Nokia 7280

به هر حال نوكیا برای سالیان سال تولید كننده برجسته گوشی موبایل بوده كه در چند سال گذشته ، خطوط تولیدش را توسعه داده است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
NOKIA 7280

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است :

-  گوشی موبایل

- راهنمای مصرف كننده

- CD شامل نرم افزار

- کیف چرمی

- بند

- هندزفری استریو

- یك عدد نگهدارنده داخلی سیم كارت اضافه و قلم مخصوص بیرون آوردن آن

- شارژر

 

image

 

به هر حال نوكیا برای سالیان سال تولید كننده برجسته گوشی موبایل بوده كه در چند سال گذشته ، خطوط تولیدش را توسعه داده است . مدل ها و سری های بسیار زیادی را با شباهت های زیادی تولید نموده است . این روند تا سال 2004 ادامه داشت تا این كه در اواسط سال 2004 شركت به این سیاست رسید كه باید تكنولوژی و زیبایی ظاهری ، هر دو باهم همراه گردد .

به عنوان مثال از آن پس ، كمتر یك صفحه كلید سخت را مشاهده می كنیم ، همچنین كارخانه سعی كرد تا طراحی تمامی اجزای دیگر را نیز جذاب نماید تا توجه كاربران را جلب نماید . این تغییرات باعث رضایت عموم گردید و همزمان با این مطلب نوكیا به نوع طراحی و پخش كننده های صوتی كوچك هم توجه نمود !

شاید گوشی های 6170 و 6260 گوشی هایی بودند كه به عنوان اولین گوشی های سنگین و جدید ارائه شدند . البته 6170 آن گونه كه باید نتوانست یك تابلوی تبلیغاتی مناسب گردد . ولی بعد از آن 6260 به عنوان یك Smart phone ، یك گوشی زیبا و روی مد بازار بود . 6260 فروش خوبی هم داشت . می توان گفت : خیلی از دختران جوان ، یك هفته بعد از آمدن این گوشی ، در میهمانی ها ، سعی داشتند 6260  خود را نشان دهند .

 

image

سامسونگ نیز ، این تركیب مد گرایانه و تجاری را انجام داده است . مدل D500 یك مثال خوب برای این مطلب می باشد .

پروژه تولید با سه مدل 7260 ، 7270 و 7280 به صورت تجربی و آزمایشی به كار خود ادامه داد . البته همه مدل های 7000 به نحوی تجربی و آزمایشی می باشند . طراحان این كارخانه تمامی نكات زندگی در پایان قرن بیستم را در نظر گرفتند ، حتی مسائل كاری و روزانه یك فرد را . و تولید این سه مدل نشان می داد كه چگونه ، این گروه خاص گوشی ها ، می توانند به موفقیت برسند.

در حقیقت كارخانه اجازه شكست دوباره را به خود نداد و پروژه های ناموفق گوشی های سنگین و خاص مانند Xilibri زیمنس و نوكیا نشان داد كه مصرف كنندگان تنها به دنبال ظاهر نیستند . آنها دوست دارند كه یك گوشی اصل و نسب دار و زیبا با قابلیت ها و جزابیت ها ی مناسب داشته باشند  .

شاید حقیقت ساخت این سه مدل ، اتصال و ایجاد یك پل ارتباطی بین نسل دیروز و امروز باشد . و این بهترین موضوع برای مجله های پرفروش است . تصویری روی جلد مجلات و قیمتی به نسبت مناسب . (زیبا و ارزان)

نكته دیگر استفاده از تجربه زیمنس در مدل XELIBRI بود كه برای اشخاص تجمل گرا ساخته شده بود كه شامل 4 مدل پاییزه ، زمستانی ، بهاره و تابستانی می گردید . ولی در ازای آن نوكیا ، یك گروه سه مدلی 7260، 7270 و 7280 را ارائه داد . البته شاید دلیل اول ، استفاده ی راحت از گوشی بود ، ولی به هر حال هر یك از گوشی ها به ترتیب از قیمت های مختلفی برخوردار بودند . مثلا 7260  یك گوشی ارزان بود و بعد از آن 7270 مقداری گرانتر و سپس 7280 كه از همه گران تر می شد . بدین ترتیب تمام خانم هایی كه گوشی با  آن مشخصات می خواستند ، به دلخواه خود می رسیدند .

