Samsung S7350

Samsung S7350 Ultra s می تواند گوشی بعدی شما باشد. شاید کسی این را نداند اما اگر بتوانید با این گوشی روزتان را شب کنید از امکاناتی چون صفحه نمایش خوب ، سرعت های بالای انتقال داده و امکانات چند رسانه ای پیشرفته برخوردار خواهید شد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۷/۳
مرری بر گوشی Samsung S7350 Ultra s
 

Samsung S7350 Ultra s  می تواند گوشی بعدی شما باشد. شاید کسی این را نداند اما اگر بتوانید با این گوشی روزتان را شب کنید از امکاناتی چون صفحه نمایش خوب ، سرعت های بالای انتقال داده و امکانات چند رسانه ای پیشرفته برخوردار خواهید شد. برای به روز تر شدن ،گوشی جدید سری Soul، Samsung S7350 Ultra s  امکاناتی چون صفحه نمایش واضح و درخشان ، ضبط ویدیویی خوب و GPS عرضه می کند تا خودش را با نیازهای روز تطبیق دهد.

قرار گرفتن این گوشی در سری Soul سامسونگ به خودی خود امتیازی برای آن ، به شمار نمی رود. ما در اینجا با یک گوشی متوسط روبرو هستیم که پیشرفت های کمی را شاهد بوده اما با این وجود از گوشی های پیشرفته دیروز بهتر است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

ویژگی های کلیدی
 
پشتیبانی چهاربانده از GSM (باندهای 900/2100 مگاهرتز) ، پشتیبانی از UMTS با HSPDA ( 7/2 مگابیت بر ثانیه) صفحه نمایش بزرگ 2/6 اینچی TFT با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن WQVGA ( 400 x 240  پیکسل) ضخامت 12.0 میلی متری دوربین 5 مگا پیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED ، قابلیت تشخیص چهره و لبخند ، دامنه پویا بالا و برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر( Geo-tagging ) فیلمبرداری D1 با نرخ 30 فریم در ثانیه و ضبط تصاویر آهسته گیرنده GPS داخلی با AGPS رادیو FM استریو با RDS اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی تا 16 گیگا بایت) بلوتوث نسخه 2/1 با پشتیبانی از A2DP پورت microUSB ، شارژ شدن از طریق این پورت سنسور شتاب سنج پشتیبانی از فرمت های DivX/XviD چند وظیفه گی ( Multi Tasking ) مرورگر فایل های آفیس شماره گیری هوشمند

 

معایب  اصلی
 
عدم وجود نرم افزار کامل مقصد یابی با راهنمای صوتی قدرت کم فلاش کیفیت فیلم های ضبط شده خیلی بالا نیست(گرچه نرخ فریم ها عالیست) آماده سازی کارت حافظه کمی زمان می برد.

گوشی Ultra s که بعنوان UltraSlide هم شناخته می شود ، تغییراتی را شاهد بوده است. گمان می کنیم برای پی بردن به این تغییرات ، باید نگاهی دقیق به گوشی بیاندازیم.

سفری که پیش روی ماست کاملا اکتشافی نیست و ما امیدواریم مقداری هم به بخش های سرگرمی زمان اختصاص دهیم. در قسمت بعد ، نگاهی به طراحی ظاهری گوشی و عملکرد مکانیزم کشویی آن خواهیم انداخت تا ببینیم این گوشی چقدر کاربر پسند ، قابل اعتماد و کاراست.

 

image
 
image

 

ابعاد 12.6*50.3*109  میلی متری گوشی Samsung S7350 Ultra s  آن را به گوشی ای فشرده و باریک تبدیل می کند. این گوشی به راحتی در جیب جا می گیرد و به راحتی با یک دست قابل اداره کردن است.

وزن 110 گرمی گوشی ماجرایی متفاوت دارد و نمی توان جایگاهی برای آن در میان سبک وزن های بازار قائل بود. گرچه همین مسئله  به گوشی احساس استحکام و سختی می دهد که برخی کاربران قطعا از این امر ممنون خواهند بود.

 

طراحی و ساختار
 

Samsung S7350 Ultra s  با افزودن یک قاب فلزی به اطراف صفحه نمایش ، روح تازه ای در گوشی های کشویی این شرکت دمیده است. در کل Samsung S7350 Ultra s  یک گوشی خوب است که شاید مستقیما نتواند قلب شما را به تسخیر خود درآورد اما مطمئنا به دلیل User Friendly بودن و راحتی کار با آن شایسته تحسین است.

صفحه نمایش TFT ، با اندازه 2/6 اینچی خود بیشتر فضای نمای جلویی گوشی را اشغال نموده است . این صفحه نمایش قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن QWVGA را دارد . بر خلاف هم خانواده ای این گوشی یعنی Ultra b که از صفحه نمایش AMOLED استفاده می کند ، این گوشی از نوع TFT بهره می گیرد. و این به آن معنی است که درخشندگی تصاویر در صفحه نمایش S7350 خیلی عالی نیست. اما اندازه بزرگتر و وجود پیکسل های اضافی در صفحه نمایش 2/6 اینچی Samsung S7350 Ultra s  ، موجب می شود که نسبت به صفحه نمایش کوچکتر هم خانواده ای اش برتری پیدا کند.

