خانهبررسی‌ها
Samsung I997 Infuse 4G

Samsung I997 Infuse 4G

در آمریکا ، عقیده کلی کاربران این است که گوشی های بزرگتر بهتر هستند و یا شاید سامسونگ چنین تصور می کرده است که گوشی تلفن همراهی را با صفحه نمایش بزرگ تری نسبت به سایر گوشی ها، برای بزرگترین اپراتور این کشور یعنی AT&T عرضه کرده است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۳/۲۴
بررسی تخصصی Samsung I997 Infuse 4G
مقدمه

در آمریکا ، عقیده کلی کاربران این است که گوشی های بزرگتر بهتر هستند و یا شاید سامسونگ چنین تصور می کرده است که گوشی تلفن همراهی را با صفحه نمایش بزرگ تری نسبت به سایر گوشی ها، برای بزرگترین اپراتور این کشور یعنی AT&T عرضه کرده است. Infuse 4G قطعا برای جلب توجه ساخته شده است ، صفحه نمایش 4.5 اینچی Super AMOLED plus این گوشی در بازار بی همتاست و زیبایی چشم نوازی دارد.

image
image

علیرغم بهره بردن از صفحه نمایشی غول پیکر ، Samsung Infuse 4G بدنه بسیار باریکی دارد. با ضخامتی حدود 8.99 میلی متر ، این گوشی تنها اندکی از Galaxy S2 ضخیم تر است. گرچه این موضوع دلیلی نیز دارد، گوشی از صفحه نمایشی بزرگتر از Galaxy S 2 برخوردار است.

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM و چهار بانده از 3G
پشتیبانی از HSDPA با سرعت 21 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه
صفحه نمایش لمسی خازنی4.5 اینچی از نوع Super AMOLED با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن WVGA (480 x 800 پیکسل)
سیستم عامل Android v2.1 به همراه رابط کاربری TouchWiz 3.0
پردازنده 1.2 گیگاهرتزی ARM Cortex A8 به همراه 512 مگابایت RAM
دوربین هشت مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED ،قابلیت هایی چون تشخیص لبخند و تشخیص چشمک و چهره
ضبط ویدیویی HD 720p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 b,g و n
گیرنده GPS با پشتیبانی از عملکرد AGPS و قطب نمای دیجیتال
حافظه داخلی 16 گیگابایتی ، اسلات کارت حافظه microSD
سنسور های شتاب سنج و مجاورت و ژیروسکوپ
سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد
پورت MHL MicroUSB با پشتیبانی از قابلیت USB Host و خروجی تلویزیون (1080p)
بلوتوث استریو v3.0
رادیو اف ام با RDS
کیفیت صدای عالی
دوربین ثانویه 1.3 مگاپیکسلی برای برقراری تماس هاس تصویری
پشتیبانی کامل از فایل های فلش در مرورگر وب ، امکان پخش فایل های فلش ویدیو با رزولوشن 1080p در مرورگر وب با استفاده از شتاب دهنده گرافیکی
ویرایشگر اسناد آفیس
نصب بودن پیش فرض File Manager
پشتیبانی بی نظیر از فرمت های ویدیویی

نقاط ضعف اصلی

عدم وجود مقصدیابی ماهواره ای رایگان
عدم پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر وب
نبود فلاش به همراه دوربین
قابلیت بالای جذب اثر انگشت ها توسط بدنه تمام پلاستیکی گوشی
سطح بلندی صدای نه چندان مطلوب

مقایسه صرف به سود infuse 4G نیست. شاید گوشی شبیه دیگر پیشگامان بازار به نظر برسد اما این موضوع کاملا هم درست نیست. Infuse از نظر توان پردازشی با galaxy S2 قابل مقایسه نیست. اما به هر حال گوشی بسیار جذاب به نظر می رسد.

image
image

بسیار عجیب است که سامسونگ تصمیم گرفته است از نسل قدیمی پردازنده های تک هسته ای که در گوشی های سری Galaxy S دیده ایم ، در Infuse 4G استفاده کند.ایا آن ها برای تامین قدرت پردازشی Infuse 4G کافی خواهند بود؟بهتر است در ادامه به صورت تخصصی تری این بحث را پی بگیریم.

شاید اینکه این بررسی از بررسی های معمول مان کوتاه تر باشد و تمامی آزمون های تخصصی مان در آن مورد بحث قرار نگرفته اند ، تعجب کنید. دلیل این موضوع آن است که این بررسی به دور از دفتر و آزمایشگاه تخصصی ما تهیه شد. Samsung Infuse 4G تنها برای استفاده در ایالات متحده تولید شده است و بنابراین شاید هیچگاه آن را در قاره کهن نبینیم. با این حال سعی کرده ایم در حد امکان با دقت و به صورت جزئی مشخصه های اساسی گوشی را به روشی که همیشه انجام می دادیم ، پوشش دهیم. امیدواریم از خواندن آن لذت ببرید!

