Nokia 6170

6170 را می توان ، دومین گوشی تاشو كه سنت شكنی های زیادی را نیز به همراه داشته است ؛ نامید . این گوشی موفقیت های فراوانی را نیز به همراه داشت .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Nokia 6170

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

- گوشی موبایل

- شارژر

- هندزفری

- راهنمای مصرف كننده

- باتری

 

6170 را می توان ، دومین گوشی تاشو كه سنت شكنی های زیادی را نیز به همراه داشته است ؛ نامید . این گوشی موفقیت های فراوانی را نیز به همراه داشت .

نوكیا بالاخره ، بعد از یك سال گوشی تاشویی با صفحه نمایش بزرگ تولید نمود كه دارای تكنولوژی PTT (بی سیم) ، HSCSD و EDGE نیز بود .

نوكیا ، خیلی وقت بود كه به سراغ این گونه گوشی ها نرفته بود ؛ ولی مطمئنا نمی خواست بازار را نیز از دست بدهد . در حال حاضر ، ما حدود 5 نوع گوشی نوكیا را از این گونه می شناسیم .

 

image
 
image
 
image

 

نوكیا 7200 ، یك سنت شكنی واقعی بود كه به سری 40 تعلق داشت و چندین ماه ، بر موج بازار سوار بود ؛ نوكیا نیز موفقیت این مدل را اعلام داشته و گوشی ، مورد علاقه بسیار زیاد خانم ها بود .

ما در اینجا در رابطه با 6170 سخن می گوئیم كه در ماه ژوئن  2005 به بازار وارد شد . در این گوشی ، صفحه نمایش بزرگتر ، تجهیزات گرافیكی جدیدتر و كارایی های بیشتری ، تعبیه شده است .

روكش این دستگاه ، از جنس استیل بوده و با تمام این امكانات با قیمتی پائین تر از 7200 پای به عرصه وجود گذاشت .

 

موبایل تاشو با ساختار اروپایی

ساخته های موتورولا ، نوكیا و زیمنس با تولیدات آسیایی و به خصوص در گوشی های تاشو ، كاملا متفاوت می باشد . گوشی های اروپایی جذابیت بیرونی گوشی های آسیایی را ندارند . شاید ، تولیدكنندگان آسیایی ، در طراحی خود نوآوری بیشتری داشته و از ارائه طرح های عجیب هراسی ندارند . به همین دلیل توانسته اند تا جایی كه امكان دارد ، بازار اروپا را هم به قبضه خود درآورند .

 

image

 

نوكیا 6170 گوشی بسیار زیبایی می باشد و نظرهای زیادی را به خود جلب نموده است .

دو طرف گوشی كاملا صاف بوده و لبه های دستگاه گرد می باشد .

 

image
    
image

 

ماده پوشیده شده بر روی دستگاه ، استیل بوده و روی آن نقاط بسیار ریزی دیده می شود ؛ هرچه به لبه ها نزدیك تر می شویم ، تعداد این نقاط كمتر می شود . تقریبا شبیه به همین حالت هم در داخل گوشی ، به صورت بسیار ریزی وجود دارد .

این گوشی در اندازه متوسط 88x46x22 میلیمتر می باشد . 121 گرم نیز ، وزن دارد كه البته مقداری سنگین است اما نگران نباشید ، جیب شما را پاره نمی كند ! در این گوشی به علت ضخامت خاص صفحه ، وقتی كه گوشی را باز می كنید ، هیچ گونه عدم تعادلی در آن ایجاد نمی شود .

 

image

 

در مقایسه با 7200 ، نوكیا ساختار 6170 را ارتقا داده است . این گوشی محكم تر و سفت تر از مدل های دیگر می باشد . چهار نقطه سیاه در گوشه پائین ، سمت چپ دیده می شود که این نقاط محل خروج صدا از بلندگوی دستگاه است که در حالت بسته بودن درب گوشی نیز صدا از آن نقاط خارج می شود و البته متاسفانه در این مدل خبری از رادیو نیست . در مورد لنز دوربین هم شاید كمی تغییرات ، كار زیباتری را ارائه می داد .

