Samsung S7330

S7330 اولین مدل گوشیهای سامسونگ است که نام آن دارای 4 رقم می­باشد و بدین ترتیب با ورود این گوشی نامگذاری جدیدی در گوشیهای سامسونگ در راه است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
                                  

 

مروری بر SAMSUNG S7330
  
ویژگیهای کلیدی

-        پشتیبانی از امکان 3G به همراه HSDPA

-        پشتیبانی از GSM چهار بانده

-        امکان حرکت بین منوها با یک pad لمسی

-        صفحه نمایش QVGA با سایز 2.2 اینچ و قابلیت نمایش 262هزار رنگ

-        دوربین 3مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED

-        35مگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه­ی micro SD

-        بلوتوث نسخه 2.0 به همراه A2DP

-        USB نسخه­ 2.0

-        رادیو FM با RDS

-        شماره­گیری هوشمند

-        قابلیت ShoZu(آپلود مستقیم عکس و فیلم)

 

مهمترین معایب

-        نور فلاش LED چندان مناسب نیست

-        ضبط فیلم با رزولوشن QCIF

-        دکمه­های لمسی و غیرلمسی در کنار هم کمی گیج کننده است

-        قیمت بالاتر از مدلهای مشابه

S7330 اولین مدل گوشیهای سامسونگ است که نام آن دارای 4 رقم می­باشد و بدین ترتیب با ورود این گوشی نامگذاری جدیدی در گوشیهای سامسونگ در راه است.

image
 
image
 

image

گوشی Soul که در ابتدا توسط سامسونگ ارائه شد از لحاظ ساختاری و قابلیتها بسیار شیک و مناسب بود اما ادامه دادن بیش از حد یک سری به معنای کپی سازی از یک مدل است. بنابراین یکی از رقبای S7330یا به عبارتی، جایگزینهای آن را می­توان همان U900 Soul نامید که تنها تفاوت آن دارابودن دوربین 5 مگاپیکسلی است. در خانواده سونی اریکسون هم دونمونه­ی مشابه با این گوشی، K850 و C702 هستند که هردو هم دوربینهای خوبی دارند و هم صفحه نمایش بزرگی دارند. همچنین LG KF600 و Nokia 5610 از دیگر رقبای این گوشی هستند.

 

طراحی و ساختار ظاهری

ابعاد این گوشی 13.9×49.4×104.8 میلی­متر و وزن آن 110گرم است. طراحی این گوشی کاملاً برگرفته از U900 Soul با همان چیدمان دکمه­ها و کنترلهاست. در پانل جلویی صفحه نمایش 2.2 اینچی و Pad لمسی قرار دارد و در دو طرف آن نیز 4 دکمه کنترلی نظیر Call/End قرار دارند. کار با Pad لمسی گوشی بسیار راحت و جالب است اما وجود دکمه­های غیرلمسی در اطراف آن گاهی اوقات کاربر را سردرگم می­کند.

image

در کناره سمت راست گوشی دکمه مربوط به دوربین و اسلات micro SD و در کناره سمت چپ دکمه­های مخصوص تنظیم ولوم و نیز پورت USB و محل اتصال بند حضور دارند.

image
 
image

 

image
 
image

 پانل پشتی این گوشی شبیه به طراحی D780 Duos است که شامل درب باتری و بدنه­ی گوشی است. با بازکردن کشوی گوشی لنز دوربین 3مگاپیکسلی به همراه فلاش LED دیده می­شود. S7330 دارای یک باتری لیتیومی با ظرفیت 880mAh است که تا 350 ساعت در حالت استندبای و 7 ساعت مکالمه دوام می­آورد و در کل می­توان گفت با استفاده متوسط تا 4 روز نیاز به شارژ مجدد ندارد.

 
  
  
صفحه نمایش

S7330 دارای صفحه نمایش 2.2 اینچی با رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 262هزار رنگ است. یک نکته مثبت این صفحه نمایش، خوانابودن آن در زیر تابش مستقیم نور خورشید است. علاوه بر این امکان تطبیق نور پس­زمینه و روشنایی وجود دارد.

 
صفحه کلید

با بازکردن کشویی گوشی صفحه کلید عددی نمایان می­شود که در ستونهای پهن اما ردیفهای باریک وجود دارند. در بین آنها خطوطی نیز دیده می­شوند اما این خطوط فقط جنبه نمایشی دارند و واقعاً در میان دکمه­ها خط جداکننده­ای وجود ندارد. به همین دلیل امکان خطا در هنگام تایپ وجود دارد. دکمه­های چندمنظوره و کاربردی مثل دکمه دفترچه تلفن، C، Organizer و ... بسیار مناسب تعبیه شده­اند و کار با آنها بسیار راحت است.

