Nokia 7380

این گوشی بهترین گوشی از سه مدل تولید شده در سری L’Amour بوده و دارای طراحی عجیب و اندازه كوچكی می باشد که مخصوص بانوان طراحی شده است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Nokia 7380

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

- گوشی موبایل 7380

- شارژر

- راهنمای استفاده مصرف کننده

- هدست استریو

- باتری

- کیف مخصوص نگهداری گوشی

 

این گوشی بهترین گوشی از سه مدل تولید شده در سری L’Amour بوده و دارای طراحی عجیب و اندازه كوچكی می باشد که مخصوص بانوان طراحی شده است .

نوكیا 7380 یك گوشی عجیب با طراحی یگانه و منحصر به فرد می باشد . البته به گفته شركت نوكیا این گوشی هم برای آقایان و هم برای بانوان قابل استفاده می باشد ، اما بیشتر آقایان اصلاً حاضر نیستند گوشی با این طراحی و ابعاد را در دست بگیرند و 99% مصرف كنندگان این گوشی را بانوان تشكیل می دهند .

 

image

 

طراحی این گوشی شبیه به یك مستطیل دراز می باشد كه قسمت جلوی آن شفاف و شیشه ای است ، آنقدر كه می توان از آن به عنوان آیینه استفاده نمود . در حالیكه در مدل های قبلی تنها بخشی از گوشی دارای این قسمت شیشه ای بود . این مطلب همان قدر كه یك مزیت محسوب می شود ، به همان نسبت نیز شما را در تمیز كردن دستگاه با مشكل مواجه می سازد .

چرا که کیف خانم ها معمولاً  آکنده از گرد و غبار بوده و گوشی مدت زیادی در کیف باقی می ماند ! این معضل ، خود را به وضوح نشان خواهد داد و در واقع خاصیت آیینه ای تنها به درد پشت ویترین می خورد .

 

image

 

اگر به شكل گوشی دقت كنید ، یك قاب برنزی رنگ قسمت آیینه شكل را احاطه كرده كه مدل های قبلی از این حالت برخوردار نبودند .

 

image

 

در زیر این گوشی بر خلاف مدل 7280 هیچ گونه لامپی وجود ندارد و این لامپ بر روی کلید OK انتقال یافته است که رنگ آن همانند قبل پرتغالی می باشد . در هنگام مکالمه نیز دور کلید چرخشی جهت دار ، لامپ هایی با هارمونی خاصی روشن می شوند که در نوع خود جالب است .

 

image

 

کلید چرخشی جهت نما دارای حلقه های پلاستیكی است كه گرداگرد آنها را احاطه نموده و در عكس نیز قابل مشاهده است . این حلقه های پلاستیكی كار با دكمه ها را راحت تر كرده اند . شما در این گوشی دو دكمه ی کمکی (دکمه های برقراری و رد تماس) را دارید كه از جنس پلاستیك می باشد . شما هیچ گونه صفحه کلیدی را مشاهده نخواهید کرد و تمام عملیات با کلید چرخشی انجام می شوند .

صفحه نمایش این دستگاه از نوع  TFT و 65000 رنگ با رزولوشن104x208 پیكسل بهره می جوید .

صفحه شما 4 خط برای متن ها و یك خط جهت اطلاعات دیگر را نشان می دهد و به علت حالت خاص گوشی ، علائم انتخابی در سمت راست صفحه نمایش روی ستونی عمودی نشان داده می شود .

 

 

image

 

در قسمت پائین دستگاه ، محلی جهت اتصال بند نگهدارنده گوشی موجود بوده و در همین قسمت محل اتصال شارژر و هندزفری نیز قرار گرفته است .

در پشت گوشی لنز دوربین 2 مگا پیكسلی دستگاه ، همراه فلاش موجود می باشد . اندازه این دستگاه 114x30x20 بوده و دارای وزنی برابر 80 گرم می باشد . وقتی گوشی را در دست می گیرید وزن آن بیشتر از آنچه فکر کردید نشان می دهد .

