Samsung D550

گوشی D550 یکی از گوشی های با صفحه کلید کامل می باشد ، که در کارخانجات سامسونگ کُره به تولید رسیده است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung D550

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-         -  گوشی موبایل

-        -  باتری

-       -  شارژر  

-       -  راهنمای مصرف کننده

 

گوشی D550 یکی از گوشی های با صفحه کلید کامل می باشد ، که در کارخانجات سامسونگ کُره به تولید رسیده است .

 

image
 

 

image
 

 

در حقیقت بازار سامسونگ نیز علاوه بر SmartPhone ها احتیاج زیادی به یک گوشی با صفحه کلید کامل داشته است ، در میان گوشی های موجود ، گوشی با صفحه کلید کامل کمتر پیدا می شود و به عنوان مثال ؛ در P910 سونی اریکسون این صفحه کلید بر روی درب متحرک گوشی منتقل گردیده است و در حالت های لغزنده صفحه کلید زیر قسمت بالائی گوشی پنهان می شود . در این گوشی دو نوع قرارگیری و بازشدن صفحه کلید منظور گردیده است که هم می تواند به صورت عمودی باز گردد و هم به صورت افقی باز شود که به این مکانیسم باز شدن Dual Hinge گفته می شود . اولین بار در سری MPX موتورولا (MPX 300) معرفی گردید ، شاید این مکانیسم و سیستم در یک گوشی غیر ممکن به نظر می رسید اما سامسونگ از عهده ی آن برآمده است .

 

image

 

همانند تمام گوشی های تاشو D550 دارای دو بخش متصل به یکدیگر می باشد ، اما قسمت عجیب و قابل ملاحظه ، قسمت میانی می باشد که قابلیت تاب خوردن و اتصال به کناره ی گوشی را برای صفحه نمایش گوشی فراهم می کند ، یعنی برای افقی کردن سیستم گوشی ، کافی است آن را باز نمائید و سپس قسمت بالا را به سمت چپ بچرخانید تا صفحه ی نمایش نسبت به صفحه کلید افقی شود و حال با یک فشار کم و کوچک این بخش به گوشی متصل می گردد .

 

image

 

نحوه ی باز و بسته و افقی ساختن سیستم گوشی اصلاً پیچیده نیست و حتی با تکان دادن گوشی خواهید دید که گوشی در محل اتصالات چه محکم و نزدیک به هم چسبیده است . در حالت افقی قسمت بالائی گوشی کمی پهن تر از قسمت پائین گوشی می باشد ، و این برای آن است که گوشی حالت زوایای مختلفی را پشتیبانی می نماید .

نکته ی دیگر اینکه گوشی برای کار با متن طراحی و ساخته شده است و اگر کمی دقت کنید در یک مستطیل نارنجی رنگ کلید های شماره دار جهت شماره گیری مشخص گردیده اند که علاوه بر حروف دارای اعداد نیز می باشند ، این دکمه ها بسیار کوچک و نزدیک به هم می باشند و کار با آن ها ، جهت وارد کردن متون و حروف بسیار سخت خواهد بود . دکمه های جهت دار به همراه دکمه ی OK در میان آن به قسمت بالا سمت راست انتقال یافته است که در حالت عادی کمی نامناسب است ، ولی در حالت افقی بسیار کار را راحت انجام خواهد داد . اولین و سومین دکمه در بالاترین ردیف نقش دکمه های چند منظوره را ایفا می کنند که گاهی اوقات استفاده از آن ها مشکل خواهد شد .

همچنین نور پس زمینه ی سفید صفحه کلید گوشی اگر چه خیلی زیاد نمی باشد  ولی در تاریکی ، صفحه کلید را روشن می نماید ، صفحه کلید گوشی کمی بالاتر از سطح بدنه قرار گرفته است و در قسمت بالا و پائین آن از لاستیک استفاده شده که در حین باز و بسته شدن ناگهانی آسیبی ، نبینید .

 

image
 

 

 

گوشی از لحاظ صفحه نمایش کاملاً شبیه به مدل های قبلی است و دارای رزولوشن 176x220 پیکسل ( 34x46 میلی متر ) و با قابلیت پشتیبانی 262000 رنگ از نوع TFT می باشد . کیفیت تصویر در آن بالا بوده و عکس ها واضح و روشن می باشند و حتی در برابر نور خورشید نیز دیده می شوند ، و یکی از بهترین صفحه نمایش های بازار می باشد که قابلیت 6 خط نوشته و 3 خط توضیحات را دارد .

