Samsung D720

سامسونگ D720 یکی از اولین تولیدات سری 60 بود که در این شرکت کره ای تولید شده و این در زمانی بود که گوشی های نوکیا SmartPhone جای خود را در بازار محکم نگه داشته اند ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung D720

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ شارژر

_ باتری

_ کارت حافظه

_ راهنمای مصرف کننده

_ هدست استریل

_ کابل اتصال

 

سامسونگ D720 یکی از اولین تولیدات سری 60 بود که در این شرکت کره ای تولید شده و این در زمانی بود که گوشی های نوکیا SmartPhone جای خود را در بازار محکم نگه داشته اند و شرکت های دیگر نیز تلاش خود را می کردند تا گوشه ای از این بازار را در دست بگیرند که به عنوان مثال می توان از Panasonic , Sendo نام برد که هر یک ، یک نوع از این گوشی را به بازار عرضه نموده اند و در این زمان بود که سامسونگ تمام تلاش خود را برای از بین بردن این انحصار کرد .

 

image
 

 

البته نمی توان گفت که سامسونگ در تولید SmartPhone ها موفق بوده است ، ابتدا سامسونگ 2 گوشی تاشو از این گونه را به نام های D700 , D710 را معرفی کرد که بعد از مدتی تولید گوشی D700 متوقف گردیده و دو مدل D720 و D730 که یکی کشویی و دیگری به صورت تاشو بود به بازار عرضه شد .

 

image

 

بعد از گوشی D720 گوشی D730 به بازار آمد که نسبت به مدل قبلی کمی تغییرات حاصل نموده و به صورت تاشو ارائه شده بود. تاخیر 2 ساله تولید این گوشی باعث شد که این گوشی از قابلیت هائی نظیر 3G , EDGE , Wi – Fi و مشخصاتی مانند دوربین 2 مگاپیکسلی و حافظه جانبی بالا و صفحه نمایشگر مناسب بهره مند نگردد ، زیرا این گوشی به همراه سیستم عامل قدیمی آن مربوط به 2 سال قبل بوده و نمی توانست رقیب خوبی برای گوشی های سری 60 نوکیا به حساب آید و تنها نقاط قوت آن ها در ابعاد ، اندازه و فرم دستگاه بوده مثلاً D730 تاشو بوده که این سری دارای گوشی تاشوی زیادی بوده است .

در کل گوشی های کشوئی سامسونگ نسبت به گوشی های بازشوی این کمپانی در موقعیت بهتری قرار دارند به همین دلیل گوشی D720 هم از نظر جایگاه و هم از نظر قیمت نسبت به گوشی D730 بالاتر می باشد .

وقتی صحبت از گوشی های کشوئی سری 60 به میان می آید اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند گوشی 7650 نوکیا می باشد ( که البته اکنون این چنین نمی باشد و فعلاً N80 و N91 نیز به این جرگه اضافه شده ) و می توان گفت که رقیبی جدی در میان گوشی های کشوئی برای آن وجود ندارد .

گوشی های D730 , D720 به یک سری از تولید تعلق دارند که در اینجا به تفاوت های این دو گوشی می پردازیم :

-     -  دو فرم مختلف تاشو ، بازشوی کشوئی .

-     -  بدنه دو گوشی از جنس های متفاوتی ساخته شده است.

-     -  تفاوت در شکل دکمه های کنترلی .

-     -  D720 دارای بلندگوهای استریو می باشد .

-     -  D720 از صفحه نمایش بهتری برخوردار می باشد .

-     -  آیکن های D720 زیباتر و خوشایندتر میباشد .

 

طراحی D720 بسیار قوی تر از گوشی هائی مثل D500 , D600 می باشد و طراحی آن مربوط به کلاس تجاری می باشد .

بدنه گوشی از یک پلاستیک با کیفیت بالا ساخته شده است ، این گوشی به راحتی با یک دست باز می شود ، کافی است گوشی را از سمت پلاستیکی آن در دست گرفته و آن را فشار دهید تا گوشی باز شود ، ابعاد گوشی در 99x47x22 میلیمتر بوده و وزن آن 110 گرم می باشد .

 

image

 

image
 

 

یک Joystick پنج جهته که بسیار نرم و راحت می باشد ، در وسط گوشی قرار گرفته است اگر گوشی را به رو ، روی زمین بگذارید این دکمه وسط Joy Stick الخصوص در حین بازی کردن بسیار به کار شما می آید ، نکته جالب توجه این است که در حالت استندبای تمامی دکمه ها متناوباً چشمک می زنند که البته قابل تنظیم و خاموش کردن از طریق منوهای مربوطه می باشد ، دکمه های شماره ها کوچکتر از D730 می باشد ولی کار با صفحه کلید همچنان راحت و خوشایند می باشد ، صفحه کلید دارای قفل نبوده و بست های بازشوی گوشی محکم بوده و نمی گذارند گوشی به طور ناگهانی و تصادفی باز گردد .

 

image

 

 

image
 

 

دو بلندگوی اضافه تر برای صداهای با حجم بالا در دو سمت گوشی قرار گرفته است . که باعث می شود صدا بلندتر به گوش برسد ولی باز هم استریو نیست . این صدا حتی بلندتر از D730 می گردد که این یکی از مزیت های D720 می باشد .

 

image

 

صفحه نمایش گوشی 1.83 اینچ می باشد که دارای رزولوشن 176x208 پیکسل بوده و 262000 رنگ را نمایش می دهد این صفحه نمایش بسیار بهتر از D730 است در واقع بسیار روشن تر و با کنتراست بالاتری می باشد . رفتار گوشی در مقابل نور خورشید تا حدی قابل قبول می باشد ، تصاویر شاید رنگ خود را از دست بدهند ولی نوشته و متن قابل خواندن می باشند و در نهایت ممکن است که گوشی دارای صفحه نمایش متوسطی نسبت به نوع گوشی های SmartPhone شود . 

 

image
         
image

 

تم ها و پوسته های گوشی نیز جدید شده در گوشی D730 تنها تم های استاندارد را می توانید مشاهده کنید که در این گوشی از تم ها و آیکن های جدیدی استفاده شده که جلوه زیبا و بهتری را به گوشی داده است .

 

image
         
image
         
image

 

 در انتها باید بگوئیم که تاثیر به سزائی طراحی و فرم گوشی D720 , D730 دارد که بسیار بیشتر از مشخصه ها و تکنیک به نسبت قدیمی این گوشی ها می باشد .

  

مشخصات کلی گوشی :

-     - کلاس گوشی : SmartPhone

-     - موقعیت گوشی :  کمی بالا تر از D730

      - سیستم عامل : ( Symbian 7.0s Core ) Nokia Servies 60 2.1

-     - CPU : Texas Instruments 192MHZ

-     -  ROM : 20.4mb

-     - اتصالات : بلوتوث و رابط USB

-     - GSM 900 / 1800 / 1900 , GPRS Class 10

-     - صفحه نمایش TFT با قابلیت نمایش 262000 رنگ و رزولوشن 176 × 208 پیکسل

-     - دوربین : 1.3 مگاپیکسل و قابلیت ضبط فیلم با رزولوشن 352 × 288 پیکسل

-     -  باتری Li – Ion

-     -  ابعاد : 99x47x22 میلیمتر

-     -  وزن : 110 گرم

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)