 

image

 

خوانایی صفحه نمایش در زیر نور آفتاب خیلی راضی کننده نیست و موجب ناراحتی کاربر هنگام کار با گوشی در زیر نور می گردد.

صفحه نمایش توسط یک قاب فلزی احاطه شده است که طراحی گوشی S8300 UltraTouch را به یاد می آورد. با مقایسه این دو می توانید میزان شباهت آن ها را در یابید.

در بالای صفحه نمایش دو آیتم جالب به چشم می خورند. دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی در سمت راست ، خروجی صدای مخاطب در وسط.

 

image

 

در پایین صفحه نمایش کلید 4جهته قرار گرفته که بوسیله چهار کلید اصلی گوشی احاطه شده است. دو کلید کنترلی در بالا و کلیدهای شروع و پایان تماس در پایین آن ها قرار دارند.

این کلید ها به اندازه کافی بزرگ هستند و کار کردن با آن ها به راحتی صورت می گیرد. کلید 4 جهته نیز قابل لمس است و کار کردن با آن راحت است. گرچه لبه های آن مقداری باریک هستند اما می توانید روی کار راحت و دقیق با این کلید حساب بازکنید.

 

image

 

در کناره سمت چپ گوشی ، کلید های تنظیم صدا در میانه و روزنه مخصوص بند گوشی که در زیر آن است ، قرار دارند. برای الصاق بند گردنی یا مچی مجبورید که کاور پشتی باتری را بردارید.

 

image
 
image

 

کلید های دوربین و پورت microUSB در کناره سمت راست گوشی Samsung S7350 Ultra s  قرار دارند. این پورت بوسیله پوششی که وظیفه مراقبت از آن از گرد وغبار را بر عهده دارد ، محافظت می شود که این خود امتیازی برای S7350 به شمار می رود.

 

image
 
image

 

image

 

در بالای گوشی هیچ کنترلی وجود ندارد و این بخش کاملا مسطح است. و در کناره پایینی گوشی تنها شکاف میکروفن به چشم می خورد.

 

image
 
image

 

با باز کردن درب کشویی ، صفحه کلید 12 کلیدی استاندارد گوشی نمایان می گردد. مسطح بودن کلیدها و  نداشتن مرز مشخص میان آن ها ، تاوانی است که گوشی به دلیل باریک بودن باید بپردازد. به دلیل اینکه کلید ها از یکدیگر قابل تمییز نیستند ، ممکن است اوایل کار با گوشی زیاد اشتباه تایپ کنید.

اما از طرف دیگر ، فشار دادن کلید ها به راحتی انجام می گیرد و می توان به راحتی فشرده شدن یا نشدن آن ها را تشخیص داد. صفحه کلید به اندازه ای سفت نیست که لازم باشد فشار بیش از حدی به آن وارد نمایید یا آنقدر نرم که کلیدها به طور تصادفی فشار داده شوند. اندازه تمامی کلیدها نیز بزرگ و خوب است . در کل ، صفحه کلید این گوشی میزان بسیار کمی تا کامل بودن فاصله دارد.

 

image
 
image

 

در هنگام بسته بودن گوشی ، کناره پشتی آن کاملا تهی است و هیچ چیزی در آن دیده نمی شود. مثل قاب فلزی اطراف صفحه نمایش ، می توان پشت گوشی را شباهت ظاهری دیگری به گوشی S8300 دانست.

با باز کردن گوشی ، دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی پدیدار می شود که به همراه یک آینه سلف پورتره و یک فلاش LED عرضه شده است.  امکانات عکاسی Ultra s آنرا به صدر گوشی های برتر در این زمینه نزدیک می کند . مطمئنا فیلمبرداری D1 در این امر تاثیر بسزایی دارد. عملکرد دوربین را جداگانه در بخش دیگری ، به تفصیل بررسی خواهیم نمود.

 

image
 
image

 

زیر کاور پشتی ، باتری 880 میلی آمپری گوشی از نوع Li-Ion قرار گرفته است. گفته شده است که این باتری در زمان مکالمه تا حدود 6 ساعت و نیم در شبکه های 2G و در حالت آماده به کار تا 350 ساعت دوام خواهد آورد. در حالت UMTS این اعداد به ترتیب چهار ساعت و شش دقیقه و 400 ساعت عنوان شده اند. در واقعیت نیز باتری این گوشی خوب دوام می آورد و با استفاده نسبتا سنگین از گوشی ، تا سه روز دوام می آورد.

 

image
 
image

 

کار کردن با Samsung S7350 Ultra s  بسیار آسان است و این گوشی به راحتی در جیب جا می گیرد.

عناصر فلزی ای که در بدنه گوشی به کار گرفته شده اند ، باعث محکم تر دیده شدن آن می شوند. اما نمی توان ظاهر پلاستیک شکل آن را نادیده گرفت.

