به هر حال مدل هایی که از روی مدل قبلی به روز شده اند خیلی ارتقای چشمگیری را نداشته اند و باید نوکیا ارتقای جدید خود را در گوشی ها به نحوی متفاوت تر می کرد ، بنابراین این بار سیستم چرخش صفحه نمایش در گوشی نمی توانست مورد مناسبی باشد ، اما سیستم جدید شباهت زیادی به این حالت باید می داشت این سیستم ، سیستم تاشو بود که این روزها بسیار متداول شده است . نکتۀ ارزندۀ دیگر ، آن که گوشی 7390 قدرتمندترین دوربین را در گوشی های مجهز به ویرایش دوم سری 40 دارد که 3 مگاپیکسل است و نکتۀ مهمتری که می توان نام برد این که 7390 اولین گوشی خاص و منحصر به فرد 3G در سری های مدگرایانۀ نوکیا می باشد .

 

image

 

image

 

 

کارآیی های موجود در نوکیا 7390 و در کنار آن طراحی جدید و عجیب و زیبای آن و عدم شباهت آن بر سری های مشابه و جعبه ای شکل بودن گوشی توجه هر بیننده ای را جلب می کند ، شاید در حالت کلی بتوان شباهت های فراوانی را میان گوشی 7390 و 5300 یافت . نحوۀ قرارگیری دوربین ، نرم افزار استفاده شده (سری 40 ، ویرایش 3) ، البته یک نکتۀ بسیار مثبت در رابطه با گوشی 7390 که البته برروی 5300 نیز از آن به نحوی استفاده شده است که دکمه های صوتی برروی پنل بیرونی گوشی می باشند .

اما اگر بخواهیم رتبه بندی را برای این گوشی انجام دهیم ، این حقیقت مکشوفی است که گوشی های قبلی نوکیا رده های مدگرایانه اکثراً برای خانم ها طراحی گردیده بود و حال نوکیا سعی داشت تا در این سری های مدگرایانه LAmour جایی را نیز برای طرفداران مرد خود بیابد و 7390 به خصوص در رنگ قهوه ای سوخته اش طراحی مخصوص آقایان را دارد ، البته رنگ صورتی ملایم این گوشی نیز برای خانم ها طراحی شده است .

 

image

 

آن گونه که از این گوشی برمی آید این دو رنگ برای گوشی 7390 جهت کاربرد در سال 2006 و 2007 طراحی شده است ، البته روند انتخاب رنگ در گوشی ها و کارخانجات مختلف متفاوت است ، به عنوان مثال کارخانجات کُره ای چون سامسونگ رنگ سیاه را اکثراً برای گوشی های جدید خود در سال 2006 انتخاب کردند اما پس از گذشت زمان رنگ های جدیدی را در تولیدات خود ارائه دادند و یا به عنوان مثال می توان V3 را یک مثال بارز بدانیم . موتورلا V3 را در ابتدای کار با رنگ نقره ای به بازار عرضه کرد پس از این که دورۀ این گوشی نزدیک به پایان یافتن بود موتورلا رنگ های جدیدتری را روی این گوشی و یا سری جدیدتر آن یعنی V3i ارائه داد. و حال آیا واقعاً بازار V3 اگر در همان ابتدا همۀ رنگ های آن ارائه می شد به همین خوبی می گردید ؟

البته در سری های نوکیا ما کمتر درگیر تنوع رنگی مدل ها می باشیم اما به هر حال چون گوشی ، از نوع گوشی های مدگرایانه است باید این مطلب را مد نظر قرار دهد مثلاً سال گذشته برحسب رنگ همان سال و مد امسال نیز قهوه ای و صورتی برحسب رنگ های امسال باشد که بتواند به عنوان مثال با لباس فرد نیز که برحسب مد رنگ آمیزی شده تطابق داشته باشد . جدا از رنگ گوشی کلاً مدگرایانه شدن گوشی شروع به مهم شدن و رشد نمود . در واقع نوکیا پیش از این حکمران صنعت طراحی در زمینۀ مدگرایانه بود تا این که در انتهای سال 2006 شرکت های زیادی سعی به طرح شکل های مدگرایانۀ موفقی نمودند اما در نوکیا 7390 طرح فلزی دور صفحه نمایش بیرونی و طراحی خاص روی آن شگرد جدید نوکیا می باشد که آن را برروی صفحه نمایش داخلی نیز ارائه داده است که در تمامی رنگ های این گوشی ارائه شده است . البته شگردهای این چنینی در گوشی هایی چون سامسونگ E420 و سونی اریکسون Z558a نیز در بازار آسیا اعمال گردیده است .

