Samsung E950

گوشی E950 سامسونگ علاوه بر ظاهری زیبا دارای قابلیت های پیشرفته می باشد . این گوشی بسیار کوچک و باریک بوده و دارای دوربین 3 مگاپیکسلی ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 سامسونگ E950

 

گوشی E950 سامسونگ علاوه بر ظاهری زیبا دارای قابلیت های پیشرفته می باشد . این گوشی بسیار کوچک و باریک بوده و دارای دوربین 3 مگاپیکسلی ، ورودی کارت حافظه ، رادیوی FM ، بلوتوث استریو ، صفحه نمایش 2 TFTاینچی و رزولوشن QVGA است . علاوه بر این E950 دارای یک کلید چهار طرفه لمسی می باشد .

image
 
image
 

image
 
image

ویژگی های مهم :

- کلید چهار طرفه لمسی منحصر به فرد

- حجم و ابعاد کوچک

- دوربین 3 مگاپیکسلی

- صفحه نمایش TFT با رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 262000 رنگ 

- بلوتوث با قابلیت پشتیبانی از A2DP

- رادیوی FM

 - خروجی تلویزیون

- قابلیت نمایش فایلهای Office

- کابل USB به همراه کارت حافظه 512 مگابایتی

- جستجوگر وب مطلوب

نقاط ضعف :

- به دلیل حساسیت بالای کلید چهار طرفه لمسی احتمال اشتباه زیاد است

- کیفیت عکس های دوربین متوسط بوده و فاقد فوکوس اتوماتیک می باشد

- سرعت نمایش فایلهای Office کم است

- برنامه های جاوا تنها از طریق WAP قابل نصب هستند

- تنها می توان از زنگ های پیش فرض گوشی برای زنگ دریافت پیام استفاده کرد

 

E950 سامسونگ در واقع مدل بعدی E900 است . هر دوی این گوشی ها دارای کلیدهایی لمسی هستند . با اینکه این دو مدل سامسونگ اولین مدل های مجهز به این تکنولوژی بوده اند ، به دلیل برخی کمبودها و نواقص در مقایسه با سایر گوشی های پیشرفته سامسونگ موفقیت چندانی به دست نیاوردند . به نظر می رسد E950 بر کلیدهای چهارطرفه لمسی و زیبایی ظاهری خود تکیه کرده است .

شکل ظاهری

ابعاد این گوشی 15 × 46× 98 میلیمتر است . با اینکه E950 باریک ترین گوشی موجود در بازار نیست ولی وزن آن بسیار کم می باشد . قاب این گوشی از فلز و پلاستیک مشکی مات ساخته شده و به دلیل استفاده از کلید چهار طرفه لمسی قسمت روی گوشی کاملاً صاف و بدون برجستگی است . دور تا دور کلیدهای لمسی E950 یک نوار نقره ای رنگ قرار دارد . همچنین در بالای صفحه نمایش خروجی صدای مخاطب دیده می شود .

image
 
image

هنگامیکه گوشی را روشن می کنید ، نور قرمز رنگ صفحه کلید چهارطرفه گوشی و نوشته های سفید آن توجه شما را به خود جلب می کند و این برخلاف تصویری است که در تبلیغات نشان داده می شود ( کلیدهای مشکی با نوشته های سفید ) . البته انتخاب نور قرمز رنگ برای این کلیدها چندان مناسب به نظر نمی رسد ؛ شاید علت آن ایجاد هماهنگی با اینترفیس قرمز رنگ گوشی باشد .

 

image
image

کلیدهای شماره گیری E950 کاملاً مسطح هستند ؛ اما با توجه به بزرگ بودن و داشتن عکس العمل در هنگام فشردن ، نوشتن متن و شماره گیری با آنها بسیار راحت است .

image
 
image

در کناره سمت چپ گوشی دکمه های کم و زیاد کردن صدا و محل اتصال شارژر ، هدست ، کابل USB و کابل اتصال به تلویزیون قرار گرفته است . در این گوشی خروجی هدفون 5/ 3میلی متر به کار نرفته است و هدست گوشی هم از کیفیت بالایی برخوردار نیست . در این قسمت ، همچنین محل اتصال بند گوشی نیز دیده می شود .

