خانهبررسی‌ها
Samsung B7330 OmniaPro

Samsung B7330 OmniaPro

به محض گشودن جعبه Samsung OmniaPRO B7330 با یک گوشی تلفن همراه که طراحی یکدستی دارد روبرو می شویم...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۱۲/۱۶
بررسی مقدماتی گوشی Samsung OmniaPRO B7330
 
طراحی

به محض گشودن جعبه Samsung OmniaPRO B7330 با یک گوشی تلفن همراه که طراحی یکدستی دارد روبرو می شویم.B7330 یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ 2/6 اینچی که قابلیت پشتیبانی از وضوح 320 x 320 پیکسل دارد ، را در قاب کوچک خود جای داده است .این صفحه نمایش در بالای صفحه کلید QWERTY که شکلی منحنی وار دارد و ما را به یاد BalckBerry Bold می اندازد ، قراز گرفته است.ضخامت گوشی کمتر از 11 میلی متر است ،یک گوشی زیبا و شیک با صفحه کلید کامل QWERTY که با به کارگیری پلاستیک براق مشکی زیباتر هم شده است.گوشی بسیار کوچک و فشرده است و علیرغم باقی ماندن اثرات انگشت بر روی آن بسیار زیبا و جذاب است.

 

image
 
image

 

در Samsung OmniaPRO B7330 از یک کلید چندجهته برای کار با  گوشی استفاده می شود و می توان آن را گونه ای غیر لمسی از گوشی های ویندوز موبایلی دانست.اطراف این کلید ، کلیدهای آغاز و پایان مکالمه ، کلیدهای Home و Back و همین طور کلیدهای کنترلی کار با گوشی جای داده شده اند.

این کلیدها شکل جالبی دارند و از همان پلاستیک مات صفحه کلید QWERTY که فشردن و لمس آن آسان است ،در آن ها استفاده شده است.تنها نقدی که می توانیم به این کلیدها وارد کنیم این است که به جای فشردن کلید کنترلی سمت چپ ، به دلیل قرار گیری کلید آغاز مکالمه در زیر صفحه نمایش مکررا آنرا می فشردیم.لمس صفحه کلید آسان است و طرح بندی صفحه کلید QWERTY هم بسیار جالب است.کلیدها فاصله زیادی با همدیگر ندارند اما به حد کافی برجسته شده اند تا تایپ با این صفحه کلید لذت بخش تر شود.اگر شما هم همانند ما انگشتان بزرگی داشته باشید ، استفاده از نوک انگشتان و ناخن ها برای تایپ با این صفحه کلید کافی خواهد بود که البته سرعت و دقت تایپ را کاهش خواهد داد. در کناره سمت چپ، کلیدهای تنظیم صدا و همین طور پورت microUSB که برای شارژ گوشی و همین طور انتقال داده به آن به کار می رود ، قرار داده شده اند.در کناره سمت راست هم کلید شاتر و همین طور اسلات کارت حافظه microSD دیده می شود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در کل گوشی استحکام بالایی دارد و در هنگام قرار گرفتن در دست با توجه به توازنی که دارد ، احساس خوبی به کاربر منتقل می کند و اثری از پیچ و خم های غیرضروری هم در آن دیده نمی شود.گرچه به دلیل استفاده از پلاستیک صیقلی، به نظر می رسد که این گوشی ارزش بهای پرداختی را ندارد و مشابه گوشی های ارزان قیمت سامسونگ به نظر می رسد اما کیفیت ساخت کلی آن بسیار خوب است.

 

رابط و قابلیت ها
 

B7330 به نسخه استاندارد سیستم عامل Windows Mobile 6.5  مجهز است . نسخه استاندارد به این معناست که نیازی به صفحه نمایش لمسی برای کار با سیستم عامل وجود ندارد اما نمی توانید بدون پرداخت هزینه ای برای خرید مجوز به ایجاد فایل های جدید Word و یا Excel در این نسخه بپردازید.

