Nokia 5140

نوكیا 5140 ، یكی دیگر از گوشی هایی است كه در خطوط تولید نوكیا ، به زیبایی کارایی های جانبی آن اهمیت داده شده است .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Nokia 5140

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-   شارژر

-  راهنمای مصرف كننده

-  هدست

- باتری  

 

نوكیا 5140 ، یكی دیگر از گوشی هایی است كه در خطوط تولید نوكیا ، به زیبایی  کارایی های جانبی آن اهمیت داده شده است . این گوشی دارای طراحی بسیار مناسب  به همراه قابلیت هایی جالب ، مثل قطب نما (Compass) و دوربین فیلمبرداری است . ولی اگر از این مزایا بگذریم ، این گوشی یكی دیگر از تولیدات سری 40 می باشد و بس .

كارایی ها و آنچه درون این گوشی می باشد ، بسیار گسترش یافته است ، آنچنان كه هر لحظه امكان گم شدن ، بین منوها وجود دارد ؛ البته گوشی های هم مدل با این گوشی نیز در ابتدا همینطور بودند .

با نگاهی گذرا به این گوشی ، می توان پدر و نیاكان او را ، گوشی نوكیا 5210 معرفی نمود . تمامی این گوشی ها در شرایط سخت آزموده شده اند و برای افراد جوانتر با فعالیت های سخت و خاص ساخته شده اند ؛ مثل سونا ، گلف ، زمین فوتبال و گذراندن یك مرخصی در جنگل و یا ساحل دریا !

البته ، این بدین معنا نیست كه این گوشی ها برای شنا كردن ، كارهای ساختمانی و ضربه های آن ، انفجار و غیره ساخته شده باشد ؛ ولی باید بدانید كه به عنوان مثال ، یك قطره آب و یا افتادن گوشی به زمین و ... ، خیلی برای گوشی شما مضر نیست .

 
محافظت :

به هر حال ، قاب روی دستگاه ، ضد آب نشان می دهد ؛ البته نباید صد در صد روی آن حساب باز كنید . مقاومت دستگاه در واقع طبق آنچه استفاده كنندگان در رابطه با آن می گویند ، این است كه در برابر گرد و خاك و ترشح مایعات ، مقاوم می باشد و باید نسبت به این مطلب اطمینان داشته باشید .

در قسمت بالای دستگاه ، جایی را برای اتصال هندزفری می یابید و همچنین اسپیكر ها (بلندگوها) و چراغ قوه نیز در این قسمت قرار گرفته است ؛ كه البته آب از این طریق می تواند وارد دستگاه شود . ولی این مسئله ، اصلا برای دستگاه شما مضر نیست ، چراكه تمام قسمت های الكترونیكی با یك پوشش پلاستیكی محافظت شده است و آب به هیچ جایی وارد نخواهد شد .

بلندگو  و صفحه نمایش هم توسط پلاستیك مرزبندی شده و نوارهای موجود روی دستگاه ، قابلیت ایستایی دستگاه به سمت پائین را به آن می دهد .

 

image

 

باتری دستگاه نیز در پوشش ضد آبی قرار گرفته است . این پوشش پلاستیكی نازك  باید با ناخن از روی باتری برداشته شود تا بتوان باتری را بیرون آورد .

گوشی می تواند ، 5 روز را در حالت استندبای روشن بماند و شارژ كامل آن 2 ساعت به طول خواهد انجامید . محل اتصال شارژر هم زیر یك پوشش پلاستیكی كنار پورت پاپ (Pop) می باشد.

 

image
                    
image

 

 قاب دستگاه از یك جنس نیمه شفاف ساخته شده است كه در سایز و رنگ های مختلف یافت می شود . كناره های قاب از جنس پلاستیك می باشد كه گوشی را از ترشح و خراش محافظت می نماید . كلید ها نیز در خطر نخواهند بود چرا كه در صورت خرابی پوشش قاب ، قابل تعویض است . البته قابل ذكر است كه شكستن این پوشش كاری بس دشوار است !

 

image

 

 

image
               
image

 

 

وقتی كه  گوشی 5140 را ببینید ، مطمئنا دو مورد نظر شما را به خود جلب خواهد نمود ؛ اولی ، تراز حبابی موجود در بالای گوشی است كه بهترین وسیله برای كالیبره كردن قطب نما می باشد ؛ و دومی یك قطب نمای كلاسیك ، كه جهت را به شما نشان می دهد . نه فقط به صورت گرافیكی ، بلكه به صورت عددی با مقیاس درجه ؛ و شما می توانید مسیر خود را تعیین نمائید و با قرار دادن آن در مسیر مشخص ، راه را گم نخواهید كرد .