محتویات جعبه

Samsung Infuse 4G در جعبه ای کاملا کوچک و با نشان AT&T عرضه می شود. اینکه چگونه گوشی تلفن همراهی با این اندازه در جعبه ای به این کوچکی جای داده شده است ، قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

image
image

یک شارژر ، یک کابل microUSB ، یک هدست و یک کتابچه راهنمای کار با گوشی از جمله لوازمی هستند که در این جعبه دیده می شوند. یک تبدیل HDMI نیز در اختیار شما قرار می گیرد که قطعا بسیاری را ذوق زده خواهد کرد. با عرضه یک کارت حافظه دو گیگابایتی از نوع microSD به همراه مبدل ، این بخش پایان می یابد. با وجود امکان پشتیبانی از کارت هایی با گنجایش 32 گیگابایت ، فضای ذخیره سازی تقریبا نامحدودی در اختیار خواهید داشت.

طراحی

طراحی Samsung Infuse 4G به جز کلید سخت افزاری جای داده شده در نمای جلویی گوشی ، مقیاسی بزرگتر از Galaxy S2 به نظر می رسد. از همان فرو رفتگی ها و برآمدگی ها و همین طور همان نوع قاب فلزی در طراحی این گوشی نیز استفاده شده است.

از نظر وزن ، گوشی را می توان جزو آندرویدی های سبک وزن دانست. با وزنی معادل 139 گرم ، Infuse 4G از galaxy S2 سنگین تر است اما این اضافه وزن بیشتر به اندازه بزرگتر صفحه نمایش باز می گردد.

image

بافت به کار رفته در کناره پشتی گوشی دقیقا همان نوعی است که در galaxy S2 دیده بودیم. این بافت در برابر اثرات انگشت مقاوم است و لمس آن هم لذت بخش است.

در کل Infuse 4G در دست پلاستیکی به نظر می رسد و به کارگیری اندکی فلز در بدنه گوشی می توانست تاثیر بسیاری بر ظاهر آن بگذارد . گرچه این نکته سبب افزایش یافتن وزن گوشی می شد و بنابراین بهتر است این خواسته را نادیده بگیریم.

و اما صفحه نمایش ، صفحه نمایش 4.5 اینچی Super AMOLED Plus را نمی توان چیزی جز یک زیبای تمام عیار دانست. این صفحه نمایش از ماتریسی با سه پیکسل کوچک (یا به اصطلاح زیر پیکسل) در هر پیکسل به جای ماتریس PenTile که در نخستین نسل صفحه نمایش های Super AMOLED دیده بودیم ،استفاده می کند .

با قطری 4.5 اینچی ، صفحه نمایش Infuse 4G حتی از صفحه نمایش Galaxy S2 هم با شکوه تر به نظر می رسد. شاید 0.2 اینچ زیاد نباشد اما اگر این دو گوشی را در کنار هم قرار دهید ، قطعا تفاوت را احساس خواهید کرد.

با این همه ، صفحه نمایش های Super AMOLED plus و گوشی های تلفن همراه برای هم ساخته شده اند.این زوج بی نظیر تمامی نقاط قوت ، نظیر کیفیت فوق العاده تصویر ، زوایای دید عالی ، مصرف کم انرژی و خوانایی عالی در برابر تابش نور آفتاب ، بدون رنج بردن از نقاط ضعف OLED ها (هزینه زیاد و عمر کمتر) را در اختیار کاربران و تولیدکنندگان می نهند.

کنترل ها و نحوه کار با گوشی

به جز صفحه نمایش ، تغییر بنیادین دیگری در طراحی گوشی دیده نمی شود.در پایین صفحه نمایش ، چهار کلید خازنی همچون کلیدهایی که در Samsung Captivate و Galaxy S 4G دیده بودیم ، به چشم می خورد.کلیدهای Options ، Home ، Back و کلید Search به ترتیب این کلیدها را تشکیل می دهند. با فشردن طولانی مدت کلید Home به نرم افزارهایی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته اند و میانبری به Task Manager دست خواهید یافت.

image

در بالای صفحه نمایش ، گوشی خروجی صدای مخاطب و سنسورهای محدود کننده نور و مجاورت گوشی به چشم می خورند. دوربین ثانویه ای نیز با رزولوشن 1.3 مگاپیکسل برای تماس های تصویری تعبیه شده است .

image

کناره سمت چپ گوشی میزبان کلیدهای تنظیم صداست ، از کلیدهای تنظیم صدا می توانید برای افزایش و کاهش بزرگنمایی در دوربین هم بهره بگیرید.