به هرحال به کار گیری بیشتر فلز در بدنه گوشی موجب افزایش قیمت آن می شد.

 

image

 

ساختار منو
 

گوشی Samsung S7350 Ultra s  از رابط کاربری معمول فلش سامسونگ استفاده می کند که پیش از این در گوشی S7220 Ultra b آنرا تجربه کردیم. تفاوت های کوچکی مثل عدم وجود تصاویر متحرک در پس زمینه منوی اصلی S7350 در این رابط کاربری نسبت به S7220 به چشم می خورد.

 

image
 
image

 

با فشردن کلید کنترلی سمت چپ ، منوی قابل سفارشی سازی نمایان می شود.  این منو اجازه افزودن میانبرهایی به نرم افزارها را برای دسترسی سریع تر کاربر به آن ها فراهم می کند.

 

image
 
image

 

image

 

منوی اصلی با فشردن کلید مرکزی قابل دسترسی است. از کلید کنترلی سمت راست برای دستیابی به دفترچه تلفن استفاده می شود. هر چهار جهت کلید چندجهته میانبرهای خاص خودشان را دارند و در صورت نیاز می توانند توسط کاربر تغییر داده شوند.

Samsung S7350 Ultra s  از پس زمینه متحرک و متغیری همراه با یک ساعت آنالوگ استفاده می کند که پیش از این در گوشی D900 سامسونگ شاهد آن بوده ایم. این امکان پس زمینه صفحه اصلی را بسته به کشوری که در آن مورد استفاده قرار می گیرد ، تنظیم می کند. این پس زمینه متحرک است : پرنده ها درحال پرواز هستند ، ابرها حرکت می کنند و.... .  شب از ساعت 7 بعد از ظهر تا شش صبح طول می کشد و در این زمان آسمان تیره تر می شود و خانه ها درخشان تر می گردند. گزینه ای دیگر نیز برای تصویر پس زمینه تعبیه شده است . می توان چندین عکس را برای نمایش به صورت اسلاید شو در پس زمینه انتخاب کرد. می توان از جلوه های انتقالی متفاوتی در این اسلاید شو استفاده نمود.

 

image
 
image

 

منوی اصلی مثل همیشه در یک نمایش مشبک 3x4 با آیکن های متحرک نمایش داده می شود. زیر منو ها به صورت لیست نمایش داده می شوند. اگر از گوشی هایی که سامسونگ در دو سال گذشته تولید کرده است ، استفاده کرده باشید رابط کاربری این گوشی به ندرت چیزی دارد که می تواند شما را شگفت زده کند.

Samsung S7350 Ultra s  از یک task manager که برای سوییچ نرم افزارها به کار می رود استفاده می کند. با استفاده از آن می توان بین تماس ها ، پیام رسانی ، مرورگر و نرم افزارهای جاوا حرکت کنید. بخش نرم افزارهای جاوا به شما اجازه می دهد که در آن واحد بین چندین نرم افزار جاوای در حال اجرا سوییچ نمایید.

تنها مشکلی که در استفاده از task manager به چشم می خورد ، استفاده از کلید دوربین برای اجرای آن است. تنظیماتی در این گوشی در نظر گرفته شده که به شما اجازه انتخاب عمل مورد نظر در هنگام فشردن کلید شاتر را فراهم می کند: اینکه دوربین اجرا شود ، task manager باز شود و یا اینکه گزینه ای برای انتخاب از بین آن دو در هر بار فشردن کلید نمایش داده شود . آخرین گزینه با هر بار فشردن کلید موجب نمایش منوی بازشونده ای می گردد.

Samsung S7350 Ultra s  از تم های از پیش طراحی شده ای استفاده می کند که واقعا خوب هستند. سه تم از پیش نصب شده در این گوشی وجود دارد و نرم افزاری جالب دیگری هم در گوشی تعبیه شده است که به کاربر امکان ساخت تم های دیگری را نیز می دهد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

مثل سایر گوشی های جدید سامسونگ ، نحوه نمایش شماره گیری نیز می تواند با تغییر نوع فونت ، اندازه و رنگ آن و یا رنگ پس زمینه آن تغییر داده شود.

 

قابلیت های تلفنی
 

برقراری تماس با Samsung S7350 Ultra s  کاملا راحت  است و هیچگونه مشکلی در آنتن دهی یا نقصی در کیفیت صدا در هنگام مکالمه مشاهده نمی شود.

همچنین قابلیت جستجوی دیگری نیز در نظر گرفته شده است که در هنگام تایپ ارقام در صفحه اصلی نمایش داده می شود. این بخش نیز به اندازه گوشی های دیگر هوشمند است. با استفاده از شماره گیری هوشمند ، به محض درج شماره ، گوشی نام هایی را که شماره تلفن های آن ها شامل ارقام وارد شده هستند به کاربر نمایش می دهد.

شماره گیری هوشمند سامسونگ به خوبی کار می کند و دیگر نیازی نیست که به دفترچه تلفن خود وارد شوید.بر خلاف گوشی D900 که تنها نام های کوچک را نمایش می داد ، این گوشی نام های کامل  مخاطبان را نمایش می دهد.

