Samsung S7230E

همه چیز در بادای سامسونگ آرام پیش می رود و S7230E Wave 723  جزو نخستین گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل است که به تولید انبوه می رسد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۸/۳۰
بررسی تخصصی Samsung S7230E Wave 723  
مقدمه

همه چیز در بادای سامسونگ آرام پیش می رود و S7230E Wave 723  جزو نخستین گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل است که به تولید انبوه می رسد. اما باید مراقب باشید ، ممکن است این گوشی هوشمند احساس و درک شما را از گوشی های غیرهوشمند برای همیشه تغییر دهد.

 

image
 
image

image
 
image

 

با وجود امکانات خوب ، S8500 Wave قیمت بالایی داشت. این گوشی عملکرد خارق العاده ای در جلب توجه به پلت فرم جدید شرکت داشت اما سامسونگ بادا را به این منظور رواج گوشی های هوشمند در میان اغلب کاربران طراحی کرد و بنابراین قیمت نسبتا بالای Wave سبب می شد تا این هدف کمی دور از دسترس باشد.

Samsung S7230E Wave 723  از گوشی های میان قیمتی است که برخی از ویژگی های Wave را به ارث برده است و نشانی از برخی دیگری از قابلیت های S8500 در  آن دیده نمی شود. اما با این وجود قیمت پایین گوشی به رواج یافتن سیستم عامل اختصاصی سامسونگ در بازار کمک خواهد کرد.

در اینجا فهرستی از مشخصه های Samsung S7230E Wave 723  را مشاهده می کنید :
 

ویژگی های کلیدی
صفحه نمایش لمسی خازنی 3.2 اینچی از نوع TFT LCD با قابلیت نمایش 256000 رنگ و پشتیبانی از رزولوشن QWVGA یا 400*240 پیکسل ، پشتیبانی از مالتی تاچ بدنه فلزی محکم با ضخامت 11.8 میلی متر سیستم عامل بادا و Samsung Apps پشتیبانی چهاربانده از GSM و دو بانده از HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه Wi-Fi 802.11 b/g/n و پشتیبانی از WPS ، قابلیت وبگردی از طریق اتصال گوشی به رایانه گیرنده GPS داخلی با پشتیبانی از AGPS ، قطب نمای دیجیتال ، نرم افزار Samsung Mobile Navigator دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فوکوس لمسی ، قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی، تشخیص لبخند و فلاش LED ضبط ویدیویی QVGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه 90 مگابایت حافظه در دسترس کاربر ، اسلات کارت حافظه microSDHC پورت استاندارد microUSB و بلوتوث v3.0 به همراه پشتیبانی از A2DP سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری مرورگر وب مبتنی بر Webkit با  نام Samsung Dolphin Browser 2.0 با پشتیبانی از فایل های فلش نرم افزار YouTube ، یکپارچگی با سرویس های اجتماعی FaceBook و Twitter پشتیبانی از قابلیت DNSe سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری و قابلیت Turn To Mute
 
نقاط ضعف اصلی رزولوشن پایین صفحه نمایش تعداد محدود نرم افزارهای در دسترس عدم تعبیه پوشش محافظ برای لنز عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD عملکرد ضعیف مرورگر وب در مواجهه با فایل های فلش قرارگیری اسلات کارت حافظه در زیر کاور باتری ارائه نسخه آزمایشی نرم افزار مسیریابی عدم تعبیه سنسور محدود کننده نور برای تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش عدم تعبیه دوربین ثانویه برای برقراری تماس های تصویری

جای خالی برخی از قابلیت های S8500 به خوبی حس می شود. صفحه نمایش Super AMOLED که جای خود را به یک LCD با رزولوشن پایین تر داده است ، از جمله این موارد است. ضبط ویدیویی 720p هم که یکی دیگر از ویژگی های دوست داشتنی S8500 Wave بود ، در اینجا دیده نمی شود.

از سوی دیگر امکانات ارتباطی عالی یکی از ویژگی های اصلی  S7230E Wave 723  است. از شبکه های 2G ، 3G و HSDPA در این گوشی پشتیبانی می شود. اما امکان وبگردی با اتصال گوشی از طریق USB به کامپیوتر هم وجود دارد. از Wi-Fi و بلوتوث 3.0 نیز در این گوشی پشتیبانی می شود .

Samsung S7230E Wave 723  تجربه کاربری مشابهی با گوشی های مبتنی بر آندروید عرضه می کند. بازی های زیادی در فروشگاه نرم افزاری سامسونگ برای  آن در نظر گرفته شده  و یک دوربین پنج مگاپیکسلی که قابلیت ثبت عکس های خوبی را دارد هم در آن تعبیه شده است.احتمالا هنگامی که در جستجوی گوشی جدیدی باشید و  امکانات و قیمت در رده اول اولویت های شما باشند ، Samsung S7230E Wave 723  همواره در بین نتایج جستجو خودنمایی خواهد کرد.

 

image
 
image

image
 
image

 

و البته نباید به در تاشوی گوشی بی توجهی کرد. این در تاشوی پلاستیکی از بافتی چرم مانند برخوردار است و با الصاق شدن به پایین گوشی سبب می شود که از خراش افتادن بر سطح صفحه نمایش جلوگیری شود. البته این درتاشو بر جذابیت های ظاهری گوشی هم می افزاید.

اگر تصور می کنید این درتاشو برای شما مزاحمت ایجاد می کند می توانید آن را از جای خود خارج کنید اما می توانید آن را به عنوان جایگزینی برای کیف چرمی هم در نظر داشته باشید.

در قسمت بعدی نگاه نردیک تری به طراحی سخت افزاری Samsung S7230E Wave 723  خواهیم انداخت.
 

نمای 360 درجه Samsung S7230E Wave 723

Samsung S7230E Wave 723 ابعادی معادل 11.8*53.9*109.5 میلی متر دارد که آن را گوشی نسبتا باریکی می سازد. درتاشو گوشی حدود 2.5 میلی متر به ضخامت آن (و کمی هم به وزن آن) می افزاید .وزن گوشی به همراه آن به 113.8 گرم می رسد اما زیبایی افزوده شده ارزش این افزایش وزن و ضخامت را هم دارد.

