خانهبررسی‌ها
Samsung I900 omnia

Samsung I900 omnia

بالاخره i900 سامسونگ به عنوان یک رقیب گوشی دیاموند وارد بازار شد. این دو گوشی که شباهتهای زیادی باهم دارند طرفداران خاص poket Pc ها را مجذوب خود کرده اند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
                                  

 

مروری بر  Samsung i900 Omnia

 

بالاخره i900 سامسونگ به عنوان یک رقیب گوشی دیاموند وارد بازار شد. این دو گوشی که شباهتهای زیادی  باهم دارند طرفداران خاص poket Pc  ها را مجذوب خود کرده اند.این گوشی اولین ویندوزموبایل مجهز به دوربین 5مگاپیکسلی است.

image
 

image
 
image
 

ویژگی های کلیدی :

 

- پشتیبانی از 4 باند GSM

- 3 G  و  HSDPA با سرعت 7.2   مگابیت در ثانیه

- سیستم عامل ویندوز موبایل 6.1

-  پردازنده PXA312  marvell  624 مگاهرتزی و 128 مگابایت حافظه RAM

- صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی با رزولوشن 400 × 240 پیکسل و قابلیت نمایش 65 هزاررنگ

- دوربین 5 مگاپیکسل با قابلیت فوکوس اتوماتیک و قابلیت تشخیص لبخند

- کارت حافظه micro SD  با قابلیت ارتقا تا 8 گیگابایت

- کارت حافظه ارائه شده در دو ظرفیت 8 و 16 گیگابایتی

- گیرنده GPS داخلی به همراه AGPS

- دارای سیستم Wi– Fi

-  بلوتوث استریو و اتصال USB

- رادیو fm  با RDS

- چرخش اتوماتیک صفحه نمایش

- خروجی تلویزیون

- بدنه محکم و خوش ساخت

- طراحی باریک و براق

- طول عمر مناسب باتری

- کارایی خوب و قابلیت پاسخگویی سریع و مناسب

- صفحه کلید QWERTY مجازی

- اینتر فیس TOUCH WIZ

- قابلیت پخش Divx

- کیفیت صوتی خوب

- خروجی صوتی 3.5 میلیمتری

 

مهمترین معایب

 

- عدم وجود جای قلم مخصوص

- خوانایی ضعیف صفحه در زیر نور مستقیم خورشید

- رزولوشن غیر استاندارد صفحه نمایش

- پورت USB  غیر استاندارد

- عدم پشتیبانی مرورگر وب از نمایش فایل های فلش

- عدم امکان تعویض سریع کارت حافظه

در حال حاضر 2 گوشی HTC TOUCH DIAMOND  و SAMSUNG i900  مطرح ترین و جنجالی ترین pocket Pc  های بازار موبایل هستند و البته این موفقیت بزرگی برای سامسونگ است که توانسته محصولی برای رقابت با HTC  ارائه دهد با این حال هردوی آنها برای رقابت با آیفون 3G  وارد بازار شدند و البته از بسیاری جهات پیشرفته تر و برتر از آیفون هستند .

image
 
image

محتویات بسته خریداری شده

 

OMNIA i900  دارای بسته بندی شیک با سایز متوسط است که شامل یک شارژ DC  و CD نرم افزاری لازم مربوط به گوشی و دفترچه رهنمای کاربر است . علاوه بر این یک هندزفری شامل دو بخش کنترل remote  و هدفون نیز در جعبه قرار دارد . بخش ریموت شامل جک 3.5 میلیمتری است که بدین ترتیب می توان هدست آن را با هر هدست دیگری تعویض کرد . همچنین بند مربوط به قلم نیز در جعبه وجود دارد که شبیه به بند قلم گوشی viewty ال جی است که کاربرد زیادی ندارد .

image
 
image
 

image
 
image

طراحی و ساختار ظاهری

 

