خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تلفن همراه Samsung Galaxy W 18150

بررسی تخصصی تلفن همراه Samsung Galaxy W 18150

سری گوشی های گالاکسی اس تمام توجهات را به خود جلب کرده است با این حال سری گالاکسی W18150 سامسونگ هم علاقه مندان زیادی دارد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۱۰/۱۵

بررسی تخصصی تلفن همراه Samsung Galaxy W 18150

سری گوشی های گالاکسی اس تمام توجهات را به خود جلب کرده است با این حال سری گالاکسی W18150 سامسونگ هم علاقه مندان زیادی دارد. این گوشی با یک صفحه نمایش 3.7 اینچی، از سری گالاکسی اس فشرده تر به نظر می رسد ولی از همان چیپ ست سری اس پلاس استفاده می کند.

image
image
image

اگر طرفدار صفحه نمایش  SuperAMOLED هستید،  گالاکسی اس و اس پلاس گوشی هایی هستند که باید سراغشان بروید. صفحه ال سی دی  گالاکسی W18150 سامسونگ از کیفیت نمایش تصویرWVGA  سری اس برخوردار است که این به معنی دارا بودن پیکسل های رنگی بیشتر است (252پیکسل در مقایسه با 233 پیکسل).همچنین پیکسل های RGB آن کیفیت بهتری از PenTile دارد.

گالاکسی دبلیو از چیپست Qualcomm MSM8255T استفاده می کند که در چندین نمونه از گوشی های پرطرفدار جدید از جمله گالاکسی اس پلاس و Sony Ericsson Xperia arc S به کار می روند. گالاکسی دبلیو به منزله یک پله پیشرفت در نردبان سامسونگ به حساب می آید ولی بر خلاف سری اس و آر اینجا تاکید روی باصرفه بودن از نظر قیمت است.

مشخصات

dual-band 3G و  Quad-band GSMHSDPA 14.4 مگابایت، 5.76 Mbps HSUPA1.4GHz Snapdragon CPU; Adreno 205 GPU; Qualcomm MSM 8255Т chipset; 512MB RAM; 1GB ROMحافظه 2 گیگا بایتی، (1.7 گیگابایت قابل استفاده برای کاربر) با قابلیت خوانش کارت حافظه تا 32 گیگابایتصفحه نمایش 3.7 اینچی با رزولوشن WVGA (800*480) و تراکم پیکسلی  252 پیکسلدوربین با قابلیت 5 مگا پیکسل و تمرکز خودکار، تمرکز لمسی و ثابت کردن تصویر؛ ظبط ویدئو با قابلیت اچ دی (720p) و فلاش ال ای دیدوربین روبرو VGA  برای تماسهای ویدئوییAndroid 2.3.5 Gingerbread with TouchWiz 4.0قابلیت اتصال به اینترنت بدون سیمبلوتوث 3 با A2DPجی پی اس با A-GPS ؛Standard 3.5 mm audio jackAccelerometer and proximity sensorقابلیت پخش رادیو موج FMقابلیت پخش فایلهای تصویری با نرم افزار DivX/XviD/X264قابلیت ویرایش و خوانش فایل های آفیسوب براوزر با فلاش 11 

معایب مهم

بدنه تمام پلاستیکیکیفیت تصویر کمتر  از گالاکسی اس پلاستنها 2 گیگابایت حافظه داخلینداشتن دکمه شاترمی دانیم شما الان به این فکر می کنید که آیا این گوشی همان گوشی Exhibit II 4G سامسونگ نیست که کمی تغییر یافته است؟ بله تقریبا به هم شبیه هستند ولی نه کاملا. گالاکسی دبلیو یک گوشی جهانی است و از نظر تصویر و چیپ ست US T-Mo Exhibit را پشت سر گذاشته است. هر دو گوشی سرعت پردازش داده یکسانی دارند. آنچه که T-Mobile USA به اشتباه 4 گیگابایت می نامد در واقع HSPA­+ است.