 

image

 

یكی از مزایای این دستگاه نسبت به 7280 قرارگیری نگهدارنده سیم كارت در سمت چپ می باشد كه دیگر دارای یك نگهدارنده متحرك و شكننده نیست و سیم كارت در خود گوشی قرار می گیرد . یعنی تنها با فشار دادن این قسمت كه در عكس نیز مشخص شده ، دریچه باز شده ، در این حالت اگر گوشی روشن باشد ، خود به خود خاموش شده و شما قابلیت جابجایی سیم كارت را خواهید داشت . طبق سیاست های نوكیا ، این گوشی دیگر پورت مادون قرمز (Infrared) نداشته و تنها در آن می توانید از مزایای بلوتوث بهره بجوئید .

 

image

 

image

 

باتری دستگاه BL-8N 700 mah بوده كه چندان توسعه یافته و جدید نمی باشد و طبق گفته تولید كننده می تواند 240 ساعت در حالت استندبای گوشی را روشن نگه دارد و سه ساعت صحبت را پشتیبانی نماید .

در یكی از آزمایشات انجام شده این گوشی حدوداً 2 روز كه جمعا 90 دقیقه صحبت را در بر داشته ، كار كرده است  و در آزمایش دیگر گوشی سه روز جمعا با 60 دقیقه صحبت كار نموده است . حواستان باشد كه استفاده از بلوتوث نیز از عمر باتری می كاهد ؛ یك روش هم برای افزایش عمر باتری ، خاموش نمودن LCD دستگاه است .

 

منوها (Menu) :

همانطور كه می دانید ، دستگاه را باید به صورت افقی در دست بگیرید و به سراغ منوهای آن بروید . با فشار دادن دكمه ok می توانید وارد منوها شوید .

در صورتی كه دكمه ok را نگه دارید ، وارد بخش شماره گیری خواهید شد ، با چرخاندن کلید چرخشی در پائین صفحه نمایش شماره ها و کاراکتر ها نمایش داده می شوند و با حرکت به روی آن و فشار دادن کلید OK می توانید شماره ی خود را انتخاب کنید ، سپس با انتخاب Call می توانید شماره گیری کنید .

 

image
     
image

 

به هر حال شماره گیری با 7380 در عین حال كه كاری جالب و به یاد ماندنی است ، در مدت زمانی 2 تا 3 برابر دیگر گوشی ها به طول می انجامد و اكثر خانم ها كه مصرف كنندگان اصلی این گوشی هستند نیز سعی می كنند برای شماره گیری بیشتر از دفترچه تلفن منتقل شده از كامپیوتر به روی دستگاه ، استفاده نمایند .

 

image
     
image

 

منوهای این گوشی دارای ساختاری استاندارد می باشد ، ولی  شماره گیری سریع و ذخیره شماره های ضروری در دكمه اعداد 2 تا 9 ، از بین رفته است .

متاسفانه وارد نمودن متن نیز همان دردسرهای وارد نمودن شماره تلفن را دارا می باشد . البته نوكیا یك سیستم حدس لغات شبیه به T9 در گوشی كار گذاشته ، با این تفاوت كه شما با وارد كردن هر حرف چندین گزینه برای انتخاب خواهید داشت و در صورت اشتباه در نوشتار می توانید متن خود را اصلاح نمائید . ولی با تمام این تمهیدات حتی نوشتن یك SMS  هفتاد كاراكتری ، دقایق زیادی را از شما خواهد گرفت .

همچنین طبق گفته نوكیا ، این گوشی دارای سیستم فرمان صوتی پیشرفته ای می باشد . تنها با یك فرمان شما ، گوشی به منو و یا تماس مورد نظر وارد می گردد . همچنین شما دارای امكان شماره گیری صوتی می باشید كه با تلفظ صحیح كلمات با این قسمت به راحتی كار خواهید نمود .

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

همان دفترچه تلفن سری 40 در این گوشی موجود می باشد با قابلیت ذخیره 1000 نام با 5 شماره تلفن برای هر یك (اصلی ، موبایل ، خانه ، محل كار ، فاكس) ؛ همچنین می توانید عكس فرد را نیز به نام او اضافه نمائید . برای دیدن آن ، باید به هنگام مراجعه به اطلاعات فرد بر روی آیتم خاصی كلیك نمائید تا تصویر را نشان دهد و دیدن عكس به همراه اطلاعات در لیست كلی قابل تنظیم می باشد .

