خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی سامسونگ Galaxy S Plus

بررسی تخصصی سامسونگ Galaxy S Plus

گوشی سامسونگ Galaxy S Plus شباهت های بسیاری به مدل نخستین خود یعنی Galaxy S دارد ، با این تفاوت که از چیپست متفاوت و همینطور پردازنده ای قوی تر 1.4GHz ای بهره می برد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۵/۱۵

بررسی تخصصی سامسونگ Galaxy S Plus

معرفی

گوشی سامسونگ Galaxy S Plus شباهت های بسیاری به مدل نخستین خود یعنی Galaxy S دارد ، با این تفاوت که از چیپست متفاوت و همینطور پردازنده ای قوی تر 1.4GHz ای بهره می برد .

image
image
image

سامسونگ با سفارشی سازی این گوشی و استفاده از چیپست Qualcomm MSM 8255 T  که T در اینجا به آن معنا است که از Vanilla MSM 8255 که در گوشی های خوب آندروید دیده می شود سریعتر است . پردازنده ی 1.4GHz ای آن سرعت این گوشی را نزدیک به 40%  افزایش داده و نیز عملکرد آن بهبود پیدا کرده است .شتاب دهنده ی گرافیکی Adreno 205 در Galaxy S Plus به جای PowerVR SGX540 که در مدل نخستین Galaxy S استفاده شده است ، که با این وجود انتظار می رود که عملکرد گرافیکی آن نیز تغییر پیدا کرده باشد . باتری این گوشی یک باتری 1650 میلی آمپری است که تا 10% انرژی بیشتری نسبت به نسخه ی قبلی در اختیار کاربران قرار می دهد . در پایین خلاصه ای از آنچه که Galaxy S Plus به شما ارائه می دهد نوشته شده است که با خواندن کامل آن به معنای واقعی Deja Vu پی می برید .ویژگی های کلیدی-          پشتیبانی از چهار باند GMS و 3 باند از 3G-          پشتیبانی از HSDPA با سرعت 14.4 مگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه-          صفحه نمایش 4 اینچی لمسی خازنی از نوع Super AMOLED با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و رزولوشن ( 800×480)WVGA پیکسل و PenTile Matrix-          دارای ضخامت نازک 9.9 میلیمتری-          سیستم عامل آندروید 2.3.3 به همراه رابط سفارشی سازی شده TouchWiz 3.0-          پردازنده ی 1.4GHz ، شتاب دهنده ی گرافیکی Adreno 205 و تراشه Qualcomm MSM 8255 T-          512 مگابایت RAM-          دارای 8 گیگابایت حافظه به صورت داخلی و درگاه MicroSD که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را دارا است .-          دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک ، با قابلیت تشخیص لبخند و تشخصی چهره-          ضبط ویدیویی HD 720p  با نرخ 30 فریم بر ثانیه-          پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 b/g/n-          گیرنده ی GPS با پشتیبانی از AGPS و قطب نمای دیجیتالی-          پورت MicroUSB با امکان شارژ کردن گوشی از طریق این پورت ، بلوتوث استیرو ورژن 3-          کیفیت صدای عالی-          دارای رادیو موج FM با RDS-          باتری Li-Ion با 1650 میلی امپر-          سنسور های مجاورت و شتاب سنج-          ویرایشگر اسناد آفیس و نصب بودن پیش فرض File Manager و پیش بینی کلمات ورودی-          دوربین ثانویه جهت مکالمات تصویری-          پشتیبانی کامل از فلش در مرورگر وبنقاط ضعف اصلی-          عدم تعبیه فلاش دوربین-          عدم تعبیه کلید شاتر اختصاصی برای دوربین-          بدنه ی تمام پلاستیکی که اثرات انگشت و لکه ها را به خود جذب می کند-          شتاب دهنده ی Adreno 205  که از PowerVR SGX 540 ضعیفتر است .در واقع گوشی اولیه ی Samsung Galaxy S راضی کننده بود و با کمی ارتقا Galaxy S II به وجود آمد و حال بعد از مدتی Galaxy S Plus معرفی شد که در واقع نسخه ی پیشرفته و ارتقا یافته ی آنهاست ، اما نباید از آن انتظار برای سر و صدا کردن در بازار داشت .

image
image

در ادامه به بررسی ساختاری و ظاهری این گوشی با تمام جزئیات خواهیم پرداخت و سعی خواهد شد تقاوت های این گوشی را با Galaxy S نمایان سازیم ، بعد از آن به ارزشیابی و بحث پیرامون TouchWiz 3.0 و آندروید آن خواهیم پرداخت .نمای 360 درجه Samsung I9001 Galaxy S PlusGalaxy S Plus با ابعادی همانند مدل نخستین خود یعنی Galaxy S عرضه شده است . دارای 9.9 میلیمتر ضخامت و 119 گرم وزن می باشد که این ابعاد می تواند با گوشی های فشرده ی استاندارد امروزی رقابت داشته باشد .محتویات داخل جعبهوسایل جانتی Galaxy S Plus شامل یک شارژر Mini و یک کابل MicroUSB و نیز یک هدست یک دکمه ای عرضه می شود . باید متذکر شد که Galaxy S Plus دارای 8 گیگابایت حافظه به صورت داخلی است ، پس وجود نداشتن کارت حافظه ی خارجی از نوع MicroSD در جعبه ی آن یک مشکل به حساب نمی آید .