درتاشو پلاستیکی است و از جلوه ای چرم مانند برخوردار است . ترکیب چرم و فلز در نظر ما همیشه محبوب بوده است و به همین دلیل این نکته را به عنوان امتیازی برای S7230E Wave در نظر می گیریم.
 

طراحی

Samsung S7230E Wave 723  یکی از میان قیمت های بازار است که کیفیت ساخت فوق العاده ای برخوردار است. بسیاری از گوشی های گران قیمت بازار از بدنه ای پلاستیکی برخوردارند اما Wave 723  از  فلز هم در بدنه خود استفاده کرده است که لذت کار با آن را دو چندان می کند.

S7230E Wave 723  قطعا یک گوشی زیباست ، شاید این گوشی به اندازه S8500 Wave زیبا نباشد اما بدون تردید گوشی جذابی است.

صفحه نمایش به کار رفته در Wave 723  درست در مقابل صفحه نمایش Super AMOLED به کار گرفته شده در S8500 قرار دارد. این صفحه نمایش ، از نوع  TFT است و قطری 3.2 اینچی دارد. و از رزولوشن WQVGA پشتیبانی می کند. روشنایی و رنگ های تصاویر به نمایش در آمده در این صفحه نمایش چندان قابل توجه نیست. فقدان سنسور محدود کننده نور صفحه نمایش به معنای آن است که امکان تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش که می توانست کمک خوبی برای کاربران باشد ، وجود ندارد. خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش مستقیم نور آفتاب هم مایوس کننده است.

 

image
 
image

 

در زیر صفحه نمایش سه کلید سخت افزاری آغاز و پایان مکالمه و کلید مرکزی دیده می شوند. این ها تنها کنترل های سخت افزاری به کار رفته در پنل جلویی Samsung S7230E Wave 723  هستند. تمام کنترل ها بزرگ هستند ، فشردن آن ها آسان است و از بازخورد خوبی هم برخوردارند.

کلید End یا پایان مکالمه به اجرای نرم افزار جاری خاتمه خواهد داد و در هر جایی که باشید ، شما را به صفحه اصلی رابط کاربری هدایت خواهد کرد. فشردن و نگاه داشتن کلید مرکزی یا Menu سبب نمایش داده شدن Task Switcher خواهد شد.

 

image
 
image

 

در بالای صفحه نمایش تنها گوشی مخصوص خروجی صدای مخاطب دیده می شود. از سنسورهای مجاورت ، محدود کننده نور و یا دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی اثری دیده نمی شود.

کناره سمت چپ Samsung S7230E Wave 723  میزبان کلیدهای تنظیم صداست  که بسیار باریک هستند و از برجستگی کمی هم برخوردارند بنابراین استفاده از آن ها هم چندان آسان نیست.

در کناره سمت راست گوشی کلید دوربین و کلید روشن/خاموش/قفل گوشی دیده می شوند. هر دوی این کلیدها کوچک هستند اما  کلید شاتر نسبت به کلید دیگر کمی برجسته تر است و همین استفاده از آن را آسان تر می سازد.

در کل دوربین با سرعت فوق العاده ای اجرا می شود که واقعا عالی است.

 

image
 
image

image

 

 در کناره بالایی گوشی پورت MicroUSB که در زیر یک پوشش پلاستیکی جای داده شده است ، جای گرفته است. سوکت 3.5 میلی متری استاندارد صوتی هم از دیگر نکات قابل توجه در این بخش گوشی است.

 

image
 
image

image

 

S7230E Wave 723  یک مشخصه سخت افزاری جالب دارد که آن را از سایر گوشی ها مجزا و متمایز می کند : یک در تاشو چرمی. این درتاشو به کناره پایین گوشی متصل شده و صفحه نمایش را در برابر خراشیدن و همین طور فشردن های تصادفی محافظت می کند. از فاصله دور این درتاشو به نظر چرمی می رسد اما در واقع این طور نیست.

ما ایده این در تاشو را دوست داریم که می تواند جایگزین خوبی برای کیف گوشی باشد و ظاهر جالبی هم به S7230E Wave 723  می دهد. نکته بهتر اینکه کاربرانی که آن را دوست ندارند می توانند به راحتی آن را از گوشی جدا کنند. گرچه ما با آن به مشکلاتی برخوردیم ، برای مثال در حین استفاده افقی از گوشی برای درج متن یا استفاده از دوربین ، این درتاشو تا حدودی مزاحمت ایجاد می کند.

کناره پشتی Samsung S7230E Wave 723  از آلومینیوم صیقلی و براق ساخته شده است. این کناره به همراه ظاهر چرمی در تاشوی گوشی سبب می شوند تا Wave 723  ظاهری همانند گوشی های تجملاتی و گران قیمت بازار داشته باشد.

به هر حال ، در کناره پشتی گوشی هم همان آیتم های همیشگی دیده می شوند. یک دوربین پنج مگاپیکسلی ، فلاش LED و اسپیکر گوشی در این قسمت جای داده شده اند. لنز دوربین کمی تورفته است اما این تنها مکانیزمی است که برای محافظت لنز در برابر خراش ها در نظر گرفته شده است. به دلیل مسطح بودن کناره پشتی ، هنگامی که گوشی را روی سطوح مسطح و هموار قرار می دهیم ، جلوی اسپیکر تا حدودی پوشانده می شود.

 

image
 
image

 

ما اغلب  کناره جلویی گوشی را به سمت پایین قرار می دادیم ، درتاشوی گوشی سبب می شود که صفحه نمایش در برابر خراشیدن محافظت شده و بدین گونه لنز دوربین هم با خطری مواجه نمی شد.

