Nokia 6630

كارخانه نوكیا یكی از پیش تازان صنعت تولید گوشی های Smart Phone می باشد . اكثر این گوشی ها از لحاظ ساختاری یكسان می باشند ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است :

- گوشی موبایل

- شارژر

- راهنمای استفاده كننده

- یك عدد حافظه DV RS-MMC 64 MB همخوان با دستگاه شما

- یك هندزفری استریو

- كابل USB برای اتصال

- یك CD شامل نرم افزار اصلی و جانبی دستگاه

 

كارخانه نوكیا یكی از پیش تازان صنعت تولید گوشی های Smart Phone می باشد . اكثر این گوشی ها از لحاظ ساختاری یكسان می باشند . به هر حال افزودن هر گونه ابزار جانبی و كارایی های اضافه ، همان قدر كه سود آور است ،  می تواند مشكل ساز نیز باشد و با یك اشتباه كوچك سیاست كل تولید دست خوش تغییر می گردد لذا ساخت نوع و نسل جدیدی از گوشی كاری بسیار دشوار می باشد . نوكیا 6630 كه یك مخلوق خارق العاده در این نوع بوده بسیار موفق در ساختار و سیاست جدید می باشد.

در صورتی كه نگاهی كوتاه به مشخصات این گوشی با گوشی های 7610 و 6670 بكنید ، تفاوتی آنچنانی میان آن ها نخواهید یافت . (برتری هایی را در جهت پیشرفته بودن دوربین و سیستم عامل جدید خواهید یافت) . در استفاده از نوكیا 6630 مشكلی نخواهید داشت چرا كه شبیه به محصولات قبلی می باشد .

 

ویرایش دوم گوشی های سری 60 نوكیا

مهمترین تغییر ایجاد شده در این گوشی سیستم عامل ((OS=OPERATION SYSTEM موجود می باشد كه موارد زیر در ویرایش جدید افزوده شده اند .

Circuit Swatch Video call : تماس های ویدئویی : این ساختار مسئول تماسهای ویدئوئی می باشد كه نسبت به مدل های مشابه در سری های قبل ، از وضوح بیشتری برخوردار می باشد .

ACM : این بخش نشان می دهد كه چه نوع ارتباطی در حال حاضر برقرار می باشد .

انتقال فایل ها به سرور : این امكان را می دهد كه فایل ها از طرق مختلف به كامپیوتر یا دستگاه الكترونیكی مورد نیاز انتقال داده شوند .

شماره ها و آدرس email ها و لینک ها و ... به صورت مشخص و پررنگ تر نشان داده می شوند و قابلیت ذخیره شدن را دارا می باشند .

نشانگر اتوماتیك email های دریافتی یكی دیگر از كاربردهای مفید این دستگاه می باشد .

گالری توسعه یافته با جدیدترین ساختار و كاربری ها با قابلیت نشان دادن انواع فایل های صوتی و یا تصویری در پوشه های جداگانه قابلیت منظم سازی فایل های Mp3 بر حسب نامشان که از ID3 آن ها خوانده می شود که كار را برای شما بسیار روان ساخته است . نرم افزار REAL ONE حتماً شما را سرگرم خواهد نمود !

 

image
         
image

 

دوربین : بخشی كه خاطرات را برای شما زنده نگاه  می دارد ، با قابلیت عكسبرداری پشت سر هم ، یعنی با فشاردادن یک دکمه 6 تصویر در یك زمان ثبت می شود . تصاویر هم با فرمت EXIF كه در تمامی دوربین های دیجیتال  استفاده می شود ، در گوشی ذخیره می شوند .  

اجازه ی ارسال تصاویر : عدم امکان ارسال عکس هایی که حق کپی کردن برای آن ها وجود دارد ، به گوشی های دیگر

پروفایل پایه ای تصاویر : به شما این اجازه را می دهد تا پیش از فرستادن تصاویر تغییرات لازم را در آنها انجام دهید .

یك پروفایل مخصوص هندزفری برای استفاده از بلوتوث نیز موجود می باشد .