image
image

طراحی و ساختبا یک نگاه به این گوشی و مقایسه ی آن با مدل Galaxy  به 2 مشخصه دست پیدا می کنیم . نوار نقره ای رنگ دور گوشی که در این نسخه دارای رنگی روشن تر نسبت به Galaxy S می باشد . و نیز تفاوت بعدی در کناره پشتی گوشی است که دیگر آرم “With Google “ در آن دیده نمی شود .هردو نسخه یعنی نسخه ی اولیه Galaxy S و نیز Galaxy S Plus چندان در نهایت جذاب نیستند و این به آن دلیل است که از طراحی کلی آن بیش از 1 سال می گذرد و اگر شما گوشی سامسونگ Galaxy S Plus را در دست بگیرید از دور تفاوتی با مدل نخستین خود نخواهد داشت و روشی برای ثابت کردن اینکه این مدلی پیشرفته تر از آن نسخه است وجود ندارد و شما تنها باید در مورد گوشی خود به آنها توضیح دهید .

image
image

Galaxy S Plus از صفحه نمایش Super AMOLED با رزولوشن (800×480)WVGA پیکسل بهره می برد و کیفیت تصاویر و زوایای دید شما عالی است ، اما نکته ی جالب این است که پایین صفحه نمایش نسبت به دیگر نقاط آن دارای تعداد پیکسل کمتری است ، اما با این وجود هم بسیار عالی عمل می کند .
image
از لحاظ معیار کنتراست این صفحه باید گفت که این میزان نا محدود است و این صفحه نمایش در محیط های تاریک بسیار خوب عمل کرده و از آن طرف در محیط های باز دارای بازتابش می باشد و می توان نمره ای متوسط به آن دارد .روشنایی تصویر آن بالاتر از میانگین است ، اما به میزان روشنایی بعضی از LCD ها و یا AMOLED که در Nokia X7 استفاده شده است نمی رسد . نتیجه ی آزمایشات ما به مدل سابق Galaxy S نزدیک است ، با یک سری تفاوت های کوچک که آن هم به تفاوت های نرم افزاری استفاده شده در این دو گوشی بر می گردد .
image
حال به بررسی طراحی آن می رسیم . بر روی گوشی و در قسمت بالایی آن ، خروجی صدای گوشی را مشاهده می کنید . همچنین در این قسمت دوربین دوم از نوع VGA جهت مکالمات تصویری شما تعبیه شده است . در این قسمت سنسور مجاورت و تنظیم نور صفحه نمایش نیز تعبیه شده اند . در پایین صفحه نمایش 3 کلید آندروید تعبیه شده است که از عملکرد خوبی نیز برخوردارند ، این کلید های از قبیل Menu  ، Back و HOME می باشد که دارای ویژگی های یکسان و عملکرد یکسان مانند دیگر گوشی های آندرویدی می باشد .
image
کلید روشن / خاموش / قفل گوشی در کناره ی سمت راست گوشی قرار داده شده است ، اما جنس آن به گونه ای است که کار کردن با آن چندان راحت نیست اما در کل قرار دادن این کلید در طرف راست باعث کاربرد آسانتر آن می شود و به آن به مرور زمان عادت خواهید کرد . در کناره ی سمت چپ گوشی ، کلید های تنظیم صدا دیده می شود که در مکان مناسبی تعبیه شده اند و دارای جنسی یکسان با کلید های روشن / خاموش و قفل گوشی می باشند .
image
image
در بالای گوشی یک خروجی استاندارد 3.5 میلیمتری بدون پوشش و کنار آن درگاه MicroUSB پوشش دار قرار داده شده است . پایین گوشی باید گفت که خالی از هر چیزی است و تنها میکروفون اصلی گوشی در این قسمت قرار داده شده است .

image
image

به کناره پشتی آن می رسیم . این بخش میزبان لنز دوربین 5 مگاپیکسلی و خروجی اسپیکر آن است . این گوشی فاقد لنز دوربین و فلاش می باشد که این نکته همانند مدل نخستین Galaxy S است . در پایین این قسمت یک برآمدگی زیبا جای دارد ، که بر روی زمین قرار گرفته و از برخورد تمام گوشی با سطح جلوگیری می کند . در نهایت نباید این گوشی را بر رویی هر سطحی قرار داد چون دفاعی از خود نخواهد داشت .در قسمت خروجی اسپیکر آن یک برامدگی کوچک وجود دارد که باعث می شود وقتی گوشی را در جایی به پشت قرار می دهید صدای خروجی آن کاسته نشود .بعد از اینکه کاور باتری را خارج می کنیم ، باتری ، جای سیمکارت ، اسلات کارت حافظه ی خارجی آن دیده می شود ، که خوشبختانه از قابلیت تعویض سریع نیز برخوردار است . اما سیم کارت آن با جای باتری درگیر است و برای تعویض آن باید گوشی را خاموش گرده و سپس باتری این گوشی را در از جای خود در آورید سپس اقدام به تعویض سیم کارت آن بپردازید .