در زیر کاور پشتی Wave 723  ، باتری 1200 میلی آمپری گوشی جای گرفته است. هنوز اعدادی در مورد کارکرد این باتری اعلام نشده است اما سیستم عامل بادا پیش از این استفاده بهینه خود از باتری را به اثبات رسانده است، در یک شبکه 3G ، با فعال بودن Wi-Fi و تنظیم نور صفحه نمایش به حداکثر خود ، S7230E Wave 723  با نیمی از شارژ باتری توانست تا یک روز و نیم به کار خود ادامه دهد.

در زیر کاور باتری شیار سیم کارت در بالا و اسلات کارت حافظه MicroSD در زیر باتری جای داده شده اند که بسیار تعجب برانگیز است. اگر نظر ما در این مورد پرسیده می شد ، قطعا جای این دو را با هم عوض می کردیم.

 

image

 

کیفیت ساخت Samsung S7230E Wave 723  تحسین برانگیز و فوق العاده است. ما احساس ترکیب فلز و چرم (حتی اگر واقعی نباشد) را دوست داریم و علاوه بر این هیچ مشکلی در ساخت گوشی دیده نمی شود. گوشی به آسانی در جیب جای می گیرد و اگر درتاشوی گوشی را به آن متصل کنید ، قطعا از حمل کیف هم بی نیاز خواهید شد. گرچه جای خالی صفحه نمایش Super AMOLED در اینجا واقعا حس می شود.

 

image
 
image

 

رابط کاربری ؛ کمــــی آندروید ، کـــــــمی TouchWiz

رابط کاربری بادا هم از TouchWiz و هم از آندروید (و مخصوصا از رابط کاربری TouchWiz سامسونگ که برای گوشی های مبتنی بر آندروید این شرکت طراحی شده است) الهام می گیرد و نتیجه حاصله ستودنی است. این رابط را نمی توان یک کپی تمام عیار از رابطی که ذکر آن رفت (TouchWiz در آندروید) دانست اما تفاوت خیلی زیادی هم با آن ندارد . اگر پیش از این از یکی از گوشی های مبتنی بر آندروید سامسونگ و یا گوشی های لمسی غیرهوشمند این شرکت استفاده کرده باشید ، زمان زیادی برای عادت کردن به رابط کاربری بادا نیاز نخواهید داشت.

 

image
 
image
 
image

 

صفحه اصلی جزء اصلی رابط کاربری سیستم عامل Bada است. هفت صفحه اصلی در Wave 723  در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید تمامی آن ها را با ویجت هایی که دوست دارید ، پر کنید.

چرخاندن Wave 723  و قرار دادن آن به صورت افقی در حالت ویرایش ویجت ها ، سبب خواهد شد که امکان افزودن و یا حذف صفحات اصلی را داشته باشید و حتی بتوانید آن ها را مرتب نمایید. با توجه به اعدادی که در دایره بالایی کوچک در صفحه نمایش دیده می شوند می توانید بفهمید که در چه صفحه ای هستید و با کلیک بر روی عدد دلخواه تان به صفحه ای که مایلید هدایت شوید.

ویجت ها هنوز هم در همان گوشه پایینی هستند و در صورتی که به ویجتی نیاز نداشته باشید می توانید با کشیدن آن به همان نقطه آن را از روز صفحه نمایش حذف کنید. از آنجاییکه صفحه نمایش  Samsung S7230E Wave 723  از رزولوشن نسبتا پایین WQVGA بهره می برد ، جای دادن ویجت های زیاد در آن کار دشواری است (البته در مقایسه با صفحه نمایش Samsung S8500 Wave).

 

image
 
image
 
image

 

ناحیه یادآورها هم نوآوری دیگری است که از آندروید به امانت گرفته شده است. این ناحیه نواری باریک در بالای صفحه نمایش است که اطلاعات وضعیتی چون باتری و زمان را به همراه سوییج هایی برای فعال یا غیرفعال کردن Wi-Fi ، بلوتوث و... در خود جای داده است. با کشیدن این نوار به سمت پایین ، تمامی یادآورهای اخیر به همراه کنترل های پخش موسیقی (در صورت اجرای این نرم افزار در پس زمینه) به نمایش در خواهند آمد.

 

image
 
image

 

سیستم عامل Bada به عنوان یکی از سیستم عامل های گوشی های هوشمند مطرح است . با فشردن طولانی مدت کلید مرکزی ، Task Manger گوشی اجرا می شود و می توانید به آسانی بین نرم افزارهای در حال اجرا سوییچ کرده و یا به اجرای آن ها خاتمه دهید. باید مراقب باشید که نرم افزار Widgets  را نبندید چرا که در این صورت تمامی ویجت های تان به جای اصلی شان بازگردانده خواهند شد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

System Manager بسیار پیشرفته تر از Task Manager است و جزئیات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. این نرم افزار از چهار لبه تشکیل شده است ، لبه نخست اطلاعات گوشی چون شماره مدل، نسخه میان افزار و Mac Address ها را نمایش می دهد ، لبه دوم اطلاعاتی در مورد باتری به نمایش می گذارد و لبه های سوم و چهارم شما را از نحوه استفاده از پردازنده و حافظه آگاه می کنند . در کنار میزان استفاده از پردازنده می توانید نرم افزارهای در حال اجرا را هم مشاهده نموده و Task Manager را هم اجرا کنید.

منو اصلی از ساختاری مسطح استفاده می کند و تمامی آیتم های در دسترس در سه صفحه از آیکن ها جای داده شده اند. در صورت نیاز می توانید تعداد آن ها را تا هفت صفحه افزایش دهید. آیکن ها در نمای مشبک 3 x 4 به نمایش در می آورند و می توانید به هر طریقی که می خواهید آن ها را مرتب کرده و حتی آیکن ها را از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت دهید.

همانند صفحات اصلی در اینجا هم می توانید با چرخاندن صفحه به صورت افقی و در حالت ویرایش به افزودن یا کاهش تعداد صفحات منو بپردازید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

صفحات به صورت حلقوی پیمایش می شوند و بنابراین اگر به آخرین صفحه برسید نیازی نیست که برای رسیدن به صفحه اول تمام راهی را که پیموده اید به عقب بازگردید.

