Samsung E100

در تولیدات سامسونگ ، گوشی E100 به عنوان یکی از ساده ترین ها و قدیمی های سری E شناخته شده است ، که جدای از E700 که قدیمی تر است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E100

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

- گوشی موبایل

- باتری

- شارژر

- CD نرم افزار

- هندزفری

- راهنمای مصرف کننده

 

در تولیدات سامسونگ ، گوشی E100 به عنوان یکی از ساده ترین ها و قدیمی های سری E شناخته شده است ، که جدای از E700 که قدیمی تر است . این گوشی دارای دوربین نمی باشد . صفحه نمایش بیرونی گوشی سیاه و سفید و بر اساس تکنولوژی OLED می باشد . 

این گوشی در اواخر سال 2003 به بازار عرضه شد و جایگزین S500 گردید . جایگاه گوشی همپایه ی X100 بوده است و بیشتر برای آن هائی تولید گردید که علاقه مند به گوشی های تاشو بودند .

این گوشی دارای پورت اینفرارد (Infrared) بوده و تکنولوژی داخلی آن شبیه به گوشی های E700 , X600 , X100 می باشد .

 

image

 

شباهت گوشی در طراحی بیشتر نزدیک به گوشی T100 است ولی ابعاد این گوشی 83x46x21 میلی متر می باشد . این گوشی دارای زنگ های پلی فونیک است و شکل گرد و دوار گوشی جلوه ی زیبا و خوشایندی را به آن می دهد . در کنار رنگ همیشگی نقره ای ، رنگ های دیگری از این گوشی نیز در بازار موجود است .

تعدد رنگ ها در گوشی شبیه به A800 می باشد ، ولی به نظر ما رنگ تیتانی گوشی از همه بهتر است .

 

image

 

وزن گوشی 80 گرم است ، گوشی در کف دست شما حالت کشیده ای پیدا نمی کند و از دست و یا جیب شما بیرون نخواهد زد . این گوشی بیشتر مورد توجه آقایان میانسال قرار دارد ، و کمتر مورد علاقه ی خانم ها می باشد .

محل اتصال هدست در بالای گوشی قرار گرفته است و در نزدیک آن حلقه ی مربوط گردنبند (بند گردنی) دیده می شود . کلیدهای دوتائی کنترل حجم صدا نیز در سمت چپ گوشی دیده می شوند و با استفاده از آن ها می توانید تماس را قطع و یا زنگ آن را قطع نمائید . محل اتصال شارژر و اتصال به کامپیوتر در پائین گوشی قرار گرفته است و پورت اینفرارد نیز در سمت چپ گوشی دیده می شود .

چراغ چشمک زن ، نشانگر آنتن دهی گوشی نیز در قسمت بالای گوشی ، سمت راست موجود است . صفحه نمایش بیرونی گوشی همانطور که گفتیم سیاه و سفید می باشد و دارای رزولوشن 96x64 پیکسل است ، صفحه نمایش بیرونی قادر به نشان دادن 2خط نوشته با رنگ پس زمینه ی آبی می باشد .

 

image

 

image
 

 

صفحه نمایش داخلی گوشی از نوع TFT با رزولوشن 128x160 پیکسل می باشد که قابلیت نمایش 65000 رنگ را داراست ، 5 تا 6 خط نوشته در آن جای می گیرد ، 2 خط هم به توضیحات دیگر اختصاص  داده شده است . تصاویر حتی در برابر نور مستقیم خورشید زیبا می باشند ، البته در این حالت تصاویر کمی مات می شوند .

 

image

 

صفحه کلید گوشی از جنس پلاستیک بوده و دکمه های گوشی هم به زیبائی بر روی صفحه کلید جای گرفته اند ، البته دکمه ها کمی در داخل صفحه فرو رفته می باشند که باعث عدم  راحتی آن ها شده است ، میزان فرورفتگی آن ها زیاد نبوده و در حد متوسط می باشد . رنگ پس زمینه ی صفحه نمایش آبی می باشد .

