Nokia 7360

نوكیا با ارائه سری های Art Deco موفقیت عظیمی را كسب نمود كه حدود و چهارچوب مشخصی را در تولید آنها دنبال کرده و زمانی كه این گوشی ها از مد افتاد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Nokia 7360
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

- گوشی موبایل

- باتری

- راهنمای مصرف كننده

- شارژر

- یك پوشش و یك بند آویز مچی

- هندزفری

نوكیا با ارائه سری های Art Deco موفقیت عظیمی را كسب نمود كه حدود و چهارچوب مشخصی را در تولید آنها دنبال کرده و زمانی كه این گوشی ها از مد افتاد ، نوكیا نیز با به روز آوری آنها تنها یك عدد به رقم دوم آنها افزود ، مثل 7260 كه به 7360 تبدیل شد .

 

image

 

گوشی های این سری ، چه از لحاظ قیمت و چه شكل ظاهری  كاملاً اصولی بودند . همگی این گوشی ها دارای مجموعه ی استانداردی از كارایی ها بودند و شركت سازنده تاكید زیادی داشت كه محصولاتش قابلیت پخش MP3 را نیز داشته باشند تا بتوانند جای زنگ دستگاه نیز قرار بگیرند . همچنین می بایست دارای دوربین VGA و قابلیت پخش رادیو باشند . در چنین حالتی خیلی از تولیدات نوكیا كه دارای چنین كارایی های برتری می باشند از همان قیمت مدل قبلی پیروی می كنند و این كار شاید تنها برای نوكیا قابل اجرا باشد .

 

image

 

یكی از تفاوت های اساسی 7360 طراحی پر زرق و برق آن می باشد كه شبیه به دیگر مدل های این سری است و در دو رنگ قهوه ای سیر و كهربائی گرم (یك نوع زرد خرمالویی) در بازار موجود است . طراحان از رنگ های سال 2005 و 2006 استفاده نموده اند . یك سری حاشیه براق و آیینه ای نیز بر روی گوشی قرار گرفته است . در قسمت های كناری نیز از پلاستیك نیمه شفاف استفاده شده است .

دكمه های جهت دار و بلندگوها بسیار شیك و براق طراحی شده اند . همچنین دكمه روشن و خاموش دستگاه كه در بالای گوشی قرار گرفته است نیز از چنین حالتی برخوردار می باشد . یكی از نكات موجود بر روی 7260 یك اتیكت پارچه ای ، مانند آنچه بر روی لباس ها می دوزند می باشد كه 7360 نیز آن را در سمت راست خود دارد و این خودش نوعی دكوراسیون كوچك برای این گوشی است . به هر حال این گوشی نیز قواعد مدگرایانه را تا حدی دنبال می كند .

 

image

 

دكمه OK در میان دكمه های جهتی قرار گرفته است . در گوشی از رنگ های زیبایی استفاده شده كه جلوه زیبایی را به ظاهر گوشی داده است .

 

image
 

 

ابعاد گوشی105x45x18 میلیمتر بوده كه تقریبا اندازه ای مناسب در بین گوشی های امروزی دارد . وزن این گوشی 92 گرم بوده و مركز ثقل دستگاه در قسمت پائین آن قرار گرفته است .

این مدل دارای صفحه نمایش رنگی TFT با رزولوشن 128x160 پیكسل (29x36 میلیمتر) و قابلیت نشان دادن 65000 رنگ می باشد .

این صفحه نمایش برای یك گوشی در این سطح بسیار مناسب است . به طوریكه شما حتی در بین رنگ ها دچار تداخل هم  نمی شوید و همه چیز واضح خواهد بود و صفحه نمایش با 6230i قابل قیاس می باشد . همچنین این صفحه نمایش در  نور مستقیم خورشید نیز كاملا واضح و خوانا می باشد .

 

image

 

صفحه كلید از جنس پلاستیك بوده و وقتی كه آن را لمس می كنید كمی زبر است و یك راحتی خاص را ایجاد می نماید . كار با صفحه كلید بسیار خوشایند می باشد . البته دكمه های جهتی كمی كوچك است كه شاید كار با آن كمی سخت باشد . صفحه كلید دارای نور پس زمینه آبی است كه نوشته ها در آن كاملا خوانا خواهد بود .

 

image

 

image

 

دكمه كنترل صدا در كناره ی سمت چپ گوشی قرار گرفته است و فشار دادن آن حین صحبت كمی مشكل می باشد . در سمت راست هم بلندگوی مخصوص پخش زنگ ها و MP3 قرار گرفته است و در همان جا می توانید پورت مادون قرمز (infrared) را مشاهده نمائید . در زیر گوشی هم محل اتصال شارژر و پورت pop قرار دارد .

