Samsung X100

اکثر شرکت های تولیدکننده ی گوشی ، مدل های مختلف خود را برپایه یک تکنولوژی ثابت تولید کرده و تنها به قیمت و رده گوشی مورد نظر ،...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung X100
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ باتری

_ راهنمای مصرف کننده

_ هندزفری

- شارژر

 

اکثر شرکت های تولیدکننده ی گوشی ، مدل های مختلف خود را برپایه یک تکنولوژی ثابت تولید کرده و تنها به قیمت و رده گوشی مورد نظر ، کارآیی های موجود در گوشی را تغییر داده و نام های جدیدی را برروی آن می گذراند که X100 نیز از همین دسته می باشد ، این گوشی از لحاظ سخت افزار شباهت بسیار زیادی با E700 دارد که البته X100 دارای شکل و قیافه ی کلاسیک تری می باشد و در آن مادون قرمز (Infrared) موجود نبوده و دارای صفحه نمایش متفاوتی می باشد .

 

 

image

 

بیشتر مصرف کنندگان این گوشی جوانان بودند و طراحی آن به گونه ای بود که برای همه دوست داشتنی بود و این که بگوییم گوشی برای گروه مشخصی مثلاً مردان یا زنان می باشد ، درست نیست و گوشی در دست همه دیده می شود . گوشی دارای رنگ های براق ترکیبی ، شبیه به دیگر گوشی های سامسونگ می باشد .

گوشی دارای لبه های نقره ای است که در وسط آن رنگ سرمه ای به کار رفته است . درب کنار و پشت گوشی نیز نقره ای رنگ است و روی آن تیره بوده و گوشی حالتی بسیار جذاب دارد ، کیفیت پلاستیک قاب گوشی هم باعث می شود اصلاً گوشی شبیه اجناس کم قیمت نشان ندهد ، همچنین دور تا دور بلندگوهای گوشی و دکمه های آن نیز نقره ای رنگ می باشد و صفحه کلید شما از جنس پلاستیک است .

نور پس زمینه صفحه کلید آبی رنگ می باشد و در شرایط مختلف نیز خوانا خواهد بود که البته دکمه های مرکزی از نور بیشتری برخوردار می باشند .

 

image

 

دکمه های حرکتی هم در زیر صفحه نمایش قرار گرفته که چهار طرفه بوده و کاملاً در قاب گوشی فرو رفته است . دکمه های گوشی کلاً دارای اندازه ای کوچک می باشند که امکان دارد برای آن هایی که دارای دستان بزرگی هستند مشکل ساز باشد . دکمه ی دسترسی به WAP نیز در وسط دکمه های حرکتی قرار گرفته است .

اندازه ی این گوشی تا حدی بزرگ تر از دیگر گوشی های موجود در این رده می باشد و در حالت کلی از اندازه ی مناسبی برخوردار است که ابعاد آن 106x45x19.6 میلی متر می باشد و شما می توانید در هر کدام از جیب هایتان که خواستید آن را حمل نمایید . وزن گوشی 80 گرم می باشد که در دست اصلاً سنگین نخواهد بود .

محل اتصال هندزفری موجود در بسته ی دستگاه در کنار سمت چپ دستگاه دیده می شود که به وسیله ی یک درپوش لاستیکی پوشیده شده است و این درپوش نیز به قاب دستگاه متصل می باشد . دستگاه دارای محل مخصوص برای اتصال به گردنبند نمی باشد ، همچنین یک محل اتصال گوشی به کامپیوتر نیز در پایین آن موجود می باشد که با یک درپوش لاستیکی پوشیده شده است .