image
image

محتویات جعبه فروش

در جعبه گالاکسی دبلیو سامسونگ هیچ چیز غیر قابل پیش بینی وجود ندارد. این گوشی به همراه یک شارژر که به یک یو اس بی میکرو منتهی می شود، یک کابل جداگانه یو اس بی میکرو و یک هدست که به نظر ارزان قیمت می رسد ارائه می شود. به علاوه چند دفترچه راهنما و دیگر هیچ.
image
با وجود ابعاد 115.5 در 59.8 در 11.5 این گوشی همچنان در اندازه معقولی است و به راحتی در جیب جا می گیرد. وزن آن 110 گرم است.

طراحی و کیفیت ساخت

این گوشی زیباترین قطعه سخت افزاری دوروبر تان نیست ولی جذابیت های خاص خودش را دارد. انحنای این گوشی از بقیه گوشی های مستطیلی با گوشه های گرد متداول در بازار بیشتر است و از این لحاظ از بقیه گوشی ها متمایز است. مواد به کار رفته در بدنه آن فوق العاده نیست ولی پوشش پلاستیکی آن نرم است و در عین حال قابلیت تحمل چندین ضربه را دارد. گالاکسی دبلیو به صفحه نمایش 3.7 اینچی مجهز است که به خوبی کار می کند. مطمئنا این صفحه نمایش به خوبی SuperAMOLED نیست ولی در این رنج قیمت، مشکل بتوان گوشی دیگری با این کیفیت صفحه نمایش پیدا کرد. هر چیز دیگری که احتمال دارد پیدا کنید (مانند گالاکسی اس یا پلاس) تعداد پیکسل کمتری دارند.به هرحال ما صفحه نمایش این گوشی را از لحاظ زاویه دید و بازتابش نور خوب می دانیم با این حال سطوح رنگ سیاه آن چندان خوب نیست و کنتراست ضعیفی دارد. در اینجا جدولی از ارقام ارائه شده که نظر ما را تایید می کند.
image
در پایین صفحه نمایش ترکیبی از کلیدهای متداول سخت افزارها قرار دارد؛ در وسط کلید خانه و منو و برگشت به عقب در دو طرف.استفاده از کلید خانه چندان راحت نیست و کلیدهای دو طرف قابلیت لمس خوبی ندارند که از امتیازهای منفی این گوشی به حساب می آید.در بالای صفحه نمایش، گوشی، دوربین و حسگرproximityقرار گرفته است. این گوشی حس گر نوری ندارد بنابراین از قابلیت تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش برخوردار نیست.

image
image

در سمت چپ یک تنظیم کننده صدا قرار دارد که به زحمت قابل لمس است. کلید پاور و قفل کردن به شیوه متداول گوشی های سامسونگ در سمت راست قرار گرفته است.

image
image

محل اتصال هدفون در بالای گوشی و درست کنار آن پورت یو اس بی میکرو قرار گرفته است که برای شارژ هم از آن استفاده می شود. در قسمت پایین دهنی گوشی و یک زبانه کوچک برای باز کردن پوشش پشتی قرار گرفته است.

image
image

قسمت بالای پشت گوشی با پوشش باتری متفاوت است که برای استفاده از لنز دوربین 5MP و فلاش ال ای دی طراحی شده است. پوشش پشتی از پلاستیک با بافت نقره ای ساخته شده است. در پایین همچنین بلندگو و یک برآمدگی کوچک قرار دارد تا گوشی را وقتی روی سطح قرار گرفته کمی از سطح جدا کند.
image

در پایین پوشش باتری یک نشانه متداول وجود دارد. محل قرار گرفتن سیم کارت در این قسمت و حافظه میکرو اس دی در قسمت بالای سمت راست است. باتری از نوع 1500mAh Li-Ion  است که 570 ساعت در حالت استاندبای کار می کند (برای 2 گیگابایت، و 420 ساعت در مورد 3 گیگابایت) و حدود 18 ساعت برای مکالمه در 2 گیگابایت (زمان مکالمه برای 3 گیگابایت تنها حدود 8 ساعت است).

image
این گوشی زیباترین گوشی نیست ولی اینکه سطوح مختلف آن متفاوت طراحی شده اند از امتیازات آن است. پوشش خاص پشت آن هم خیلی شبیه به سری دوم گالاکسی اس است.