ابعاد این گوشی 12.5 × 56.9 × 112 میلیمتر و وزن آن 271 گرم است ابعاد و بخصوص ضخامت این گوشی نسبت به Diamond  کمی بیشتر است اما با این حال هنوز هم جزو باریک ترین هاست و به راحتی درون هر جیبی جای می گیرد . از لحاظ طراحی ظاهری I900 شبیه به بسیاری دیگر از گوشی های لمسی است و در این زمینه سامسونگ خلاقیتی به خرج نداده است . در بالای صفحه نمایش خروجی صدای مخاطب گوشی، حسگر نوری ، و دوربین دوم هم جهت مکالمات ویدیویی قرار دارد و در زیر صفحه یک جوی استیک در وسط و دو دکمه CALL  و END در دو طرف آن دیده می شوند .

image
 
image

کناره سمت چپ گوشی پورت USB  قرار دارد . مسلماً اگر در این گوشی از mini usb  به جای  microusb  استفاده می شد سازگاری بیشتری با گوشی داشت و زیباتر بود و هم این دو نو ع پورت مرسوم ترند و کاربرد بیشتری دارند .

image
 

image
 
image

در کنار و سمت راست دکمه تنظیم ولوم و دکمه مخصوص دوربین با اندازه های بزرگ  قرار گرفته اند . همچنین یک دکمه جهت ورود به منوی اصلی در این بخش قرار دارد .

image
 

image
 
image

در کنار و بالای گوشی یک دکمه کوچک خاموش/ روشن (power ) قرار دارد .

image

در پشت گوشی لنز دوربین 5 مگاپیکسلی و نیز فلش LED قرار دارد یک برنامه از پیش نصب شده روی گوشی قرار دارد که بوسیله آن می توان از LED به عنوان چراغ قوه هم استفاده کرد .

image
 
image

 همچنین یک باتری لیتیومی با ظرفیت  1440 mAh در زیر درب مخصوص قرار گرفته است که ظرفیت مناسب آن و نیز کارایی بسیار خوب پردازنده marvel عمر زیادی برای باتری فراهم کرده است بطوریکه تا 6 ساعت مکالمه مداوم و 500 ساعت در حالت آماده به کار دوام می آورد . بنایراین با استفاده متوسط از آن می توان تا 3 روز شارژ باتری را نگه داشت . اسلات کارت حافظه در زیر درب باتری گوشی قرار دارد که امکان تعویض آن براحتی وجود ندارد .

image
 
image

در کل می توان گفت ساختار و طراحی OMNIA بسیار جالب توجه است .

 

صفحه نمایش

 

900i  دارای یک صفحه نمایش 3.2 اینچی با رزولوشن 400 ×240 پیکسل و قابلیت نمایش 65 هزار رنگ است . مانند بسیاری از POCKET PC ها کیفیت فوق العاده ای ندارد . رزولوشن QVGA صفحه نمایش برای دیدن فیلم ، مرورصفحات وب ،مشاهده عکس ها و ... بسیار خوب است اما در برخی برنامه ها و نرم افزارها مثل IGO 2008  این میزان رزولوشن مشکل ایجاد می کند . همچنین خوانایی صفحه در زیر تابش مستقیم خورشید بسیار پایین است و البته بسیاری از PDA  ها این مشکل را دارند .

image

پوینتر ماوس

 

در بسته خریداری شده  i 900  یک قلم مخصوص کار با گوشی وجود دارد اما هیچ جایی در بدنه گوشی تعبیه نشده تا این قلم درون آن قرار بگیرد و باید توسط یک  بند به بدنه گوشی آویزان باشد . این گوشی دارای دکمه های سخت افزاری زیادی نیست و مهمترین آن ها دکمه مربوط به منوی اصلی در کناره سمت راست گوشی است که توسط آن به آیکن های منوی اصلی دسترسی پیدا می شود و با کمی نگه داشتن این دکمه برنامه  task manager  باز می شود .

