Samsung D900i

بیشترین گله ای که طرفداران D900 نسبت به این گوشی باقابلیت داشتند، نبود رادیو در آن بود، البته خیلی ها وجود دوربین 3مگاپیکسلی را از جمله قابلیت...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 

           Samsung D900i                                                                

 

 

      محتویات بسته خریداری شده:   

 

-          گوشی موبایل                

-          شارژر

-          هدست سیم دار استریو

-          راهنمای کاربر

-    CD نرم افزارها

-          کابل خروجی تلویزیون ( در برخی کشورها )

-     کابل USB (در برخی کشورها)

-          کارت حافظه 256 مگا بایتی از نوع microSD (در برخی کشورها)

 

بیشترین گله ای که طرفداران D900  نسبت به این گوشی باقابلیت داشتند،  نبود رادیو در آن بود، البته خیلی ها وجود دوربین 3مگاپیکسلی را از جمله قابلیت های ارزشمند این گوشی می دانند که می تواند عاملی برای  چشم پوشی برخی نقایص آن باشد. به هر حال D900i برای برطرف کردن نیاز کاربران به رادیو طراحی و تولید شده است اما می توان عنوان کرد که در کل کارایی های D900 و D900i چه از لحاظ  سخت افزاری و چه نرم افزاری کاملاً شبیه به هم هستند بنابراین اگر بررسی تخصصی  D900  را قبلاً مطالعه کرده اید می توانید مطالب مشترک زیادی را با این متن بیابید.

در طراحی ظاهری   D900iمی توان جذابیت بیشتری را درک کرد که در اولین نگاه توجه را جلب کرده و بسیار شیک و با کلاس به نظر می رسد. البته طراحی هایی از این شکل در بین گوشی های سامسونگ زیاد به چشم می خورد.

 

image

 

 

image

 

ضخامت این گوشی 12.9 میلی متر بوده که همسان با گوشی های جدید می باشد و می توان گفت این گوشی کاملاً لاغر است. ابعاد آن 12.9 103.5×51× میلی متر می باشد که دارای وزن 83 گرم است که البته به دلایلی نامعلوم شرکت سازنده این مقدار را 93 گرم اعلام نموده است. هنگامی که این گوشی را با شکلات LG مقایسه می کنید تفاوت چندانی در آن ها نخواهید یافت و عملاً ابعاد این دو گوشی محدودیت خاصی برای شما ایجاد نمی کند. کمی وزن گوشی نیز به دلایل استفاده از قطعات پلاستیکی به جای فلزی در گوشی می باشد.

 

image
 

 

 

 

image

 

 

 

image

 

 

پانل جلویی گوشی جنس کاملاً سختی دارد که هنگام صحبت کردن اثر گونه ها روی آن باقی می ماند. صفحه نمایشTFT   این گوشی بسیار عالی بوده و از نوع QVGA، با رزولوشن 240×320پیکسل (33×44 میلی متر) می باشد و دارای قطر 2.1 اینچی بوده و قابلیت نمایش 262000 رنگ را دارد که کاملاً به صورت رنگی می باشد و تا 8 خط نوشته قابل نمایش در آن می باشد. این گوشی کاملاً در زمینه ی صفحه نمایش نسبت به 6233 نوکیا  و K800i سونی اریکسون دارای برتری می باشد.

 

 

image

 

قسمت کشویی گوشی نیز دارای فنرهایی برای باز و بسته شدن سریع و خود کار می باشد و در داخل آن می توانید کاملاً این فنرها را ببنید که با استفاده از آن ها با یک دست گوشی را باز و بسته می کنید دکمه های شماره گیری گوشی دارای نور پس زمینه ی سفید می باشند که به طور کاملاً جداگانه و در هر شرایطی واضح و نورانی می باشند.

 

image

 

دکمه های گوشی دارای ابعاد متوسط بوده دکمه های چند منظوره نیز بزرگ بوده و کار با آن ها راحت می باشد در سمت چپ گوشی دکمه ی کنترل صوتی و محل قرارگیری کارت حافظه micro SD در زیر آن قرار دارد که می توانید در حال روشن بودن این گوشی این کارت را خارج نمائید. دکمه ی دوربین گوشی نیز در سمت راست آن قرار گرفته است و محل اتصال شارژر نیز در همین سمت قرار گرفته است.