ما تست قدیمی اسپیکر های گوشی را با Samsung S7350 Ultra s  نیز انجام دادیم. کارآیی گوشی Samsung S7350 Ultra s  در این بخش کمی بهتر از S7220 Ultra است.

 

دفترچه تلفن
 

دفترچه تلفن Samsung S7350 Ultra s  نسبت به گوشی U900 Soul تغییراتی جزئی داشته است. این دفترچه تلفن می تواند تا 1000 شماره با مشخصات متفاوت را در خود ذخیره نماید. گوشی می تواند نام های موجود روی سیم کارت ، حافظه تلفن و یا هر دو را نمایش دهد.امکان جستجوی مخاطبان با استفاده از تایپ تدریجی اسامی نیز وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

فیلدهای اطلاعاتی متفاوتی برای هر یک از مخاطبان در دسترس است. می توان 5 شماره تلفن ، چهار آدرس ایمیل ، آدرس های وب و مانند این ها را به هر مخاطب تخصیص داد. همیچنین هر مخاطب می تواند زنگ ها ، یادداشت ها و عکس خاص خود را داشته باشد. می توان از کلیپ های ویدیویی نیز به جای تصویر مخاطب استفاده کرد ، امکانی که این روزها دیگر عادی تلقی می شود.

 

پیام رسانی
 

Samsung S7350 Ultra s  در بخش پیام رسانی نیز عالی عمل می کند. SMS و MMS از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند ، تنها کاری که باید برای تبدیل یک SMS به یک MMS انجام دهید افزودن محتوای مالتی مدیا در آن است.

 

image
 
image

 

image

 

یک شمارنده در پایین این ویرایشگر تعداد پیام هایی را که پیام جاری برای ارسال به آن ها تقسیم شود را نشان می دهد.

در حافظه تلفن فضایی برای ذخیره 500 SMS ، 30 عدد push message    ، 200 پیام پخشی (Broadcast) و 30 پیام مخصوص پیکربندی وجود دارد. در مورد ایمیل ها و MMS  ها محدودیتی در تعداد آن ها وجود ندارد و تنها محدودیت به فضای آزاد حافظه ربط پیدا می کند.می توان با افزودن مخاطب به لیست سیاه از دریافت تماس یا پیام از سوی وی خودداری کرد.

بخش ایمیل نیز خوب است و کاربری آسانی دارد. این بخش می تواند تا 5 حساب کاربری از نوع POP یا IMAP را اداره نماید. می توان تمامی متن پیام ها یا فقط تیتر آن ها را دانلود کرد. تمامی فایل هایی که در گوشی هستند از جمله رویدادهای تقویم ، وظایف یا یادداشت ها قابلیت ارسال بعنوان ضمیمه ایمیل را دارند. می توان این بخش را برای چک کردن ایمیل ها در بازه های زمانی خاص تنظیم نمود . این بازه ها از یک دقیقه تا سی دقیقه متغیرند.

 

image
 
image

 

image

 

File manager
 

مرورگر فایل های Samsung S7350 Ultra s  می تواند فایل ها و پوشه های موجود در حافظه داخلی یا کارت حافظه گوشی را به صورت مجزا  و یا هردو را به صورت همزمان نمایش دهد .

پوشه های مخصوصی برای انواع فایل ها(عکس ها ، ویدیوها و صداها) وجود دارد و این امر به گوشی اجازه می دهد که محتویات حافظه را به خوبی سازماندهی و مرتب نماید. گرچه شما مجبور نیستید که این ساختار را رعایت کنید و می توانید فایل هایتان را هر کجا و در هر پوشه ای که می خواهید قرار دهید و مطمئن باشید که گوشی در به کارگیری آنها دچار مشکل نمی شود.

 

image

 

دیگر از خواندن کند کارت حافظه که در گوشی Samsung S8300 UltraTouch مشکل بزرگی به شمار می رفت ، خبری نیست و گوشی کارت های حافظه را با سرعت قابل قبولی می خواند. اما اگر یک کارت حافظه 16 گیگابایتی را که کاملا پر است را به گوشی وارد کنید ، مراحل اولیه آماده سازی حدود ده دقیقه به طول خواهد انجامید.

این مدت طولانی آماده سازی واقعا آزاردهنده است. نمی دانیم که شما چطور از گوشی تان استفاده می کنید ، اما اگر مثل ما باشید و هر چند ساعتی یکبار کارت حافظه گوشی را عوض کنید ، این زمان طولانی خیلی موجب رنجش شما خواهد شد. گرچه Samsung S7350 Ultra s  در این مسئله  تنها نیست و اکثر گوشی های سامسونگ که در این بخش مورد بررسی قرار گرفته اند از این مشکل رنج می برند.

 

گالری عکس
 

گالری Samsung S7350 Ultra s  بخش جدانشدنی از file manager است و با باز کردن پوشه های حاوی تصاویر اجرا می شود.تصاویر به صورت لیستهایی با پیش نمایش کوچک در کنار آنها نمایش داده می شوند و می توانند بر اساس تاریخ ، نوع ، نام و اندازه مرتب شوند.