image

علاوه بر این 900 i دارای یک پد لمسی کوچک است که هم به صورت یک پد معمولی می توان با آن کار کرد و هم به صورت یک پوینتر ماوس کوچک می تواند باشد . در حالت اول با کشیده شدن انگشت روی پد لمسی مربوط حرکت بین آیکن ها و منو ها صورت می گیرد در حالت دوم با استفاده از پوینتر ماوس کارها بسیار ساده می شود و براحتی توسط یک دست می توان با گوشی کار کرد تنها نکته منفی پوینتر ماوس این است که نمی توان توسط آن آیکن هایی را DRAG  و یا انتخاب کرد .

image

همچنین یک فیدبک لرزشی در هنگام لمس شدن صفحه و اجرای برنامه به کاربر بازمی گردد .

image

اینترفیس

 

پردازنده omnia i900 دارای سرعت  624 مگاهرتز است و نسبت به بسیاری از pda ها کارایی وپاسخگویی بهتری داشته و توسط نرم افزارهای BENCHMARK نتایج و امتیازات خوبی داشته است .

یکی از ویژگی های مهم omnia  اینترفیس کملا لمسی آن است . این گوشی اولین ویندوز موبایل کاملا لمسی سامسونگ است که برای تولید آن از تجربیات گوشی های لمسی دیگر استفاده شده است . وجود کارت حافظه پرظرفیت از نکات مهمی است که قابلیت های پخش مولتی مدیا ی گوشی را برجسته می سازد : i900 دارای 2 نسخه 8 گیگابایتی و 16 گیگا بایتی است .

طرح اینترفیس این گوشی در صفحه اصلی شبیه به طراحی نرم افزاری گوشی F480 سامسونگ است .اما با این تفاوت که این بار این طراحی روی پلات فرم ویندوز موبایل صورت گرفته است .

image
 
image

 این گوشی سه نوع چیدمان مختلف را برای نمایش اولیه OME SCREEN ارائه می دهد .  در طرح اولیه یک صفحه خالی دیده می شود که می توان آن را با تعدادی از برنامه های کوچک پر کرد .

یک نوار در کنار صفحه برای سهولت در این کار وجود دارد . برای این کار برای این کار کافیست آیکن نرم افزارمورد نظر به روی بخش خالی صفحه نمایش کشیده شود . برخی از برنامه های کاربردی که می توان روی صفحه آورد عبارتند از ساعت دیجیتالی یا آنالوگی، آیکن ساعت جهانی ، مرورگر تصاویر ، پخش کننده موزیک ، رادیو FM ، NOTE ، تقویم و برخی برنامه های خاص ویندوز . طرح دوم ، صفحه نمایش به صورت تب های مختلف است در تب اول ساعت و تاریخ ، SMS و ایمیل و CALL LOG  وجود دارد تب دوم مربوط به CONTACT ها و تب سوم شامل تنظیمات مختلف مثل تنظیم زنگ گوشی ، چرخش اتوماتیک صفحه ، ماوس ، بلوتوث ، WI – FI ، LED ، و USB است برای حرکت بین تب ها کافیست انگشت یکبار روی صفحه کشیده شود .

image
 

image
 
image

 منوی اصلی گوشی نیز مثل بسیاری از دیگر از گوشیهای سامسونگ دارای میانبرهای برای ورود به برنامه های مختلف است.

image
 
image

 

image
 
image

سومین طرح صفحه نمایش بصورت ترکیبی از منوی اصلی و طرح تب مانند است .

image

ویندوز موبایل

 

همانطور که گفته شد سیستم عامل به کار رفته در این گوشی ویندوز موبایل است که البته سامسونگ در برخی از زمینه ها آن را ارتقا داده است مثلا برخی تنظیمات و یا مرور صفحات وب و ... به راحتی به صورت لمسی انجام می شوند .

image
 
image
 

image
 
image

علاوه بر این از طریق صفحه اولیه گوشی امکان فعال یا غیرفعال کردن بلوتوث و یاWi-Fi  و یا انواع ارتباطات مختلف بی سیم وجود دارد . همچنین از تب تنظیمات (SETTING ) می توان اتصال USB و نوع این اتصال و یا استفاده از چراغ LED را تنظیم کرد .

image
 
image

دفترچه تلفن

 