image
 
image

یکی از نقاط قابل توجه در زیر کاور گوشی ، باتری 1650 میلی امپری گوشی از نوع Li-Ion است که 10% گنجایش بیشتر نسبت به مدل اصلی Galaxy S دارد .استفاده از پردازنده ی قویتر و نیز ارتقای باتری ، با یکدیگر تناسب دارد . این باتری در حدود 13 ساعت مکالمات مداوم در 2G و نصف این مقدار در حالت 3G را پشتیبانی می کند و می توانیم به شما قول دهیم در صورت هیچ گونه استفاده در حدود 1 ماه باتری برای ماندن در حالت StandBy را دارا می باشد . در زمان استفاده مداوم از مرورگر 4.5 ساعت باتری در اختیار می گذارد که با توجه به جدول ارزشیابی مقایسه ای می توانید این معیار را با گوشی های دیگر مقایسه کنید .
image
طراحی Galaxy S Plus کمی قدیمی است . اما این گوشی بسیار خوب طراحی شده و خوش دست است و میزان اثر انگشت که بر روی آن می ماند نسبت به مدل نخستین یعنی Galaxy S کمتر است. این گوشی مجهز به صفحه نمایش 4 اینچی است ، این در حالی است که Galaxy s II از صفحه نمایش 4.3 اینچی بهره می برد .

image
image

رابط کاربریGalaxy S Plus  از آندروید 2.3.3 به همراه رابط کاربری TouchWiz 3.0  استفاده می کند . در حال حاضر بسیاری از نخستین Galaxy  ها نیز از آن بهره مند اند و تفاوت های زیادی نسبت به Galaxy S سابق نمی کند . ما از بخش هایی از بررسی های قبلی در این قسمت بهره خواهیم گرفت ، اما به شما اطمینان می دهیم که در موقع لزوم آن را بروز رسانی کنیم تا با مشخصات Galaxy S plus  مطابقت داشته باشد .اجازه دهید نگاهی گذرا به رابط کاربری داشته باشیم . سفارشی سازی رابط کاربری از صفحه شخصی آغاز می شود . می توانید تا 7 صفحه ی اصلی برای قرار دادن ویجت ها در اختیار داشته باشید . اما مجبور نیستید که از همه ی آنها در تمام وقت استفاده کنید و اگر به تعداد صفحات کمتری نیاز دارید می توانید چند صفحه ی مورد نظر خود را حذف نمایید تا بتوانید با سرعت بیشتری در میان آنها به پیمایش بپردازید و با استفاده از Pinch Zooming و کاهش بزرگنمایی می توانید به حالت ویرایش بروید و به حذف ، افزودن و همینطور سازمان دهی صفحات اصلی بپردازید .

image
image
image
image

قسمت Notification Area یا همان قسمت یاد آور ها ، که از پایین کشیدن قسمت بالایی در صفحه نمایش نمایان می شود دارای یک سری تغییراتی از بروز رسانی GingerBread است و ویژگی جدید ندراد . در این قسمت می توانید Wi-Fi ، Bluetooth ، Gps و صدا و Auto-Rotation را در اختیار داشته باشید و آنها را سریع روشن و یا خاموش نمایید و نیز در این قسمت اطلاعاتی از قبیل امکانات ارتباطی فعال به شما نمایش داده می شود .
image
منوی اصلی تغییرات پایه ای نسبت به نسخه ی نخستین Galaxy S نکرده است ، جز اینکه آیکون ها رنگ پس زمینه ی خود را از دست داده اند و شبیه آیکون های Iphone  شده است . منو از قابلیت پیمایش اسکرولی برخوردار است و دارای 4×4 ردیف و ستون آیفکون در هر صفحه می باشد و نیز 4 آیکون ثابت در پایین هر یک از صفحه ها و صفحه ی اصلی قرار داده شده است که دسترسی به نرم افزار های کاربردی را آسان می کند ، که البته امکان تغییر نیز در آنها وجود دارد . در نهایت آیکون ها در این صفحه نمایش Super AMOLED بسیار زنده به نظر می رسند .

image
image
image
image

سامسونگ Task Manager داخلی را به  TouchWiz اضافه نموده است که نرم افزار های فعال در حال اجرا را به نمایش در می آورد و این قابلیت شما را از نصب Task Manager بی نیاز خواهد ساخت . با استفاده از پردازنده ی قوی 1.4GHz به خوبی رابط کاربری اجرا شده و بدون هیچ مشکلی در اختیار شما است .

image
image

در ارزشیابی Galaxy S Plus با پردازنده ی 1.4GHz ای بالاتر از نسخه اصلی Galaxy S با پردازنده ی 1GHz ای قرار می گیرد و در مقایسه ی گرافیکی با وجود MSM 8255 T در مقایسه با PowerVR SGX 540 که در Galaxy S به کار رفته است کمی پایین تر از آن قرار می گیرد .