image

متاسفانه ، تنها چیزی که در کناره سمت راست گوشی دیده می شود ، کلید روشن/خاموش/قفل صفحه نمایش است و اثری از کلید اختصاصی دوربین که قطعا از آن استقبال می شد ، به چشم نمی خورد.شاید این نکته تا حدی از پتانسیل های دوربین بکاهد.

image

یکی از نقص های کوچک اما آزار دهنده ای که در طراحی Galaxy S وجود داشت ، برطرف شده است. کلید روشن/خاموش/قفل صفحه نمایش دیگر در قسمت شیب داری قرار ندارد و فشردن آن بدون اینکه خطر افتادن گوشی وجود داشته باشید، بسیار آسان تر انجام می گیرد.

image

کناره بالایی گوشی، سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد را که هیچ پوشش محافظی نیز ندارد ، در خود جای داده است.

image

پورت microUSB در کناره پایینی گوشی تعبیه شده است و از آن هم برای شارژ گوشی و هم برای انتقال داده از/به گوشی استفاده می شود. نه تنها این پورت از USB Host پشتیبانی می کند بلکه با وجود تبدیل MHL قابلیت استفاده از آن به عنوان خروجی تلویزیونی HD نیز وجود دارد. نکته منفی این روش هم آن است که مجبورید برای استفاده از کابل HDMI ، از یک تبدیل بهره بگیرید.

نکته قابل توجه دیگر در کناره پایینی گوشی ، تعبیه شدن میکروفن در این قسمت است.

image

کناره پشتی Samsung Infuse 4G جاییست که لنز دوربین هشت مگاپیکسلی آن را که از قادر به ضبط ویدیویی HD نیز است را در خود جای داده است. درست در کنار آن ، فلاش LED دیده می شود که می توانید چه در هنگام عکاسی و چه در هنگام فیلمبرداری از آن بعنوان نور کمکی استفاده کنید.

اسپیکر هم در همین بخش و در برآمدگی کوچکی که در انتهای پایینی این بخش وجود دارد ، تعبیه شده است.

با خارج کردن کاور بسیار نازک پشتی گوشی از جای خود ، شیار جایگیری سیم کارت ، باتری 1650 میلی آمپری و اسلات کارت حافظه microSD نمایان می شوند. اسلات کارت حافظه می تواند از کارت هایی تا گنجایش 32 گیگابایت نیز پشتیبانی کند ، که در صورت خریداری نسخه 16 گیگابایتی گوشی ، در کل فضایی حدود 48 گیگابایت برای ذخیره سازی فایل ها در اختیار شما قرار می دهد. خبر بد این است که امکان تعویض سریع کارت حافظه را ندارید.

image

آنچه شگفت انگیز است ، امکان تعویض سریع سیم کارت است. البته Infuse 4G با خارج کردن سیم کارت از جای خود مودبانه از شما خواهد خواست تا گوشی تان را مجددا راه اندازی کنید ، اما اگر این درخواست را رد کنید ، با یکبار فعال و غیرفعال کردن حالت پرواز نیز می توانید از تمامی قابلیت های تلفنی گوشی با سیم کارت جدید استفاده کنید. اصلا مهم نیست که از مشترکین چه اپراتوری باشید !

باتری 1650 میلی آمپری گوشی می تواند تا 8 ساعت در حالت مکالمه و 400 ساعت در حالت آماده به کار در شبکه های نسل دوم دوام بیاورد. در شرایط واقعی و در عمل ، در استفاده سنگین از گوشی ،گوشی یک روز دوام می آورد. در استفاده متوسط ، Infuse 4G حدودا دو روز را با یک بار شارژ باتری سر می کند.

image
image
image

علیرغم اندازه بزرگ صفحه نمایش ، کار با Infuse 4G آسان است. گرچه باید تاکید کنم در صورتی که دستان بزرگی نداشته باشید ، کار با یک دست با گوشی ، به شدت دشوار خواهد بود.احتمال اینکه گوشی به صورت تصادفی از دست کاربر خارج شود زیاد است. گرچه با توجه به اندازه گوشی ، سامسونگ کار قابل ستایشی در مورد ارگونومی آن صورت داده است.

رابط کاربری :ترکیبی نو ازTouchWiz

سامسونگ به صفحه نمایش زیبای Infuse با اخرین نسخه از رابط کاربری TouchWiz زینت نبخشیده است. و به جای آن شرکت به استفاده از نسخه بهینه شده ای از این رابط که برخی از مشخصه های TouchWiz 4.0 را هم یدک می کشد ، اکتفا کرده است. برای مثال Task Manager به کار گرفته شده در Infuse 4G همانی است که پیشتر در Galaxy S2 دیده بودیم. گرچه گزینه هایی که در آنجا برای شخصی سازی صفحه اصلی در دسترس بودند و همین طور کنترل های حرکتی در همتای دو هسته ای ، در اینجا قابل دستیابی نیستند. تصور ما این است که رابط کاربری جدید احتمالا به قدرت پردازشی بالایی نیاز داشته است که Infuse 4G از آن بی بهره بوده است.

image
image
image

Infuse 4G از نسخه 2.2 Froyo سیستم عامل آندروید استفاده می کند. ما مطمئنیم که به روز رسانی Gingerbread برای Infuse در دسترس خواهد بود اما به هر حال مجهز نبودن گوشی به این نسخه در زمان عرضه تا حدی مایوس کننده است.