دفترچه تلفن و امکان مدیریت آن از جمله قویترین امکانات PDA هاست چرا که امکان ذخیره شماره ها به صورت نامحدود وجود دارد و برای هر CONTACT می توان چندین فیلد اطلاعاتی مختلف ذخیره کرد . بدلیل فونت ریز و فیلد های کوچک بهتر است هنگام تایپ یا ویرایش از قلم مخصوص استفاده شود .

image
 
image
 

image
 
image

سامسونگ دارای یک برنامه خاص به عنوان جایگزین دفترچه تلفن است که از طریق منوی اصلی می توان به آن دسترسی داشت این برنامه بسیار شبیه به برنامه مخصوص به دفترچه تلفن در گوشی آیفون است .

image
 

image
 
image

البته دفترچه تلفن معمولی ویندوزموبایل ها نیز در اینجا وجود دارد که تنها مزیت آن فیلد LAST CALL یعنی آخرین تماس با آن فرد مورد نظر است که می توان گفت که کاربرد زیادی دارد .

image
 
image

مدیریت تماس ها

 

امکان شماره گیری از طریق صفحه کلیدشماره ای با دکمه های بزرگ فراهم است اما این نکته بسیار مفید در این بخش وجود برنامه   SMART DIALING است که با وجود آن نیازی نیست برای شماره گیری به لیست CONTACT ها مراجعه شود و فقط کافیست شروع به تایپ شماره یا نام فرد مورد نظر کنید، هنگام مکالمه صفحه نمایش بطور اتوماتیک  قفل می شود و برای باز کردن آن کافیست یکبار به پد لمسی ضربه زده شود شتاب سنج داخلی گوشی این امکان را فراهم می کند تا هنگامیکه گوشی زنگ می خورد با برگرداندن گوشی و قرار دادن روی آن به طرف زمین صدای زنگ قطع شود و به عبارتی SILENT شود در صورتیکه دوباره گوشی به سمت بالا برگردانده شود از حالت SILENT  خارج می شود .

image
 
image

 

image
 
image

در مورد بلندی صدای زنگ  گوشی   i900 با چند گوشی مطرح دیگر مورد مقایسه قرار گرفت و امتیاز خوب را از آن خود کرد نتایج این مقایسه را در جدول زیر می توانید ببینید :

Speakerphone test

Voice, dB

Pink noise/ Music, dB

Ringing phone, dB

Overal score

Apple iPhone

67.2

60.2

66.6

Below Average

LG KS20

66.1

70.6

64.9

Average

HTC Touch Diamond

66.7

75.9

66.0

Good

HTC Touch Cruise

68.8

66.6

74.2

Good

Nokia N95 8GB

75.7

66.2

70.5

Good

Samsung i900 Omnia (retail)

70.2

64.8

75.2

Good

HTC TyTN II

76.0

75.7

82.7

Excellent

 

ارسال پیام

 

در این بخش، سامسونگ خلاقیت زیادی به خرج نداده است و صندوق ورودی پیام ها و ویرایشگر آن ها همان پیش فرض ویندوز موبایل است . نکته جالب این است که ویرایشگر SMS و ایمیل در این گوشی  مشترک است امکان T9  در هنگام تایپ وجود دارد یک نوار مخصوص دسترسی به فایل ها نیز وجود دارد که می توان به راحتی فایل ها را با ایمیل یا MMS ضمیمه کرد . بخش ایمیل از پروتکل های POP 3  و IMAP و PUSH EMAIL  پشتیبانی می کند .

image
 
image
 

image
 
image

جهت تایپ متن می توان از کیبورد مجازی QWERTY و یا کیبورد مخصوص ویندوز موبایل ها و یا قلم استفاده کرد قابلیت تشخیص دست خط برای بکارگیری قلم وجود دارد .

image
 
image
 

image
 
image
 

image

مدیریت فایل ها

 

Omnia در 2 نسخه 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی ارائه می شود . علاوه بر این یک اسلات کارت حافظه  MicroSD نیز که با کارت حافظه 4 تا 8 گیگاباتی سازگار است وجود دارد .

image
 
image

در هنگام اتصال omnia  با یک pc  که سیستم عامل WINDOWS XP دارد در عملیات Write  یعنی کپی کردن فایل از PC  به گوشی سرعت انتقال کم است اما در هنگام عملیات READ یا کپی از گوشی به PC سرعت نسبتنا بیشتری دارد .

