Nokia 7200

نوكیا یكی از آخرین شركت های تولید كننده گوشی های تاشو بوده ، و اولین مدلی كه در این گونه گوشی تولید شده است 7200 می باشد ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 7200

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

- گوشی موبایل

- قاب پارچه ای اضافه برای گوشی

- شارژر

- باتری

- راهنمای مصرف کننده

- کیف مخصوص گوشی

 

نوكیا یكی از آخرین شركت های تولید كننده گوشی های تاشو بوده ، و اولین مدلی كه در این گونه گوشی تولید شده است 7200 می باشد ، كلا می توان گفت : سری هایی كه با عدد 7 شروع می شوند ، از مد بازار پیروی می نمایند .

این تولید پاسخی به ساخته های گوشی سامسونگ است و از سری 40 تبعیت می كند .

 

image

 

همانطور كه گفته شد ، نوكیا ، سیاست تولید این گوشی را  درخواست بازار می دانست ، اما به عقیده ی ما اگر نوکیا گوشی های تاشو را زودتر تولید می نمود ارزش این گوشی بالاتر می رفت ؛ اما به هر حال چون این گوشی اولین گوشی تاشوی نوکیا بود ، از مشتریان نسبتاً زیادی برخوردار شد .

 

image

 

این گوشی ، طراحی زیبا و منحصر به فردی داشته و هر شركتی نمی تواند یك طرح مستطیل شكل را به این زیبایی طراحی نماید . یكی دیگر از نقاط قوت دستگاه ، نبودن آنتن بیرونی ، روی گوشی است .

ابعادی برابر 86x50x26 میلیمتر و 115 گرم وزن ، اندازه و وزنی  مناسب برای این دستگاه می باشد . این گوشی به راحتی در  كف دست جای می گیرد و شما می توانید آنرا به آسانی با استفاده از یك دست باز نمائید .

همچنین شما می توانید برای این گوشی از پوشش های قابل تعویض ، استفاده نمایید . قاب دستگاه از جنسی شبیه به پارچه و از دو قسمت تشكیل شده است . این مطلب باعث می شود ، قاب گوشی شما به سرعت پس از یك ماه و نیم تا دو ماه كثیف  شود ؛ و برای تمیز كردن آن یك راه غیر معمول دارید و آن ، قرار دادن قاب گوشی در ماشین لباس شویی است . البته یك قاب اضافه نیز در جعبه گوشی شما موجود است .

نكته منفی دیگر این قاب پارچه ای این است كه پس از یك ماه گوشه های آن رفته و پلاستیك زیر آن معلوم می شود ، شاید بهتر باشد كه همیشه گوشی را در كیف مخصوص آن حمل نمائید و در دست خود زیاد با آن بازی نكنید .

محل قرار گیری سیم كارت در زیر قاب كوچك روی گوشی است ؛ باتری نیز در پشت گوشی بوده  و از جنس Li-lon با گنجایش (BL-4C) 760 mAh می باشد . طبق گفته سازنده ، گوشی تا 150 ساعت در حالت استندبای روشن باقی خواهد ماند و 2 ساعت مكالمه را نیز تحمل می نماید . در یكی از آزمون های انجام شده ، گوشی حدود 3 روز با 45 دقیقه صحبت كار كرده و 20 دقیقه نیز صرف كار با دیگر كارایی های گوشی شده است .

صفحه نمایش گوشی از نوع TFT با 65000 رنگ و رزولوشن 128×128 پیكسل می باشد .

این گوشی همانند 6230 یكی از بهترین صفحه نمایش های نوكیا را دارا می باشد . روشنایی صفحه ، خیلی مناسب نیست و در قیاس با تولیدات كره ای ، تصاویر زنده ای را نشان نمی دهد . البته در كل 7200 یكی از مهمترین صفحات نمایش ، در میان تولیدات نوكیا است .

نور پس زمینه صفحه كلید ، چند رنگ بوده و در تاریكی بسیار زیبا می باشد . كلید ها از جنس پلاستیك و تقریبا با سطح گوشی هم سطح می باشند . کلید ها بزرگ می باشند و این مطلب کار با آنها را آسان کرده است .