 

image

 

image

 

image

 

 

شاید در رابطه با طراحی خاص گوشی های سری LAmour باید از برچسب پارچه ای قرار داده شده در کنارۀ گوشی ها نام برد که در تولیدات قبلی و فاستفاده گردیده و شبیه آن را برروی لباس های مارک دار نیز می بینیم که همانند این گونه لباس ها مارک سری تولیدی یا نام شرکت برروی آن درج می گردد و در این گوشی ها هم یک لوگوی مخصوص سری لامور برروی این برچسب پارچه درج شده است نکتۀ دیگر استفاده شده در طراحی ، استفاده از یک چرم مقاوم و زیبا که در 7200 نیز نظیر آن را دیده بودید در قسمت پشت گوشی می باشد که این قسمت چرمی کاملاً ضد خش می باشد و وجود این بخش باعث می شود که گوشی روی سطوح شیب دار لیز نخورد . نکتۀ منفی آن است که این چرم در طول زمان نازک می گردد البته نمی توان از زود کثیف شدن گوشی صورتی رنگ نسبت به رنگ قهوه ای چشم پوشی نمود و شاید رنگ تیرۀ گوشی از این لحاظ و سازگاری رنگ های آن به صرفه تر باشد . 

 

image

 

image

 

 

گوشی 7390 دارای وزن 115 گرم و ابعاد 19 × 47 × 90 میلی متر می باشد . ابعاد گوشی کمی بیش از اندازۀ استاندارد ساختار این گوشی ها می باشد البته حالت مکعب شکل گوشی با کناره های قوسی شکل آن کمی تلطیف گردیده است و به راحتی گوشی در کیف و یا جیب ، جای می گیرد همچنین شما دارای سوراخ هایی در بالای گوشی جهت اتصال دستبند و یا گردنبند نیز می باشید .

 

image

 

این گوشی مجهز به پورت (Mini USB  (USB2  می باشد که جایگزین سوکت های قدیمی و انحصاری POP Port گردیده است همچنین یک سوکت 2/5 میلی متری مخصوص صدا می باشید که با یک تبدیل می تواند خروجی 3/5 میلی متری نیز بدهد .

 

image

 

سوکت شارژر و دکمۀ روشن و خاموش و اینفرارد نیز در سمت چپ گوشی قرار گرفته است و دکمه های تنظیم صدا و دکمۀ مخصوص عکس برداری نیز در سمت راست گوشی موجود می باشد که دکمۀ دوربین باعث استفادۀ دوربین در حالت بستۀ گوشی می گردد .

 

image

 

نوکیا 7390 اولین گوشی مجهز به دکمه های کنترل موسیقی با قابلیت کنترل و اجرای برخی دیگر از کارآیی های گوشی نیز می باشد در این حالت شما دارای یک منو در زیر صفحه نمایش می باشید که با زدن دکمه برروی آن می توانید حرکت نمایید و بین رادیو و اجرای موسیقی و دوربین و قفل گوشی انتخاب نمایید . البته نوکیا همواره سعی نموده تا صفحه نمایش خارجی گوشی خود را با قابلیت های کاملی طراحی نماید و البته رقبای نوکیا همواره سعی نموده تا صفحه نمایش خارجی گوشی خود را با قابلیت های کاملی طراحی نماید و البته رقبای نوکیا بیشتر سعی کرده اند که از این مطلب گذشته و با دیگر روش کارآیی گوشی خود را ارتقاء دهند البته کارآیی های صفحه نمایش گوشی 7390 اگر چه زیاد است ولی مشاهدۀ SMS  ها و شماره تلفن را ندارد .

