خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung E300

بررسی تخصصی Samsung E300

بیشتر محصولات سامسونگ دارای کارآیی های فراوانی می باشند و مدل های شبیه به هم تنها در چند کارآیی ساده با یکدیگر تفاوت دارند .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E300/ E310

 

 
image
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ راهنمای مصرف کننده

_ هندزفری

- شارژر

- نرم افزار

 

بیشتر محصولات سامسونگ دارای کارآیی های فراوانی می باشند و مدل های شبیه به هم تنها در چند کارآیی ساده با یکدیگر تفاوت دارند . ارتقاء کیفی گوشی ، بیشتر در نوع صفحه نمایش ، زنگ های پلی فونیک و شکل و شمایل برخی کارآیی ها ، خود را نشان می دهد و تجربه ی سامسونگ نشان می دهد که این گونه تغییرات جواب داده و بازار خوبی را برای تولیداتشان ایجاد می نماید . موفقیت مدل های جدید سامسونگ بر پایه ی سه اصل اساسی پایه گذاری شده است : کارآیی هایی لازم و بالا ، تبلیغاتی وسیع و مناسب ، افزایش درستی و قابلیت اعتماد به محصولات این شرکت .

در رابطه با محصولات رده متوسط این شرکت نیز می توان گوشی S300 را مثال زد که هنوز هم در بازار خریدار دارد و کلاً این محصول سامسونگ تا 6 ماه بیش از انتظاری که می رفت به فروش خود ادامه داد .

خلاصه ی کلام ، با وجود این شباهت های زیاد و کیفیت های گوشی ها برآن شدیم که به طور مشترک به گروه E300 و E310 بپردازیم . E310 مربوط به اپراتور Vodafone می باشد .

یکی از تفاوت های اساسی میان S300 و E300 ارتقای سطح صفحه نمایش بیرونی نسبت به S300 می باشد و قابلیت نشان دادن شماره و تصاویر از دفترچه تلفن در حین برقراری تماس برروی آن امکان پذیر می باشد و همچنین طبق معمول یک گوشی با کلاس میانی مجهز به یک دوربین می باشد که از دوربین VGA استفاده شده است .

 

image
 

 

این گوشی شبیه به گوشی های کلاسیک تاشو  ، با لبه های گرد می باشد ، طراحی گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی های موجود در بازار دارد و تنها تفاوت موجود ایجاد یک پوشش پلاستیکی به رنگ تیره است که گرداگرد صفحه نمایش بیرونی گوشی و دوربین قرار گرفته است .

دو چراغ چشمک زن سرویس دهی (آنتن دهی) نیز در دو سمت گوشی دیده می شود که در حین اتفاقات و تماس ها به رنگ های مختلف در می آیند .

 

image

 

 

وجود آنتن بیرونی در گوشی جلوه ی خوبی آن هم برای این کلاس خاص از گوشی ها ندارد ، ابعاد و وزن گوشی نیز راحت و مناسب می باشد . ابعاد 83.5x46.5x22 میلی متر و وزن 85 گرم که البته برای این ابعاد کوچک ، وزن قابل ملاحظه ای دارد .

یک دکمه ی 2 تایی جهت کنترل صدای گوشی در کناره ی سمت چپ آن قرار گرفته است و محل اتصال هدست نیز در همان جا کمی بالاتر می باشد . یک دکمه ی مخصوص عکس برداری با دوربین وهمچنین فرستنده ی اینفرارد در سمت راست گوشی قرار گرفته است .محل اتصال شارژر و اتصال به کامپیوتر نیز در پایین گوشی می باشد . یک حفره هم برای قرار گیری بندگردن گوشی در بالای آن وجود دارد .