  

image
image
image

 لبه پایینی گوشی کاملاً خالی است . در قسمت بالای کلید 4 طرفه گوشی حروف فلزی SAMSUNG حک شده است . در کناره سمت راست E950 دکمه خاموش / روشن و دکمه مخصوص دوربین قرار دارد . از کلید خاموش / روشن برای باز کردن قفل صفحه نمایش هنگامیکه درب کشویی گوشی بسته است و روشن کردن نور صفحه کلیدهای لمسی نیز استفاده می شود .

image
 

image
 
image

پوشش فلزی پشت گوشی آن را بسیار جذاب و زیبا کرده است . مثل بقیه گوشی های کشویی سامسونگ ، لنز دوربین در پشت درب کشویی قرار گرفته و فقط با باز کردن آن امکان عکس برداری وجود دارد . در کنار دوربین ، آینه و فلاش LED قرار گرفته است . همچنین در پشت گوشی بلندگوی پخش صدا دیده می شود .

image
 

image
 
image

پوشش باتری این گوشی زیاد محکم نیست ، اما در مجموع مشکلی ایجاد نمی کند . با برداشتن این پوشش باتری ، محل قرار گرفتن سیم کارت و کارت حافظه دیده می شود . خارج کردن کارت حافظه بدون نیاز به خاموش کردن گوشی و برداشتن باتری امکان پذیر است . باتری این گوشی از جنس Li – Ion با ظرفیت 900 میلی آمپر ساعت است که اگر از گوشی در حد معمول استفاده شود ، تا 3 روز شارژ نگه می دارد .

image
image
image

سیستم باز شدن درب گوشی در حد مطلوبی نیست ، اما به احتمال زیاد در نسخه دوم این گوشی بسیاری از نواقص آن بر طرف خواهد شد . اما در مجموع ، اگر برخی از مشکلات کوچک را نادیده بگیریم ، می توانین بگوییم که استفاده از این گوشی تجربه خوب و جالبی است .

image
 
image
image

صفحه کلید  E950

از آنجاییکه کلید چهار طرفه گوشی هم از یک صفحه نمایش استفاده کرده است ، فاصله میان صفحه کلید و صفحه نمایش اصلی چندان مشخص نیسشت . صفحه کلید جهتی E950 برحسب برنامه ای که در آن هستند ، آیکن های متفاوتی را نشان می دهد .

 در حالت عادی بروی کلید چهار طرفه اگر کلید بالا را فشار دهید MY Menu ( لیستی از میان برهای کاربر ) را باز می کند . هنگامیکه برنامه پخش موسیقی یا ماشین حساب را باز می کنید ، کاربردها و به تناسب آن آیکن های روی کلیدها تغییر می کند . همچنین اگر شارژر را به گوشی وصل کنید روی کلید چهار طرفه لمسی گوشی عکس یک باتری در حال شارژ نمایش داده می شود .

image
 
image

 

image
 
image

کاربرد این نوع کلید چهار طرفه لمسی زیاد آسان نیست ، زیرا نور زمینه در تمام قسمت های آن یکسان پخش نشده است . از سوی دیگر این کلیدها در برخی موارد زیاد قابل اعتماد نیستند ، چون گاهی حساسیت انها بیش از حد بوده و در برخی از موارد اصلاً کار نمی کند .

کم سرعت بودن اینترفیس ، کار با گوشی را سخت تر می کند . مشکلاتی از این قبیل فروش این مدل گوشی را با مشکل مواجه می کند .

صفحه کلید شماره گیری E950 هیچ گونه مشکلی نداشته و استفاده از آن راحت است ؛ زیرا این دکمه ها به قدر کافی بزرگ هستند و عکس العمل مناسبی نسبت به فشار انگشتان نشان می دهند . اما نور سفید رنگ دکمه های شماره گیری در همه سطوح به طور یکسان پخش نشده است .