ودر آخر اگر صفحه را در هنگام پخش موسیقی قفل کنید ، با یک ضربه می توانید به نوار اختصاصی موسیقی دست پیدا کنید. یک آیکن کوچک سی دی در بالای صفحه قفل توجه شما را به خود جلب خواهد کرد که با ضربه زدن به آن به نرم افزار پخش کننده موسیقی دست پیدا خواهید کرد.


image
 
image
 
image

 

دفترچه تلفن عالی

Samsung S7230E Wave 723  از دفترچه تلفنی بهره می برد که بسیار شبیه به دفترچه تلفن مورد استفاده سامسونگ در گوشی های مبتنی بر آندروید این شرکت است. این نرم افزار قابلیت های زیادی دارد و می تواند تعداد نامحدودی از مخاطبین را در خود جای دهد.

این دفترچه تلفن می تواند مخاطبین ذخیره شده در حافظه گوشی و سیم کارت یا هر دو را به نمایش در آورد. تنظیمی اختصاصی برای این منظور در نظر گرفته شده است و به همین سبب می توانید تمامی مخاطبین تان را در کنار یکدیگر و در یک جا مشاهده نمایید.

می توانید با استفاده از پیمایش حرکتی یا الفبایی به جستجوی لیست مخاطبین بپردازید.امکان جستجوی مخاطبین با تایپ تدریجی اسامی هم در این دفترچه تلفن تعبیه شده است.

 

image
 
image

 

فیلدهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد یادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند. همه انواع این فیلدها بخوبی لیست شده اند و علامت + در کنار آنها برای افزودن یک فیلد از آن نوع به کار می رود. با فشردن علامت منفی موجود در زیر فیلد ، آن فیلد حذف خواهد شد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

سامسونگ ویژگی جذاب دیگری هم به این دفترچه تلفن افزوده است که در سیستم عامل آندروید در Galaxy S هم عرضه شده بود. در لیست اصلی مخاطبین ، با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه و به سمت راست ، گوشی اقدام به برقراری تماس با شماره پیش فرض مخاطب خواهد نمود و با کشیدن انگشت تان به سمت چپ ، رابط ارسال پیام جدید به نمایش در خواهد آمد. این امکان در لیست های دیگری هم که در آن ها اسامی یا شماره ها در دسترس شما هستند ؛ کار می کند.

 

image
 
image

 

قابلیت های تلفنی

نمونه ای از Samsung S7230E Wave 723  که در اختیار ما قرار داشت از نمونه های پیش تولید گوشی بود و عملکرد مانایی نداشت و به همین دلیل نتوانستیم دریافت سیگنال ها توسط آن را آزمایش کنیم. کیفیت صدا در حین مکالمات خوب بود اما میزان بلندی صدا چندان خوب نبود. به دلیل عدم تعبیه سنسور مجاورت ،برای استفاده از برخی از قابلیتها در حین تماس باید قفل گوشی را به صورت دستی باز کنید.

Wave 723  به شماره گیری هوشمند (نوعی از آن) مجهز است اما نوع به کار گرفته شده چندان مفید نیست، با درج چند رقم ، Wave 723 لیستی از مخاطبینی را که شماره های آن ها حاوی ارقام درج شده است برای شما به نمایش در خواهد آورد. نمی دانیم که شما تا چه حد عادت دارید بخشی از شماره های مخاطبین تان را به خاطر بسپارید ، اما در مورد خودمان اطمینان داریم که اصلا چنین عادتی نداریم.

 

image
 
image
 
image

 

می توانید با فشردن کلید آغاز مکالمه به گزارش تماس ها دست یابید. این لیست گزارشی از تمامی تماس های دریافتی ، گرفته شده و از دست رفته را در کنار پیام ها در یک لیست به نمایش در می آورد اما می توانید هر یک از آن ها را در لیستی جداگانه هم مشاهده کنید.

 

image
 
image
 
image

 

ما آزمون قدیمی بلندی صدای مان را بر روی Wave 723  هم انجام دادیم ، این گوشی موفق به کسب امتیاز خوب شد که بدین معناست که ممکن است در محیط های پر سرو صدا متوجه زنگ خوردن گوشی تان نشوید.
 

پیام رسانی

دو بخش عمده در منوی اصلی وجود دارد:ایمیل و پیام رسانی. Samsung S7230E Wave 723   از ارسال و دریافت SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند. SMS و MMS از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

این بخش از نمای پوشه ای (لبه ای) و حالت نمایش مکالمه برخوردار است. نخستین حالت لبه هایی را در پایین صفحه به نمایش در می آورد اما حالت مکالمه پیام های شما را با توجه به فرستنده گروه بندی می کند. یکی از گزینه های جالب در این بخش Scheduled است که به شما اجازه می دهد تا پیام خاصی را در تاریخ و زمان خاصی به صورت خودکار ارسال نمایید.

 

image
 
image

 

کشیدن انگشت تان در بخش سرتیتر پیام ها ، دقیقا همان کاری را انجام می دهد که در دفترچه تلفن صورت می گرفت. حرکت دادن انگشت تان به سمت چپ به معنای ایجاد پیامی جدید و حرکت دادن آن به سمت راست به معنای آغاز مکالمه خواهد بود.این قابلیت تنها در حالت مکالمه کار می کند.

بخش ایمیل هم دقیقا ظاهری همانند بخش پیام رسانی دارد و از نمای پوشه ای(لبه ای) استفاده می کند.از چندین حساب های کاربری و سوییچ میان آن ها هم پشتیبانی می شود . متاسفانه این بار از صندوق وروردی مشترک برای ایمیل ها خبری نیست.

حداکثر اندازه فایل الصاقی هم برای ایمیل های ارسالی و هم برای ایمیل های دریافتی ، پنج مگابایت است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

در مورد ایمیل ها هم S7230E Wave 723   تسهیلات ویژه ای برای شما قائل شده است. برای مثال در مورد حساب های کاربری Gmail تنها کاری که لازم است صورت دهید درج نام کاربری و کلمه عبور است و سایر تنظیمات به صورت خودکار انجام می شود.