 

image

 

 

image

 

به غیر از قطب نما ، یكی دیگر از ابزار آلات مهم گوشی ، چراغ قوه است كه در مدل های 5100 و 1100 موجود است ؛ وقتی كه كلید خود را شب هنگام در كوچه گم كرده باشید ، به سودمندی این قسمت پی خواهید برد . همچنین در گوشی از وجود یك دماسنج نیز بهره می جوئید كه البته ، بسیار خوش دست و راحت می باشد ، ولی نه خیلی دقیق . مثلا در فضایی كه دما 20 درجه سانتی گراد است ، احتمالا گوشی شما دمای بین 22 تا 27 درجه را نشان خواهد داد و این ، یعنی كمی آن را از بدن خود دور كنید !

صداسنج ، یكی دیگر از اضافات موجود در گوشی است كه البته استفاده های خاص تری را می طلبد . به عنوان مثال ، می توانید قبل از خواب آن را با دسی بل صوتی ، خاصی ، مثلا 70 تنظیم نمائید ؛ در صورتی كه سرو صدای اطراف از آن بالاتر رود ، مثلاً كسی وارد شود ، گوشی با زنگ زدن شما را باخبر خواهد كرد .

 

image

 

در مقایسه با گوشی نوكیا 5100 ، صفحه كلید 5140 كمی نرم بوده و اندكی لمس ، كافی است تا بتوانید متن های خود را وارد نمائید . در حالی كه 5100 سابقه درخشانی در این مورد نداشته است .

كلیدهای دستیابی به منو ، كمی بالاتر و همچنین سخت تر می باشند . نكته دیگر این كه كلید های سبز و قرمز برای دریافت و قطع مكالمه هستند و كمی بالاتر تعبیه شده است . همچنین دكمه های جهت دار در پنج طرف به حركت شما كمك خواهد نمود .

 

image

 

صفحه نمایش های 128x128 پیكسل و رزولوشن كم ، دیگر از رده خارج شده اند ، با این حال ، صفحه نمایش گوشی شما CSTN با 4096 رنگ بوده و تقریبا از رده خارج است . به عنوان مثال سامسونگ از صفحه نمایش های بهتری استفاده نموده است .

شما قابلیت مشاهده 8 خط SMS را در گوشی خود دارید كه البته در این حالت واقعا ریز می باشد ؛ و شاید این صفحه نمایش برای پنج خط حالت بهتری باشد .

نه تنها اندازه ، بلكه كیفیت صفحه نمایش هم ، رضایت كامل را ایجاد نمی كند . رنگ صفحه كاملا سفید نبوده و بیشتر فضایی پائیزی را تداعی می نماید . دكمه های حركتی دستگاه كمی كند هستند . گالری عكس ها نیز رضایت شما را جلب نخواهد نمود.

البته می دانیم كه این تفاوت در سری 40 می باشد ؛ ولی باید یادآور شویم كه گوشی های رقیب این كندی را ندارند . به هر حال دكمه های حركتی این گوشی خیلی موفق نبوده اند ، آیكن ها نیز خیلی جذاب و منحصر به فرد نیستند . خیلی اوقات نمی فهمید كه آیكن شما برای چه كارایی قرار داده شده است .

با مقایسه 5100 و این گوشی ، می بینید كه از تكنولوژی كاملا یكسانی برخوردار هستند . و در تمامی نكات اعم از باتری ، طول عمر ، كارایی ها ، منوها ، صفحه نمایش و ..... یكی می باشند . فقط در چند مورد با هم تفاوت دارند به عنوان مثال ، شما در دفترچه تلفن  5140 می توانید 500 شماره را ذخیره كنید ولی در 5100 این تعداد فقط 300 عدد بود .

شما می توانید از ملودی های MIDI با كیفیت عالی استفاده كنید و آنها را از كامپیوتر خود به گوشی تان انتقال دهید و همچنین قابلیت پاك كردن و جابجایی اطلاعات و ملودی های استاندارد موجود در گوشی را نیز خواهید داشت . در صورت استفاده از هندزفری می بایست از كنترل صدای خودكار استفاده كنید كه در 5100 این امكان وجود نداشت .