گوشی مجهز به یک صفحه نمایش بیرونی TFT با قابلیت نمایش 65000 رنگ می باشد که دارای رزولوشن 96x64 پیکسل است . دو خط هم مربوط می شود به حواشی و توضیحات دیگری مثل آنتن دهی . تصاویر به راحتی روی صفحه نمایش نشان داده می شوند که البته کیفیت خود را در برابر نور خورشید از دست می دهند و گوشی مقام خوبی را در برابر گوشی های مجهز به صفحه نمایش بیرونی سیاه و سفید خواهد داشت ، به هر حالت سامسونگ کیفیت مخصوص به خود دارد .

 

image
 

گوشی به راحتی با یک دست باز می شود و صفحه نمایش دارای رزولوشن 128x160 پیکسل را داشته و اجازه نمایش 7 خط نوشته و 3 خط توضیحات را دارد . صفحه نمایش گوشی قابلیت نمایش 65000 رنگ را داشته و از نوع TFT می باشد تصاویر در گوشی روشن و واضح می باشد و صفحه نمایش آن یکی از بهترین ها در این کلاس گوشی می باشد . به هر حال صفحه نمایش گوشی در نور آفتاب کم رنگ می شود ولی نوشته ها خوانا باقی می ماند .

 

image
 

صفحه کلید از جنس پلاستیک می باشد و در اندازه ای متوسط ، دارای فاصله ای مناسب از یکدیگر می باشد و بدون هیچ مشکلی می توانید با آن کار نمایید ، صفحه کلید این گوشی ، شبیه به صفحه کلید های استفاده شده در گوشی های دیگر سامسونگ می باشد ، نور پس زمینه ی آن نیز آبی است و نوشته های گوشی کوچک بوده و در هر شرایطی خوانا نخواهد بود .

 

image
 

باتری هم به عنوان قاب پشت گوشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و از نوع Li-Ion با گنجایش mAh 850 می باشد که بنابر گفته ی سازنده ، 200 ساعت در حالت استندبای و 3 ساعت در حالت مکالمه ، گوشی را روشن نگاه می دارد . در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی 3 تا 4 روز با 45 دقیقه صحبت و 30 تا 40 دقیقه بازی به کار خود ادامه داد . این گوشی هم از سیستم ارتقاء و بهینه سازی مصرف انرژی بهره می جوید و تقریباً 2 برابر گوشی های قبلی کار می کند . شارژ کامل گوشی 2 ساعت به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

منوی گوشی به سه صورت استاندارد ردیفی ، ستونی و ماتریسی ارائه گردیده است .

 

image
 

حرکت مابین آیکن ها از طریق دکمه های چند طرفه ی جهت دار امکان پذیر می باشد و شباهت کاملی بین این گوشی و دیگر گوشی ها می باشد .

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

با فشردن دکمه ی سمت راست ، شما به دفترچه تلفن وارد می شوید . با ذخیره ی شماره ای به نام یک فرد می توانید چندین شماره را به نام او بیافزایید که حدود 5 شماره می شود و می توانید یک ایمیل نیز به آن بیافزایید ، همچنین هر نامی را می توانید به گروه ها اضافه کنید .

در یک زمان شما می توانید 10 گروه را ساخته و نام هر یک را خودتان تعیین کنید و زنگ و تصویر مشخص و زنگ مخصوص SMS را در هر گروه تعیین نمایید ، شما قادرید تا 2000 شماره را در گوشی ذخیره نمایید و می توانید تصاویری را به غیر از اسامی به شماره ها نیز بیافزایید و از تصاویر گرفته شده توسط دوربین خود نیز استفاده نمایید و این تصاویر در هر دو صفحه نمایش نشان داده می شوند.