در مواردی که به تنظیمات بیشتری نیاز دارید می توانید به صورت دستی به تنظیم این گزینه ها بپردازید. این گوشی از هر دوی پروتکل های POP3 و IMAP4 پشتیبانی می کند و می توانید گوشی را برای دریافت خودکار ایمیل ها در وقفه های زمانی خاص تنظیم نمایید. بخش ایمیل از رمزگذاری SSL هم پشتیبانی می نماید.

برای درج متن می توانید از صفحه کلید های مجازی استفاده کنید. دو گزینه صفحه کلید معمولی عمودی و صفحه کلید QWERTY افقی در اختیار شما هستند.با توجه به اندازه نه چندان بزرگ صفحه نمایش،استفاده از  صفحه کلید QWERTY هم چندان آسان نیست.

گرچه صفحه کلید QWERTY  عمودی در دسترس نیست ، شاید این صفحه کلید خیلی کوچک می شد اما به هر حال دوست داشتیم این گزینه هم در اختیارمان باشد. درتاشوی گوشی در تایپ متن در حالت افقی مزاحمت زیادی برای کاربر ایجاد می کند.
 

گالری و قابلیت برچسب گذاری چهره ها

گالری یا به قول سامسونگ Media Browser بسیار ساده است ، تمامی عکس ها و کلیپ های با پیش نمایش های کوچک و به صورت همزمان به نمایش در می آیند. وقتی فایلی را انتخاب می کنید هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی می توانید به مشاهده آن بپردازید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

به لطف پشتیبانی Samsung S7230E Wave 723  از فناوری مالتی تاچ ، امکان استفاده از روش بزرگنمایی pinch Zooming هم در اختیار شماست اما می توانید از ضربات دوگانه بر روی صفحه هم برای افزایش یا کاهش بزرگنمایی استفاده کنید.

 

image
 
image
 
image

 

Media browser امکان سازمان دهی فایل ها را با توجه به تاریخ ، برچسب ، نمایش آن ها را با توجه به لیست علاقمندی ها و یا اشخاص دارد. وقتی چهره کسی را برچسب گذاری کنید ، گزینه ای برای به نمایش در آمدن تمامی عکس های آن شخص فعال می شود.
 

پخش کننده ویدیویی و عدم توانایی در پخش ویدیوهای با رزولوشن بالا

نخستین Wave مهارت بی نظیری در پخش فایل های ویدیویی داشت. Samsung S7230E Wave  در این بخش عملکرد متوسطی از خود به جای می گذارد. نرم افزار به کار رفته تنها می تواند ویدیوهایی تا رزولوشن WQVGA را با فرمت هایی خاص پخش کند.

فایل های 3GP و MP4 در صورتی که رزولوشن بالایی نداشته باشند ، پخش می شوند و فایل های Avi با کدینگ DivX یا XviD قابلیت پخش در این نرم افزار را ندارند. تقریبا اغلب فایل های WMV قابل پخش هستند ، Wave 723  پیش نمایش هایی از تمامی ویدیوهای ما ایجاد کرد اما نتوانست از پس پخش فایل هایی با رزولوشن بالا برآید. در پخش فایل های WMV گاهی با پیغام «Unsupported Video Codec»  روبرو شدیم و بنابراین نباید به این فرمت هم اتکا کنید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

یکی از امکانات جالب در این بخش Mosaic Search است که با استفاده از آن می توانید به دنبال صحنه ای خاص بگردید. این قابلیت یک کلیپ را به 12 قسمت تقسیم می کند و نخستین فریم هر قسمت به شما کمک می کند تا صحنه ای را که به دنبال آن هستید بیابید.
 

پخش کننده موسیقی خوب

پخش کننده موسیقی گوشی بر خلاف پخش کننده ویدیویی ، به خوبی از عهده کارش بر می آید. پخش کننده موسیقی هم عملکرد خوبی دارد. آهنگ ها با توجه به آلبوم ، نام خواننده ، سبک ، آهنگساز و ... مرتب می شوند. می توانید در صورتی که به برخی از این آیتم ها نیازی ندارید آن ها را حذف کنید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

حالت های متنوع اکولایزر و جلوه های صوتی هم در دسترس هستند. Samsung S7230E Wave 723  به همراه فناوری صوتی اختصاصی DSNe شرکت سامسونگ عرضه می شود که به شما اجازه انتخاب از میان حالت های Wide ، Music clarity, Bass enhancement ، Externalization و Concert hall را به شما می دهد.

در هنگام اجرای پخش کننده موسیقی ، اطلاعات آهنگ و کنترل های پخش موسیقی در ناحیه یادآورها به نمایش در می آیند. مرور آهنگ ها به روش Cover Flow هم در دسترس است و می توانید از همان روش قدیمی مسطح مرور آهنگ ها هم بهره بگیرید. می توانید از تصویر سازی ها یا Visualization هم در هنگامی که هیچ تصویری برای آلبوم در دسترس نیست ، استفاده کنید.

 

image
 
image
 
image

 

بخشی از پخش کننده موسیقی هم همان قابلیت قدیمی تشخیص موسیقی سامسونگ است که به شما اجازه می دهد تا با ضبط چند ثانیه از آهنگ در حال پخش ، نام آن اهنگ و همین طور نام خواننده آن را به دست آورید.مشخصه جالب دیگر این نرم افزار قابلیت Find Similar است که از سرویسی آنلاین برای یافتن آهنگ های مشابه استفاده می کند.می توانید این آهنگ ها را به لیست خاصی هم اضافه کنید.
 

رادیو اف ام

Samsung S7230E Wave 723  به یک رادیو اف ام هم مجهز شده است که از RDS برخوردار است. می توانید از طریق بلندگو هم به رادیو اف ام گوش دهید اما بازهم باید هدست را بعنوان آنتن به گوشی متصل نموده باشید.

