خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Nokia 9210

بررسی تخصصی Nokia 9210

بسته ای که شما با آن این گوشی را خریداری می نمائید از 2 جعبه تشکیل شده است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 9210

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-         -  گوشی موبایل

-          - کابل اتصال به کامپیوتر سریال

-          - باتری

-          - CD نرم افزار

-          - راهنمای مصرف کننده

 

بسته ای که شما با آن این گوشی را خریداری می نمائید از 2 جعبه تشکیل شده است . یکی از جعبه ها شامل دوربین دیجیتال که به شما اجازه عکس برداری با تصویر 480×640 پیکسل را می دهد و 12 عکس را در حافظه داخلی خود می تواند نگه دارد .

 

image

 

همچنین اگر یک MMC کارت حافظه نیز داشته باشید می توانید بقیه عکس ها را در آن ذخیره نمائید دوربین با دو باتری قلمی AA کار می کند که طبق نظر تولید کننده تا 200 عکس برداری شما را همراهی خواهد کرد آن هم بدون شارژ طراحی این دستگاه مثل لوازم آلمانی دهه ی 30 می باشد .

 

image

 

 

دوربین شما مجهز به فلش ، محل نصب بر روی سه پایه و Infrared (مادون قرمز) جهت انتقال عکس ها به کامپیوتر یا هر وسیله ی الکترونیکی دیگر می باشد . دوربین تنظیمات زیاد پیچیده ای ندارد ، برخی از تنظیمات عسکبرداری در موقعیت های خاص ، تنظیم فلش ، فعال سازی مادون قرمز ، دریافت و پاک نمودن یک تصویر از تنظیمات دوربین هستند . برای تائید هر عمل دیگر نیز باید دکمه OK را فشار دهید . میزان قدرت باتری هم بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود . بسته شما یک جعبه لاستیکی ( Neoprene) جهت نگهداری و همچنین اتصال دوربین به کمربند نیز دارا می باشد .

 

image
 

 

 

 

توجه داشته باشیم که این دوربین نباید به عنوان یک دوربین حرفه ای شناخته شود بلکه یک وسیله جانبی برای یک دستگاه تلفن همراه می باشد ، کیفیت عکس ها از درجه بالائی برخوردار نیست و حتی برای عکس در دفترچه تلفن نیز مناسب دانسته نمی شود . یک نمونه از این عکس ها را در تصاویر به شما نشان خواهیم داد در صورتی که از کیفیت عکس ها رضایت نداشتید می توانید از یک دوربین دیجیتال مورد دلخواهتان جهت عکسبرداری و انتقال به گوشی استفاده نمائید .

جعبه دوم : در این بسته گوشی موبایل ، راهنمای استفاده ، کابل اتصال به کامپیوتر ، باتری و CD نرم افزار 9210 موجود می باشد راهنمای استفاده کننده دارای بسته زیبائی می باشد .

یکی از برنامه های موجود بر روی CD نرم افزار ،  PC Suiteمی باشد که می تواند شما را برای داشتن آرشیو اطلاعات 9210 بر روی کامپیوتر شخصی یاری نماید .

همچنین شما می توانید برنامه هائی را با استفاده از آن ، از PC (کامپیوتر شخصی) به گوشی و بالعکس انتقال دهید . پس از نصب برنامه بر روی کامپیوتر هر زمان که موبایل به کامپیوتر متصل گردید با کلیک بر روی آیکن این برنامه می توانید با آن کار نمائید . پاک کردن و انتقال اطلاعات از این طریق تا حدی زمان بر می باشد و به محدودیت های پورت شما بستگی دارد به عنوان مثال برای انتقال 20Mb شما به زمانی حدود 40 یا 30 دقیقه احتیاج دارید .

 

image
 

 

متاسفانه در بسته خریداری شده شما خبری از کابل USB نمی باشد و دیگری اینکه گاهی اوقات در آزمون های انجام شده در   انتقال اطلاعات مقادیری از آن ها حذف شده و از بین می رود البته این اتفاق تنها یکبار در آزمون ها رخ داده است . شما می توانید اطلاعات To do list را نیز انتقال دهید و همچنین برنامه های organizer و E-mail قابلیت انتقال به کامپیوتر را دارند و از طریق برنامه های Word و Excel شما می توانید یادداشت های دست نویس نیز ذخیره نمائید (با قلم مخصوص) .

بخش Control Panel کامپیوتر شما می تواند اطلاعات مربوط به دستگاه شما را نشان دهد.  یک بخش بسیار مفید نیز بخش Conversion می باشد که متن را به TEXT و جدول برگردان خواهد نمود که برای کامپیوتر شما و هم 9210 مفید می باشد و شما مشکلی با فایل های RTF و WORD نخواهید داشت .