 

پیام ها (Messages) :

گوشی پیام های EMS را پشتیبانی می کند و همچنین 22 تصویر سیاه و سفید و 24 تصویر متحرک (انیمیشن) برای استفاده به عنوان EMS موجود می باشد ، برخی ملودی ها را نیز می توانید از این طریق ارسال نمایید . 200 پیام کوتاه علاوه بر گنجایش حافظه ی سیم کارت ، در گوشی شما جای می گیرد در حین نوشتن پیام ها می توانید از زبان های مختلف استفاده نمایید و از MMS نیز با گنجایش هر پیام تا سقف Kb 100 نیز می توانید بهره بجویید .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . مدت زمان کلی تماس ها نیز قابل نشان دادن در گوشی نمی باشد ولی زمان کل تماس های وارد شده و زمان کل تماس های شماره گیری شده به طور جداگانه قابل رؤیت است .

 

صداها (Sounds) :

گوشی دارای زنگ 64 تن پلی فونیک می باشد و کیفیت صوتی آن مناسب است و انواع مختلفی برای نحوه زنگ خوردن گوشی خواهید داشت که از آن جمله حالت های جداگانه ی زنگ و ویبره و حالت مشترک آن ها می باشد . در این قسمت زنگ SMS و MMS نیز قابل تنظیم خواهد بود و نشانگر صوتی گذشت زمان ، که هر دقیقه بوق می زند نیز در همین قسمت قابل فعال سازی می باشد .

 

تنظیمات (Settings) :

پیام خوشامدگویی و تنظیمات صفحه نمایش در این قسمت قابل اعمال است . همچنین دارای قابلیت تنظیم و قراردادن تصویر متحرک به عنوان تصویر پس زمینه خواهید بود که 10 تصویر در گوشی موجود می باشد و رنگ و اندازه ی فونت نوشته ها در حالت استندبای نیز در این جا قابل تنظیم می باشد . شما دارای 4 نوع مختلف صفحه آرایی با رنگ های متفاوت و تصاویر متفاوت می باشید .

 

image
 

یک نکته جالب دیگر قابلیت تنظیم مدت نور پس زمینه توسط این قسمت می باشد که از 15 ثانیه تا 10 دقیقه قابل تنظیم می باشد و مدت زمان زیاد آن برای کسانی که اهل بازی هستند مناسب است .

 

image
 
تنظیم كننده (Organizer) :

در این بخش به سرعت می توانید یک حافظه جهت یادآوری کار یا رویدادی را در یک روز مشخص ، تا حداکثر 40 کاراکتر ایجاد کنید . شما دیگر دارای پوشه های جداگانه و متفاوت نمی باشید و تنها رویداد را در روز مشخص مطلوب خود وارد خواهید ساخت . شما قابلیت ذخیره ی چندین رویداد را برای یک روز خواهید داشت و یک go–to که شما را به روز یا رویداد دلخواه تان می رساند ، وجود دارد . تقویم دستگاه نیز روز شماری ماهیانه دارد همچنین از برنامه های ساعت جهانی (World Time) ، ماشین حساب (Calculator) و تبدیل واحد (Currency Convertor) بهره می جویید .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

این بخش قابل تنظیم برای روزهای مشخصی از روز می باشد و گوشی می تواند به طور خودکار روشن شود و در حالت خاموش بودن گوشی نیز فعال می باشد .

 

To-do list  :

به شما اجازه می دهد که نوشته ها و کارهایی جانبی را در روز برای خود یادداشت و به آن ها عمل نمایید .

 

ضبط صوت (DictaPhone) :

اجازه ی ذخیره ی 5 فایل صوتی به مدت هر یک 30 ثانیه را ، خواهید داشت ، حجم کل قابل ذخیره ، Kb 100 می باشد .

 

شبکه و اپراتور (Network Service) :

تنظیمات مربوط به شبکه و اتصال گوشی در این بخش موجود می باشد و شما در E300 قابلیت انتخاب باند سوم 1900 GSM را نیز دارید .

