Samsung U900

در نمایشگاه سال گذشته که دربارسلونا برگزار شد یکی از چشمگیر ترین بیلبوردهای ارایه شده، مربوط به گوشی U900 Soul سامسونگ بود...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
                                  

 

 

مروری بر سامسونگ U900 Soul

 

در نمایشگاه امسال که دربارسلونا برگزار شد یکی از چشمگیر ترین بیلبوردهای ارایه شده، مربوط به گوشی U900 Soul سامسونگ بود. البته این کمپانی کره ای تا به حال کارهای زیادی در جهت به نمایش گذاشتن گوشی های خود انجام داده است.

image
 
image

ویژگی های کلیدی

-          دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و تنظیمات پیشرفته و کامل

-          صفحه نمایش TFT 2/2 اینچی بارزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ

-          پشتیبانی از امکانات 3G و HSDPA

-          کلیدهای جهتی لمسی

-          طراحی زیبا و شیک

-          رادیو FM به همراه RDS

-          128 مگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت Micro sd

-          بلوتوث و USB نسخه2.0

-          صفحه کلید راحت و خوب

 

معایب اصلی

-          تنها از 3 باند GSM پشتیبانی می کند

-          فلاش LED

-          ناخوانا بودن صفحه نمایش در زیر نور مستقیم

-          مرورگر وب با امکانات اندک

-          ضبط فیلم با رزولوشن QVGA

در کل می توان گفت U900 از گوشی های خوب با قابلیت ها و امکانات مناسب و خوب است که رقبای زیادی از جمله N95 8G (از لحاظ دوربین) و نیز 6500 اسلاید نوکیا را دارد.

 

image
 
image

طراحی و ساختار ظاهری

U900 با داشتن ضخامت12.9   میلمتر مطمئناً باریک ترین گوشی سری U سامسونگ نخواهد بود اما از طراحی ساختار و طراحی ظاهری می توان گفت یکی از بهترین های سری U است. از جمله ویژگی های خاص این گوشی دوربین 5 مگاپیکسلی کلید های هم جهت لمسی است که هنوز گوشی های انگشت شماری هستند که از این ویژگی ها بهره می برند.

 طراحی این گوشی شبیه به گوشی U600 معروف سامسونگ است. البته صفحه نمایش این گوشی با قابلیت پخش 16 میلیون رنگ خیلی بهتر از U600 است.

image

در بالای صفحه نمایش ، دوربین دوم  جهت مکالمه تصویری  قرار دارد. در زیر صفحه نمایش هم کلیدهای هم جهت لمسی قرار دارند. که هم کار کلید های جهتی و هم کنترلی را انجام می دهند. دکمه Call و End نیز در کنار این قسمت قرار دارند که از دکمه End برای روشن و خاموش کردن گوشی هم می توان استفاده کرد چون دکمه خاصی برای این منظور وجود ندارد.

image
 
image

در کنار سمت چپ گوشی دکمه تنظیم و ولوم و پورت USB و در کنار سمت راست دکمه مخصوص دوربین و اسلات کارت حافظه microSD قرار گرفته اند. با باز شدن  قسمت کشویی گوشی لنز دوربین 5 مگا پیکسلی به همراه فلاش و یک ایینه کوچک نمایان می شود .

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

در زیر درب باتری در پشت گوشی، باتری لیتومی با ظرفیت 800mAh قرار گرفته که نسبت به کارایی های گوشی قدرت متوسطی دارد. درساختار بدنه این گوشی از مواد خوب استفاده شده و بدنه محکمی دارد.

 

image
 
image

صفحه نمایش

U600  مجهز به یک صفحه نمایش TFT با سایز 2.2 اینچ  و روزلوشن QVGA و قابلیت پخش 16 میلیون رنگ است. در واقع این طیف و سیع پخش رنگ در گوشی های بسیار محدودی از خانواده سامسونگ وجود دارد از لحاظ کیفیت نمایش و روشنایی و کنتراست فوق العاده است اما متاسفانه در زیر نور مستقیم خورشید کمی خوانایی و وضوح خود را دست می دهد که البته این نقص در بیشتر گوشی های سامسونگ وجود دارد.