 

image

 

باتری دستگاه نقش قاب پشت گوشی را نیز ایفا می کند ، باتری از جنس Li – Ion بوده و دارای گنجایش 720mAh می باشد .

سازنده ی گوشی بر این اعتقاد است که باتری 200 ساعت در حالت استندبای و یا 3 ساعت در حالت مکالمه روشن باقی خواهد ماند . در یکی از آزمایشات نیز گوشی 3 روز با 30 دقیقه صحبت و یک ساعت کار با دیگر کارائی های گوشی ، روشن باقی ماند .

 

منوها ( Menu ) :

منوهای E100 کاملاً شبیه به X100 می باشد و به نحوی ساده شده ی E700 است . منوی اصلی گوشی به این صورت است که در بالا نام منو و در پائین سه زیر منوی اول آن و پس از آن نیز تصویری متحرک مختص منو به چشم می خورد ، هر منو نیز شماره ی مخصوصی برای دسترسی دارد . حرکت در بین آیتم های یک منو در صورت انتخاب منوی آن گزینه امکان پذیر می باشد ، در هر صورت شکل و شمایل منو در نوع خود زیبا است .

 

image

 

دفترچه تلفن ( PhoneBook ) :

تا 1000 شماره تلفن قابل ذخیره در حافظه ی گوشی می باشد و برای هر فرد شما قابلیت ذخیره ی 5 تلفن و آدرس ایمیل و یک نام را خواهید داشت . شما 6 گروه تماس دارید ، تمامی تماس ها و افراد موجود در دفترچه تلفن در آن ها گروه بندی می شوند و می توانید تصویری را به هر ورودی نسبت دهید که البته تنها از تصاویر موجود در گوشی می توانید استفاده نمائید ، و نمی توانید از تصاویر یک دوربین دیجیتال استفاده کنید که امروزه این یکی از نقایص بزرگ برخی از گوشی های سامسونگ می باشد . حرکت افقی امکان مشاهده ی لیست ها و تلفن ها را به شما می دهد ،  شماره های سیم کارت و گوشی هم به طور مشترک نشان داده می شوند . گوشی مجهز به یک سیستم جستجو بر حسب نام می باشد که با وارد نمودن اولین حرف عملیات جستجو آغاز می گردد ، شما می توانید تعداد 9 شماره گیری سریع داشته باشید .

 

پیام ها ( Message ) :

دو آیتم مختلف جهت ذخیره و کارکردن با پیام های کوتاه SMS و پیام های MMS در گوشی موجود می باشد . شما قابلیت ذخیره ی 200 پیام کوتاه را در حافظه ی گوشی دارید ، همچنین 9 پیام پیش فرض قابل ویرایش نیز در گوشی موجود است . گوشی EMS را نیز پشتیبانی می کند و قابلیت دریافت تصاویر یا ملودی ها و انیمیشن ها ، البته با محدودیت حجم اطلاعاتی دارد .

همچنین شما پوشه ی خاص مخصوص و پیام های شخصی و Draft دارید . حجم حافظه ی مشترک برای این قسمت 9 مگابایت می باشد که برای گوشی در این کلاس کفایت می کند . 

  

اطلاعات تماس ها ( Call Recorder ) :

شما دارای سه لیست ، هر یک با گنجایش 20 شماره تلفن می باشید ، برای تماس های وارد شده Received call ، تماس های گرفته شده Dialled Call و تماس های از دست رفته Missed call  . زمان و تاریخ هر یک از شماره ها در کنار آن ها ثبت می شود ، همچنین مدت زمان آخرین تماس خود را می توانید در همین منو مشاهده نمائید . همچنین مدت زمان تماس های وارد شده و گرفته شده نیز قابل مشاهده می باشد .