 

image
 
image
 
image

 

می توانید تا شش ایستگاه را به لیست ایستگاه های رادیویی مورد علاقه خود بیافزایید تا درست از صفحه اصلی رادیو بتوانید به آن ها دست پیدا کنید. تنها با یک کلیک می توانید سایر ایستگاه های رادیویی را هم مشاهده کنید.ضبط برنامه های رادیو اف ام هم در دسترس است . فایل های ضبط شده در فرمت MP3 در پوشه music ذخیره می شوند.
 

کیفیت صدا

Samsung S7230E Wave 723  در آزمون کیفیت صدای ما عملکرد متوسطی از خود به جا گذاشت. بلندی صدای گوشی در هنگام اتصال به یک تقویت کننده خارجی در حد مناسبی است  اما در هنگام اتصال گوشی به هدست ها میزان بلندی صدای آن به حد متوسطی می رسد.

بدون قرار گیری مقاومت بر سر راه خروجی صدا( که در صورت اتصال گوشی به یک تقویت کننده خارجی چون سیستم صوتی اتومبیل یا منزل حاصل می شود ) ، شاید گوشی هیچ رکوردی را جا به جا نکند اما  صدا قابل تحمل است. تمامی امتیازات گوشی پایین تر از حد متوسط هستند اما  مشخصه های صوتی خیلی هم بد نمی شوند.

در هنگام اتصال هدست ها ، میزان انحراف فرکانسی و سطوح سیگنال های ناخواسته افزایش می یابد و بنابراین در پایان ما شاهد عملکرد متوسطی از گوشی هستیم. البته مسئله پیش تولید بودن گوشی ما هم می تواند منجر به ایجاد این مشکل شده باشد.
 

دوربین پنج مگاپیکسلی عالی

Samsung S7230E Wave 723  قادر به ثبت عکس هایی پنج مگاپیکسلی است و از قابلیت هایی چون برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر و تشخیص لبخند برخوردار است.

منظره یاب دوربین Wave 723  بسیار شبیه به این رابط در Wave و همین طور گوشی های بدون سیستم عامل سامسونگ است. رابط کاربری دوربین به خوبی با صفحه نمایش لمسی گوشی سازگار

شده است و تمامی ایتم های مورد نیاز کاربران در دو نوار عمودی در طرفین منظره یاب جای داده شده اند.

 

image
 
image

image
 
image

 

در منوی تنظیمات می توانید چیزهایی چون ISO ، تراز سفیدی ، جلوه  ها و کنتراست خودکار را فعال یا غیرفعال نمایید. حالت های صحنه و حالت ماکرو هم در دسترس هستند.

دوربین Wave 723  عکس های بسیار خوبی را به عنوان یک دوربین پنج مگاپیکسلی تولید می کند. میزان جزئیات عکس ها بسیار خوب است و سطح نویزها هم به خوبی تحت کنترل نگاه داشته می شوند.

نتایج حاصله از دوربین Wave 723  با عکس های ثبت شده توسط گوشی گران قیمت تر S8500 Wave قابل مقایسه و حتی کمی بهتر از آن هستند.
 

ضبط ویدیویی نه چندان قابل توجه

بر خلاف بخش عکاسی ، در ضبط ویدیویی S8500 Wave و S7230E Wave 723  فاصله زیادی از هم دارند. Wave 723  تنها قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن QVGA و نرخ 15 فریم بر ثانیه است.

کلیپ ها در فرمت Mp4 ضبط می شوند و جزو بهترین ویدیوهایی هستند که با چنین مشخصاتی ثبت می شوند اما با این حال باز هم به نظر می رسد که تنها می توانید برای MMS های تان از آن ها بهره بگیرید.

 

image
 
image

 

رابط دوربین فیلمبرداری مشابه این رابط در بخش عکاسی است و دقیقا مشابه رابط کاربری این دوربین در گوشی های دیگر سامسونگ فارغ از سیستم عامل آن هاست.
 

امکانات ارتباطی پیشرفته

علیرغم اینکه Samsung S7230E Wave 723  جزو گوشی های میان قیمت بازار به شمار می رود اما به امکانات ارتباطی پیشرفته ای مجهز است. پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و دو بانده از 3G به همراه HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه در دسترس کاربران هستند.

در مورد امکانات ارتباطی بی سیم محلی بهترین ها در اختیار شما قرار می گیرند. Wi-Fi b/g/n و Bluetooth 3.0 در دسترس شما هستند . پورت MicroUSB امکان اتصال گوشی در حالت Mass Storage(که تنها کارت حافظه را نمایش می دهد) ، DRM Media ، Samsung Kies (نمایش حافظه داخلی و کارت حافظه) و Internet Sharing را به رایانه فراهم می آورد.

به لطف وجود Mobile AP می توانید S7230E Wave 723  را به یک روتر بی سیم برای اتصال تا سه کلاینت Wi-Fi به آن تبدیل کنید تا از اتصالات HSDPA برای دسترسی به اینترنت بهره ببرید.

Wi-Fi با WPS هم در دسترس است. WPS مخفف Wi-Fi protected Setup است که راهی آسان و بدون مشکل را برای جفت کردن ابزار های Wi-Fi با شبکه امن شما را در اختیار تان قرار می دهد . تا زمانی که روتر بی سیم شما از این قابلیت پشتیبانی کند با فشردن کلید اختصاصی در نظر گرفته شده روی آن ، باعث می شود که به آسانی آن را با Wave 723 جفت کنید.

 

image
 
image
 
image

 

مرورگر وب و پشتیبانی از فلش

Samsung S7230E Wave 723   از مرورگر وب مبتنی بر Webkit به نام Samsung Dolphin browser 2.0 استفاده می کند. می توانید چندین صفحه را به صورت همزمان باز کنید. این نرم افزار از ویدیوهای فلش هم پشتیبانی به عمل می آورد.

این گوشی از فناوری مالتی تاچ پشتیبانی می کند و به همین علت می توانید از قابلیت pinch Zooming هم استفاده کنید. متاسفانه از قابلیت چینش مجدد متون یا text reflow که طول ستون ها متن را به صورت پویا با توجه به اندازه صفحه تنظیم می کرد ، در این جا استفاده نشده است.

