Nokia 3200

نوكیا ، هیچ گاه نخواسته در میدان تولید از رقیبان خود جا بماند . پس تصمیم به ساخت یك گوشی مخصوص جوانان گرفت .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 3200

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  شارژر

- راهنمای مصرف كننده

- دو صفحه تصویر دار قابل تعویض برای قاب گوشی

- 10 برگه مخصوص جهت چاپ تصاویر دلخواه روی آنها برای قاب گوشی

- بندآویز مچ

 

نوكیا ، هیچ گاه  نخواسته در میدان تولید از رقیبان خود جا بماند . پس تصمیم به ساخت یك گوشی مخصوص جوانان گرفت . مدل های 3000 مدل هایی است كه با امكاناتی كافی از قیمت پائین تری نیز برخوردار است  . گوشی های این مدل شباهت زیادی با 7250i دارد . مهندسین تصمیم گرفتند همان مسیر قبلی را ادامه داده و دوباره دچار چرخه تولید نگردند . این مدل مهیج با شكل و طراحی مخصوص جوانان به بازار آمد و این در حالی است كه از لحاظ نرم افزاری کمی ارتقاء یافته بود .

یك طلق شفاف برای قاب دستگاه استفاده شده است كه با طرح های شاد و فریبنده زیبا تر گردیده است . قسمت جلوی قاب از پلاستیك نرم و طلقی می باشد و حالت برش داده شده روی آن كاملا مشهود و چهره ای منحصر به فرد را به گوشی داده است .

هر دو قاب جلو  و عقب گوشی ، قابل جابجایی هستند .

گوشی هایی كه قاب قابل تعویض دارند ، معمولا یكی از دو مشكل زیر را دارا هستند :

یا این قاب ها بسیار سخت در می آیند و یا مثل در های قدیمی جیر جیر می كنند .

در این گوشی ، هر قاب دارای برگه تصویر می باشد ؛ نوكیا برای شما سه برگه آماده كرده و مابقی برگه ها سفید رنگ بوده و شما می توانید به دلخواه ، تصویری یر روی آنها چاپ نموده و روی گوشی قرار دهید . این تصاویر به گونه ای هستند كه از هر زاویه ، تصویر متفاوتی را نشان می دهند .

 

image

 

 

image

 

 

البته اگر بخواهید برای گوشی یك تصویر جدید بسازید به یك قیچی ، كمی مجله و مقداری لوازم دیگر نیاز دارید تا تعداد زیادی تصاویر متنوع درست كنید .

پاناسونیك نیز مدلی را با خصوصیات نزدیك به این گوشی با نام GD67 به بازار عرضه نمود که قابلیت گذاشتن تصاویر مختلف را در زیر طلق قاب خود داشت .

در یك آزمایش ، گوشی نوكیا به جوان 15 ساله ای داده شد و او عكس یك BMW را در یك طرف و عكس گروه دختران تاتو (Tato) را در سمت دیگر قرار داد . البته تعداد زیادی از مصرف كنندگان ، گوشی را بدون قرار دادن تصویر ترجیح می دهند كه در این حالت گوشی ، قیافه ای ساده خواهد داشت .

پلاستیك روكش آن نرم و صاف بوده و در حركات سریع دچار خراش می گردد ؛ از این رو یك قاب یدكی برای جلو و عقب دستگاه لازم می باشد . بهتر است وقتی گوشی را در جیبتان می گذارید ، كلید و یا اشیاء تیز در كنار آن قرار ندهید .

 

image
 

 

قرار دادن این گوشی در كیف چرمی ، ایده مناسبی نیست ؛ چون تمام تلاش طراحان كه برای ظاهر گوشی بوده است را بی مورد دانسته اید . به همین علت آویز مچ بند ، در بسته شما موجود است كه از قسمت بالای گوشی به آن متصل می شود .

صفحه نمایش شما ، قابلیت نشان دادن 4096 رنگ با رزولوشن 128×128 پیكسل را دارد . 5 خط متن در آن قابل خواندن می باشد . 2 خط هم برای اطلاعات دیگر موجود است . وقتی گوشی را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید ، رنگ صفحه مات خواهد شد كه البته خوانا خواهد بود ؛ در تصاویر پس زمینه مات و تاریك ، چون رنگ سرویس ها و منوها هم تیره است ، خواندن آنها غیر ممكن خواهد شد و كار با دستگاه را سخت خواهد كرد .

 

image

 

یكی از مزایای گوشی ، نشان دادن ساعت و تماس های از دست رفته (Missed call) در حالت استندبای روی صفحه نمایش می باشد كه باعث ذخیره انرژی دستگاه می شود و به مصرف كننده هر لحظه امكان باز كردن قفل صفحه كلید را برای دیدن این اطلاعات نخواهد داد . صفحه كلید شما از حالت جذابی برخوردار می باشد . به خصوص زمانی كه چراغ پس زمینه آن روشن باشد . كاراكترهای موجود بر روی كلید ها كاملا خوانا هستند .