سرعت انتقال از PC به گوشی : 3.9 مگابیت بر ثانیه

سرعت انتقال از گوشی به PC  : 5.2 مگابیت بر ثانیه

 

گالری تصاویر

 

OMNIA سرعت زیادی برای نمایش تصاویر و بخصوص عکس هایی است که  توسط دوربین 5 مگاپیکسلی اش گرفته می شود دارد .

image
 

image
 
image

مرورگر فایل های مولتی مدیای این گوشی فقط منحصر به تصویر نیست و فایل های دیگر مثل ویدیویی ، موسیقی و ...را نیز به راحتی و با سرعت مناسب نمایش می دهد . زوم روی تصاویر توسط کشیدن انگشت صورت می گیرد . علاوه براین میتوان با استفاده از برنامه مخصوص نمایش تصاویر بصورت اسلایدی از قابلیت SLIDE SHOW تصاویر بهره گرفت .

 

مولتی مدیا

 

پخش موسیقی این گوشی توسط PLAYER لمسی مخصوص سامسونگ صورت می گیرد . امکان مرتب کردن فایل ها بر اساس نام آلبوم ، و ... وجود دارد . متاسفانه هیچ گونه اکولایزری در این بخش وجود ندارد اما می توان امکان تکرار موزیک را برای پخش کننده تنظیم کرد .

image
 

image
 
image
 

image
 
image

کیفیت پخش صوت

 

بطور معمول ویندوزموبایل ها از لحاظ قابلیت و کیفیت پخش صوتی ضعیف هستند و این بهترین بهانه برای ضعف این گوشی در مورد پخش موزیک می باشد . در این گوشی سامسونگ از تراشه های پخش صوت که درIPhone بکار رفته استT استفاده شده است .و در کل می توان گفت کیفیت پخش موسیقی و صوت این گوشی در حد متوسط است .

image

پخش ویدیویی

 

Omnia اولین گوشی ویندوز موبایل است که امکان پخش فیلم های DIVX را دارد . جهت پخش فرمت های دیگر می توان از نرم افزارهای جانبی موجود در بازار استفاده کرد که پیشنهاد استفاده از CORE PLAYER است . omnia به خوبی می تواند فایل های ویدیویی با رزولوشن VGA را پخش می کند . علاوه بر این پخش تمام صفحه و نیز امکان زوم روی فیلدها وجود دارد .

 

image

image
 
image

رادیو FM

 

Omnia دارای یک رادیو  FM داخلی است که طبیعتا برای استفاده از آن باید از هندزفری استفاده کرد . این رادیو مثل دیگر بخش های  پخش مولتی مدیا یی این گوشی دارای اینترفیس بسیارجالبی است و کلیه ابزارهای کنترلی را داراست . می توان ایستگاه های رادیویی متنوعی را ذخیره کرد و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد . امکان پخش رادیو در پس زمینه گوشی و ضبط رادیو با کیفیت صوتی بسیار مناسب نیز فراهم است .

image
 
image
 

image
 
image

دوربین

 

Omnia یکی از معدود 5 مگاپیکسلی های سامسونگ است که ماکزیمم رزولوشن عکس های آن 1944×2592 پیکسل است و دارای فوکوس اتوماتیک ، ثابت نگه دارنده تصاویر دیجیتالی ، تشخیص چهره ، تشخیص لبخند ، و ثبت محل و زمان عکسبرداری با استفاده ازGPS داخلی است . همچنین یک فلاش LED نیز در این گوشی وجود دارد . OMNIA در حالت افقی عکسبرداری می کند و دارای یک دکمه مخصوص عکسبرداری نیز است .