در بالای گوشی ، یك دكمه چهار طرفه جهتی نیز با یك دكمه OK در میان آن تعبیه شده است .

 

image

 

در قاب روی گوشی ، یك صفحه كوچك سیاه و سفید ، به عنوان صفحه نمایش بیرونی مشاهده می شود كه وظیفه اش ، فقط نشان دادن زمان و اطلاعات كمی در رابطه با تماس ها و پیام ها می باشد . این صفحه مات نبوده و در مقابل نور خورشید مانند صفحه نمایش داخلی ، وضوح خود را از دست نمی دهد ؛ صفحه نمایش بیرونی رزولوشنی برابر 36×93 پیكسل دارد .

 یك دوربین  VGAنیز در زیر صفحه قرار گرفته است و همانند همان كه در 6220 ، 6230 ، 6650 و غیره استفاده شده بود ، می باشد . كیفیت تصویر متوسط است و كارایی های آن نیز در حد استاندارد می باشد .

كلید های كنترل صدا نیز در سمت چپ گوشی تعبیه شده اند كه پلاستیكی و ضخیم هستند . دریچه مخصوص مادون قرمز (Infrared) به همراه كلید روشن و خاموش در سمت راست گوشی قرار گرفته كه بر خلاف دیگر  گوشی ها می باشد .

پورت اتصالی pop و محل اتصال شارژر در زیر گوشی  قرار دارد . زاویه باز شدگی دستگاه زیاد بوده ولی به 180 درجه نمی رسد  البته اگر آن را در حالی كه باز شده است ، روی میز قرار داده و فشار دهید به 180 درجه نیز می رسد .

 

منوها (Menu) :

این گوشی دارای آیكن های جدیدی در منوها می باشد . این آیكن ها بسیار زیبا طراحی شده اند و البته در خیلی از آنها فقط به تغییر رنگ اكتفا شده است . ولی به هر حال با یك حركت سریع ما بین آیكن ها می توانیم این تغییرات را مشاهده نمائیم .

 

image
         
image

 

شما می توانید ، از كارایی های مورد استفاده خود ، منویی با دسترسی سریع توسط دكمه های میانبر بسازید . حافظه این گوشی 4 مگا بایت بوده و اگر فیلم و عكس های ضبط شده خود را بر روی كامپیوتر شخصی ، ذخیره می نمائید ، مطمئن باشید این میزان حافظه برای شما كفایت می كند .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

شما می توانید تا 500 تماس و برای هریك 5 شماره را در گوشی خود ذخیره نمائید . همچنین 4 خط نوشته نیز به آنها اضافه كرده و آنها را در گروه های مختلف قرار دهید .

می توانید 25 فرمان صوتی برای نام  قرار دهید . برای هر فرد می توان تصویری قرار داد تا هنگام تماس ، آن را در گوشی مشاهده كنید . این تصویر یك سوم صفحه شما را پرمی كند . شما می توانید ، جمعا 100 تصویر به دفترچه تلفن خود بیافزایید .

 

پیام ها (Messages) :

گوشی ، قابلیت ارسال پیام هایی تا 859 كاراكتر را دارد . همچنین پیام های Nokia smart messaging  را خواهید داشت كه می تواند پیام هایی شامل تصاویر سیاه و سفید و ملودی ها برای ارسال باشد . قابلیت T9 نیز در دستگاه موجود است .

شما می توانید تا 150 پیام را در گوشی خود ذخیره نمائید .

 

image

 

دستگاه در مقوله اینترنت pop3 و SMTP را در E-mail پشتیبانی می كند .

 
لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد كه زمان و تاریخ هر تماس نیز در آنها مشخص است .

 

پروفایل (Profile) :

این بخش نیز مثل دیگر گوشی ها بوده و شما می توانید پروفایل های خود را تنظیم و حتی در زمانی مشخص فعال سازید .

