خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung Galaxy Fit S5670

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Fit S5670

شاید کمی زمان سختی باشد که از بین سیل گوشی های هوشمندی که روانه ی بازار می شود گوشی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید . اما در نهایت شاید این گوشی شما را جذب خود کند ..

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۵/۲۶

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Fit S5670  :

معرفی

شاید کمی زمان سختی باشد که از بین سیل گوشی های هوشمندی که روانه ی بازار می شود گوشی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید . اما در نهایت شاید این گوشی شما را جذب خود کند . سامسونگ Galaxy Fit به خوبی آماده و تنظیم شده ، قبل از اینکه شما خواسته ها و تفکرات خود را ارتقا دهید ، در اختیار شما باشد .

image
image

زمان زیادی گذشته  تا گوشی های هوشمند از حالت پیچیده و ترسناک خارج شوند و مرد کوچک سبز ( آندروید) فریبنده ، ریاب سبز رنگ همه فن حریف ! سامسونگ سخت مشغول پیاده سازی پلن های خود است و آن هم سازگاری هر گوشی لمسی از Corby تا سری Star با اندروید است .

image
image
image

Samsung Galaxy Fit ارتقا هایی نسبت به Galaxy mini کرده است . صفحه نمایش کمی بزرگتر ، دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک نمونه ای از آنهاست . اما در محدوده ی قیمتی بحث هایی وجود دارد ، تا موضع خود را گرفته و دست به انتخاب مورد علاقه ی خود بزنید .نکات کلیدی :-         پشتیبانی از چهار باند از GSM و دو باند از 3G-         پشتیبانی از HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه-         صفحه نمایش 3.3 اینچی از نوع لمسی خازنی TFT با رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش رنگ 65k رنگ-         پردازنده ی ARMv6 600MHz و 280 مگابایت حافظه به صورت RAM-         سیستم عامل آندروید Android 2.2.1 Froyo به همراه رابط کاربری سفارشی سازی شده TouchWIZ 3.0-         160 مگابایت حافظه به صورت داخلی ، کارت حافظه ی خارجی ، با قابلیت تعویض سریع و کارت حافظه ی خارجی 2 گیگابایتی همراه گوشی-         دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و برچسب گذاری جغرافیایی و امکان تشخیص لبخند-         گیرنده ی GPS با پشتیبانی از عملکرد A-GPS-         رادیو موج FM با RDS-         سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری-         سنسور های مجاورت و شتاب سنج-         مرورگر اسناد آفیس-         پشتیبانی از قابلیت درج متن Swype-         دارای پورت MicroUSB با قابلیت شارژ گوشی از طریق آن و بلوتوث استریو نسخه 2.1-         یکپارچه سازی شبکه اجتماعی خوب-         کیفیت ساخت خوبنکات ضعف:-         صفحه نمایش با رزولوشن تصویر پایین-         عدم پشتیبانی از Adobe Flash در مرورگر وب-         عدم تعبیه دوربین دوم جهت مکالمات تصویری-         دوربین بدون فلاش ، عدم تعبیه کلید اختصاصی برای دوربین-         قابلیت ویدیویی نا مناسب QVGA با نرخ 15 فریم در ثانیه-         عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی XviD / DivXطراحی این گوشی کمی زیرکانه است ، اما آن طور که ما انتظار داشتیم برای کاربران اداری و یا کاربران دارای سن و سال بالا عرضه نشده است . این گوشی همانطور که گفته شد ، مخصوص کاربران جهت کسب و کار نیست ، البته دارای امکانات ارتباطی و اتصالاتی و عکس برداری بالاتر از حد میانگین بوده و اما از طرف دیگر صفحه نمایش با رزولوشن پایین آن کمی موضوع را تغییر می دهد .محتویات جعبهجعبه Samsung Galaxy Fit با وجود کوچک بودن ، تمام لوازم ضروری را در خود جای داده است . در این جعبه کوچک ، فضای کافی برای کابل MicroUSB و شارژر ، مبدل MicroSD و یک کارت حافظه ی 2 گیگابایتی و کتابچه های راهنما وجود دارد .

