Nokia 6100

اطلاعات این گوشی ، پیش از ورود آن به بازار ، پخش شده و حتی شایعاتی نیز در رابطه با آن ایجاد شده بود.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
NOKIA 6100

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

- راهنمای مصرف كننده

- CD نرم افزار

- شارژر

- باتری

 

اطلاعات این گوشی ، پیش از ورود آن به بازار ، پخش شده و حتی شایعاتی نیز در رابطه با آن ایجاد شده بود كه حتی هنوز هم پس از ورود این گوشی به بازار صحبت هایی در این مورد می شود ، ما سعی داریم با بیان توانمندی های این گوشی ، آن ها را مرتفع سازیم .

بیشتر مقایسه ها ، مابین سه مدل 6100 ، 6610 و 7210 انجام می شود .

 

image

 

در تولید این گوشی از سیاست تولید 7210 و 6610 استفاده شده است و باعث عدم تفاوت كارایی های داخلی کل این دو گوشی با هم گردیده است ، البته 6100 ، تفاوت فراوانی ، چه از لحاظ طراحی و چه از نظر نرم افزاری با آنها دارد .

ابعاد گوشی 102x44x13.5 میلمتر است ، ضخامت گوشی 4 میلیمتر كاهش یافته است و در آن از باتری BL-4C از نوع Li-Ion استفاده شده است .

طبق گفته سازنده ، مدت زمان كاركرد باتری در حالت استند بای ، 150 تا 320 ساعت می باشد و 6 ساعت مکالمه را تحمل خواهد كرد ؛ كه شباهت زیادی با 6610 و 7210 دارد ، البته زمان مكالمه یك ساعت افزایش یافته است .

آزمایش نشان می دهد كه گوشی با 45 تا 50 دقیقه صحبت و 20 تا 25 دقیقه استفاده از برنامه های گوشی ، تا 4 روز كار می كند . شما برای شارژ كامل دستگاه ، یك ساعت و نیم  زمان لازم خواهید داشت .

 

image
 

وزن گوشی 76 گرم است ، و در مقایسه با رقیبان ، گوشی سبكی است . قاب گوشی به خوبی روی گوشی محکم شده است ولی اگر کمی آن را فشار دهید کمی دارای لقی می شود و در جای خود بازی می کند . گوشی شما از قاب های قابل تعویض استفاده می كند که شش رنگ مختلف آن در بازار موجود می باشد .

صفحه نمایش گوشی ، شبیه به 6610 است و قابلیت نمایش 4096 رنگ با رزولوشن 128×128 پیكسل را داراست . در صفحه نمایش جای نمایش پنج خط نوشته و 1 خط برای دیگر اطلاعات و توضیحات نیز می باشد . در هنگام نوشتن SMS نیز قادر به دیدن 8 خط نوشته و 2 خط اطلاعات دیگر خواهید بود .

 

image

 

صفحه نمایش خوانا بوده ، ولی در نور مستیم خورشید كم رنگ می شود و برای خواندن ، دچار مشكل خواهید شد ؛ ولی در نور مصنوعی ، حتی اگر زیاد هم باشد ، مشکلی نخواهید داشت .

صفحه كلید این گوشی از نظر شكل ، قیافه و اندازه ، تفاوت زیادی با گوشی های دیگر دارد . كلید های چند منظوره در زیر صفحه نمایش واقع شده اند و کار با كلیدهای شماره دار ، هنگام شماره گیری بسیار راحت و آسان می باشد .

كلید های ردیف چپ و راست ، داخل دستگاه فرورفته اند و به همین دلیل وارد كردن متن ، با آنها خیلی آسان نیست . میزان روشنایی نور صفحه کلید دستگاه ، مناسب بوده و آبی رنگ است . در سمت چپ گوشی ، كلید های تنظیم صدا ، و در سمت راست هم ، محل قرارگیری مادون قرمز (Infrared) می باشد كه سوراخ بلند گو نیز همانجا قرار گرفته است .

در پائین گوشی ، پورت pop و محل اتصال شارژر تعبیه شده است .

گوشی ، صدای استریو  به شما نخواهد داد زیرا منبعی همانند رادیو و یا پخش کننده ی موسیقی برای پخش صدای استریو در این گوشی موجود نمی باشد ، ولی كیفیت صدای آن بسیار عالی است .

 

منوها (Menu) :

توانایی های گوشی ، مثل 6610 و 7210 می باشد و می توانید جزئیات گوشی  را در بررسی تخصصی آنها ببینید ؛ ما در اینجا تنها به تفاوت ها خواهیم پرداخت :

آیكن های منوی اصلی ، تغییر كرده اند و یك كارایی جدید به نام كیف پول الكترونیكی به گوشی افزوده شده است .

یک بازی ، برنامه های Java ، مانند برنامه های تبدیل واحد و ساعت جهانی نیز در گوشی موجود می باشد .

 

و در نهایت :

ویبره گوشی ، در حد متوسط است . صدای زنگ گوشی ، قوی تر شده و به خوبی شنیده می شود . كیفیت برقراری ارتباط و صدای بلندگوها در هنگام صحبت كاملا خوب است . تنها تفاوت گوشی شما ، با دو رقیبش ، نبود رادیو FM است .

طراحی این گوشی ، بسیار زیبا بوده و وزن و ابعاد آن هم كم شده است .

 اگر محصولات نوكیا را می پسندید و نیازی به رادیو ندارید 6100 را حتماً به شما توصیه می كنیم .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)