گالاکسی دبلیو خیلی سبک است و گوشه های گرد دارد که آن را برای در دست گرفتن مناسب کرده است. این گوشی خیلی باریک نیست ولی به راحتی در جیب جا می گیرد. 

image
image

محیط کاربری جینجربرد با رابط تاچ ویز 4

گالاکسی دبلیو سامسونگ Gingerbread version 2.3.5 را با آخرین سیستم لمسی اجرا می کند و از این نظر شبیه گالاکسی اس ولی با قیمت کمتر است. برای دیدن ویدئویی در مورد عملکرد آن روی لینک زیر کلیک کنید. قفل صفحه نمایش خیلی معمولی است و می تواند در هر جهت دلخواه تنظیم شود. این قابلیت خوب که پیام های دیده نشده یا تماسهای بی پاسخ و مانند آن شیوه باز کردن قفل مخصوص به خود داشته باشند در این گوشی هم وجود دارد.
image
صفحه اصلی شامل ده ها گزینه با کاربردهای مختلف است. شما می توانید همزمان تا هفت صفحه نمایش داشته باشید. گزینه بزرگنمایی (زوم) شما را قادر می سازد تا همه قاب های صفحه نمایش اصلی را که ممکن است نیاز به منظم کردن دوباره، ویرایش یا حذف داشته باشند مشاهده کنید.با کلیک کردن گزینه ویرایش و انتخاب گزینه افزودن، می توانید گزینه ها، میانبرها یا فولدرها را از پایین صفحه نمایش به صفحه اصلی منتقل کنید. همچنین تعداد پنل های صفحه اصلی قابلیت تنظیم شدن و ذخیره شدن دارد. با این قابلیت شما قادر خواهید بود به جای کشیدن صفحه با کلیک کردن رو عددی که تعداد پنل ها را نشان میدهد در عرض صفحه حرکت کنید.

image
image
image

کارکرد لانچر خیلی شبیه صفحه نمایش است، با استفاده از آن می توانید پوشه بسازید، چیزی اضافه یا حذف کنید یا صفحات را مطابق میل خود تغییر دهید. همچنین می توانید به جای شیوه متداول نمایش ایکون ها آنها را لیست کنید.

image
image
image
image

به طور معمول در این سیستم لمسی چهار گزینه میانبر وجود دارد که در پایین صفحه نمایش اصلی قابل مشاهده هستند. شما می توانید سه تای اولی را با گزینه های دلخواه دیگری جایگزین کنید. گزینه های پیش زمینه تنظیمات گوشی، لیست دوستان و پیام هاست. گزینه چهارم که قفل شده است میانبر خانه است که بهتر است همیشه در همین حالت باقی بماند. فضای پیامهای نمایش داده شده کمی در این سیستم متفاوت است ولی تغییرات آن شامل شیوه کاربری آن نمی شود.همراه با گالاکسی دبلیو 18150 شما یک تبدیل کننده Android  دریافت می کنید گزینه ای برای دسترسی به task manager دارد و در پیش زمینه تعریف شده آن توسط سامسونگ کاربردهای زیادی پیش بینی شده است از جمله می تواند تعداد اپلیکیشن های فعال را روی صفحه اصلی نشان دهد.

image
image
image

Android اغلب خیلی خوب کار می کند به خصوص در مورد مدیریت اپلیکیشن ها (در واقع برخی ادعا می کنند که استفاده از task manager کارکرد گوشی را تضعیف می کند) بنابراین شما تنها زمانی به task manager نیاز خواهید داشت که بخواهید از شر یک اپلیکشن خلاص شوید.