 

image

 

image

 

image

 

پوشش پشت گوشی بر روی باتری قرار گرفته است و باتری دستگاه از نوع Li-Ion با گنجایش mah 800 بوده و این باتری قدرتمند اجازه ی کار تا 260 ساعت در حالت استندبای و 6.5  ساعت مکالمه ی مداوم را می دهد و عملاً شما می توانید تا سه روز روی گوشی با یک ساعت مکالمه حساب باز کنید و با 1.5 ساعت مکالمه و کمی کار با دیگر کارایی های گوشی، 2 روز به کار خود ادامه داد.

 

image

 

 

منوMenu))

اگر بخواهیم رک باشیم باید گفت در واقع با گوشی D900 سروکار داریم که فقط رادیو و برخی ویژگی های نرم افزاری جزئی به آن اضافه شده است. منوهای گوشی D900i نیز در مرکز R&D طراحی شده و شباهت کاملی به D600 دارد همچنین متوجه شدیم که در این گوشی از چیپ فیلیپس با نام Nexperia استفاده  گردیده است که دارای سرعت MHz 104 می باشد. شما تاخیر زیادی را در CPU گوشی وعملکرد گوشی مشاهده نخواهید نمود ولی در زمان عکس برداری تاخیر قابل ملاحظه ای را در حد2-3 ثانیه مشاهده خواهید نمود. نکته ی مهم دیگر عدم توانایی گوشی در سریع رندر نمودن تصاویر می باشد وهمچنین چون ساختار گوشی متعلق به نسل های گذشته می باشد، قابلیت اجرای پر سرعت برنامه های جاوا را در خود نداشته و به همین نسبت اجرای بازی ها نیز در گوشی دارای محدودیت هایی خواهد بود. البته باید بگوییم همین میزان کارهای موجود و سرعت و قدرت کفایت می کند و باید توجه داشت این گوشی از آخرین گوشی های نسل خود  می باشد و در آینده، ما باید منتظر مدل های جدیدی باشیم. اینترفیس های اخیر شرکت سامسونگ تا حدی استاندارد و تکراری گردیده است به عنوان مثال تنها از دو تم سفید و سیاه در کنتراست بالا استفاده می شود. در مجموع در گوشی های سامسونگ تغییر اساسی در نمایش صفحات با تغییر در تم ها ایجاد نمی شود. به هر حال D900i و خط تولید و سری ساخت استفاده شده برای آن سعی نموده جذابیت های موجود در D600، تم و سیستم های پرطرفدار D500 را در خود جمع نماید. منوی اصلی در این گوشی به صورت یک ماتریس 3×3  داده می شود و تمامی منوها نیز به صورت لیست های افقی قابل مشاهده می باشند.

 

 

image
         
image

 

 

لیست های زیر منو ها به طور خود کار کم رنگ تر نشان داده می شود که در صورت نیاز کافی است دکمه ی OK را برای تائید و ظاهر شدن آن ها فشار دهید. با دکمه ی جهت دار نیز می توانید بر روی منوی اصلی به چپ و راست بروید شما قابلیت ورود به هر آیکن دلخواه را نیز با تنظیم برخی دکمه ها به طور پیش فرض خواهید داشت. نکته ی منحصر به فرد در گوشی سامسونگ قابلیت حفظ و ذخیره ی آخرین منو و زیر منوهای وارد شده می باشد و زمانی که بعداً دوباره به داخل همان منو بروید این زیر منو به طورخودکار در اول لیست ظاهر شده و پر رنگ تر می گردد، به عنوان مثال اگر قبلاً وارد منوی Call یا تماس ها شده اید ودر زیر منوی آن ها نیز کارهایی را انجام داده اید برای بار بعدی که وارد منوی اصلی می شوید Call و زیر منوهای وارد شده پررنگ تر نمایش داده می شوند و شما به راحتی می توانید به آن ها وارد شوید و با استفاده از دکمه های شماره گیری نیز قابلیت دسترسی سریع به برخی منوها را خواهید داشت که سه حالت و فرم مختلف برای این کارایی به طور پیش فرض در گوشی موجود می باشد. با ظاهر شدن این لیست کافی است هر دکمه را یک بار نگه دارید تا برنامه ی تبدیل واحدها، کمیت ها و یا ارسال SMS به یک نفر و یا رفتن به زنگ بیداری و غیره را تنظیم نمائید.