می توانید تصاویر را در حالت افقی یا عمودی تماشا کنید .  سوییچ بین حالت های عمودی و افقی با استفاده از سنسور شتاب سنج داخلی گوشی صورت می گیرد. همچنین گزینه ای برای مرورگر عکس با استفاده از دستورات حرکتی نیز در نظر گرفته شده است.

 

image

 

image

 

می توانید برای مشاهده جزئیات بیشتر تصاویر روی آنها زوم نمایید اما باید به شما بگوییم که عمل بزرگنمایی خیلی کند انجام می گیرد.

اگر بخواهید میتوانید  تصاویرتان را با استفاده از ویرایشگر خود گوشی ویرایش نمایید. این نرم افزار یکی از توانمندترین نمونه های آن در گوشی های موبایل است و  اجازه افزودن جلوه ها و عناصر زیادی به عکس ها فراهم می کند.

 

پخش کننده موسیقی
 

Samsung S7350 Ultra s  از یک پخش کننده موسیقی آشنا و خوب استفاده می کند که تغییر زیادی نسبت به ویرایش های پیشین نداشته است. این پخش کننده موسیقی به شما اجازه می دهدکه آهنگ هایتان را با نام خواننده ، نام آلبوم و سبک دسته بندی کنید . می توانید به آهنگ هایی که سابقا گوش داده اید ، گوش کنید یا اینکه به آهنگ هایی که بیش از همه گوش کرده اید ، گوش بدهید. اگر این ها کافی به نظر نمی رسد ، می توانید لیست های پخش اختصاصی تان را ایجاد نمایید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

جلوه های صوتی متنوعی هم در دسترس کاربر هستند و امکان استفاده از Visualization ها که دوتای آنها شامل Album art هستند نیز برای کاربر فراهم است. این امکانات خوب به نظر می رسند اما در آن ها به ندرت تحولی روی داده است.

 

image
 
image

 

می توان پخش کننده موسیقی را برای پخش در زمینه(minimize) هم تنظیم کرد. بعد از این کار ،حتی اگر میانبرهایی به کلید چند جهته اختصاص داده باشید ، این نرم افزار از طریق کلید چند جهته در صفحه اصلی قابل کنترل است .

 

image
 
image

 

رادیو FM
 

Samsung S7350 Ultra s  با یک رادیو FM که با رابط کاربری سازگار شده است ، کامل می شود. این رادیو گزینه ای دارد که اجازه جستجو و ذخیره سیگنال های قوی را برای کاربر فراهم می کند. همین طور این رادیو از RDS هم پشتیبانی می کند و می توانید بر حسب نیاز خود آن را فعال یا غیر فعال نمایید.

 

image
 
image

 

image

 

یک امکان جالب که در اکثر گوشی های اخیر سامسونگ به کار رفته است ، اجازه جستجوی فرکانس های جایگزین را برای دریافت بهتر سیگنال ها به کاربر می دهد. این امکان مخصوصا در هنگام مسافرتها بسیار جالب توجه است.

 

پخش کننده ویدیویی
 

پخش کننده ویدیویی یک رابط ساده دارد و قابلیت های زیادی به نمایش نمی گذارد. گرچه این نرم افزار تمامی نیازهای اساسی کاربر را پوشش می دهد. حتی اگر به سختی بتوان این گوشی را با گوشی های لمسی مقایسه کرد اما Ultra در این زمینه خوب عمل می کند.

 

image
 

image

 

Samsung S7350 Ultra s  از فرمت های DivX/XviD پشتیبانی می کند. تمامی کلیپ هایی را که در این گوشی تست کردیم ، پخش شدند و مشکلی به وجود نیامد.  گرچه در نرخ های فریم خیلی بالا کمی مشکل ایجاد می شود.

 

دوربین
 

Samsung S7350 Ultra s  به یک دوربین 5 مگا پیکسلی مجهز است که ماکزیمم رزولوشن 2560 x 1920 پیکسل را پشتیبانی می کند. مسلما یکی از اساسی ترین ویژگی های این گوشی ، دوربین آن است که عکس های با کیفیتی را ثبت می کند.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که در گوشی Samsung S7220 Ultra b دیده بودیم. این رابط  بسیار کاربر پسند است اما خیلی زیبا نیست.  همین طور باید زمانی را صرف عادت کردن به آن کنید گرچه بیشتر تنظیمات از منظره یاب در دسترس است .

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

برخی از مهم ترین این تنظیمات عبارت است از: اندازه عکس ، حالت عکاسی(تک ، متوالی ، Mosaic و frame)، افکت های رنگی(سیاه و سفید ، نگاتیو ، Sepia و ...)، تراز سفیدی و تشخیص چهره.

قابلیت تشخیص چهره این دوربین ، توان تشخیص چندین چهره در یک زمان را ندارد و ممکن است که در گرفتن عکس های گروهی با آن دچار مشکل شوید. گرچه تشخیص لبخند به خوبی کار می کند و به خوبی می تواند لبخندهای سوژه را ثبت نماید.