  
 
صفحه کلید

صفحه کلید U900 با وجود کلیدهای بزرگ و راحت و نیز وجود نوارهای جدا کننده فلزی دربین دکمه ها از جمله بهترین صفحه کلیدهای سامسونگ است که امکان خطا در هنگام تایپ را به حداقل می رساند. علاوه بر این صفحه کلید لمسی به همراه کنترلهای روی آن نیز بسیار جالب و پر کار برد است. می توان میزان حساسیت این صفحه را نسبت به لمس دست تغییر داد. که در صورتیکه حساسیت ان روی پایین ترین درجه تنظیم شود مثل دکمه های معمولی باید لمس شود اما در صورتیکه روی حالت ماکزیمم باشد با اندکی تماس دست کار می کند همچنین سه درجه حساسیت برای این قسمت قابل تنظیم است . علاوه بر این هنگام لمس این دکمه ها یک لرزش کوچک به عنوان فیدبک توسط گوشی ایجاد می شود. رنگ پس زمینه این صفحه کلید نیز یکنواخت و کاملاً مناسب است.

 

image
 
image
 
image
 

image
 
image

قابلیت ها تلفنی

بر قراری تماس با این گوشی بسیار راحت و بدون هیچ گونه مشکلی انجام می شود. کیفیت صدای ارسالی و دریافتی در هر دو طرف مناسب بوده و بلندی خوبی دارد. هنگام گرفتن یک شماره و برقراری تماس انیمیشنهای گرافیکی زیبایی روی صفحه نمایان می شوند که می توان آن ها را تغییر داد. جستجوی شماره ها در لیست دفترچه تلفن نیز با تایپ تدریجی حروف صورت می گیرد. از لحاظ کیفیت و بلندی صدا هنگام مکالمه یک آزمایش صورت گرفته که در آن گوشی های مختلفی حضور داشته اند که در این ازمایش  6500 Slide و N95 نوکیا و K850 سونی اریکسون بهترین امتیاز را گرفتند و U900 نیز امتیاز خوبی را کسب کرد.

 

image
 
image
 

image
 
image

اینرفیس کاربری

اینترفیس U900  نسخه پیشرفته و ارتقا یافته اینترفیس گوشی های سری U است که البته چند قابلیت خاص به آن اضافه شده است. حرکت بین منوها با سرعت مناسب و  گرافیکی بسیار جالب صورت می گیرد. دکمه چند منظوره سمت چپ برای ورود به منو و دکمه سمت راست برای دفترچه تلفن رزور شده اند و برای دکمه های جهتی لمسی می توان میانبر های خاص تعریف کرد.

image
 

image
 
image

پس زمینه مسافری u Go که در گوشی های سری U قرار دارد با امکان نمایش ساعت آنالوگ در این گوشی قرار دارد که تصویر پس زمینه را بر اساس کشوری که گوشی در آن قرار دارد تنظیم می کند علاوه بر این تصاویر انیمیشن مختلف مثل حرکت پرنده ها یا ابرها و ... نیز دیده می شوند. همچنین می توان برای پس زمینه یک نمایش اسلایدی از تصاویر گالری را قرار داد.

منو اصلی را می توان ماتریس  3×4 از آیکن ها یا به صورت یک لیست استاندارد نمایش داد همواره آخرین گزینه استفاده شده در منوها و زیر منو بصورت برجسته یا رنگی متفاوت نمایش داده می شود. علاوه بر این چند تم گرافیکی بصورت پیش فرض روی گوشی قرار دارند. می توان تم هایی را مطابق با سلیقه خودتان طراحی کنید و یا تغییر دهید. همچنین برای نمایش ساعت روی پس زمینه 3 حالت مختلف وجود دارد.

  
دفترچه تلفن

امکان ذخیره 1000 مخاطب مختلف با فیلدهای اطلاعاتی مختلف روی گوشی قرار دارد. می توان شماره های روی سیم کارت یا روی گوشی یا هر دو را بطور همزمان نمایش داد. جستجوی نام ها بر اساس تایپ تدریجی صورت می گیرد. برای هر مخاطب تا 5 شماره تلفن، 4 آدرس ایمیل، وب، تصویر، زنگ و ... ذخیره کرد. علاوه بر این می توان مخاطب ها را دسته بندی کرده و به آن ها رنگ خاصی را نسبت داد. در بخش Call log  چهار تب مختلف برای نگهداری انواع مختلف تماس ها به همراه زمان و طول مدت مکالمه وجود دارد.