 
نوكیا 6630 ، برنده ای تمام عیار

امروز نوكیا 6630 مهمترین بخش تولید كارخانه و به نوعی خط تولید اصلی كارخانه را تشكیل می دهد ، یكی از نكات مثبت آن طراحی عجیب این گوشی با حالت نیم دایره و زائده مانند در قسمت تحتانی آن می باشد كه شباهت هایی را با 3660 ، 3650 ایجاد می كند . به هر حال این وسیله در دو رنگ در بازار یافت می شود ، سبز روشن و نقره ای .

 

image

 

قاب این دستگاه قابل تعویض می باشد كه البته مطمئن باشید تاثیری در مقاومت دستگاه نخواهد داشت و کیفیت مونتاژ و سرهم بندی بسیار خوب و مناسب می باشد و هیچ گونه لقی در قاب آن مشاهده نمی شود .

علاوه بر قاب اصلی ، دستگاه 4 قاب با رنگ های قرمز و سبز و آبی و کرم در بازار هنگام خرید موجود می باشد که این امر باعث می شود حتماً با روز پیش بروید . البته این مطلب در تلفن های قرار گرفته در کلاس تجاری چندان قابل توجه نمی باشد .

صفحه نمایش این گوشی تفاوت زیادی با مدل های جدید ندارد و همانند آن ها از صفحه نمایشگر TFT با قابلیت نمایش 65000 رنگ در آن استفاده شده که رزولوشن آن 208× 176 پیکسل معادل 41 × 35 میلی متر می باشد .

نمایش عكس ها مناسب می باشد ولی كمی تیره و تاریك معلوم می شوند تا حدی كه به هر حال كمی روشنایی را حس خواهید كرد و شاید با تغییر شفافیت تصویر بتوانید تصویری بهتر را دریافت كنید . ولی در زیر تابش نور خورشید حتماً با صفحه نمایشگر گوشی به مشكل برخورد خواهید كرد ، اما نگران نباشید ، اطلاعات لازم قابل خواندن می باشند .

با مقایسه نمودن کیفیت صفحه نمایشگر این گوشی با گوشی های قبلی آن می توان گفت که تصاویر واضح تر و شفاف تر و روشن تر می باشند . البته این تفاوت ها خیلی اساسی نمی باشند ولی با این حال وجود دارند . در کل صفحه نمایشگر این گوشی بهتر از گوشی های قبلی آن است که دلیل آن شاید وجود سیستم جدید و بهتر تغذیه ی منبع انرژی صفحه نمایشگر باشد ، که باعث کارآیی بهتر در مدت زمان مشابه نسبت به مدل های دیگر است . یك دایره روشن بالای صفحه روی قاب        دیده می شود كه به صورت خودکار بسته به شرایط نوری محیط ، نور زمینه ی صفحه کلید را روشن و یا خاموش می کند ، که در مصرف باتری صرفه جویی می شود . صفحه كلید بر خلاف ظاهرش بسیار راحت بوده و یك دكمه روان قابل حركت به چهار طرف در وسط به شما كمك می كند .

 

image
 

 

یك بلند گو با صدای بلند به صورت یك مستطیل سیاه و خالی در بالای گوشی تعبیه شده و لذت شنیدن صدا به طریقه ای جدید به شما چشانده می شود . در قسمت چپ گوشی هم یك دكمه می باشد كه به شما اجازه فعال سازی و انتخاب گزینه های مختلف را می دهد و حالت بلند گو با كمك این دكمه در حین صحبت فعال می گردد ، شارژر نیز مانند دیگر گوشی ها ، در انتهای منحنی و پائین گوشی به دستگاه متصل می شود یعنی جایی كه خبری از دكمه نیست .

دقیقاً زیر دكمه Power (خاموش/روشن) دستگاه یك محل جهت جاگذاری كارت MMC می باشد كه جهت جا زدن و درآوردن آن باید از ناخن های خود استفاده كنید و این اولین مدل نوكیا است كه می توانیم هنگام روشن بودن گوشی كارت حافظه آنرا جا زده و جا بجا كنیم .