تنظیمات اضافی دیگری چون دامنه پویای گسترده ، لرزش گیر ، کیفیت عکس و تنظیمات ISO هم در دسترس هستند. تنظیمات Exposure هم در این دوربین در دسترس کاربر هستند و کاربر بسته به نیاز خود می تواند فوکوس اتوماتیک را فعال یا غیر فعال نماید. همین طور با استفاده از GPS داخلی گوشی قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی عکس های ثبت شده نیز توسط گوشی فراهم می شود.

کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین Samsung S7350 Ultra s  عالی است و حتی از بهترین حالت هایی که در S7220 Ultra b شاهد آن بودیم بهتر هستند. پردازش عکس ها خیلی خوب صورت می گیرد و جزئیات خوبی در مناظر تولید می کند.

گاهی اوقات وضوح در لبه ها خیلی زیاد است و درخشندگی زیادی ایجاد می کند. همین طور نویزهایی در سایه نیز دیده می شود.

Samsung S7350 Ultra s  اندازه گیری Exposure دقیقی دارد ، رنگ ها را خوب رندر می کند و وضوح عکس های آن در کل خوب است.

با کنترل دامنه پویا می توانید جزئیات بیشتری را در نواحی تاریک تر تصاویر ثبت کنید اما با این کار نویز ها افزایش می یابند. WDR از معدود گزینه هایی است که در منوی تنظیمات قرار دارد و با هر بار خاموش کردن دوربین غیر فعال می گردد. و باعث می شود که در اغلب اوقات فراموش کنید که آن را فعال نمایید.

به دلیل تخصیص داده شدن چهار جهت کلید 4 جهته به کنترل هایی چون حالت ماکرو ، فلاش ، Exposure می توانید به سرعت به آن ها دست یابید.

ضبط ویدیو ها روی کاغذ واقعا عالی است اما در عمل کمی دچار مشکل است. در حالیکه S7350 ویدیوهای D1 با نرخ 30 فریم بر ثانیه تولید  می نماید، اما سطح جزئیات فیلم ها بسیار پایین است. ویدیو ها مثل این هستند که یک ویدیوی با رزولوشن کمتر را بزرگ کنیم.

 

image
 
image

 

image

 

دو حالت فیلمبرداری سریع و آهسته نیز در دسترس کاربر هستند. به دلیل پایین بودن جزئیات در حالت سریع ، با اینکه ویدیوهای D1 تولید می کند ،اما ارزشی ندارد. ویدیوهای آهسته با رزولوشن QVGA ضبط می شوند و کیفیت پایینی دارند.

 

امکانات ارتباطی
 

 به دلیل پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE گوشی Samsung S7350 Ultra s  در تمامی دنیا قابل استفاده است .این گوشی از 3G  و HSPDA هم پشتیبانی می کند و بوسیله آنها می توانید از اینترنت پر سرعت بهره بگیرید. مثل هم خانواده ای پیشین خود S7220 Ultra b این گوشی از Wi-Fi پشتیبانی نمی کند.

بلوتوث و USB که هر دو از نسخه دو هستند در این گوشی تعبیه شده اند و از A2DP نیز پشتیبانی به عمل می آید. یک امکان قابل توجه، سرویس Bluetooth File Browser است که بوسیله آن می توان فایل ها یا فولدرهای خاصی را مخفی نمود یا در معرض دید قرار داد.

امکان اتصال USB در سه حالت PC Studio ، Media Player و Mass Storage وجود دارد. هر کدام از این حالت ها می تواند بعنوان حالت پیش فرض در نظر گرفته شود ، همچنین امکان تعیین حالت اتصال در هنگام وصل کردن گوشی به کامپیوتر نیز وجود دارد. با استفاده از حالت Mass Storage تنها به کارت حافظه گوشی دسترسی دارید و نمی توانید برای برقراری تماس یا ارسال پیام در هنگام اتصال استفاده نمایید.

 

مرورگر وب
 

مرورگر صفحات وب Samsung S7350 Ultra s  برای این رده مرورگر مناسبی است و اغلب صفحات را به خوبی رندر می کند.استثناهایی وجود دارد که در آنها NetFront به مشکل می خورد اما این شرایط به ندرت پیش می آیند. اما چنانچه بخواهید صفحات را در اندازه ای غیر از اندازه پیش فرض شان مشاهده نمایید ، اوضاع تغییر می کند و رندر صفحات با پیغام های خطای فراوانی روبرو خواهد شد.

این مرورگر از نمایش در حالت های عمودی و افقی پشتیبانی بعمل می آورد و ویژگی های مناسبی چون امکان جستجو در محتویات صفحه و mini map ارائه می دهد. اگر می خواهید صفحات پیچیده ای را رندر کنید ، حالت Desktop View مناسب تر است در حالی که در مرور صفحات ساده تر بهتر است از حالت Smart-fit استفاده نمایید.