 

image
 
image
 

image

قابلیتهای تلفنی

برقراری تماس با S7330 کاملاً راحت و بدون دردسر است. کیفیت و بلندی صدای هنگام مکالمه نیز در هر دوطرف بسیار خوب است. مثل بسیاری دیگر از محصولات سامسونگ از امکانات انیمیشنی مختلفی در این بخش می توان استفاده کرد.

image
 
image

 

image
 
image

امکان شماره­گیری هوشمند و سریع در اینجا وجود دارد. بدین ترتیب که با گرفتن چند رقم از یک شماره نه تنها شماره­هایی که با آن ارقام مطابقت داشته باشند، بلکه نامهایی که با ارقام ورودی تطبیق دارند نیز جستجو می­شوند.

image

 از لحاظ کیفیت صدای مکالمه مقایسه­ای بین چند گوشی صورت گرفته که نتیجه­ی آن در جدول زیر دیده می­شود:

 

Speakerphone test

Voice, dB

Pink noise/ Music, dB

Ringing phone, dB

Overal score

Samsung D880

66.2

65.0

66.0

Below average

Nokia 5310

64.8

62.0

75.9

Average

Samsung U900 Soul

69.7

66.3

71.1

Good

Samsung S7330

75.1

68.7

75.7

Very good

Sony Ericsson C702

75.8

75.7

82.7

Excellent

 

اینترفیس کاربردی

اینترفیس کاربردی S7330 یک کپی از اینترفیس U900 Soul است که قابلیتهای شخصی سازی یا Customization زیادی هم دارد. یک قابلیت خاص گوشیهای سامسونگ وجود برنامه­ی Living World (یا همان UGO)  است که پس زمینه اینترفیس گوشی را بنا بر موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته باشد تغییر میدهد که البته تا زمانیکه مسافرتی صورت نگیرد این قابلیت آنقدرها هم مفید نخواهد بود.

image
 

image
 
image

دسترسی به منوی اصلی درحالت استندبای از طریق دکمه چند منظوره سمت چپ صورت می­گیرد و دکمه سمت راست نیز دفترچه تلفن را باز می­کند.

امکان تخصیص دکمه­های جهتی Touch pad به برنامه­های دلخواه وجود دارد و علاوه بر این دکمه وسطی این بخش مجموعه­ای از 12 آیکن میانبر به برنامه­های دلخواه و پراستفاده را نمایان می­سازد. در حالت استندبای می توان برای تصویر پس­زمینه Slide Show یا نمایش اسلایدی عکسها را با زمان بندی خاص در نظر گرفت. 2 تم گرافیکی مختلف و نیز یک برنامه Theme creator جهت ایجاد تم­های دلخواه وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

دفترچه تلفن

امکان ذخیره حداکثر 1000مخاطب در لیست دفترچه تلفن با فیلدهای مختلف وجود دارد. می­توان شماره­های سیم­کارت، گوشی و یا هردو را به طور همزمان مشاهده کرد. امکان جستجوی یک مخاطب با تایپ تدریجی نام وی صورت می­گیرد. برای هر مخاطب می­توان تا 5 شماره تلفن مختلف، 4 آدرس ایمیل، آدرس URL، عکس، زنگ بخصوص و ... را ذخیره کرد. دسترسی به logهای تماسها از طریق دکمه­ی Call و یا از طریق آیکن مربوطه در منوی اصلی امکان­پذیر است.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

ارسال پیام

ارسال انواع متداول پیام مثل sms، mms، ems، و ایمیل امکان­پذیر است. سه نوع اول دارای یک ویرایشگر مشترک بوده و ایمیل ویرایشگر خاص خود را دارد. به راحتی می­توان با افزودن یک عکس یا موزیک یک sms را به mms تبدیل کرد. امکان دیکشنری T9 نیز در هنگام تایپ وجود دارد. در صورتیکه smsها به مقصد نرسند یا failed شوند بصورت اتوماتیک در outbox ذخیره می­شوند. امکان ذخیره 500  sms در حافظه گوشی وجود دارد. اما برای mmsها و ایمیل­ها تا جاییکه حافظه خالی وجود داشته باشد می­توان ذخیره کرد.

image
 

image
 
image

برای ایمیل از پروتکلهای pop و Imap و همچنین با SSL برای دریافت ایمیل از سروهایی نظیر Gmail پشتیبانی می­شود. انواع فایلهای روی گوشی، business card، تقویم، task و Note را می­توان ایمیل کرد.

 

image
 
image

مدیریت فایلها

از زمان ارائه U900 بخش جستجوگر فایلهای گوشیهای سامسونگ تا حد زیادی بهبود یافته است و S7330 نیز از همان Browser قدرتمند استفاده می­کند. برای انواع فایلها، از قبیل موزیک، فیلم، عکس و ... فولدرهای خاصی وجود دارد. امکان کپی یا تغییر مکان یا delete فایلها بصورت تکی یا گروهی وجود دارد.همچنین می­توان فایلهای خاصی را جهت جلوگیری از حذف احتمالی قفل کرد.