قابلیت بالای صوتی دستگاه به دلیل وجود شماره گیر صوتی می باشد كه برای هر نام می توانید از آن استفاده نمائید و نام فرد را بر حسب حروف اسپل می كند و این باعث می شود دیگر شماره گیری صوتی به تلفظ كاربر ، ارتباطی نداشته باشد كه مزیت خوبی بوده و كارایی دستگاه را بالا می برد .

شما حداكثر 100 عكس را می توانید به نام ها اضافه نمائید و وقتی كسی زنگ می زند شماره تلفن او به همراه عكسش بر روی صفحه پدیدار می شود كه البته این عكس كمی كوچك و تشخیص آن كمی دشوار می باشد .

شما می توانید تا 25 گروه برای تماس های خود ایجاد نمائید و برای هر یك نیز زنگ مخصوصی را قرار دهید .

 

پیام ها (Messages) :

دستگاه ، پیام های Nokia smart messages را پشتیبانی می كند و می توانید توسط آن ملودی و عكس های سیاه و سفید را از طریق SMS به دستگاه های دیگر ارسال نمائید . گوشی های دیگری مثل سامسونگ و ال جی و نسل جدید موتورولا نیز از این قابلیت برخوردار می باشند . حدودا  15جا برای این تصاویر در گوشی قرار داده شده است .

همچنین در این دستگاه از قابلیت های MMS و پست صوتی نیز برخوردار می باشید .

 

image
     
image

 

تنظیمات (Settings) :

پروفایل ها در این بخش هستند كه می توانند زمان بندی شده و در زمان مشخص اجرا شوند و برای رویدادهای مختلف نیز می توانید صداها و زنگ هایی را قرار دهید . همچنین زنگ دستگاه هنگام برقراری تماس نیز در اینجا قابل تنظیم می باشد .

 

image
     
image

 

در تنظیمات صفحه نمایش ، شما می توانید رنگ منوها و ... را تعیین نمائید . همچنین اسكرین سیور كه تصویر حین استندبای ، بدون نور می باشد نیز در این جا تنظیم می شود كه بهتر است یكی از تصاویر خود نوكیا را برایش قرار دهید .

 

image

 

در بخش تم ها نیز می توانید تغییراتی را انجام دهید ، همچنین دارای بخشی برای كنترل حجم باقی مانده و مصرف شده حافظه می باشد كه خاطر نشان می كنیم حافظه گوشی شما 52.4 مگا بایت می باشد .

شما در این دستگاه یك تنظیم كننده خودكار دارید كه باعث می شود كیفیت صدای بسیار بالایی را حین مكالمه داشته باشید كه شبیه به آن در برخی گوشی های سامسونگ نیز موجود است.

 
گالری (Gallery) :

در این قسمت تمامی فایل های گوشی گرد هم آمده  كه هر یك دارای نام خاص خود در پوشه مخصوص می باشند و شما می توانید پوشه ها را با نام دلخواه در اختیار داشته باشید و قابلیت ایجاد پوشه جدید نیز در این بخش موجود می باشد .

 

image

 

فایل های صوتی و تصویری (Media) :

تمامی كارایی های مربوط به مولتی مدیا در این بخش موجود می باشد . در ابتدا از دوربین دستگاه شروع می كنیم ، در این گوشی شما یك دوربین 2 مگا پیكسل دارید كه از تكنولوژی CMOS استفاده می كند . استفاده كنندگان ، تصاویری را با رزولوشن 1600x1200 ، 11152x864 ، 800x600 و 320x240 پیكسل را می توانند عكس برداری نمایند . همچنین شما از سه كیفیت پایین ، بالا و متوسط برخوردار می باشید . از كارایی های جانبی می توان فلاش ، تایمر و بزرگنمایی دیجیتالی تا چهار مرحله را نام برد . همچنین شما دارای امكان فیلم برداری با دو رزولوشن 176x144 و 160x120 می باشید و می توانید از آنها در پیام های MMS استفاده نمائید.