 

image
 
image

  

در همین بخش گرافیکی از ارزشیابی Nemark2 استفاده کرده ایم و Galaxy S Plus نمره ی 15.9 فریم در ثانیه را دریافت کرد ، این در حالی است که مدل نخستین Galaxy S نمره ی 27.5 فریم در ثانیه را دریافت کرد و بر خلاف پردازنده ی قوی تر Galasy S plus ، Galaxy S دارای شتاب دهنده ی گرافیکی بهتری است و بر روی کاغذ مدل نخستین برتری دارد .

image
image

باید توضیح دهیم که هر دو مدل Galaxy  و Galaxy S plus از آخرین نسخه ی آندروید Gingerbread ورژن 2.3.3  بهره می برند .دفترچه تلفنهمانند سایر گوشی های هوشمند آندروید Samsung Galaxy S plus  به یک دفترچه تلفن با ظرفیت نا محدود و قابلیت های عالی مجهز است . گرچه رابط اختصاصی سامسونگ آن را از نمونه های مشابه متمایز می کند .در لیست اصلی مخاطبین ، با کشیدن انگشتتان بر روی صفحه و به سمت راست ، گوشی اقدام به برقراری تماس با شمارره ی پیش فرض مخاطب خواهد نمود و با کشیدن انگشتتات به سمت چپ ، رابط ارسال پیام جدید به نمایش در خواهد آمد . این امکان در لیست های دیگری که در آن اسامی و یا شماره ها در دسترس شما هستند نیز کار می کند .

image
image
image
image

این دفترچه تلفن می تواند مخاطبین ذخیره شده در حافظه ی گوشی ، سیم کارت و تمامی مخاطبین Google را به نمایش در آورد . می توانید با استفاده از پیمایش حرکتی و یا الفبایی و همینطور تایپ تدریجی مخاطبین به جستجوی آن بپردازید .فیل های اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد زیادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند .همه انواع این فیلد ها به خوبی لیست شده اند و در صورت نیاز می توانید فیلد هایی را اضافه یا حذف نمایید .

قابلیت های تلفنی

در آینده با Samsung Galaxy S Plus هیچ مشکلی از لحاظ آنتن دهی نخواهید داشت . شماره گیری هوشمند نیز فعال است و به خوبی کار می کند . در Galaxy S Plus می توانید در میان اسامی و هم در میان شماره ها به جستجو بپردازید . تنها یک مخاطب به عنوان نتیجه به شما نمایش داده می شود و برای دیدن سایر مخاطبین که با شرط جستجوی شما تطابق داشته اند باید کلید جهت نمای پایینی که به نمایش در آمده است را بفشارید .

image
image

با برخورداری گوشی از سنسور مجاورت ، صفحه نمایش به صورت خودکار و در حین مکالمات خاموش خواهد شد . گزینه هایی چون نوشتن یادداشت ، استفاده از صفحه کلید ، قطع صدا ، نگه داشتن تماس ها و یا افزودن تماسی دیگر به مکالمه در طی مکالمات تلفنی در دسترس شما خواهد بود .گزارش تماس ها لبه بعدی شماره گیری است و تمامی تماس های گرفته شده و دریافت شده و نیز از دست رفته در یک لیست نمایش می دهد . لیست دیگری نیز وجود دارد که مخاطبین مورد علاقه و مخاطبینی که بیشترین تماس را با آن داشته اید را نمایش می دهد .در تست عملکرد صدای گوشی Galaxy S Plus نمره ی خوبی دریافت کرد و در ارزشیابی بالاتر از نخستین Galaxy S قرار گرفت . این گوشی دارای صدایی کمی بلند تر از نسخه ی اولیه Galaxy S بوده و در محیط های پر سر و صدا هیچ تماسی را از دست نخواهید داد .
image

پیام رسانی

بخش پیام رسانی SMS و MMS بسیار ساده است . هیچ پوشه ای در این بخش وجود ندارد و تنها کلید New Message در آن به چشم می خورد . گرچه همه چیز به این سادگی هم نیست و لیست سازماندهی شده از پیام های دریافتی تان به صورت جباب ها در زیر آن نمایش داده می شود .کشیدن انگشتتان در بخش بالایی پیام ها ، دقیقا همان کاری را انجام می دهد که در دفترچه تلفن صورت می گرفت . حرکت دادن انگشتتان به سمت چپ به معنای ایجاد پیامی جدید و حرکت دادن آن به سمت راست به معنای آغاز مکالمه خواهد بود . امکان جستجو هم در این بخش در نظر گرفته شده است و به شما کمک می کند که به آسانی SMS یا MMS خاصی را در میان انبوه پیام ها بیابید .برای افزودن گیرنده ی پیام ، باید نام وی را تایپ نموده و یا وی را از میان مخاطبین انتخاب نمایید . گوشی به طور خودکار به پیشنهاد دادن اسامی می پردازد و به راحتی با کلیک بر روی آنها می توانید یکی را برگزینید .

