Samsung X600

در واقع سامسونگ همان گوشی X100 را با یک دوربین تولید نمود و نام آن را X600 گذاشته است ، و این تفاوت علاوه بر دوربین ، فلاش دوربین...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung X600
 
 آنچه در بسته خریداری شده شما مو جود می باشد :

-        -  گوشی موبایل

-        -  باتری

-        -  راهنمای مصرف کننده

-        -  هندزفری

-        -  شارژر

 

در واقع سامسونگ همان گوشی X100 را با یک دوربین تولید نمود و نام آن را X600 گذاشته است ، و این تفاوت علاوه بر دوربین ، فلاش دوربین را نیز شامل می شود که در واقع این فلاش می تواند به عنوان یک چراغ قوه نیز استفاده گردد ، همچنین آنتن گوشی به علت وجود دوربین گوشی نمی توانست داخلی شود و به صورت خارجی در نظر گرفته شده است ، برای باز کردن دوربین شما می توانید آن را به طور دستی بچرخانید و در این حالت می توانید از اطراف و یا خودتان عکس برداری نمائید .

 

image

 

گوشی مانند خیلی دیگر از تولیدات سامسونگ دارای رنگ نقره ای در قسمت های حاشیه ای و لبه ی گوشی می باشد که این رنگ بسیار جلوه ی زیبا و جذابی را به گوشی داده است ، البته جنس پلاستیک مصرف شده در گوشی نیز نقش بسیار زیادی را ایفا می کند .

جنس پلاستیک بسیار مرغوب بوده و باعث می گردد در چشم جلوه نمائی نموده و اصلاً حالت یک گوشی ساده و ارزان را نداشته باشد همچنین دورتادور بلندگوها و کلیدهای گوشی نیز از پلاستیک نقره ای ساخته شده است و نور پس زمینه ی گوشی ، آبی می باشد که تمامی حروف و اعداد روی دکمه ها در تمام شرایط خوانا خواهند بود ولی ردیف وسط از نور بیشتری نسبت به 2 ردیف کناری برخوردار می باشد .

 

image

 

گوشی دارای یک دکمه جهت دار 4 طرفه و 1 دکمه دسترسی به WAP در میان آن می باشد که کاملاً در سطح آن فرو رفته است ، دکمه های گوشی تا حدی کوچک می باشند و برای کسانی که دارای دستانی بزرگ هستند احتمالاً کمی مشکل خواهد نمود و توصیه ما این است که قبل از خرید گوشی حتماً آن را امتحان کنید .

همچنین شما در بسته ای که خریداری نموده اید دارای یک هندزفری نیز می باشید که محل اتصال آن در کناره ی گوشی سمت چپ می باشد و روی آن نیز با یک روپوش لاستیکی که به بدنه ی گوشی متصل می باشد پوشیده شده است ، دستگاه دارای محل اتصال گردنبند نمی باشد .

 

image

 

 

فرستنده مادون قرمز  ( Inferred )نیز در سمت راست گوشی قرار گرفته است ، محل اتصال گوشی به کامپیوتر در پائین گوشی موجود می باشد و با درپوش لاستیکی پوشیده شده است شما یک بلندگو را نیز در پشت گوشی می بینید که به جهت پخش صدای زنگ های گوشی و رویدادها در این بخش قرار گرفته است .

باتری در قسمت پشت گوشی مستقر می باشد که بدون هیچ گونه لقی خواهد بود و دارای گنجایش 800mAh و از جنس Li – Ion است ، و بنا بر گفته ی شرکت سازنده ی این گوشی در حالت استندبای 230 ساعت و 3 ساعت صحبت در حال مکالمه را تحمل می کند . در یکی از آزمون های انجام شده ، گوشی سه روز با 40 تا 45 دقیقه صحبت و روزانه 25 دقیقه کار با دیگر کارائی ها به کار خود ادامه داد .

، نشانگر باتری نیز همیشه درست نشان نمی دهد یعنی اینکه اگر به عنوان مثال 2 روز تنها گوشی روشن باشد و اصلاً استفاده ای از آن نشود و روز سوم بخواهیم با آن  تماس بگیریم پیش از تماس نشانگر ، کامل نشان می دهد ولی بعد از کمی صحبت کل باتری تمام خواهد شد ، صفحه نمایش گوشی از نوع STN بوده و در نور روشنائی روز کیفیت مناسبی ندارد ولی نوشته ها خوانا خواهد بود ، رزولوشن صفحه نمایش 128x128 پیکسل می باشد ( 30 × 30mm ) همچنین 65000 هزار رنگ را در خود پشتیبانی می نماید و صفحه نمایش دارای گنجایش 4 خط نوشته و 2 خط توضیحات می باشد . در کل ، صفحه نمایش دارای کیفیت خوبی می باشد ولی به پای صفحه نمایش های TFT نمی رسد .

