Samsung D810

در همین ابتدای کار بهتر است خاطر نشان کنیم که این مدل را به طور کمتری در بازار موبایل مشاهده خواهید نمود و علت آن تعداد بالای گوشی های موبایل سامسونگ که شاید این گوشی در این نوع و مدل می باشد و شاید رقیب اصلی این گوشی نیز Z540 سامسونگ باشد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung D810
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ شارژر

_ دفترچه راهنما

_ باتری

_ CD نرم افزار

 

در همین ابتدای کار بهتر است خاطر نشان کنیم که این مدل را به طور کمتری در بازار موبایل مشاهده خواهید نمود و علت آن تعداد بالای گوشی های موبایل سامسونگ که شاید این گوشی در این نوع و مدل می باشد و شاید رقیب اصلی این گوشی نیز Z540 سامسونگ باشد . که این گوشی سیستم های 3G را نیز پشتیبانی می نماید .

 

image

 

با وجود برخی تغییرات نرم افزاری ، اصول D810 براساس D800 ساخته شده است با این تفاوت که در آن از Picsel Viewer و TV-Out استفاده نشده است و هدف اصلی این گوشی رقابت با گوشی های تاشوی موجود در بازار از لحاظ نازکی بوده و اولین هدف ، گوشی های سری RAZR موتورلا مانند V3می باشد . به هر حال رقابت با گوشی های V3i موتورلا و  P7200ال جی کار آسانی نیست . البته مدل D810 دارای موارد غیرمعمولی نیز می باشد . به عنوان مثال دکمه های کنترل صدای گوشی و بخش Mp3 در آن ، برروی گوشی قرار گرفته است . نکته ی دیگر این که ارائه ی این گوشی به بازار با تأخیر همراه بود . نبود کارت حافظه در گوشی کاملاً از جذابیت آن کاسته است ، چرا که امروزه کارت حافظه بسیار مورد استفاده می باشد .

 

image

 

گوشی به رنگ سیاه می باشد که رنگ فصل سامسونگ است و تمامی گوشی های جدید سامسونگ به رنگ سیاه می باشد . البته پیش از این نقره ای بود و امروزه به رنگ سیاه درآمده است .اندازه ی گوشی کاملاً قابل مقایسه با موتورلا می باشد که دارای ابعاد mm 98x51x15 بوده و وزن آن 96 گرم است . قسمت هایی از قاب جلو و  یا عقب گوشی از جنس فلز می باشد که کلاً گوشی از شکل و اندازه ی راحتی برخوردار می باشد . D810 هم برای آقایان و هم برای خانم ها مناسب است .

 

image

 

دوربین گوشی با قابلیت چرخش و با 1.3 مگاپیکسل در قسمت بالای گوشی قرار گرفته است و مصرف کننده می تواند دوربین را هر میزان که دوست دارد بچرخاند و از آن استفاده نماید و به طور پیش فرض نیز وقتی گوشی را باز می نمایید دوربین نیز باز شده و در مقابل شما قرار می گیرد . همچنین در قاب گوشی ، شما دارای فلاش می باشید که در مواقع تاریک به درد شما خواهد خورد .

صفحه ی بیرونی گوشی از نوع TFT بوده که قابلیت نمایش 262000 رنگ را دارد و دارای رزولوشن 96x96 پیکسل می باشد و در هر شرایطی قادر به مشاهده ی تصویر به طور واضح خواهید بود . البته این مطلب در زیر نور خورشید برای صفحه نمایش کوچک روی قاب گوشی صدق نمی کند ولی اطلاعات برروی صفحه نمایش خوانا باقی خواهد ماند .

 

image

 

دکمه های مخصوص پخش Mp3 در زیر گوشی قرار گرفته است و به کنترل پخش کننده در حین اجرای موسیقی کمک می نماید که این مطلب تا زمانی که به نبود کارت حافظه توجه نداشته باشید ، جالب و جذاب خواهد بود .

 

image

 

دکمه های کنترل حجم صدا در پهلوی سمت چپ گوشی مشاهده می گردد و محل اتصال شارژر با یک پوشش لاستیکی برروی آن در کنار این دکمه قرار گرفته است . در سمت راست نیز دکمه ی عکس برداری و دکمه ی مخصوص کارآیی های صوتی قرار گرفته است و محل اتصال گردنبند نیز در بالای گوشی مشاهده می شود .