 

image

 

در حالت افقی نیز شما گنجایش 6 خط نوشته را در صفحه خواهید داشت ولی اندازه ی فونت نوشته ها کم می شود ، البته هنوز هم بزرگ و خوانا می باشد ، رزولوشن گوشی در حالت افقی220x176 پیکسل است . حالت اصلی کار با گوشی همان حالت افقی می باشد . اگر اندازه ی کلید ها را در نظر نگیریم ، در مجموع صفحه کلید کلاس QWERTY ابزار مناسب و خوبی در گوشی می باشد . در هنگام باز نمودن گوشی شما روی صفحه ی نمایش لیست رویدادهای مربوط به امروز را در ابتدا مشاهده خواهید نمود . در کل همه چیز استاندارد بوده و صفحه کلید QWERTY نیز سرعت وارد نمودن اطلاعات را می افزاید .

دو بلندگو نیز متقارن در دو سمت گوشی قرار گرفته است و سازندگان نیز تلاشی برای قرار دادن و طراحی گوشی با لوازم و ملزومات بازی نکرده اند و شاید این مطلب گام بعدی این کارخانه باشد . در کناره ی گوشی یک دکمه ی دوگانه ی کنترل صدا موجود می باشد و در قسمت لبه ی بالائی یک سوراخ برای اتصال گردنبند ( بند گردنی ) قرار داده شده است .

 

image

 

در کناره ی سمت راست گوشی یک mini USB قابل روئیت است و در کنار آن دکمه ی مربوط به عکسبرداری موجود می باشد در قسمت پائین تر گوشی یک محل جهت قرار گیری کارت حافظه دیده می شود که دارای یک پوشش لاستیکی می باشد و در حین روشن بودن گوشی قابل تعویض است .

 

image

 

قسمت پائین گوشی نیز محل اتصال به سیستم کامپیوتر و شارژر مشاهده شود و با یک پوشش پلاستیکی پوشیده شده است که نوع اتصال آن شبیه به E530 می باشد . گوشی D550 دارای صفحه نمایش بیرونی نمی باشد که برای یک گوشی تاشو عجیب است و نکته ی جالب دیگر اینکه مدل های قبل تر این گوشی ، دارای صفحه نمایش خارجی بوده ولی mail را پشتیبانی نمی کردند .

در قسمت بالای گوشی شما یک آینه ی کوچک را برای استفاده در حین عکسبرداری از خودتان مشاهده می کنید . دوربین گوشی نیز شبیه به آنچه در E720 استفاده شده ، می باشد .

 

image
 

 

باتری گوشی نیز از نوع Li – Ion با گنجایش 1000mAh می باشد که بنا بر گفته ی سازنده ، 230 ساعت در حالت استندبای و 3 ساعت در حالت مکالمه ، گوشی را روشن نگاه می دارد . در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی 3 روز با یک ساعت صحبت و 45 دقیقه کار با متون ، روشن باقی ماند . شارژ کامل دستگاه 2 ساعت به طول می انجامد .

  

منوها ( Menu ) :

شکل و شمایل منو های گوشی ، شباهت بسیار زیادی به مدل های جاری سامسونگ دارد . گوشی تنها یک حالت برای نشان دادن منوها دارا می باشد و آن به صورت ماتریسی است . تمامی منوها را نیز می توان جهت دسترسی سریع کد گذاری نمود .تمامی زیر منوها به صورت لیست عمودی نشان داده می شود . همچنین می توانید یک لیست را به کلیدهای حرکتی نسبت دهید ، حرکت بین آیکن ها بدون مشکل می باشد . در کنار کارت حافظه ، شما 80 مگابایت فضا در گوشی دارید که احتمالاً به تنهائی مشکلات شما را حل خواهد نمود .

 

image
         
image

 

دفترچه تلفن ( Phone Book ) :

با فشردن کلید چند منظوره ی سمت راست شما می توانید وارد این منو گردید ، گوشی قابلیت نشان دادن شماره های موجود در سیم کارت و حافظه ی خود را به طور همزمان دارد و برای هر نام می توانید از هر تصویر و یا عکسی استفاده نمائید ، همچنین می توانید برای هر نام 5 شماره تلفن ذخیره نمائید ، و البته یک شماره قابل ارائه ، جهت شماره ی اصلی می باشد ، طول هر نوشته برای هر نام و یا توضیحات حداکثر می تواند 20 کاراکتر به هر زبانی باشد ، همچنین می توانید برای هر فرد یک آدرس اینترنتی و یک ایمیل نیز ذخیره نمائید که آن ها باید به زیان انگلیسی باشد . هر فایل موسیقی و حتی فایل های MP3 قابل قرارگیری به عنوان زنگ افراد می باشد .