 

image

 

صفحه نمایش دوم با صفحه ای رنگی و تصاویری متحرك

یك صفحه نمایش كوچك ، با سایز 20×26  میلی متر روی گوشی موجود می باشد كه قابلیت نمایش 4000  رنگ را داراست . در این صفحه نمایش از تكنولوژی قدیمی تری استفاده شده است و تنها به عنوان صفحه نمایش فرعی دستگاه ، قابلیت خوبی  محسوب می گردد .

در این صفحه نمایش ، تنها اطلاعات ساده در رابطه با تماس ها و پیام ها مشاهده می شوند و كل اطلاعات نشان داده شده در آن در همین رابطه می باشند .

 

image
     
image
     
image

 

شما یك منوی جداگانه ، جهت تنظیم صفحه نمایش بیرونی دارید . به عنوان مثال می توانید برای تصویر پس زمینه ، حتی به صورت انیمیشن تصاویری را قرار دهید و اسكرین سیور آن را تنظیم نمائید تا تصویر ، انیمیشن و یا ساعت دیجیتال باشد .

رنگ نشانگر های باتری و آنتن نیز قابل تنظیم هستند .

در سمت چپ گوشی ، دو دكمه جهت تنظیم حجم صوتی قرار گرفته است و در سمت راست نیز دكمه مخصوص PTT و دكمه روشن و خاموش دستگاه تعبیه شده اند . در وسط آنها قسمت مربوط به Infrared (مادون قرمز) گذاشته شده است .

 

image

 

در این گوشی باتری های ساده Li-Ion از نوعBL-4C  با گنجایش 760 mAh قرار گرفته است .

نوكیا بر این عقیده است كه باتری ، تا 270 ساعت در حالت استندبای كار می كند و 240 دقیقه صحبت را نیز می تواند تحمل كند مطلبی كه هنگام باز كردن پوشش روی باتری ، توجه شما را جلب می كند ، یك ورقه فلزی طلایی در قسمت بالای آن می باشد كه به احتمال قوی كاربرد هایی در رابطه با آنتن دستگاه دارد ، ولی در واقع اینطور نبوده و تنها در جهت اطمینان از محكم بودن باتری در پشت دستگاه می باشد .

اولین گوشی تا شو نوكیا ، یعنی 7200 دارای صفحه نمایش كوچكی با رزولوشن 128×128 پیكسل بود كه برای آن گوشی كفایت نمی كرد . این گوشی جدید یعنی نوكیا 6170 دارای صفحه نمایش بزرگتر با رزولوشن 160×128 پیکسل می باشد و قابلیت نمایش 65000 رنگ را دارد ؛ امروزه ، گوشی تاشویی با كیفیت و اندازه این صفحه نمایش به راحتی یافت نمی شود ؛ و تنها در گوشی های عادی نوكیا ، شاید بتوان از 6230 نام برد .

این صفحه نمایش جدید ، دارای نوآوری های گرافیكی زیادی نیز می باشد . با وجود اینكه گوشی از سری 40 است ، اما اطلاعات را می توان به اشكال مختلفی در آن منظم نمود . به عنوان مثال در منوی اصلی ، می توانید ماتریس آیكن ها را گرد هم داشته باشید و یا اینكه یك آیكن به همراه نوشته مربوط به آن و یا اینكه منو را به صورت لیستی از نوشته ها ، تنظیم نمائید .

 

image

 

همانطور كه گفته شد ، برای صفحه نمایش كوچكتر نیز می توانید تصویر پس زمینه رنگی انتخاب نمائید و همچنین تغییر رنگ در محیط صفحه نمایش امكان پذیر می باشد .

ولی همانند گوشی 6230 نباید از تصاویر خیلی تیره استفاده نمائید ، چون در این حالت اجازه دیدن نوشته ها را به شما نمی دهد .