 صفحه نمایش این گوشی از نوع TFT با قابلیت نمایش 262000 رنگ است و در کل از کیفیت خوبی برخوردار است . عکس های صفحه نمایش در نور شدید آفتاب به خوبی دیده نمی شود . نرم افزار Sunlight روشنایی رنگ صفحه نمایش را متناسب با وضیعت تغییر می دهد .

image
 

image
 
image

 شماره های رنگی

بلندگوهای E950 در حین مکالمه صدای بلند و قدرتمندی دارد به طوریکه حتی در محیط های شلوغ هم هیچ تماسی را از دست نخواهید داد . امکان دریافت و برقراری تماس حتی در حالت بسته هم امکان پذیر است . علاوه بر این در هنگام شماره گیری اعداد به اشکال و رنگ های مختلفی نشان داده می شود.

image
 
image
 

image
 
image

منوی اصلی

در قسمت بالای صفحه نمایش آیکن مربوط به سیگنال شبکه ، میزان باتری و نیز اطلاعات مربوط به کارت حافظه وجود دارد . ساعت نیز به شکل های مختلفی ( دیجیتال و آنالوگ ) قابل تنظیم است . همچنین می توانید دو یا چند عکس را انتخاب کنید که پشت سر هم روی صفحه نمایش داده شوند .

 به علاوه با استفاده از برنامه uGo سامسونگ ، این گوشی با اتصال به اینترنت عکس ها و مناظر زیبای شهری که در آن هستید را به صورت اتوماتیک دانلود کرده و نمایش می دهد ؛ حتی هنگامیکه شب می شود عکس صفحه نمایش تغییر می کند .

 در E950 نیز مثل بقیه گوشی های سامسونگ با فشردن کلید OK برنامه جستجوگر وب باز می شود . در کنار همه این ویژگیها ، این گوشی دارای قابلیت Offline است که با فعال کردن آن تمامی ارتباطات بی سیمی گوشی مسدود می شود و می توانید از آن فقط به عنوان دوربین یا دستگاه پخش موسیقی استفاده کنید .

image

گوشی E950 سامسونگ از اینترفیس جدیدی به نام Espresso بهره برده است . در منوی اصلی این گوشی به جای رنگ سیاه از قرمز تیره استفاده شده است . 12 آیکن موجود در منوی اصلی بسیار کوچک طراحی شده اند ، به طوریکه برای نمایش آیکن متحرک انتخاب شده ، در قسمت پایین صفحه نمایش ، فضای کافی وجود داشته باشد . اگر حرکت این تصاویر متحرک ، کند نبود بر جذابیت منو افزوده می شد . در این گوشی از ویژگی SUNLIGHT برای تنظیم شدت نور و وضوح صفحه نمایش استفاده شده است که به بهتر دیده شدن آن در نور زیاد ، کمک می کند . یکی از تغییرات این گوشی نسبت به مدل قبلی ، ایجاد اصلاحات در فونت گوشی است . در E950 مانند D900 نوشته ها واضح تر و فاصله میان حروف کمتر است .

image
 
image

در این گوشی نیز مثل سایر مدل های سامسونگ ، تنها پروفایل های موجود Silent و Normal هستند .

دفترچه تلفن

در قسمت دفترچه این گوشی امکان ذخیره 1000مخاطب به همراه قسمت های متعددی برای ثبت اطلاعات جانبی وجود دارد . در دفتر تلفن می توان تمام شماره های موجود در حافظه داخلی و سیم کارت را در یک لیست مشترک و یا به صورت جداگانه مشاهده کرد .

image

برای هر مخاطب می توان تا 5 شماره تلفن را به همراه آدرس ایمیل یک یادداشت کوتاه ، زنگ و عکس ذخیره کرد . همچنین می توان مخاطب ها را در گروهای جداگانه ای قرار داد و یا جزئیات آنها را از طریق بلوتوث ارسال کرد . تنها نقصی که این قسمت از گوشی دارد این است که امکان ثبت روز تولد وجود ندارد .

image
 
image

مدیریت تماس ها

در این بخش هیچگونه تغییری مشاهده نمی شود . با فشردن دکمه تماس لیست آخرین تماس ها باز می شود و برای دیدن جزئیات بیشتر می توانید به لیست Call LOG در منو مراجعه کنید . در این برنامه بخشی به نام شمارنده  Message Counter)SMS) اضافه شده است که وضیعت پیام های ارسالی و دریافت شده را نشان می دهد .