 

image

 

image
 
image

 

مرورگر می توان تمامی صفحه یا عکس های آنرا ذخیره نماید . همچنین جستجو برای متنی خاص در درون یک صفحه نیز امکانپذیر است. یک اشاره گر مجازی هم در این مرورگر تعبیه شده است اما به اندازه این قابلیت در مرورگر گوشی های لمسی کارآیی ندارد.

عمده ترین نقص این مرورگر ، همان طور که باید انتظارش را داشته باشیم ، عدم پشتیبانی از فایل های فلش است. نبود پشتیبانی از فایل های فلش باعث می شود که طرفداران ویدیوهای فلش و YouTube سراغ نرم افزارهای دیگری بروند و یا اینکه خودشان را با نسخه موبایل YouTube وفق دهند.

 

سازمان دهنده
 

 نرم افزار Calendar در این گوشی سه حالت نمایش روزانه ، هفتگی و ماهیانه را نمایش می دهد. پنج نوع از رویداد ها در این نرم افزار قابل تنظیم هستند:قرار ملاقات ، سالگرد، تعطیلات ، مهم و خصوصی . این نرم افزار توان ذخیره 100 نوع از هر کدام از این رویدادها را دارد اما عنوان رویداد باید به پانزده کاراکتر محدود شود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در نرم افزار Alarm ، پنج هشدار مختلف قابل تنظیم است. هر کدام از آن ها می تواند زمان متفاوت ، تکرار و روزهای متفاوتی را شامل شود.

 

image
 
image

 

نرم افزارهای دیگری مانند voice recorder ، Worldtime، ماشین حساب و مبدل واحد در این بخش قرار دارند. یک تایمر و یک کرونومتر برای علاقمندان ورزش در نظر گرفته شده است. نرم افزار To do به شما اجازه مدیریت کارها و مدیریت بهتر زمان را می دهد.

یک قابلیت مفید دیگر در این بخش جستجوی هوشمند است که اجازه جستجو در میان فایل های موجود در حافظه گوشی و کارت حافظه را برای کاربر مهیا می کند. این به آن معنی است که به راحتی می توانید با تایپ نام فایل مورد نظرتان به آن دست پیدا کنید. این نرم افزار لیستی از نتایج جستجو های پیشین نگه می دارد که به شما اجازه افزودن آیتم های دیگری نیز می دهد. نکته مایوس کننده این است که نمی توانید تمامی آیتم ها را در آن واحد به این لیست بیافزایید و باید تک تک به افزودن این فایل ها اقدام کنید. نکته عجیب دیگر این است که امکان جستجوی پوشه ها وجود ندارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

آخرین نرم افزار که باعث بالا رفتن ارزش Samsung S7350 Ultra s  می شود ، نرم افزار مرور اسناد آفیس است. این نرم افزار از فایل های MS Word  ، MS Excel و PDF پشتیبانی می کند و آنها را به راحتی اداره می نماید. این نرم افزار واقعا سریع است و کار کردن با آن تجربه لذت بخشی برای کاربر بهمراه می آورد. در این گوشی بر خلاف برخی گوشی های سامسونگ که در بزرگنمایی و Panning کند عمل می کردند ، هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

GPS برای برچسب گذاری جغرافیایی
 

یکی از قابلیت های عالی Samsung S7350 Ultra s  وجود گیرنده GPS داخلی است . همچنین از AGPS هم برای یافتن سریع تر ماهواره ها استفاده می شود. متاسفانه سامسونگ تصمیم به حذف نرم افزار Samsung Mobile Navigator که در نمونه های اولیه گوشی شاهد عرضه  آن بوده ایم، گرفته است.

در این جا به یک نرم افزار آشنا بر می خوریم : Google Maps . این نرم افزار قابلیت های زیادی دارد اما از راهنمای صوتی استفاده نمی کند. این نرم افزار خیلی قدرتمند است اما نقص بزرگ آن این است که باید  به صورت آنلاین به دانلود نقشه ها بپردازد. این امر موجب تحمیل هزینه های سنگینی به کاربران می گردد. قسمت جالب دیگری که اخیرا Google به این نرم افزار افزوده است ، نمای خیابانی یا Street View  است که واقعا قابلیت جالب و هیجان انگیزی است.

 

image
 
image

 

چندین  جایگزین جاوای دیگر برای این نرم افزار که از سیستم راهنمای صوتی هم استفاده می کنند، وجود دارد.

اما  نرم افزارهای جاوا همیشه خوب عمل نمی کنند و مشخص نیست که حتما با گوشی سازگاری داشته باشند. این مورد در باره Samsung S7350 Ultra s  هم صادق است.

اگر می خواهید با استفاده از 7350 Ultra s تجربه خوبی از استفاده از GPS داشته باشید ، باید شما را ناامید کنیم. تا هنگامی که سامسونگ ذهنیتش را تغییر نداده است و تصمیم به عرضه Samsung Mobile Navigator به کاربران و دارندگان Samsung S7350 Ultra s  نکرده است ، نمی توانید از گوشی تان به عنوان ابزار جهت یابی استفاده کنید.

