Samsung D410

سامسونگ یک گوشی جدید لغزنده ی دیگر را به نام D410 به بازار معرفی کرد البته شاید این گوشی در بازار بزرگ کره اولین از این نوع نباشد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung D410
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ باتری

_ راهنمای مصرف کننده

_ هندزفری با سیم

 

 

image

 

سامسونگ یک گوشی جدید لغزنده ی دیگر را به نام D410 به بازار معرفی کرد البته شاید این گوشی در بازار بزرگ کره اولین از این نوع نباشد ولی در بازار اروپا بدون شک اولین گوشی از این نوع و در نسل جدید گوشی ها می باشد و یگانگی این گوشی در بازار اروپا ، جلوه زیبای بیرونی آن است که ساختار و تکنولوژی قوی داخلی آن نیز مزید بر علت می باشد .

 

 

image

 

باز هم مانند همیشه کار را با ظاهر گوشی آغاز می کنیم . این گوشی از ساختاری بزرگ و سنگین برخوردار است و شاید حمل آن برای بانوان خیلی خوشایند نباشد و شاید بهتر باشد که بگوییم گوشی دارای ساختاری مردانه است . این گوشی شباهت بسیار زیادی با V200 دارد و هر دو از یک نظریه پیروی می کنند ، هر دو دارای دوربینی با قابلیت چرخش 180 درجه ای می باشند و بلندگوی گوشی در کنار دوربین دستگاه قرار گرفته است .

 

image

 

صفحه نمایش گوشی نیز به نسبت اندازه ی گوشی کوچک نمی باشد و اولین صفحه نمایش TFT می باشد که سامسونگ به بازار عرضه نموده است که قابلیت نشان دادن 262000 رنگ را دارا می باشد و به زودی هم جایگاه خود را در میان صفحه نمایش های مدل بالا باز می نماید . رزولوشن صفحه نمایش 137x220 پیکسل است و قابلیت نشان دادن 8 خط نوشته را دارد و یک سرتیتر و یک خط اضافه جهت نشان دادن توضیحات نیز باید به آن اضافه کنید ، کیفیت تصاویر آن بسیار بالا می باشد و همان قدر که اولین گوشی های صفحه رنگی شما را به هیجان آورد این صفحه نمایش نیز شما را به هیجان می آورد و برای شما لذت بخش خواهد بود و آن قدر کیفیت آن خوب است که بعد از مشاهده آن اگر به عقب برگشته و صفحه نمایش E700 را بنگرید بسیار کم ارزش به نظر می رسد .

 

image

 

به هر حال باید بگوییم توضیحات بالا در رابطه با یک صفحه نمایش 262000 رنگ ، ساخت سامسونگ می باشد و نه کارخانه دیگری . حتی در آخرین گزارشات از زیمنس ، نمونه ی اصلی یکی از گوشی های این شرکت که اعلام شده بود که TFT با 262000 رنگ می باشد ، تنها به صورت تبلیغاتی چنین تعداد رنگی را پشتیبانی می کند و در واقع یک TFT خوب 65000 رنگ است .

 

image

 

در حالت استندبای ، صفحه نمایش به طور کامل خاموش می شود و دیگر چیزی دیده نمی شود حتی اگر تصویری را برای این حالت انتخاب کرده باشید ! به هر حال این پدیده خوب یا بد برای ارتقای عمر باتری گوشی شما می باشد . یک LED نیز در پایین (زیر) صفحه نمایش موجود است که می تواند با 8 رنگ چشمک بزند . در هنگام بسته بودن گوشی شما تنها می توانید از کلیدهای 4 طرفه ی گوشی استفاده نمایید و همچنین کلید دسترسی به Web نیز فعال می باشد ، دکمه های گوشی بسیار راحت می باشند و هیچ مشکلی با آن ها در حین استفاده نخواهید داشت .

 

image

 

دو دکمه کنترل صوتی نیز در سمت چپ گوشی موجود بوده و محل اتصال هندزفری نیز در نزدیکی آن قرار گرفته که با یک پوشش لاستیکی پوشیده شده است در کنار تمامی این امکانات پورت اینفرارد نیز قرار گرفته که تمامی کارآیی ها را پشتیبانی می نماید .