image
image

نمای 360 درجه Samsung Galaxy Fitسامسونگ Galaxy Fit S5670 یک گوشی فشرده و خوش آیند است . این گوشی دارای ابعاد 12.6×61.2×110.2 میلیمتر و وزن 108 گرم است . این گوشی با این ابعاد و این وزن بسیار خوش دست به نظر می رسد .در مقایسه با Galaxy Mini با وجود فشرده شدن از صفحه نمایش بزرگتری استفاده شده است ، اما با همان بسته عرضه می شود و این دقیقا دلیل همان است که از صفحه نمایشی به مراتب بزرگ تر از آن استفاده نشده است .طراحی و ساختگوشی سامسونگ Galaxy Fit یک گوشی ساده ی تمام پلاستیکی است که با وجود اینکه چندان جذاب نیست اما آنطور هم بد به نظر نمی رسد . طراحی آن بسیار تمیز بوده و با توجه به طراحی پشت و گودی کرم رنگ آن بسیار خوب به نظر می رسد .
image
بر روی گوشی یک صفحه نمایش 3.3 اینچی لمسی از نوع TFT با رزولوشن QVGA دیده می شود و البته کم بودن رزولوشن آن شاید بعضی از کاربران را مایوس سازد . لمسی خازنی آن از بازخورد خوبی برخوردار است و از مالتی تاچ نیز پشتیبانی می شود ، ولی گرافیم ر آن چندان جالب و مورد بحث نیست .
image
در بالای صفحه نمایش ، سنسور مجاورت قرار دارد . در این گوشی سنسور تنظیم نور قرار داده نشده است و شما باید نور صفحه نمایش را به صورت دستی تنظیم نمایید و این کار را هر دفعه با تغییر نور خارجی می توانید اعمال کنید . البته باید گقته شود که با Galaxy Fit s5670 هیچ مشکلی در زیر نور آفتاب و بازتابش صفحه نمایش ان نخواهید داشت که این خبری خوب برای کاربران آن خواهد بود .در پایین صفحه نمایش ، کلید های سخت افزاری تعبیه شده است . در مرکز آن کلید بزرگتری تعبیه شده است که همان Home در گوشی های آندرویدی می باشد و در راست و چپ آن کلید های Menu و Back قرار گرفته اند . باید اشاره کرد که این دکمه ها به صورت لمسی نمی باشند و از فرایند Hoptic پشتیبانی نمی کنند . دکمه ی Home آن به گونه ای طراحی شده است که در داخل Frame خود گوشی قرار گرفته است و برای 2 دکمه ی دیگر مزاحمتی ایجاد نمی کند ، اما زمانی که بر روی آن فشار می دهید احساس خوش آیندی به شما دست نخواهد داد .
image
در کناره ی بالایی گوشی ، خروجی استاندارد 3.5 میلیمتری و پورت MicroUSB آن قرار داده شده است که این پورت زیر پوشش کشویی واقع شده است .

image
image

در قسمت سمت راست گوشی ، دکمه ی روشن/خاموش/قفل گوشی قرار داده شده است و این دکمه از جنس خوبی درست شده است و به راحتی با آن می توان کار کرد .

image
image

در سمت چپ گوشی دکمه های تنظیم صدا و اسلات کارت حافظه ی خارجی ، با قابلیت تعویض سریع قرار گرفته است ، که این اسلات دارای پوشش تخت پلاستیکی است . با وجود داشتن فوکوس اتوماتیک در این دوربین ، عدم تعبیه ی کلید اختصاصی یک مشکل بزرگ در طراحی آن به حساب می آید .

image
image

لنز دوربین که در کناره ی پشتی گوشی واقع شده است فاقد هرگونه پوشش و محافظی است و از خود دفاعی در مقابل خط و خش ، زمانی که آن را بر روی سطوح و یا جیب خود قرار می دهید ، ندارد .
image
کناره ی پشتی از سطحی که بدون لغزش است پوشیده شده است که به گوشی جذابیت بیشتری می دهد ، اما شیار های آن شاید میزبان گرد و خاک شود ، اما به خوبی همین پوشش اثرات انگشت را محو می سازد .در کناره ی پشتی و در قسمت پایین آن روزنه ی اسپیکر گوشی تعبیه شده است و بر روی خروجی آن ، برامدگی کوچکی قرار داده شده است که در زمان گذاشتن گوشی به پشت بر روی سطوح ، روی صدای خروجی آن تاثیر منفی نگذارد .

image
image

در کناره ی پایینی گوشی ، ورودی میکروفون صدا تنها چیزی است که به چشم می خورد .با خارج کردن کاور پشتی گوشی به باتری و جای سیم کارت آن می رسیم . این گوشی دارای یک باتری 1350 میلی آمپری از نوع Li-Ion می باشد . در مورد عمر باتری آن نباید انتظارات فراوانی داشت زیرا همانطور که می دانید آندروید تشنه ی باتری است . Galaxy Fit یک روز باتری جهت کار مداوم و سخت با گوشی را تامین می کند و در شرایط استاندارد و کارکرد معمول و استاندارد 2 تا 3 روز شارژ دارد .
image
Samsung Galaxy Fit S5670 یک گوشی دوست داشتنی و خوش دست و راحت به نظر می رسد و تمام جنس پلاستیک های به کار رفته در آن مورد قبول هستند و نکته ی مهم آن است که وقتی این گوشی را در دست می گیرید ، احساس می کنید که گوشی بادوامی است . تنها نکته ی مایوس کننده ی آن رزولوشن صفحه نمایش است و این سبب شده است که با سازگاری با نرم افزار های نیز محدود شود و این خبر خوش آیندی برای کاربران این گوشی به حساب نمی آید .

