Nokia 6310i

اكثر كاربری ها و منوهای داخلی 6310i شبیه به 6310 می باشند . ما در اینجا ، تنها به تفاوت های بین این دو گوشی و تغییرات آن ها می پردازیم .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
NOKIA 6310i

 

اكثر كاربری ها و منوهای داخلی 6310i شبیه به 6310 می باشند . ما در اینجا ، تنها به تفاوت های بین این دو گوشی و تغییرات آن ها می پردازیم .

 

image

 

با تجدید در ساخت این گوشی ، سومین باند GSM یعنی ، GSM 1900 نیز پشتیبانی می گردد و این مطلب باعث می شود كه گوشی نه تنها در اروپا بلکه در آمریكا هم قابل استفاده باشد که گوشی را كاملاً تبدیل به یك گوشی فراگیر و کارآمد می نماید و شاید این مشكل باید زودتر تشخیص داده شده و حل می شد .

دومین تغییر ایجاد شده ، رنگ آبی پس زمینه صفحه نمایش می باشد و به همین دلیل ، اطلاعات روی صفحه خیلی بهتر دیده می شود . همچنین رنگ پس زمینه صفحه كلید نیز آبی شده است ، ولی شكل و اندازه كلید ها و خود گوشی مثل 6310 هست .

تغییر اصلی در منوها ایجاد شده است كه دو برنامه ی java در قسمت application به گوشی اضافه شده اند .

یكی برنامه ی تبدیل واحدها (converter) می باشد كه واحد های اندازه گیری را به هم تبدیل می كند و دیگری ساعت جهانی كه شما می توانید با جستجوی شهر دلخواه خود ، ساعت بین المللی آن را مشاهده نمایید .

 

image

 

این برنامه های java از طریق WAP به روز شده و یا حذف می گردند . كل حافظه شما 140 كیلو بایت است كه می توانید حدود 2 دقیقه روی آن صدا ضبط كنید . دانلود فایل های اینترنتی  java طول خواهد كشید . همچنین برنامه ی تبدیل واحد نیز از 7 تا 9 ثانیه برای فعال شدن زمان می خواهد . سرعت دانلود فایل های اینترنتی در گوشی های زیمنس بسیار بالاتر از این گوشی می باشد و اصلاً ، با هم  قابل قیاس نیستند .

یک برنامه ی دیگر Java نیز روی این گوشی وجود دارد . آن هم یک بازی شبیه به تنیس روی میز می باشد که بسیار ساده و البته خسته کننده به نظر می رسد .

همان طور كه می دانید گوشی 6310 دارای بلوتوث نیز می باشد . این ابزار جانبی ، اتوماتیك نبوده و از طریق دستی فعال می گردد . كلاً هنگام کار با بخش بلوتوث گاهی اوقات دچار مشكل خواهید شد .

با انجام آزمایشات به این نتیجه رسیدیم که کارآیی بلوتوث در این گوشی در حد عالی نمی باشد . هم اکنون می توانید این گوشی را در لیست گوشی های همگون با دیگر گوشی ها مشاهده نمایید که این قابلیت در گوشی های قبلی وجود نداشته است . در کل نباید انتظار زیادی از بلوتوث این گوشی داشته باشید .

قفل و محافظ صفحه كلید خودكار در گوشی موجود نمی باشد . که این قضیه تنها می تواند حاکی از سیاست و یا مصلحت اندیشی بازار باشد زیرا از نظر تکنیکی نوکیا در گوشی های قبلی خود از این امکان استفاده کرده بود .

شما دارای یك منوی جدید در بخش پیام ها هستید و آن ایجاد E-mail است . این بخش تنها قابلیت فرستادن SMS به E-mail را دارد .

 

و در نهایت :

این گوشی با 6310 تفاوت چندانی ندارد . و اگر وجود باند سوم GSM برای شما مهم است بهتر است 6310i را خریدارای نمایید .

با وجود نوكیا 6210 در این كلاس ، شاید بهتر است بگوئیم : 6310 و 6310i خیلی موفق نبوده اند . این دو گوشی در بین گوشی های هم کلاس خود نه تنها از نظر کارآیی بلکه از نظر لوازم موجود در بسته ی گوشی و قیمت نیز بازی را واگذار نموده اند .  مهمترین مزیت 6310i ، مدت زمان طولانی تر برای صحبت و عمر باتری آن می باشد .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)