 

طراحی نمای بیرونی (ظاهر) و باتری

مطمئناً نمی توان گفت که این وسیله یک گوشی جمع و جور می باشد آن هم با ابعاد 27×56×158 میلی متر !  این دستگاه شباهت زیادی با 9110 داشته ، همچنین وزنی برابر 244 گرم دارد و بهتر است که آن را در کیف خود جای دهید . محل اتصال به کامپیوتر ، شارژر و همچنین فرستنده مادون قرمز در زیر و پائین گوشی قرار گرفته است و آنتن نیز بالا می رود که قابل حرکت بوده و  هر چه بالاتر برود قوی تر خواهد شد .

 

image

 

در پشت گوشی هم مطابق شکل می توانید محل ورود کارت حافظه MMC را مشاهده نمائید و باتری هم در جای خود محکم بوده و در بالای آن می توان بلندگوی دستگاه را مشاهده نمود . میکروفون هم مثل تمام موبایل ها در پائین قرار گرفته است صفحه کلید و صفحه نمایش در سمت مقابل بلندگو و میکروفون قرار گرفته و علت آن ، راحتی بیشتر و همچنین استفاده از صفحه نمایش جداگانه می باشد .  

 

image

 

باتری شما از باتری های 1300mAh با حجم 3.7w  از جنس Lithium – ion می باشد و مدت زمانی که باید برای یک شارژ کامل   صبر نمائید حدود 5.2 تا 3 ساعت می باشد و حدود 4 تا 10 ساعت صحبت را پشتیبانی می نماید و در حالت استندبای 80 تا 230 ساعت شما را همراهی خواهد نمود البته طبق گفته کارشناسان در حقیت این گوشی 4 روز با 20 دقیقه صحبت می تواند کار کند در حالی که 2 تا 3 ساعت کارکرد در حال PDA بوده باشد . این گوشی دارای صفحه رنگی TFT با پشتیبانی 4096 رنگ و وضوح تصویر 200×640  پیکسل می باشد ، و نوکیا این گوشی را در نوع و مدل خود و زمان تولید ، یگانه و منحصر به فرد می دانسته است .

 

image

 

حالت تلفن :

حالتی را گویند که در آن می توانید یک تلفن معمولی داشته باشید و از صحبت کردن لذت ببرید ولی وقتی وسیله را باز می کنید مطابق عکس ها یک PDA با صفحه تمام رنگی در مقابل شما ظاهر خواهد گردید . یک برنامه ریز پشرفته ، وسیله ای برای تماشای فیلم ، عکس ، گوش دادن به فایل های صوتی و همچنین دارای یک بلندگو جهت گوش دادن به صحبت های فردی که در پشت خط شما می باشد . این گوشی یک گوشی تجاری بوده و به عنوان مثال در قیاس با گوشی 6210 از صفحه خارجی کوچکتری برخوردار می باشد و آنتن و باتری آن تنها 4 خانه جا دارد البته در حالت PDA نیز این نشانگر 4 تا می باشد نشانگر خارجی شامل اطلاعات محدودی نظیر زمان و پروفایل فعال و ... است . یک پروفایل نیز به گوشی اضافه شده و آن Flight می باشد که در این حالت تنها یک PDA بدون تلفن در خدمت شما خواهد بود و جهت استفاده در حین پرواز استفاده می گردد. یک دکمه مخصوص نیز جهت فعال سازی پروفایل ها در بالا سمت چپ دستگاه قرار گرفته است .

 

image

 

صفحه کلید شماره گیر نیز از یک نوع لاستیک خوش دست تشکیل گردیده است . صفحه نمایشگر و صفحه کلید از نور آبی رنگ بهره می برند و ساختار منو ها همان حالت استاندارد تمام گوشی های نوکیا بوده و ساختار منو شامل پنج آیتم می باشد .

 

image

 

پیام ها ( Messages ) :

Calls (اطلاعات تماس های برقرار شده) و تنظیمات و دایورت (Divert) و مادون قرمز (Infrared) می باشد . شما تنها در حالت تلفن می توانید شماره گیری نمائید یعنی وقتی موبایل شما بسته است ، کیفیت و حجم صدای گوشی مناسب می باشد تقریباً همانند گوشی 6210 . شما با فشار دادن on/Off در سمت راست و بالای صفحه کلید قادر به خاموش و روشن کردن گوشی می باشید . دفترچه تلفن شما در سیم کارت و گوشی مثل 6210 ذخیره می گردد تمامی تغییرات در سیستم گوشی در حالت PDA نیز قابل مشاهده است .  

