خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung G800

بررسی تخصصی Samsung G800

به نظر می رسد که سامسونگ در تولید گوشی های 5 مگاپیکسلی عزم راسخی به کاربسته است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
مروی بر مدل G800 سامسونگ

 

 

به نظر می رسد که سامسونگ در تولید گوشی های 5 مگاپیکسلی عزم راسخی به کاربسته است.

 
مشخصات اصلی :
دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و زوم اپتیکال 3 برابر و فلش Xenon نمایشگر  2.4 اینچی QVGA و نمایش 256 هزار رنگ فناوری EDGE و 3 G و HSDPA بلوتوث ورژن 2  با قابلیت پشتیبانی از A 2 DP صفحه کلید راحت رادیو FM استریو به همراه RDS طراحی زیبا
 
معایب اصلی
پردازش ضعیف نمایشگر کیفیت پایین نمایشگر در زیر نور خورشید سرعت خواندن کارت حافظه پایین است فقدان دریچه 3.5 میلی متری کلید های تنظیم صدا و زوم خیلی سخت فشرده می شوند قطر نسبتاً زیاد گوشی

 

ابعاد این گوشی 18.8×51.1×101میلی متر و وزن آن 129 گرم است و همچنین استفاده از قاب فلزی زیبایی خاصی به آن داده است، دریچه خروجی صدا در بالای قاب گوشی قرار گرفته و در سمت راست آن دوربین ثانویه برای تماس های تصویری قرار دارد. و در پایین این قسمت نمایشگر 2/4 اینچی با قابلیت نمایش 256 هزار رنگ را در وضوح QVGA قرار دارد.دکمه 4 طرفه و دکمه های دسترسی سریع در زیر نمایشگر قرار دارند.2 دکمه دسترسی سریع در 2 سمت  دکمه 4 طرفه و سه دکمه در پایین آن ها قرار دارند که شامل دکمه تماس، دکمه حذف و دکمه خاتمه تماس است. خوشبختانه دیگر، دکمه تایید که در وسط کلید 4 طرفه قرار دارد منوی جستجو گروب را اجرا نمی کند. چرا که اغلب منجر به اجرای نا خواسته و نا به هنگام این برنامه می شد. با باز کردن گوشی، صفحه کلید مشاهده می شود. کلید ها به صورت تخت می باشد و جنس فلزی دارند مانند صفحه کلید استفاده شده در 3V موتورولا، کار با صفحه کلید بسیار راحت می باشد. کلیدها درشت می باشند و امکان تایپ راحت را فراهم می کنند.

image

میکروفون در پایین صفحه کلید واقع شده است.

image
 
image

و در بالای گوشی خروجی بلندگوها قرار دارند.

image

در سمت چپ گوشی پورت USB، و دریچه کارت حافظه microSD واقع شده که هر کدام دارای در پوش محافظ هستند و بر ظاهر گوشی خدشه ای وارد نمی کند. و در پایین آن ها قلاب بند آویز وجود دارد.

image
 
image

در سمت راست دکمه های عکس برداری و زوم واقع شده که دکمه زوم به طور همزمان نقش تنظیم صدا را نیز ایفا می کند. دکمه عکس برداری به غیر معمول و به شکل گرد است که شباهت G800 را به دوربین های دیجیتال بیشتر کرده است.

 

image

با باز شدن حالت کشویی محافظ لنز دوربین درپشت گوشی، دوربین 5 مگاپیکسل و فلش زنون مشاهده می شود.

 

image

با  باز کردن پوشش باتری، باتری گوشی سیم کارت در زیر آن مشاهده می شود باتری گوشی از نوع Li-ION با ظرفیت 960 میلی آمپر ساعت می باشد سازنده ادعا می کند باتری گوشی می تواند تا 250 ساعت در حالت استندبای و 2 ساعت و 30 دقیقه در حالت مکالمه مداوم دوام بیاورد. کاربرد 800 Gدر دست بسیار راحت و به خوبی در دست جای می گیرد و البته کیفیت ساخت آن نیز قابل تحسین است. نور زمینه صفحه کلید به قدر کافی روشن و در مواقع تاریک بسیار مفید است.

  

image

 

نمایشگر

نمایشگر بزرگ  گوشی2/4 اینچ می باشد و وضوح آن 240´320 پیکسل است و قابلیت نمایش 262 هزار رنگ را داراست.البته کیفیت حقیقی نمایشگر در زیر نور خورشید حقیقتاً مایوس کننده است و این به دلیل ویژگی صیقلی سطح آن است. صفحه نمایش قابلیت نمایش 8 خط نوشته را داراست.

 

صدا

کیفیت صدا در G800 به خوبی و با کیفیت است. در این مدل 5 حالت برای شماره گیری وجود دارد که می توانید شکل شماره گیری را تغییر دهید. این 5 حالت عبارتند از: Qulu Pen-Stickynote- Living word و دو سایز فونت زبان امکان تنظیم حروف و تغییر رنگ آن ها وجود دارد و البته می توان رنگ زمینه صفحه شماره گیری را نیز تغییر داد. با نوشتن شماره های نخست به صورت خودکار تمام شماره های شامل ارقام مشابه نمایش داده می شود.

   

image

 

کیفیت صدای اسپیکر G800 در مقایسه با چند گوشی دیگر آورده شده است.

 

 

نتیجه

صدای زنگ

موسیقی

صدا

     تست اسپیکر

عالی

82/7      

75/7       

76/0 

HTC Tytn II

خوب

77/8      

68/8       

72/0  

LGKU990Viewty

خیلی خوب

75/7      

75/7       

71/0  

K 850SonyEricsson

خوب

73/6      

66/6       

70/7  

G800 Samsung

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)