image
 
image

ارسال پیام

با گوشی E950 ارسال پیام در قالب SMS ، EMS ، MMS و ایمیل امکان پذیر است . در هر SMS می توانید تا 1836 حرف ( 12 پیام ) جای دهید که تعداد در بالای صفحه نمایش دیده می شود . علاوه بر این E950 دارای تکنولوژی T9 برای نوشتن سریع متن و OUTBOX برای ذخیره پیام های ارسال نشده می باشد . این گوشی تا 1000 پیام را در خود ذخیره می کند .

image

سیستم پشتیبانی ایمیل این گوشی از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار است . این سیستم امکان ارسال فایل های موجود در حافظه گوشی ، شماره تلفن ، وقایع موجود در تقویم ، وظایف یا یادداشت ها را فراهم می کند . تنها نکته منفی این سیستم پشتیبانی نکردن از ایمیل SSL ( مثل Gmail) است . در این گوشی می توانید دریافت ایمیل از برخی فرستنده ها  یا با بعضی عنوان های خاص را مسدود کنید ، اما امکان فیلتر کردن پیام های کوتاه ( SMS ) وجود ندارد .

فایل های مخفی

مرورگر فایل این گوشی در حد استاندارد است . در این گوشی برای هر یک از انواع فایل های تصویری ، ویدیویی یا موسیقی و زنگ قسمت های جداگانه ای در نظر گرفته شده است . فایل های موجود در حافظه داخلی و کارت حافظه را می توان در لیست جداگانه مشاهده کرد . جستجوگر فایل E950 همچنین امکان کپی کردن ، منتقل کردن یا ارسال فایل از طریق بلوتوث را نیز فراهم می کند . علاوه بر این می توانید فایل هایی را که می خواهید قفل کنید تا به طور تصادفی پاک نشود .

image
 
image

با استفاده از نرم افزار Scalado Image Editor می توانید عکس های خود را ویرایش کنید .در این برنامه امکان تنظیم 14نوع افکت ( مثل سیاه و سفید ، نگاتیو ، شیری ، Sepia ) و افکت های حرفه ای ( مثل رنگ روغن ، آبرنگ ، کارتونی ، سیاه قلم ، ماژیک و آیینه ای ) و نیز تنظیم نور ، رنگ و شفافیت تصاویر وجود دارد . همچنین می توانید عکس ها را بچرخانید ، بخشی از آن را جدا کنید و یا با افزودن 10 فریم عکس های خنده داری بسازید .

image
 

image
 
image

برنامه پخش موسیقی

گوشی E950 سامسونگ با داشتن 70 مگابایت حافظه داخلی و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت های حافظه MicroSD می تواند به عنوان یک دستگاه پخش موسیقی عمل کند . در این قسمت شما می توانید فایل های موسیقی را براساس آلبوم یا خواننده طبقه بندی کنید . همچنین این برنامه می تواند آهنگ هایی را که به تازگی گوش کرده اید ، یا آهنگ هایی را که بیشتر از همه گوشی می دهید را پخش کند .

این برنامه دارای چندین اکولایزر و افکت صوتی سه بعدی نیز می باشد . علاوه بر این شما می توانید به آهنگ هایی که بیشتر دوست دارید امتیاز بدهید .

image
 

image
 
image

این گوشی دارای یک هدست سیمی به همراه میکروفون و کنترل ( Remote ) است که البته از آنجا که در گوشی های سامسونگ از خروجی هدفون استاندارد  استفاده نشده است ، امکان جایگزینی آن وجود ندارد . بلوتوث این گوشی دارای قابلیت پشتیبانی از A2DP است که از طریق آن می توانید از هدست بلوتوث استریو استفاده نمایید .

سخت افزار صوتی به کار رفته در E950 ، Icepower است . تراشه آمپلی فایر Icepower برای اولین بار در گوشی های F300 و U600 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفت که موجب شد صدای آنها 20 تا 25 درصد بلندتر از گوشی های نسل دوم واکمن سونی اریکسون باشد . کیفیت صدای E950 از گوشی های واکمن و یا گوشی های سری 60 نوکیا کمی بهتر است .