image
image

تمامی پیام های ارسال نشده و پیش نویس ها با یک علامت قرمز رنگ Draft برچسب  خورده است . نکته ی خوش آیمد این است حتی اگر بدون ارسال یا ذخیره سازی پیام از آن خارج شوید ، آن پیام به صورت خودکار ذخیره می شود و این قسمت فاقد پیام های تحویل داده نشده است .هنگامی که محتویات چند رسانه ای به پیامتان بیفزایید ، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود . می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا بنا بر نیازهایتان ، اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS نیز استفاده کنید .

image
image
image

نرم افزار Gmail ، از عملکرد های گروهی اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد ، پشتیبانی می کند . این امکان پشتیبانی از چندین حساب کاربری Gmail نیز وجود دارد .Samsung Galaxy S Plus به صورت پیش فرض به صفحه کلید مجازی سامسونگ مجهز است و استفاده از آن نیز آسان است . گوشی از قابلیت درج متن Swype پشتیبانی می کند و با نگه داشتن هر یک از حروف آن را که احتیاج دارید می توانید در آن به کار ببرید .

گالری

Samsung Galaxy S Plus به همراه گالری اصلی آندروید عرضه می شود . با تغییرات صورت داده شده توسط TouchWiz ، این گالری با استفاده از جلوه های 3 بعدی و انتخابی متحرک ، جذاب به نظر می رسد . اما متاسفانه باز هم نسخه های کوچکی از عکس ها را به نمایش می گذارد .عکس ها و ویدیو هایی که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند در پوشه های مجزایی در گالری قرار می گیرند و به طور خودکار نام آنها با همان پوشه خودشان انتخاب می گردد . این امر کار کردن با گالری را بسیار آسان کرده و می توانید مانند File Manager با آن کار کنید .آلبوم های متفاوت به صورت توده ای از تصاویر نمایش داده می شوند . اگر آلبوم های آنلاینی در Picasa داشته باشید ، می توانید به صورت مجزا آنها را در این قسمت مشاهده نمایید .

image
image
image

با استفاده از کلیدی که در گوشه بالای سمت راست قرار داده شده است ، می توانید عکس ها را به وسیله ی تاریخ مرتب نمایید . در حالت نمایش مشبک عکس ها هم لغزنده ای در نظر گرفته شده است که با یافتن عکس هایی که در تاریخ خاصی ثبت شده اند ، کمک می کند . اگر چندین زیر پوشه تو در تو را باز کرده باشید ، می توانید با کلیک بر روی لبه های بالایی چندین سطح به عقب باز گردید .البته گالری از کنترل های حرکتی ، چون حرکت در میان عکس ها و یا Panning  با استفاده از جرت انگشتان شما پشتیبانی می کند و به همین دلیل می توانید بدون بازگشت به حالت نمایش پیش فرض در میان عکس ها به پیمایش بپردازید . با کشیدن انگشتتان بر روی صفحه به سمت چپ یا راست می توانید به عکس پیشین و یا عکس بعدی حرکت کنید .

پخش کننده موزیک

پخش کننده موزیک آن از TouchWiz بهره می برد . رابط این نرم افزار متشکل از چندین لبه است که امکان مرتب کردن آهنگ ها را برای کاربران فراهم می آورند . این لبه ها شامل ، آهنگ های در حال پخش ، تمام آهنگ ها ، آلبوم ها و لیست های پخش و خوانندگان و آهنگسازان می باشد . می توانید هر یک از لبه ها را حذف نمایید تا بتوانید به شکل آسانتری با رابط نرم افزار به تعامل بپردازید .علاوه بر این ، سامسونگ اکولایزر را هم به همراه DNS در Galaxy S Plus فعال کرده است . با وجود حالت نمایش زیبایی آلبوم ها و قابلیت پیمایش آهنگ ها ، همه چیز به آن اندازه ای که انتظار داشتیم خوب است .

image
image
image

قابلیت فوق العاده ای هم که امکان جستجو سریع یک آهنگ را از طریق Google و یا YouTube را هم فراهم می کند در اینجا عرضه شده است . گوشی پیغامی مبنی بر انتخاب گزینه ای از میان 3 آیتم خواننده ، البوم و یا عنوان آهنگ برای جستجو به شما نمایش می دهد . حتی بهتر آنکه نتایج YouTube به طور مستقیم در نرم افزار اختصاصی آن باز می شوند . با وجود حالت نمایش زیبای آلبوم ها و قابلیت پیمایش آهنگ ها ، همه چیز به آن اندازه که انتظار داریم ، خوب بود .