 

image

 

شما به راحتی قادر خواهید بود گوشی را با یک دست باز نمایید و سپس می توانید صفحه نمایش بزرگ گوشی را با لبه های براق مشاهده کنید . سطح صفحه نمایش به سرعت کثیف می گردد ولی دارای طراحی زیبا و جذابی می باشد .

 

image

 

صفحه نمایش گوشی از نوع QVGA با رزولوشن 240x320پیکسل (33x44 میلی متر یا 2 اینچ) می باشد که قابلیت نشان دادن 262000 رنگ را دارد . مشخصه های صفحه نمایش بسیار عالی بوده و تصاویر در آن کاملاً واضح و روشن می باشد و رفتار مناسبی را در برابر نور خورشید دارد .

 

image

 

صفحه کلید گوشی به صورت تخت بوده و با فشاردادن صفحه کلید کار انجام می شود ولی کار با آن را بسیار سخت است و کلید ها دارای حرکت نخواهند بود و عملاً افرادی که دارای دست بزرگ می باشند با گوشی دچار مشکل می گردند و فشردن با انگشت و ناخن برروی آن راحت تر می باشد .

 

image

 

عملاً صفحه کلید شباهت زیادی به آنچه در D800 استفاده شده است ، دارد . نور پس زمینه ی سفید صفحه کلید گوشی خیلی روشن نمی باشد که البته در تاریکی به خوبی به وظیفه ی خود عمل می کند .

باتری گوشی از نوع Li-Ion با گنجایش mAh 800 می باشد و بنابر گفته ی سازنده قابلیت کار تا 180 ساعت در حالت استندبای و 3 ساعت مکالمه را خواهد داشت . در یکی از آزمایشات انجام شده ، گوشی 2 روز با یک ساعت صحبت و 20 دقیقه استفاده از دیگر کارآیی ها به کار خود ادامه داد و اگر با گوشی خود کم صحبت می کنید می توانید  حتی تا 3 روز برروی گوشی حساب باز نمایید . شارژ کامل دستگاه 1.5 ساعت به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

منوی اصلی گوشی تنها به صورت ماتریس نشان داده می شود و تمامی زیرمنوها به صورت لیست می باشند و می توانید لیست کارآیی های مورد استفاده ی خود را به دکمه های جهت دار نسبت دهید و عملاً گوشی در این قسمت بدون مشکل می باشد .

 

image

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

با فشاردادن دکمه ی چند منظوره ی سمت راست می توانید به لیست تماس های موجود در گوشی دست بیابید . لیست تلفن های موجود در گوشی شامل تلفن های گوشی و تلفن های سیم کارت به طور مشترک می باشد ، که نام فرد در آن به طور پررنگ نشان داده شده و شماره فرد در نوار ابزار ظاهر می گردد . سیستم جستجوی دستگاه سریع بوده و با وارد نمودن اولین حرف ، جستجو آغاز می گردد . گوشی بیش از 20 زبان در خود دارد . با فشردن دکمه ی OK برروی هر نام ، وارد منوی View شده که اطلاعات فرد به همراه نام و عکس او را به شما نشان می دهد . تا 5 شماره تلفن قابل ذخیره برای هر فرد می باشد و شما قابلیت وارد نمودن 2 شماره با یک نام را نخواهید داشت یعنی به عنوان مثال برای یک نفر نمی توانید 2 شماره موبایل ذخیره نمایید . که البته این نکته هم قابل ذکر است که از دفترچه تلفن ، می توانید به هر شماره ای SMS بفرستید .

 

image
   
image
    
image

 

دو جای خالی برای نام و نام خانوادگی وجود دارد که در حین نمایش به طور به هم پیوسته نمایش داده می شود و روش نمایش به همان ترتیب وارد نمودن است . طول هر خط می تواند حداکثر 20 کاراکتر باشد .

