خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Nokia 8910

بررسی تخصصی Nokia 8910

تا به حال نوكیا ، تنها یك مدل گوشی گران داشته است و آن نوكیا 8850 است . این گوشی كارایی همانند مدل های ارزان تر داشته...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 8910

 

آنچه در بسته خریداری شده ی شما موجود می باشد :

- گوشی موبایل

- شارژر

- باتری

- راهنمای مصرف کننده

 

تا به حال نوكیا ، تنها یك مدل گوشی گران داشته است و  آن نوكیا 8850 است . این گوشی  كارایی همانند مدل های ارزان تر داشته ، ولی دارای طراحی زیباتری است ؛  از  آلیاژ منیزیوم ساخته شده كه وزن آن را بسیار سبك نموده است . یكی دیگر از مشخصه های گوشی ، شیشه كبود رنگ آن است . گوشی در زمان خود موفق بود ، ولی با گذشت زمان از قیمت آن به تدریج كاسته شده است .

نوكیا 8910 ، جانشین 8850 می باشد . این گوشی نیز چندین مشخصه دارد ، اول از همه پوشش خارجی آن كه از جنس تیتان می باشد ؛ تا این زمان هیچ تولید كننده ای ، از چنین جنسی ، گوشی تولید نكرده است . این گوشی بسیار محكم و سخت بوده و از قیمت اولیه بسیار بالایی برخوردار بود .

خیلی از مردم فكر می كنند كه V60 موتورولا ، از یك پوشش خارجی تیتان بهره مند است ، اما اینگونه نیست ؛ پوشش خارجی V60 از جنس آلومینیوم است .

این گوشی در دو رنگ مشکی و تیتانیومی به بازار عرضه شده است که البته جنس هر دو از تیتانیوم می باشد . ابعاد گوشی در اندازه های 140.5x46x20 تا 103 می باشد . درب این گوشی با فشار دادن دكمه ی كناری به صورت كشویی باز می شود و در مقایسه با  8850 از  اندازه بزرگ تری برخوردار است و وزنی برابر 110 گرم دارد . این گوشی به علت وجود تیتان ، در مقابل ضربه مقاوم بوده و شاید تنها در ضربه های خاص ، صفحه نمایش آن آسیب ببیند .

 

image

 

كلیدهایی روی طرفین گوشی موجود است كه با فشار دادن آنها ، در گوشی به طور خودكار و كشویی باز می شود که این نكته باعث جلب توجه می شود . ولی متاسفانه ، وقتی گوشی را در جیب تان می گذارید ، باید مواظب آن باشید ، چرا كه امكان دارد در اثر فشارهای جانبی ، دكمه ها فشرده شده و درب گوشی باز شود .

 

image

 

پورت مادون قرمز (Infrared) در سمت راست گوشی واقع شده است و خیلی به چشم نمی آید . صفحه كلید دستگاه دارای دكمه هایی از جنس كرم می باشد ، دكمه های رد و قبول تماس به همراه دكمه های چند منظوره به صورت یك صفحه كرمیم ،  بر روی دستگاه زیر صفحه نمایش مشخص هستند . ولی دكمه های اعداد و حروف اصلا راحت نبوده و كاراكترهای روی صفحه به خوبی خوانده نمی شوند . تنها ردیف مركزی واضح می باشد ، البته با نور پس زمینه می توان در شب شماره گیری كرد ، ولی این كار هم به سختی انجام می شود .

صفحه نمایش 8910 جای 4 خط نوشتار دارد و رنگ آبی برای نور پس زمینه آن انتخاب شده است .

باتری دستگاه در پشت دستگاه قرار گرفته است و با فشار دادن یك زائده كه در سمت چپ دستگاه قرار گرفته است ، (در هنگامی که گوشی باز است ) بیرون می آید ؛ بهتر است برای این كار از یك جسم تیز استفاده كنید . البته با انگشت خود نیز می توانید این كار را انجام دهید .

دستگاه مجهز به یك باتری (BLB-2) می باشد كه برای گوشی های قدیمی تر استفاده می شد . این باتری از نوع Li-Ion با گنجایش mAh 750 می باشد كه بنابر گفته سازنده ، می تواند از 100 تا 300 ساعت در حالت استندبای روشن باقی بماند و قابلیت تحمل 2 تا 4 ساعت صحبت را دارد.