 

image

 

محل اتصال استاندارد به سیستم کامپیوتر نیز در پایین گوشی قرار گرفته است . همچنین در پشت گوشی محلی برای نگهداری بند گوشی موجود می باشد . باتری دستگاه نیز تمام فضای پشت گوشی را در برگرفته که البته هیچ گونه لقی در آن دیده نمی شود باتری های مختلفی نیز قابل استفاده در این گوشی می باشد ؛ که یک نمونه آن باتری Li-Ion با گنجایش mAh 950 است . بنابر گفته شرکت سازنده (سامسونگ) این باتری 180 ساعت در حالت استندبای و 3 ساعت در حالت مکالمه روشن باقی می ماند . در یکی از آزمایشات ، گوشی با 25 دقیقه صحبت و 45 دقیقه استفاده از دیگر کارآیی ها 2 روز کار نموده است ، 2.5 ساعت شارژ کامل باتری به طول می انجامد .

گوشی به راحتی با یک دست قابل بازشدن می باشد و احتیاجی به فشار اضافه تر نیست ولی در عین حال احتمال بازشدن ناگهانی گوشی نیز وجود دارد و گوشی دارای ساختار خودکاری می باشد که اگر باز و یا بسته کردن گوشی را تا انتها اعمال نکنید گوشی مجدداً به حالت قبلی برخواهد گشت که بازی کودکان با دو آهنربا را به یاد می آورد که قابل ذکر است . حرکت گوشی از حالت خوبی برخوردار می باشد ، قسمت متحرک گوشی از جنس پلاستیک است که البته با یک سری ورقه های فلزی تقویت شده و امیدواریم که گوشی در هنگام استفاده قابل اعتماد باشد .

 

image

 

صفحه کلید گوشی پلاستیکی بوده و کلیدهای آن دارای فاصله ای مناسب و به اندازه ی کافی بزرگ می باشد و حتی آن هایی که دارای انگشتانی بزرگ می باشند نباید نگران کارکردن با این گوشی باشند البته احتمال ایجاد کمی مشکل با ردیف بالایی و برخورد دست با قسمت بالایی گوشی وجود دارد .

رنگ پس زمینه ی صفحه کلید گوشی آبی می باشد که ردیف های میانی و سمت راست ، از نور و جلوه بیشتری برخوردار می باشند ، شما می توانید تماس را بدون باز نمودن گوشی جواب دهید و صفحه کلید به صورت خودکار بعد از بسته شدن گوشی قفل می گردد

 

image

 

منوها (Menu) :

شما قابلیت دسترسی به منوها را از طریق کلید چند منظوره ی سمت چپ دارید همچنین امکان استفاده از کدهای دسترسی سریع به منوها را خواهید داشت ، منوها به دو طریق ماتریسی و لیستی قابل نشان دادن می باشند و قابل دسترسی از طریق دکمه های جهت دار نیز خواهند بود و با استفاده از آن ها می توانید ما بین آیکن های منوی اصلی حرکت نمایید ، زیر منوها نیز به صورت لیست در گوشی مشاهده می شوند که کار با آن ها بسیار راحت و ساده است ، تمامی آیتم ها به صورت انیمیشن می باشند .

 

image
        
image
 

 
دفترچه تلفن (Phone book) :

با استفاده از دکمه ی چند منظوره ی سمت راست در حالت استندبای ، امکان ورود به دفترچه تلفن را دارید . با ورود به این بخش تعدادی آیتم در مقابل شما ظاهر می شود که اولین آن ها Name Search (جستجو برحسب نام) می باشد و گوشی اجازه ی نشان دادن شماره های سیم کارت و گوشی را به طور هم زمان به شما خواهد داد . شما می توانید 15 گروه تماسی را معین نمایید و حتی آن ها را اسم گذاری کنید و زنگ و تصویر و هشدار SMS نیز قابل تنظیم برای هر گروه می باشد و 1000 شماره تلفن قابل ذخیره می باشد ، ساختار نشان دادن شماره ها نیز بسیار جالب و خوب است ، شما می توانید لیست کاملی را مشاهده نموده و از میان شماره ها ، شماره ی مورد نظر خود را یافته و به آن زنگ بزنید ، همچنین از 8 کلید گوشی به عنوان ذخیره جهت شماره گیری سریع می توانید استفاده نمایید .

