Nokia 6800

در ابتدا نوكیا ، بهترین ایده در رابطه با صفحه كلید کامل را تشخیص داد و به صورت گوشی 5510 در نوع گوشی های متوسط ، به بازار ارائه نمود...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
  NOKIA 6800

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است :

-  گوشی موبایل

-  باتری 100 MAH

-  شارژر

-  راهنمای مصرف كننده

-  هندفری

-  CD نرم افزارهای اتصال دستگاه

 

در ابتدا نوكیا ، بهترین ایده در رابطه با صفحه كلید کامل را تشخیص داد و به صورت گوشی 5510 در نوع گوشی های متوسط ، به بازار ارائه نمود و این گوشی در بین جوان ها رونق پیدا نمود . علاوه بر امكان نوشتن سریع SMS گوشی مجهز به رادیوی FM و  پخش كننده MP3 نیز بود ، بزرگی و قیمت بالای گوشی ، كم كم آن را از مقرون به صرفه بودن انداخت . پس نوكیا ، به فكر گوشی جدیدی با رفع مشكلات گوشی قبلی افتاد .

نوكیا 6800 ، تنها یك گوشی راحت ، برای زدن و ارسال SMS نمی باشد . بلكه شما قابلیت ارسال و دریافت E-mail را نیز خواهید داشت . به خاطر برخی از اهداف گوشی برای سیستم های تجاری مورد پسند قرار گرفت . البته طراحان ، طراحی یك گوشی كلاسیك ، با شكل معقول را در نظر داشتند و از یك سو ، گوشی دارای اندازه بزرگی بود یعنی 119x55x23 ؛ اما ، فراموش نكنید كه این گوشی دارای یك صفحه كلید كامل می باشد . ضخامت و عرض گوشی ، با دیگر گوشی ها ، تفاوت چندانی ندارد . ولی نسبت به گوشی های دیگر ، از ارتفاع بیشتری برخوردار است . البته این گوشی ، با وزن 122 گرم ، جزء گوشی های سنگین وزن محسوب می شود و بیشتر مورد پسند آقایان بوده تا خانم ها . همچنین اگر ، برای گوشی تان ، به دنبال كیف هستید به دنبال شکل خاص نباشید ، همان كیف های معمولی موجود در بازار برروی گوشی شما متناسب خواهد  بود .

 

image

در نگاه اول ، شاید فكرش را هم نكنید كه گوشی دارای یك صفحه كلید كامل باشد چرا كه چهره گوشی ، كاملا عادی است . در نگاه اول ، كلیدهای شماره گیری در پائین صفحه نمایش و كلید های حركتی چهار طرفه را خواهید دید ؛ كلیدها از جنس پلاستیك می باشد . كلید روشن و خاموش در بالای گوشی قرار گرفته است . حال با دیدن بازوهای اتصال در بالای گوشی ، شاید كمی تحریك شوید كه آن را ، باز كنید . با كشیدن قسمت پائین گوشی به بالا و چرخاندن آن ، یك صفحه كلید كامل در مقابل شما ، ظاهر خواهد شد .

افرادی كه از این گوشی استفاده می كنند ، در ابتدا بسیار محتاطانه رفتار می كنند و گوشی هم برایشان به راحتی باز و بسته نمی شود ؛ اما نگران نباشید . بعد از مدتی این مشكل رفع خواهد شد . با باز شدن گوشی ، یك صفحه بزرگ برای تایپ ایجاد می شود و صفحه نمایش شما هم افقی (Landscape) می گردد . برای باز و بسته كردن قفل صفحه كلید ، ابتدا  دکمه "x " و سپس MENU را فشار دهید و چون در صفحه كلید داخلی از دکمه" * "خبری نیست ، باید گوشی را ببندید ، آنرا فشار داده و دوباره باز نمائید !

 

image
 

 

با باز شدن تلفن ، یك صفحه كلید دیده می شود كه توسط صفحه نمایش جدا شده است . می توانید به راحتی گوشی را با دستان خود گرفته و با انگشت شصت ، متون خود را تایپ نمائید . نگران اندازه کوچک دكمه ها نباشید ، چراكه همه استاندارد  می باشد و اطمینان داشته باشید كه می توانید متون زیادی را در مدت كوتاهی وارد گوشی خود نمائید .

 

 

image

 

كلید های حركتی 6800 ، علی الخصوص در حالت بسته ، خیلی راحت نیستند . اما در كل صفحه كلید این گوشی ، قابل قبول می باشد . و امكان تایپ سریع متن را به شما می دهد . البته  صفحه كلید داخلی ، روشن شدن اتوماتیک نور پس زمینه را دارا نمی باشد كه ممكن است به خاطر ذخیره باتری باشد . برای روشن كردن صفحه كلید ، باید كلید سمت چپ بالاترین ردیف را فشار دهید ، این نور نیز پس از مدتی که با گوشی کاری انجام ندهید به صورت اتوماتیك خاموش خواهد شد .

