Samsung I8510

INNOV8 را می­توان یکی از شاهکارها و برترین­های سامسونگ در عرصه دوربین و صفحه نمایش دانست...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
مروری بر گوشی Samsung i8510 INNOV8
 

INNOV8 را می­توان یکی از شاهکارها و برترین­های سامسونگ در عرصه دوربین و صفحه نمایش دانست. وجود صفحه­نمایش بزرگ TFT، میزان حافظه زیاد، سیستم­عامل سیمبین و دوربین 8 مگاپیکسلی از جمله ویژگی­های مهم این گوشی هستند.

 

image
 

image
 
image

 

ویژگی­های کلیدی:
 

-        پرقابلیت­ترین گوشی سری 60 که تا به حال وارد بازار شده است.

-        صفحه­نمایش TFT با رزولوشن QVGA، سایز 2.8 اینچ و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ

-        دوربین 8 مگاپیکسلی با شاتر مکانیکی، درپوش لنز، فلاش Power LED، تثبیت کننده­ی تصویر دیجیتالی، Geotagging، تشخیص چهره و لبخند و چشمک

-        ضبط فیلم VGA با سرعت 30 فریم در ثانیه و حرکت آهسته

-        سیستم­عامل سیمبین نسخه 9.3 با اینترفیس سری 60 نسخه 3.2

-        پشتیبانی از 3G و HSDPA

-        پشتیبانی از چهار باند GSM، UMTS و HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت در ثانیه

-        حافظه RAM  128 مگابایتی

-        تکنولوژی Wi-Fi به همراه DLNA

-        GPS داخلی به همراه A-GPS

-        حافظه داخلی 8 یا 16 گیگابایتی

-        اسلات کارت حافظه Micro SD با پشتیبانی از Micro SDHC

-        سنسور حرکتی داخلی جهت چرخش اتوماتیک

-        جک صوتی 3.5 میلی­متری

-        خروجی TV

-        رادیو FM استریو به همراه RDS

-        USB و بلوتوث نسخه 2

-        تکنولوژی صوتی DNSe

-        پشتیبانی از پخش DivX

-        برخورداری از مجموعه ShoZu

 

معایب اصلی
 

-        عدم وجود فلاش زنون

-        امکان چرخش اتوماتیک در منوی اصلی و صفحه اولیه گوشی وجود ندارد

-        امکان ویرایش فایل­های آفیس وجود ندارد

-        امکان شماره­گیری هوشمند وجود ندارد

-        عدم وجود فرستنده FM

 

image
 
image

 

درحال حاضر تعداد اندک و انگشت شماری گوشی 8 مگاپیکسلی در بازار وجود دارد که سردمدار آنها را می­توان i8510 دانست که از مهمترین نقاط قوت آن وجود سیستم­عامل قوی سیمبین است. علاوه بر این دوربین این گوشی یکی از بهترین 8 مگاپیکسلی­های حال حاضر بازار با امکانات و قابلیت­های فوق­العاده است.

در این میان می­توان C905 سونی­اریکسون را نیز ازجمله 8 مگاپیکسلی­های پرقابلیت دانست اما وجود صفحه نمایش کوچک و قابلیت­های ضعیف مالتی­مدیا آن را در سطح بسیار پایین­تری نسبت به INNOV8 قرار داده است.

از لحاظ سایز وابعاد گوشی می­توان آن را با N97 و یا N85 نوکیا مقایسه کرد.

 

بسته خریداری شده
 

با اینکه INNOV8 یکی از گوشی­های سطح بالا می­باشد اما محتویات بسته خریداری شده کلیه نیازهای کاربر را برآورده نمی­کند. در این بسته یک هدست سیم­دار دوتکه، شارژر DC، هندزفری که دارای جک 3.5 میلی­متری است، یک Mini CD برای نرم­افزارهای لازم و راهنمای کاربر یافت می­شود.