Samsung OmniaPRO B7330 به پوسته ای خاص در صفحه اصلی تجهیز شده است که WizPro نامیده می شود و سرعت دسترسی به قابلیت های و نرم افزارهای رایج و پر کاربرد را افزایش می دهد.کلید Home ما را به صفحه ای مشابه Media هدایت می کند که آیتم ها در آن در پایین صفحه و در نواری قابل پیمایش جای داده شده اند و با استفاده از کلیدچندجهته می توان به آن ها دست پیدا کرد.صفحه اصلی یادآورهایی چون تماسهای از دست رفته ؛ قرار ملاقات ها و ... را نمایش می دهد و به دلیل سادگی و مختصر بودن اغلب مفید واقع می شود.

به حرکت به طرفین به صفحاتی حاوی میانبرها ، مانند ویدجت AccuWeather و همین طور پیوندهایی به سرویس های شبکه های اجتماعی چون FaceBook و Myspace دست پیدا می کنید.همین طور صفحاتی مانند Yahoo!Search ،CNN News  ، موسیقی ، مخاطبین و عکس ها هم در اختیار کاربران قرار می گیرد.درکل این قابلیت ها به رابط کاربری نفس تازه ای می بخشند اما فاقد مشخصه های بصری جذابی هستند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

شعار تبلیغاتی سامسونگ کارکرد هوشمندتر برای برقراری ارتبـاط است. نرم افزارها و قابلیت هایی که این بار در  اختیار ما قرار می گیرد همان بخش های معمول ایمیل ، تقویم و همین طور نرم افزار های معمول آفیس در ویندوز موبایل هستند. در کل مجموعه نرم افزاری به خوبی کار می کند و دسترسی مناسبی به قابلیت های گوشی ، کنترل تماس ها ، ایمیل ها و مانند آن ها فراهم می کند.پاسخ دادن به پیام ها ساده و سریع صورت می پذیرد .شماره گیر گوشی که در بین نام ها و شماره ها به جستحو

می پردازد هم قابلیت بسیار جالبی است که به نظر می رسد باید در تمامی گوشی های تلفن همراه هوشمند وجود داشته باشد.گرچه رابط سامسونگ در تمامی نرم افزارهای استاندارد به چشم نمی خورد و در هنگام ارسال ایمیل یا درج یادداشت ها همچنان با رابط قدیمی ویندوز موبایل روبرو می شوید که قابلیت های چندانی ندارد و تغییر چندانی هم نسبت به نسخه های پیشین در آن دیده نمی شود.

 

image
 
image

 

image

 

دوربین و امکانات چندرسانه ای
 

به سراغ قابلیت های چندرسانه ای Samsung OmniaPRO B7330 می رویم.می توانید با استفاده از عمل کشیدن و رها کردن در کارت حافظه و یا استفاده از نرم افزار ActiveSync آهنگ ها را به پخش کننده موسیقی بیافزایید.کیفیت صدا به دلیل فقدان سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری چندان قابل ارزیابی نیست و شما مجبور به استفاده از هدست عرضه شده به همراه خود گوشی هستید.کیفیت صدا در این هدست ها بسیار خوب است و تنها به کارگیری هدست هایی بهتر، آن را بهبود خواهد داد.

 

image
 
image

 

این گوشی به یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده است.گوشی فاقد فلاش است اما رابط دوربین به خوبی طراحی شده است و دستیابی به قابلیت ها و امکانات دوربین را آسان و سریع می کند.گرچه از نظر کارآیی این رابط دوربین یکی از بدترین رابط های موجود است .گاهی برای بار شدن این رابط 3-4 ثانیه زمان لازم است و فوکوس هم به کندی انجام می گیرد.تصاویر ثبت شده ،چنان که ملاحظه می کنید ، در فضاهای باز ضعیف و در فضاهای بسته حتی بدتر هستند.مسلما نمی توانید از دوربین این گوشی بعنوان جایگزینی برای دوربین های دیجیتال استفاده کنید.