 افزایش فراوان و تغییرات زیاد حاصل شده در کارایی های گوشی ها باعث می شود که سازندگان به دنبال ظاهر و اینترفیس های جدید و راه حل های جدید در اینترفیس گوشی ها بگردند و راه حل های سامسونگ در این مسیر کاملاً با دیگر شرکتها متفاوت می باشد. این کارخانه سعی می کند ازایجاد هر گونه آشفتگی و تداخل جلوگیری نماید که این مطلب گاهی اوقات سبب ایجاد مشکل و دشواری در ساختار و زیبایی و کارایی گوشی می گردد، به عنوان مثال در گوشی های سامسونگ تنظیمات WAP وJava  کاملاً از هم جدا می باشند در حالی که این دو نقاط مشترک فراوانی را با یکدیگر دارا هستند و مثال های فراوانی شبیه به این مورد در تولیدات سامسونگ موجود می باشد که تاثیر زیادی در ضعف گوشی خواهد گذاشت ولی از دیدگاه دیگری سامسونگ اینترفیس های جالب وزیبایی را ارائه می دهد که از آن جمله Uworld در D900i می باشد.

 

 

U world (همان Living world درD900):

در این اینترفیس گوشی به طور خودکار برحسب محلی که شما در آن هستید تم ها و تصاویر پس زمینه ی گوشی را عوض می کند مثلاً اگر به روسیه بروید عکس کاخ کرملین را نشان می دهد و اگر پاریس باشید دروازه ی آزادی و اگر در لندن باشید کاخ پارلمان و... را نشان می دهد که در آینده ی نزدیک این تغییرات حتی برای شهر ها اعمال می شود، مثلاً در تهران عکس بازار و در اصفهان عکس عالی قاپو، که این سیستم به طور خودکار برحسب زمان ومحل سکونت شما تعیین می گردد. همچنین برخی از عکس ها و تم ها بر اساس روزی که در آن هستید و یا زمان روز تعیین می شود، مثلاً صبح عکس خورشید را روی کرملین می بینید وعصر رنگ سرخ غروب در بین مناره های کرملین مشهود خواهد بود و حتی بالاتر از آن اگر شبکه خوب آنتن دهد اثر هوا خوب بوده و نور تصویر نور حالت صاف و بدون ابر است و اگر سیستم و شبکه خوب آنتن دهی نکند که می تواند از هوای ابری باشد که عکس به صورت ابری نشان داده می شود و این تمام زیبایی های این اینترفیس نبوده  و شما برای تماس های از دست رفته، پیام های جدید، ایمیل ها و... دارای حالت ها و وضعیت های مختلفی می باشید. همچنین اگر در روزی قرار مهم و یا رویدادی را دارید یک هواپیما در هوای عکس شهر شما حرکت خواهد نمود اگر چه شاید برخی از اشاره های دستگاه پیچیده به نظر بیاید ولی در مجموع مطمئن باشید اکثر آن ها قابل فهم می باشد که این برنامه دارای تنظیمات مخصوص کشورهای مختلفی می باشد و وقتی شما شماره ای را می گیرید یک آیکن انیمیشنی و تم کوچکی در کنار صفحه ظاهر می گردد که این یک اینترفیس پویا می باشد که شاید البته در اولین مراحل پیشرفت قرار گرفته است.