 

image
 
image

 

image
 
image
 

 

بدنه و ساختار ظاهری
 

ابعاد این گوشی 17.2 × 53.9 × 106.5 میلیمتر و وزن آن 140 گرم است. همچنین INNOV8 با کشوی باز بلندقدترین گوشی شناخته شده است بطوری­که 2 سانتی­متر از N96 بلندتر است.

بدنه گوشی مشکی با طراحی مات در پشت و براق در بخش صفحه­کلید می­باشد. مکانیسم باز و بسته شدن کشوی آن نیز بسیار مناسب است.

 

image
 

image
 
image

 

در بالای صفحه نمایش، چراغ سنسور نوری و نیز دوربین دوم جهت مکالمات ویدئویی وجود دارد.

 

image

 

بیشتر فضای پانل جلویی را صفحه نمایش اشغال کرده است اما فضای کافی برای 6 کلید حرکتی و کنترلی در زیر آن درنظر گرفته شده است. برای دکمه­های Menu و Gallery هیچ برچسب و نوشته­ای درنظر گرفته نشده است اما به سادگی به آنها عادت می­کنید. می­توان کلید چهارجهته را روی حالت Optical تنظیم کرد که در این حالت امکان کار با آن توسط کشیدن انگشت روی کلید چهارجهته  فراهم می­شود.

 

image
 
image

 

در کناره سمت چپ، پورت Micro USB، جک صوتی 3.5 میلی­متری و دکمه­های تنظیم ولوم قرار دارند. از دکمه­های تنظیم ولوم می­توان جهت زوم استفاده کرده اما محل قرارگیری آن برای استفاده هنگام فیلمبرداری یا عکسبرداری مناسب نیست.

 

image
 
image

 

کناره سمت راست شامل دکمه دوربین، اسلات کارت حافظه Micro SD و دکمه تنظیم مد عکسبرداری است.

 

image
 
image

 

سیستم­عامل سیمبین
 

INNOV8 دارای سیستم­عامل سیمبین 9.3 با نسخه سوم اینترفیس سری 60 به همراه Feature Pack2 است که مشابه آن را روی گوشی­های هوشمند نوکیا نظیر N79 و N85 نیز دیده­ایم.

در ساختار ظاهری یک نوار وضعیت شامل آیکن­های مربوطه در بالا و یک نوار برچسب برای دکمه­های چندمنظوره در پایین درنظر گرفته شده است. درحالت فعال Standby می­توان از برنامه­های مختلف و دلخواه یک آیکن میانبر روی صفحه قرار داد. صفحه اصلی به­صورت تب­های افقی و عمودی شامل برنامه­های مختلف قابل مرور توسط کلید چهارجهته می­باشد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

خوشبختانه در این گوشی از چرخش اتوماتیک یا همان Auto Pivot (به قول سامسونگ) به غیر از صفحه اصلی و منوی اصلی به کار گرفته شده است. همچنین باتوجه به برخورداری از FP2، امکان یک Task Manager جهت مدیریت فعالیت‏ها و برنامه­ها با گرافیک خوب وجود دارد.

 

image

 

INNOV8 دارای یک پردازنده 330 مگاهرتزی بدون هیچ­گونه شتاب­دهنده(یا ارتقا دهنده) سخت­افزاری است. اما با این حال کار با این گوشی بسیار راحت بوده و قدرت پاسخگویی اینترفیس در برنامه­های مختلف بسیار خوب است. این گوشی همچنین دارای 72 مگابایت حافظه داخلی است که امکان ارتقاء آن تا 8 الی 16 گیگابایت توسط کارت حافظه امکان­پذیر است.

برخلاف بسیاری از گوشی­های نوکیا که درای این نسخه سیستم­عامل سیمبین هستند، INNOV8 امکانات زیادی برای تنظیم­های گرافیکی مثل تم و یا تنظیمات مختلف روی منوها را دارد.