 

image
         
image

 

یکی از نکات منفی نور و روشنایی کم صفحه نمایش خارجی می باشد که حتی در برابر نور مستقیم خورشید کم رنگ می گردد .

صفحه نمایش بیرونی دارای رزولوشن 160 × 128 پیکسل بوده و با قابلیت نمایش 262000 رنگ می باشد و از نوع TFT است و زمانی که گوشی زنگ می خورد تصویر شخص مربوطه در صورت وجود برروی صفحه نقش می بندد . همچنین شما می توانید تنظیماتی چون تصویر پس زمینه را برروی این صفحه نمایش خارجی انجام دهید حال اگر گوشی را باز نمایید می توانید صفحه نمایش اصلی گوشی را که شبیه به 6131 با ابعاد 5/2 اینچ می باشد مشاهده کنید که دارای رزولوشن 320 × 240 پیکسل است . این صفحه نمایش قابلیت نمایش 8 خط نوشتاری را دارا می باشد و 3 خط نیز به توضیحات جانبی اختصاص دارد البته صفحه از لحاظ روشنایی در سطحی کمی پایین تر از 6131 قرار گرفته است .

 

image

 

یک نکتۀ مهم در رابطه با تصاویر 7390 این است که تصویر عکس ها ، آن گونه که باید باشد  نیست ، البته می توان گفت که علت این مسأله وجود یک شیشه برای جلوگیری از صدمه دیدن LCD برروی آن می باشد که کیفیت تصاویر را می کاهد ولی در مجموع کلاً صفحه نمایش گوشی 7390 مات تر از گوشی هایی چون 6131 می باشد اما ساختار نگهداری باتری و کار 7390 حدود 10 تا 15 درصد بهتر از 6131 می باشد و شاید کم شدن نور صفحه پس زمینه به علت همین امر می باشد .

نکتۀ دیگر ، عدم امکان تنظیم نور پس زمینه می باشد این در حالی است که باید این انتخاب به مصرف کننده داده شود تا بتواند بین صرفه جویی در مصرف باتری و وضوح بیشتر صفحه نمایش یکی را انتخاب نماید ولی استاندارد ساختار این خط تولید اجازۀ انجام و قراردادن چنین تنظیماتی را در گوشی نمی دهد . متأسفانه قسمت بالای (تاشوی) گوشی حالت و مکانیسم باز شدن خودکار را نداشته و تا انتهای باز شدن باید دست و انگشتان شما آن را همراهی کند و به خصوص برای خانم ها در این حالت مشکل پیش می آید در این حالت انگشت شما برروی صفحه نمایش قرار گرفته و از هر لحاظ می تواند شما را دچار مشکل کند ، البته این مطلب می تواند موجبات شکست و خرابی صفحه را از پایه ایجاد کند که در حدود 20000 بار باز و بسته شدن به بالا ممکن است پیش بیاید .

 

image

 

همچنین محل قرارگیری میکروفون گوشی 7390 جدید می باشد میکروفن این گوشی در کنارۀ سمت راست لولای گوشی قرار گرفته است که البته برروی کیفیت صدا تأثیر نمی گذارد علت این قرارگیری ، قراردادن بلندگوی گوشی در پایین می باشد . وقتی در گوشی را باز می کنید صفحه کلید گوشی را می بینید که از جنس لاستیک می باشد و در زیر آن قسمت لاستیک برای جلوگیری از برخورد صفحه نمایش با صفحه کلید قرار داده شده است .

 

image

 

در حالت کلی کار با صفحه کلید گوشی راحت و مناسب می باشد . صفحۀ مخصوص کلیدهای چند منظوره و قطع و قبول تماس و دکمۀ جهت دار کامل و راحت برای استفاده می باشد . نور پس زمینۀ گوشی سفید ملایمی می باشد . گوشی در جلو دارای یک دوربین VGA برای تماس های ویدئویی می باشد . در پشت گوشی نیز دوربین 3 مگاپیکسلی و یک فلاش نیز موجود می باشد .