پردازنده 1.2 گیگاهرتزی ARM Cortex A8 نسخه ای اورکلاک شده از پردازنده ای است که پیش از این آن را در گوشی های سری Galaxy S و Nexus S دیده بودیم. گرچه علیرغم فرکانس بالاتر ، Infuse 4G از سریع ترین گوشی های موجود فاصله بسیاری دارد.

با نتایجی این چنینی بعید است Infuse 4G در اجرای نرم افزار های موجود برای آندروید دچار دردسر شود. گرچه با آغاز استفاده برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزاری از توان دو هسته ای ها ، Infuse در اجرای نرم افزارهای جدید دچار مشکل خواهد شد.

دفترچه تلفن؛ هر آنچه نیاز دارید

همانند Samsung I9000 Galaxy S ، Infuse 4G هم با وجود تغییرات انجام شده همچنان دفترچه تلفنی با ظرفیت نامحدود و قابلیت های عالی مجهز است.

یکی از نکات عجیب این است که Infuse 4G قادر به نمایش مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت نیست. امکان وارد کردن مخاطبین از /به سیم کارت وجود دارد اما نمی توانید آن ها را در کنار مخاطبین ذخیره شده در گوشی مشاهده کنید.

گزینه هایی برای فیلتر مخاطبینی که شماره تلفن دارند ، نمایش و مخفی کردن گروه های ایجاد شده و تغییر دادن نوع مرتب سازی (بر اساس نام کوچک و یا اسم فامیلی) در نظر گرفته شده است.

image

دفترچه تلفن به قابلیت Quick Contacts هم مجهز است.با استفاده از این قابلیت می توانید به مخاطبین در دفترچه تلفن عکسی تخصیص داده و سپس با یک ضربه بر روی آن عکس به برقراری تماس با مخاطب یا ارسال پیام یا ایمیل به وی اقدام نمایید. در لیست اصلی مخاطبین ، با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه و به سمت راست ، گوشی اقدام به برقراری تماس با شماره پیش فرض مخاطب خواهد نمود و با کشیدن انگشت تان به سمت چپ ، رابط ارسال پیام جدید به نمایش در خواهد آمد.

image

البته انعطاف پذیری واقعی دفترچه تلفن هنگامی که وارد یکی از سرویس های شبکه های اجتماعی می شود ، پدیدار می شود. پس از همگام سازی ، دفترچه تلفن به صورت خودکار به ادغام مخاطبین می پردازد (این کار به صورت دستی نیز قابل انجام است) و جزئیات مخاطبین را از سرویس های شبکه های اجتماعی استخراج می کند.

image
image

صفحه نمایش اطلاعات مخاطبین به صورت لبه ای یا Tabbed طراحی شده است. دو لبه نخست اطلاعات مخاطب را نمایش داده و تاریخچه ای از پیام ها و تماس های وی را نگاه داری می کنند. لبه های سوم و چهارم هم به مدیریت سرویس های شبکه های اجتماعی می پردازند و به روز رسانی ها و گالری های آنلاین را به نمایش می گذارند.

قابلیت های تلفنی

Samsung Infuse 4G از کیفیت صدای فوق العاده ای در حین تماس ها برخوردار است و صدایی شفاف ، واضح و بلند را در اختیار کاربران قرار می دهد.دریافت سیگنال ها به خوبی صورت می پذیرد و حتی با وجود قطع و وصل شدن صدا در نواحی با آنتن دهی کم هم هیچ تماسی را از دست ندادیم.

شماره گیر و گزارش تماس ها نیز با دفترچه تلفن یکپارچه شده اند و هر کدام لبه ای مجزا را به خود اختصاص داده اند. شماره گیری هوشمند هم در این گوشی در دسترس است و به خوبی کار می کند . پیاده سازی صورت گرفته در Infuse هم در میان اسامی و هم در میان شماره ها به جستجو می پردازد .تنها یک مخاطب به عنوان نتیجه نمایش داده می شود و برای دیدن سایر مخاطبین که با شرط جستجوی شما تطابق داشته اند باید کلید جهت نمای پایینی که به نمایش در آمده است را بفشارید.

image
image

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، گزارش تماس ها لبه بعد از شماره گیر است. این بخش تمامی تماس های ورودی ، خروجی و از دست رفته را با هم نمایش می دهد.