image
image

رابط کاربریGalaxy Fit از آندروید 2.2.1 Froyo به صورت پیش فرض استفاده می کند که امکان بروز رسانی به Gingerbread نیز میسر خواهد شد و در کنار آن از رابط کاربری TouchWIZ نیز بهره می برد . چهار کلید همیشگی سامسونگ در پایین صفحه نمایش تعبیه شده است که حتی در هنگام دستیابی به منو هم در همین بخش باقی می مانند .

image
image
image

سفارشی سازی رابط کاربری از صفحه ی اصلی آغاز می شود . صفحه هایی برای قرار دادن ویجت ها و ... در اختیار دارید اما مجبور نیستید که از همه ی آنها در تمام وقت استفاده نمایید . اگر به تعداد صفحات کمتری نیاز دارید می توانید صفحه های مورد نظر خود را حذف نمایید و یا صفحه ای را اضافه نمایید .
image
ناحیه یادآور ها با کشیدن قسمت بالایی در صفحه نمایش به سمت پایین نمایان می شود و همچنان این قسمت به عنوان یکی از نقاط قوت آندروید محسوب می شود . 5 سوئیچ برای تغییر وضعیت Wi-Fi ، بلوتوث ، GPS ، صدا و چرخش خودکار صفحه در این قسمت به چشم می خورد .

image
image

با فشردن کلید منو در صفحه اصلی و سپس انتخاب گزینه add ، می توانید به افزودن محتویات به صفحه اصلی تان اقدام کنید(فشردن و نگاه داشتن انگشت تان بر روی صفحه اصلی هم چنین عملی را انجام می دهد) یا صفحات اصلی تان را حذف یا اضافه کنید و یا عکس پس زمینه تان را تغییر دهید. از عکس های پس زمینه پویا یا Live Wallpapers هم پشتیبانی می شود گرچه تنها یک ایتم از این نوع در گوشی تعبیه شده است و اگر مایل باشید می توانید از Android market به دانلود موارد دیگر بپردازید. منوی مفهومی این قسمت هم گزینه هایی برای دست یابی به قابلیت جستجو ، یادآورها و تنظیمات در اختیار شما قرار می دهد.

image
image

منوی اصلی همانند صفحه اصلی از بخش هایی قابل پیمایش به طرفین تشکیل شده است و این بار خبری از یک بخش منفرد و قابل پیمایش عمودی نیست.نمایش فهرست وار آیتم ها در دسترس نیست.

image
image

همانند صفحه اصلی می توانید به ویرایش منوی اصلی هم بپردازید ، با استفاده از Pinch Zooming و کاهش بزرگنمایی می توانید به افزودن ، حذف و یا سازمان دهی آیتم های منوی اصلی بپردازید.

image
image

تغییر جالبی که در رابط TouchWIZ دیده می شود ، Task Manager داخلی است که در این رابط تعبیه شده است. با وجود ویجتی اختصاصی در صفحه اصلی که نرم افزارهای فعال در حال اجرا را نمایش می دهد ، این قابلیت شما را از نصب Task Manager بی نیاز خواهد کرد.

image
image
image
image

دفترچه تلفنمی توان گفت دفترچه تلفن Galaxy Fit عالی است . قابلیت ذخیره سازی نامحدود مخاطبین و امکانات عالی وجود دارد . این دفترچه تلفن می تواند مخاطبین ذخیره شده در حافظه ی گوشی سیم کارت و تمامی مخاطبین اکانت های گوگل را به نمایش در آورد . شما می توانید از طریق تایپ کردن نام مخاطب مورد نظر خود به جستجوی آن بپردازید و یا با استفاده از اسکرول الفبایی که در سمت راست صفحه نمایش قرار داده شده است به جستجو بپردازید .

image
image

Galaxy Fit قابلیت Quick Contacts را هم عرضه می کند.با استفاده از این قابلیت می توانید به مخاطبین در دفترچه تلفن عکسی تخصیص داده و سپس با یک ضربه بر روی آن عکس به برقراری تماس با مخاطب یا ارسال پیام یا ایمیل به وی اقدام نمایید.
image
مثل همیشه از حساب های کاربری چندگانه و همگام سازی مخاطبین و از جمله Exchange هم پشتیبانی می شود. فیلدهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد زیادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند.( فیلد هایی مانند آدرس ایمیل ، شماره تماس دفتر کار و ....) . همه انواع این فیلدها بخوبی لیست شده اند و علامت + در کنار آنها برای افزودن یک فیلد از آن نوع به کار می رود. با فشردن علامت منفی موجود در زیر فیلد ، آن فیلد حذف خواهد شد.

image
image
image

در لیست اصلی مخاطبین ، با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه و به سمت راست ، گوشی اقدام به برقراری تماس با شماره پیش فرض مخاطب خواهد نمود و با کشیدن انگشت تان به سمت چپ ، رابط ارسال پیام جدید به نمایش در خواهد آمد. این امکان در لیست های دیگری که در آن ها اسامی یا شماره ها در دسترس شما هستند ؛ هم کار می کند.

