Samsung D780

D780 یک گوشی دو سیم کارته جدید از محصولات سامسونگ است که نسبت به رقبای مشابهش مثل D880 در برخی زمینه ها بهبود یافته و نیز قیمت مناسب تری دارد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
                                  

 

سامسونگ D780 : گوشی 2 سیم کارته

 

D780 یک گوشی دو سیم  کارته جدید از محصولات سامسونگ است که نسبت به رقبای مشابهش مثل D880 در برخی زمینه ها بهبود یافته و نیز قیمت مناسب تری دارد. در کل می توان D780 را یک گوشی خوب و درحد متوسط دانست که مهمترین ویژگی آن دارا بودن یک باتری پر توان و بدنه خوب است.

  
 
ویژگی های اصلی :

-          قابلیت استفاده از 2 سیم کارت  بطور همزمان

-          دوربین 2 مگاپیکسلی با کیفیت عکس خوب

-          صفحه نمایش TFT با سایز 2.1 اینچ و قابلیت پخش 262 هزار رنگ با رزولوشن QVGA

-          قابلیت استفاده از کارت حافظه microSD

-          رادیو FM

-          بلوتوث با A2DP

-          قابلیت نمایش فایل های آفیس

-          منو کاربری ساده و راحت

-          صفحه کلید و دکمه های کنترل مناسب

مهمترین معایب

-          سیم کارت دوم فقط 2 باند GSM را پوشش می دهد.

-          از سیم کارت دوم فقط برای برقراری تماس و ارسال پیام می توان استفاده کرد.

-          ابعاد بزرگ

-          ناخوانایی صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید

-          عدم پشتیبانی از 3G

-          امکان استفاده از دوربین در حالت افقی

-          مرورگر وب ضعیف

-          مرورگر فایل ضعیف

-          پخش کننده موزیک ضعیف

image
 
image

استفاده از 2 سیم کارت بطور همزمان از جمله دغدغه های امروزه موبایل بازهاست و بر همین اساس بسیاری از برندها از جمله سامسونگ نیز درصدد بر آورده کردن این نیاز کاربران هستند. قبل از حضور D880 و D780 از طرف برند سامسونگ بسیاری از کمپانی های چینی شروع به تولید گوشی های 2 سیم کارته با قابلیت های کم و ضعیف کردند که برخی مارک های آن ها مثل Philhps یا WND مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. D780 به عنوان یک جایگزین مناسب برای D880 با قیمت مناسب تر معرفی شده است.

 

 

image
 
image

 

طراحی و ساختار ظاهری

D780 سامسونگ با ابعاد 115×49.6×15/7 میلیمتر و وزن 108.5 گرم یکی از گوشی های بزرگ و سنگین سامسونگ به حساب می آید که نکته قابل توجهی در ساختار ظاهری آن دیده نمی شود. بدنه آن با پلاستیک نقره ای نیز پوشیده شده و قاب های نقره ای اطراف کلید 4 جهته، دکمه های تغییر ولوم و ... را پوشانده اند.

image
 
image

پانل جلویی گوشی توسط صفحه نمایش 2.1 اینچی QVGA و صفحه کلید بزرگ گوشی اشغال شده است و در اطراف کلید 4 جهته نیز دکمه های کنترل نظیر دکمه C یا دکمه های برقراری تماس و قطع تماس قرار گرفته اند. دکمه های عددی حروفی نیز بسیار بزرگ می باشد و مناسب تایپ و یا شماره گیری هستند.

image
 

image
 
image

 کناره سمت راست گوشی محل قرارگیری دکمه دوربین و پورت ارتباطی (پوشیده شده با درب پلاستیکی) برای اتصال شارژر، کابل دیتا و یا هندزفری استفاده می شود.

image
 
image

 در کنار سمت چپ گوشی دکمه های تنظیم ولوم صدا، دکمه مخصوص سیم کارت های دوگانه و اسلات microSD قرار گرفته اند.

image
 

image
 
image

در گوشه سمت راست پشت گوشی لنز دوربین 2 مگاپیکسلی و در قسمت پایین پشت گوشی درب باتری قرار دارد که با برداشتن این درب، باتری لیتیومی با ظرفیت 1200mAh با قابلیت 3 ساعت مکالمه مداوم و 250 ساعت ماندگاری در حالت استندبای قراردارد.

 

image
 

image
 
image

صفحه نمایش

D780 دارای یک صفحه نمایش TFT 2.1 اینچی با قابلیت پخش 256  هزار رنگ و رزولوشن QVGA است که متاسفانه در زیر تابش مستقیم خورشید خوانایی مناسبی ندارد. نور پس زمینه صفحه کلید آن سفید و متناسب با هر نوع شرایطی است.

