Samsung E700

مدت زمان زیادی است که سامسونگ به عنوان سازنده ی گوشی های مدگرایانه در بازار و میان مصرف کنندگان شناخته شده است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E700
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ باتری

_ شارژر

_ راهنمای مصرف کننده

_ مچ بند

_ هندزفری تک گوشی

 

مدت زمان زیادی است که سامسونگ به عنوان سازنده ی گوشی های مدگرایانه در بازار و میان مصرف کنندگان شناخته شده است و اگر کسی به شما بگوید که من یک گوشی زیبا می خواهم همه در ابتدا به یاد سامسونگ خواهند افتاد . گوشی E700 نیز یک گوشی جدید با قیافه ای زیبا و مدگرایانه بود که به نسل جدید تعلق داشت . تفاوت های این گوشی تنها به طراحی آن محدود نمی گردد بلکه تفاوت های زیادی از لحاظ کارآیی نیز در آن ها موجود می باشد ، این اولین گوشی تاشو در این کلاس بوده که توسط سامسونگ تولید گردید. با وجود ابعاد کوچک 90x45x23 میلی متر ، دارای وزن 86 گرم می باشد که خیلی کم نبوده و گوشی در دست شما پنهان نخواهد شد ، شما به راحتی می توانید گوشی را با یک دست باز نمایید ، که این یک مزیت محسوب می شود .

 

image

 

این گوشی هم توسط آقایان و هم توسط خانم ها استفاده می شود که البته اگر بخواهیم درصدبندی را بین این دو گروه انجام دهید باید بگوییم  40% خانم ها و 60% آقایان علاقه مند به استفاده از این مدل می باشند ؛ قسمت اعظم مصرف کنندگان این گوشی را افراد 22 تا 35 سال تشکیل می دهند که هر یک جمعیت خاص دوره سنی خود را دارد ، از جوانان تازه فارغ التحصیل شده تا کارمندان ادارات .

رنگ اصلی گوشی نقره ای می باشد که قاب جلوی آن با رنگ آبی تیره پوشیده شده است که البته یک رنگ نقره ای براق تیره تر نیز دور تا دور صفحه نمایش نیز دیده می شود که شبیه به فلز می باشد و اگر آن را لمس کنید این را در خواهید یافت . همچنین یک دوربین دیجیتال نیز در بالای صفحه نمایش بیرونی مشاهده می گردد . این دو رنگ آبی و نقره ای در پشت گوشی نیز امتداد می یابد و در پشت گوشی نیز رنگ آبی قسمت بیشتری را به خود اختصاص داده و این ترکیب رنگ وطراحی گوشی ، حالتی بسیار گرانقیمت را به گوشی می دهد .

دو دکمه ی دوتایی کنترل حجم صدا در کنار سمت چپ گوشی قرار گرفته است که می توانید از طریق آن هم صفحه نمایش بیرونی را فعال سازید و هم می توانید در حین زنگ خوردن گوشی ، تماس را رد یا قبول نموده و صحبت نمایید ، آن هم بدون باز نمودن گوشی!

محل اتصال هندزفری نیز در قسمت بالا ، سمت چپ در کنار گوشی قرار گرفته است که با یک درپوش لاستیکی پوشیده شده و این درپوش ، متصل به گوشی می باشد . در پایین آن نیز پورت مادون قرمز (Infrared) قرار گرفته است که از طریق آن می توانید هرگونه اطلاعات مربوط به دفترچه و انواع کارت های اطلاعاتی را ارسال نمایید .

دکمه کنترل دوربین نیز در سمت راست گوشی قرار گرفته است و با استفاده از آن می توانید دوربین دستگاه را فعال ساخته و عکس برداری نمایید ، آن هم زمانی که گوشی در حالت بسته می باشد .که می توانید تصویر را برروی صفحه نمایش خارجی ببینید ، البته کیفیت صفحه نمایش داخلی را ندارد ولی به درد عکس هایی که می خواهید از خودتان بگیرید خواهد خورد و این اولین گوشی می باشد که تصویر را برروی صفحه نمایش خارجی نشان می دهد .