پوشش باتری یک قطعۀ پلاستیکی است که در پشت گوشی قرار گرفته و خیلی حالت جداگانه ای از گوشی ندارد و گیرۀ آن راحت بوده با هل دادن آن می توانید آن را بردارید که تقریباً بیشتر پشت گوشی را شامل می شود .

باتری گوشی 7390 از نوع BP-5M و Li-Ion با گنجایش mAh780 می باشد و بنابر گفتۀ سازندۀ گوشی 220 ساعت در حالت استندبای کارکرد و 3 ساعت قابلیت مکالمۀ پیوسته را دارد در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی 2 روز با یک ساعت مکالمه و 2 ساعت پخش موسیقی به کار خود ادامه داد شارژ کامل دستگاه 2/5 ساعت به طول می انجامد .

محل قرارگیری کارت حافظه Micro SD نیز در زیر پوشش باتری موجود می باشد و قابلیت تعویض در حالت روشن بودن گوشی را دارد . محل قرارگیری سیم کارت نیز منحصر به فرد بوده که برای باز و بسته کردن آن باید آن را کمی هل دهید .

 

منوها :

ساختار منوها ، ارگانایزر و دیگر قسمت های گوشی شبیه به آن چه در سری 40 ویرایش 3 می باشد ، است . گوشی دارای 24 مگابایت حافظۀ درونی می باشد (که این میزان از مجموع 30 مگابایت حافظه درونی کلی تعبیه شده در گوشی است) با استفاده از USB در صورتی که به کامپیوتر متصل شوید سه حالت زیر را دارید :

 

image

 

حالت نوکیا Nokia Mode :

که توسط نرم افزار اتصال به رایانۀ دستگاه پشتیبانی می شود و شما قابلیت انتقال و تبادل اطلاعات را با کامپیوتر شخصی خود خواهید داشت .

پرینت و مدیا :

این قسمت از پروتکل MTP پیروی می کند که اجازه می دهد شما آلبوم صوتی جدید را از رایانۀ خود با استفاده از مدیاپلیر و ابزارهای XP به گوشی وارد نمایید .

Data Storage :

در این قسمت گوشی نقش یک هارد متحرک را برای شما ایفا می کند . در حین اتصال به رایانه این گوشی خود را شارژ نکرده و در 6 ساعت باتری اش خالی می شود (در صورت متصل ماندن) سرعت انتقال اطلاعات kb/s 950 (USB2) می باشد که برای یک گوشی مناسب است .

 

بلوتوث :

بلوتوث گوشی از نوع ویرایش 2 بوده و تمام پروفایل های :

-          هدست  

-          اتصال به شبکه

-          Object Push

-          انتقال اطلاعات

-          هندزفری نسخۀ 1/5

-          ارسال صدای استریو A2DP

-          Sim Access

را پشتیبانی می کند .

 

پخش کنندۀ موسیقی :

پخش کنندۀ موسیقی موجود در این گوشی شبیه به آن چه در 5300 موجود می باشد ، است و تنها تفاوت آن ظاهر برنامه می باشد . وقتی شما در حالت استندبای قرار گرفته اید پخش کنند . نام موسیقی و خوانندۀ آن را نیز نمایش می دهد و عملاً نمایشگر ، اطلاعات مربوط به موسیقی را نشان می دهد . جلو رفتن برروی فایل های صوتی به طور استاندارد 5 ثانیه ای می باشد که در فایل های بزرگ تر عملاً کارآیی ندارد . شما حالت های مختلفی برای پخش موسیقی دارید همچنین شما دارای تنظیمات صدای استریوی گوشی می باشید که در کیفیت صوتی گوشی نیز مؤثر می باشد .