گوشی E950 سامسونگ دارای رادیو که طول موج 30 ایستگاه رادیویی را می توان با نام های دلخواه در آن ذخیره کرد .اینترفیس رادیوی FM ، برنامه پخش ویدیویی و برنامه پخش موسیقی یکسان است . در هنگام تصویر برداری فایل ها به فرمت MPEG-4 ذخیره می شود.

image

دوربین و فلاش LED

گوشی E950 دارای دوربین 3 مگاپیکسلی و فلاشLED  بوده و بیشترین رزولوشن عکس برداری با آن 1536 × 2048 پیکسل است . این دوربین قابلیت فوکوس اتوماتیک را ندارد ، ولی در مقابل سرعت آن از دوربین های دارای این قابلیت ،بیشتر است . برای دیدن کادر مورد نظر در هنگام عکس برداری حالت های مختلفی وجود دارد  ، ولی اگر حالت تمام صفحه را انتخاب کنید ، گوشی شما عکس را به طور کامل نشان نمی دهد و تنها قسمتی از بخش میانی آن را نمایش می دهد .

image

در اینترفیس دوربین این گوشی تنظیمات مختلف به صورت آیکن هایی در پایین صفحه نمایش و گزینه ها به صورت منو ظاهر می شوند . برای عکس ها تنظیمات متعددی از جمله حجم عکس ، حالت عکس برداری ( تکی یا چند تایی ) افکت های ( سیاه وسفید ، نگاتیو ، SEPIA و EMBOSS ) ، تعادل روشنی عکس و ISO امکان پذیر است . همچنین با استفاده از قابلیت Mosaic می توانید عکس ها را مانند کلاژ در کنار یکدیگر قرار دهید .

image
 
image

 

image
 
image

عکس های دوربین E950 با سایر گوشی های 3/2 مگاپیکسلی کیفیت پایین تری داشته و با اینکه رنگ ها کاملاً طبیعی هستند ، عکس ها از وضوح و شفافیت لازم برخوردار نمی باشد .

سرعت دوربین این گوشی بیشتر از دوربین هایی است که دارای قابلیت فوکوس اتوماتیک هستند ، به همین دلیل عکس برداری از اجسام در حال حرکت امکان پذیر است .

مقایسه دوربین های دو گوشی D900 و E950 نشان داد که عکس های E950 کمی تازه تر است که به نظر می رسد . علت آن نرم افزار به کار رفته در E950 می باشد . در مجموع کیفیت عکس های گرفته شده با D900 بهتر از عکس های E950 است .

 این گوشی قابلیت فیلم برداری نیز دارد . مدت زمان فیلم برداری بستگی به میزان حافظه خالی گوشی دارد .

image
 
image

 

image
 
image

تصاویر ضبط شده توسط E950 در فرمت MPEG-4 هستند و فیلم برداری با آن با رزولوشن CIF (پیکسل 288 × 352  ) و سرعت 15 فریم در ثانیه صورت می گیرد .

این گوشی برای جستجو اینترنتی از تکنولوژی های EDGE و GPRS پشتیبانی می کند . بلوتوث این گوشی با پشتیبانی از A2DP امکان استفاده از هدست بلوتوث استریو را فراهم می کند . همچنین می توانید بدون نیاز به نصب هیچگونه برنامه جانبی اطلاعات را با کامپیوتر مبادله کنید ؛ جالب است بدانید که در سرویس جستجوی فایل  بلوتوث این گوشی می توانید برخی از فایل ها را مشخص کنید تا نامرئی و مخفی شوند . در صورتیکه بخواهید گوشی را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید ، سرعت آن بالا رفته و گوشی در حین اتصال شارژ می شود .

به علاوه می توانید ازگوشی به عنوان مودم برای کامپیوتر استفاده کرد که این کار هم از طریق بلوتوث و هم از طریق کابل امکان پذیر است . گوشی E950 از مرورگر وب Netfront نسخه 3.4 برخور دار است که سرعت بسیار خوبی دارد . همچنین نمایش یک نقشه کوچک از صفحه در پایین صفحه نمایش به شما این امکان را می دهد که بدانید در کجای صفحه قرار دارید .