image
image

قابلیت های تلفنیسامسونگ Galaxy Fit در زمینه ی امکانات تلفنی باید گفت که هیچ مشکلی از لحاظ آنتن دهی و یا از دست دادن تماس ها به علت آنتن دهی و یا صدای بد ندارد و از این لحاظ نمره ی قابل قبولی می گیرد .شماره گیری هوشمند هم در این گوشی در دسترس است و به خوبی کار می کند . پیاده سازی صورت گرفته همچون سایر گوشی های سری Galaxy ، هم در میان اسامی و هم در میان شماره ها به جستجو می پردازد .

image
image

با برخورداری گوشی از سنسور مجاورت ، صفحه نمایش به صورت خودکار و در حین مکالمات خاموش خواهد شد. گزینه هایی چون نوشتن یادداشت ، استفاده از صفحه کلید ، قطع صدا ، نگه داشتن تماس ها ( On hold ) و یا افزودن تماسی دیگر به مکالمه در طی مکالمات تلفنی در دسترس شما خواهند بود.گزارش تماس ها لبه بعدی شماره گیر است و تمامی تماس های گرفته شده ، دریافت شده و از دست رفته را در یک لیست نمایش می دهد.ما آزمون بلندی صدای همیشگی مان را بر روی Galaxy Fit  نیز انجام دادیم . گوشی در این آزمون موفق به کسب امتیاز خوب  شد .
image
پیام رسانیبخش پیام رسانی SMS و MMS بسیار ساده است. هیچ پوشه ای در این بخش وجود ندارد و تنها کلید New message در آن به چشم می خورد. گرچه همه چیز به این سادگی هم نیست و لیست سازماندهی شده ای از پیام های دریافتی تان به صورت حباب ها در زیر آن نمایش داده می شود. کشیدن انگشت تان در بخش هِـدِر پیام ها ، دقیقا همان کاری را انجام می دهد که در دفترچه تلفن صورت می گرفت. حرکت دادن انگشت تان به سمت چپ به معنای ایجاد پیامی جدید و حرکت دادن آن به سمت راست به معنای آغاز مکالمه خواهد بود.

image
image
image
image

امکان جستجو هم در این بخش در نظر گرفته شده است و به شما کمک می کند که با آسانی SMS یا MMS خاصی را در میان انبوه پیام ها بیابید.اگر می خواهید به مدیریت پیام خاصی بپردازید ، می توانید آن پیام را فشرده و نگاه دارید تا گزینه هایی چون Edit ، Forward و Delete به همراه گزینه هایی مانند کپی متن پیام و مشاهده جزئیات آن برای شما به نمایش در آیند.برای افزودن گیرنده پیام ، باید نام وی را تایپ نموده و یا وی را از میان مخاطبین انتخاب نمایید.گوشی به طور خودکار به پیشنهاد دادن اسامی می پردازد و به راحتی با کلیک بر روی آن ها می توانید یکی را برگزینید.هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا بنا بر نیازهای تان ،اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.

image
image
image

نرم افزار Gmail ،از عملکردهای گروهی اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد، پشتیبانی می کند.امکان پشتیبانی از چندین حساب کاربری Gmail هم وجود دارد. همچنین نرم افزار استاندارد ایمیل هم در این گوشی وجود دارد که می تواند چندین حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید. هنوز هم می توانید به پیام هایی که آنلاین ایجاد شده اند در فولدرهای اصلی شان، در کنار پیام هایی که در inbox ، drafts و یا Sent قرار دارند دست پیدا کنید.Samsung Galaxy Fit  به صندوق ورودی ترکیبی پیام ها هم مجهز است که تمامی پیام های تان را در یک پوشه گرد هم می آورد و نیازی نیست که تک تک آن ها را برای پیام های جدید چک کنید. در مواقعی که چندین حساب کاربری ایجاد کرده اید ، این امکان کمک شایان توجهی به شما در مدیریت آن ها خواهد نمود.

image
image
image
image
image

سامسونگ Galaxy Fit از صفحه کلید پیش فرض خود سامسونگ بهره می برد و با توجه به اینکه این گوشی دارای صفحه نمایش کوچکی است ، اما با این وجود نیز تایپ با آن ساده است .زمانی که گوشی را می چرخانید ، صفحه کلید مجازی آن به طور خودکار در حالت افقی قرار می گیرد و سبب می شود که این صفحه نمایش در این حالت بزرگتر شود و به همان نسبت کار با آن نیز راحت تر می شود . قابلیت Voice input نیز وجود دارد و اگر در یک محیط ساکت و آرام باشید از آن می توانید استفاده کنید .
image
گوشی از قابلیت درج متن Swype پشتیبانی می کند ، در بررسی تخصصی Samsung I9000 Galaxy S  به تفصیل به شرح این قابلیت پرداختیم و به همین دلیل در اینجا چندان وارد جزئیات نمی شویم. Swype در صفحه نمایش های کوچکتر چون صفحه نمایش Galaxy Fit نعمت بزرگی محسوب می شود ، نیازی نیست در حین کار با این صفحه کلید خیلی دقیق باشید که همین نکته درج متن را آسان تر و سریع تر پیش می برد.