در قسمت موسیقی می توانید لیست بندی زیر را مشاهده کنید :

-          تمامی فایل های موسیقی

-          برحسب خواننده ها

-          برحسب آلبوم های موسیقی

-          برحسب نوع موسیقی ها

-          برحسب لیست های از پیش تنظیم شده

 

image
         
image

 

شما قابلیت تنظیم و ایجاد لیست های پخش را برحسب انتخاب و علاقۀ خود دارید که می توانید این لیست ها را در رایانه و یا در گوشی خود بسازید . همچنین گوشی پروفایل های A2DP را همانند ، 5300 برای انتقال صدای استریو از طریق بلوتوث پشتیبانی می کند . البته در این حالت کیفیت صدا نسبت به حالت هدست عادی کمی پایین تر خواهد بود که این خصلت A2DP برند نوکیا می باشد.

 

کیفیت تولید :

شاید بعد از گوشی 6131 تنها گوشی 7390 گوشی ای بوده که مجهز به سیستم Java اصلاح شده ، بوده و از لحاظ نمره به پای 6131 در این رده رسیده است . فایل های Java که با پسوند JAR حداکثر می توانند حجم kb 512 داشته باشید .

در زیر جداولی برای قیاس نتایج 5300 و 7390 از برنامۀ آزمون Jbenchmark ارائه گردیده است .

 

JBenchmark 1

Date

10/10/06

Model name

Nokia 5300

Firmware version

3.7

 

 

Jbenchmark 1

1.1.1

 

 

Version

 

 

 

Total Score:

1807

 

 

Details:

 

Text

415

2D Shapes

433

3D Shapes

316

Fill Rate

198

Animation

445

 

 

Screen Width

240

Screen Height

248

Color Screen

true

Number of Colors

16777216

Double Buffer

true

Total Memory

2097152

Free Memory

1970644

 

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

MicroEdition Profiles:

MIDP-2.0

Microedition Platform:

3.5

Microedition Encoding:

ISO-8859-1

Microedition Locale

en

 

Date

10/18/06

Model name

Nokia 7390

Firmware version

3.32

 

 

Jbenchmark 1

1.1.1

 

 

Version

 

 

 

Total Score:

2096

 

 

Details:

 

Text

378

2D Shapes

414

3D Shapes

303

Fill Rate

185

Animation

816

 

 

Screen Width

240

Screen Height

248

Color Screen

true

Number of Colors

16777216

Double Buffer

true

Total Memory

2097152

Free Memory

1720436

 

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

MicroEdition Profiles:

MIDP-2.0

Microedition Platform:

3.32

Microedition Encoding:

ISO-8859-1

Microedition Locale

en

 

JBenchmark 2

Version

2.1.1

 

 

Total Score:

284

 

 

Details:

 

Image Manipulation

256

Text

246

Sprites

414

3D Transform

379

User Interface

184

 

 

Screen (canvas) Width

240

Screen (canvas) Height

248

Color Screen

true

Number of Colors

16777216

JPEG Support

true

Transparency (Alpha Level)

256

Double Buffer

true

Total Memory

2097152

Free Memory

1224060

 

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

MicroEdition Profiles:

MIDP 2.0

Microedition Platform:

3.5

Microedition Encoding:

ISO-8859-1

Microedition Locale

en

 

Version

2.1.1

 

 

Total Score:

254

 

 

Details:

 

Image Manipulation

231

Text

231

Sprites

385

3D Transform

345

User Interface

147

 

 

Screen (canvas) Width

240

Screen (canvas) Height

248

Color Screen

true

Number of Colors

16777216

JPEG Support

true

Transparency (Alpha Level)

256

Double Buffer

true

Total Memory

2097152

Free Memory

1323536

 

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

MicroEdition Profiles:

MIDP 2.0

Microedition Platform:

3.32

Microedition Encoding:

ISO-8859-1

Microedition Locale

en

 

JBenchmark 3D

Perfomance

 

Jbenchmark3D HQ:

135

Jbenchmark3D LQ:

261

Triangles ps:

34013

kTexes ps:

1325

 

 

version:

3.1.0

 

 

Screen(canvas)width:

240

Screen(canvas)height:

320

 

 

3D Subsystem:

 

M3G Version:

1.1

Antialaising:

false

True color:

false

Dithering:

false

Mipmapping:

true

Perspective correction:

true

Local camera lighting:

false

Max lights:

8

Max Viewport dimensions:

1024

Max Texture Dimensions:

256

Max Sprite Crop Dimensions:

1024

Max Transforms Per Vertex:

4

Number of Texture Units:

2

 

 

Other properties

 

Color Screen

true

Number of colors

16777216

Transparency (alpha level)

256

Double buffer

true

Total memory:

2097152

Free memory:

433264

 

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

MicroEdition Profiles:

MIDP 2.0

Microedition Platform:

3.5

Microedition Encoding:

ISO-8859-1

Microedition Locale

ru-RU

Microedition Communication ports:

COM0, IR0

Microedition Hostname:

null

 

Perfomance

 

Jbenchmark3D HQ:

128

Jbenchmark3D LQ:

250

Triangles ps:

30989

kTexes ps:

1279

 

 

version:

3.1.0

 

 

Screen(canvas)width:

240

Screen(canvas)height:

320

 

 

3D Subsystem:

 

M3G Version:

1.1

Antialaising:

false

True color:

false

Dithering:

false

Mipmapping:

true

Perspective correction:

true

Local camera lighting:

false

Max lights:

8

Max Viewport dimensions:

1024

Max Texture Dimensions:

256

Max Sprite Crop Dimensions:

1024

Max Transforms Per Vertex:

4

Number of Texture Units:

2

 

 

Other properties

 

Color Screen

true

Number of colors

16777216

Transparency (alpha level)

256

Double buffer

true

Total memory:

2097152

Free memory:

482932

 

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

MicroEdition Profiles:

MIDP 2.0

Microedition Platform:

3.32

Microedition Encoding:

ISO-8859-1

Microedition Locale

ru-RU

Microedition Communication ports:

COM0, IR0

Microedition Hostname:

null

 

JBenchmark HD

Version

4.0.3

 

 

Rendering Quality

 

Bilinear filtering:

99%

Trilinear Filtering:

Failrule (80%)

Perspective correction:

Failrule (85%)

Z-buffer depth:

14 bit or higher

 

 

Perfomance

 

Smooth triangles:

66344

Textured triangles:

54706

Fill rate:

1616 kTexels

Gaming:

116 (3.9 fps)

 

 

 

 

3D Subsystem:

 

M3G Version:

1.1

Antialaising:

false

True color:

false

Dithering:

false

Mipmapping:

true

Perspective correction:

true

Local camera lighting:

false

Max lights:

8

Max Viewport dimensions:

1024

Max Texture Dimensions:

256

Max Sprite Crop Dimensions:

1024

Max Transforms Per Vertex:

4

Number of Texture Units:

2

 

 

Other properties

 

Microedition Platform:

3.5

Number of colors

16777216

Transparency (alpha level)

256

Double buffer

true

 

 

 

 

 

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

MicroEdition Profiles:

MIDP 2.0

CLDC (JSR 30, 139)

1.1

Encoding:

ISO-8859-1

Locale

ru-RU

Total memory:

2097152

Free memory:

1064152

MIDP (JSR 37, 118, 271)

2

Form width:

222

Form height:

246

Canvas Width:

240

Canvas Height:

248

Fullcanvas Width:

240

Fullcanvas Height:

320

Canvas doublebuffered:

true

Color:

true

Colors:

16777216

Alpha levels:

256

 

 

FC (JSR 75)

1

PIM (JSR 75)

1

 

 

Bluetooth (JSR 82)

1

Connected inquiry:

true

Connected inquiry scan:

true

Connected page:

true

Connected page scan:

true

Master switch:

false

Connected inquiry scan:

true

 

 

OBEX (JSR 82)

 

WMA (JSR 120, 205)

2

Smsc

N/A

 

 

MMAPI (JSR 135)

1.1

Snapshots encodings:

encoding=jpeg

Video capture:

true

Video encodings:

encoding=3gp

Streamable contents:

none

Mixing:

false

Recording:

true

Audio encodings:

amr, amr-nb

Audio capture:

true

 

 

Web Parser (JSR 172):

1

WEB RPC (JSR 172):

no

SATSA (JSR 177):

no

Location (JSR 179)

no

SIP (JSR 180):

no

 

 

JTWI (JSR 185)