 

image
 
image

ساختار منو :

ساختار منو  D780 بسیار شبیه به منو D880 است. درحالت استندبای فقط می توان برای پس زمینه یک عکس یا کاغذ دیواری در نظر گرفت و امکان استفاده از قابلیت UGO معروف سامسونگ وجود ندارد. منوی اصلی شبکه ای 3×4 از آیکن ها است. 3 تم گرافیکی مختلف نیز وجود دارد.

 

image
 

image
 
image

دفترچه تلفن

امکان ذخیره حداکثر 1000 مخاطب در دفترچه تلفن وجود دارد که می توان روی هر کدام از سیم کارت های 1 یا 2 آن ها را ذخیره کرد. همچنین در هنگام مرور دفترچه تلفن می توان نمایش را روی هر کدام از سیم کارت های 1 یا 2 تنظیم کرد. برای هر کدام از مخاطب های دفترچه تلفن امکان ذخیره 25 فیلد اطلاعاتی وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

قابلیت های تلفنی 

دریافت سیگنال مخابراتی توسط هر دو سیم کارت به خوبی صورت می گیرد. امکان جستجوی هوشمند بصورت تایپ تدریجی نام یا شماره فرد وجود دارد. از لحاظ بلندی صدا و کیفیت صدای دریافتی و ارسالی و نیز حذف نویز صدا جزو گوشی های عالی سامسونگ نیست اما کیفیت خوبی دارد.

image
 

ارسال پیام

D780 می تواند از SMS، MMS و ایمیل پشتیبانی کند امکاناتی نظیر دیکشنری T9 و یا تعریف یک لیست سیاه حاوی شماره هایی که نمی خواهیم از آن پیامی دریافت کنیم وجود دارد. ویرایشگر ایمیل این گوشی نیز بسیار خوب است اما از پروتکل SSL پشتیبانی نمی کند و بنابراین نمی توان از Gmail استفاده کرد.

image
 
image

 

image
 
image

مدیریت فایل

مرورگر فایل این گوشی مثل بسیاری دیگر از گوشی های استاندارد سامسونگ است. 32 مگابایت حافظه داخلی برای استفاده کاربر وجود دارد که می توان با استفاده از کارت حافظه microSD که تا 2 گیگابایت را پشتیبانی می کند، آن را افزایش داد. برای انواع فایل های مختلف در این جا یک فلدر مخصوص وجود دارد. برای سوئیچ کردن بین حافظه داخلی و کارت حافظه می توان از کلیدهای # و 0 استفاده کرد.گالری تصاویر گوشی نیز بخشی از مرورگر فایل است که دسترسی و کار با آن به سادگی انجام می شود.

  
   
پخش موزیک

گوشی های سامسونگ همیشه در زمینه پخش موسیقی و کیفیت صوتی بسیار خوب بوده اند. پخش موزیک این گوشی نیز نسبتاً خوب است که می توان موزیک ها را در دسته بندی های مختلف قرار داد و  لیست دلخواه ایجاد کرد. نرم افزار پخش موسیقی در این گوشی فاقد فیلتر پیشرفته آهنگ است که در اکثر گوشی های سامسونگ وجود دارد. سایر گوشی های سامسونگ از نظر به روز رسانی اتوماتیک فهرست موسیقی مشکل ندارند زیرا تمام آهنگ ها روی کارت حافظه است و مهم نیست کجا ذخیره شده اند. امکان رادیو FM بدون RDS نیز وجود دارد که می توان آن را به سادگی از صفحه اولیه و منوی اصلی کنترل کرد. پخش کننده ویدیویی گوشی نیز دارای ویژگی های خاص و گسترده ای نیست اما امکانات اصلی مثل نمایش تمام صفحه، حرکت به جلو و ... را داراست.

 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

 

image

دوربین

D780 سامسونگ دارای یک دوربین 2 مگاپیکسلی با حداکثر رزولوشن تصویر 1600×1200 پیکسل است که فلاش LED ندارد. اینترفیس دوربین نیز شبیه به بسیاری دیگر از گوشی های امروزی است که گزینه های کنترلی آن در یک نوار ابزار در پایین صفحه وجود دارد، تنظیمات مختلف زیادی مثل ایجاد افکت های گرافیکی تنظیم نور ... نیز وجود دارد. در هنگام گرفتن عکس بهتر است به جای استفاده از دکمه مخصوص دوربین از دکمه OK صفحه کلید استفاده شود. کیفیت تصاویر از لحاظ حذف نویز و تنظیم نور خوب است. D780 در مدت فیلمبرداری می تواند فیلم ها را با فرمت MPEG4 بارزولوشن CIF و با سرعت 15 فریم در ثانیه ذخیره کند. قابلیت های دوربین در حالت فیلم برداری شبیه گوشی های دیگر سامسونگ است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

مرورگر وب

با داشتن D780 می توانید از تکنولوژی های EDGE و GPRS جهت ارتباط با اینترنت استفاده کنید. این گوشی داری مرورگروب Net Front نیست اما به جای آن می توان از مرورگر OpenWave است. صفحات وب جهت نمایش تغییر سایز پیدا می کند تا روی صفحه گوشی به درستی جابگیرند.