 

image
 

image
 
image

 

دفترچه تلفن
 

از کل میزان حافظه داخلی گوشی می­توان جهت نگهداری شماره­ها و دیگر اطلاعات دفترچه تلفن استفاده کرد و علاوه بر این امکانات مختلفی در دفترچه تلفن این گوشی درنظر گرفته شده است. امکان مرتب سازی نامها، جستجو توسط تایپ تدریجی، نمایش شماره ­های سیم­کارت یا گوشی، تخصیص شماره تلفن­های مختلف به یک فرد، تخصیص زنگ یا فیلم یا گروه خاص به یک فرد و ... در اینجا وجود دارد. امکان دسترسی به آخرین LOG ها از طریق دکمه Call و یا از طریق برنامه Log در زیرمجموعه برنامه­های گوشی از منوی اصلی وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

امکانات تلفنی
 

از لحاظ کارایی مکالمات و قدرت دریافت سیگنال هیچگونه نقصی در این گوشی مشاهده نشد. تنها نقطه ضعف در این بخش عدم وجود امکان شماره­گیری هوشمند است که البته می­توان توسط برنامه­های جانبی این مشکل را برطرف کرد. از لحاظ کیفیت بلندگوها و بلندی و وضوح صدا می­توان امتیاز "بسیار خوب" را به این گوشی داد. در جدول زیر نتیجه بررسی چند گوشی از لحاظ قدرت اسپیکرها و بلندگوها را بررسی کرد.

 

image

 

Speakerphone test

Voice, dB

Pink noise/ Music, dB

Ringing phone, dB

Overall score

Nokia N82

70.2

61.2

65.9

Below average

Nokia N79

66.6

65.8

71.7

Average

Nokia N85

67.0

65.5

71.8

Average

Nokia N95 8GB

75.7

66.2

70.2

Good

Nokia N95

77.3

66.6

78.0

Very Good

Samsung i8510 INNOV8

78.9

75.7

77.5

Excellent

 

 

ارسال پیام
 

از انواع پیام­های MMS, SMS و ایمیل توسط گوشی پشتیبانی می­شود که دونوع اول از یک ویرایشگر یکسان استفاده می­کنند و برای تبدیل SMS به MMS، کافیست یک فایل مولتی­مدیا به آن اضافه گردد. همچنین یک ویرایشگر مخصوص برای ضبط صدا و ارسال پیام صوتی وجود دارد. پیغام Delivery یک پیام روی صفحه نمایش استندبای ظاهر شده و در یک فولدر مخصوص در زیرمجموعه پیام­ها ذخیره می­گردد. کلاینت ایمیل و اینترفیس مربوط به آن بسیار خوب و دارای کلیه امکانات لازم می­باشد. می­توان از این لحاظ آن را با بسیاری از گوشی­های هوشمند نوکیا مقایسه کرد.

 

image
 

image
 
image

 

مدیریت فایل­ها
 

یک File Manager بسیار کامل شبیه آنچه که در بسیاری از سیمبین­های نوکیا دیدیم در اینجا وجود دارد که امکانات گسترده­ای نظیر Copy, Paste, Move، ایجاد فولدر جدید و ... را پشتیبانی می­کند. آنچه در اینجا وجود ندارد برنامه Search جهت جستجوی فایل موردنظر است.

 

image

 

گالری تصاویر
 

INNOV8 دارای یک گالری تصاویر بسیار خوب و کامل است که می­تواند عکس­ها را به صورت افقی یا عمودی نمایش دهد که امکان چرخش اتوماتیک گوشی به این کار سهولت می­بخشد. البته امکان نمایش چرخشی سه­بعدی که در گوشی­های نوکیا دیدم در اینجا وجود ندارد. از لحاظ سرعت نمایش عکس­های سنگین، به­خصوص عکس­هایی که توسط خود دوربین گرفته می­شود سرعت متوسطی دارد اما آزاردهنده نیست. امکان نمایش اسلایدی و نیز ویرایش عکس­ها نیز وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

پخش موزیک
 

طیف گسترده­ای از فایل­های صوتی و فرمتهای مختلف توسط گوشی قابل پخش است و علاوه بر این امکان تعبیه آلبومهای موسیقی مختلف و یا استفاده از Visualization فراهم است. می­توان موزیک­ها را بر اساس نام، خواننده، ژانر و ... مرتب کرد و نیز جستجوی یک موزیک از طریق تایپ تدریجی نام آن صورت می­گیرد. می­توان پخش­کننده موزیک را به حداقل رساند و در پس زمینه پخش کرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

رادیو
 

INNOV8 دارای رادیو FM با اینترفیس ساده و زیبا می­باشد که می­توان کانالهای رادیویی را به طور اتوماتیک جستجو و ذخیره کرد. ازجمله امکانات این بخش وجود RDS و امکان ضبط FM است. برای کار با رادیو وجود هدفون الزامی است.