کیفیت صدای خروجی

سامسونگ Galasy S Plus خروجی صدایی زیبا دارد که بسته با استفاده تان دارد و وقتی آن را به یک خروجی تقویت کننده متصل نماییم می توانیم از صدای عالی آن بهره ببریم ، البته در استفاده از هدفون صدای عالی نخواهیم داشت .در بخش اول ارزشیابی و تست Galasy S Plus نمره خوبی دریافت کرد و در این قسمت عملکرد ضعیفی دیده نمی شود و تنها نکته ای که شاید عامل آزار باشد صدای کم خروجی از آن خواهد بود .حال به جدول مقایسه ای این گوشی با گوشی های دیگر توجه کنید .
image

پخش ویدیو

اگر تماشای فایل های ویدیویی را بر روی موبایل دوست دارید ، Galaxy S Plus گوشی مناسبی با پشتیبانی فوق العاده ار فرمت های ویدیویی و صفحه نمایش بزرگ ، گوشی به آسانی از پس انجام این کار برای شما بر خواهد آمد .

image
image

رابط این نرم افزار بسیار ساده است که در مواقعی که به آن نیاز ندارید ، مخفی می شوند . کنترل های مجازی روی صفحه به کلید Paly / pause ، کلید های حرکت به عقب و جلو و نوار پیش رونده محدود می شوند . این گوشی از فرمت های DivX و XviD پشتیبانی می کند و عملکرد پخش ویدیو با رزولوشن بالا هم عالیست و ویدیو های 720P به روانی پخش می شود و باتری 1650 میلی آمپری آن به شما توانایی فیلم برداری 2 ساعت مداوم را می دهد .

رادیو

Galaxy S Plus به یک رادیو موج FM با RDS مجهز است . رابط این نرم افزار ساده است .و با چرخاندن لغزنده می توانید بین ایستگاه ها منتقل شوید . امکان ذخیره 6 ایستگاه در لیست علاقه مندی ها هم در نظر گرفته شده است . می توانید در حالت بلندگو هم به رادیو گوش کنید ، اما در این حالت هم باید هدست به گوشی متصل باشد .در واقع رادیو موج FM گوشی Galaxy S Plus با نسخه ی نخستین Galaxy S  متفاوت است . در Galaxy S Plus خروجی صدا به صورت استیرو است در حالی که در نسخه ی اولید صورت Mono می باشد .

image
image

دوربین

سامسونگ Galaxy S Plus دارای دوربین 5 مگاپیکسلی است که قابلیت تصویر برداری تا 1944 × 2592 پیکسل را دارا می باشد . این گوشی متاسفانه فاقد فلاش و نیز کلید اختصاصی برای شاتر دوربین میباشد .

image
image

image
image

کیفیت عکس های گوشی برای یک دوربین 5 مگاپیکسلی در حد متوسط است . ثبت جزئیات خیلی فوق اعاده نیست و در نواحی روشن در اغلب موارد برش زده می شود . رابط کاربری همانند رابط کاربری استاندارد سامسونگ است که اصلا چیز بدی نیست ، کا با رابط آسان بوده و دسترسی به صحنه ها و حالت های ثبت عکس به آسانی امکان پذیر است . از برچسب گذاری جغرافیایی عکس ها و قابلیت تشخصی چهره و تشخیص لبخند نیز پشتیبانی می شود .

ضبط ویدیویی

همانطور که گفته شد سامسونگ Galaxy S Plus قابلیت فیلم برداری با کیفت HD و رزولوشن 720p 1280 x 720 با نرخ 30 فریم در ثانیه را داراست .

image
image

فیلم های ذخیره شده توسط این گوشی با فرمت Mp4 ذخیره شده و کفیت آن خوب بوده و روان فیلم برداری می شود .

امکانات ارتباطی

سامسونگ Galaxy S Plus تمامی امکانات ارتباطی را تحت پوشش قرار می هد . این گوشی با پشتیبانی از 4 باند از GSM در تمامی نقاط دنیا قابل استفاده است و پشتیبانی 3 باند از 3G ، سرعت دانلود در آن 14.4 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به 5.76 مگابیت بر ثانیه می رسد .همانند نخستین Galaxy S این گوشی  دارای Wi-Fi b/g/n و بلوتوث ورژن 3 با A2DP و USB 2.0 می باشد . با وجود حافظه داخلی 8 گیگابایتی Galaxy S Plus تا 32 گیگابایت حافظه ی خارجی MicroSD نیز پشتیبانی می کند . 2 گیگابایت ROM در اختیار کاربران قرار می گیرد که از آن 1.5 گیگابایت به نصب نرم افزار ها تخصیص داده شده است .سوکت 3.5 میلیمتری استاندارد ، امکانات ارتباطی گوشی را کامل می کند . می توانید به همراه Galaxy S +  از هدست های مورد علاقه ی شخصی خود نیز استفاده نمایید .