قابلیت دیگر این مرورگر Auto Complete است که به شما در درج آدرس صفحات وب یاری می رساند و سبب می شود که از طی کردن چند گام غیرضروری برای درج آدرس بی نیاز شوید.

گزینه Find on Page به شما در جستجوی مطالب مورد نظرتان در صفحه کمک می کند و گزینه Translate هم در دسترس است. با انتخاب بخشی از متن و کلیک بر روی این گزینه ، سرویس ترجمه Google در حالیکه متن شما را در خود دارد در لبه ای جدید نمایان می شود .

 

image
 
image
 
image
 
image

 

همانطور که پیش از این ذکر شد ، مرورگر وب گوشی پشتیبانی کاملی از فایل های فلش به عمل می آورد. ویدیوهای YouTube حتی در درون خود صفحه وب هم اجرا می شوند اما تفاوت قابل ملاحظه ای بین صدا و تصویر وجود دارد و به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که از نرم افزار جداگانه YouTube برای تماشای ویدیوهای این سایت استفاده کنید.


image
 
image
 
image
 
image

 

سازمان دهنده

 Samsung SS7230E Wave 723 با آخرین نسخه نرم افزار Picsel Viewer عرضه می شود. این نرم افزار به خوبی کار می کند و از قابلیت Pinch Zooming  هم بهره می برد.

 هم پیمایش متون به طرفین و هم بزرگنمایی با سرعت بالایی انجام می گیرند و در کل کارایی مرورگر اسناد آفیس فوق العاده است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

تقویم از چهار حالت نمایش روزانه ، هفتگی و ماهانه برخوردار است. افزودن رویدادهای جدید به آن ساده و راحت است و می توانید هشداری را بعنوان یادآور برای آنها تنظیم کنید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

Samsung S7230E Wave 723  به نرم افزارهای رایج دیگر چون Alarm ، ماشین حساب  ، کورنومتر و تایمر هم مجهز است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

سامسونگ نرم افزار My Files را هم به همراه این گوشی عرضه کرده است که بعنوان File Manager کارآیی بالایی دارد و بعنوان گالری عکس هم عمل می کند. این نرم افزار قادر به انتقال ، کپی ، قفل کردن و تغییرنام فایل ها به صورت گروهی است و حتی می تواند چندین فایل را از تغییر بلوتوث ارسال کند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

نرم افزارهای اجتماعی

Social Hub اجازه به اشتراک گذاری و ارسال پیام را برای شما مهیا می سازد. با استفاده از این نرم افزار می توانید پیامی ایجاد کرده و سپس آن را از طریق سرویس های مختلف (SMS/MMS ، ایمیل و سرویس های شبکه های اجتماعی) ارسال نمایید. امکان ارسال محتوای چندرسانه ای هم با استفاده از این نرم افزار وجود دارد.

 

image
 
image

 

سامسونگ نرم افزارهای Twitter و FaceBook را هم به سیستم عامل Bada اضافه کرده است. این نرم افزار ها به خوبی با رابط لمسی گوشی تطبیق داده شده و ظاهر و عملکرد مشابهی با نرم افزارهای همتایشان در iPhone و سیمبین دارند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

Smart Search به جستجوی هر آنچه در گوشی تان دارید از مخاطبین و عکس ها گرفته تا ویدیوها ، ایمیل ها ،تاریخچه تماس ها ، نرم افزارها و ...می پردازد. این قابلیت از جستجوی Google و Bing هم پشتیبانی می کند.

 

image
 
image
 
image

 

و در نهایت نرم افزارهای Voice Recorder و Palringo IM هم در S7230E Wave 723 در اختیار شما هستند.

 

image
 
image
 
image

 

البته Samsung S7230E Wave 723  با تعداد زیادی بازی به صورت پیش فرض عرضه می شود (نمونه در اختیار ما نه بازی به صورت پیش فرض داشت اما ممکن است این تعداد بسته به ناحیه ای که در آن هستید ؛ متفاوت باشد). البته می توانید سری هم به Samsung Apps بزنید که بازی های رایگانی هم در خود دارد.
 

Samsung Apps

سیستم عامل Bada از آغاز فروشگاهی نرم افزاری هم در درون خود دارد : Samsung Apps . Samsung Apps  شباهت بسیاری به Android Market دارد.

 این نرم افزار سه لبه نرم افزارهای برجسته ، برترین نرم افزارها و نمایش دسته ای آن ها را در خود دارد. گزینه هایی چون بخش دانلود و جستجو هم در این نرم افزار تعبیه شده اند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

کلا ایده اینکه فروشگاه نرم افزاری از نخستین روز عرضه گوشی در دسترس کاربران باشد بسیار عالیست و با توجه به در دسترس بودن SDK برای برنامه نویسان به نظر می رسد که تعداد نرم افزارهای در دسترس روز به روز افزایش یابد.
 

مسیریابی GPS

Samsung S7230E Wave 723  به یک نرم افزار مسیریابی ماهواره ای اختصاصی هم مجهز است. گوشی به همراه نرم افزار Samsung Mobile Navigator عرضه می شود که بر مبنای نرم افزار Route 66 طراحی شده است.

گرچه نقشه های این نرم افزار ظاهری منسوخ دارند اما در مورد قابلیت های آن چیزی از نظر پنهان نمانده است. این نرم افزار از راهنمای صوتی مسیریابی هم بهره مند است و قابلیت های بی شمار دیگری هم عرضه می کند. اما برای استفاده از برخی از این قابلیت ها باید هزینه ای اضافی بپردازید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

نرم افزار مسیریابی با مجوز شش ماهه راهنمای صوتی مسیریابی (هم در حین رانندگی و هم در حین پیاده روی) عرضه می شود(البته این زمان طولانی هم می تواند به دلیل این باشد که نسخه در اختیار ما نسخه پیش تولید گوشی است). این زمان در Wave سی روز بود. بنابراین بهتر است قبل از خرید خودتان از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

بعد از این مدت به خرید اشتراک نیاز خواهید داشت که هزینه بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. همانطور که ذکر شد برای استفاده از قابلیت های دیگر هم باید هزینه ای جداگانه بپردازید و در اختیار داشتن تمامی امکانات در کنار هم برای شما بهای گزافی خواهد داشت.
 