 

image
 
image

 

پخش فیلم
 

پخش­کننده فیلم این گوشی امکان نمایش فیلم در حالت افقی یا عمودی را داشته و نیز می­توان به صورت تمام صفحه فیلم­ها را دید که درحالت تمام صفحه برای خراب نشدن تصویر برچسب دکمه­ها محو می­شوند.

این گوشی از فرمت­های ویدئویی DivX و Xvid پشتیبانی می­کند و به این ترتیب می­توان فیلم­هایی با فرمت avi را مشاهده کرد.

یکی از ویژگی­های خوب این گوشی، صفحه­نمایش بزرگ آن است که دیدن فیلم را بسیار لذت­بخش­تر می­کند.

 

image
 
image

 

image

 

دوربین
 

INNOV8 دارای دوربین 8 مگاپیکسلی می­باشد که تصاویری با رزولوشن 2448×3264 پیکسل تولید می­کند و این دوربین دارای فوکوس اتوماتیک و فلاش LED است. لنز دوربین در زیر یک درپوش قرار دارد که با باز شدن درپوش، دوربین به صورت اتوماتیک شروع به کار می­کند. دکمه شاتر دوربین نیز بسیار راحت است. اینترفیس گرافیکی این گوشی به صورت تب­های مختلف بوده و طیف گسترده­ای از تنظیمات را شامل می­شود و برای هر آیتم توضیحات کافی و راهنما وجود دارد. ازجمله گزینه­ها و تنظیمات این دوربین، تنظیم افکت­ها، رنگ و نور، ISO، کنتراست، لرزه­گیر، Geotaging و ... می‏باشد. از لحاظ تنظیم نور و رنگ در هنگام گرفتن عکس بسیار فوق­العاده است و کیفیت عکس ­ها از این لحاظ بسیار خوب است و به همین دلیل تصاویر از فلاش LED که در این گوشی درنظر گرفته شده نسبت به دیگر قابلیت­ها در سطح بسیار پایینی قرار دارد و بهتر بود برای چنین گوشی سطح بالایی فلاش زنون درنظر گرفته می­شد.

 

image
 

image
 
image

 

فیلمبرداری
 

INNOV8 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت بسیار عالی را دارد. این دوربین می­تواند با فرمت MPEG4 با سرعت 30 فریم در ثانیه و با کیفیت رزولوشن VGA فیلمبرداری کند. علاوه بر این 2 مد ضبط آهسته نیز در این گوشی وجود دارد. فیملبرداری حرکت آهسته با رزولوشن QVGA صورت می­گیرد و می­توان روی 4 برابر یا 8 برابر آهسته­تر از حرکت واقعی تنظیم شود. همان تنظیمات نور و رنگ و افکت که در بخش عکاسی بود در این بخش نیز وجود دارد.

 

ارسال دیتا
 

از دیگر نکات قوت این گوشی قابلیت­های مختلف ارتباطی است. INNOV8 دارای امکانات USB و بلوتوث نسخه 2 به همراه A2DP است. همچنین Wi-Fi به همراه DLNA که جهت برقرار ارتباط بی­سیم گوشی با کامپیوتر و شبکه را فراهم می­کند. علاوه بر این کلیه امکانات شبکه­ای مثل GPRS، EDGE، 3G و HSDPA نیز وجود دارد.

