Samsung E350

شرکت سامسونگ با عملکردی متفاوت این خط تولید را گسترش داد و محصولات جدید خود را با قیمت های جدیدی به بازار عرضه نمود ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
  Samsung E350
  
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما مو جود می باشد :

-     -   گوشی موبایل

-     -  راهنمای مصرف کننده

-     -  شارژر

-     -  باطری

 

شرکت سامسونگ با عملکردی متفاوت این خط تولید را گسترش داد و محصولات جدید خود را با قیمت های جدیدی به بازار عرضه نمود .

همانطور که به یاد می آورید شروع کار سری های لغزنده ، سری های E8X0 بود که هنوز هم مابین مردم از شهرت خاصی برخوردار می باشد و بعد از آن E630 به عنوان یک گوشی ارزان تر به بازار عرضه گردید و سپس D500 نیز با نام سری D تحول جدیدی را آغاز نمود ، در همین راستا سامسونگ قدم در تولید یک گوشی لغزنده با نام E350 گذاشت .

طراحی گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی D600 دارد . در قاب جلوئی از یک پلاستیک براق استفاده شده است و بدنه ی اصلی گوشی نیز مانند بیشتر تولیدات روز سامسونگ دارای رنگ نقره ای می باشد . کل طراحی گوشی شباهت خود را نسبت به گوشی های دیگر سامسونگ حفظ نموده است . ابعاد و وزن گوشی هم کوچک و کم می باشد یعنی ابعاد آن 87x45x21 میلی متر و وزن آن 75 گرم می باشد ، شما حالت بسته شدن خودکار را در این گوشی ندارید .

image

به طور کلی طراحی و ساختار گوشی نشانگر دوره ی طولانی مدتی است که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته است و به یکی از بهترین های سال تبدیل گردیده است .

طراحی گوشی به گونه ای است که چه برای جوانان و چه برای میانسالان جذاب می باشد و این خاصیت یک گوشی در رده کلاسیک می باشد . گوشی جدا از رده های سنی می باشد که گاهی اوقات اعلام می گردد و حتی این حالت بین مرد و زن هم نیست و شرکت ضمانت می کند که هر دو گروه خرید خوبی را از این گوشی داشته باشند ، البته کوچک بودن اندازه گوشی باعث می شود که استقبال مناسبی را از سمت خانم ها به خود جلب نماید .

 

image

 

گوشی دارای صفحه نمایش 65000 رنگ می باشد در حالی که سامسونگ صفحه نمایش هائی با قابلیت 262000 رنگ را دارد ، استفاده از آن عجیب می باشد . البته همانطور که در تمامی گوشی ها سعی می شود از یک کیفیت مناسب و قابل رقابت با دیگر گوشی ها استفاده گردد در اینجا هم همین اهتمام ورزیده شده است .

ترکیب و وضوح رنگ های گوشی خوب می باشد و تصاویر واضح و روشن نشان داده می شوند ، رزولوشن دستگاه نیز 128x160 پیکسل است که به شما اجازه ی نشان دادن 6 خط نوشته و 3 خط توضیحات را می دهد ، تصاویر در نور خورشید کم رنگ می شوند ولی صفحه نمایش خوانا باقی می ماند .

 

image
image

 

 

گوشی در حالت بسته نیز به خوبی کار می کند و شما می توانید تماس ها را پاسخ گفته و آیتم های منوها را مشاهده نمائید و تنها چیزی که در این حالت غیر ممکن است نوشتن SMS و شماره گیری می باشد . البته شماره گیری مجدد دیگر احتیاجی به بازماندن گوشی ندارد و در همان  حالت بسته می توانید با استفاده از گوشی ، شماره گیری نمائید که این مطلب در خیلی از مواقع به درد شما خواهد خورد ، به خصوص زمانی که در ترافیک می خواهید یک تلفن را مجدداً شماره گیری نمائید و یک دست هم به فرمان ماشین دارید !!