مقابل تفاوت XELIBRI با این سه مدل در این بود كه هر گوشی از این گروه ، دلیلی را برای داشتن مصرف كننده خاص خود داشت .

نكته بسیار مهم این كه ، نوكیا از استاندارد ساخت گوشی خود خارج نشده است و به هر حال ؛ اینها از سری 7000 این كارخانه بودند و تنها یك سری جزئیات اضافه تری را در بر داشتند . و چون زیمنس جوان ، اولین سری این گونه گوشی های زیبا و مدگرایانه را به خود اختصاص داد نمی توانست با تنوع كمی كه داشت ، سود زیادی ببرد . اما نوكیا با این سه گوشی بیشترین سودی را كه می توانست ، به دست آورد .

شاید تمامی تجربه ها ، جمع شد تا طراحان 7280 را با بیشترین تفاوت نسبت به دیگر گوشی ها ارائه دهند و یك نمونه عجیب و جالب را به بازار عرضه كنند .

به هر حال گوشی مورد بحث ما ، مستطیل شكل ، لاغر ، شبیه به HAIER P5 و برای خانم ها طراحی شده است . غیر معمول بوده و توجه همگان را به خود جلب می كند . شباهت گوشی های HAIER در شكل نیز دیده می شود . گوشی شما ، دیگر  یك سری دكمه تلفن ندارد و تنها با یك كنترل تمام كارها را انجام خواهید داد . چون نوكیا این گوشی را به همراه پد طراحی كرده است ، شما انواع مواد و رنگها را در طراحی این گوشی مشاهده می نمائید .

صفحه نمایش شما ، حالت آیینه ای داشته ، برای دور تا دور بلند گو ها از جنس جیر استفاده شده است و در كناره های گوشی نیز نوارهایی از این جنس را می بینید . كه البته خاك و گرد و غبار داخل كیف خانم ها كاملا روی این نوارها مشهود است و با   برس مخصوص تمیز می شود .

یك برچسب كوچك با نام كارخانه تولید كننده روی سمت راست گوشی دیده می شود و كاملا شبیه مارك لباس خانم ها است كه روی پهلوی آن دوخته می شود . و نشان دهنده تجمل و مدگرائی در طراحی این گوشی می باشد .

 

image

 

تنها رنگ موجود ، مشكی شفاف می باشد كه اثر انگشتان بر روی آن باقی می ماند و چون پارچه تمیز كننده مخصوص در بسته شما نیست ، احتمالاً باید هر چند وقت یك بار با دستمال عینكتان آن را تمیز نمائید . كیف چرمی دستگاه نیز از داخل قرمز رنگ است .

بالای گوشی یك قسمت صیقلی است كه یك LED قرمز رنگ پشت آن قرار گرفته و در حالت استند بای ، شروع به چشمك زدن می كند و می تواند برای خبر دادن مسائل مختلف نیز به كار رود . به خاطر حالت خاص كیف دستگاه ، وقتی گوشی زنگ می خورد ، صفحه زیبایی با رنگین شدن لبه سفید رنگ بالای كیف چرمی ایجاد خواهد شد .

 

image

 

هریك از لوازم جانبی موجود در بسته ، به تنهایی ارزش توضیح دارد كه در این مجال نمی گنجد . اما توضیح مختصری در مورد STRAP تیغه ای كه پشت وسائل نصب می شود تا بتواند مثلاً به كمربند جفت شود . این تیغه به رنگ نقره ای می باشد .

 

صفحه نمایش

بهتر است مجدداً به صفحه نمایش بازگردیم . این صفحه موقعیت خاصی را به علت شكل خاص دستگاه دارا است . صفحه نمایش حالت افقی دارد ، و این بدان معناست كه زمان استفاده از گوشی ، بهتر است آن را به صورت افقی در دست بگیرید ، نه عمودی ، چرا كه وزن گوشی 84 گرم بوده و گرفتن آن به صورت افقی ، در دست اصلاً سخت نمی باشد .