 

image
 
image
 
image

image

با اینکه عکس های  گرفته شده رزولوشن استاندارد دارد اما هنگام گرفتن عکس، تصویر روی صفحه به صورت تمام صفحه نیست و دو نوار ابزار در طرفین صفحه وجود دارد .

قابلیت تشخیص لبخند از قابلیت های تشخیص چهره کمک می گیرد به این ترتیب که با فشرده شدن دکمه مخصوص دوربین به سرعت عکس گرفته نمی شود بلکه دوربین صبر می کند تا لبخند روی چهره ظاهر شود و سپس عکس گرفته شود . علاوه بر این صفحه های مختلف برای پس زمینه افکت های مختلف و تنظیمات مختلف برای عکسبرداری وجود دارد .

در کل می توان گفت بهترین و پیشرفته ترین امکانات یک گوشی سطح بالا در این گوشی وجود دارد علاوه بر این قابلیت عکسبرداری پاناروما بصورت کاملا اتوماتیک و با رزولوشن مناسب در این گوشی وجود دارد که با وجود آن می توان تا 8 عکس پشت سر هم را گرفت اما مطمئنا پانورما با تعداد تصویر کمتر (3 تا 4 تصویر پشت سر هم ) کیفیت خیلی بهتری خواهد داشت .

 

کیفیت تصویر

 

همانطور که قبلا گفته شد omnia دارای یک دوربین فوق العاده کارآمد و خوب است که می تواند تصاویر با کیفیت و با وضوح مناسب و پردازش رنگ خوب را ارائه دهد . می توان گفت omnia بهترین دوربین را در میان pocket pcها دارد.

از لحاظ کیفیت تصوی می توان آن را با N958G مقایسه کرد البته از آنجا که هر روز اپدیت نرم افزاری جدیدی برای این گوشی ارائه می شود کیفیت آن نیز بهبود خواهد یافت.

 

ویدیو

 

OMNIA می تواند فیلم های ویدیویی را با رزولوشن ( VGA ( 480×640 پیکسل و سرعت 15 فریم در ثانیه و یا روزلوشن (240´320( QVGA  پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند که البته این با هیچ استانداردی همخوانی ندارد چرا که به طور استاندارد رزولوشن VGA با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می شود این گوشی فیلم ها را با فرمت MPEG 4 ذخیره می کند .

image

 

image
 
image

قابلیت ارتباطی

 

بیشتر POCKET  PC ها از لحاظ قابلیت های ارتباطی غنی هستند و omnia نیز از این قائله مستثنی نیست از جمله قابلیت ها HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت در ثانیه ، WI FI و بلوتوث به همراه EDR  هستند . Omnia از 4 باند GSM پشتیبانی و قابلیت 3G راهم دارد .

image
 
image

از USB نسخه 2 نیز در این گوشی پشتیبانی می شود که البته چند نکته در این جا وجود دارد که از جمله آن ها عدم وجود پورت Mهده USB است . در هنگام اتصال USB  می توان فقط به اطلاعات کارت حافظه و یا فقط اطلاعات حافظه داخلی دسترسی داشت .

متاسفانه جهت برداشتن کارت حافظه باید ابتدا باتری گوشی برداشته شود و بنابراین نمیتوان به راحتی از کارت حافظه جهت انتقال اطلاعات استفاده کرد.

علاوه بر این omnia  دارای خروجی تلویزیون است اما فیش های ارتباطی تلویزیون درون بسته خریداری شده وجود ندارد .

 

مرورگر وب

 

Omnia دارای آخرین نقطه مرور گر وب opera است که با وجود آن دیگر نیازی به مرورگر اینترنت ویندوز موبایل نخواهد بود . 9.5 opera فوق العاده پیشرفته بوده و قابلیت های لمسی را بطور کامل داشته و با اینکه طراحی آن برگرفته از مرورگر  IPHON SAFARI است اما برخی برتری­هایی را نسبت به آن دارد که از آن جمله کپی کردن متن و امکان مدیریت فایل هاست .