سه گروه تماس نیز به صورت پیش فرض در گوشی موجود است ، ولی در کنار آن ها می توانید هر تعداد گروه دیگر را به دلخواه ایجاد و ویرایش نمائید ، 1000 نام قابل ذخیره در گوشی می باشد همچنین یک کارائی جهت انتقال اطلاعات از سیم کارت به گوشی می باشد ولی حالت بر عکس آن وجود ندارد ، هر فایل اطلاعاتی به صورت SMS و یا MMS مستقیماً از طریق بلوتوث ، قابل ارسال توسط دستگاه می باشد . ورودی های دفترچه تلفن به راحتی قابل انتقال به یک گوشی دیگر خواهد بود . برای وارد کردن یک نام جدید تنها می توانید از طریق منوی اصلی اقدام نمائید و کلید چند منظوره ی سمت راست لیست ، نام ها را به شما نشان خواهد داد . همچنین قابلیت ایجاد Visit Card را نیز خواهید داشت و 8 شماره قابلیت ذخیره ی تلفن های ضروری جهت شماره گیری سریع را دارند .

 

لیست تماس ها ( Call List ) :

20 شماره تلفن در هر لیست نشان داده می شود ، همچنین شما یک لیست ترکیبی از آخرین تماس ها را نیز دارید که در کنار هر شماره یک آیکن کوچک نوع تماس را نشان می دهد و شما می توانید مابین سر تیترها و نام پوشه ها به صورت افقی حرکت نمائید . تاریخ و زمان تماس ها در فایل های مختلفی دیده می شود و حتی یک منو جهت نشان دادن قیمت موجود می باشد .

 

پیام ها ( Message ) :

شما با انواع مختلف پیام می توانید کار نمائید و در مورد SMS ، شما گنجایش 200 پیام کوتاه را در حافظه ی گوشی خواهید داشت و همچنین گوشی پیام های EMS و Nokia Smart Message را پشتیبانی می کند ، همچنین گوشی MMS و ایمیل را نیز پشتیبانی می نماید .

 

Organizer :

400 رویداد در 4 نوع ملاقات ، کاری ، سالیانه و دیگر موارد قابل ذخیره در گوشی می باشند و برای هر فایل یک تاریخ و روز مشخص قابل تعیین می باشد ، برای هر رویداد می توانید سیگنالی را تعیین نمائید که حتی در حالت خاموش بودن گوشی نیز فعال می باشد . 

  

WAP :

در این قسمت از Wap Browser ویرایش 2 بهره می جوئید که شبیه به همانی است که در نوکیا و سونی اریکسون استفاده شده است .

 

Application MP3 Player :

یک پخش کننده MP3 در این قسمت قرار داده شده است ، قابلیت خواندن فایل های موسیقی به صورت Random ( بدون ترتیب ) و یا انتخابی را دارا  می باشد .  فایل های MP3 قابل دانلود شدن به طور مستقیم از طریق بلوتوث و یا از طریق کابل می باشند .

 

image

 

فایل ها می توانند دارای تیترهائی به هر زبانی باشند و نام آن ها در حین پخش آن ها بر روی صفحه نمایش نقش می بندد ، همچنین دارای یک اکولایزر می باشید که دارای تنظیمات جداگانه نیست و  تنها 4 حالت دارد . موسیقی ها قابل پخش از طریق هدست استریوی گوشی می باشند و همچنین از طریق بلندگوهای گوشی نیز قابل پخشند . مقدار فضایی هم که به این شخص اختصاص داده شده است 80 مگابایت می باشد .

 

ضبط صوت ( Dictaphone ) :

شما قابلیت چندین ساعت ضبط صدا را خواهید داشت که تعداد فایل ها محدودیتی ندارند .

 

Java World :

حافظه ی اختصاص داده شده به این بخش 4 مگابایت است ، که جدائی از کل حافظه ی گوشی می باشد . همچنین از برنامه ی MIDP.2 در گوشی بهره می جوئید که اجازه ی استفاده از برنامه های سه بعدی را در گوشی ، به شما می دهد ، 4 بازی به صورت پیش فرض در این قسمت موجود می باشد .

 

World Time :

ساعت جهانی ، ساعت و زمان و تاریخ در دو شهر انتخابی را به شما نشان می دهد .

 

زنگ بیداری ( Alarm Clock ) :

گوشی مجهز به سه زنگ بیداری است ، یکی برای زنگ بیدار باش صبح و دیگری برای هشدار و دیگر موارد قابل تنظیم می باشد ، 5 زنگ مخصوص برای این قسمت در گوشی قرار داده شده است ، که تنها می توانید از میان آن ها زنگ گوشی را برای هشدار انتخاب نمائید .