اندازه نهایی گوشی 115x32x19 میلیمتر است و این اندازه كاملا با كیف بانوان همخوانی دارد . اگر هم دوست دارید گوشی خود را از دیگران پنهان كنید ، می توانید آن را به گردن خود بیاندازید .

شفافیت تصویر TFT با قابلیت نمایش 65.000 رنگ  208×104 پیکسل می باشد ، وقتی SMS را با آن می خوانید تا حدود 4 خط را می توانید روی صفحه داشته باشید . كیفیت صفحه نمایش نیز مناسب بوده ؛ روشن ، واضح و در نور آفتاب صفحه این گوشی از گوشی های دیگر نوكیا ، بهتر عمل می كند .

 

image

 

مشخصات ظاهری

یك تفاوت مهم دیگر این گوش و دیگر گوشی ها ، نداشتن صفحه كلید كامل است . تنها دو كلید چند منظوره زیر صفحه نمایش شما موجود می باشد . جنس دكمه ها از پلاستیك جالبی است و چرخاندن آن نیز راحت و مناسب می باشد . همچنین یك چراغ با نور سفید در این چرخ وجود دارد كه دكمه OK را روشن می كند و بسیار تاثیر گذار است .

روی سطح سمت چپ ، فرورفتگی مخصوص پخش پلی فونیك صدا را مشاهده می كنید كه در واقع بلند گوی دوم می باشد و قسمت INFRARED نیز زیر آن قرار دارد . یك قسمت نقره ای در زیر دیده می شود كه محل قرار گرفتن سیم كارت بوده و یك قلم فلزی هم جهت كمك برای بیرون آوردن این بخش در بسته شما موجود می باشد كه شما باید آن را در فرورفتگی وارد نمائید ، تا بخش نگهدارنده سیم كارت بیرون بیاید . و البته ، اگر نگهدارنده سیم كارت ، دچار مشكل شد ، نگران نباشید . چرا كه قطعه یدكی ‌آن در بسته گوشی شما موجود می باشد .

 

image
 

 

این وسیله زیاد قابل جدا سازی نیست ، مگر در مورد قاب بالای كنار دوربین كه این پانل قابل تعویض می باشد و با كشیدن بیرون می آید . یك باركد هم در بالای گوشی موجود می باشد كه برای اغلب استفاده كننده ها جالب نیست .

 

image
 

 

image
 

 

یك میكروفون نیز روی دستگاه موجود است . همچنین محل اتصال شارژر و هندزفری در زیر دستگاه بوده و استفاده كننده قابلیت دسترسی به باتری را ندارد ، باتری 700 mAh – BL-8N می باشد و بنا به گفته تولید كننده در حالت استندبای تا 240 ساعت و در حالت صحبت 3 ساعت كار می كند . البته در آزمایشات صورت گرفته ، این زمان به 2ساعت رسیده است . این نكته را فراموش نكنید كه شما بلوتوث هم دارید كه باتری شما را مصرف می كند و به گفته متخصصین ، این باتری نسبت به دیگر گوشی ها از ضعف كمتری برخوردار می باشد و خاموش كردن LED گوشی ، 2 ساعت شما را به 3 ساعت تبدیل خواهد نمود .

شارژ كامل دستگاه یك ساعت و ده دقیقه از شما وقت خواهد گرفت . شارژر شما هم بسیار زیبا و عالی و فیكس بر روی دستگاه می باشد . یك نكته مهم ، این است كه لنز دوربین گوشی ، در پشت یك صفحه قرار گرفته است . و این دریچه تنها با فشار دست باز می شود و وقتی كه دستگاه آماده استفاده شد باید روی قسمت جیر فشار آورید ، تا لنز دوربین فعال گردد .

خانم ها گاهی اوقات مجبورند دو دستی روی آن را فشار دهند ، اما به خاطر داشته باشید كه در صورت تماس ، فشار دادن این دكمه یعنی ، شروع مكالمه و فشار مجدد آن به معنای قطع مكالمه می باشد .