البته در نوكیا 6260 نیز می توانید از این قابلیت استفاده كنید ولی پیش از هر كار بایستی روكش باتری را جهت تعویض کارت در آورید . اینجا نیز با یك نوگرایی جدید در 6630 نسبت به 6260 برخورد می كنید .

 

image

 

كارت حافظه

كارت RS-MMC دو ولتاژه جهت افزودن طول عمر باتری شما می باشد . نوكیا در این مدل گوشی تنها از كارتهای MMC 64 MB استفاده می كند كه این میزان حافظه كافی نمی باشد که البته می توانید از حافظه بالاتر استفاده نمایید . شاید عجیب باشد كه كارت های 64 مگا بایتی نوكیا در بازار موجود نمی باشد ، البته شركتهای مختلف ، در این راستا فعالیت هایی را داشته و كارت هایی حتی با حجم یک گیگا بایت نیز امروزه در بازار یافت می گردد که گوشی نیز آن ها را شناخته و با آن ها كار می كند .

 

دوربین (Camera) :

یك دوربین مگا پیكسلی نیز در پشت دستگاه قرار گرفته که متأسفانه لنز محافظی برای جلوگیری از کثیف شدن و یا خط افتادن روی لنز اصلی وجود ندارد و تنها مورد محافظتی ، قرار گرفتن لنز درون حفره ی برآمده ی قاب می باشد که البته این مسأله فقط باعث تأخیر در کثیف شدن می شود و نه عدم آن !

10 مگا بایت حافظه داخلی در دستگاه وجود دارد و البته این كافی نیست و شما را به استفاده از كارت حافظه ملزم خواهد نمود .

تجربه سونی اریكسون بسیار جالب و شنیدنی است ، این شركت 2 مدل اول (SMART PHONE) خود را با حافظه كمتری ارائه داده است و قابلیت افزودن كارت را در گوشی برای حافظه های بیشتر قرار داده است ولی در P910 دوباره بر حافظه داخلی افزوده است چراكه امروزه برنامه های زیادی وجود دارد كه احتیاج به حافظه داخلی مناسبی دارد ، شاید در مورد گوشی شما نیز تمام 10 MB به سرعت پر شود که دیگر این بستگی به شما دارد كه چگونه جای حافظه داخلی را خالی كنید .

 

باتری

تلفن شما به یك باتری Li-Ion 900 mAh مجهز می باشد كه قابلیت 2 تا 6 ساعت صحبت و همچنین از 135 تا 250 ساعت روشن بودن را دارد و حدود 2 تا 2/5 روز برای شما كار خواهد كرد .(این را خودمان آزمایش كردیم و توانستیم در این مدل حدود 40 دقیقه صحبت كنیم و یك ساعتی هم با قسمت های مختلف دستگاه كار كنیم ) به هر حال با تمام این تفاسیر شاید بهترین تعبیر برای استفاده از گوشی این باشد : بیش از 2 روز ، بدون شارژ ،رویش حساب باز نكنید !!

البته همه می دانند كه با حذف پس زمینه و لرزاننده و ... این مدت می تواند بیشتر هم بشود .

و شاید یكی از بهترین و مهمترین مسائل در این گوشی وجود بلوتوث قوی می باشد كه بهتر است جهت كاركرد بهتر باتری دستگاه همواره ‌‌آنرا غیرفعال نگه دارید .

 

image

 

و اما مژده ای بزرگ به تمامی علاقمندان موسیقی : در این گوشی می توانید MP3 هایتان را با صدایی واضح و استریو از طریق هد ست یا هندزفری گوش دهید .

 

شاهكاری خارق العاده

با تغییری که مهندسان طراح این گوشی ایجاد کرده اند ، شما می توانید قدرت برتر و حتی در مواردی 2 برابر شدن توانایی های این گوشی را مشاهده كنید كه در جدول ذیل که مربوط به . در آزمون JBenchmark2.0.2 می باشد ، آمده است .