 

image

 

گوشی E700 مجهز به صفحه نمایش خارجی OLED می باشد که قابلیت پشتیبانی 256 رنگ را داشته و دارای رزولوشن 64x96 پیکسل می باشد که به نسبت صفحه E400 ، گوشی E700 حالت عمودی تری نسبت به آن دارد و اگر زنگ های بیشتری در آن دیده می شود و دارای اسکرین سیوری شامل چندین توپ رنگی می باشد . یک اسکرین سیور دیگر برای آن هم وجود دارد که همان نشانگر ساعت است .

 

image

 

همچنین اگر پیام یا تماس جدیدی داشته باشید و یا اینکه زمان زنگ بیداری شما رسیده باشد این رویدادها برروی صفحه نمایش بیرونی نشان داده خواهد شد . اطلاعات موجود برروی صفحه نمایش خارجی ، در زیر نورآفتاب دیده نمی شود که یکی از نقایص این گونه صفحات نمایش می باشد .

 

image

 

محل اتصال گوشی به کامپیوتر در پایین گوشی می باشد و محل اتصال به بند دست نیز در گوشه ی بالای دستگاه موجود می باشد . صفحه نمایش داخل گوشی دارای رزولوشن 128x160  پیکسل برابر با36x28 میلی متر می باشد و تا 5 خط نوشته و 2 خط توضیحات نیز برروی صفحه نشان داده می شود ، اندازه فونت گوشی هم مناسب و زیبا است .

 

image

 

صفحه نمایش TFT گوشی دارای تصاویری شفاف و روشن می باشد به هر حال تصاویر خیلی در زیر نور خورشید زنده و واضح نخواهند بود ولی قابل خواندن می باشد .

 

image

 

صفحه کلید دستگاه پلاستیکی است و همچنین دارای یک کلید چهار طرفه جهت دار و یک دکمه دسترسی سریع به WAP در میان آن ، می باشد که وقتی چراغ های پس زمینه فعال می شود به رنگ آبی در می آید و کلیدها رنگ آبی تیره تری خواهند داشت ، دکمه های شماره دار به وسیله خطوط نقره ای رنگی از یکدیگر جدا گشته اند که جلوه زیبایی را به گوشی می دهد و بدون هیچ مشکلی تمامی نوشته ها و اعداد روی آن به راحتی دیده می شود .

 

image
 

 

باتری Li – Ion دستگاه  دارای گنجایش mAh 800  می باشد و بنابر گفته سازنده 240 ساعت در حالت استندبای کار می کند و سه ساعت صحبت را نیز تحمل می نماید . البته دستگاه در آزمایشات حدود 50 دقیقه صحبت و 25 دقیقه کار با دیگر کارآیی های گوشی را تحمل نمود و سازندگان ، بیشترین تلاش خود را برای ارتقای عمر باتری در این دستگاه خرج نمودند . که اگر خیلی با آن کار نکنید حتی تا 4 روز می توانید آن را روشن نگه دارید ، نشانگر باتری هم خیلی درست کار نمی کند ، یعنی این که اگر سه روز تنها گوشی را روشن نگاه دارید و به آن دست نزنید ، روز چهارم نشانگر باتری کاملاً باتری را پر نشان می دهد ولی با اولین تماس ، این میزان به یک درجه کاهش یافته و باتری ناگهان پایان می یابد .

 

منوها (Menu) :

منوی اصلی گوشی به صورت مقابل نشان داده می شود : ابتدا منوی اصلی ، در زیر آن  سه زیر منوی اول مربوط به آن  نقش می بندد و هر منو و زیر منو کد مخصوص به خود را جهت دسترسی سریع به آن دارا می باشد و با استفاده از دکمه های جهت دار می توانید ما بین آن ها حرکت نمایید .