یك نوآوری جدید كه در این گوشی دیده می شود ، ایجاد تم های گرافیكی است كه در یك نرم افزار موجود می باشد و با انتخاب هر تم ، تصاویر پس زمینه صفحه اصلی و نمایشگر روی گوشی با هم متفاوت خواهد شد و حتی برای زنگ ها نیز ملودی خاصی انتخاب شده است و هر تم به طور كامل ، این مشخصه های گوشی را تغییر می دهد .

گوشی 6170 دارای صفحه ای كاملا مستطیلی شكل بوده و دكمه های گوشی نیز همه به یك اندازه می باشد . سایز هر یك از این دكمه ها ، 11x9 میلیمتر می باشد و شما هنگام فشار دادن آنها ، حس خوبی خواهید داشت .

 

image

 

قسمت كلید های كاربردی دستگاه ، مثل كلید های جهتی ، حالت همیشگی دستگاه های نوكیا را دارد . به عنوان مثال یك  كلید حركت چهار طرفه ، با دكمه تائید در وسط ، و دو كلید دسترسی به منوها ، مثل دیگر گوشی ها می باشد . این كلید دستیابی به منوها با دكمه های رد و تائید تماس ، هر دو ، روی یك كلید در بالا و پائین آن قرار گرفته اند .

 

image

 

با استفاده از كلید جهتی 4 طرفه ، می توانید به تمامی كاربری ها ، در منو دست پیدا كنید . به عنوان مثال با استفاده از آنها به دفترچه تلفن ، پخش پیام ها و یا دوربین دستگاه وارد می شوید . بر خلاف گوشی های قبلی كه با فشار دادن دكمه جهتی سمت راست به تقویم وارد می شدید ، در این گوشی با این عمل ، می توانید وارد بخش بی سیم PTT شوید . همچنین  می توانید ، كلید سمت راستی دستگاه را جهت ورود به یكی از كارایی های منو تنظیم نمائید و كلید سمت چپ نیز جهت ورود بهGo to  می باشد .

دكمه های دستگاه شما ، با نور آبی روشن می شود و خط روشن لبه صفحه كلید در شب ، بسیار جلوه نمایی می كند .

 

image

 

دوربین (Camera) :

دوربین این دستگاه دارای رزولوشن 480×640  پیکسل بوده ، كه كمی پائینتر از حد انتظار می باشد و قابلیت بزرگنمایی دیجیتال تا 4 مرحله را دارا می باشد ؛ برای عكس برداری ، می توانید 2 رزولوشن را انتخاب نمائید . همچنین كیفیت تصاویر در سه حالت خوب ، متوسط و پائین قابل انتخاب است . دوربین شما دارای قابلیت عكسبرداری در شب می باشد و به تایمر نیز مجهز است .

كیفیت تصاویر متوسط بوده و با دوربین های VGA ، قابل مقایسه است . تصاویر گرفته شده دارای لبه های تیره و نامعلوم هستند كه احتمالا به علت تاثیر نور بر روی پوشش شیشه ای لنز دوربین می باشد . شما قابلیت ضبط فیلم را نیز با گوشی دارید  اما رزولوشن فیلم پائین بوده و در حد 96×128 پیكسل است و طول آن بستگی به حجم حافظه شما دارد .

سیستم و توانایی حافظه دستگاه ، تا حدی عجیب می باشد ؛ دستگاه حافظه ای بالغ بر 2.2 مگا بایت را نشان می دهد كه كمی مشكوك به نظر می رسد ، چون نوكیا از چنین حافظه ای در هیچ یك از گوشی های دیگر استفاده نكرده است .

كارایی های 6170 شبیه به تولیدات سری 40 می باشد و تنها تصاویر و قسمت های گرافیكی آن دستخوش تغییر شده است . آن هم به علت افزایش اندازه صفحه نمایش می باشد .