یک محل لاستیکی برای دست نیز تعبیه شده که به علت اندازه خاص گوشی ، چندان راحت نمی باشد و زیر صفحه نمایش قرار گرفته است این محل باعث می شود که شما انگشت خود را بر روی صفحه نمایش قرار ندهید البته شما باید مرتب صفحه نمایش گوشی خود را تمیز کنید و یا اینکه با اثر انگشتانتان کنار بیائید . کلید های شماره گیری دارای اندازه متوسط می باشند ، دکمه ی تائید یا OK که وظیفه ی فراخوانی WAP را نیز دارد و در میان دکمه های حرکتی جهت دار قرار گرفته است ، با وجود ریز بودن دکمه ها ، چیدمان مناسب آن ها باعث راحتیشان گردیده است . نور پس زمینه ی صفحه کلید گوشی سفید بوده و در حالت های مختلف خوانا می باشد .

 

image
image

 

دکمه های دوتائی کنترل صدا نیز در سمت چپ گوشی قرار گرفته اند و کمی پائین تر پورت اینفرارد (Infrared) دیده می شود ، محل اتصال بند گردنی نیز در بالا ، سمت راست گوشی قرار گرفته است و محل اتصال هدست نیز در سمت راست گوشی موجود می باشد که از نوع mini USB می باشد و با یک پوشش لاستیکی پوشیده شده است و در همین سمت دکمه ی دوربین گوشی نیز موجود بوده و در پائین محل اتصال به سیستم کامپیوتر با یک در پوش پوشیده شده است .

 

image

 

در حفره ی مرکزی پشت گوشی دوربین VGA قرار گرفته است و یک آیینه و فلاش در دو طرف آن قرار گرفته است . فلاش گوشی نمی تواند به جای چراغ قوه برای شما کار کند و تنها در حالت عکسبرداری کار خواهد نمود .

در پشت گوشی نیز باتری بدون هیچ لقی قرار گرفته است که از نوع Li – Ion با گنجایش 800mAh می باشد ، بنا بر گفته ی سازنده 220 ساعت در حالت آماده باش (Standby) و 3 ساعت در حین مکالمه گوشی را روشن نگه می دارد ، در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی به طور متوسط 3 روز با 1 ساعت مکالمه و 30 دقیقه کار با دیگر کارائی های گوشی روشن باقی می ماند . شارژ کامل گوشی 1 ساعت و نیم به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

این گوشی دارای 41 مگابایت حافظه می باشد ، که این حجم بالا برای چنین کلاسی از گوشی بسیار عجیب است ، به هر حال این میزان حافظه قابل استفاده برای فایل های MP3 و قرار دادن آن ها به عنوان زنگ گوشی می باشد . 4 مگابایت نیز به طور جداگانه به کارائی های جاوا (JAVA) اختصاص داده شده است .

منوی گوشی نیز بر اساس آخرین تولیدات سامسونگ به طور یک ماتریس 3x3 ساخته شده است و البته تنها همین حالت نمایش ، امکان پذیر می باشد . شما مجهز به کدهائی برای دسترسی سریع به منوها نیز می باشید .

image
 

 

دفترچه تلفن (PhoneBook) :

با فشردن کلید چند منظوره ی سمت راست شما وارد دفترچه تلفن و لیست کارائی های آن خواهید شد . گوشی قابلیت نمایش تماس های موجود بر روی سیم کارت و گوشی را مشترکاً دارا می باشد .

هر فایل گرافیکی و تصویری قابل استفاده در این قسمت می باشد و برای هر فرد نیز تا 5 شماره تلفن مختلف قابل ذخیره خواهد بود . 