همچنین دستگاه مجهز به ماشین حساب و برنامه ی تبدیل واحد و یک کورنومتر و تایمر می باشد که نتایج مناسب و کارکرد راحت و آسانی دارد .

 

جعبه ی سرگرمی ( Fun Box ) :

تمامی فایل های موسیقی ، تصویر و عکس و فیلم در این بخش ذخیره می گردد ، همچنین فایل های دانلود شده در پوشه های مخصوص به خود ذخیره می گردند ، که البته گاهی اوقات برخی فایل ها غیر قابل مشاهده هستند .

 

image

 

تنظیمات ( Setting ) :

در این قسمت همه چیز عادی و مثل گوشی های قبلی می باشد و شما امکان تغییر رنگ و اندازه ی فونت نوشته ها در حالت استندبای را دارید هر قسمت تصویری قابل محافظت از طریق رمزگزاری می باشد . همچنین مدت زمان نور پس زمینه نیز در این بخش قابل تنظیم است . در گوشی چیزی به نام Themes وجود ندارد ، که به جای آن قسمتی به نام Skins قرار داده شده که 4 پوسته از این نوع در گوشی موجود می باشد و رنگ ها قابل تنظیم و تغییر می باشند .

 

بلوتوث ( Bluetooth ) :

تمامی پروفایل های مخصوص بلوتوث مثل هدست ، هندزفری و Serial Port و اتصال به شبکه را پشتیبانی می کند ، ویرایش بلوتوث گوشی 1.2 می باشد ، البته گاهی اوقات یکسری تاخیر و عدم شناسائی در بلوتوث دستگاه موجود می باشد ولی در حالت کلی بلوتوث گوشی از آنچه در نوکیا و زیمنس استفاده شده بهتر است ، اما به پای سونی اریکسون نمی رسد .

 

اتصال به رایانه ( Synchronization With PC ) :

این کار قابل انجام به وسیله ی بلوتوث و کابل می باشد و از برنامه ی Easy Studio 2.0 نیز با دانلود از سایت می توانید استفاده نمائید .

 

دوربین ( Camera ) :

دوربین از نوع مگاپیکسل می باشد . رزولوشن های 1152x864 ، 640x480 ، 240x320 ، 176x148 و 120x160 پیکسل را پشتیبانی می کند . چهار کیفیت بسیار عالی ، عالی ، عادی و اقتصادی را ،دارا بوده و صدای عکسبرداری قابل قطع شدن می باشد .

 

image

 

کیفیت عکس ها در صورتی که در بیرون از فضای بسته ، گرفته شود بسیار بالاتر خواهد رفت و کیفیت تصاویر در محیط بسته بسیار پائین تر می آید . همچنین یکسری قاب و افکت قابل اجرا بر روی عکس ها می باشد . ماتریس دوربین از نوع CMOS  می باشد .  همچنین قابلیت عکسبرداری متوالی با دو سرعت در سه نوع 6 ، 9 و 15 تصویر را خواهید داشت .

علاوه بر این عکسبرداری ها ، قابلیت فیلمبرداری نیز با رزولوشن های 352x288 ، 320x240 ، 176x144 و 128x96 پیکسل موجود می باشد ، کیفیت تصاویر و فیلم ها در صفحه نمایش بسیار عالی است . همچنین شما قابلیت فیلمبرداری با صدا و بی صدا را در گوشی دارید و شاید این اولین باری است که کیفیت ویدیوئی بر روی رایانه نیز قابل قبول و خوب می باشد و کیفیت فیلمبرداری گوشی حقیقتاً منحصر به فرد می باشد .

 

و در نهایت :

کیفیت اتصال و آنتن دهی گوشی بسیار خوب و مناسب بوده و شبیه به دیگر گوشی های دیگر امروزی است . صدای بلندگوها صاف ، بلند و بدون خش می باشد . حجم صدای زنگ 64 تن پلی فونیک گوشی بلند ولی در حد متوسط است . زنگ های MP3 به اندازه ی کافی بلند می باشند که در یک خیابان شلوغ نیز به به گوش می رسند . قدرت ویبراتور گوشی در حد متوسط است .

این گوشی اولین گوشی با صفحه کلید کامل از نوع تاشو بوده که با این حال غیر معمول می باشد . این تولید واقعاً زیبا و جالب بوده و یک شاهکار مهندسی است و نشان دهنده ی پیشرفت بالای کارخانه ی سازنده اش است . به هر حال این گوشی بازار خوبی را هم کسب خواهد نمود ولی به هر حالت شاید باید گفت که مصرف کنندگان این گوشی ها سعی می کنند نیاز خود را از کارخانه جات دیگری به غیر از سامسونگ رفع نمائید .   

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)