image
image
image

گالری تصاویرسامسونگ Galaxy Fit با گالری اندروید Froyo عرضه شده است که امکانات خوبی را در اختیار می گذارد . حالات 3 بعدی زیبا و انتقال خودکار جذاب عکس ها نمونه ای از آنهاست . اما متاسفانه ، گالری نسخه ی کوچک شده ی عکس ها را به نمایش می گذارد .عکس ها و ویدیوهایی که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند در پوشه های مجزایی در گالری قرار می گیرند و به طور خودکار نام آنها همنام با همان پوشه خودشان انتخاب می گردد . این امر کار کردن با گالری را بسیار اسان کرده و می توانید مانند File Manager با آن کار کنید. البوم های متفاوت به صورت توده ای از تصاویر نمایش داده می شوند .اگر آلبوم های آنلاینی در Picasa داشته باشید ، می توانید به صورت مجزا آن ها را در این قسمت مشاهده نمایید. با استفاده از کلیدی که در گوشه بالای سمت راست قرار داده شده است ، می توانید عکس ها را بر اساس زمان بندی تاریخ دسته بندی نمایید .

image
image
image

در حالت نمایش مشبک عکس ها هم لغزنده ای در نظر گرفته شده است که به یافتن عکس هایی که در تاریخی خاص ثبت شده اند ، کمک می کند.اگر چندین زیر پوشه تو در تو را باز کرده باشید ، می توانید با کلیک بر روی لبه های بالایی چندین سطح به عقب بازگردید.البته گالری از کنترل های حرکتی چون حرکت در میان عکس ها و یا panning با استفاده از حرکت انگشتان پشتیبانی می کند و به همین دلیل می توانید بدون بازگشت به حالت نمایش پیش فرض در میان عکس ها به پیمایش بپردازید. با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه به سمت چپ یا راست می توانید به عکس پیشین و یا عکس بعدی حرکت کنید.به دلیل پشتیبانی این گوشی از مالتی تاچ ، می توانید در آن از pinch Zooming یا بزرگنمایی با نیشگون هم بهره بگیرید.برای بزرگنمایی می توانید از ضربات دوگانه بر روی عکس و یا کنترل های مجازی که برای این منظور در نظر گرفته شده اند ، هم استفاده نمایید.

image
image
image

گزینه های بسیاری در کار با عکس ها در اختیار شما قرار می گیرد ، می توانید آن را برش زده و یا هر اندازه که میل دارید ، بچرخانید. قابلیت Send امکان به اشتراک گذاری سریع عکس ها در Picasa ، نرم افزار Email ، با بلوتوث و یا MMS را فراهم می کند.پخش کننده ی ویدیویی سادهپلیر سامسونگ Galaxy Fit از فرمت های 3GP و MP4 پشتیبانی می کند و می تواند آنها را پخش نماید ، اما فرمت های XviD / DivX را پشتیبانی نمی کند . اما جای شکر است که در پخش ویدیو با فرمت های پشتیبانی شده تا رزولوشن صفحه نمایش QVGA مشکلی ندارد .

image
image

ویدیو های 720p در این گوشی قابل پخش نمی باشند . اما واقعا به این ویدیو ها در صفحه نمایش QVGA آن احتیاج دارید ؟!رابط این نرم افزار بسیار ساده است . می توانید از گالری یا My Files برای مرور ویدیوها استفاده نمایید. کنترل های مجازی روی صفحه به کلید Play / Pause ، کلیدهای حرکت به عقب و جلو محدود می شوند.

پخش کننده موسیقی TouchWIZ

رابط کاربری TouchWIZ ، موزیک پلیر Galaxy Fit را به خوبی در بر گرفته است . شما در این موزیک پلیر با امکانات دسته بندی . فیلترینگی که در اختیار دارید می توانید به دسته بندی و فیلتر کردن موزیک های خود بپردازید . دسته بندی ها بر اساس آهنگ در حال پخش ، تمامی آهنگ ها ، البوم ها و لیست های پخش و خوانندگان و آهنگسازان می شوند. می توانید هر یک از این لبه ها را حذف نمایید تا بتوانید به شکل آسانتری با رابط نرم افزار به تعامل بپردازید.

image
image
image

همچنین باید اضافه کرد که این پخش کننده دارای حالت های اکولایزر متفاوت می باشد که می توانید از آنها استفاده نمایید .

image
image
image

قابلیت فوق العاده ای هم که امکان جستجوی سریع یک آهنگ از طریق Google و یا YouTube را هم فراهم می کند در اینجا عرضه شده است. گوشی پیغامی مبنی بر انتخاب گزینه ای از میان سه آیتم خواننده ، آلبوم و یا عنوان آهنگ را برای جستجو به شما نمایش می دهد. حتی بهتر آنکه نتایج YouTube به طور مستقیم در نرم افزار اختصاصی آن باز می شوند.

image
image
image

متاسفانه حالت نمایش Disc View که در سری Galaxy S آن را پیش از این دیده ایم ، در دسترس نیست.