اولین شماره ی وارد شده به عنوان شماره ی پیش فرض برای آن نام محسوب می گردد و برای نوشتن اسم و یا هر توضیح دیگر در دفترچه تلفن ، هر خط جای 20 کاراکتر به هر زبانی که در گوشی موجود است را دارد و علاوه بر شماره تلفن شما قابلیت افزودن آدرس e – mail و یک توضیح کوتاه را نیز دارید . هر فایل صوتی را می توان به عنوان زنگ افراد قرار داد . سه گروه تماس نیز در گوشی موجود است و شما خودتان نیز هر تعداد گروهی که بخواهید می توانید تولید نمائید . گوشی گنجایش 1000 نام را در خود دارد و شما دارای قابلیت انتقال شماره ها از سیم کارت به گوشی را دارید ، ولی بر عکس این کار را نمی توانید انجام دهید . هر فایل اطلاعاتی در مورد یک فرد ( یک کارت شامل اطلاعات ثبت شده و شماره های تلفن ) قابل ارسال از طریق SMS ، MMS ، e – mail و اینفرارد به وسیله ی دیگری و یا کامپیوتر می باشد و فایل ها قابل اجرا در برنامه ی MS Outlook موجود در رایانه می باشند .

شما قابلیت قرار دادن 8 شماره تلفن را به عنوان تلفن ضروری دارید ، همچنین هر یک از شماره های فرد نیز قابل قرار دادن در این دکمه ها می باشد . وقتی کسی با شما تماس می گیرد تصویرش به طور تمام صفحه نمایش داده نمی شود و تنها بخشی از صفحه یعنی 96x96 پیکسل را به خود اختصاص می دهد .

 

لیست تماس ها (Call List) :

سه لیست مربوط به تماس های مختلف ، هر یک با گنجایش 20 شماره تلفن موجود می باشد . با استفاده از حرکت افقی دکمه های جهت دار می توانید مابین این لیست ها  حرکت نمائید ، همچنین شما دارای یک لیست ترکیبی می باشید که نوع هر تماس به صورت یک آیکن کوچک در کنار آن نشان داده می شود .

 

پیام ها (Messages) :

شما با انواع مختلف پیام ها می توانید در این قسمت کار نمائید . در این قسمت می توانید 200 پیام کوتاه را در گوشی خود ذخیره نمائید .

گوشی EMS و هر پیام مربوط به سیستم های مختلف GSM یا Unicode را دریافت و می خواند ؛ همچنین MMS و mail را نیز پشتیبانی می کند .

 

کارائی ها (Application) :   

اولین زیر منوی این بخش Java World می باشد که تا 4 مگابایت حافظه ی جداگانه به آن اختصاص داده شده و با پشتیبانی MIDP2.0 ، گوشی قادر به نمایش برنامه های با گرافیک بالا و سه بعدی خواهد بود ، سه بازی نیز به صورت پیش فرض در گوشی موجود بوده که عبارت است از Forgotten Warrior , Free Kick , Arch Angle

 

پخش کننده (MP3 Player) MP3 :

این قسمت پخش کننده ی فایل های MP3 می باشد که به صورت های مختلف فایل ها را پخش می نماید . فایل های MP3 قابلیت دانلود شدن از طریق برنامه مخصوص خود را دارند . که این فایل ها می توانند با نام های مختلفی در گوشی ذخیره گردند ، گوشی تقریباً تمامی فرمت ها را قبول می نماید و تنها برخی از فرمت MP3 های VBR بر روی گوشی ذخیره نمی شوند .

 

image

 

نام و شماره ی هر یک از فایل ها در هنگام پخش در روی صفحه نقش می بندد . گوشی مجهز به یک اکولایزر است که از تنظیمات جداگانه ای برخوردار نمی باشد و تنها چند حالت خاص پخش موسیقی را تامین می کند ، موسیقی ها هم قابل پخش از طریق بلندگوها و هم قابل پخش از طریق هدست می باشند . همانطور که گفته شد شما دارای 41 مگابایت حافظه ی خالی جهت ذخیره فایل های MP3 می باشید که کیفیت پخش گوشی شباهت به دیگر گوشی های شرکت سازنده دارد .

 

ضبط صوت (Dictaphone) :  

شما قادر به چندین ساعت ضبط صدا بدون محدودیت در تعدادی فایل می باشید که مدت فایل ها قابل تنظیم از 30 ثانیه تا 1 ساعت می باشد ، ولی متاسفانه قابلیت ضبط مکالمه را ندارید ، اما قابلیت استفاده در محافل سخنرانی و کنفرانس را دارید .

image
 

 

ساعت جهانی (World Time) :

این برنامه قابل تنظیم برای 2 شهر می باشد و همه چیز ساده و عادی است .