 بنچمارک ها

این گوشی با سی پی یو تک هسته ای سریع درمقام مقایسه بهتر از BenchmarkPiعمل می کند. از این نظر HTC Sensatio XL , XE از گالاکسی دبلیو کمی بهترنددر مورد اجرای Linpack گالاکسی دبلیو و Sensation XL تقریبا مشابه هم عمل می کنند ولی Sensation XL کمی مشکل نرم افزاری دارد. 
image
در تست گرافیک سه بعدی، گالاکسی دبلیو به طور اعجاب آوری خوب عمل می کند. از این نظر هر دو مدل HTC را پشت سر می گذارد. (XL  دارای همان Adreno 205 GPU و همان رزولوشن صفحه نمایش ولی در عین حال سه برابر کندتر است). گالاکسی دبلیو حتی می تواند به کیفیت گالاکسی اس که یک beefy Mali-400MP GPU دارد نزدیک شود.
image
از نظر عملکرد جاوا اسکریپت گالاکسی دبلیو با HTC Sensation XE قابل مقایسه است اگر حتی کمی بهتر نباشد. مدل XL در واقع خوب عمل نمی کند. اما Sensation XL به طور قطع از گالاکسی دبلیو بهتر است. این به خاطر مچ بودن جاوا اسکریپت و HTC است.
image

بنچمارک جاوا اسکریپت HTML5+، BrowserMark، نمی تواند از HTC جلو بزند. بازهم به خاطر بهینه بودن نرم افزار. گالاکسی دبلیو و گالاکسی اس از یک نرم افزار مشابه استفاده می کنند و تفاوت آنها مربوط به عملکرد سی پی یو است.

لیست دوستان امکانات خیلی خوبی دارد

لیست دوستان گزینه های متنوع و قابلیت ذخیره نامحدود دارد. در این بخش گزینه هایی برای محدود کردن تماس ها، نمایش دادن یا مخفی کردن گروه هایی که قبلا ایجاد کرده اید (از جمله گروه هایی از شبکه های اجتماعی) و نیز گزینه ای برای تغییر ترتیب لیست اسامی (بر اساس اسم کوچک یا فامیلی) وجود دارد.

image
image
image

در قسمت لیست دوستان گزینه ای برای دسترسی سریع به شماره مورد نظر وجود دارد که به شما امکان می دهد با فشردن تصویر مربوط به شماره به میانبرهای تماس، ارسال پیام یا ایمیل دسترسی داشته باشید. همچنین TouchWiz-specific در اختیار شماست، از کشیدن سریع به راست می توانید برای برقراری تماس و از کشیدن به سمت چپ برای ارسال پیام استفاده کنید.

image
image
image

همچنین می توانید اطلاعات مختلفی را به هر یک از شماره های موجود در لیست دوستان اضافه کنید که به خوبی قابل دسته بندی است. شما همه انواع لیست ها (بر حسب شماره، آدرس ایمیل و مانند آن) را در اختیار دارید به علاوه یک نشانه مثبت در سمت راست که می توانید از آن برای اضافه کردن داده های دیگر استفاده کنید. فشردن علامت منفی پایین آن می تواند برای پاک کردن اطلاعات غیرضروری به کار رود.
image
البته قابلیت انعطاف پذیری لیست دوستان وقتی بیشتر معلوم می شود که بخواهید وارد فیس بوک یا LinkedIn شوید.در صفحه اطلاعات مربوط به هر شماره چند گزینه وجود دارد که دوتای اول کاملا استاندارد هستند:اولی نشان دهنده اطلاعات تماس است و دومی تماس ها و پیام های قبلی از این شماره را نشان می دهد. سومین و چهارمین تب مربوط به شبکه های اجتماعی مثل به روز کردن استاتوس و تغییرات انلاین هستند.

image
image

عجیب است که این قابلیت فقط برای فیس بوک و LinkedIn وجود دارد درحالی که به طور معمول باید برای توییتر هم وجود داشته باشد.