 

image

 

باتری دستگاه كه زیر قاب می باشد از جنس Li-Ion با گنجایش 760 mAh می باشد كه طبق گفته سازنده 4 ساعت صحبت و 450 ساعت در حالت استندبای گوشی را روشن نگاه می دارد و طبق یكی از آزمایشات انجام شده ، گوشی 5 روز جمعاً با 45 دقیقه صحبت و 25 دقیقه استفاده از دیگر كارایی های گوشی كار نموده است كه در كل نتیجه مناسبی می باشد .

 
منوها (Menu) :

منوی اصلی به صورت ردیف های عمودی از آیكن ها ، و در هر صفحه 9 آیكن نشان داده می شود كه می توانید با دكمه های حركتی بین آنها حركت نمائید .

 

image
       
image

 

با استفاده از Joystick دستگاه می توانید به راحتی و با سرعت ، میان كارایی های مختلف دستگاه حركت کرده و می توانید هر كارائی كه خواستید را به دكمه سمت چپ نسبت دهید و یا لیستی از كارایی هایی كه بسیار مورد استفاده شما می باشند را ایجاد نموده و از طریق Go to  به آنها مراجعه نمایید .

 

 

image

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

شما قابلیت ذخیره حداكثر 1000 ورودی را خواهید داشت كه بیشترین حد ممكن برای یك گوشی می باشد . در این حالت اطلاعات كمی برای هر تماس ذخیره می شود . با یك توضیح متوسط و پر كردن 6 تا 7 خط اعم از تلفن و نوشته برای هر نفر می توانید حدود 300 ورودی ذخیره نمائید . در مجموع برای هر فرد نیز می توانید 5 شماره تلفن اعم از منزل ، موبایل اصلی ، محل کار و یا فاكس را با مشخصات ذخیره نمائید .

 

image
       
image

 

شما می توانید عكس هر فرد را نیز برای شماره تلفن او قرار دهید . ولی تنها وقتی نام آن فرد را در دفترچه تلفن باز می كنید ، عكس دیده می شود و در لیست كلی هم می توانید آن را به طور خودكار مشاهده نمایید ولی در حالت جزئیات عادی ، باید پرونده فرد را باز کرده تا عكس را مشاهده كنید .

همچنین این امكان را دارید تا 10 فرمان صوتی برای دفترچه تلفن قرار دهید كه به طور مناسبی ، حتی در شرایط بیرون از فضای بسته ، كار می كند . دكمه های 2 تا 9 هم می توانند به حالت شماره گیری سریع (Speed Dial) اختصاص پیدا كنند .

جمعاً شما می توانید تا 100 عكس را بر روی نام های موجود در گوشی قرار دهید و زمانی كه فرد تماس می گیرد شماره و عكس او  روی صفحه پدیدار می شود . این عكس تا حدی كوچك می باشد و برای تشخیص آن باید از قدرت تخیل خود استفاده نمائید . عكس شما نیز در یك قطع كوچك ظاهر می شود و دچار تغییرات اندكی نیز می گردد . این یكی از نقاط ضعف موجود در گوشی های نوكیا بوده كه امید داریم این مشكل نیز حل شود .

در گوشی می توان 25 گروه برای تماس ها تعریف نمائید و برای هر گروه نیز می توانید ملودی و تصویر خاصی را انتخاب نموده و هر فرد می تواند به چند گروه تعلق داشته باشد .

 

پیام ها (Messages) :

این دستگاه ، پیام های Nokia smart messages  را پشتیبانی می نماید كه به وسیله آن قابلیت ارسال تصاویر سیاه و سفید و ملودی ها را خواهید داشت . 10 تصویر گرافیكی نیز در دستگاه موجود است كه می توانید هریك از آنها را ضمیمه پیام های خود كنید .

 

image

 

از پیام های فلش نیز كه تنها برروی صفحه نمایش ظاهر می شود می توانید استفاده نمائید . پیام های صوتی می تواند از طریق سیستم MMS در این دستگاه ارسال گردد ؛ می توانید فایل های ضبط شده توسط دیکتا فون که تا 2 دقیقه و 5 ثانیه باشند به MMS اضافه کنید .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . كه در هریك 20 ورودی می توان ذخیره نمود و تاریخ و زمان هر یك نیز در آنها ثبت می گردد . با فشار دادن كلید Call (برقراری تماس) لیست تماس های گرفته شده را نیز می توانید مشاهده نمائید .

 

image

 

تنظیمات (Settings) :

پروفایل ها هم از این بخش و هم با فشار دادن دكمه روشن و خاموش قابل دسترسی و تنظیم می باشد . در این قسمت شما می توانید زنگ هایی را نیز برای رویدادهای مختلف قرار دهید . همچنین در تنظیمات صفحه نمایش می توانید رنگ حاشیه ها و منوها را تغییر داده و اسكرین سیور دستگاه را نیز تعیین نمائید كه در حالت استندبای ، بدون وجود نور پس زمینه بر روی صفحه نمایش نقش می بندد و بهتر است یكی از تصاویر موجود بر روی دستگاه را انتخاب نمائید.