 

image

 

ما برتری 2 تا 3 برابر گوشی 6630 را نسبت به گذشتگان خود مشاهده می كنیم . به عنوان مثال سرعت پردازش 220 MHZ در این گوشی قابل مقایسه با گوشی های 7610 با پردازشگر ARM4T نمی باشد .

می توانیم نظری به آزمون SPMARK 04 نیز بیاندازیم تا نتایج جالب تری را مشاهده كنیم .

 

image

 

خواهیم دید كه تمامی نتایج بهتر از مدل های قبلی می باشد و نتیجه تنها یك چیز را نشان می دهد كه هم سخت افزار و هم نرم افزار این دستگاه از برتری قابل ملاحظه ای برخوردار می باشد .

 

و در نهایت :

اگر آدم خرده بین و دقیقی هستید ، انتخاب شما صحیح است ، چون این دستگاه ایرادی از نظر کیفیت صدای مکالمه نداشته و صدای دستگاه نیز قابل تنظیم و افزایش می باشد . صدای زنگ گوشی در مواردی که از فایل های Mp3 استفاده می کنید ، بسیار بلند و جالب می باشد و لرزاننده دستگاه نیز برای آگاهی شما از قدرت كافی برخوردار است .

آنچه كه مشهود است بیشترین انتقادات از صفحه نمایش این دستگاه انجام می شود . به هر حال كارت حافظه جدا و قابل تغییر سریع ، نكته بسیار مثبتی در این گوشی می باشد . ولی متاسفانه حجم حافظه داخلی گوشی مناسب نبوده و كم است ولی باید قبول كرد كه این گوشی در كلاس خود یك نمونه بی رقیب می باشد . همچنین با در نظر گرفتن كیفیت دوربین های موجود ، گوشی شما یك دوربین دیجیتال همراه نیز می باشد .

حقیقتاً امروزه دستگاهی با این همه امكانات بالا پیشتاز صنعت موبایل بوده و گوی سبقت را از دیگران ربوده است . ولی تنها یك مطلب جای خالی خود را به وضوح نشان می دهد و آن نبود دوربین دوم جهت برقراری تماس های ویدئویی برروی پایه ی رومیزی و یا در دست می باشد . كه خود صفحه تلفن نیز باید دیده شود ، می باشد كه در تجدید ساخت این گوشی در سال آینده قرار دادن این دوربین قوی و همچنین افزودن حافظه داخلی دستگاه سرلوحه كارهای شركت قرار گرفته است .

آخرین نتیجه گیری از این گوشی زیبا عدم داشتن صفحه حساس (TOUCH SCREEN) می باشد ولی نه تنها نوكیا بلكه هیچ    تولید كننده دیگری این همه كارایی را در یك محصول قرار نمی دهد

اگر شما بخواهید موبایل TOUCH SCREEN (صفحه نمایش لمسی) با همین خصوصیات را خریداری كنید باید به سراغ P910 سونی اریكسون بروید . باید دید آیا می توانید با قیمت و ظرافت های خاص آن گوشی كنار بیائید یا خیر ؟!

به هر حال هیچ گوشی ، حتی گوشی 6630 در نشان دادن اطلاعات و لود كردن داده ها ، سرعت كامپیوتر  را ندارد .

6630 یك موفقیت تمام عیار برای نوكیا تا سالیان سال خواهد بود . ولی یك توصیه به شما می كنیم :

اگر قصد خرید 6630 را دارید به چند دلیل گوشی های تولید سال 2006 را تهیه نمائید . یکی این كه چون که قسمت نرم افزاری تا آن موقع تصحیح شده است و دیگر این که یك سری بخش های جزئی سخت افزاری نیز تغییراتی خواهد نمود كه  كار با گوشی را روان تر و راحت تر خواهد ساخت .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی نوروزی

۱۴۰۰/۱۱/۱۴
سلام اگر رنگهای این مدل گوشی را بخوام می تونی بفرستید

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۸
موبایل فوق العاده ای است من این موبایل را دارم و خیلی دوسش دارم