 

 

تنظیمات (Settings) :

در این منو ، شما قابلیت انتخاب تصویر پس زمینه و رنگ حواشی منوها را خواهید داشت .

 

دوربین (Camera) :

دوربین این گوشی ، شبیه به 7600 و 6650 بوده و قابلیت عكس برداری تصاویر VGA و تصاویر پرتره را دارا می باشد . كیفیت تصاویر خیلی مناسب نبوده و دارای ساختاری ساده هستند . تصاویر با فرمت Jpeg ذخیره خواهند شد .

شما قابلیت ذخیره فیلم ویدئویی تا 15 ثانیه ، برای هر كلیپ را خواهید داشت كه دارای رزولوشن 128x96 پیكسل می باشد . بیشترین میزان ضبط تا دو دقیقه و نیم می باشد . كیفیت ، متوسط بوده و گاهی اوقات عدم تطابق صدا و تصویر را مشاهده خواهید كرد .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما قابلیت ذخیره 250 ورودی را دارید كه البته این تعداد بسته به حجم اطلاعات هر ورودی دارد . همچنین از قابلیت To do list  مثل دیگر گوشی ها بهره می جوئید . گوشی برای نوشته های شما تا 3000 کاراکتر را ذخیره سازی می کند .

شما در این گوشی از یك زنگ بیداری ساده نیز با قابلیت تنظیم برخوردار هستید .

 
فایل های صوتی و تصویری (Media) :

این گوشی دارای رادیو FM می باشد كه می تواند به عنوان زنگ اخبار گوشی نیز قرار گیرد . همچنین ضبط خبرنگاری (Dictaphone) دستگاه اجازه ضبط صدا تا 3 دقیقه را به شما خواهد داد و قابلیت ضبط مكالمات نیز موجود می باشد . همچنین اكولایزر نیز در دستگاه به راحتی تنظیم می شود و برای همه كارایی های صوتی مثل رادیو نیز كاربرد دارد . در گالری نیز فایل های مربوط به زنگ ها ، عكس ها و فیلم ها را می یابید .

 

اتصالات (Connectivity) :

در این بخش از تنظیمات GPRS ، مادون قرمز (Infrared) و EDGE می توانید استفاده نمائید .

 

سرویس ها (Services) :

در این قسمت WAP browser برای استفاده شما طراحی و تعبیه شده است .

 

و در نهایت :

كیفیت صوتی و ارتباطی دستگاه ، بسیار عادی بوده و صدا بسیار صاف و با وضوح می باشد . ولی متاسفانه صدای زنگ های   پلی فونیك خیلی بلند نیست و كمی هم از حد معدل پائینتر است . البته كیفیت گوشی در این مورد بهتر از قبلی ها است ، اما در مقابل گوشی های كره ای جداً  كم می آورد .

یكی از مزایای خیلی خوب گوشی ، صفحه داخلی 65000 رنگ آن است . یكی دیگر از مزایای آن ،  قابلیت ثبت تصاویر ویدئویی توسط گوشی و همچنین قرار دادن تصویر برای دفترچه تلفن است . اما به هر حال به خاطر طراحی منحصر به فرد گوشی ، باید به چشم یك گوشی مدگرایانه ، به آن نگاه كرد .

مطالعات انجام شده نشان داد كه  مشتریان 7200 را 70% خانم های 24 تا 35 ساله تشكیل می دهند ؛ و در مرحله بعد ، جوانان خریدار این گوشی بوده اند .

به هر حال ، اگر از طرفداران نوكیا هستید و به گوشی های تاشو علاقه دارید و از پرداخت پول نیز هراسی ندارید ، می توانید به 7200  به عنوان یك انتخاب بیاندیشید و بعد از آن E710 و E700 سامسونگ ، V600 موتورولا  ، Z600 و Z200 سونی اریكسون نیز ، جانشین های مناسبی برای این گوشی می باشند .

به هر حال 7200 ، بازار خود را نیافت ، اگرچه وجود رادیو یك كارایی مناسب در گوشی بود ، ولی انگیزه ای را برای خرید این گوشی ایجاد نمی نمود .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)