 

image

 

منوها :

گوشی را افقی بگیرید و صفحه نمایش را فعال سازید . اسم اپراتور مانند IR-TCI روی صفحه نقش می بندد . سه قسمت انتخاب روی صفحه مشخص است . اگر می خواهید وارد منو شوید ، كلید OK را فشار دهید . یك منوی فعال در مقابل چشمان شما   وجود خواهد داشت .

شماره ها در خط پائین آن نشان داده می شود ، روی آنها حركت كرده و به ترتیب ، آنچه می خواهید را انتخاب نموده در حالی كه لیست گزینه ها در هر دو سمت نشان داده می شوند . با استفاده از دكمه جهت دار ، می توانید كاراكتر مورد نظر خود را انتخاب نموده ، سپس به سراغ كاراكتر بعدی بروید .

شماره گیری با 7280 دشوار است و 2 تا 3 برابر تلفن های دیگر طول خواهد كشید . گوشی در این مورد خیلی موفق نبوده است. البته شاید بهتر باشد تمامی تلفن هایتان را از طریق PC وارد نموده و سپس وارد دفترچه تلفن دستگاه نمائید ، تا زمان كمتری را صرف شماره گیری نمائید .

 

image

 

شما می توانید تا 20 تماس وارد یا گرفته شده را با تاریخ و مشخصات نگه دارید . با فشار دادن دكمه OK در حالت استند بای نیز می توانید تلفن شماره گیری شده پیشین را مشاهده نمائید . منو ها با آیكون های متحرك به طور مجزا قابل مشاهده می باشند و از استاندارد همیشگی نوكیا پیروی می كنند .

 

image
      
image

 

وارد كردن متن هم ، مانند شماره گیری است . تنها تفاوت ، وجود الفبا به جای اعداد می باشد . نوكیا یك سیستم حدس لغات ، شبیه T9 ابداع نموده است كه با وارد كردن حرف اول ، لیستی از لغات جلوی چشم شما می آید و شما امكان  انتخاب خواهید داشت . این سیستم كار را كند ،  ولی راحت تر می كند . در صورتی كه اشتباه بكنید ، باید سیستم ویرایشگر را فعال ساخته و اشتباه خود را تصحیح نمائید .

می توان گفت : در اینجا ، دیگر نبود یك صفحه كلید ، به این همه دردسر برای وارد كردن كلمات و لغات نمی ارزد .

 
دفترچه تلفن :

در دفترچه كه از سری 40 می باشد ، شما گنجایش نگهداری 100 شماره تلفن را (در حافظه داخلی) خواهید داشت . برای هر نام می توانید تا 5 تلفن(اصلی ، موبایل ، خانه ، محل كار و فاكس) را ذخیره نمائید . اولین تلفن همیشه به صورت پیش فرض قرار می گیرد كه قابل تنظیم و تغییر نیز می باشد . همچنین e-mail و آدرس اینترنتی را نیز می توانید به عنوان توضیحات اضافه برای هر نام دخیره نمائید . ضمنا می توانید برای هر اسم ، یك عكس نیز اضافه كنید و هنگام مشاهده اطلاعات این فرد ، عكس او را نیز در صفحه نمایش خود داشته باشید .

شما می توانید حدود 10 شماره صوتی نیز برای دفترچه تلفن خود ذخیره نمائید و تا 100 عدد عكس را نیز می توانید به نام ها اضافه كنید . تا زمانی كه هر فرد با شما تماس می گیرد ، به همراه شماره ی او ، تصویرش نیز روی صفحه ، نمایش داده شود ، البته ، تصویر كمی كوچك است و شما باید از قوه تخیل خود برای تشخیص ، استفاده نمایید . چرا كه عكس تماس گیرنده ، بخش كمی از صفحه نمایش را می گیرد . چرا ؟ نمی دانیم . و امیدواریم نوكیا این ضعف را در گوشی های آینده خود ، تصحیح نماید .