 

 

دفترچه تلفن (Phone book ):

شما می توانید با فشردن کلید های چند منظوره سمت راست به تماس ها ((Contacts دست پیدا کنید و شما لیست اشخاص موجود در سیم کارت و در گوشی را می توانید در این قسمت مشاهده نمائید. به طور پیش فرض اسم کوچک افراد به صورت پر رنگ تر نشان داده می شود و شماره ی تلفن در خط پایین تر نمایش داده می شود. آیکن مخصوصی نیز برای مشخص کردن شماره های داخل سیم کارت یا شماره های ثبت شده در حافظه ی خود تلفن در کنار هر نام وجود خواهد داشت، شما قابلیت جستجوی سریع بر حسب نام های  موجود را در گوشی برای تمامی زبان های گوشی خواهید داشت همچنین قابلیت جستجوی سریع برحسب نام های موجود را در گوشی برای تمامی زبان های گوشی امکان پذیر می باشد. حال اگر یک بار دکمه ی OK را فشار دهید به لیست شماره های دفترچه خواهید رفت و برروی آن، شماره های دفترچه تلفن و جزئیات هر نام و مشخصات ثبت شده برای فرد مشهود خواهد بود. برای هر فردی می توانید یک تصویر یا یک کلیپ و 5 شماره تلفن ذخیره نمایید (موبایل، دفتر، منزل، فاکس و دیگر موارد) شما دو خط برای نام هر فرد در گوشی جا خواهید داشت و هر یک جای نوشته که 20 کاراکتر را دارد و می تواند به هر زبانی که در گوشی موجود است، باشد.

 

 

image
         
image

 

image

 

 

اطلاعات قابل ثبت در گوشی علاوه برتلفن ها، آدرس ایمیل، یک نوشته کوتاه و موسیقی مخصوص زنگ برای فرد و گروه تماس است که گوشی دارای سه گروه پیش فرض می باشد و شما می توانید هر تعداد گروه دیگر را نیز به دلخواه تولید نمائید و برای هر گروه نیز تصویر و ملودی مخصوص به خود را قرار دهید شما قادر به ذخیره ی 1000 تماس در گوشی می باشید. اگرچه تمام قسمت های هر تماس را پر نکرده باشید. همچنین شما دارای یک کارایی می باشید که می توانید تلفن های سیم کارت را به حافظه ی گوشی و بالعکس انتقال دهید البته قابلیت اتصال به رایانه و ذخیره ی تماس ها در Outlook رانیز دارید و اطلاعات تماس قادر به ارسال از طریق mail، MMS، SMS و یا بلوتوث نیز می باشد. همچنین می توان 8 شماره تلفن را در لیست شماره گیری سریع با استفاده از صفحه کلید قرار داد.

 

 

image

 

 

دفترچه تلفن شامل کارت ویزیت نیز می باشد که تمامی نوشته های استاندارد آن کپی و به فایل های قسمت دفترچه تلفن منتقل خواهد گردید. وقتی تلفن زنگ می خورد، تصویر بخشی از صفحه نمایش را به خود اختصاص می دهد.

 

 

  

image
         
image
 

 

 

 

image
         
image

 

 

لیست تماس ها (Call Lists)

در هر لیست گنجایش ذخیره 30 شماره تلفن را خواهید داشت و شما ترکیبی از لیست تمامی آخرین تماس ها را نیز در گوشی دارید همچنین می توانید به طور افقی بین سرپوشه های لیست های این قسمت حرکت نمائید و زمان و تاریخ هر تماس نیز بدون ذکر مدت زمان صحبت برای هر تماس به طور جداگانه ای نشان داده می شود. شما قابلیت مشاهده کل مدت زمان تماس های گرفته شده و تماس های دریافت شده و آخرین تماس را نیز خواهد داشت.