 

حالت ( PDA ) :

زمانی که دستگاه را باز می کنید نمایش PDA خود به خود روشن می شود و دستگاه از شما اطلاعات تنظیم شده مورد نظرتان را می خواهد که قابل تنظیم توسط خود شما می باشد .

اولین منوی حالت PDA است که با همان desktop در کامپیوتر ، قابل مقایسه است و در آن آیکن هائی برای اتصال سریع به فایل و منوهای مختلف می توانید بسازید .

 

image
 

 

همچنین می توانید تصویر پیش زمینه را نیز عوض کنید . صفحه مقابل شما از سه بخش تشکیل شده است سمت چپ قسمت ارائه اطلاعات می باشد . آنتن گوشی ، میزان باتری ، زمان و آیکن انتخابی شما که در آن هستید . کارهایی که انجام می دهید در قسمت وسط متمرکز می گردد و شامل آیکن ها با کارآئی های مختلف می گردد و یک یادآوری کننده کوچک نیز موجود است و قسمت سمت راست نیز جای 4 دکمه که قابل تعویض می باشد است مثل قسمت پائین ویندوز در کامپیوتر که البته که خیلی کارکردن با آن راحت نمی باشد .

 

صفحه کلید Qwerty :

به شما اجازه این را می دهد که در بین منوها حرکت کنید و آنچه را که لازم است انتخاب نمائید . ردیف بالائی جهت دسترسی به قسمت های مختلفی می باشد و قسمت پائین برای الفبا و اعداد می باشد کلید های حرکت که در سمت راست قرار گرفته اند جهت حرکت میان آیکن ها استفاده می شوند در بالای آن کلید Enter ارباب تمامی دستورها وجود دارد خلاصه همان کلیدی که حرف آخر را می زند . در کنار آن هم کلید منو Menu قابل مشاهده می باشد که برای دسترسی به منوهای عادی ( روش استاندارد استفاده ) لازم است . هر قسمت منوی خاص خود را دارد و البته قسمت پروفایل هم موجود است که در این حالت PDA نیز قابل تنظیم و تغییر می باشد .

وقتی که روی آیکنی کلیک نمائید ، رنگ آن آبی می شود و می توانید لیست کارها را مشاهده نمائید و آنچه مورد نیازتان است را انتخاب نمائید . یکی دیگر از خدمات اعجاب آور مقیاس و اندازه بندی است که شما می توانید همه چیز را بزرگ و کوچک کنید.

 

image
 

 

Telephone Directory :

یک زیر شاخه موجود در گوشی که به آن Tel Key گفته می شود ، موجود است که تمامی کارهائی که در حالت تلفن می شود انجام داد و تنظیم نمود در این حالت انجام می شود ، در حالت PDA جهت برقراری تماس تلفنی می توانید از بلندگو استفاده کنید .

 

image

 

و از صدای آن زیاد مطمئن نباشید وقتی در یک محل شلوغ صحبت می کنید باید تمام سعی خود را برای بلند صحبت کردن انجام دهید صدای بلند گو نیز در حین صحبت قابل تنظیم می باشد همچنین می توانید صحبت ها را از طریق فشار دادن کلید Ctrl + R یا انتخاب از منو ، ضبط نمائید ، فقط حواستان باشد که تا 10 دقیقه بیشتر نمی تواند ضبط کند ، در این منو همچنین شما آخرین تماس ها را به طور لیست خواهید داشت و کلیه جزئیات تماس ها را می توانید در لیست گوشی خود دریافت نمائید .

فیلترها و جداسازی های مختلفی بر روی این لیست دارید یعنی اینکه مثلاً تلفن هایی که به شما زده شده یا تلفن هائی که شما گرفته اید و یا Fax ها و ... از همه جالب تر اینکه می توانید از هر یک پرینت هم بگیرید .

 

پیام ها ( Messaging ) :

تمامی امکانات جهت ذخیره و ضبط ، فرستادن SMS ، E-mail و Fax در این منو موجود می باشد و تمامی پیام های وارده به این قسمت منتقل می شود و وقتی هر پیامی را دریافت می کنید مثل همه گوشی ها با یک زنگ و تصویر شما را آگاه خواهد نمود و  سر فصل و شماره تماس فرستنده بر روی پنجره باز شده مشخص می شود . بخش های inbox ، Outbox ، Sent و Draft در    سمت چپ صفحه نمایش شما در این منو قرار گرفته است شماره تماس و خط اول نامه ی شما در وسط صفحه پدیدار می گردد و در صورت تأیید نامه باز خواهد شد . سمت راست منو جهت پاسخگوئی و دوباره فرستادن پیام ها خواهد بود . راستی چون شما دارای یک صفحه کلید کامل می باشید ، از فرستادن SMS لذت کافی خواهید برد شما به راحتی بیش از 160 Symbol (نشانه) را در هر SMS می توانید قرار دهید البته اگر اپراتور شما محدودیتی داشته باشد گوشی آن را به شما اعلام خواهد کرد ، با تنظیم کردن بخش E-mail نیز می توانید از آن به راحتی استفاده نمائید .