مدیریت روزانه

تقویم این گوشی به سه شکل روزانه ، هفتگی و ماهانه نمایش داده می شود و سه نوع واقعه ( قرار ملاقات ، سالگرد و انجام کارها ) در آن قابل ثبت است . در مجموع امکان ثبت 100 ورودی در این قسمت وجود دارد .

image
 

image
 
image

زنگ ساعت این گوشی را می توانید برای 5 زمان مختلف تنظیم کنید که در هر یک امکان تکرار به صورت روزانه وجود دارد . همچنین برای هر یک می توانید زنگ مخصوص و بلندی صدا را تنظیم نمایید .

image
 
image

علاوه بر این ها ، E950 برنامه مدیریت انجام کارها ، برنامه ضبط صدا ، ساعت جهانی ، ماشین حساب ، برنامه تبدیل واحدها ، کرونومتر و تایمر نیز می باشد . همچنین این گوشی برنامه ها و بازی ها مبتنی بر جاوا را هم اجرا می کند .

image
 
image
 

image
 
image

جستجوگر یاهو

برنامه های موجود در گوشی E950 سامسونگ زیاد هستند ، اما نسبت به سایر گوشی ها برتری خاصی ندارند . برنامه Image Stamp این گوشی یک برنامه سرگرم کننده است که از طریق آن می توانید عکس ها را سایه – روشن کنید .

در حالیکه در U600 سامسونگ از موتور جستجوی گوگل استفاده شده بود ، E950 موتور جستجوی یاهو به همراه Yahoo Messenger دارد که برای دسترسی سریع تر به آنها هر یک گزینه های جداگانه ای در منو دارند .

image
 

image
 
image

این گوشی دارای یک برنامه جستجوی هوشمند بی نظیر است که در حد یک موتور جستجو عمل می کند . از طریق این برنامه امکان جستجو در تمام قسمت های گوشی ( منو ، تماس ها ، پیام ها و ... ) وجود دارد . جستجوی هوشمند در هنگام شماره گیری به طور اتوماتیک فعال می شود .

image
 
image

علاوه بر این ، E950 سامسونگ خواندن متون نوشته ها نوشته شده با فرمت Word ، Excel و PDF را توسط برنامه Picsel پذیر می کند ، که البته سرعت آن نسبتاً پایین است .

بازی

این گوشی بازی های جالب و متنوعی دارد ، اما متأسفانه همه آنها نمونه ناقص ( Trial ) بازی ها هستند ، از آنجا که این گوشی از جاوا MDIP نسخه 2 پشتیبانی می کند ، می توانید نسخه کامل بازی ها و برنامه های متنوع دیگر را دانلود کنید و تنها راه به دست آوردن برنامه های جاوا برای گوشی های سامسونگ دانلود کردن آنهاست .

 در این گوشی بازیهای Asphalt Urban GT ، Time Rider ، Bobby Carrot ، Midnight Pool ، Mini Golf las vegas ، Tetris وجود دارد . متأسفانه همگی نسخه ناقص بوده و کلید چهارطرفه لمسی گوشی نیز ، بازی با آنها را بسیار مشکل می کند.  

 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 

image
 
image

در نهایت

با وجود اینکه استفاده از کلید چهار طرفه امسی گوشی کمی ناامید کننده است ولی E950 در مجموع گوشی بسیار خوبی به شمار می آید . البته احتمال اصلاح برخی از اشتباهات و نواقص در نمونه اصلی قابل عرضه به بازار وجود دارد . این گوشی دوربین خیلی خوبی ندارد ولی زیبایی ظاهری آن در اولویت قرار دارد .  E950سامسونگ هم به نوبه خود نقاط قوت و ضعفی دارد . البته نقاط ضعف این گوشی آسیب جدی به فروش آن نمی زند ، اما در عین حال نقاط قوت آن می تواند موفقیت زیادی برای این گوشی کشویی به ارمغان بیاورد .          

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)