 

 

image
         
image
 

 

  
 
پیام ها(Messages)

در این قسمت قابلیت کار با انواع پیام ها را خواهید داشت که هر پیام زیر منوی مخصوص به خود رادارد بد نیست که در ابتدا با SMS شروع کنیم، حافظه ی گوشی قابلیت ذخیره ی 200 پیام را در خود خواهد داشت گوشی پیام های , EMS Nokia SmartMessages را نیز پشتیبانی می کند. همچنین شما در گوشی مجهز به T9 می باشید که کار با آن راحت بوده و حتی در حین تایپ SMS می توانید یک شماره تلفن در دفترچه تلفن را نیز بیابید و همچنین دارای لیست سیاه برای جلوگیری از دریافت پیام از شماره ی دلخواه نیز می باشید و پیام ها در گوشی کاملاً قابل مدیریت شدن می باشند و می توانید پیام ها را به پوشه مخصوص خود منتقل سازید و برای هر پوشه نیز نام مخصوصی را قرار دهید. یک قسمت پیام های واضح یا Message vivid دارید که پیام ها را به طور سه بعدی نشان می دهد، به عنوان مثال می نویسید Kiss you و می توانید تصویر لبی که بوسه می زند را به طور سه بعدی مشاهده نمائید.

     

image
         
image

 

 

image
         
image

 

 

همچنین این گوشی پیام های MMS تا سقف 295 کیلوبایت و پیام های ایمیل را نیز پشتیبانی می کند که می توانید با گوشی پنج Mail account داشته و حداکثر 100پیام را دریافت کنید و نمی توانید فایل های بیش از 5 مگابایت را دریافت نمائید و یا بیشتر از 295 کیلوبایت را بفرستید. یکی از امکانات اضافه شده در d900i امکان reject کردن پیام های تبلیغاتی و نیز تعیین نوع پیام های دریافتی است. یک امکان جدید دیگر، ارسال پیام های فوری SOS است که در مواقع اضطراری و اورژانسی با 4 بار فشردن دکمه ولوم یک پیام از پیش تعیین شده به 5 شماره از قبل تعیین شده ارسال می شود.

 

 

image
         
image

 

 

برنامه ریز(Planner):

400 رویداد در مجموع در چهار نوع؛  ملاقات، کاری، سالیانه و دیگر موارد قابل ضبط در این گوشی می باشند. برای هر رویداد نیز شما قابلیت ضبط تاریخ و زمان شروع و زمان پایان هر رویداد را در این قسمت دارید. رویدادهای تکرار پذیر نیز قابل تنظیم در این بخش گوشی می باشند.

تقویم گوشی نیز قابلیت نمایش ماهیانه و هفتگی تقویم را داشته و هر رویداد با رنگ مخصوص به خود نشان داده می شود.

 

 

Tasks:

در این قسمت نیزیک لیست استاندارد وظایف روزانه با قابلیت تنظیم دوره و حساسیت موجود می باشد که گنجایش حداکثر20 وظیفه را دارد. همچنین این گوشی از یک برنامه ی ساعت جهانی نیز بهره می جوید.

 

 

زنگ بیداری ((Alarm clock 

گوشی D900i مجهز به سه زنگ بیداری می باشد. که یکی برای صبح گاهان و موارد دیگر برای روزها و ساعت های مختلف هفته قابل تنظیم می باشند و برای هر زنگ می توانید یکی از 5 ملودی موجود در این قسمت را انتخاب کنید، همچنین می توانید از فایل های MP3 در این بخش استفاده کنید و گوشی قابل تنظیم برای روشن شدن و زنگ خوردن خودکار نیز می باشد.

همچنین این گوشی مجهز به یک ماشین حساب مناسب با قابلیت انجام برخی عملیات های تخصصی تر می باشد. شما دارای یک برنامه ی تبدیل واحد نیز در این بخش ها می باشید و یک قسمت نیز با نام memo موجود می باشد که یک دفترچه یادداشت است. علاوه بر این کورنومتر(Stop watch) و شمارنده معکوس (Countdown) هم در این قسمت قرار دارند.

 

image
         
image

 

image
         
image

 

image
         
image

 

image
         
image

 

 

شما در گوشی دارای WAP Browser   ویرایش 2 می باشید که در گوشی های سونی اریکسون و نوکیا نیز استفاده شده است و از پروتکل های http پیروی می نماید که از طریق آن می توانید با استفاده از اینترنت برخی برنامه ها و ملودی های و... را دانلود نمایید. البته پیشنهاد می شود به جای آن از جستجوگر وب Opera Mini که قابلیت باز کردن صفحات سنگین تر را هم دارد استفاده کنید.