پیام رسانی

بخش پیام رسانی SMS و MMS بسیار ساده است. هیچ پوشه ای در این بخش وجود ندارد و تنها کلید New message در آن به چشم می خورد. لیست سازماندهی شده ای از پیام های دریافتی تان در زیر آن نمایش داده می شود.

هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا بنا بر نیازهای تان ،اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.

image
image

نرم افزار Gmail ،از عملکردهای گروهی اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد، پشتیبانی می کند.امکان پشتیبانی از چندین حساب کاربری Gmail هم وجود دارد.

Infuse 4G به صورت پیش فرض به صفحه کلید مجازی سامسونگ مجهز است که از کلیدهای بزرگ و راحتی استفاده می کند ، این بخش قطعا یکی از قسمت هایی است که گوشی از صفحه نمایش بزرگ خود سود می برد. در حالت افقی کلیدها بزرگتر هستند و استفاده از آن ها هم بسیار آسان تر است.

گالری و مرورگر فایل ها

Samsung Infuse 4G به همراه گالری اصلی آندروید عرضه می شود. ! گالری به طور خودکار عکس ها و ویدیوها را بدون در نظر گرفتن مکان ذخیره سازی آن ها می یابد.این گالری حتی قادر است به تصاویر موجود در آلبوم های آنلاین Picasa را نیز یافته و آن ها را به نمایش گذارد.

image
image

 دو نکته در مورد این گالری وجود دارد که شاید شما را شگفت زده کند اما غیر از آن ها هیچ چیز جدیدی در آن مشاهده نمی شود. نخستین نکته نمایش عکس ها با رزولوشن کامل و اصلی و نکته دوم امکان بزرگنمایی بر روی عکس ها با استفاده از کج کردن گوشی است. البته هنوز هم می توانید از بزرگنمایی با ضربات دوگانه و یا نیشگون استفاده کنید.

image
image

سامسونگ نرم افزار My Files را هم به همراه این گوشی عرضه کرده است که بعنوان File Manager کارآیی بالایی دارد و بعنوان گالری عکس هم عمل می کند. این نرم افزار قادر به انتقال ، کپی ، قفل کردن و تغییرنام فایل ها به صورت گروهی است و حتی می تواند چندین فایل را از تغییر بلوتوث ارسال کند. این نرم افزار تنها به کارت حافظه دسترسی دارد و قادر نیست به حافظه داخلی گوشی دست پیدا کند.

پخش کننده موسیقی TouchWiz

Samsung Infuse 4G از پخش کننده موسیقی استاندارد TouchWiz استفاده می کند. تصور می کنم این نرم افزار تنها برای سری Galaxy در نظر گرفته شده است. سامسونگ امکان استفاده از اکولایزر ها به همراه DNSe و مجازی سازی 5.1 کاناله را نیز در این نرم افزار تعبیه کرده است.

image
image

در هنگام پخش موسیقی ، به آسانی می توانید از طریق ناحیه یادآورها به پخش کننده موسیقی دست یابید. قابلیت دیگری که بسیار جذاب است ، حالت نمایش Disc View است که البته چندان کاربردی نیست.

پخش کننده ویدیویی فوق العاده

پخش کننده ویدیویی از رابطی ساده و فهرست وار استفاده می کند. این نرم افزار تمامی فایل های ویدیویی ذخیره شده در گوشی را نمایش داده و می توانید به مرتب سازی آن ها به وسیله نام ، تاریخ ، نوع و یا اندازه اقدام نمایید. پخش کننده ویدیویی آخرین نقطه پخش ویدیو را نیز به خاطر می سپارد و می توانید درست از همان نقطه ای که آن را رها کردید ، به دیدنش ادامه دهید.

پخش کننده ویدیویی به شما اجازه می دهد تا از سه حالت ممکن برای تماشای تمام صفحه تصویر بهره بگیرید. از مجازی سازی 5.1 کاناله و همین طور زیرنویس ها نیز پشتیبانی می شود.امکان تغییر فونت و همین طور تنظیم همزمانی زیرنویس ها نیز وجود دارد اما هیچ گزینه ای برای افزودن دستی زیرنویس ها در نظر گرفته نشده است ، برای استفاده از زیر نویس باید نام آن را دقیقا همانند نام ویدیو انتخاب کنید.

image
image

پخش کننده ویدیویی رابط ساده ای دارد اما در پخش هیچ یک از فایل هایی که به آن منتقل کردیم ، دچار مشکل نشد. این نرم افزار از انواع فرمت های مختلف ازWMV ، Avi (DivX و XviD) گرفته تا Mp4 و Mkv پشتیبانی می کند. هیچ مشکلی در رزولوشن ویدیوها نیز وجود ندارد و گوشی قادر به پخش ویدیوهای Full HD است. فایل هایی با حجم بیش از دو گیگابایت نیز به خوبی پخش می شوند.