 

image
 

image
 
image

ارسال پیام

انواع مختلف پیام ها از sms، mms، Ems و ایمیل توسط این گوشی پشتیبانی می شود. در سه نوع اول از یک ویرایشگر استفاده می شود و کافیست برای ارسال mms یک فایل صدا و یا  تصویر را درون پیام خود قرار دهید. در صورت عدم موفقیت در ارسال sms بطور اتوماتیک در قسمت Outbox ذخیره می شود.

image

امکان ذخیره و نگهداری 500 sms وجود دارد برای ذخیره mms و یا ایمیل ها نیز محدودیتی وجود ندارد و تنها نکته، وجود حافظه خالی مورد نیاز است.در بخش ایمیل نیز از پروتکل های pop و یا IMAP پشتیبانی می شود. نکته خاصی در این بخش وجود ندارد و همه چیز بصورت استاندارد خواهد بود.

 

مدیریت فایل ها

در بخش مدیریت فایل های این گوشی انواع فایل های روی گوشی یا کارت حافظه بصورت دسته بندی شده در فلدرهای مربوط قرار گرفته اند. امکانات مختلفی مثل کپی، حذف و ... را می توان روی فایل ها انجام داد. می توان فایل ها را از طریق بلوتوث بصورت یکی یکی یا دسته جمعی ارسال کرد. می توان برای جلوگیری از حذف اشتباهی فایل ها آن ها را قفل کرد.

 

image

Organiler

در بخش  ارگانایزر گوشی، امکانات معمولی که در گوشی های دیگر نیز وجود دارند مثل تقویم با امکانات نمایش هفتگی ماهیانه و یا روزانه موجود است و می توان برای روزهای مختلف آن کارها یا قرارهای مختلف را تعریف کرد. همچنین امکان ذخیره 5 ساعت بیداری مختلف، در 5 زمان مختلف با زنگ ها و تصاویر انیمیش مختلف وجود دارد. علاوه با این ضبط صوت، برنامه ساعت جهانی، ماشین حساب و تبدیل کننده واحدها نیز در اینجا وجود دارند. گالری تصاویر U600 بخشی از File Manager محسوب می شود و منوی جداگانه ای ندارد. تصاویر بصورت لیستی از نام ها، یک تصویر بسیار کوچک نمایش داده می شوند و می توان آن ها را بر اساس نام، نوع و ... مرتب کرد. می توان تصاویر را در حالت Landscape (افقی ) دید و یا روی آن ها زوم کرد. یک برنامه image Editor نیز برای ویرایش تصاویر وجود دارد که امکانات زیادی هم نظیر چرخش عکس Crop کردن تصاویر، درج آیتم ها و یا افکتهای مختلف و ... داراست.

image
 
image
 

 

image
 
image
 

پخش موسیقی

با وجود 128 مگابایت حافظه داخلی خالی و امکان بهره گیری از کارت حافظه  microSD می توان U900 رابه عنوان یک پخش کنند و موسیقی همراه در نظر گرفت. در برنامه پخش موسیقی این گوشی امکان دسته بندی و مرتب کردن فایل های موسیقی بر اساس نام خواننده و ... وجود دارد و می توان Play list هایی مطابق با خواست خودتان ایجاد کنید. همچنین می توان برنامه پخش موسیقی را در پس زمینه فعال کرد و کارهای دیگری با گوشی انجام داد. متاسفانه در این گوشی  اکولایزر وجود ندارد اما به جای آن می توان جلوه های صوتی  صوتی را روی موزیک ها پیاده کرد. جلوه های ویژه صوتی علاوه بر 7 گزینه موجود به گزینه های Wide , Surronnd نیز مجهز است. یکی از امکانات خوب این گوشی رادیو FM با قابلیت RDS با یک اینترفیس کاملاً مناسب و خوب است که ایستگاه های رادیویی قابل استفاده را بطور خودکار شناسایی و اضافه می کند.

 
     
 
 
پخش فیلم

پخش فیلم در این گوشی نیز توسط پخش کننده ویدیویی صورت می گیرد که بسیار خوب عمل می کند و به خصوص وجود کلید 4 جهته لمسی که کنترل ویدیویی از لحاظ جلو عقب زدن و یا پخش مجدد بسیار کمک می کند. می توان ویدیوها را در حالت تمام صفحه نیز مشاهده کرد.ضبط فیلم های این گوشی با فرمت MPEG4 صورت می گیرد بنابر این پخش کننده فیلم نیز از این فرمت پشتیبانی می کند.