 

image

 

 

کارایی ها وبرنامه ی پخش کننده ی MP3:

یک پخش کننده ی MP3 پیشرفته در گوشی موجود می باشد که قابلیت پخش رندوم و حالت های مختلف پخش را دارا می باشد. فایل های MP3 نیز قابل ذخیره در گوشی از طریق بلوثوث وکابل اتصال می باشند. هیچ محدودیت خاصی نیز در نام، تگ وفایل های موسیقی نمی باشد و مصرف کننده دارای فضایی 65 مگابایتی و یک کارت حافظه برای ذخیره موسیقی می باشد.

تیتر و تعداد آهنگ های باقی مانده نیز به خوبی در صفحه نمایش داده می شوند، گوشی مجهز به هدست استریو و بلندگوی استریو نیز می باشد و حجم صدای گوشی دارای 10درجه تنظیم می باشد و می توانید لیست پخش های دلخواه نیز در گوشی ایجاد کنید.

 

image
         
image

 

image
         
image

 

image
         
image

 

 
ضبط کننده ی صدا(Voice Recorder):

تا چندین ساعت قابلیت ضبط وذخیره ی صدا به صورت حافظه ی صوتی را در گوشی دارید و تعداد این فایل ها نیز می تواند بسته به حجم حافظه ی شما نا محدود باشد ولی هر فایل تنها می تواند یک ساعت ضبط صدا رابه همراه داشته باشد و گوشی می تواند به عنوان یک ضبط صوت دیجیتالی رفتار کند. این صداهای ضبط شده در یک فولدر جداگانه روی کارت حافظه ذخیره می شوند.

 

 

image
         
image
 

 

 

رادیو FM:

تا20  ایستگاه رادیویی را می توان روی حافظه ذخیره کرد که فرکانس های آن ها بین 87.5 تا  108مگاهرتز متغیر می باشند. رادیو در حالت اتصال هندزفری کار می کند ومی توان آن را به عنوان زنگ ساعت تنظیم کرد. هدست یا هندزفری به عنوان آنتن دریافت فرکانس ها عمل می کند. برای تنظیم روی حالت ساعت کافیست تاریخ و زمان و فرکانس مورد نظر را تنظیم کنید تا به طور اتوماتیک روشن شود و شما را بیدار کند.

 

 

image
         
image

 
 
Java World

در گوشی D900i شما دارای 7 بازی می باشید که چهار تای آن ها کامل ( Connon Ball، FreeKick ،ForgottenWarrior، Arch Angel) و سه تای آن ها نیز Demo می باشد که ویرایش های دمو نیز جالب و زیبا می باشند که با نام های  Sonic،Asphalt 2 Urban GT می باشند. فایل های Jar نمی توانند حجمی بیش از یک مگابایت را داشته باشند و حافظه ی مخصوص این قسمت نیز 4 مگابایت می باشد که البته قوی ترین بازی های جاوا نیز بیش از 500 تا600 کیلو بایت نخواهند شد و در مجموع شما قابلیت پاک کردن بازی های روی گوشی را دارید. یک برنامه با نام Image editor نیز در گوشی موجود می باشد که یک ویرایشگر ساده ی تصویری می باشد.

 

image
         
image

 

image
         
image

 

image
         
image

 

image
         
image

 

image
         
image

 

 

 

مدیریت فایل ها:

این بخش مکانی برای جستجوی تمامی فایل های موجود در گوش می باشد که اعم از تصاویر و موسیقی ها و فیلم ها و صداها است و تمامی Upload های انجام شده روی گوشی، فایل هایشان در این قسمت ذخیره می گردند، یک نکته ی منفی در این قسمت آن است که گاهی اوقات فایل ها به سرعت همراه جزئیات در این بخش ها قابل مشاهده نمی باشند که باید در این حالت از برنامه خارج شده و دوباره وارد این قسمت گردید، پوشه ها در این قسمت قابلیت نشان داده شدن به صورت های مختلفی را دارند و در گوشی شما قابلیت انتقال و کپی کردن فایل ها و پاک کردن آن را با استفاده از این قسمت خواهید داشت، البته کارت حافظه داستان جدایی دارد که قابلیت دسترسی به آن را از طریق آیکن ویژه ای در منوی اصلی ممکن خواهد بود.