 

image

 
دفترچه تلفن (Phonebook) :

1000 شماره قابل ذخیره در دفترچه تلفن می باشد ؛ برای هر فرد می توانید 5 شماره تلفن به همراه آدرس اینترنتی و پست الکترونیکی و یک تصویر و زنگ خاص را قرار دهید ، همچنین شما در گوشی دارای 6 گروه می باشید که می توانید افراد را در این گروه ها قرار دهید و برای هر گروه نیز زنگ خاصی را تعریف نمایید .

 

image
          
image

 
پیام ها (Messages) :

تا 200 پیام SMS قابل ذخیره شدن در این بخش می باشد ، همچنین 9 پیام پیش فرض SMS نیز که قابل ویرایش هم می باشد در گوشی موجود است . گوشی شما EMS را نیز پشتیبانی می کند که از طریق آن خواهید توانست عکس ، تصاویر متحرک و ملودی ها را انتقال دهید .

همچنین یک سری پوشه مخصوص Drafts و پیام های شخصی موجود می باشد و عکس ها و پیام های MMS نیز در یک حافظه ی مشترک ذخیره می شوند . حجم حافظه ی دستگاه Mb 9 است که بیش از اندازه ی این کلاس نیز می باشد .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . همچنین شما می توانید آخرین تماس ، مدت زمان صحبت تماس های گرفته شده و تماس های وارد شده را نیز در این بخش مشاهده نمایید .

 
صداها (Sounds) :

گوشی دارای زنگ 40 تن پلی فونیک می باشد که کیفیت مناسبی دارد و حالت های مختلف زنگ در این قسمت قابل تنظیم است . به عنوان مثال فقط زنگ ، دیگری ویبره و یا زنگ و ویبره .

بقیه ی قسمت های این بخش استاندارد می باشد ، شما می توانید زنگ مخصوص SMS و MMS را نیز در همین قسمت تعیین و تنظیم نمایید .

 

تنظیمات (Settings) :

تنظیمات مربوط به پیام خوشامدگویی و صفحه نمایش از همین قسمت انجام می گردد و شما دارای 5 انیمیشن در این بخش برای اسکرین سیور و تصاویری برای پس زمینه می باشید و فونت و نوع نوشته ها را نیز در این قسمت می توانید تغییر دهید .

 

image
           
image

 

همچنین می توانید مدت زمان نور پس زمینه را از 15 ثانیه تا 10 دقیقه تغییر دهید که بیشترین حالت آن برای آن هایی که عادت به بازی کردن با گوشی را دارند بسیار مفید می باشد . همچنین شما دارای 15 درجه برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش می باشید و می توانید اسکرین سیور صفحه نمایش خارجی را نیز در این بخش انتخاب نمایید و می توانید نوشته های آن را به صورت عمودی و یا افقی تنظیم نمایید که نشان داده شوند ، همچنین مدت زمان نور پس زمینه ی آن ، نیز از 20 و 40 و 60 ثانیه قابل تنظیم می باشد .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما یک یا چند یادآوری به اندازه حداکثر 100 کاراکتر را در هر روز می توانید اضافه نمایید که بعد از نوشتن باید آن را در یکی از پوشه های برنامه روزانه (Schedule) ، وظایف (To do list) ، تماس (Call) ، سالیانه (Anniversary) قرار دهید .

تعداد ذخیره ها برای هر روز محدودیتی ندارد ولی در هر پوشه می توانید تنها 25 ذخیره داشته باشید .

 

image

 

شما همچنین دارای یک سری کارآیی های استاندارد و عادی از قبیل ساعت جهانی ، ماشین حساب ، تبدیل واحد تایمرو کرونومتر می باشید که نتایج متوسطی نیز دارد .

 

image
         
image

 

زنگ بیداری دستگاه تنها برای یک زمان قابل تنظیم است که قابل خاموش و روشن شدن می باشد و در حالت خاموش بودن دستگاه نیز کار خواهد نمود .