1

CHAPI (JSR 211):

no

SVG (JSR 226):

1

AMMS (JSR 234):

no

Global (JSR 234):

no

 

Version

4.0.3

 

 

Rendering Quality

 

Bilinear filtering:

99%

Trilinear Filtering:

Failrule (80%)

Perspective correction:

Failrule (85%)

Z-buffer depth:

14 bit or higher

 

 

Perfomance

 

Smooth triangles:

66344

Textured triangles:

54706

Fill rate:

1616 kTexels

Gaming:

116 (3.9 fps)

 

 

 

 

3D Subsystem:

 

M3G Version:

1.1

Antialaising:

false

True color:

false

Dithering:

false

Mipmapping:

true

Perspective correction:

true

Local camera lighting:

false

Max lights:

8

Max Viewport dimensions:

1024

Max Texture Dimensions:

256

Max Sprite Crop Dimensions:

1024

Max Transforms Per Vertex:

4

Number of Texture Units:

2

 

 

Other properties

 

Microedition Platform:

3.5

Number of colors

16777216

Transparency (alpha level)

256

Double buffer

true

 

 

 

 

 

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

MicroEdition Profiles:

MIDP 2.0

CLDC (JSR 30, 139)

1.1

Encoding:

ISO-8859-1

Locale

ru-RU

Total memory:

2097152

Free memory:

1058008

MIDP (JSR 37, 118, 271)

2

Form width:

222

Form height:

246

Canvas Width:

240

Canvas Height:

248

Fullcanvas Width:

240

Fullcanvas Height:

320

Canvas doublebuffered:

true

Color:

true

Colors:

16777216

Alpha levels:

256

 

 

FC (JSR 75)

1

PIM (JSR 75)

1

 

 

Bluetooth (JSR 82)

1

Connected inquiry:

true

Connected inquiry scan:

true

Connected page:

true

Connected page scan:

true

Master switch:

false

Connected inquiry scan:

true

 

 

OBEX (JSR 82)

 

WMA (JSR 120, 205)

2

Smsc

N/A

 

 

MMAPI (JSR 135)

1.1

Snapshots encodings:

encoding=jpeg

Video capture:

true

Video encodings:

encoding=3gp

Streamable contents:

none

Mixing:

false

Recording:

true

Audio encodings:

amr, amr-nb

Audio capture:

true

 

 

Web Parser (JSR 172):

1

WEB RPC (JSR 172):

no

SATSA (JSR 177):

no

Location (JSR 179)

no

SIP (JSR 180):

no

 

 

JTWI (JSR 185)

1

CHAPI (JSR 211):

no

SVG (JSR 226):

1

AMMS (JSR 234):

no

Global (JSR 234):

no

 

 

 

برنامه های موجود برروی گوشی :

همانند دیگر گوشی های سری LAmour برروی این گوشی نیز تعداد زیادی تم و پوسته قرار داده شده است که اکثر آن ها نیز شکل های هندسۀ خاصی را دارند . همچنین سه بازی مار (Snake III) که سه بعدی می باشد و  Snowboard که در سال 2004 توسط سونی اریکسون ارائه شده و برنامۀ Music Guess بوده که فایل های موسیقی شما را پخش می کند و شما باید نام آن ها را حدس بزنید !

 

image

 

برنامه های دیگر موجود در گوشی :

برنامه ساعت جهانی و سنسور نوکیا که به درد جوانان می خورد و  یک برنامۀ تبدیل واحد کامل می باشند .

 

دوربین :

7390 اولین گوشی سری 40 مجهز به دوربین 3 مگاپیکسلی است که دارای ماتریس CMOS می باشد . به هر حال رزولوشن بالا سبب نمی شود کیفیت واقعی تصاویر این گوشی از سری N و یا K800 سونی اریکسون بهتر باشد . یکی از نکات مثبت گوشی قابلیت عکس برداری آن در حالت بسته می باشد البته صفحه نمایش بیرونی گوشی به علت رزولوشن ضعیفش نمی تواند خیلی حق مطلب را ادا کند . به هر حال باید گفت که کیفیت در دوربین گوشی ویژه نیست ولی تصاویر برروی صفحه نمایش اصلی گوشی از کیفیت خوبی برخوردارند .