 

پیام ها (Messages) :

گوشی شما EMS را پشتیبانی می کند و 22 تصویر و 24 انیمیشن به صورت پیش فرض در قسمت SMS ها موجود می باشد . حافظه ی گوشی قابلیت ذخیره ی 200پیام را در خود دارد و علاوه برآن حافظه ی سیم کارت هم قابل استفاده می باشد همچنین گوشی MMS و Email را نیز پشتیبانی می نماید .

 

image

 
لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . زمان و تاریخ هر تماس نیز مشخصاً در کنار آن ثبت گردیده است و همچنین یک تایمر جداگانه  برای تماس های دریافتی و تماس های گرفته شده موجود می باشد .

 

صداها (Sounds) :

اولین نا امیدی زمانی به شما دست می دهد که متوجه می شوید قابلیت ترکیب زنگ و ویبره را ندارید و تنها یکی از دو حالت را می توانید انتخاب کنید . زنگ گوشی 64 تن پلی فونیک می باشد که به سختی می توانید یک گوشی را همانند آن پیدا کنید البته زنگ های پیش فرض موجود برروی گوشی از شفافیت و کیفیت بالاتری برخوردار است ، حجم صدای گوشی نیز بلند و رسا می باشد . البته تا زمانی که این گوشی مجهز به دو بلندگوی استریو در دو طرف برای پخش زنگ ها نباشد ، تفاوت آن با خط تولیدهای 40 تن پلی فونیک آن چنان واضح و آشکار نمی باشد و احتمالاً سامسونگ می خواهد این مطلب را در تولید بعدی این گوشی حل نماید .

 

تنظیمات (Settings) :

اولین آیتم اینفرارد می باشد ، با فعال سازی این بخش شما می توانید 2 منو را مشاهده نمایید اولین آن اتصال به رایانه و دیگری اتصال به یک موبایل دیگر می باشد . 

تنظیمات صفحه نمایش نیز که در این قسمت قرار گرفته است بسیار عادی و معمولی است و شما قابلیت انتخاب درجه کنتراست گوشی را خواهید داشت . همچنین تصاویر پس زمینه و نور پس زمینه و مدت دار کردن آن ها و حتی نور پس زمینه ی خودکار ، که متصل به تایمر دستگاه است ، قابل تنظیم می باشد .

 

image
        
image
 

 

و شما می توانید تغییر رنگ پس زمینه را در هنگام  تغییر آن ، در تنظیمات مشاهده نمایید که قبلاً هم یک سری گوشی ها به این سیستم مجهز بودند .

 

image
          
image

 

همچنین سیستم حفاظتی ، امنیتی نیز در همین قسمت قابل تنظیم است و بقیه تنظیمات همان حالت استاندارد  همیشگی را دارند .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

تقویم به طور ماهیانه ، ماهی که در آن هستید را به شما نشان می دهد و می توانید نوشته ای را با حجم 40 کاراکتر در گوشی وارد نمایید و آن را برای هر روزی که می خواهید تنظیم کنید . همچنین می توانید برای یک روز چندین نوشته را تنظیم نمایید و برای هر مورد نیز می توانید در یک بخش ، یک زنگ هشدار تنظیم نمایید ، روزهایی که ورودی و نوشته ای در خود دارند با رنگ دیگری برروی صفحه نمایش ظاهر می شوند . اما تعداد ملاقات ها در یک روز نشان داده نمی شود ، در کنار تمامی این مطالب از لیست انجام وظایف (to do list) نیز بهره می جویید و می توانید دوره ای را برای هر یک از کارها قرار دهید و اهمیت آن را نیز  درجه بندی نمایید . این تنظیمات قابل انتقال به تقویم نیز می باشند .

 

image

 

از برنامه تبدیل واحد Unit Converter می توانید جهت تبدیل واحدها با استفاده از ضریب تبدیل استفاده نموده و ساعت و زمان جاهای مختلف دنیا را از World Time مشاهده نمایید .

 

ضبط صوت (Dicta Phone) :

5 فایل صوتی ، قابل ذخیره در گوشی است و هر کدام حداکثر می تواند 30 ثانیه باشد و گوشی اجازه ی ذخیره ی صوتی حین مکالمه را نیز می دهد و برای انجام این کار باید از طریق منو این بخش را فعال سازید .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

زنگ بیداری به طور روزانه و یا به صورت یک باره قابل تنظیم است و حتی در هنگام خاموش بودن نیز گوشی کار خواهد نمود .