تنها 5 گروه برای افراد در دفترچه تلفن موجود می باشد . و هر گروه می تواند ، زنگ مخصوص خود را داشته باشد . به هر حال در مقایسه با زیمنس ، گوشی های زیمنس از دفترچه تلفن قوی تری برخوردار می باشند ، بعد سونی اریكسون و سپس نوكیا .

 

پیام ها (Messages) :

شما ، با داشتن گوشی 7280 ، قابلیت فرستادن و دریافت پیامهای SMS ، MMS ، فرستادن ملودی ها و پخش آن و همچنین  ارسال تصاویر سیاه و سفید را خواهید داشت كه موبایل های زیادی نیز ، آنها را پشتیبانی نمی كنند . خود گوشی نیز 15 تصویر آماده در حافظه خود دارد .

متاسفانه ، دستگاه شما EMS را پشتیبانی نمی كند ، برخوردار نمی باشد كه البته در خیلی از كشورها فعال نمی باشد و در دیگر كشورها نیز ، تنها توسط اپراتور اصلی ، پشتیبانی می گردد . شركت نیز ، MMS را جایگزین مناسبی برای EMS دانسته است . البته این تكنولوژی موفق بوده و قادر به ارسال پیام هایی كامل ، با صدا و تصویر ، تا حد 100 كیلو بایت می باشد . آن هم بدون هیچ گونه مشكل .

 

تنظیمات (SETTING) :

پروفایل ها با استفاده از منوها قابل فعال سازی می باشند . هر پروفایل می تواند در زمان بندی خاصی فعال گردد . گوشی شما این قابلیت را دارد كه ، برای انواع رویداد ها و تماس ها ، یك زنگ خاص تنظیم و تعریف كند .

همچنین ، شما می توانید رنگ صفحه ، تصویر پس زمینه و اسكرین سیور را نیز به سلیقه خود انتخاب نمائید . بهتر است یكی از تصاویر ذخیره شده توسط نوكیا را به عنوان اسكرین سیور ، انتخاب نمائید ‍‌؛ چرا كه در مقایسه با آنهائیكه خودتان در نظر گرفته اید ، از نظر نور و رنگ ، شرایط بهتری را دارا می باشد .

 

image

 

شما حین صحبت كردن نیز می توانید صدا را افزایش دهید . این كار توسط اكولایزری انجام می شود كه بر حسب مثال در یك اتاق شلوغ افزایش می یابد . چنین كارایی را در موبایل های سامسونگ نیز می توانید بیابید . در این دستگاه یك قفل صفحه كلید نیز طراحی شده است . (كه البته مشخص نیست چقدر لازم می شود) . شما می توانید از رمز و كد مخصوصی برای ورود به سیستم استفاده نمائید . همچنین پروفایل خاصی را برای زمانی كه شارژر در گوشی است و یا هندزفری ، در آن است ،   استفاده نمائید . و این یك امكان بسیار مثبت می باشد .

 

گالری (Gallery) :

در این قسمت ، فایل های مختلفی جمع آوری شده اند ؛ كه هریك نام مربوط به خود را نیز دارا می باشند . شما می توانید این فایل ها را بصورت یك لیست ، مشاهد كرده و یا پس از ایجاد یك فولدر ، فایل های مورد نظرتان را در آن ، مرتب كنید .

 

image

 

مدیا (MEDIA) :

در این بخش شما ، با بخش مولتی مدیای دستگاه و كارایی های آن آشنا خواهید شد . ابتدا با دوربین شروع می كنیم :

این دوربین مناسب می تواند ، عكس هایی مطابق كیفیت   (80x96) VGAبگیرد . كیفیت تصاویر در صفحه نمایش ، متوسط و معمولی می باشد ، بعد از انتقال به PC ، كیفیت ، نه بهتر می شود و نه بدتر و كاملا صادقانه با شما كار می كند . تنظیمات جالبی نیز در گوشی در اختیار شماست . به عنوان مثال ؛ شما امكان عكسبرداری در شب ، و سه نوع كیفیت برای عكسبرداری را دارید . فایل ها به صورت JPEG ذخیره می شوند . یك نكته : دستگاه شما قابلیت ضبط ویدئویی را ندارد .

