Samsung X640

با افزایش نیاز مصرف کنند گان به گوشی های موبایل ، سامسونگ نیز فشار خود را برروی ایجاد تغییرات مختلف در محصولات رده میانی گذاشت...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung X640
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ راهنمای مصرف کننده

_ هدست

- باتری

 

با افزایش نیاز مصرف کنند گان به گوشی های موبایل ، سامسونگ نیز فشار خود را برروی ایجاد تغییرات مختلف در محصولات رده میانی گذاشت و آن ها را با اقسام مختلف به بازار عرضه نمود .حتی در رابطه با برخی مدل ها مثل X400 شما تنها تغییر نام و یک سری تغییرات جزئی را مشاهده می نمایید و دریغ از یک تغییر ساده و کم ، در کارآیی های گوشی !

اما در X640 شما عدم قراردهی صفحه نمایش بیرون را مشاهده می نمایید و یک دوربین برروی در گوشی قرارداده شده است که البته به عقیده ی خیلی از مصرف کنندگان وجود صفحه نمایش بیرونی اهمیت بسیار بیشتری نسبت به دوربین روی گوشی دارد . گوشی بسیار جذاب می باشد و وجود صفحه ی پلاستیکی تیره ی براق روی گوشی جلوه ی زیبایی به آن داده است و بسیار گران قیمت نشان داده می شود . همچنین در پایین آن چراغ نشانگر آنتن دهی می باشد که به رنگ آبی چشمک زن است و یک دوربین VGA و آیینه برروی درب گوشی دیده می شود .

 

image

 

اندازه ی گوشی87x46x23 میلی متر می باشد و به علت گردبودن گوشی کاملاً در دست جای می گیرد ، وزن گوشی نیز سبک بوده و اصلاً ایجاد خستگی نمی کند و مقدار آن 85 گرم است .

 

image

 

البته گاهی اوقات سبک بودن گوشی باعث می شود که آن را همیشه جا بگذارید و کلاً احساسی از وجود آن نداشته باشید ، در سمت چپ گوشی یک حفره و محل اتصال هدست با یک پوشش لاستیکی متصل به بدنه و دکمه ی کنترل حجم صدا موجود می باشد و در پایین گوشی نیز پورت استاندارد اتصال به سیستم کامپیوتر گوشی قرار گرفته است در سمت راست گوشی هم دکمه ای مخصوص دوربین گوشی قرار دارد . دوربین گوشی در حالت بسته هم کار می کند و با نگه داشتن دکمه ی دوربین و تغییر نحوه ی چشمک زدن چراغ سرویس ، متوجه خواهید شد که عکس برداری انجام پذیرفته است (این هم از معایب نداشتن صفحه بیرونی) . آیینه ی کنار دوربین نیز به شما اجازه ی عکس برداری از خودتان را می دهد .

 

image

 

 
 

گوشی به راحتی با یک دست باز می شود و دارای صفحه نمایش UFB می باشد که قابلیت نشان دادن 65000 رنگ را دارد و رزولوشن آن 128x160 پیکسل ( 26x34میلی متر) است که قابلیت نشان دادن 6 خط متن و 2 خط  توضیحات را دارد . فونت نوشته ها بزرگ می باشد و در نورآفتاب نیز خوانا خواهد بود ، تصاویر خیلی روشن نمی باشد و متعلق به نسل های قبلی بوده و نمی توان انتظار عجیبی از آن داشت .

 

image
 

 

صفحه کلید نیز کاملاً از یک طراحی مصرف گرا و در عین حال عادی برخوردار می باشد و ابعاد مناسبی برای دکمه ها در نظر گرفته شده است که برای زن ومرد راحت می باشد . دکمه ی دسترسی به WAP نیز در داخل کلیدهای جهت دار قرار داده شده است نور پس زمینه ی دکمه ها ، آبی بوده و نوشته ی دکمه ها در آن به خوبی خوانده می شود .