بدون تردید می توان پخش کننده موسیقی را از مشخصه های کلیدی Samsung Infuse 4G دانست. با صفحه نمایشی بزرگ و روشن ، تماشای ویدیوها بسیار لذت بخش است.

Media Hub

نرم افزار Media hub هم به صورت پیش فرض بر روی Infuse 4G نصب شده است. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا به مرور و خرید فایل های ویدیویی به صورت مستقیم از خود گوشی اقدام نمایید. گزینه ای هم با عنون rent در این بخش دیده می شود که در آن می توانید به صورت موقت به محتویاتی دلخواه دسترسی داشته باشید.

image
image

در داخل جعبه گوشی ، امتیازی 25 دلاری در اختیار شما قرار داده می شود که می توانید در خریدهای اولتان از آن استفاده کنید. با توجه به این واقعیت که Infuse 4G گوشی چندرسانه ای فوق العاده ای است ، این نرم افزار به احتمال زیاد از شهرت بسیاری برخوردار خواهد شد.

دوربین هشت مگاپیکسلی : کیفیت فوق العاده عکس ها

Samsung Infuse 4G به یک دوربین هشت مگاپیکسلی مجهز است که می تواند عکس هایی تا حداکثر رزولوشن 3264 x 2448 پیکسل ثبت نماید. دوربین از فوکوس خودکار و فلاش LED بهره می برد اما اثری از کلید شاتر اختصاصی و همین طور محافظ لنز به چشم نمی خورد.

رابط با وجود دو نوار در اطراف منظره یاب که میانبرهای مختلف را در خود جای داده اند ، زیبا به نظر می رسد.در نوار سمت راست ، سوییچ عکاسی/فیلمبرداری ، کلید شاتر مجازی و میانبری به گالری که با پیش نمایش آخرین عکس ثبت شده مشخص می شود ، به نمایش در امده اند.

از نظر قابلیت ها ، Infuse 4G تقریبا کامل است و امکاناتی چون فوکوس لمسی ، حالت های صحنه متفاوت و متنوع ، تشخیص چهره/چشمک/لبخند ، برچسب گذاری جغرافیایی ، افکت های رنگی ، لرزش گیر دیجیتال و کنترل دستی ISO ، حالت فاصله یابی و .... را عرضه می کند. قابلیت های دیگری نیز در این بخش وجود دارند اما ما به جذاب ترین آن ها اشاره کردیم.

عکس های هشت مگاپیکسلی ثبت شده توسط دوربین Infuse 4G بسیار خوب هستند ، میزان نویز ها کم ،سطح جزئیات بالا و رنگ ها و کنتراست عکس ها خوب هستند. به نظر اشباع رنگی عکس ها کمی بیش از حد می رسد اما ما آن ها را اینگونه بیشتر دوست داریم. به خاطر داشته باشید که دوربین از لنز وایدی استفاده می کند که فاصله کانونی آن در ابعاد 35 میلی متری به 30 میلی متر می رسد.

ضبط ویدیویی HD خوب

رابط بخش ویدیویی نیز دقیقا همانند رابطی است که در بخش عکاسی دیده بودیم. این بخش قابلیت ضبط ویدیو با استفاده از دوربین ثانویه گوشی را نیز دارد که در این حالت حداکثر رزولوشن به VGA می رسد.

image

ویدیوهای 720p ضبط شده توسط گوشی روان و خوب هستند.

نمونه ای از ویدیوهای 720p ضبط شده توسط Infuse 4G را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

امکانات ارتباطی ، سرشار از فناوری های نو

Samsung Infuse 4G با امکانات ارتباطی متنوعی عرضه می شود ، گوشی از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و چهار بانده از 3G برخوردار است ، از HSPA+ نیز با سرعت دانلود 21 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه که AT&T برچسب 4G را نیز به آن می چسباند، پشتیبانی می شود.

گوشی از بلوتوث v3.0 با پشتیبانی از HS عرضه می شود و تضمین می کنند سرعت انتقال اطلاعات توسط این رسانه را به 21 مگابیت بر ثانیه برساند. Wi-Fi از استانداردهای a/b/g/n پشتیبانی کرده و با باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتزی نیز سازگاری دارد.

image

نرم افزار AllShare به شما اجازه پخش محتویات چند رسانه ای از و یا در ابزارهای دیگری چون تلویزیون ها را می دهد. گرچه ما وقت زیادی برای آزمودن این قابلیت صرف نکردیم اما تصور می کنم که این امکان با استفاده از DLNA کار کند.

image
 
image

و در آخر ، به پورت MHL می رسیم. از نظر ظاهری ، این پورت همان پورت microUSB است و امکان شارژ گوشی را نیز فراهم می کند. اما پورت MHL با استفاده از تبدیل MHL به HDMI امکان خروجی ویدیویی HD را نیز برای شما فراهم می سازد . این کابل در جعبه گوشی جای داده نشده است و باید به صورت جداگانه اقدام به خرید آن کنید ، که بسیار مایوس کننده است.حتی Galaxy S2 نیز بدون این تبدیل عرضه می شد.