 
جعبه سرگرمی (Fun Box) :

از ویرایش 2 WAP Browser بهره می جویید و قابلیت مشاهده عکس های رنگی را خواهید داشت . گوشی 2 + 4 GPRS را نیز پشتیبانی می کند ، اتصال به شبکه اطلاعاتی را بسیار کاهش داده و سرعت را افزایش می دهد . تمامی تصاویر و ملودی های دانلود شده در یک پوشه به نام Sounds و Images ذخیره می شود . 4 بازی Ultimate Golf ، Bubble Smile ، Mobile Chess و Fun 2 Link هم به طور پیش فرض در گوشی قرار داده شده است . 512 کیلوبایت حافظه ، جهت کارآیی Java قرار داده شده و 716 کیلوبایت نیز برای تصاویر و عکس ها می باشد .

 

دوربین (Camera) :

یک دوربین VGA در گوشی موجود است که جذابیت زیادی را ایجاد نمی کند . ولی با این حال تغییرات مهمی روی آن صورت گرفته است . اول این که با وجود دکمه ی کنار گوشی دسترسی به دوربین آسان شده و نیازی به ورود از طریق منوها نمی باشد و دیگر این که شما قابلیت تغییر کنتراست ، رزولوشن ، بزرگ نمایی تا 8 درجه را دارید . علاوه بر تنظیمات همیشگی شما دارای تایمر جهت عکس برداری نیز می باشید و همچنین قابلیت اعمال چندین افکت را برروی گوشی دارید و گوشی عکس برداری های متوالی با دو سرعت عادی و سریع در حالت های 6 ، 9 و 15 عکس پشتیبانی می کند .

دوربین ، رزولوشن های 640x480 VGA و  320x240 QVGA و 120x160 QQVGA و 120x176 Mobile را پشتیبانی می کند . همچنین از کیفیت های عکس برداری بسیار عالی (Super Fine) ، عالی (Fine) ، عادی (Normal) و  اقتصادی (Economy) برخوردار می باشید .

4 مگابایت هم حافظه برای عکس ها اختصاص داده شده است و به طور متوسط حجم یک عکس با رزولوشن بالا و کیفیت متوسط حدود 30 تا 40 کیلوبایت می باشد ، شما قابلیت ارسال عکس ها را به رایانه به وسیله نرم افزار موجود در بسته ی خریداری شده دارید .

همچنین با استفاده از دوربین ، شما قابلیت ذخیره ی کلیپ های کوچکی به مدت 30 ثانیه را خواهید داشت و حافظه ی عکس ها به طور مشترک برای فیلم ها نیز می باشد ، کیفیت فیلم ها بالا نبوده و انتقال آن ها از طریق اینفرارد به کامپیوتر امکان پذیر نمی باشد .

 

Samsung 310 :

این گوشی دارای منوی خاص شرکت VodaFone  می باشد که یک اپراتور است و البته از طراحی ظریف تری برخوردار می باشد و خلاصه ی کلام این که این ویرایش مخصوص اپراتور خاص ، از کیفیت پایین تری برخوردار است اگر چه از لحاظ طراحی ، E310 قدرت بهتر و بیشتری نسبت به E300 دارد .

 

image
 
و در نهایت :

کیفیت برقراری تماس در این گوشی ها شباهت زیاد به دیگر تولیدات سامسونگ داشته و عالی و مناسب می باشد ، حجم صدای زنگ 40 تن پلی فونیک گوشی بسیار بالا است و بلندگوی گوشی جهت استفاده ، دارای خش می باشد .

زنگ گوشی به راحتی حتی در خیابان نیز شنیده می شود و قدرت ویبراتور گوشی از قدرت متوسطی برخوردار می باشد ، یک گوشی شبیه به این مدل ها گوشی E600 است . مزیت E300 نسبت به آن قابلیت نشان دادن تصویر تماس گیرنده برروی هر دو صفحه ی نمایش می باشد و خلاصه کلام آن که هنوز در میان دیگر تولیدکنندگان ، رقیبی برای طراحی گوشی شبیه به E300 در این کلاس گوشی یافت نشده است و با قیمت مناسبی که دارد به زودی آن را در دست افراد زیادی خواهید دید .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)