 

image
 

 

دستگاه مجهز به باتری Li – Ion با گنجایش mAh 800 می باشد که بنابر گفته ی سازنده ، تا 3 ساعت صحبت و یا 250 ساعت در حالت استندبای گوشی را روشن نگه می دارد در یکی از آزمایشات ، گوشی 4 روز با 40 دقیقه صحبت روشن باقی ماند و شارژ کامل دستگاه 2 ساعت به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

منوها در این گوشی به صورت ماتریسی در سه ردیف و سه ستون ظاهر می گردند ، زیر منوها نیز به صورت عمودی در کنار یکدیگر ظاهر می شوند و هر یک نیز دارای یک کد دسترسی ، جهت دسترسی سریع می باشند .

 

image

 
دفترچه تلفن (Phone book) :

شما می توانید تا 1000 تلفن را در گوشی ذخیره نمایید و برای هر فرد نیز علاوه بر نام و مشخصات و پست الکترونیکی 5 شماره تلفن را ذخیره نمایید . در گوشی 6 گروه جهت گروه بندی شماره ها نیز موجود می باشد و می توانید برای هر فرد نیز یک ملودی و یک تصویر قرار دهید و حواستان باشد که تنها از عکس های موجود در گوشی می توانید استفاده نمایید و قابلیت قراردادن عکس های گرفته شده توسط دوربین را برای افراد نخواهید داشت و این مطلب امروزه یکی از مهمترین نقایص سامسونگ است .

 

image
         
image

 

با کمک حرکت افقی می توانید ما بین پوشه ها حرکت نمایید و شماره های تلفن را مشاهده نمایید . شماره های موجود برروی سیم کارت و حافظه گوشی در یک لیست نشان داده می شوند و سیستم جستجوی گوشی برحسب نام خواهد بود و کلید هم به شماره گیری سربع اختصاص دارد .

 

پیام ها (Messages) :

شما قابلیت ذخیره تا 200 SMS را در گوشی خواهید داشت همچنین پیام پیش فرض قابل ویرایش نیز در گوشی موجود می باشد. گوشی سیستم EMS  را نیز پشتیبانی می کند و شما قابلیت ارسال ملودی ، انیمیشن و تصاویر را خواهید داشت ، همچنین دارای یک پوشه برای Draft و پیام های شخصی خواهید بود و حافظه ی ذخیره MMS و تصاویر ، مشترکاً 7 مگابایت می باشد که برای یک گوشی در این کلاس ، کفایت می کند .

 

image

 
لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد و زمان آخرین تماس و اطلاعات مربوط به زمان مکالمه و  زمان تماس های رسیده و زمان تماس های گرفته شده در این منو قابل رویت خواهد بود .

 

صداها (Sounds) :

در این قسمت از 40 زنگ پلی فونیک گوشی بهره می جویید که دارای کیفیت مناسبی بوده و می توانید نوع زنگ تماس ها را برحسب ویبره ، زنگ و یا زنگ و ویبره تنظیم نمایید .

تمامی تنظیمات در این قسمت استاندارد می باشد و می توانید زنگ اخبار SMS و MMS گوشی را نیز در همین قسمت تنظیم کنید و نشانگر صوتی زمان نیز از همین قسمت فعال می گردد .

 

image

 
تنظیمات (Settings) :

علاوه بر قابلیت تنظیم پیام خوشامدگویی ، شما می توانید صفحه نمایش گوشی را تنظیم نمایید و 4 تصویر متحرک را به عنوان تصویر پس زمینه قرار دهید و می توانید فونت نوشته ها را نیز در همین بخش تعیین نمایید . شما دارای 4 پوسته ی رنگی نیز می باشید .

مدت زمان نور پس زمینه نیز از 15 ثانیه تا 10 دقیقه قابل تنظیم می باشد که بیشتر به درد آن هایی که از بازی های گوشی استفاده می کنند؛ می خورد .

15 درجه برای تنظیم روشنایی گوشی موجود است ، دکمه های کناری می توانند نقش رد تماس و یا قطع کننده ی زنگ را ایفا کنند که در حالتی که گوشی دارای صفحه نمایش بیرونی بود ، مفید فایده بودند . گوشی دارای Voice Clarity می باشد که نوعی اکولایزر است و کیفیت صحبت را افزایش خواهد داد و وقتی صدا را به خوبی نمی شنوید و حتی در حین مکالمه نیز می توانید آن را فعال سازید .