 

زنگ بیداری (Alarm Clock) :

گوشی مجهز به سه زنگ می باشد ، که قابل تنظیم در سه زمان مختلف است ، به عنوان زنگ نمی توانید فایل های MP3 را انتخاب نمائید .

image
 

 

ماشین حساب Calculator ، تبدیل واحد Convertor ، کرونومتر StopWatch ، تایمر Countdown  برنامه های دیگری هستند که در این بخش از گوشی قرار داده شده اند .

 

image

 

تقویم (Calendar) :

تا 400 رویداد در 4 نوع ملاقات ، کار ، سالیانه ... و دیگر موارد قابل ذخیره می باشد ، باید روز و زمان آن ها را مشخص کرده و در انتها نیز یک زنگ برای هر یک تنظیم نمائید . شما قابلیت ایجاد تکرار در رویدادها را نیز خواهید داشت .

 

WAP :    

در این قسمت از Wap Browser ویرایش 2 بهره می جوئید که شبیه به آنچه در نوکیا و سونی اریکسون استفاده شده است می باشد .

 

تنظیمات (Setting) :

تنظیمات عادی و همیشگی در این بخش موجود می باشد . 4 رنگ برای حاشیه ها قابل انتخاب است ، رنگ فونت ها نیز قابل تغییر است ، می توانید برای هر یک از قسمت های مختلف رمز قرار دهید ، روشنائی نور گوشی را نیز تنظیم نمائید و در این قسمت چیزی به نام تم وجود ندارد ولی با تغییر رنگ حاشیه ها کار تم ها را در گوشی انجام می دهید .

 

File Manager :

تمامی فایل های موسیقی ، تصویری ، ویدیوئی و صوتی در این بخش قابل نمایش می باشند . برخی از فایل ها گاهی اوقات دیده نمی شوند که باید مجدداً به فایل ها وارد شوید .

 

image

 

اتصال به رایانه (Synchronization With PC) :

این کار از طریق اینفرارد و کابل قابل انجام می باشد و می توانید از برنامه Easy Studio 2 نیز بهره بجوئید .

 

دوربین (Camera) :

این آخرین منوی گوشی می باشد ، و شما می توانید عکسبرداری را با فشردن دکمه ی حرکتی به سمت راست آغاز نمائید .

تصاویر دارای رزولوشن های مختلف 640x480 ، 320x240 ، 160x120 و 128x120 پیکسل می باشد . شما برای هر یک نیز دارای کیفیت های مختلف بسیار عالی ، عادی ، نرمال و اقتصادی می باشید . تفاوت عکس ها با رزولوشن بالا و کیفیت بالا کاملاً مشهود است . کیفیت بسیار عالی دارای حجم 95 تا 90 کیلوبایت می باشد و عکس های اقتصادی دارای حجم 40 کیلوبایت است .

عکس های خود را می توانید در آلبوم گوشی به همراه جزئیاتشان مشاهده نمائید .

با استفاده از دکمه های حرکتی می توانید روی تصویر بزرگنمائی هائی را انجام دهید که دارای 5 درجه می باشد . وجود ماتریسی منحصر به فرد گوشی باعث می شود که عکسبرداری حتی در تاریکی نیز نتایج قابل قبولی را ارائه دهد . شما می توانید قاب ها و افکت های مختلفی را در عکسبرداری انتخاب و استفاده نمائید . فیلمبرداری در گوشی با رزولوشن های 128x96 و یا 160x120 پیکسل امکان پذیر است .

 

و در نهایت :

کیفیت اتصال برقراری ارتباط گوشی بسیار بالا بوده و بدون مشکل می باشد ، صدای بلندگوها نیز واضح است و هیچ خشی ندارد همچنین صدای زنگ 40 تن پلی فونیک گوشی در حد متوسط بوده و زنگ های MP3 گوشی به اندازه ی کافی بلند و واضح می باشد که حتی در خیابان نیز شنیده می شوند . قدرت ویبراتور دستگاه نیز در حد متوسط است .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)