 

image
 

 

دكمه ها دو به دو كنار یكدیگر قرار گرفته اند كه این حالت برای كلیدهای حركتی خوب و مناسب است ، ولی برای صفحه كلید خوب نخواهد بود ، چرا كه باعث می شود اشتباه در فشار دادن دكمه ها زیاد شود و این مشكل صفحه كلید در بازی ها بیشتر  بارز خواهد بود .

دوربین موجود در این دستگاه در پشت گوشی قرار گرفته است و دارای روزولوشن CIF) 288×352 پیكسل) می باشد و قاب پشت گوشی برای لنز مانند یك پوشش محافظ عمل خواهد كرد . اگر قاب را بیرون آورید خواهید دید كه دوربین درست در بدنه گوشی جای گرفته است .

باتری دستگاه از جنسLi-Ion با گنجایش 780 mAh و از نوع BLD-3 می باشد و برای خیلی از گوشی ها متداول گردیده است . طبق نظر سازنده 250 ساعت در حالت استندبای و 4 ساعت صحبت را تحمل كرده و گوشی را روشن نگه می دارد .

در یكی از آزمون ها گوشی 3 روز با 45 دقیقه صحبت و 25 دقیقه بازی روشن ماند . شارژ كامل دستگاه یك ساعت و نیم به طول می انجامد .

صدای زنگ دستگاه از پهلوی سمت چپ آن به گوش می رسد و میزان صدای آن بیشتر از مدل های اول سری 40 است .

یك چراغ قوه نیز در زیر گوشی تعبیه شده است و برای روشن شدن آن كافی است دكمه * را فشار داده و نگه دارید . این چراغ به خودی خود بسیار درخشنده می باشد و در یك خیابان تاریك به درد شما خواهد خورد .

 

image
 

 

شاید 3200 به عنوان یكی از گوشی های منحصر به فرد گروه 3000 باشد كه مجددا از مادون قرمز (Infrared) در آن استفاده شده است و با این تكنولوژی از امتیازات فراوانی برخوردار است .

با وجود این سیستم دیگر لزومی برای داشتن سرویس های GPRS و MMS برای ارسال عكس بین گوشی ها نمی باشد .

وزن دستگاه 90گرم و دارای ابعاد 107.5x45.1x20.8 میلیمتر می باشد .

 

منوها (Menu) :

در این بخش نوكیا ، از آیكن هایی با تصاویر متحرك استفاده نكرده است و شاید علت این مطلب پائین آوردن قیمت گوشی باشد!

معرفی لیست ها توسط گوشی ، مثل دیگر گوشی های نوكیا است و می توانید طریقه نشان دادن آن را به صورت ماتریسی در یك ماتریس 10 تایی نشان دهید كه در هر ردیف سه آیكن موجود است و ردیف نهایی نیز دارای یك آیكن می باشد .

 

image
                      
image

 

می توانید 10 مورد نیز برای بخش Go to  گوشی قرار دهید . حافظه دستگاه هم به طور مشترك بوده و میزان آن یك مگا بایت است .

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

برای هر فرد شماره های مختلفی را می توان ذخیره نمود كه اولین شماره به طور پیش فرض تعیین می گردد و بقیه شماره ها بعداً ویرایش می شود . برای هر نام می توانید یك تصویر قرار دهید ؛ كپی عكس به پوشه مخصوص منتقل می شود و برای عكس اصلی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و این یكی از مزایای گوشی می باشد . البته كیفیت تصاویر مناسب نخواهد بود .

آدرس اینترنتی و یك سری نوشته كوتاه هم به شماره تلفن اضافه می شود . شما در این قسمت از مزایای گروه بندی تماس ها نیز می توانید بهره بجوئید و قابلیت ذخیره 50 شماره گیری صوتی را نیز خواهید داشت .

 

پیام ها (Messages) :

كار كردن با دكمه های گوشی برای تایپ SMS مقداری سخت می باشد و شاید وجود T9 در این دستگاه خیلی مفید به نظر برسد . گوشی شما دارای 10 تصویر گرافیكی سیاه و سفید می باشد كه خیلی جدید هم نیستند . گوشی قابلیت ذخیره 50 پیام SMS را دارد كه طول هریك حداكثر 885 كاراكتر برابر 6 پیام می باشد . شما قابلیت ارسال MMS با ساخت صفحاتی رنگی ، نوشتاری و عكس دار را تا 100 كیلو بایت خواهید داشت .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . كه در هریك جای 10 تماس می باشد .