از آنجا که omnia  دارای نرم افزار FLASH LITE 2.1  است فقط از فایل های فلش که برای موبایل طراحی شده است پشتیبانی می کند و البته احتمالا در آینده این نرم افزار آپدیت شده تا قادر به پخش کلیه فایل های فلش باشد هنگامیکه از این مرور گر استفاده می شود صفحات وب به صورت اتوماتیک در تمام صفحه نمایش داده می شود .که البته در این حالت کمی خواندن صفحات سخت است اما می توان روی صفحات زوم کرد .در بالای صفحه نوار آدرس و در پایین صفحه یک نوار ابزار وجود دارد می توان صفحات وب را در حالت LAND SCAP نیز مشاهده کرد که در این حالت صفحه کلید QWERTY نیز بصورت افقی در می آید.

 

ORGANIZER

 

در این بخش مثل ویدوزموبایل های دیگر امکانات دیگری وجود دارد که همگی توسط MS Outlook قابل تطبیق هستند تقویم این گوشی را می توان به صورت هفتگی ، ماهانه ، و یا روزانه نمایش داد و البته به هر روز می توان رویداد خاص یا کار خاصی نسبت داد.

یک ماشین حساب نسبتا مناسب، ضبط صوت، برنامه CLOCK برای تنظیم ساعت ALARM و WORLD CLOCK یا همان ساعت جهانی برای دیدن زمان دیگر کشورهای دنیا برنامه SEARCH  برای جستجو در میان کلیه فایل ها و برنامه های گوشی از دیگر قابلیت های این بخش می باشد.

از جمله قابلیت های ویندوز موبایل امکان نمایش و ویرایش فایل های Office  هستند . همچنین فایل های pdf  را نیز با این گوشی می توان باز کرد . برنامه biz card برای اسکن کارتهای ویزیت وجود دارد .

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

نرم افزارهای مختلفی روی این گوشی وجود دارد که از جمله آن ها rss reader و task manager و task switer  هستند با استفاده از task manager می توان برنامه های در حال اجرا و نیز cpu و ram را مدیریت کرد . با نرم افزار pod casts  می توان فایل های صوتی و تصویری را از اینترنت دانلود نمود . نرم افزار ویرایشگر فایل های ویدیویی و نیز تبدیل گستره واحد و نیز سری نرم افزارهای google  مشتمل gmail و google search  وجود دارد .

image
 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

GPS

 

Omnia دارای یک گیرنده داخلی است که می توان از طریق WIFI و یا شبکه 3G اطلاعات مربوط به ماهواره ها را دانلود کرد متاسفانه نرم افزارهای خاصی برای کار با GPS روی گوشی وجود ندارد و باید دانلود کرد باتری گوشی در صورتیکه بطور مداوم از GPS استفاده شود تا 4 ساعت دوام می آورد که در این مورد نسبت به HTC TYTN 2  که حدودا 3 ساعت عمر می کند بهتر است .

image
 
image
 

image
 
image

کلام آخر

 

تنها چیزی که می توان در مورد omnia گفت سطح بالا بودن و به عبارتی HIGH TECH بودن گوشی است که قابلیت هایی فوق العاده و بالادارد .

همچنین این گوشی از معدود گوشی های PDA با دوربین 5 مگاپیکسل است . البته برخی بخشهای این گوشی مثل رزولوشن صفحه نمایش یا ضبط فیلم آن غیر استاندارد است .  اما در کل می توان گفت یک ویندوز موبایل پر قابلیت است که مطمئناً از بهترین و موفق ترین PDA های بازار و رقیب اصلی DIAMOND به حساب می آید .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

m

۱۳۹۷/۷/۱۸
سلام
برنامه ای که بشود فیلم‌ها را از این گوشی(omnia i900) به pc win10 منتقل کرد چیست؟
من برنامه‌ای پیدا نکردم، لطفا راهنمایی بفرمایید.
متشکرم

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱
آقا من این گوشی رو داشتم اما از دستم افتاد میخوام درستش کنم بدم به پدرم کسی میدونه چه قدر خرج شه؟

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۱۵
من این گوشیو سال88 خریدمو تا الن برام کلی خوب کار کرده