 

image

 

اینترنت ( Internet ) :

شما دارای Web Browse ویرایش 1.2 می باشید همچنین Java Script و HTML نیز پشتیبانی می شود و این ها برای سایت های www اینترنتی کافی است و عملاً خیلی دچار مشکل نخواهید شد ولی حواستان باشد صفحه شما Touch Screen نبوده و با  دست زدن به آن تنها آن را کثیف کرده اید ! ولی می توانید از نشانگر برای منوها استفاده کنید . به گفته برخی مصرف کنندگان به بخش اینترنت تنها به عنوان یک بخش اضافه نگاه کنید و خیلی انتظار زیادی از آن نداشته باشید .

 

تماس ها ( Contacts ) :

تمامی اطلاعات دفترچه تلفن و آدرس ها در این بخش می باشد همچنین فضای خالی اطلاعاتی را نیز در اینجا می توانید چک نمائید . در صورت انتخاب یک نام در سمت چپ صفحه ، تمامی اطلاعات موجود آن فرد در سمت راست صفحه  دیده خواهد شد .

یک جستجوی ساده بر حسب نام نیز در گوشی موجود است راستی عکس هم برای هر فرد می توانید انتخاب کنید تا موقع تماس آن را برای شما نشان دهد . هر چقدر در گوشی جای خالی داشتید می توانید شماره ذخیره کنید و محدودیت خاصی در آن نخواهید داشت در این دفترچه هم می توانید هم یک پایگاه جدید و هم یک گروه جدید بسازید و یک نفر می تواند در چندین گروه قرار گیرد .

 

image

 

تقویم (Calendar) :

از این برنامه ریز می توان به عنوان یک شاهکار نام برد شما رخدادهای جدید را می توانید در آن بسازید و همچنین به آنها زنگ داده یا پرینت شان نمائید و جهت خبر دادن به شما می توانید برای شان زنگی را فعال نمائید . برای کارهای روزمره در to do list اصلاً نگران نباشید و به قول معروف این برنامه ریز تنظیم کننده ، همه جوره هوای شما را دارد و شما را کاملاً راضی خواهد ساخت !

 

(Office)  :

در این بخش کاربردهائی نظیر Word , Excel , Power Point و سمینار ( نشان دادن اسلاید ) و مدیریت برنامه ها موجود می باشد تمامی برنامه های Office موبایل موجود می باشد و به شما کمک می کند تا متنی را بسازید ، زیبا کنید ، جداولی را اضافه و کم کنید و همچنین ارائه دهید . همان کارآئی که با نوت بوک و یا PC خود می توانید انجام دهید .

 

image
 

 

اضافه ها (Extras) :

تمامی برنامه هائی که باید دستگاه شما را کنترل نماید در این قسمت موجود است Control Panel ،  Internet ، Settings  ،    تنظیم زنگ و ساعت ، Help ، توانائی های گرافیگی ، ماشین حساب ، حافظه صوتی و یک خاصیت ویژه این گوشی این است که قابلیت استفاده از گوشی به عنوان Fax Modem ایجاد می کند و همچنین Data Mover که با آن تمامی اطلاعات را می توانید پاک کنید یا این که جابه جا سازید . تصویر ماشین حساب و همچنین نحوه و تنظیم ساعت نیز در شکل های زیر آمده است .  

 

image

 

 

 

کاربردهای گرافیکی ( Imaging ) :

حال اجازه دهید کمی در رابطه با بخش  Imaging (کاربردهای گرافیکی ) صحبت کنیم  برای کار با این بخش باید بر روی  فایل های TIFF ، JPEG ، TIF ، JPG ، JIF کار کنید که اسلاید کوچک هر یک نیز به سرعت ساخته و به جای اسم آن نشان داده شده می شود  ( Thumbnails ) و می توانید یک یا چند آلبوم از تصاویر موجود خود ایجاد نمائید .