در پخش ویدیویی ، گوشی عملکرد خوبی دارد و می تواند ویدیوهایی با رزولوشن معمول گوشی و یا کمتر از آن را در فرمت WMV پخش کند اما در پخش فایل های بزرگتر با مشکل مواجه می شود.با استفاده از نرم افزاری دیگر چون CorePlayer اوضاع کمی بهتر می شود  اما گوشی در این زمینه هم نمی تواند با هیچ یک از پخش کننده های همراه رقابت نماید.کیفیت صدا و تصویر در Samsung OmniaPRO B7330 در کل بسیار خوب است.

 

image
 
image

 

یکی دیگر از موارد عرضه شده ،Windows Marketplace For Mobile است.از نظر طراحی، این نرم افزار نسبت به Android Market در سطح پایین تری قرار می گیرد اما از نظر قابلیت استفاده نسبت به آن برتر است.Marketplace نه تنها فاقد عکس های نرم افزار هاست بلکه در آن خرید های شما وابسته به حساب کاربری Live هستند.اما این بخش جنبه های مثبتی هم دارد.علیرغم نامرتب بودن نرم افزارها ، آن ها بخش های مختلف را پوشش می دهند و اغلب از کیفیت بالایی برخوردارند.

 

image

 

کیفیت مکالمات و باتری

 

در مکالمات میکروفن به خوبی صدای شما را انتقال می دهد و شنیدن صدای شما برای مخاطب آسان خواهد بود. گرچه خروجی صدای مخاطب به این خوبی عمل نمی کند و صداها را گرفته و عاری از احساس به شما انتقال می دهد.

عمر باتری این گوشی عالی است. با استفاده از یک باتری 1500 میلی آمپری با استفاده متوسط از گوشی ، بدون شارژ می توانید دو تا سه روز مداوم از آن استفاده نمایید.یک قابلیت نادر در گوشی های هوشمند تلفن همراه ؛

 

کارآیی و نتیجه گیری

 

Samsung OmniaPRO B7330 در کل از سرعت و پاسخدهی مناسبی برخوردار است اما در آن مداوما اثراتی از مشکلات سابق ویندوز موبایل که باعث از کار افتادن گوشی برای دقایقی می شود ، به چشم می خورد.در حقیقت می توانیم این گوشی را ترکیبی از دو نیمه متفاوت بدانیم:سخت افزار بسیار قوی ، طراحی خوب ، پیشرفته و جذاب و اما نرم افزار ساده ، بد و منسوخ.

در نهایت با دانستن اینکه آنچه این گوشی عرضه می کند می توانست بسیار بیشتر از قابلیت های کنونی آن باشد ،تمامی احساسات مثبت ما را در مورد آن خراب می کند.با توجه به بازار هدف گوشی که مدیران را در بر می گیرد ، Samsung OmniaPRO B7330 باید با رقبای توانمندی چون BlackBerry 8520 و یا Nokia E72 به رقابت بپردازد.اما آیا Samsung OmniaPRO B7330 می تواند خود را از سایر گوشی های ویندوز موبایلی متمایز کند؟به عقیده ما بله، اما نمی تواند برتری محسوسی را نسبت به گوشی هایی چون HTC Snap و یا Palm Treo Pro از خود نشان دهد.

به نظر می رسد که BlackBerry 8520 صفحه کلید قوی تری دارد و Nokia E72 هم از کیفیت ساخت بالاتری بهره می برد.حتی گوشی های ارزان قیمت تر همانند E63 ،تنها با توجه به همین فاکتور قیمت از OmniaPRO B7330 پیشی می گیرند.در زمان نگارش این بررسی Nokia E71 تمامی قابلیت های Samsung OmniaPRO B7330 را با قیمتی حدود 100 یورو  ارزان تر عرضه می کند.با توجه به اوضاع اقتصادی حال حاضر ، تنها می توان این گوشی را پیشنهادی فریبنده دانست.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)