Telephony is up to snuff

گالاکسی دبلیو حتی در مناطقی که پوشش آنتن ضعیفی دارند فابلیت دریافت خوبی دارد و صدای آن خوب است. شماره گیر و جستجو برای یک شماره تماس در دو گزینه جداگانه وجود دارند. امکان استفاده از شماره گیر هوشمند نیز وجود دارد که به طور همزمان نام و شماره را جستجو می کند.

تنها یک شماره تماس (با تصویر مربوط به آن) در یک زمان در پیشنهاد های شماره گیر هوشمند نشان داده می شود. شما باید با کلیدهای بالا و پایین بقیه لیست را مشاهده کنید (شماره ای در قسمت بالای فلش تعداد گزینه های متناسب با مورد جستجو شده را نشان می دهد). شماره گیر در عین حال گزینه ای برای میانبر تماس تصویری یا ارسال پیام دارد.

image
image

با وجود حس گر proximity ، صفحه نمایش شما حین گفتگو خاموش می شود. گزینه های در دسترس حین یک گفتگو شامل برداشتن نت، استفاده از صفحه کلید، قطع کردن صدا، نگه داشتن تماس یا اضافه کردن یک تماس دیگر به مکالمه لست. لیست تماس ها در یک تب در کنار پد شماره گیرنده قرار گرفته است که همه شماره های تماس گرفته شده، تماس های پاسخ داده شده یا بی پاسخ را نشان می دهد.در مورد تست بلندگو باید گفت گالاکسی دبلیو در این مورد نمره متوسط می گیرد. از طرف دیگر ویبره آن خیلی قوی است که حتی در محل های شلوغ هم که نمی توانید صدای زنگ را بشنوید شما را آگاه می کند. در جدول زیر این موارد با گوشی های دیگر مقایشه شده است.

تست بلندگو

صدا, dB

Pink noise/ Music, dB

زنگ تلفن, dB

نمره در کل

Nokia Lumia 800

60.9

59.0

61.7

زیر متوسط

Apple iPhone 4

65.9

66.5

67.3

زیر متوسط

Samsung I9000 Galaxy S

66.6

65.9

66.6

زیر متوسط

Samsung S8600 Wave 3

68.0

65.8

69.7

متوسط

Samsung Galaxy W I8150

69.6

66.6

67.0

متوسط

Samsung S8500 Wave

69.8

66.6

75.5

خوب

HTC Titan

75.8

66.2

82.7

خیلی خوب

HTC Desire

76.6

75.7

84.6

عالی

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۳۱
گوشی خوبی نیست هنگ کردنش رو نمیشه تحمل کرد این موضوع رو جدی بگیرید .اگه برنامه سنگین روش نصب نکنی خوبه ولی با نصب برنامه هنگ کردنش شروع میشه

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۳۰
ممنون از توضیحات کاملتان، واقعا مفید بود. من قصد دارم گوشی ارزان بخرم، تا الان هرچی جستجو کردم همه نسبت به قیمت این گوشی را توصیه کردند. یک مشکل قدیمی بودن آن است و یکی اینکه من چندجا خواندم ورژن 4 اندروید را نمیشود روی آن نسب کرد؟ توی همین حدود قیمیت گوشی دیگری را توصیه می کنید؟

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۳
man daram raziye raziam...

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۳
بد نیست . خوب هم نیست . درسته که بعضی وقتا هنگ می کنه . ولی گوشی بدی نیست .

مهمان

۱۳۹۲/۷/۲۰
aslan gooshye khoobi nist.hamash hang mikone ya mire roo halate flight mode