    
کیفیت پخش صوتی

در بخش صوتی این گوشی از آمپلی فایر Bandf Olufsen استفاده شده اما متاسفانه کیفیت صوتی U900 با گوشی های قدیمی سامسونگ مثل D900 تفاوت خاصی ندارد و این تراشه تاثیر خاصی روی میزان پخش صوت آن نگذاشته است. متاسفانه U900 دارای جک 3.5 میلیمتر و یا حتی 2.5 میلیمتر صوتی نمی باشد. جدول زیر مقایسه صدای این گوشی با چند گوشی دیگر را نمایش می دهد.

 

image

دوربین

U900 مجهز به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با حداکثر رزولوشن 1920×2560 پیکسل است و به نظر می رسد یکی از قویترین نقاط  قوت این گوشی همین دوربین با کیفیت است. اینترفیس دوربین بسیار شبیه به اینترفیس G800 است و البته با وجود 4 دکمه کنترلی لمسی کار با آن بسیار ساده تر شده است.

در بخش دوربین تنظیمات زیادی وجود دارد که مهمترین انها  عبارتند از سایز عکس، حالت  عکسبرداری (یک عکس، چند عکس و ...) افکت های مختلف (سیاه وسفید، نگاتیو و ...) تنظیم سفیدی نور در عکس و ... می باشند. تنظیمات افزوده ای که در این گوشی وجود دارند عبارتند از کیفیت عکس، تنظیمات ISO، جلوگیری از لرزش دست و همچنین می توان فوکوس اتوماتیک گوشی را در صورت عدم نیاز خاموش کرد. کیفیت عکس های گرفته شده با این دوربین از لحاظ حذف نویز، وضوح تصویر، پردازش رنگ ها و ... فوق العاده خوب است. جهت تخمین میزان کیفیت این دوربین در یک آزمایش در گوشی U900 در برخی مواد مثل حذف نویز بسیار بهتر عمل می کند اما در کل از لحاظ پردازش تصویر و نور N95 خروجی بهتری دارد. بیشتر رزولوشن برای فیلمبرداری توسط U900، رزولوشن QVGA است.

image
 
image
 
image
 
image
 

image
 
image
 

قابلیت ارتباطی

با داشتن U900 می توان از امکانات ارتباطی 3G با پشتیبانی HSDPA و GPRS برای گشت و گذار در اینترنت بهره برد. متاسفانه امکان EDGE در این گوشی وجود ندارد اما سرعت انتقال HSDPA آن 7.2 مگابیت  در ثانیه است. همچنین از USB و بلوتوث نسخه 2.0 با امکان استفاده از پروفایل A2DP می توان استفاده کرد. در هنگام اتصال به کامپیوتر حالت های PC Suite، Media Player و Mass Storage قابل استفاده اند.

مرورگر وب

در این گوشی یک مرورگروب Net Front 3.4 با امکانات بسیار خوب و گسترده وجود دارد. یکی از نقایص این مرورگر عدم امکان نمایش صفحات وب در حالت افقی و زوم کردن روی آن ها می باشد. علاوه بر این نشانگر ماوس که در بسیاری از نسخه های Net Front در گوشی های سونی و یا سامسونگ وجود دارد در اینجا دیده نمی شود.یکی دیگر از ویژگی های خوب این گوشی امکان نمایش فایل های آفیس مثل MS Word و Excel و نیز فایل های PDF است . متاسفانه سرعت گوشی در پردازش و کار با فایل ها بسیار پایین است

 

در نهایت
U900 از گوشیهای بسیار خوب و پرکاربرد سامسونگ است که از لحاظ ساختار ظاهری نیز در سطح خوبی قرار دارد. یکی از اشکالات عمده این گوشی ظرفیت پایین باتری است که با امکانات زیاد این گوشی سازگار نمی باشد. صفحه کلید خوب و مناسب، دوربین با کیفیت، قابلیت 3G و بسیاری از ویژگی های خوب این گوشی طرفداران زیادی خواهد داشت.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)