رادیو موج FM

سامسونگ Galaxy Fit به یک رادیو اف ام با RDS هم مجهز است. رابط این نرم افزار ساده است . امکان ذخیره تا چهار ایستگاه در لیست علاقمندی ها هم در نظر گرفته شده است. می توانید در حالت بلندگو هم به رادیو گوش کنید اما در این حالت هم باید هدست به گوشی متصل باشد.

image
image
image

کیفیت صدای خوبدر مورد کیفیت صدا می توان به Galaxy Fit نمره ی متوسط اختصاص داد ، که این خبر خوب و راضی کننده برای کاربرانش نخواهد بود .زمانی که ما این گوشی را به یک تقویت کننده ی خارجی متصل می کنیم به یک صدای خوب خروجی دست خواهیم یافت ، اما زمانی که هدفون را به آن متصل می کنیم سیگنال های ناخواسته افزایش پیدا می کنند و صدای خروجی ان نیز کاهش خواهد یافت و در این زمینه نمره ای زیر حد میانگین دریافت می کند .
image
دوربین 5 مگاپیکسلیسامسونگ Galaxy Fit به یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز شده است که حداکثر با رزولوشن 1920×2560 پیکسل امکان عکس برداری دارد . این دوربین فاقد فلاش و شاتر اختصاصی برای عکس برداری می باشد .رابط این دوبین تقریبا با آن رابطی که در Galaxy S استفاده شده است یکسان می باشد . این رابط کاربری دارای واکنش خوب لمسی می باشد و از امکانات جانبی آن می توان به فوکوس اتوماتیک ، برچسب گذاری جغرافیایی و تشخیص لبخند اشاره کرد .

image
image
image

در تصویر برداری توسط Samsung Galaxy Fit S5670 باید به این توجه کرد که سطح نویز ها کم است ، و می توان جزئیات فراوان و مختلفی از تصاویر گرفته شده توسط آن را مشاهده نمود و این قضیه را مدیون الگوریتم کاهش نویز خواهد بود

ضبط ویدیویی QVGA

Samsung Galaxy Fit قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن QVGA و نرخ 15 فریم بر ثانیه است. این مشخصات سبب می شوند که ویدیوهای ضبط شده توسط گوشی چندان قابل استفاده نباشد و تنها بتوان از آن برای ارسال توسط MMS بهره گرفت.

image
image

امکانات ارتباطیSamsung Galaxy Fit  تمامی امکانات ارتباطی را تحت پوشش قرار می دهد. این گوشی با پشتیبانی چهاربانده از GSM در تمامی نقاط دنیا قابل استفاده است و با پشتیبانی دو بانده از HSPA در آن سرعت دانلود به 7.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به 2 مگابیت بر ثانیه می رسد.در مورد امکانات ارتباطی محلی هم این گوشی از Wi-Fi b/g/n ، بلوتوث جدید 2.1 به همراه پشتیبانی از پروفایل A2DP و USB v2.0 حمایت می کند. پورت USB تعبیه شده از نوع microUSB است که یافتن کابل سازگار را بسیار آسان تر می سازد. Android 2.2 Froyo امکان انتقال فایل بوسیله بلوتوث را هم مهیا کرده است.سامسونگ Galaxy Fit از حافظه ی خارجی چندان قابل توججه به صورت داخخلی بهره نمی برد .(تنها 158 مگابایت حافظه در دسترس برای نصب برنامه ها وجود دارد ) . این گوشی دارای کارت حافظه ی خارجی از نوع MicroSD بوده که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را نیز داراست و امکان نصب برنامه ها در این کارت حافظه ی خارجی توسط گوشی میسر است .سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد امکانات ارتباطی گوشی را کامل می کند. می توانید به همراه Galaxy Fit از هدست های مورد علاقه تان استفاده کنید.مرورگر وبمرورگر آندروید یکی از بهترین مرورگرهای موجود در میان پلت فرم های گوشی های تلفن همراه است . استفاده از این مرورگر بسیار آسان است  و این مرورگر فاقد هرگونه باگ و مشکل می باشد .نوار آدرس در بالای صفحه قرار گرفته است و بنابراین با پیمایش صفحه به سمت پایین این نوار پنهان می شود. کلیدهای بزرگنمایی هم به صورت خودکار پنهان می شوند . این کار برای نرم افزارهای تحت وب بسیار ضروری است.رابط ساده این نرم افزار کاملا قدرتمند است.با ضربه زدن بر روی کلید منو ، شش کلید دیگر نمایش داده می شوند.می توانید لبه جدیدی ایجاد کرده ،بین لبه ها حرکت کند ، صفحه ای را به روز کنید، به سمت جلو حرکت کرده و یا اینکه Bookmark ها را باز کنید.کلید آخر گزینه های بیشتری از قبیل کپی متن ، جستجو در صفحه و ... را به شما نمایش می دهد.