 

image

 

همچنین می توانید از یك ساعت دیجیتالی به جای تصویر برای اسكرین سیور استفاده کنید .

 همچنین قفل صفحه كلید نیز در همین قسمت قرار گرفته که می توانید برای آن كد مخصوصی را نیز قرار دهید و پروفایل ها را نیز می توانید زمان بندی كنید و حتی مثلا وقتی در حال شارژ  می باشد از پروفایل خاصی استفاده نمائید .

 

گالری (Gallery) :

تمامی پوشه های موجود در دستگاه با فایل های مختلف در این قسمت قرار گرفته است و هریك نام مخصوص خود را دارد و این پوشه ها به صورت لیست نمایش داده می شود و شما نیز می توانید پوشه مخصوصی را برای خود ایجاد نمائید .

 

image

 

فایل های صوتی و تصویری (Media) :

در این بخش می توانید از تمامی امكانات مولتی مدیای گوشی استفاده نمائید دستگاه دارای دوربین VGA می باشد كه قابلیت عكسبرداری انفرادی با رزولوشن 80x96 پیكسل را نیز دارد . كیفیت تصاویر دوربین متوسط بوده و بعد از انتقال به كامپیوتر نیز كیفیت خود را از دست نخواهد داد .

تنظیمات دوربین ساده می باشد و پیچیدگی خاصی ندارد . از قابلیت عكسبرداری در شب نیز در گوشی بهره می جوئید و دارای سه نوع كیفیت عكس برداری است و فایل ها با پسوند Jpeg ذخیره می گردد .

 

image
       
image

 

شما قابلیت ضبط فیلم تا 15ثانیه را خواهید داشت كه دارای رزولوشن 128x96 می باشد . همچنین می توانید كلیپی در حد 4 دقیقه ضبط نمائید . البته كیفیت تصویر این فیلم پائین می باشد و در كامپیوتر نیز بدتر می شود .

دیكتافون دستگاه در این بخش می تواند تا 5 دقیقه ضبط كند كه در حین مكالمه نیز می توانید از آن استفاده كنید . تعداد این ذخیره به حافظه شما بستگی دارد .

 

رادیو (Radio) :

7360 ، همان قابلیت رادیو در دیگر گوشی های نوكیا را دارد و می تواند ایستگاه های مختلف رادیویی را یافته و ذخیره نماید . در حین استفاده از آن باید از هندزفری موجود در بسته گوشی استفاده كنید . كیفیت پخش رادیوی گوشی بسیار بالا می باشد .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما می توانید از 100 تا 200 ورودی را در این گوشی ذخیره كنید كه به حجم نوشته ها بستگی دارد . همچنین شما از ساختار حذف نوشته های تاریخ گذشته نیز برخوردار هستید . قابلیت وارد كردن 5 رویداد متفاوت اعم از ملاقات ، تماس ، تولد ، به یادآورنده و یادبود را نیز در گوشی خواهید داشت .

 

image
 

 

در بخش To do list نیز رویدادهای مختلفی با اهمیت های متفاوت ذخیره می شوند .

در قسمت نوشته ها (Notes) نیز تا 3000 كاراكتر در دو فونت مختلف قابل نوشتن می باشد .

 

image

 

قسمت زنگ بیداری نیز بسیار عادی بوده و شما می توانید آن را تنظیم نمائید که یك و یا چند بار زنگ بزند .

همچنین در قسمت اضافه ها ، شما ماشین حساب ، تایمر و كرونومتر را خواهید داشت .

 

كارایی ها (Application) :

تمامی كارایی های تحت Java در این بخش موجود است . مثل 2 بازی و یك تبدیل واحد برای اندازه پارچه و لباس بر حسب واحد تمام كشورها .

 

image

 

سرویس ها (Services) :

در این بخش نیز شما از WAP browser ویرایش 2 امكان استفاده خواهید داشت .

 

بی سیم (Push to talk) :

یك سیستم بی سیم كه باید سرویس مخابراتی کشور شما آن را پشتیبانی نماید .

 

اتصال به رایانه :

این كار هم از طریق مادون قرمز EDGE ، (Infrared) و هم از طریق كابل و نرم افزار موجود در بسته انجام می پذیرد .

 

و در نهایت :

كیفیت اتصال و ارتباط در این گوشی بسیار خوب می باشد . زنگ 24 تن پلی فونیك دستگاه به اندازه كافی بلند و رسا می باشد و می توانید از فایل های MP3 نیز به عنوان زنگ دستگاه بهره بجوئید . صفحه نمایش شما نیز کمی ارتقاء پیدا کرده است .

شما از سیستم دفترچه تلفن که دچار تغییر اندکی شده برخوردار می باشید .

دارای قابلیت پخش رادیو  MP3 و پشتیبانی زنگ دستگاه به صورت  می باشید .

طراحی گوشی نیز از ظرافت و زیبایی بالایی برخوردار بوده و در مجموع این گوشی ، طرحی موفقیت آمیز ، ارزیابی گردیده است .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)