وضعیت صدا در هنگام صحبت تلفنی متوسط می باشد كه این خصلت گوشی های نوكیا است . شما همچنین قابلیت ضبط صدا را در حین مكالمه دارید ، این عمل با انتخاب عملیات ضبط ، بوسیله دكمه Context انجام می پذیرد . زمانی كه گوشی شما بسته است و زنگ می خورد ، با فشار دادن دكمه كناره دستگاه می توانید زنگ آن را قطع نمائید .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

دفترچه تلفن گوشی شما قابلیت ذخیره 500 شماره را خواهد داشت . شما می توانید  نام افراد را در گروه های موجود در گوشی ذخیره نمائید . همچنین شما قابلیت قرار دادن تصویر را بر روی اطلاعلات هر فرد را دارا می باشید . گوشی از سیستم صوتی پلی فونیك مناسب و منحصر به فردی برخوردار است و این ارتقاء كیفیت كاملا مشهود می باشد . شما قابلیت اجرای فایل های MID و AAC را به عنوان زنگ دارید .

این گوشی پس از 5140 ، دومین گوشی است كه سیستم بی سیم را پشتیبانی می كند (PTT) .

 

پیام ها (Messages) :

سیستم پیام های نوشتاری و تصویری در گوشی مانند دیگر گوشی ها می باشد و برای نوشتن SMS شما قابلیت انتخاب 2 فونت را خواهید داشت كه در اندازه با یكدیگر متفاوت می باشند . شما در تصاویر می توانید اندازه و انواع مختلف نوشتار در قسمت پیام ها را مشاهده نمائید .

 

image

 

image

 

شما در این گوشی از یك Organizer ساده همانند دیگر گوشی ها بهره می جوئید كه در گوشی های سری 40 متداول  می باشد . در این گوشی ، قابلیت ضبط صدا تا 3 دقیقه نیز موجود است .

گوشی 6170 قابلیت های تحت Java را نیز پشتیبانی می نماید (MIDP 2.0) كه دو بازی و دو كارایی تحت این برنامه در گوشی موجود می باشد : یك مسابقه ماشین ، یك پازل ، مترجم و ساعت .

 

و در نهایت :

به هر حال باید خاطر نشان كنیم كه گوشی 6170 ، به نسبت قیمتش ، یك گوشی بسیار مجهز و مناسب است .

در این گوشی شما از صفحه نمایش بزرگ ، ساختاری محكم و فلزی و دكمه های جهتی راحت ، استفاده نمائید .

می توان گفت ، چند مورد از نقایص گوشی ، عدم پشتیبانی بلوتوث ، عدم وجود رادیو ، عدم قابلیت اتصال كارت حافظه و پخش كننده MP3 می باشد و شاید تنها موبایل كه این تجهیزات را نیز دارد 6230 باشد .

شاید یكی از مدل های كه بتواند تا حدی با این گوشی رقابت نماید 7270 باشد ؛ همچنین SL65 زیمنس هم به همین حد می باشد . بعد از اینها V600 و V80 موتورولا خود را در این صف رقابت قرار داده اند .

نوكیا 7200 برای خانم های پولدار طراحی شده بود . بعد از آن گوشی 6170 از قابلیت بالاتری برخوردار بود ، ضمن اینكه قیمت پائین تری نیز داشت .

 

مزایا

- طراحی

- بدنه ی فلزی

- صفحه نمایش بزرگ و با كیفیت

نقایص

-  گوشی به علت روشن بودن رنگش ، سریع كثیف می شود

-  وزن اضافه تر نسبت به دیگر مدل ها

-  حافظه كم

-  عدم پشتیبانی بلوتوث

-  عدم پخش MP3

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۷
آخیییییییییییییی اولین گوشی بود که داشتم هنوزم دارمش یادگاری نگهش داشتم. یعنی تو دوران خودش بی نظیر و فوق العاده باکلاس بود:)

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۷
آخیییییییییییییی اولین گوشی بود که داشتم هنوزم دارمش یادگاری نگهش داشتم. یعنی تو دوران خودش بی نظیر و فوق العاده باکلاس بود:)

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۳
این اولین گوشی من بود واقعا عالی بود.8 سال پیش دوم دبیرستان بودم که این را هدیه گرفتم