شما می توانید برای ورود به هر یک از کارآیی ها مثل دفترچه تلفن ، ارگانایزر ، پیام ها و... می توانید یک کد رمزدار قرار دهید .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

به راحتی می توانید یک پیام یادآوری تا 100 کاراکتر را در گوشی نوشته و آن را در یکی از پوشه های برنامه ی روزانه (Schedule) ، لیست وظایف (To do list) ، تماس (Call) ، مراسم سالیانه (Anniversary) قرار دهید و برای آن زنگ یادآوری قرار دهید .

کارآیی ساعت جهانی World Time نیز یک کارآیی عادی می باشد ، همچنین ماشین حساب ، تبدیل واحد ، تایمر و کرونومتر به طور عادی و مناسب در گوشی کار خواهد نمود .

زنگ دستگاه می تواند برای یک زمان تنظیم گردد و حتی در زمانی که گوشی قطع می باشد نیز کار خواهد نمود . ضبط صوت موجود در دستگاه نیز به شما اجازه ی ضبط  3.5 ساعت را چه در حالت مکالمه و چه در حالت استندبای می دهد که این کارآیی یکی از مزایای مهم گوشی آن هم در این رده محسوب می شود .

 

image
         
image

 
Fun Box :

در این بخش از WAP Browser ویرایش 2 بهره می جویید و توسط آن می توانید تصاویر رنگی را مشاهده نمایید ، گوشی 2+4 GPRS را پشتیبانی می کند . تمامی فایل های مدیای   دریافت شده در قسمت Media Box ذخیره می گردد .

در گوشی 2 بازی از پیش نصب شده ، موجود می باشد که نام های آن ها : Bubble Smile و SnowBallFight می باشد و بازی های دیگر هم ، چون گوشی Java را پشتیبانی می کند ، قابل دانلود شدن در گوشی می باشد ، kb 1300 به طور جداگانه به این قسمت اختصاص داده شده و دیگر کارآیی ها دارای حجم حافظه ی Mb 9 می باشند .

 

دوربین (Camera) :

دستگاه دارای دوربین VGA می باشد و شما قابلیت تنظیم روشنایی و بزرگ نمایی تا 8 برابر را حین عکس برداری دارید ، شما می توانید افکت هایی را نیز برروی عکس ها قرار دهید که بسیار زیبا و جالب می باشند و همچنین دارای قابلیت استفاده از شمارش گر زمان (Timer) برای عکس برداری ، امکان عکس برداری متوالی در دو حالت معمولی و سریع و  کیفیت عکس برداری خوب و عادی نیز هستید .

گوشی رزولوشن های 640x480 VGA ، 320x240 QVGA ،160x120 QQVGA و 176x120 Mobile پیکسل را دارد که  4 کیفیت بسیار عالی ، خوب ، نرمال و اقتصادی می باشند که تفاوت هایی در میزان حجم حافظه ی ذخیره شده دارند .

شما قابلیت فیلم برداری را با گوشی ندارید .

 

image

 
و در نهایت :

شما هیچ مشکلی در ارتباطات خود ندارید و برخلاف خیلی از تولیدات سامسونگ از صفحه TFT بهره نمی جویید ، کیفیت زنگ پلی فونیک گوشی مناسب است و صدای آن بلند می باشد ، ویبره ی دستگاه نیز از قدرت متوسطی برخوردار است .

وجود ضبط صوت یکی از مزایای بالای گوشی است و نبود صفحه نمایش خارجی از نقایص آن شمرده می شود و بدون وجود مادون قرمز (Infrared) انتقال عکس ها کاری بسیار دشوار خواهد بود و تنها از طریق MMS و یا کابل اتصال به سیستم امکان پذیر می باشد .

   

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۱۳
من این گوشی رو قبلا داشتم.عالیییییییییییی است.به پدر و مادرایی که می خوان برای بچشون گوشی بخرن پیشنهاد میکنم این رو امتحان کنن.