شما می توانید تنظیمات دستگاه را Control Panel در مشاهده و تنظیم نمائید به عنوان مثال رنگ و یا تنظیم صفحه نمایش را می توانید در این بخش تغییر دهید . همچنین می توانید در اینجا حافظه خود را بیابید ( اشتباه نکنید منظور حافظه دستگاه و احیاناً کارت حافظه شما بوده ) . کاربری خاص دیگر روی دستگاه نیست ولی یه چیزهائی توی CD اون پیدا می شه !!

 

تجهیزات و کاربردهای اضافی ( Extra Application ) :

شما حدوداً تا 20 برنامه را می توانید از روی CD در دستگاه خود نصب نمائید که بعضی از آن ها می تواند حقیقتاً مفید باشد و همچنین می توانید Shortcut هائی را نیز از آن ها بر روی صفحه اصلی نمایش بیاورید اولین برنامه که به آن می پردازیم مبدل Converter می باشد که تبدیل تمام واحد ها به هم ارزها را دارا می باشد اگر مهندس باشید و در حال تحقیقات به کار شما خواهد آمد . برنامه مفید دیگر Real Player می باشد که برای موبایل نوشته شده ولی کاربردش مثل همانی است که در کامپیوتر دیده اید یعنی پخش صوت و تصویر .

شاید بد نباشد در آخر کمی در مورد بازی ها هم صحبت کنیم كه تعداد زیادی از آن ها در گوشی موجود می باشد مار و توپ و ... و دیگر بازی ها .

 

و در نهایت :

شاید بتوان از لحاظ کیفیت این گوشی را با 6210 مقایسه نمود که هر دو از لحاظ صدا و حجم یکسان می باشند به نظر منتقدان خارجی 9210 خیلی بهتر از 6210 می باشد . بهتر است که گوشی خود را در یک کیف قرار دهید و نگران شنیدن صدای زنگ هم نباشید . هر فایل WAV نیز می تواند به عنوان زنگ شما به کار برود  ، نکته منفی که در گوشی وجود دارد این است که اگر تماس های زیادی داشته باشید و بر روی صفحه بیرونی ظاهر شده باشد و به آن توجه نکنید و موبایل را باز نمائید صفحه نمایش شما روشن نخواهد شد و همچنین وقتی روشنائی صفحه زیاد می شود ، جملات بالا خوانده نمی شود . دستگاه شما نسبت به کارت حافظه خیلی حساس می باشد و در صورتی که حافظه کافی نداشته باشید به شما پیغام خطا خواهد داد .

به هر حال نوکیا 9210 یکی از دستگاه هائی بود که انتظارش به درازا کشید البته امروزه این گوشی دیگر زیاد در بازار یافت نمی شود همچنین دارای همه امکانات و تکنولوژی های جدید مثل GPRS و بلوتوث نمی باشد و پشتیبانی HSCSD زیاد به کار شما نخواهد آمد چون برای استفاده از آن باید یک آداپتور مخصوص نیز دوباره خریداری نمائید یعنی پول زیادی را برای سرعت حدود 43.6Kbps بپردازید ، تولید کنندگان بر این عقیده بودند که پس از سیستم Symbian Epoc 6.1 انقلابی در سیستم های موبایل خواهد شد که البته هنوز خبری نیست .

همچنین استفاده از پورت COM با سرعت بسیار پائینش شما را خسته خواهد نمود و ای کاش کابل USB نیز روی این دستگاه وجود داشت شاید بهتر باشد به این گوشی SmartPhone گفته شود تا یک Communicator چون قابلیت نوآوری و به روز شدن در آن نمی باشد . صحبت با این گوشی بهتر است از طریق بلندگو باشد چون در حالت تلفن بسیار سنگین بوده و خسته کننده خواهد شد کاربری های توضیح داده شده از جمله  Office بسیار خوب می باشد و برنامه ریز بسیار مناسب دستگاه برای شما جذاب و عالی خواهد بود و نمی گذارد خیلی از قرار های مهم شما از دست برود ، گاهی اوقات برای صحبت کردن بهتر است از گوشی های ارزان تر استفاده شود و در کنار آن یک PDA مناسب با صفحه رنگی بخرید در این صورت حدود 20 تا 30 درصد هم سود خواهید کرد .

به گفته صاحب نظران 9210 با اینکه گوشی خوبی است ولی تولید مد گرایانه داشته آن هم برای تجار و مدیران و تنها باید روی میز قرار گرفته تا موقعیت صاحب خود را به همه نشان دهد وگرنه صحبت کردن با موبایل های ارزانتر راحت تر می باشد .  

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Erfan

۱۳۹۶/۶/۱۴
عالیه