6800 ، دارای صفحه نمایش استاندارد گوشی های سری 40 می باشد. صفحه نمایش گوشی TFT با رزولوشن 128×128 پیكسل است كه می تواند تا 8 سطر را نمایش دهد . (البته در حالت عادی ، نه در حالت SMS و E-MAIL) .

گوشی شما قابلیت نمایش 4096  رنگ را روی صفحه خواهد داشت و از این نظر با 7210 ، 6610 و 6100 قابل مقایسه می باشد .

كلید حجم صوتی در سمت چپ گوشی قرار گرفته است . INFRARED (مادون قرمز) ، مثل دیگر گوشی ها در سمت راست گوشی قرار دارد و قسمت اتصال به كامپیوتر نیز در زیر گوشی می باشد.

در قسمت پشت گوشی ، باتری دستگاه قرار گرفته است كه رویه آن ، كمی لقی دارد چون تنها یك قفل اتصال به گوشی دارد .

گوشی به باتری LITHIUMION مجهز می باشد كه گنجایش 1000 mAh  را دارد و به گفته سازنده گوشی ، در حالت استند بای 150 تا 320 ساعت و در حالت صحبت 2 تا 6 ساعت كار می كند كه البته در مقایسه با 7210 بسیار بالاتر می باشد .

حواستان باشد كه كار با صفحه كلید ، به اندازه صحبت با آن ، باتری مصرف می كند . در طول آزمایشات ، باتری گوشی 4 روز با 50 دقیقه صحبت و همچنین 30 دقیقه گوش دادن به رادیو و یك ساعت كار با گوشی .

برای شارژ كامل نیز 2 ساعت وقت لازم است .

 

منوها (Menu) :

ساختار منوی 6800 ، همانند تمام گوشی های نوكیا است ، كاربری های دیجیتالی آن نیز كاملا شبیه به 7210 است .

 

نوشته های كوتاه (NOTES) :

حافظه دستگاه قابلیت ذخیره 20 نوشته  3000 كاراكتری را دارد  ، در صورتی كه  گوشی بسته باشد ، می توانید از سیستم T9 استفاده نمائید . البته در حالت بسته ، این سیستم به صورت اتوماتیك خاموش می شود و باید آن را فعال سازید . در فونت های كوچك هم ، تمامی كاراكترها خوانا می باشند .

 

E-MAIL :

یكی از مهمترین كارایی ها در این گوشی بخش E-MAIL  می باشد ؛ با وجود این صفحه كلید می توانید متن های بلند را وارد نمائید . البته گوشی مجهز به آخرین ویرایش های سیستم E-MAIL نیست و خیلی از كارایی ها ، قابل دسترسی نمی باشد . همچنین گوشی شما IAMP4 ، POP3 و SMTP را پشتیبانی می كند ، البته باز هم دریافت پیوست ها را ندارید . بنا بر گفته نوكیا این گوشی در زمینه E-MAIL با حجم 30 كیلوبایت و محدودیت های موجود ، بهترین حالت را دارا می باشد كه البته با ویرایش تجاری برنامه وارد بازار خواهد شد .

 

بازی ها و جاوا (GAMES & JAVA) :

این دو منو در گوشی در یک جا قرار ندارند ، ولی ما بصورت مشترك به آنها می پردازیم.

از قبل ، دو بازی در گوشی موجود می باشد و همچنین برنامه های تبدیل واحد Convertor 2 و Portfolio Manager همچنین شما كیف پول الكترونیكی نیز دارید كه گوشی را در رده گوشی های تجاری قرار می دهد .

كاربرد های مذكور ، تمام تفاوت ذكر شده بین این گوشی و 7210 می باشد ولی آنچه می ماند ، حافظه بالای 6800 است كه قابلیت ذخیره بیشتری را دارد .

 

و در نهایت :

به طور كلی می توان گفت : نوكیا 6800 را باید نسل جدیدی از گوشی همراه دانست . البته تفاوت های زیادی در گوشی دیده نمی شود ، ولی نسبت به گوشی های دیگر ویبره ضعیف تری دارد . سختی باز شدن ، این تفكر را ایجاد می كند كه عمر گوشی ، بیش از حد معمول است ؛ آن هم به این علت كه گوشی خیلی سفت و محكم به نظر می رسد . این گوشی می تواند با قابلیت نوشتاری خود جای چند دستگاه برای شما كار كند . 6800 ، بیشتر جوان پسند است ،  تا یك گوشی تجاری و علت آن نبود حافظه و شماره گیری صوتی و برخی موارد دیگر است . البته نباید فراموش كرد كه در حین مكالمه صدای بلندگو مناسب می باشد .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)