 

Network Service:

یک سری تنظیمات و همچنین دایورت نمودن تماس برای این بخش می باشد .

 

Fun Box :

در این قسمت از WAP browser ویرایش 2 بهره می جویید ، از عکس های رنگی استفاده خواهید نمود . دستگاه 2 + GPRS را پشیبانی می نمایید . تمامی تصاویر دریافت شده ، عکس ها ، ملودی ها و... در Media Box ذخیره می گردد .

سه بازی از پیش نصب شده در گوشی موجود می باشد ، یکی Honey Ball و Go Hamster و Bowling که غیرقابل حذف از گوشی می باشد .

یک منو به نام Java Word نیز در این قسمت قرار دارد و دو کارآیی قسمت Java در آن موجود می باشد که قابل پاک کردن هم می باشد . اولین بازی Snow Ball Fight و دیگری Bubble Smile می باشد .

شما می توانید تا Kb 600 کیلوبایت برای کارآیی های تحت جاوا ذخیره نمایید که جدای از حافظه ی کلی دستگاه می باشد و عکس ها و تصاویر و پیام ها در آن ذخیره می شود .

 

image
 

 
دوربین (Camera) :

آخرین منوی دستگاه دوربین می باشد و برای عکس برداری کافی است Joystick را به سمت راست فشار دهید (البته در حالت باز) ، تصاویر می تواند در چهار رزولوشن متفاوت 640x480 و 320x240 و 120x160 و 120x128 پیکسل عکس برداری نمایند . شما کیفیت های مختلفی اعم از بسیار عالی ، عالی ، عادی و اقتصادی را برای هر رزولوشن دارید و تصاویر با فرمت JPEG ذخیره می گردند . بهترین کیفیت (بسیار عالی) حجم 90 تا 95 کیلو بایت و کیفیت اقتصادی 40 کیلو بایت را در حافظه اشغال می کند .

 

image
    
image
    
image

 

 شما تصویر عکس برداری شده را می توانید برروی صفحه نمایش ، مشاهده نمایید و می توانید پنج برابر بزرگ نمایی داشته باشید و حتی تصاویر تاریک نیز از کیفیت مناسبی برخوردار می باشند و می توانید از 3- تا 3+ درجه نور آنها را تنظیم نمائید .

شما می توانید قاب های مختلفی را برای عکس برداری انتخاب نمایید و افکت های مختلفی را نیز می توانید به عکس ها بدهید ، مثلاً سیاه و سفید ، برجسته و خاکستری و...  . عکس ها بسیار عالی و خوشایند می باشند و از طریق نرم افزار موجود در بسته خریداری شده و به کمک مادون قرمز (Infrared) قابل ارسال به دیگر وسایل و رایانه می باشد و حتی به Organizer و دفترچه تلفن و SMS و MMS نیز قابل ارسال می باشد .

 

و در نهایت :

این گوشی قابل مقایسه با پیشرفته ترین گوشی ها می باشد و هیچ مشکلی با کیفیت انتقال و ارتباطات آن نخواهید داشت . صدای زنگ 40 تن پلی فونیک گوشی بلند و زیبا بوده و ویبراتور گوشی نیز قوی می باشد و در واقع سامسونگ با ارائه E700 یک نسل جدید و قابل استفاده و راحت را ایجاد نمود .

با یک دوربین و کیفیت تصویر بالا و قابلیت ارسال MMS همچنین اندازه ای کوچک و کم حجم با حجم حافظه بسیار بالا که بین رقبای این کلاس بی نظیر می باشد .

البته هزینه ی زیادی صرف طراحی و تولید این گوشی شده است که باید بازار نیز آن را به سازنده بازگرداند ...!

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رسول

۱۳۹۶/۸/۲۷
کجا میشه همچین گوشی گیر آورد لطفا جواب بدین