 

image

 

دوربین شما ، عكس هایی با كیفیت بالا می گیرد كه می توانید از آنها در كامپیوتر شخصی استفاده نمائید .

بخش Media player جهت پخش موسیقی به كار می رود كه شما در این بخش می توانید به موسیقی از طریق بلندگوهای گوشی یا هدفون گوش فرا دهید . لیست موسیقی ها در این برنامه نشان داده نمی شود و برنامه اكولایزر نیز به صورت جداگانه موجود  بوده كه در تمامی برنامه های صوتی مورد استفاده قرار می گیرد .

Media player اسم فایل های MP3 را نشان نمی دهد و  چون گوشی كارت حافظه ندارد بهتر است از این دستگاه به عنوان یك پخش كننده MP3 استفاده نكنید .

 

image

 

این دستگاه بولوتوث را پشتیبانی می نماید و می توانید از آن برای گوش دادن به صدای استریو استفاده نمایید . همچنین شما می توانید20 كانال رادیویی را از طریق رادیوی گوشی ثبت نمایید كه متاسفانه این ذخیره كانال نمی تواند از طریق فشار دادن دكمه روی هدست انجام پذیرد . همچنین می توانید از صدای رادیو به جای زنگ اخبار استفاده نمائید . فقط حواستان باشد كه هدست  دستگاه ، نقش آنتن رادیو را ایفا می كند .

 

پخش كننده موزیك (Music player ) :

این كارایی نیز قادر به پخش موسیقی می باشد كه لیست موسیقی ها را نشان می دهد و همچنین تیتر آنها را نیز برای شما روی صفحه می آورد . اما به این نکته توجه کنید كه حتما فایل ها را درون پوشه ی این برنامه قرار دهید . این برنامه فایل های MP3 را در اقسام مختلف پخش می نماید . كیفیت پخش این دستگاه در حد بالا می باشد و هیچ گونه "خش " در صداها دیده نمی شود و هنگام اجرای برنامه های صوتی دیگر در حین اجرای این برنامه ، موزیک به طور اتوماتیك قطع شده و بعد از اتمام کار با برنامه های صوتی دیگر پخش موزیک ادامه پیدا می کند .

همچنین شما از سیستم ضبط صدای مکالمه برخوردار می باشید كه قابلیت ضبط حدود 60 دقیقه را دارد .

 

image
 

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما می توانید 100 تا 250 ورودی در این بخش قرار دهید كه میزان آن به طول نوشته ها بستگی دارد . همچنین قابلیت حذف پیام های قدیمی به طور خودكار در این دستگاه موجود می باشد . شما می توانید 5 نوع رویداد را (ملاقات ، تماس ، تولد ، به یادآورنده ، یادبود) در گوشی ذخیره نمائید . همچنین از  To do list برای یادآوری انجام وظایف با حساسیت های بالا ، متوسط و پائین بهره می جوئید .

شما می توانید نوشته هایی را تا 3000 كاراكتر در گوشی قرار دهید . سیستم زنگ اخبار و اتصال به كامپیوتر نیز موجود می باشد.  برای اتصال به اینترنت از WAP browser ویرایش 2 استفاده می كنید كه قابلیت پخش صفحات XHTML را دارد .

 

image

 

image
 

 

و در نهایت :

این گوشی همان طور كه 7280 از گوشی 6230 پیروی می كند ،  7380از گوشی 6230i نیز پیروی می نماید و دفترچه تلفن آن و قسمت پخش موسیقی آن شبیه به آن گوشی می باشد . متاسفانه در این گوشی از کیف چرمی استفاده نشده و از یك كیف عادی مانند تمامی گوشی ها استفاده شده است .

همچنین در این گوشی ، شما از یك دوربین مناسب بهره می جوئید و طراحی این مدل نیز زیبا می باشد . البته ارتقای این گوشی نسبت به گوشی های قدیمی بیشتر تكنیكی می باشد . این گوشی بیشتر برای افرادی ساخته شده است كه می خواهند علاوه بر استفاده از تكنولوژی های جدید همگام با مد روز در جامعه پیش روند .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)