باتری گوشی در قسمت عقب گوشی قرار گرفته و بدون هیچ گونه لقی می باشد و جنس آن نیز Li – Ion با گنجایش mAh 800 است و بنابر گفته سازنده ، قابلیت کارکرد 230 ساعت در حالت استندبای و 3 ساعت صحبت را دارا می باشد ، در یکی از آزمایشات ، گوشی 4 روز با روزانه 3 ساعت کارکرد و 45 دقیقه صحبت و 25 دقیقه کار با دیگر کارآیی ها روشن باقی ماند . مدت زمان شارژ کامل دستگاه 2 ساعت می باشد . نشان دهنده ی باتری دستگاه برروی صفحه نمایش همیشه درست کار نمی کند مثلاً اگر سه روز با گوشی حرف نزنید و اصلاً به آن دست نزنید و تنها آن را روشن بگذارید بعد از 3 روز باتری دستگاه کامل نشان می دهد ، حال کافی است که اولین تماس را بگیرید در یک لحظه نشانگر باتری که تا چند لحظه پیش 3 خانه را پرشده نشان می داد تنها یک خانه پرشده را به شما نشان می دهد .

صفحه نمایش دستگاه از تکنولوژی STN بهره می جوید و صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید کم رنگ می گردد ولی شما می توانید بعضی از اطلاعات روی صفحه را بخوانید .

رزولوشن صفحه نمایش 128x128 پیکسل می باشد و اندازه آن هم تا حدی بزرگ (30x30 میلی متر) می باشد و قابلیت نشان دادن 65000 رنگ را دارا می باشد که از کیفیت مناسبی نیز برخوردار می باشد و در صفحه نمایش شما می توانید 4 خط متن و 2 خط نیز جهت توضیحات جانبی مشاهده نمایید .

 

image

 
 منوها (Menu) :

منوهای گوشی X100 شباهت بسیار زیادی به E700 دارد و منوی اصلی گوشی به این صورت است که در بالا نام منو و در پایین نام سه زیر منوی اول آن منو نقش می بندد که در تصویر نیز آمده است و هر آیتم نیز کدی مخصوص به خود دارد که با نوشتن آن می توانید مستقیم به آن آیتم وارد گردید ، شما T9 (بانک لغت) کامل برای تمام زبان های گوشی خواهید داشت .  در حین نوشتن اطلاعات می توانید زبان گوشی را نیز به صورت هم زمان تغییر دهید .

 

image

 

شکل و قیافه منوها تقریباً شبیه به E700 می باشد و تنها در قسمت popup از شکل جدیدی استفاده شده که زیبا می باشد .

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

در دفترچه شما قابلیت ذخیره 1000 شماره را در گوشی دارید که برای هر فرد می توانید 5 تلفن و Email به یک نام اضافه گردد و 6 گروه تماس هم در گوشی موجود می باشد و برای هر فرد نیز تنها می توانید از تصاویر موجود در گوشی استفاده نمایید .

 

image
         
image

 
            
 

 

و با استفاده از حرکت افقی نیز می توانید مسائل مختلف و شماره ها را لیست نمایید و آن ها را برروی صفحه نمایش مشاهده کنید . شما قابلیت جستجو برحسب نام را در گوشی دارا می باشید همچنین 9 شماره را می توانید به شماره گیری سریع اختصاص دهید .

 

پیام ها (Messages) :

دو آیتم جداگانه ای در این بخش جهت کار با SMS و MMS موجود می باشد . تا حدود 200 پیام قابل ذخیره در گوشی می باشد و شما دارای 9 پیام پیش فرض قابل ویرایش در گوشی می باشید . گوشی شما همچنین EMS را نیز پشتیبانی می کند و با استفاده از آن می توانید ملودی و تصویر ارسال نمایید و این بخش تفاوت چندانی با دیگر مدل ها ندارد .

 

image

 

و شما با وجود پیام های پیش فرض می توانید به راحتی یک MMS با عکس و موسیقی و... درست نمایید . شما همچنین دارای پوشه های جداگانه ای برای draft و پیام های شخصی خواهید بود ، حافظه ی گوشی مشترک می باشد که حدوداً 9 مگابایت است و می توانید MMS و SMS ها را نیز در آن ذخیره کنید .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . که در هر یک از لیست ها 20 شماره ذخیره می گرددو شما می توانید زمان آخرین تماس ها ، زمان کل و تماس های گرفته شده و وارد شده را جداگانه داشته باشید .