 

 

           

 

image
         
image

 

 

تنظیمات (Settings)

در این بخش شما مجموعه ای منظم واستاندارد برای انجام تنظیمات بخش های مختلف گوشی خواهید داشت. به عنوان مثال می توانید رنگ فونت و یا قرار دادن کد عبور و تنظیم مدت زمان نور پس زمینه و روشنایی گوشی و...را دراین بخش تنظیم کنید. شما در قسمت تنظیمات نور پس زمینه ( Back light ) قسمتی دارید با عنوان Night Mode که در این حالت نور پس زمینه ی گوشی تنها در بین ساعات 5 بعداز ظهر تا 9 صبح فعال می گردد و همچنین شما دارای بخش Mobile Tracker می باشید که با استفاده از آن در صورتی که سیم کارت گوشی عوض شود موبایل به صورت خودکار شماره ی جدید سیم کارت را به یک شماره تلفنی که قبلاً برای گوشی تعیین کرده اید ارسال می دارد واین قسمت توسط یک رمز عبور محافظت می شود و در صورت دزدیده شدن گوشی اولین سیم کارت که در گوشی می افتد شماره ی فرد مذبور به شماره ی مورد نظر شما ارسال می شود و می توانید دزد گوشی را ردیابی کنید.

 

 

image
         
image
 

 

image
         
image

 

image

 

 

همچنین شما دارای حالت Flight Mode یا حالت پرواز می باشید که گوشی را در حالت پرواز با هواپیما کاملاً از شبکه های مخابراتی قطع می نماید. D900i دارای چندین حالت مختلف برای ویبره و زنگ می باشد ولی برای SMS و پیام ها تنها می توانید از بین 10 زنگ خاص خود گوشی، زنگی را انتخاب نمایید. بلوتوث گوشی نیز پروفایل های گوناگونی را پشتیبانی می کند بلوتوث این گوشی قابل قیاس با گوشی های نوکیا می باشد ولی در سطح پائین تری نسبت به بلوتوث سونی اریکسون قرار گرفته است. شما قابلیت اتصال از طریق کابل USB رانیز دارا می باشید که گوشی را در حالت های مودم، حافظه ی جانبی و Pic bridge (فرستادن عکس به پرینتر) قرار می گیرد و USB گوشی ویرایش 1/1می باشد. یک بخش Voice clarity نیز موجود است که نقش اکولایزر را در گوشی ایفا می کند. همچنین شما قسمتی را با نام Reject Call With SMS (رد تماس با ارسال SMS) دارید که می توانید به طور خودکار با فعال سازی آن یک پیام مخصوص را برای شخص تماس گیرند وقتی تماس او رد می گردد بفرستید.

 

 

image
         
image

 

image
         
image

 

image
         
image

 

image
         
image

 

image

 

 

کارایی گوشی وکیفیت تولید:

کارایی این گوشی توسط 2 پکیج Jsbenchmark مورد آزمون قرارگرفته و نتایج آن از این قرارند:

 

image
 

 

 

image

 

 

 

 

دوربین

در D900i از همان ماژول دوربین 3.15 مگاپیکسلی موجود در D900 استفاده شده است. البته اینترفیس مربوط به آن تغیییر کرده و به کاربر اجازه می دهد بدون نیاز به خارج شدن از حالت نمایش، تنظیمات لازم را انجام دهد. در منوی تنظیمات مثلاً برای صدای شاتر یا حالت های فوکوس و...می توان از کلید چند منظوره سمت راست استفاده کرد. منوی اصلی روی صفحه به صورت افقی بوده و به صورت نیمه شفاف دیده می شود.