سخن پایانی

خوب زمان آن رسیده است که به ساحل اقیانوس متلاطم سامسونگ باز گردیم. ما زمان خوبی را با Samsung S7230E Wave 723  گذراندیم. اجازه دهید ابتدا نکات منفی در مورد این گوشی را از نظر بگذرانیم.

صفحه نمایش بزرگترین نکته مایوس کننده در Samsung S7230E Wave 723  است .بازگشت به LCD قابل قبول است چراکه تعداد معدودی از صفحه نمایش های Super AMOLED در حال حاضر تولید می شود . اما به هر حال ما LCD های بهتری نسبت به این صفحه نمایش در بسیاری از گوشی های سامسونگ دیده ایم . علاوه بر این رزولوشن پایین صفحه نمایش تجربه خوب کاربری بادا را تا حدودی از بین می برد.

نکته مایوس کننده دیگر به قابلیت فیلمبرداری گوشی باز می گردد اما به دلیل اینکه ضبط ویدیویی خوب در دنیای میان قیمت ها نادر است ، نمی توان از این نکته چندان شگفت زده شد. کارآیی ضعیف مرورگر در پشتیبانی از فایل های فلش هم چندان به مذاق ما خوش نیامد. البته در رده میان قیمت های بازار این امر اصلا غیر طبیعی نیست.

البته نکات مثبت زیادی هم در مورد گوشی وجود دارد. دوربین عکاسی خوب ، رابط کاربری عالی ، کیفیت ساخت و عناصر استفاده شده و امکانات ارتباطی عالی (امکان مرور وب از طریق Wi-Fi و تبدیل گوشی به یک Access Point هنوز هم جزو قابلیت های گران قیمت به شمار می رود)  همه از جنبه های مثبت S7230E Wave 723  هستند. در کل Samsung S7230E Wave 723  امکانات خوبی در یک بسته سخت افزاری بسیار زیبا عرضه می دارد.

گوشی مبتنی بر بادای دیگری که به بررسی آن پرداختیم ؛ یعنی S8500 Wave به یکی از بهترین صفحه نمایش ها و بهترین ضبط ویدیویی 720p که تا به حال دیده بودیم ، مجهز بود. این گوشی عملکرد فوق العاده ای هم در پخش فایل های ویدیویی داشت. اما خوب منطقا این گوشی قیمت بالاتری نسبت به Wave 723  دارد.

Samsung S5750 Wave575 تقریبا همان مشخصات Wave 723  را دارد اما از یک دوربین سه مگاپیکسلی برخوردار است و از در تاشو هم در آن خبری نیست. Samsung I5800 Galaxy 3 مشخصات مشابهی دارد اما از Android 2.2 Froyo و پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX و XviD برخوردار است. Wave 723  کیفیت ساخت بهتری دارد اما Galaxy 3 هم در مقابل از فروشگاه نرم

افزاری Android Market بهره می برد.

Wave های دیگری هم در راهند. یک Wave ارزان قیمت ، یک Wave مجهز به صفحه کلید QWERTY و یک Wave II با صفحه نمایش LCD بزرگتر از جمله آن ها هستند. سیستم عامل بادا قول داده است که به بازیگری قدرتمند در دنیای سیستم عامل های موبایل تبدیل شود و S7230E Wave 723  یکی از بهترین راه ها برای به صرفه نشان دادن این سیستم عامل است.

شرکت های دیگر هم گوشی های مبتنی بر آندروید ارزان قیمتی دارند و اگر بادا می خواد به محبوب ترین سیستم عامل گوشی های هوشمند تبدیل شود باید هم آندروید و هم سیمبین را پشت سر بگذارد.

Sony Ericsson XPERIA X8 یکی از آندرویدی های نسبتا ارزان قیمت است و امکانات متقاعد کننده ای عرضه می کند. علاوه بر این امکان دسترسی به یکی از بزرگترین فروشگاه های نرم افزاری دنیا را هم در اختیار کاربر قرار می دهد.

یک پله بالاتر از نظر قیمتی LG Optimus Chic E720 قرار دارد. این گوشی هم قابلیت هایی هم تراز با Wave 723  عرضه می کند. و Android 2.2 هم سبب می شود که حتی با استفاده از پردازنده 600 مگاهرتزی گوشی عملکرد روانی داشته باشد.

باید نگاهی هم به HTC Aria و Wildfire بیاندازیم ، هر دوی این گوشی ها از دوربین های پنج مگاپیکسلی ، صفحه نمایش 3.2 اینچی (گرچه با رزولوشن QVGA برای Wildfire) ، آندروید و رابط کاربری Sense بهره می برند. Aria پردازنده سریع تری دارد و یک کارت حافظه دو گیگابایتی هم به  همراه آن ارائه می شود. اما قیمت آن از Wildfire بیشتر است.

و در آخر Nokia X6 8GB به هشت گیگابایت حافظه داخلی (گرچه بدون اسلات کارت حافظه microSD) ، صفحه نمایشی با رزولوشن nHD و مسیریابی صوتی مادام العمر رایگان مجهز است. با این حال باید به همان Symbian^1 اکتفا کنید.

Samsung S7230E Wave 723  یک گوشی تمام لمسی زیبا ، جذاب و امید بخش است که نقطه ضعف اصلی آن همان صفحه نمایش آن است . علاوه بر این قیمت سیصد یورو برای آغاز فروش با توجه به قابلیت های گوشی به نسبت زیاد به نظر می رسد . تصور می کنم برای اینکه گوشی کاربران را مجذوب خود سازد ،باید بهای آن به کمتر از دویست یورو کاهش یابد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)