image
image
image

لیست Bookmark ها پیش نمایش هایی از صفحات افزوده شده را نمایش می دهد . همچنین امکان دسترسی به لیست صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند (Most Visited) هم در بخش History فراهم شده است. صفحه نمایش برای نمایش صفحات پیچیده به اندازه کافی بزرگ است اما متن به اندازه صفحه نمایش های با رزولوشن بالاتر واضح نیست.با اینحال خواناست و بزرگنمایی هم با سرعت بالایی صورت می پذیرد ، Galaxy Fit در این بخش امتیاز خوبی می گیرد.علیرغم برخورداری Samsung Galaxy Fit از نسخه 2.2 سیستم عامل آندروید ، اثری از پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر وب دیده نمی شود. شرایط بسیار مشابه به LG optimus One است که پردازنده گوشی به آن ها اجازه نمی دهد تا به مدیریت فایل های فلش بپردازند.نرم افزار YouTube تا حدی فقدان پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر را جبران می کند.البته سایت های به اشتراک گذاری ویدیویی دیگر و همین طور دیگر سایت ها هم وجود دارند که از محتویات فلش به مقاصد دیگری بهره می گیرند اما فعلا شما نمی توانید از آنها بهره ببرید.

image
image

سازمان دهنده هابهتر است از بخش تقویم این گوشی شروع کنیم . این گوشی دارای تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید.

image
image
image
image

حالت نمایش صورت جلسه در به شما اجازه می دهد که به مرور رویدادها بپردازید.با استفاده از این حالت می توانید قرار ملاقات های چند روز آینده را چک کرده و به بررسی آنها بپردازید .Galaxy Fit به یک ماشین حساب خوب نیز مجهز است که به خوبی با صفحه ی لمسی بهینه سازی شده و دکمه های آن بزرگ بوده که سبب می شود کار با آن راحت باشد .

image
image

نرم افزار Alarm هم در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.اما این گوشی فاقد کرنومتر ، تایمر و ساعت جهانی می باشد . اما در این گوشی نرم افزار Voice Recorder برای ضبط یادداشت های صوتی تعبیه شده است .

image
image
image

سامسونگ نرم افزار My Files را هم به همراه این گوشی عرضه کرده است که بعنوان File Manager کارآیی بالایی دارد و بعنوان گالری عکس هم عمل می کند. این نرم افزار قادر به انتقال ، کپی ، قفل کردن و تغییرنام فایل ها و ارسال از طریق بلوتوث به  صورت گروهی استاین نرم افزار تنها به کارت حافظه دسترسی دارد.

image
image
image

نرم افزار های گوشیسامسونگ چندی از نرم افزارهای اختصاصی خودش را هم به همراه گوشی  عرضه کرده است . بسیاری از این نرم افزار ها مفید بوده و قابل به روز رسانی از طریق Samsung Apps هستند. هرگاه سامسونگ یکی از نرم افزارها یا ویجت ها را به روز در آورد یا مورد جدیدی عرضه کند می توانید در Samsung Apps به آن دست یابید.نرم افزار Social Hub اجازه به اشتراک گذاری و ارسال پیام را برای شما مهیا می سازد. با استفاده از این نرم افزار می توانید پیامی ایجاد کرده و سپس آن را از طریق سرویس های مختلف (SMS/MMS ، ایمیل و سرویس های شبکه های اجتماعی) ارسال نمایید.

image
image
image
image

Android MarketGalaxy Fit از آخرین ورژن آندروید بهره می برد و قدرت واقعی آن از طریق نرم افزار ها خواهید فهمید . شما می توانید هزاران برنامه و برنامه های مورد نیاز برای گوشی خود را دریافت و استفاده نمایید ولی با توجه به رزولوشن QVGA صفحه نمایش این گوشی کمی به مشکل محدود بودن مواجه خواهید شد .ساختار آندروید مارکت مثل همیشه ساده است . نرم افزار های تاپ در بالا قرار می گیرند و در بالا 3 قسمت Applications ، Games و دانلود ها وجود دارد . در این قسمت میانبری نیز برای جستجو در بین نرم افزار ها در نظر گرفته شده است که کار با این محیط را بیش از پیش ساده تر می کند .

image
image
image
image

بازی ها و نرم افزارها در دو قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش زیر دسته های خاص خود را دارد.می توانید این نرم افزارها را بنا بر نیازتان فیلتر کنید. البته می توانید بدون فیلتر کردن هم آن ها را مشاهده کنید اما برای این کار به چندین روز زمان نیاز دارید .هر نوع نرم افزاری را حتی مهمترین ها را نیز در Android Market می توانید پیدا کنید . نرم افزار های File Manager ، Navigation و نرم افزار های خواندن اسناد و ... نمونه ای از آنهاست .