 

image

 

Network Services :

تنظیمات عادی برای اپراتور و شبکه که می توانید فرکانس گوشی را حتی به طور دستی تنظیم نمایید .

 

جعبه سرگرمی (Fun Box) :

گوشی برنامه های تحت Java را پشتیبانی می کند و حجم KB 600 را پشتیبانی می کند و حجمی شبیه به همین برای ملودی ها و تصاویر قابل ذخیره است . در گوشی شما دارای 4 بازی به طور پیش فرض می باشید Fun 2Link و Bubble Shile و Mobile Chess و Ultimate Golf .

 

image

 

همچنین شما از WAP Browser ویرایش 1/2/1 بهره می جویید که البته شباهت زیادی به ویرایش 2 دارد . GPRS کلاس 10 نیز در گوشی موجود می باشد .

 

دوربین (Camera) :

گوشی دارای دوربین VGA می باشد . در حال حاضر کارکردن با دوربین بسیار ساده و آسان است و لزومی به ورود به منو  نمی باشد . کارآیی اصلی عکس برداری در حالت Shooting Mode ، قابل فعال سازی است . شما قابلیت تنظیم کنتراست و بزرگ نمایی تا 8 درجه را دارید و می توانید رزولوشن گوشی را تغییر دهید ، یک سری تنظیمات استاندارد دیگر نیز در گوشی موجود می باشد گوشی دارای تایمر و عکس برداری متوالی نیز می باشد که دو سرعت عکس برداری قابل انتخاب است و در هر سری   می توانید 6 و 9 و 15 عکس برداشت نمایید .

 

    

image
    
image
    
image

 

دوربین رزولوشن های 640x480 - VGA ، 320x240 - QVGA ، 120x160 - QQVGA و 176x120 - Mobile را پشتیبانی می کند و 4 کیفیت بسیار عالی ، عالی ، عادی و اقتصادی نیز موجود می باشد .

4 مگابایت نیز در گوشی حجم حافظه قرار داده شده است . حجم متوسط هر تصویر 60 تا 70 کیلوبایت می باشد و شباهت زیادی به E700 دارد .

 

image
         
image

 

در کنار عکس برداری ، کارآیی آلبوم نیز به راحتی و خوبی به وظیفه خود عمل می کند . به عنوان مثال برای مشاهده یک تصویر در آلبوم ، با انتخاب آن ، تصویر بزرگ شده و پررنگ می شود و می توانید برروی آن زوم نمایید . خلاصه کلام این که یک شکل و شمایل جدید برای این بخش در گوشی طراحی شده است که می توانید از آن لذت ببرید . عکس ها قابل انتقال به کامپیوتر با استفاده از نرم افزار می باشند و در انتها می توانند برروی CD ذخیره شوند .

 

image
         
image

 

دوربین به شما اجازه ی ذخیره ی کلیپ های ویدئویی کوتاه 15 ثانیه ای و بدون صدا را می دهد و 3 مگابایت برای این بخش در نظر گرفته شده است اما قابلیت انتقال این کلیپ ها را به رایانه ندارید و از طریق اینفرارد نیز این عمل امکان پذیر نیست .

 

image

 

 و در نهایت :

شما مشکلی با آنتن دهی این گوشی ندارید و مثل همه گوشی های سامسونگ مناسب می باشد . مزایای اصلی گوشی صفحه نمایش زیبا ، صدای بلند ، زنگ پلی فونیک و شکل و شمایل جدید می باشد و همه این ها با هم یک گوشی سامسونگ خوب را تولید کرده است و به هر حال این سازنده همواره گوشی های خوبی را تولید می کند و شاید تنها نکته ی این گوشی اندازه ی گوشی باشد که باعث کم شدن مشتریان خاص گوشی شده است ، البته محصولات بعدی سری D410 مثل D430 از ابعاد کمتری دارند و سبک تر و بدون آنتن خروجی می باشد .

 

image
          
image

 

به هرحال این گوشی ، یک گوشی خوب و اولین گوشی از این سری می باشد .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)