 

image
 
image

 

مرورگر وب
 

با وجود سیستم­عامل سیمبین کلیه امکانات جهت ارتباط با وب و مرور صفحات اینترنت فراهم است. مرورگر وب این گوشی قابلیت پردازش و ارائه صفحات را در حالت­های افقی یا عمودی داشته و زوم روی صفحات آن و تنظیم فونت به راحتی صورت می­گیرد. وجود یک نقشه کوچک در گوشه صفحه، مکان فشما را روی صفحات بزرگ مشخص می­کند. همچنین این مرورگر از فایل­های Flash و Java به طور گسترده­ای پشتیبانی می­کند. وجود اشاره­گر مجازی موس امکان کار با مرورگر وب را بسیار راحت­تر می­کند.

 

برنامه­های سودمند
 

یکی از ویژگی­های مهم اسمارت­فون­ها وجود برنامه­های سودمند جهت جلوگیری از اتلاف وقت است. ازجمله این برنامه­ها تقویم با امکان نمایش روزانه، هفتگی و ماهیانه است. می­توان 4 نوع رویداد مختلف مثل Meeting، To do، Memo و Anniversary را به هر تاریخی تخصیص داد و برای آن زنگ خاصی درنظر گرفت.

امکان مشاهده فایل­های آفیس مثل Excel, Power point, Word و PDF نیز وجود دارد اما نمی­توان این فایل­ها را ویرایش کرد. از دیگر برنامه­های این بخش مدیریت فایل­های Zip است. همچنین برنامه اسکنر روی این گوشی جهت اسکن تصاویر قرار دارد که این اسکن با دقت مناسب و در زبانهای مختلف صورت می­گیرد. همچنین با قرار گرفتن در معرض Business Card به طور اتوماتیک عکسبرداری می­کند. برنامه تبدیل­کننده واحدها، ماشین­حساب، ضبط صوت و Note و نیز ساعت بیداری با تنظیمات خاص خود از دیگر بخشهای این گوشی هستند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
   
image

 

image
 
image
   

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

نرم­افزار
 

چندین برنامه جالب و پرکاربرد در این گوشی وجود دارد. برنامه جاوای CNN News Reader جهت دسترسی به آخرین اخبار برتر سایت CNN است که دارای اینترفیس بسیار خوبی است. برنامه Digital Frame جهت کار با عکس­ها و تصاویر است که علاوه بر نمایش عکس­ها در حالت افقی و نمایش اسلایدی، امکانات گرافیکی و ویرایشی دیگری نیز دارد. Collins Power Dic یک دیکشنری کامل برای زبانهای انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسه، پرتغالی، ایتالیایی، روسی و اوکراینی است.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

علاوه بر این چند بازی پرطرفدار و گرافیکی نظیر FIFA 2008 و Asphalt 4 روی گوشی به طور از پیش نصب شده وجود دارند.

 

image
 
image

 

image
 
image

GPS
 

INNOV8 دارای گیرنده داخلی GPS با با حساسیت بسیار خوبی است. 2 برنامه جهت به کار گیری GPS روی این گوشی وجود دارد اما هیچکدام دارای امکان راهبری صوتی نیستند. علاوه بر این می­توان برنامه Samsung Mobile Navigator را دانلود کرد. GPS Data اطلاعات خام را از ماهواره­ها دریافت می­کند که امکان مسیریابی را فراهم می­کند. می­توان مکان‏های موردنظر و مورد علاقه را نشانه­گذاری کرد و یا مسیریابی­های گذشته را ذخیره کرد. علاوه بر این می­توان از برنامه‏های Google Map و یا Yahoo! Go برای این منظور استفاده کرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

کلام آخر
 

همانطور که دیدیم، لیست مشخصات INNOV8 فوق­العاده است و ویژگی­های بسیار قوی و متنوع و پرکاربردی دارد. مدتهاست سری N نوکیا مسلط بر بازار گوشی­های موبایل و دارای بهترین نرم­افزارها و قابلیت­ها هستند اما می­توان به جرأت گفت INNOV8 یکی از قویترین رقبای این سری می­باشد که در بسیاری از زمینه­ها از سری N هم بالاتر است.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۱۹
این گوشی قهبلیت نصب اندروید داره؟