مرور گر وب

این گوشی از آخرین مرورگر آندروید یعنی ورژن 2.3.3 که یکی از سریعترین هاست بهره می برد و در باز کردن فایل های فلش هیچ مشکلی ندارد .مرورگر وب Galaxy S Plus از چینش مجدد متون هم پشتیبانی می کند و تنها لحظه ای بعد تنظیم بزرگنمایی ، ستون های متن با عرض صفحه تطابق می یابند . بدون این قابلیت مجبور بودید از بزرگنمایی بکاهید تا کل متن در درون صفحه جای بگیرد و یا اینکه برای مشاهده ی کال متن مجبور بودید به طرفین پیمایش کنید . بدین ترتیب می توانید از تمامی صفحه نمایش 4 اینچی برای مرور وب بهره بگیرد . مرورگر آندروید در آخرین نسخه این سیستم عامل از روش های بزرگنمایی با ضربات دوگانه و Pinch Zooming و همینطور بزرگنمایی با کلمه های اختصاصی حمایت می کند .رابط ساده این نرم افزار کاملا قدرتمند است . با ضربه زدن بر روی کلید منو ، 6 کلید دیگر نمایش داده می شوند . می توانید لبه جدید ایجاد کرده ، بین لبه ها حرکت کنید ، صفحه ای را بروز نمایید . به سمت جلو حرکت کرده و یا اینکه Book Mark ها را باز کنید . کلید آخر گزینه های بیشتری از قبیل کپی ، جستجو در صفحه و ... را به شما نمایش داده و در اختیار شما قرار می دهد .لیست BookMark ها پیش نمایشی از صفحات افزوده شده را نمایش می دهد ، همچنین امکان دسترسی به لیست صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند هم در بخش History فراهم شده است .

image
image
image

با استفاده از پردازنده ی 1.4GHz این امکان را به Galaxy S Plus می دهد تا فیلم های ویدیویی در مرور گر را به خوبی پشتیبانی کند و شما می توانید فیلم های ویدیویی یوتوب 720p را بدون هیچ مشکلی اجرا نمایید در حالی که مدل نخستین یعنی Galaxy S دارای مشکلاتی در این زمینه بود . ویدیو های فلش نیز بدون مشکل اجرا خواهند شد .

image
image

در نرم افزار موزیک HUB شمامی توانید موزیک های را به صورت آنلاین جستجو کرده و آنهایی که تازه عرضه شده را مشاهده نمایید و هر آهنگ را به صورت پیش نمایش 30 ثانیه مشاهده کنید و بعد اقدام به خرید آن آهنگ و یا کل آلبوم نمایید .

image
image
image

 قسمت شبکه اجتماعی آن ، اکانت های فیس بوک ، Twitter و ... را نمایش داده و لیست های ورودی را با استفاده از میانبر Reply نمای می دهد و می توانید با آسانی به آنها پاسخ دهید و یا می توانید به لیست علاقه مندی اضافه کنید .

سازمان دهنده خوب

Galaxy S Plus به همراه نرم افزار ThinkFree ، نرم افزار های ترکیبی از نمایشگر و ویرایشگر اسناد آفیس است ، عرضه می شود . این نرم افزار به خوبی کار کرده و از Pinch Zooming هم پشتیبانی می کند . هم پیمایش و هم بزرگنمایی بر روی اسناد با سرعت خوبی انجام می شود و در کل بسته نرم افزاری آفیس این گوشی عالی است .تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ، روزانه ، هفتگی و ماهانه دارد . افزودن رویداد های جدید آسان است و به سرعت انجام می شود . می توانید به هر رویداد هشداری را به عنوان یاد آور تخصیص دهید . حالت نمایش صورت جلسه در Galaxy S Plus به شما اجازه می دهد که به مرور رویداد ها بپردازید . با استفاده از این حالت می توانید قرار ملاقات چند روز آینده را چک کنید  .

image
image
image

Galaxy S Plus یک ماشین حساب هم دارد . کلید های این ماشین حساب بزرگ هستند و کار کردن با آنها راحت است .

image
image

نرم افزار Voice Recorder تغییر چندانی نسبت به نخستین Galaxy S نکرده است ، شما با این نرم افزار می توانید ضبط کرده و به ضبط شده های گذشته برگردید و آنها را گوشی کنید .
image
از یک نرم افزار Alarm فوق العاده نیز در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدار های زیاد با زمان شروع و الگو های تکرار اختصاصی را فراهم می کند .

image
image
image
image

مقصد یابی GPS با اتکا به Google Maps

Galaxy S Plus به یک گیرنده ی GPS مجهز است که باقابلیت AGPS به مدت زمان کوتاهی برای قفل شدن بر روی ماهواره ها نیازمند است .Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است ، که یکی از قسمت های معروف این نرم افزار می باشد . نمونه ای از گوشی در اختیار ما بوده که دارای نسخه ی 5.x این نرم افزار بود . مسیر یابی به صورت آفلاین از جمله از امکانات آن است ، که بدون نیاز به اتصال اینترنتی به محاسبه مسیر برای شما اقدام می کند . البته بدون اتصال اینترنتی امکان تغییر مقصد را نخواهید داشت . همچننین از تمامی قابلیت های 3 بعدی سازی ، چرخش تصاویر با 2 انگشت و ... پشتیبانی می کند .