 

صداها (Sounds) :

گوشی زنگ های 40 تن پلی فونیک را دارا می باشد که صدای آن ها بلند و مناسب می باشد و دارای چندین نوع زنگ برای تماس ها می باشد . همچنین یک سری زنگ به همراه ویبره و یک سری زنگ تنها را در گوشی دارا می باشید و زنگ برای SMS و MMS نیز در این قسمت قابل تنظیم می باشد .

 

تنظیمات (Settings) :

پیام خوشامدگویی و تنظیمات صفحه نمایش و تنظیم متحرک (5 تصویر پیش فرض) به صورت تصویر پس زمینه در این بخش قابل انجام می باشد و حتی می توانید فونت نوشته های دستگاه را تنظیم نمایید .

مدت زمان نور پس زمینه نیز در این قسمت قابل تنظیم می باشد (از 15 ثانیه تا 10 دقیقه) که زمان بیشتر ، برای افرادی که عادت به بازی با گوشی دارند به درد می خورد .

شما دارای 15 درجه جهت تنظیم نور و روشنایی صفحه نمایش گوشی هستید .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما می توانید تا 100 مورد یادآوری را به گوشی بیافزایید که یادآوری ها می تواند در رابطه با فعالیت های متفاوتی باشد و شما در برنامه روزانه می توانید تقویم و کارهای روزانه را در هر روز با انتخاب آن روز مشاهده نمایید . همچنین شما قابلیت تنظیم ساعت ، زنگ بیداری را دارید و برای هر کاری شما می توانید یک زنگ قرار داده و برای هر روز تا 25 وظیفه قابل ذخیره می باشد .

همچنین شما از برنامه ساعت جهانی با خصوصیات استاندارد ، ماشین حساب ، تبدیل واحد ، تایمر ، کرونومتر با نتایج متوسط و مناسب می توانید در این قسمت استفاده نمایید .

 

image
         
image

 

زنگ بیداری دستگاه می تواند برای یک زمان تنظیم گردد و در حالت خاموشی دستگاه ، نیز کار خواهد نمود .

 

Network Services:

تنها یک سری تنظیمات در این قسمت موجود می باشد که دایورت نمودن (Divert) تماس نیز در آن موجود می باشد .

 

Fun Box:

در این قسمت WAP browser ویرایش 2 قرار گرفته است که قابلیت نشان دادن تصاویر رنگی را دارد دستگاه 2 + 4 GPRS را پشتیبانی می کند و تمامی تصاویر و فایل های صوتی قابل ارائه و نگهداری در Media Box می باشند .

همچنین سه بازی در گوشی موجود می باشد به نام های Honey Ball ، GO Hamster ، Bowling که این بازی ها قابل حذف از گوشی نمی باشند .

همچنین یک آیتم خاص به نام Java World در این بخش موجود است و در آن 2 بازی تحت Java نیز موجود می باشد که دومیSnow Ball Fight و دیگری Bubble Smile می باشد و شما 600 کیلوبایت جهت ذخیره برنامه های تحت جاوا حافظه دارید که جدای از حافظه کل دستگاه می باشد .

 

 و در نهایت :

دستگاه بدون هیچ مشکلی بوده و کیفیت صوتی در بلندگوهای آن بالا می باشد و زنگ های 40 تن پلی فونیک آن از  صدای رسایی برخوردار می باشد ، ویبراتور دستگاه نیز دارای قدرت بالایی است .

این گوشی X100 یک گوشی با رده ی متوسط ولی حافظه بسیار بالا در این رده می باشد که رقیبی در این زمینه ندارد و یکی از نقایص آن نبود مادون قرمز (Infrared) می باشد .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)