 

Organizer

D780 دارای یک تقویم با امکان نمایش در حالت های ماهیانه، روزانه و هفتگی است. 5 نوع مختلف برای ذخیره رویدادها وجود دارد. همچنین می توان 5 زمان مختلف را برای تنظیم زنگ بیداری وجود دارد که می توان برای هریک زنگ و موزیک دلخواه را تنظیم کرد. از دیگر امکانات این بخش ضبط صوت برنامه ساعت جهانی، ماشین حساب، و تبدیل واحد است. مثل بسیاری از گوشی های سامسونگ D780 نیز دارای مروگر فایل های آفیس است که امکان بازکردن این نوع فایل را فراهم می سازد.

 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

بازی

تعداد زیادی بازی های معمولی گوشی های سامسونگ روی این گوشی بصورت پیش فرض نصب شده اند که از جمله آن ها Cannoball، Freekick، Tetris و ... هستند.

 

image
 
image
 

image
 
image

قابلیت 2 سیم کارته

محوری ترین ویژگی D780 قابلیت کارایی آن با 2 سیم کارت است و نکته مهم این جاست که با اینکه هر دو سیم کارت می تونند بطور همزمان فعال باشند اما محدودیت هایی برای استفاده از آن ها وجود دارد. 2 سیم کارت این گوشی یکی به عنوان master و دیگری Slave هستند. سیم کارت master به عنوان سیم کارت اولیه و اصلی است که کلیه کارهای تلفنی مثل تماس ، ارسال پیام، استفاده از امکانات ارتباطی و ... را دارد در حالیکه سیم کارت Slave یا ثانویه فقط قابلیت تماس  و ارسال sms را دارد. در بخش Setting یا تنظیمات گوشی می توان نوع سیم کارت را تغییرداد اما بعد از این کار باید گوشی را دوباره راه اندازی کرد. علاوه بر این سیم کارت اولیه از 3 باند GSM پشتیبانی می کند اما سیم کارت ثانویه فقط 2 باند GSM را می تواند پشتیبانی کند. هنگامیکه سیم کارت ها را درون گوشی قرار می دهید باید نام و اولویت را به آن ها اختصاص دهید برای تغییر این تنظیمات کافیست از بخش منوی مدیریت سیم کارت ها این تغییرات را انجام داد. در کنار سمت چپ گوشی نیز کلیدی برای سوئیچ کردن بین سیم کارت وجود دارد که با استفاده از این کلید می توان تعیین کنید که تماس ارسالی با کدام سیم کارت انجام شود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

مدیریت تماس ها و دفترچه تلفن

هنگامیکه برقراری تماس کافیست شماره مورد نظر را از دفترچه تلفن پیدا کرده تایپ کنید و سپس انتخاب کنید که با کدام سیم کارت قصد تماس دارید که مسلماً سیم کارت اولیه بصورت پیش فرض در نظر گرفته می شود. برای اینکه از سیم کارت ثانویه استفاده شود کافیست دکمه مخصوص تغییر سیم کارت که کناره گوشی قرارگرفته فشرده شود. هنگامیکه شماره ای با شما تماس بگیرد، هم شماره فرد تماس گیرنده و هم نام سیم کارت نمایش داده می شود. بخش Call Log گوشی نیز حافظه کافی برای نگهداری تماس های مختلف از هر دو گوشی را داراست و اطلاعات مختلف در مورد هر تماس را نگهداری می کند. در قسمت پیام نیز برای ایجاد پیام مثل بقیه گوشی های سامسونگ عمل می شود که با فشردن دکمه کناره گوشی می توان تنظیم کرد که با کدام سیم کارت ارسال صورت بگیرد.

 

در نهایت

سامسونگ D780 یک گوشی خوب و پرکاربرد برای افراد اهل بیزینس است که مهمترین ویژگی آن قابلیت استفاده از دو سیم کارت است. از جمله ضعف های این گوشی پخش کننده موزیک و مرورگر وب ضعیف و نیز عدم وجود پشتیبانی از 3G است. با این همه دوربین گوشی از جمله دوربین های خوب و بدنه آن نیز استحکام خوبی دارد. به هر حال D780 از جمله پیشتازان عرصه 2 سیم کارتی هاست که این رسالت را به خوبی انجام داده است و در این زمینه مشکلی ندارد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)