 

image

گالری تصاویر

گالری تصاویر این گوشی، بخشی از File Manager است و برای آن برنامه جداگانه­ای در نظر گرفته نشده است. امکان تغییر مکان و یا حذف تصاویر نیز مثل بقیه فایلها وجود دارد. مرتب سازی تصاویر بر اساس نام، نوع، تاریخ و یا حجم صورت می­گیرد. عکسها معمولاً بصورت عمودی نمایش داده می­شوند اما در حالت تمام صفحه بصورت Land scape تبدیل می­شوند. یک ویرایشگر تصاویر روی گوشی وجود دارد که از طریق آن می­توان عکسها را ویرایش کرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

پخش موزیک

S7330 از پخش کننده موزیک استاندارد گوشیهای سامسونگ با کارایی بسیار خوب و اینترفیس زیبا برخوردار است. این بخش امکان فیلتر کردن تراکهای موسیقی را بر اساس خواننده، آلبوم و ... فراهم می­کند. می­توان Play list های دلخواه را نیز ایجاد کرد. در این گوشی نیز مثل U900 امکان اکولایزر وجود ندارد. اما می­توان از افکتهای صوتی مختلف استفاده کرد. همچنین امکان پخش music player در پس­زمینه برنامه­ها وجود دارد.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

S7330 دارای رادیو FM به همراه  RDS نیز هست که قابلیت جستجو و آپلود ایستگاههای رادیویی را بطور اتوماتیک داراست.

 
پخش فیلم

پخش کننده ویدئویی یکی از برنامه­های گوشی است که برای استفاده از آن می­توان از Pad لمسی کمک گرفت. از جمله امکانات کنترلی حرکت سریع به جلو یا عقب و یا نمایش فیلم به صورت تمام صفحه است. ضبط فیلم توسط این گوشی با فرمت  MPEG4 صورت می­گیرد وگوشی این فرمت فایل را به راحتی پخش می­کند.

 

image
 

image

دوربین

S7330 دارای یک دوربین 3مگاپیکسلی  با ماکزیمم رزولوشن 1536×2048 پیکسل است و با اینکه جزو بهترینهای دوربینهای بازار نیست اما کیفیت و کارایی بسیار خوبی دارد. اینترفیس دوربین نیز شبیه به مدل G800 است و به را حتی با دکمه­های جهتی pad لمسی می­توان با آن کار کرد. از مهمترین تنظیمات دوربین تنظیم سایز تصویر، تنظیم مد عکسبرداری، اعمال افکتهای گرافیکی و تنظیم نور است. در این گوشی از الگوریتم مناسبی جهت پردازش تصویر استفاده شده که توسط آن نویزها کاهش یافته و با حذف برخی جزئیات کیفیت و شفافیت عکس ارتقا می­یابد.

image
 
image

 

image
 
image

بیشترین رزولوشن جهت فیلمبرداری QCIF است که فقط برای MMS خوب است.

 

امکانات ارتباطی

با S7330 می­توان از قابلیتهای ارتباطی پرسرعت نظیر 3G و HSDPA و همچنین GPRS جهت مرور صفحات وب استفاده کرد. همچنین امکان EDGE نیز در این گوشی وجود دارد.

علاوه بر این بلوتوث نسخه 2.0 با امکان A2DP و USB نیز در این گوشی وجود دارد. در اتصال گوشی به PC می­توان از گزینه­های مختلف PC Suit، Mass storage و Media Player استفاده کرد.

 

مرورگر وب

S7330 دارای یک مرورگر وب Net Front 3.4 با قابلیتهای فوق­العاده خوب است. امکان نمایش صفحات بصورت land scape و تغییر سایز صفحه وجود ندارد اما می­توان فونت نوشته­ها را به راحتی تغییر داد. یک اشکال دیگر این مرورگر عدم وجود پوینتر ماوس می­باشد.

 

Organizer

یک آیکن بخصوص جهت ورود به بخش Organizer در منوی اصلی وجود دارد. امکانات معمول مثل تقویم، Alarm،ساعت، ذخیره و مشاهده اتفاقات، جستجوگر Googleو Gamil وجود دارند.

همچنین می­توان از ضبط صوت، World Clock، ماشین حساب ، شمارنده معکوس و تبدیل کننده واحدها نیز استفاده کرد. علاوه بر این امکان مشاهده فایلهای آفیس word، Excel و Power Point و نیز PDF وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

درنهایت
در کل می توان S7330 را یک کپی از U900 Soul دانست که از همان اینترفیس و سخت افزار و برنامه­های جانبی استفاده می­کند. از جمله مزایای این گوشی پشتیبانی از 4 باند GSM، 3G، HSDPA و GPRS است. همچنین وجود دوربین خوب و طراحی شیک از دیگر ویژگیهای آن است.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)