 

image

 

منوها ( Menu ) :  

در منوی اصلی هر منو به صورت بزرگتر در بالا نشان داده می شود و یک تصویر متحرک به همراه سه زیر منوی اول آن در پائین نشان داده می شود البته هر یک از منوها دارای یک کد بوده که به جهت دسترسی سریع مورد استفاده قرار می گیرد .

تصاویر گوشی نسبت به گوشی های قبلی کاملاً ارتقاء یافته است و نحوه ی بالا آمدن منوها متفاوت گردیده است که این تغییر ، جلوه ی زیباتری به گوشی داده است .

 

دفترچه تلفن ( Phone Book ) :

شما می توانید تا 1000 شماره را در حافظه ی گوشی ذخیره نمائید و برای هر فردی می توانید تا 5 شماره تلفن به همراه آدرس پست الکترونیکی او را ذخیره نمائید ، شما دارای 6 گروه تماس می باشید که مشخصات آن ها را می توانید تنظیم نمائید .

خاطرنشان می کنیم که برای هر فرد تنها از تصاوبر کارتونی موجود در گوشی می توانید استفاده نمائید و تصاویر دوربین گوشی در دفترچه تلفن کارائی ندارد .

 

image
         
image

 

با حرکات افقی در لیست می توانید بین اسامی و تلفن هایشان حرکت نمائید ، شماره های موجود در سیم کارت و حافظه ی گوشی در یک لیست نشان داده می شوند . سیستم جستجو در دفترچه تلفن برحسب نام می باشد همچنین شما می توانید از دکمه های اعداد گوشی برای شماره گیری سریع استفاده نمائید .

 

پیام ها ( Message ) :

شما می توانید تا 200 پیام SMS را در حافظه گوشی ذخیره نمائید ، همچنین شما دارای 9 ، SMS پیش فرض و قابل ویرایش می باشید گوشی شما EMS را پشتیبانی می کند که قابلیت ارسال تصاویر ، انیمیشن ، ملودی ها ... را دارد .

همچنین گوشی شما دارای یک پوشه ی مخصوص برای نگهداری پیام های فرستاده شده و Draft می باشد ، پیام های MMS ، حداکثر 80 کیلو بایت می باشند و در حافظه گوشی  که میزان آن 9 مگابایت است ذخیره می شوند .

 

لیست تماس ها ( Call List )  :

شما در گوشی دارای سه لیست می باشید که در هر یک گنجایش ذخیره ی 20 شماره تلفن را دارید و در هر یک  تماس های گرفته شده ( Dialed Call ) ، تماس های رسیده ( Received call ) و تماس های از دست رفته ( Missed Call ) قابل رویت می باشد ، همچنین شما می توانید زمانی را که شما برای مکالمه گذرانده اید را نیز مشاهده نمائید با کمی حرکت در این منو می توانید زمان آخرین تماس ، تماس های گرفته شده ، کل تماس ها و تماس های رسیده را مشاهده نمائید و بر حسب این زمان ها نیز حسابگر باشید !

 

صدا ها ( sounds ) :

گوشی زنگ های پلی فونیک 40 تن را پشتیبانی می کند ، که کیفیت مناسب و جذابی را دارند همچنین شما دارای حالت ها و ملودی های مختلف برای نوع زنگ خوردن گوشی می باشید به عنوان مثال تنها  زنگ ، تنها ویبره و زنگ و ویبره که این مطلب نیز در همین قسمت قابل تنظیم می باشد .

تنظیمات دیگر مربوط به تنظیمات صوتی می شود که این تنظیمات کاملاً استاندارد بوده و هیچ مشکلی نخواهد داشت ؛ به عنوان مثال تنظیم زنگ پیام های SMS و یا پیام های MMS در این قسمت قابل انجام می باشد ، و اینکه در این قسمت مطمئن باشید به مشکلی بر نخواهید خورد و همه چیز استاندارد است .

 

تنظیمات ( Setting ) :

علاوه بر انتخاب پیام خوش آمدگویی تمامی تنظیماتی که می تواند گوشی شما را تبدیل به یک محیط شخصی برای شما نماید در گوشی موجود می باشد . تنظیمات صفحه نمایش ؛ قرار دادن انیمیشن ها ، تصاویر پس زمینه و اندازه و موقعیت متن ها در همین قسمت قابل تنظیم می باشد ، کافی است به کمی گشت و گذار در بین آیتم های این منو بپردازید تا به یافته های جدیدی از قبیل تم های رنگی جدید و تنظیمات مربوط به دیگر قسمت های گوشی را پیدا کنید ، همچنین مدت زمان فعال بودن نور پس زمینه نیز در همین قسمت قابل تنظیم می باشد که به خصوص برای آن ها که علاقه مند بازی با گوشی هستند مفید فایده بوده و قابل تنظیم بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه می باشد ، گوشی شما دارای 15 درجه تنظیم روشنائی صفحه نمایش نیز می باشد .