مرورگر وب فوق العاده

مرور وب از دیگر بخش هایی است که صفحه نمایش فوق العاده Infuse 4G را به کلیدی ترین مشخصه آن تبدیل می کند. با اینکه رابط تغییر چندانی نکرده است اما همه چیز به شکل بزرگتر و بهتری نمایش داده می شود.

image

مرورگر وب از بزرگنمایی با ضربات دوگانه و Pinch Zooming و همین طور روش جدید بزرگنمایی که با کج کردن گوشی کار می کند ، پشتیبانی می کند. قابلیت هایی چون پشتیبانی از چند لبه ، چینش مجدد متون ، جستجو در صفحه و امثال آن ها در این نرم افزار در دسترس هستند. با کاهش بزرگنمایی با استفاده از pinch Zooming می توانید به نمایی بروید که لبه های مختلف را به نمایش می گذارد.

پخش ویدیوهای HD در مرورگر تجربه چندان جالبی نیست. سخت افزار Infuse 4G به اندازه کافی برای پشتیبانی از این قابلیت توانمند به نظر نمی رسد.

ویرایشگر اسناد آفیس

نرم افزار Quick Office به صورت پیش فرض بر روی Samsung Infuse 4G نصب شده است. امکان مشاهده و ویرایش فایل های Word ، Excel و PowerPoint وجود دارد و علاوه بر این می توانید فایل های PDF را نیز مشاهده کنید.

image
image

سازمان دهنده

تقویم چهار حالت نمایش فهرست وار،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید.

image
image

از یک نرم افزار Alarm هم در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.

image
مسیریابی ماهواره ای با استفاده از GPS

Google Maps به یکی از بخش های استاندارد گوشی های مبتنی بر آندروید شده است و مشخصا در Samsung Infuse 4G عرضه می شود.امکان استفاده از راهنمای صوتی پس از به روز رسانی به نسخه 5.0 نرم افزار به یکی از جالب ترین قابلیت های آن تبدیل شده است. نقشه های برداری کوچکتر هستند و بنابراین دریافت آن ها هم سریع تر صورت می پذیرد ، علاوه بر این به شما امکان می دهند تا بدون نیاز به اتصال به اینترنت به مسیریابی مجدد بپردازید.در واقع تنها هنگامی به اتصال اینترنتی نیاز دارید که می خواهید مسیری را برای بار نخست طی کنید و در مرتبه های بعدی از نقشه های کش شده استفاده خواهد شد.

image
image

مثل همیشه، Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش نرم افزار Google Maps دانست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید. هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه یک تور مجازی خواهد بود.

image
image

نرم افزار مقصدیابی دیگری بر روی این گوشی نصب نشده است و اگر احساس می کنید به نرم افزار دیگری به این منظور نیاز دارید بهتر است نگاه به Android Market بیاندازید.

Android Market و ادامه روند رو به رشد آن

با وجود پردازنده 1.2 گیگاهرتزی infuse 4g از پس اجرای هر نرم افزاری که تا به حال برای گوشی های مبتنی بر آندروید طراحی شده است ، بر می اید. ساختار Android Market بسیار ساده است ، نرم افزارهای برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آن ها سه بخش Application ، Games و Downloads است.میانبری هم برای آغاز جستجو در این قسمت دیده می شود.

image
image

بازی ها و نرم افزارها در دو قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش زیر دسته های خاص خود را دارد.می توانید این نرم افزارها را بنا بر نیازتان فیلتر کنید. البته می توانید بدون فیلتر کردن هم آن ها را مشاهده کنید اما به نظرم برای این کار باید چندین روز زمان صرف کنید.

همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید. از نرم افزارهای مدیریت فایل ها گرفته ، تا نرم افزارهای مقصدیابی و مرورگر های اسناد آفیس در این فروشگاه به چشم می خورند.

سخن پایانی

بعد از گذراندن زمانی نسبتا طولانی با Samsung Infuse 4G ، احساسی کاملا مثبت نسبت به آن داریم. صفحه نمایش آن اعجاب فناوری را به رخ ما می کشد و بهترین صفحه نمایشی است که تا به حال دیده ایم. متاسفانه این مطلب در مورد سایر مشخصه های سخت افزاری گوشی صادق نیست. Infuse 4G از تمامی جهات چون پیشگامان بازار به نظر می رسد اما در بخش عملکرد با کمی مشکل مواجه است.