ضبط كننده مكالمه ، می تواند 3 دقیقه مكالمه را ذخیره كند . تنها محدودیت برای ضبط ، حجم حافظه می باشد و تعداد فایل ها تاثیری بر آن ندارد .

پخش كننده مدیا (MEDIA PLAYER) ساده ترین راه برای پخش موسیقی می باشد . این بدان معناست كه فایل را انتخاب نموده و آن را با گوشی ، گوش می دهید . شما لیست TRACK ها را ندارید . اكولایزر نیز در منویی جداگانه قرار داشته و برای تمامی خروجی های صوتی كاربرد دارد . ولی این برنامه ، نام MP3 ها را نشان نمی دهد . شما می توانید تا 50 MB را برای این امر اختصاص دهید .

 

image

 

شما از یك رادیوی FM با قابلیت ذخیره 20 ایستگاه رادیویی بهره می جوئید ، و این بخش شبیه به تمامی دستگاه های دیگری است كه رادیو دارند .

یك هندزفری استریو نیز در بسته شما موجود است كه بسیار راحت و به خوبی طراحی شده و در گردنبند گوشی قرار می گیرد .

 

Organizer :

شما می توانید 100 تا 250 ورودی را در حافظه  دستگاه ، بسته به حجم آن ، ذخیره نمائید . خود دستگاه اتوماتیك ، پیام های قدیمی را پاك می كند  . شما می توانید یك تقویم ماهانه و هفتگی نیز داشته باشید و همچنین می توانید 5 رویداد مهم را نیز ثبت نمائید .

شما می توانید ، درto do list  هر رویدادی را با حساسیت های (بالا ، نرمال و پائین ) ایجاد نمائید و برای هر یك نیز یك تاریخ قرار دهید . هر نوشته تا 3000 كاراتر جا دارد .

برای تبادل اطلاعات گزینه Syncml در نظر گرفته شده است . سیستم WAP موجود ، امكان نمایش  صفحات HTML را در اختیار شما قرار خواهد داد .

 

سیستم اتصال به PC :

یك   CDنرم افزار در بسته موجود است ، كه مراحل اتصال را انجام خواهد داد و این اتصال بیشتر با OUTLOOK خواهد بود .

 

قابلیت مادون قرمز (Infrared) :

این امكان به طور كامل برای انتقال و ارتباط در اختیار شما می باشد . شما می توانید انواع مختلف فونت ها را از این گوشی به گوشی های دیگر انتقال دهید . همچنین از GPRS و EDGE نیز می توانید استفاده نمائید .

این گوشی همچنین بلوتوث را برای اتصال DIAL UP ، هد ست ، هندز فری ، OBEX OBJECT PUSH و پروتكل های انتقال اطلاعات فراهم می نماید و تقریباً شبیه به سیستم گوشی های 6230 می باشد .

 

و در نهایت :

امكانات صوتی نوكیا 7280 شبیه به نوكیا 6230 می باشد . صدای بلند گو ها هم بسیار بلند می باشد و نیاز شما را برطرف می كنند . علی الخصوص در نوكیا 7280 ، سیگنال های AAC نیز قرار داده شده است ؛ این سیگنال ها ، ابتدا در سونی اریكسون ، استفاده شده بودند . (P900) و صدای MP3 نیز خیلی بد نیست البته گاهی اوقات در كیف دستی خانم ها نیز ، شنیده میشود . همچنین ویبره ی دستگاه ، خیلی قوی است و شاید تنها نقص دستگاه ، نداشتن صفحه كلید باشد . كه سرعت كار با دستگاه را پائین می آورد . این گوشی ، بهترین وسیله برای بانوان ، آن هم به عنوان تلفن دوم و بیرون از خانه می باشد . ولی مطمئن باشید ، برای كار كردن مدام ؛ خیلی مناسب نمی باشد .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نوید

۱۳۹۴/۴/۲۲
میخوام این گوشی رو به یکی هدیه بدم اما ازکجا پیدا کنم؟؟