مقصد یابی GPS

Samsung Galaxy Fit به یک گیرنده GPS هم مجهز است که با خاموش بودن AGPS به زمانی حدود 4 دقیقه برای قفل شدن بر روی ماهواره ها نیازمند است. AGPS می تواند این روند را تا حدودی سرعت بخشد اما برای بهره گیری از آن نیاز به دسترسی به اینترنت خواهید داشت.حتی بدون راهنمای صوتی مقصدیابی باز هم راهنماهای دیگری در آن دیده می شود:مسیر شما و محل فتان بر روی صفحه نمایش داده می شود و برای یافتن مقصد به شما کمک می کند-البته اگر بتوانید نقشه ها را بخوانید.

image
image
image
image

به طور معمول ، Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش نرم افزار Google Maps دانست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید. هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه یک تور مجازی خواهد بود.

image
image

سخن پایانیسامسونگ Galaxy Fit یکی دیگر از سربازان آندرویدی برای جنگ با هم رده های پایین دست گوشی های هوشمند است . این گوشی دقیقا بین 2 گوشی Galaxy Mini و Galaxy Ace قرار می گیرد و می توان با قیمتی معقول گوشی هوشمند خود را به درستی انتخاب کرد .اما با توجه به امکانات گوشی ، نکات منفی نیز دیده می شود . رزولوشن پایین صفحه نمایش و عدم پشتیبانی از ویدیو فلش در وب و نیز ضبط ویدیویی با کیفیت پایین و عدم پشتیبانی از فایل های فلش ( از جمله بازی های فلش ) نمونه ای از آنهاست .اما از Samsung Galaxy Fit نمی توان انتظاری همانند Galaxy S داشت . این گوشی دارای بسته های ارتباطی خوب و قدرت تصویر برداری مناسب با دوربین 5 مگاپیکسلی خود است که از نکات مثبت قیمت آن به حساب می آید و می توانید با تقویم و امکانات organizer آن روز های خود را برنامه ریزی کنید و در اوقات فراغت از آن به عنوان سرگرمی نیز استفاده کنید .در این محدوده Galaxy Mini به شما قیمتی کمتر پیشنهاد می کند و در قسمت تصویر برداری و صفحه نمایش به همان نسبت کاهش قیمت خود بد عمل کرده است . GIO به شما صفحه نمایش بهتری ارائه می دهد و از طرف دیگر تصویر برداری را به رقیبان واگذار می کند و Ace که تمام امکانات را در هر زمینه به شما می دهد ، اما باید گفت که قیمت آن نیز نسبت به این گوشی ها بالاتر است .

image
image
image

شاید HTC یک برنده ی واقعی در مقابل Galaxy Fit باشد . Wildfire S با رابط کاربری HTC Sense و دوربین 5 مگاپیکسلی بهتر و صفحه نمایش 3.5 اینچی HVGA با رزولوشن 480×320 پیکسل عرضه می شود و البته قیمتی بالاتر از Galaxy Fit خواهد داشت .
image
رقیب بعدی Nokia C6-01 است که از Symbian بهره می برد و البته اگر تغییرات سیمبیان شما را آزار نمی دهد ، هزینه ی دیگری برای شما خواهد بود . این گوشی با صفحه نمایش 3.2 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 640×360 پیکسل عرضه می شود ، همچنین دارای امکانات ارتباطی خوب و دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 720p می باشد که قیمتی همانند Fit دارد .
image
سامسونگ Galaxy Fit به کاربران خود یک تجربه ی خوب و نقطه شروع خوبی برای ورود به سرزمین آندروید می دهد که البته باید در نظر بگیرید که کدام قسمت شما را محدود می سازد و با توجه به نیاز و امکانات خود درباره ی Galaxy Fit بروز رسانی شده تصمیم بگیرید .

GSMARENA
 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

تربچه

۱۴۰۰/۸/۱۹
میگم کالاف رو باچه کیفیتی میاره

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۰
سلام این گوشی زمان خودش گوشی عالی بود اما این گوشی دیگه کاربردد الان چون گوشی ها هر روز ارتقا میکنن پس بهتر مدل های جدید سامسونگو بخرید با سپاس از شما.....

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۸
یک ساله این گوشیو دارم بدرد نمیخوره همش هنگ میکنه

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۳۰
سلام من این گوشی رو چهار ساله دارم چه طوری میشه اندرویدشو ارتقا داد اصلا تا حالا آپدیت رسمی براش اومده یا نه و با چه برنامه ای میشه اونو روت کرد و اگه روت کنیم میشه دوباره اندرویدشو ارتقا بدیم چون خیلی سطحش اومده پایین

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۰
نه