در حال حاضر این گوشی به پرقابلیت ترین گوشی تلفن همراه در ایالات متحده تبدیل شده است. البته تصمیمات آتی سامسونگ ممکن است به عمر کوتاه موفقیت آمیز گوشی در آمریکا خاتمه دهد. سامسونگ قصد دارد در آینده ای نزدیک galaxy S II را وارد بازار آمریکا کند و هنگامی که این اتفاق روی دهد ، Infuse 4G از صحنه ها به زیر کشیده خواهد شد و تنها نقش یک پشتیبان را ایفا خواهد کرد.

بنابراین با اینکه Samsung I997 Infuse 4G در مدت زمانی کوتاه عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت و احتمالا خواهد توانست توجه بسیاری از کاربران و مخصوصا آن هایی را که در حال خواندن این بررسی هستند را به خود جلب نماید ، اما نمی توان موفقیت درازمدتی را برای آن متصور بود.اما سامسونگ احتمالا انتظار موفقیتی چون Galaxy S را نیز از آن ندارد.

شرکت به خوبی آگاه است که گوشی هوشمندی که به چیپ ستی قدیمی مجهز است ، برای تبدیل شدن به محصولی موفق به چیزی بیش از یک اورکلاک جزئی نیاز خواهد داشت. اما احتمالا آن ها اینطور پیش بینی کرده اند که کمبود AMOLED ها و تقاضای بسیار بالایی که برای Galaxy S II وجود خواهد داشت ، سبب خواهد شد تا عرضه این محصول در آن سوی اقیانوس ها اندکی به تاخیر بیفتد و infuse 4G می تواند تا مدتی فروش را برای شرکت در ایالات متحده حفظ کند.

سایر گوشی های هوشمند AT&T نیز از نظر قدرت پردازشی فاصله چندانی با این گوشی ندارد و به نظر می رسد Infuse 4G حداقل در اینجا بتواند با افتخار سر خود را بالا بگیرد. در واقع Motorola Atrix تنها گوشی AT&T است که از پردازنده دو هسته ای برخوردار است اما این گوشی نیز برای رسیدن به حداکثر توان خود نیازمند تغییراتی است. علاوه بر این Atrix 4G نه بدنه باریکی دارد و نه از صفحه نمایش خارق العاده ای چون Infuse 4G بهره می برد.

image

می توانید نگاهی به HTC Inspire 4G نیز بیاندازید که با بهایی حدود صد دلار ، تقریبا نصف Infuse 4G قیمت دارد. محصول HTC از نظر فنی در هیچ بخشی از Infuse برتر نیست اما تفاوت قیمت آن ها شاید کمی تامل برانگیز باشد. Inspire 4g از فلز نیز در بدنه خود استفاده می کند که تغییر مثبتی است اما منتج به بالا رفتن قیمت گوشی نیز می شود.

image

اگر به دنبال سیستم عامل آندروید در گوشی هوشمند خود در AT&T نیستید ، Iphone 4 هم از گزینه های قابل توجه است. این گوشی مبتنی بر iOS ، Infuse 4G را از نظر ساخت بهتر و بدنه فشرده تر پشت سر می گذارد اما Retina را حتی نمی توان با صفحه نمایش 4.5 اینچی Super AMOLED Plus مشاهده کرد. نمی خواهیم در اینجا به تفاوت های پلت فرم ها اشاره کنیم و احتمالا دیگر همه با آن ها آشنا هستند.قیمت این دو تقریبا با یکدیگر برابر است.

image

و در نهایت AT&T اکنون گوشی مبتنی بر Windows Phone 7 هم برای عرضه دارد. Samsung Focus و LG Quantum با وجود سیستم عامل جدید ، کارایی عالی و یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی به صورت رایگان توسط این اپراتور عرضه می شوند.گرچه WP7 از بلوغ آندروید و iOS فاصله دارد و بنابراین انتخاب آن ها بیش از افزایش انعطاف پذیری به صرفه جویی در پرداخت هزینه ها باز می گردد.

image
image

همانگونه که به نظر می رسد Samsung Infuse 4G ، شانس خوبی برای به پایان رساندن موفقیت آمیز ماموریت خود دارد. این گوشی به کاربرانی که به دنبال قابلیت های بسیار در صفحه نمایشی بی نظیر هستند ، اطمینان می دهد که در حال حاضر محصول مناسبی در اختیار آن هاست گرچه عرضه Galaxy S II برای AT&T و همین طور iPhone 4s یا 5 در آینده ای نزدیک موفقیت گوشی را تهدید می کند.
 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۲۷
من از این گوشی دارم و خیلی راضی هستم . اما نتش رو نمیتونم فعال کنم . یه بار بردمش مبایل فروشی درستش کرد ولی الان کر ریست کردم دوباره به حالت اول برگشت؟ کسی مشکلشو میدونه؟