image
image

اگر حالت نمایش Street فعال باشد ، می توانید از نمای 360 درجه و حالت نمایش آن استفاده کنید و با استفاده از قطب نمای دیجیتالی می توانید تور مجازی به اطراف داشته باشید .

image
image

نرم افزار Android Market

سامسونگ Galaxy S Plus مبتنی بر آخرین نسخه از سیستم عامل آندروید است و صفحه نمایش آن از رزولوشن WVGA بهره می برد ، همین نکته سبب می شود که گوشی بتواند از تمامی نرم افزار های موجود در Android Market بهره ببرد .ساختار Android Market بسیار ساده است ، نرم افزار های برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آنها 3 بخش Application  ، Games و Downloads است . میانبری هم برای آغاز جستجو در این قسمت دیده می شود .بازی ها و نرم افزار ها در 2 قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش زیر دسته های خاص خود را دارد ، می توانید این نرم افزار ها را بنا بر نیاز هایتان فیلتر کنید . البته می توانید بدون فیلتر کردن تمامی آنها را مشاهده نمایید اما برای این کار به چندین روز زمان نیاز خواهید داشت .

image
image
image

همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید . از نرم افزار های مدیریت فایل ها گرفته ، تا نرم افزار های مقصد یابی و مرورگر های اسناد آفیس در این فروشگاه به چشم می خورد .

سخن پایانی

این گوشی برای آن دسته از افراد است که با تکنولوژی روز نمی خواهند جلو روند البته این به آن معنا نیست که Galaxy S Plus نیامده گوشی از مد افتاده است . پیشرفت هایی در Galaxy S Plus صورت گرفته اما هنوز در این گوشی از دوربین 5 مگاپیکسلی و فیلم برداری 720p و نیز صفحه نمایش قدیمی PenTile Super AMOLED استفاده شده است .کاربرانی که از نسخه ی اصلی و نخستین آن یعنی Galaxy S بهره می برند با این گوشی رابطه ی خوبی نخواهند داشت و با توجه به نسخه های مختلف Galaxy S امکان رقابت در بازار برای Galaxy s SL و Galaxy S Plus وجود نخواهد داشت . Galaxy S SL  از وضعیت بد تری نسبت به Galaxy S Plus برخوردار است زیرا همان صفحه نمایش AMOLED ، نیز در آن به کار نرفته است .

image
image
image

از رقبای آن می توان به Experia Arc که از صفحه نمایش Bravia و نیز دوربین 8 مگاپیکسلی و امکانات دیگر بهره می برد اشاره داشت و در این گروه Xperia Neo نیز حرف هایی برای گفتن دارد .

image
image

LG Optimus Black  نیز به رقابت با این گوشی پرداخته است . ایم گوشی از NOVA Display بهره می برد که در مقابل Galaxy S Plus صفحه نمایش آن روشن ترن است و با استفاده از دوربین 5 مگاپیکسلی و آخرین تکنولوژی Wi-Fi به رقابت Galaxy S Plus آمده است اما باید توجه داشت که در سرعت 3G و نیز قدرت پردازنده  و نیز نسخه ی سیستم عامل حرفی برای گفتن در مقابل Galaxy S Plus نخواهد داشت .
image
بالاخره نوبت به رقبای HTC می رسد . HTC Desire S ، HTC Incredible S از رقبای آن به شمار می آید . HTC از رابط HTC Sense استفاده می کند اما در کل باید اشاره داشت که Galaxy S Plus دارای پردازنده ای قوی تر و نیز صفحه نمایشی بهتر است .

image
image

نکات کلیدی که بر روی فروش این گوشی تاثیر می گذارد : صفحه نمایش و پردازنده ی ان است . با اینکه صفحه نمایش آن کمی قدیمی به نظر می رسد ، اما هرچه که باشد Super AMOLED است و پردازنده ی 1.4GHz آن بسیار قدرتمند است و تنها رقیب های 2 هسته ای می توانند آن را شکست دهند .در کل در Samsung Galaxy S Plus از پردازنده ای قوی نسبت به رقبا و هم خانواده های خود استفاده شده و از طرف دیگر شتاب دهنده گرافیکی ضعیفتری نسبت به نسخه ی اولیه ی Galaxy S در آن استفاده شده است . سرعت HSDPA آن 2 برابر شده و به سرعت 14.4 مگابیت بر ثانیه رسیده است که این بروز رسانی ها باعث شده است که به آن Galaxy S 2011 نیز بگویند ، اما از خرید آن در نهایت پشیمان نخواهید شد . GSMARENA


 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)