 

تنظیمات (Settings) :

در این قسمت شما می توانید تصاویر پس زمینه ، كنتراست ، رنگ حاشیه و منوها و قفل خودكار دستگاه را تنظیم نمائید. همچنین تنظیم پروفایل ها نیز اعم از نوع زنگ ، ویبره دستگاه و هشدار دهنده SMS در این بخش امكان پذیر است .

صافی و فیلتر تماس ها نیز برای اولین بار در این گوشی توسط نوكیا ارائه شده است كه در صورت تنظیم ، تنها با تماس های موجود در دفترچه تلفن گوشی زنگ خواهد خورد .

 

گالری (Gallery) :

تمام فایل های مختلف اعم از صوتی و تصویری در این قسمت موجود می باشد .

یك سری ClipArt نیز بر روی دستگاه از طرف نوكیا به شما هدیه داده شده است . شما در این قسمت می توانید اندازه عكس ها را تغییر داده و یا اضافه آنها را قیچی كنید .

 

image
                         
image

 

 یك بخش حفاظت از كپی رایت نیز در این قسمت موجود است كه برای لوگوها و زنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد و تصاویر حفاظت شده قابل انتقال نیستند و تنها می توانید آنها را پاك كرده و یا اینكه در گوشی از آنها استفاده كنید .

 

فایل های صوتی و تصویری (Media) :

این قسمت دارای سه بخش می باشد : رادیو ، دوربین و ضبط خبرنگاری

در بخش رادیو شما می توانید از هندزفری استفاده كنید كه نقش آنتن را نیز ایفا می كند و شما برای هر ایستگاه رادیویی می توانید نام گذاری هم انجام دهید و از طریق بلندگو ها نیز می شود به رادیو گوش داد كه كیفیت بالایی نیز دارد .

دوربین که دو روزلوشن را در اختیار شما خواهد گذاشت 288×352 و 96×80 پیكسل . صدای دوربین بعد از عكس برداری به گوش می رسد . كیفیت تصاویر با یك تصویر عالی فاصله ی زیادی دارد . شما قابلیت عكس برداری در شب را نیز دارید و فایل ها با پسوند Jpeg دخیره خواهند شد . بعد از انتقال تصاویر به كامپیوتر ، كیفیت آنها بهتر خواهد شد و هنگام استفاده از مادون قرمز (Infrared) نیز بهتر است از نرم افزار گوشی استفاده كنید .

بخش ضبط خبرنگاری نیز قابلیت ضبط تا 1 دقیقه را به شما خواهد داد كه می تواند با پسوند AMR به پیام های MMS ملحق گردد یا از آن به عنوان صدای زنگ استفاده نمایید .

 

image

 

تنظیم كننده (Organizer) :

این كارایی شبیه به آنچه در دیگر گوشی ها وجود دارد ؛ می باشد ، مثلا نوكیا 6610 كه قابلیت ذخیره 50 تا 100 ورودی را دارد كه بستگی به طول آنها خواهد داشت . پیام های قدیمی هم به طور خود كار حذف می گردند .

5 رویداد ملاقات ، تماس ، تولد و به یاد آورنده را می توانید به گوشی بیافزائید و به هریك ، یك هشدار صوتی نیز اضافه نمائید .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

این بخش بسیار آسان بوده كه رادیو نیز می تواند برای آن تنظیم گردد . ولی حواستان باشد كه در این مواقع هندزفری را به آن متصل نگه دارید .

 

كارایی ها (Application) :

این بخش دارای 2 زیر منو شامل بازی و مجموعه Collection است كه یكی از كارایی های Java مثل تبدیل واحد و ساعت جهانی را مشاهده می كنید . 2 بازی در بخش دیگر به نام های Bounce و Virtual me موجود است .

 

image

 

سرویس ها (Services) :

در این قسمت از Wap browser ویرایش 2 استفاده خواهید كرد .

 

و در نهایت :

كیفیت زنگ دستگاه بسیار عالی و از نوع پلی فونیك است ، ولی كیفیت آن پائینتر از گوشی های كره ای می باشد . كیفیت ویبراتور متوسط است و گاهی اوقات احساس آن در جیب پالتو مشکل خواهد بود .

شاید بهتر بود به جای EDGE در این گوشی از GPRS class 1.0 استفاه می شد .

به هر حال كیفیت ها كمی بستگی به محیط اطراف نیز دارد و به طور خودكار صدای مكالمه ، بسته به شلوغی اطراف كم و زیاد می شود كه یكی از مزایای گوشی های نوكیا می باشد .

آنتن دهی گوشی نیز بسیار مناسب بوده و خاطر نشان می كنیم كه این گوشی برای جوانان تولید شده است .

مهم ترین رقبای این گوشی E365 موتورولا و MC60 زیمنس و 735 آلكاتل می باشند .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)