 

تنظیمات صوتی ( Sound Setting ) :

گوشی زنگ 40 تن پلی فونیک را پشتیبانی می کند که صدای آن مناسب است ، شما دارای چندین نوع و حالت برای زنگ خوردن گوشی می باشید ، به عنوان مثال ؛ تنها زنگ ، تنها ویبره و ویبره و زنگ و دیگر تنظیمات استاندارد می باشد و همچنین شما قابلیت تنظیم زنگ هشدار SMS و MMS گوشی را نیز دارید ، در کنار آن ها نشانگر صوتی زمان نیز که هر دقیقه در حین مکالمه زنگ می زند نیز قابل اعمال می باشد .

 

تنظیمات ( Setting ) :

علاوه بر تنظیم پیام خوشامدگوئی ، شما امکان تنظیم صفحه نمایش گوشی را نیز دارید و می توانید برای آن تصاویر متحرکی را نیز قرار دهید (به عنوان پس زمینه) ، همچنین اندازه ی فونت و موقعیت نوشته ها قابل تنظیم می باشد ، و 4 پوسته و حاشیه ی رنگی نیز در دسترس شما می باشد . در این قسمت نیز می توانید مدت زمان نور پس زمینه ی صفحه ی نمایش را تنظیم نمائید ، تا 15 درجه نیز برای روشنائی صفحه نمایش گوشی قرار داده شده است .

 

 Organizer:

شما می توانید یک به یادآورنده را در گوشی داشته باشید یعنی می توان یک نوشته با حداکثر 100 کاراکتر را به یک پوشه اضافه نمود ، و یک تاریخ مشخص را برای آن در تقویم تنظیم نمائید و برای هر پوشه رفتار متناسب با آن را مشاهده خواهید نمود ، مثلاً برای برنامه ریزی روزانه ؛ تقویم ظاهر می گردد و بعد از آن می توانید زنگ گوشی را برای آن تاریخ و ساعت تنظیم نمائید . در پوشه 25 رویداد قابل دخیره می باشد .

در گوشی برنامه های ساعت جهانی World Time  ، ماشین حساب Calculator ، تبدیل واحد ها Unit Converter تایمر Stop watch و برنامه ی کرونومتر با نتایج قابل قبول و مناسب موجود می باشد ، که کار با آن ها ساده و راحت می باشد .

 

image

 

Alarm Clock :

زنگ بیداری دستگاه نیز قابل تنظیم برای یک زمان می باشد ، در حین خاموش بودن دستگاه زنگ بیداری گوشی نیز فعال باقی می ماند .

 

Network Service :  

تنظیمات مربوط به شبکه از آن جمله ، دایورت نمودن تماس ها در این بخش قابل تنظیم می باشد .

 

جعبه ی سرگرمی ( Fun Box ) :

در این قسمت Wap Browser ویرایش 2 موجود می باشد که قابلیت نشان دادن تصاویر رنگی را می دهد . گوشی مجهز بهGPRS 4+2 می باشد . تمامی تصاویر و امکانات دانلود شده در Mobile Box ذخیره می شوند . سه بازی پیش فرض نیز در گوشی موجود می باشد به نام های Honey Ball , Go hamster , Bowling که این بازی ها قابل پاک شدن از حافظه ی گوشی نمی باشند .

یک منوی خاص دیگر تحت نام Java World موجود می باشد که تمام کارائی های تحت Java در آن قرار می گیرد ، و دو بازی تحت Java نیز در آن قرار داده شده است ، و تا 600 کیلوبایت جدای از حافظه ی اصلی گوشی برای این قسمت اختصاص داده شده است .

 

و در نهایت :

گوشی دارای زنگ 40 تن پلی فونیک می باشد و از کیفیت مناسب و بالائی برخوردار است ، در خیابان هم صدای گوشی را خواهید شنید . قدرت ویبره ی گوشی در حد متوسط می باشد و احساس جالب و خوشایندی را به خصوص اگر آن را در جیب گذاشته باشید به شما القا خواهد نمود . همانطور که پروژه ی S500 با موفقیت روبرو شد ، انتظار می رود E100 نیز از نتیجه ی مشابه ، برخوردار بوده و موفقیت خوبی را در بازار کسب نماید .   

   

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)