 

Organizer :

شما می توانید به آسانی یک نوشته یادآوری به طول 100 کاراکتر را ایجاد نمائید ، بعد از آن می توانید آن را در 4 دسته ی برنامه ریزی روزانه ، لیست وظایف ، تماس ها و مراسم سالیانه قرار دهید . ضمن این که برای هر روز می توانید چند نوشته قرار دهید .

 

image
         
image

 

برنامه ساعت جهانی نیز در گوشی موجود می باشد که کار با آن بسیار ساده و راحت خواهد بود و ماشین حساب و تبدیل واحد و تایمر و کرونومتر گوشی نیز از حالت عادی و مناسبی برخوردار می باشد .

 

image
         
image

 

در زنگ بیداری فقط می توانید یک زمان را تنظیم کنید و قابلیت تنظیم زنگ های همزمان را ندارید همچنین این کارائی حتی در هنگام خاموش بودن گوشی نیز کار خود را انجام می دهد مگر آنکه قبل از آن به دستور شما قطع گردد .

 

Network Serves :

در این قسمت تنها با یکسری تنظیمات برخورد خواهید نمود که از آن جمله می توان دایورت ( Divert ) تماس و انتخاب اپراتور را نام برد .

 

جعبه سرگرمی ( Fun box ) :

Wap-Browser  ویرایش 2 در این قسمت قرار گرفته است و قابلیت نشان دادن عکس های رنگی را دارد ، همچنین گوشی GPRS 4+2 را نیز پشتیبانی می کند .   

 تمامی تصاویر و عکس های دریافت شده در Media box ذخیره می شوند .

همچنین شما دارای سه بازی به صورت پیش فرض بر روی این گوشی می باشید که نام آن ها Honey Ball , Go ! Hamster , Bowling است و این بازی ها قابل پاک شدن نمی باشند .   

همچنین یک منوی خاص با نام Java World نیز در این بخش قرار گرفته که در آن دو بازی تحت Java موجود می باشد که اولی آن SnowBallFight و دیگری Bubble Smile می باشد ، شما قابلیت ذخیره 600 کیلوبایت برای این بخش و برنامه های Java دارید که این حافظه کامل به طور جداگانه از حافظه اصلی دستگاه می باشد .

 

دوربین ( Camera ) :

با فشار دادن دکمه های جهت دار وارد این منو خواهید شد و دوربین شما فعال می شود دوربین گوشی قادر به عکسبرداری با رزولوشن های 120x128 ، 120x160 ، 320x240 و  640x480 پیکسل می باشد شما می توانید کیفیت عکس ها را نیز بین بسیار عالی و عادی و اقتصادی تعیین نمائید ، تصاویر بسیار عالی دارای حجمی حدوداً  90 تا 95 کیلوبایت و تصاویر اقتصادی دارای حجمی برابر 40 کیلوبایت می باشند ، شما می توانید عکس ها را در این قسمت به صورت Thumbnails مشاهده نمائید و همچنین برای آن ها قفل بگذارید تا از انتقال و یا پاک شدن ناگهانی شان جلوگیری نمائید .

صفحه نمایش این گوشی مثل صفحه ی نمایش دوربین دیجیتال که در حین عکسبرداری ، تصویر مقابل لنز را به شما نشان می دهد ، می باشد  و شما قابلیت بزرگنمائی دیجیتالی  5 برابر و تنظیم نور از 3- تا 3+  درجه را نیز خواهید داشت و حتی در موقعیت های تاریک نیز می توانید تصاویر خوبی را عکسبرداری نمائید .

قاب های مختلفی نیز برای دور عکس ها در گوشی موجود است که می توانید یکی از آن ها را برای عکس برداری خود انتخاب نمائید اما گوشی مجهز به ویرایشگر تصویر نمی باشد ، همچنین افکت های زیادی در گوشی موجود است که می توانید از آن ها بر روی گوشی خود  انتخاب نمائید ، مجموعاً دوربین گوشی کارامد می باشد و شما می توانید عکس ها را با استفاده از نرم افزار گوشی به کامپیوتر منتقل نمائید که هم از کابل و هم از اینفرارد می توانید کمک بگیرید .

 

و در نهایت :

این دستگاه اصلاً دارای اشکالی نمی باشد و کیفیت برقراری ارتباط آن در حد بالائی است و صدای بلندگوها کاملاً رسا بوده و زنگ های گوشی نیز بالا می باشد که این خود از مزایای گوشی محسوب می شود . ویبره ی دستگاه نیز قوی می باشد .

با وجود این همه کارائی چون دوربین VGA و اینفرارد و قیمت مناسب ، گوشی بازار خوبی را به خود جذب خواهد نمود .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)