 

بازی ها
 

Samsung S7350 Ultra s  لیست بلندبالایی از بازی ها عرضه می کند اما این بازی ها آزمایشی هستند. این حرکت در اغلب گوشی های سامسونگ ملاحظه می شود و به ندرت می توان شاهد خلاف این امر بود.

فقط برای اینکه با بازی ها آشنا شوید لیست آن ها را در زیر آورده ایم: Brain Challenge Vol.2 ، Brick Breaker Revolution ، Diamond Twister ، Pyramid Bloxx ، World Series Of Poker و Who Wants Be a Millionaire .

 

image
 
image

 

image
 
image
 

 

سخن پایانی

 

اگر می خواهید از گوشی های لمسی فاصله بگیرید اما هنوز امکانات آنها را داشته باشید ، Samsung S7350 Ultra s  گزینه اصلی شما خواهد بود. رابط این گوشی از تم های متحرک استفاده می کند و اگر چه ظاهر فوق العاده ندارد ، اما با طراحی خود گوشی متناسب است.

چیزی که در زیر قسمت لغزنده این گوشی قرار می گیرد بسیار خشنود کننده است. دوربین این گوشی گزینه های متنوعی در اختیار کاربر قرار می دهد و  کیفیت عکس های آن خیلی خوب است. پشتیبانی  از فرمت های DivX/XviD و صفحه نمایش 2/6 اینچی حتما موجب سرگرم شدن شما خواهد شد. مرورگر اسناد آفیس قابلیت دیگری از این گوشی است و ظاهر و طراحی زیبای آن موجب می شود که در جلسه های اداری و تجاری از داشتن آن احساس غرور نمایید.

گرچه این گوشی نقص هایی نیز دارد. عدم پشتیبانی از Wi-Fi ممکن است باعث از دست دادن برخی کاربران آن شود . مرورگر وب گرچه خوب است اما این نرم افزار هم نقص های خاص خودش را دارد. نقص عمده دیگر در همراه نداشتن یک نرم افزار مقصدیابی خوب همراه گوشی است که باعث نارضایتی کاربران گوشی خواهد شد.

 در رده گوشی های میان قیمت انتخاب های متعددی در اختیار کاربران قرار دارد .دوربین Samsung S7350 Ultra s  نقص مربوط به نبود راهنمای صوتی مقصدیابی را پوشش می دهد و Samsung S7350 Ultra s  قطعا لیست گزینه های کاربران را کوتاه تر خواهد کرد.

گوشی Nokia 6260 Slide  بدنه فشرده تر و کوچکتری دارد و از رزولوشن بزرگتر 320 x 480 پیکسل در صفحه نمایش 2/4 اینچی TFT خود که قابلیت پشتیبانی از 16 میلیون رنگ دارد ، حمایت می کند. این گوشی دو قابلیت دیگر دارد که Samsung S7350 Ultra s  فاقد آنهاست : Wi-Fi و نرم افزار Nokia Maps . اما در سمت دیگر ، فیلمبرداری به 30 فریم در ثانیه محدود می گردد و از فرمت های DivX/XviD پشتیبانی صورت نمی گیرد. علاوه براین این گوشی کمی گران تر است.

دومین گوشی کشویی نوکیا که جای ویژه ای در قلب ما دارد ، اما درجمع پنج مگا پیکسلی ها جایی ندارد ، می تواند امیدی برای کسب درصدی از بازار Samsung S7350 Ultra s  داشته باشد. Nokia 6600 Slide از قابلیت فیلمبرداری D1 و صفحه نمایش رقیبش بر خوردار نیست اما ظاهر و راحتی کار با آن این گوشی را به گزینه ای خوب تبدیل می کند.  گرچه این گوشی امکاناتی چون Wi-Fi ، پشتیبانی از DivX و مرورگر اسناد آفیس را ندارد و صفحه نمایش آن هم کوچکتر است ، اما از نظر قیمت بر Samsung S7350 Ultra s  برتری می یابد.

رقیب دیگر گوشی Sony Ericsson C903 است . این گوشی توانمند در زمینه عکاسی مجهز به امکاناتی چون مسیریاب و خروجی تلویزیون است اما نمی تواند از فرمت DivX پشتیبانی به عمل آورد.مثل سایر رقبا این گوشی هم سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد را از قلم می اندازد و از کارت های حافظه M2 استفاده می کند.

و در آخر ، گوشی S7220 Ultra b ارزش آن که نگاهی به آن بیاندازیم را دارد ،  هر دوی این گوشی ها تقریبا یکسان هستند.  و با در نظر گرفتن صفحه نمایش OLED ، S7220 به گزینه ای چشمگیر مبدل می شود.

به نظر می رسد که سامسونگ خط تولید گوشی های Ultra خود را احیا کرده است. کاملا آشکار است که سامسونگ قصد تولید گوشی های خیلی باریک را ندارد و همین طور نمی خواهد به دنبال تجربه ای برای تبدیل این گوشی ها به ابزار های مقصد یاب باشد. اما با مشاهده هر دو گوشی های کشویی S7350  و گوشی ساده S7220 Ultra ، کارآیی ، زیبایی و مهارت را عوامل کلیدی سری Ultra  می دانیم.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)