رزولوشن های زیر برای دوربین وجود دارد:

 

2048pixel  1536×

16001200×

12801024×

1024768×

800600×

640480×

320240×

240320×

240180×

 

سه درجه مختلف برای کیفیت عکس وجود دارد: نرمال، خوب و خیلی خوب که تفاوت بین این سه درجه بسیار زیاد است. تنظیمات زیادی برای دوربین گوشی وجود دارد که بیشتر آن را شبیه به یک دوربین دیجیتالی کرده، در حالیکه تعریف دوربینی که درون موبایل باشد متفاوت است. صدای شاتر و صدای زوم را می توان قطع کرد، امکان زوم دیجیتال 14 برابر در D900i وجود دارد. علاوه بر این افکت های جالب زیادی می توان روی عکس ها اعمال کرد. فلاش دوربین D900i از نوع LED است که روشنایی آن دوبرابر روشنایی فلاشهای معمولی است اما فقط فواصل کم و محوطه ی اطراف را روشن می کند و برای عکس گرفتن از فواصل دور مناسب نیست.

 

 

image
         
image

 

image
         
image

 

 

 

در حالت عکس برداری به صورت Mosaic رزولوشن تصویر پایین آمده و شبکه ای از 4 تا 9 عکس را می بینید. در حالت Multi Shot تا 6 عکس را پشت سرهم و یکجا می گیرد. همه تصاویر در قسمت Album ذخیره می شوند که می توان آن ها را به شماره افراد نسبت داد. بالاترین رزولوشن در حالت فیلم برداری 288355× است.

  

 

image
         
image
 

 

image
         
image

 

image

 

Picsel Viewer:

این برنامه در D900i قرار داده شد که قابلیت مشاهده ی فایل های متنی تحت Office و مایکروسافت وPDF  را به شما می دهد این تکنولوژی که در گوشی های جدید به سرعت در حال پیشرفت است برای متخصصین و محققین مهم و حیاتی تر می باشد. همچنین در این گوشی شما دارای قابلیت ارسال تصاویر بر روی تلویزیون یا پروژکتور از طریق کابل می باشد. در گوشی یک برنامه  Video Playerوجود دارد که فایل های MPEG4 و AAC را پشتیبانی می کند که بیشترین سرعت پخش آن 1.5 مگابایت در ثانیه می باشد. شما قابلیت فیلم برداری با رزولوشن QVGA و30 همچنین فریم در ثانیه را خواهید داشت.

 

 

و در نهایت

کیفیت تولید گوشی D900i شباهت فراوانی به دیگر گوشی های نسل اخیر سامسونگ دارد و زنگ گوشی شباهت فراوانی به D600 دارد و قدرت ویبره ی گوشی نیز در حد متوسط می باشد. ساختار نرم افزاری گوشی بیشتر شباهت به گوشی های قبلی سامسونگ دارد به عنوان مثال وقتی به کسی زنگ می زنید دیگر تصویر آن فرد بر روی گوشی نقش نمی بندد. به هر حال اگر بخواهیم در رابطه با کارایی های گوشی D900i قضاوت کنیم باید گفت که سامسونگ تمام سعی خود را برای ارتقاء و ایجاد پیشرفت در این گوشی به کار گرفته است. در رابطه با دوربین نیز اگرچه گوشی هایی چون N80 و K800 دوربین های 3 مگاپیکسل موجود می باشد ولی D900 نیز دارای کیفیت مطلوبی می باشد ولی نمی تواند به عنوان بهترین از آن نام برد. در جعبه ی استاندارد گوشی نیز کارت حافظه ی 256 مگابایتی موجود می باشد که البته امکان دارد در برخی نقاط فروش، این میزان کمتر هم شود. مهمترین برتری این گوشی نسبت به D900 وجود رادیوی FM در گوشی است که کاربرد زیادی می تواند داشته باشد. علاوه براین اینتر فیس دوربین هم تغییر کرده و گزینه های زیادی به آن اضافه شده است. یکی دیگر از قابلیت های جدید این گوشی حالت Whisper mode است که در مکان های شلوغ و پر سروصدا می تواند کاربرد زیادی داشته باشد. با استفاده از این حالت صدای اضافی و خارجی حذف شده و به راحتی می توان به مکالمه ادامه داد. در کل D900i جزء گوشی های مدرن و مد روز و زیبا قرار دارد.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۲/۱۴
سلام.چجوری mmsگوشیمو فعال کنم؟