در یكی از آزمایشات انجام شده ، گوشی با 2 ساعت صحبت و استفاده از زنگ بیداری ، 2 روز كار كرده است كه نتیجه مناسبی می باشد . شارژ كامل گوشی 2 ساعت به طول می انجامد .

 

image

 

منوها (Menu) :

منو های گوشی شبیه به دیگر گوشی های نوكیا است كه می توانید شبیه به آن را در 6310 بیابید .

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

در این قسمت تفاوت خاصی با دیگر گوشی ها دیده نمی شود . شما می توانید شماره های گوشی و سیم كارت را باهم مشاهده كنید .

 

پیام ها (Messages) :

لیست تماس ها (Callregister) شبیه به دیگر گوشی های نوكیا بوده ، در پروفایل (Profile) و تنظیمات ، می توانید تصویر اسكرین سیور را برای دستگاه تنظیم نمائید .

 

بازی ها (Games) :

چهار بازی در گوشی شما موجود است به نام های Snake II , Pairs II , Bantumi , Snowboarding كه شناخته شده می باشند .

 

ماشین حساب (Calculator) :

یك ماشین حساب استاندارد در گوشی شما موجود می باشد که شما می توانید حساب و کتاب های ساده تان را با آن انجام دهید .

 

To do list:

می توانید 30 نوشته جهت انجام وظائف و یادآوری ها در این قسمت قرار دهید كه هر یك حداكثر می تواند 50 كاراكتر داشته باشد و برای هر كدام نیز می توانید درجه اهمیت (مهم ، عادی ، كم اهمیت) قرار دهید .

 

تقویم (Calendar) :

حافظه دستگاه قابلیت ذخیره 100 تا 250 مورد ذخیره سازی را بسته به طول هر یك از رویدادها دارا می باشد . تقویم دستگاه به طور روزانه تاریخ را به شما نشان می دهد و شاید عدم نشان دادن ماهانه و هفتگی به علت رزولوشن پائین دستگاه باشد .

 

مادون قرمز (Infrared) :

اینفرارد نیز در دستگاه موجود می باشد که در بعضی اوقات می تواند به شما کمک کند .

 

بلوتوث :

مشكلات بلوتوث این دستگاه ، شباهت زیادی با 6310 دارد و در تشخیص وسائل جانبی دچار مشكل می گردد .

 
اضافه ها (Extra) :

شما می توانید 3 دقیقه با گوشی خود ضبط صدا داشته باشید . همچنین می توانید فرمان های ذخیره ، اجرا و یا ضبط مجدد را اعمال نمائید . برای ضبط حین مكالمه نیز كافی است 2 بار دكمه چند منظوره سمت چپ دستگاه را فشار دهید و برای قطع آن سمت راستی را فشار دهید . از پنج فرمان صوتی (Voice Command) و كیف پول الكترونیكی (Wallet) نیز در این گوشی می توانید استفاده نمایید .

 

سرویس ها (Services) :

دستگاه شما از سیستم  Web-browser  نسخه 1.2.1 بهره می جوید .

 

و در نهایت :

كلاً نوكیا 8910 یك گوشی با صدای عالی است . بلندگو ها از حجم صدای بالایی برخوردارند كه مقدار آن در هنگام مكالمه با كلید حركتی قابل تنظیم است . البته این كار خیلی راحت نیست . 35 زنگ روی دستگاه وجود دارد و از قدرت ویبراتور بالایی برخوردار است .

گوشی 8910 ، دو ثانیه پس از باز شدن به زنگ زدن ادامه می دهد . حواستان باشد كه در این 2 ثانیه گوشی را كنار گوش خود نگذارید . و نکته دیگر این كه شما بدون باز كردن در گوشی نمی توانید تماسی را رد كنید .

در این دستگاه از تجهیزات مناسبی مانند مادون قرمز و بلوتوث استفاده خواهید كرد و ایده ی مدگرایی در گوشی به وضوح دیده می شود .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)