یكی دیگر از پیشرفت ها نسبت به 5100 وجود پروتکل های توسعه یافته Pop3 / SMTP و ساختار E-mail می باشد كه دارای برنامه Java است و كارایی آن شبیه به آنچه در 6820 و 6230 می باشد ، است .

برای زنگ بیداری نیز می توانید از رادیو استفاده كنید ، این زنگ دستگاه حتی در حین خاموشی آن نیز كار خواهد نمود .

یك كارایی دیگر ، ضبط صدا می باشد كه تا 3 دقیقه می توانید داشته باشید و تعداد آن بستگی به حافظه دستگاه دارد .

 

image

 

یك دوربین هم بر روی دستگاه شما ، قابلیت عکس برداری و فیلم برداری دارد . مدت ذخیره یك فیلم 18 ثانیه و قابل ارسال از طریق MMS است . كیفیت دوربین دستگاه ، نه بدتر و نه بهتر از دیگر گوشی های با دوربین VGA می باشد . البته باید گفت كه تعادل رنگ ها در آن رعایت شده و رنگ ها بدرستی همان چه هستند در آن ذخیره می شوند . دوربین دارای زوم دیجیتال بوده، همچنین امکان عكسبرداری در شب ، تنظیم رنگ و شفافیت تصاویر ، بسته شدن اتوماتیك پوشش ، ارسال عكس ها از طریق مادون قرمز (Infrared) و MMS میسر می باشد .

شما می توانید از تكنولوژی Push to talk نیز استفاده نمائید كه یكی از آخرین نوآوری های نوكیا می باشد . البته در صورتی كه سرویس آن در كشور شما ارائه گردد .

این گوشی یك انتخاب مناسب برای اتصال به اینترنت می باشد ؛ گوشی به شما امكان اتصال سریع با GPRS را می دهد و همچنین در صورت پشتیبانی شبكه شما از EDGE می توانید از سرعت بالایی نیز می توانید برخوردار شوید .

این گوشی می تواند جای یك مودم با سرعت 177 كیلو بایت ، برای شما كار كند .

شما همچنین از حافظه داخلی بالاتری برخوردارید یعنی ارتقایی از 725 كیلوبایت تا 4 مگا بایت . و این برای آنهایی كه اغلب از دوربین استفاده می كنند بسیار مناسب بوده و شما می توانید عكس افراد را در دفترچه تلفن خود به راحتی و به تعداد داشته باشید و برای كارایی های Java تا 2 مگا بایت جا خواهید داشت . البته نگران نباشید ، چون اكثر كارایی ها حداكثر 128 كیلو بایت می باشد .

 

و در نهایت :

نوكیا 5140 یك گوشی مجهز ، مناسب و بسیار خوب بوده و بسیار كاربردی تر از 6610i می باشد . یكی دیگر از مزایای آن اضافه های موجود در گوشی می باشد . البته شاید بهتر بود ، صفحه كلیدی راحت تر و صفحه نمایشی واضح تر را در این گوشی در اختیار داشتیم .

اگر به دنبال گوشی مقاومی هستید ، باید گفت : انتخاب مناسبی را داشته اید .

 

نكات مثبت و تجهیزات :

-  بالا بردن استحكام

-  یك قطب نمای كلاسیك ، دما سنج و صداسنج

-  دوربین VGA با تعادل مناسب رنگی

-  EDGE و سیستم PTT

 
نكات منفی :

-  صفحه نمایش خارج از رده 4000 رنگی

-  عدم راحتی كامل صفحه كلید

-  حركت آرام و كند در منوها

 

همان طور که مشاهده می کنید ، این گوشی در بین گوشی های سری 40 مقام دوم را کسب نموده است :

 

Phone model

Rating

Nokia 6230

Excellent (93 %)

Nokia 5140

Excellent (87 %)

Nokia 7600

Excellent (87 %)

Nokia 6220

Excellent (87 %)

Nokia 6820

Excellent (87 %)

Nokia 7200

Excellent (86 %)

Nokia 6610i

Excellent (84 %)

Nokia 7250i

Excellent (83 %)

Nokia 7250

Excellent (83 %)

Nokia 6100

Excellent (82 %)

Nokia 7210

Excellent (81 %)

Nokia 6610

Excellent (81 %)

Nokia 5100

Satisfying (80 %)

Nokia 3200

Satisfying (79 %)

Nokia 6800

Satisfying (76 %)

Nokia 3100

Satisfying (75 %)

Nokia 3300

Satisfying (74 %)

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)