در دوربین گوشی رزولوشن های زیر پشتیبانی می شود :

2048 × 1536 ، 1600 × 1200 ، 1280 × 960 ، 640 × 480 ، 320 × 240 و 160 × 120 پیکسل تصاویر در حالت های با رزولوشن پایین برای قرارگیری به عنوان تصویر پس زمینۀ گوشی مناسب می باشند . تصاویر با پسوند JPEG با سه کیفیت پایه ، عادی و بالا ذخیره می شود و بهتر است همیشه تنظیمات برروی حالت ماکسیمم قرار داده شود . همچنین صدای عکس گرفتن گوشی قابل قطع شدن می باشد و شما قابلیت زوم کردن تا 8 درجه را دارید شما می توانید تصاویر را در کارت حافظه و یا در حافظه داخلی ذخیره نمایید .

 

image

 

همچنین شما می توانید برخی افکت ها را برروی گوشی اعمال کنید اگر علاقه دارید تصاویر پی در پی را بگیرید گوشی دارای بخشی برای گرفتن 3 عکس در یک زمان به طور تناوب می باشد .

یکی از علت های تفاوت کیفیت دوربین 7390 با گوشی چون K800 عدم حساسیت کافی ماتریس آن می باشد .

شما قابلیت فیلم برداری در رزولوشن VGA نیز با 7390 را دارید . کیفیت تصاویر فیلم برداری نیز در 3 پرامتر محدود می گردد . همچنین می توانید محدودیتی را برای طول ذخیرۀ فیلم قرار دهید و یا این که بسته به حجم حافظه فیلم برداری نمایید . همچنین می توانید افکت هایی را نیز برروی گوشی خود در حالت فیلم برداری اعمال نمایید . کیفیت فیلم ها برروی PC بدتر از صفحه نمایش گوشی می باشد که البته خیلی غیرقابل تحمل نیست و در مجموع در یک رزولوشن ثابت کیفیت فیلم نوکیا حتی برتر از گوشی هایی مثل سامسونگ می باشد . اگر چه فیلم برداری یکی از کارهای مورد استفاده شدید مصرف کنندگان گوشی نمی باشد ولی به هر حال فیلم برداری گوشی شبیه به گوشی هایی چون 6233 و 6288 می باشد .

 

و درنهایت :

صدای زنگ 40 تن پلی فونیک گوشی در بیشتر شرایط کافی و بلند می باشد همچنین قسمت آنتن دهی و دریافت گوشی نیز مناسب بوده و شبیه به دیگر تولیدات این سری می باشد . ویبرۀ گوشی نیز در حد متوسط است و در جیب نیز کاملاً احساس می شود .

از طرف نوکیا اعلام شده بود که گوشی فایل های PDF و Ms Office را پشتیبانی می کند که متأسفانه این گونه نبوده و تنها سیستم های ایمیل را تحت پروتکل های خاص پشتیبانی می گردد که می تواند فایل های پیوست آن ها را نیز دریافت نماید البته با پسوندهای خاص (MP3 ، PPT ، DOC ، Excel ، PDF ، 3GP و JPEG) در واقع گوشی فایل های PDF یا Excel را می تواند دریافت نماید و یا مجدداً ارسال کند ولی قابلیت خواندن و بازکردن آن ها را ندارد .

اگر چه 7390 گوشی خوبی می باشد ولی شما مجبورید برای استفادۀ کامل از کارآیی های گوشی وسایل جانبی چون تبدیل 3/5 میلی متری هدست ، کارت حافظه و یا کابل Mini USB را بخرید . به هر حال شاید به نحوی باید گفت که 7390 برای رقابت با E500 سامسونگ که برای خانم ها طراحی شده است ، نیز می باشد . ولی تغییر در این سری گوشی باعث کم شدن بازار فروش آن نشد. به هر حال از حق نگذریم سری LAmour با برترین تولیدش یعنی 7390 موفقیت خوبی را کسب نموده است .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)