نام هایی که به زبان دیگر می باشند در ابتدای لیست آمده و سپس نام های به زبان انگلیسی نشان داده می شوند . به راحتی و به سرعت نیز می توانید زبان گوشی را عوض نمایید . همچنین برای یک نام علاوه بر تعداد شماره تلفن های ذکر شده می توانید ملودی خاص و آدرس ایمیل و یک نوشته کوتاه نیز ذخیره نمایید . 3 گروه تماس نیز به طور پیش فرض در گوشی موجود می باشد و البته می توانید هر تعداد گروه که می خواهید ایجاد و برای آن ها زنگ و تصویر دلخواهی را قرار دهید .

در مجموع 1000 نام قابل ذخیره در حافظه ی گوشی می باشد . حتی اگر تمام خط ها هم پر نشود باز هم تنها 1000 شماره قابل ذخیره در گوشی می باشد . همچنین شما قابلیت انتقال شماره ها از سیم کارت به گوشی را دارید که حالت عکس آن امکان پذیر نیست . بهترین راه برای اتصال و انتقال شماره ها ، ارتباط با رایانه می باشد . نام های جدید تنها از طریق منوی اصلی قابل ذخیره در دفترچه تلفن گوشی می باشد و کلید چند منظوره ی سمت راست تنها قادر به نشان دادن لیست تلفن های موجود می باشد . شما قادر به ذخیره ی 8 شماره به عنوان تلفن های ضروری جهت شماره گیری سریع می باشید . همچنین تصویر افراد هنگام زنگ خوردن گوشی به طور تمام صفحه نمی باشد ولی اکثر فضای صفحه را اشغال می کند .

 

لیست تماس ها (Call list) :

تا 30 شماره تلفن قابل ذخیره شدن در هر لیست می باشد . همچنین یک لیست ترکیبی از کلیه تماس های اخیر نیز در اختیار خواهید داشت . که البته با حرکت افقی ما بین لیست ها قادر به انتخاب هر یک می باشید . تاریخ و مدت زمان تماس ها در فایل جداگانه ای نگهداری می شود . همچنین زمان کل تماس های گرفته شده و وارد شده قابل مشاهده به همراه قیمت مانده در بخش دیگری از این منو می باشد .

 

image

 

پیام ها (Messages) :

شما قابلیت کار کردن با انواع مختلف پیام ها را دارید که هر یک زیرمنوی مخصوص خود را دارا می باشد و شما قابلیت ذخیره ی 200 پیام کوتاه را در گوشی خواهید داشت و گوشی شما پیام های EMS را نیز پشتیبانی می نماید و همچنین با پیام های Nokia Smart Messages نیز سازگار می باشد همچنین T9 استفاده شده در گوشی سریع و بدون مشکل است .

 

image
         
image

 

و دیگر این که گوشی پیام های MMS را هر یک تا سقف Kb 295  را پشتیبانی می کند .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

تا سقف 400 رویداد با 4 گونه ی مختلف ملاقات (Meeting) ، کاری (affair) ، سالگرد (anniversary) و دیگر مسایل (Others) قابل ذخیره در این قسمت می باشد و زمان و روز هر یک نیز به همراه یک زنگ هشدار قابل ذخیره برای آن ها می باشد . تقویم گوشی که به صورت ماهیانه و هفتگی نشان داده می شود کاملاً برای کار کردن راحت است و هر روز که شامل رویدادی می باشد ، دارای رنگ مخصوص به خود خواهد بود .

 

image

 

WAP :

در این قسمت WAP Browser 2.0 استفاده شده که شبیه به آنچه در نوکیا و سونی اریکسون استفاده شده است ، می باشد که احتیاج به پشتیبانی اپراتور نیز دارد .

 

كارایی ها (Application) :

Mp3 Player : یک پخش کننده ی Mp3 توسعه داده شده با قابلیت اجرای موسیقی ها به روش های مختلف در گوشی موجود می باشد و فایل های Mp3 قابل دانلود شدن چه مستقیماً از طریق بلوتوث و یا از طریق اتصال مستقیم به رایانه می باشند . فایل ها می توانند به زبان های مختلف نام گذاری شوند که گوشی را دچار مشکل نکنند . سرعت ذخیره ی فایل ها اهمیت زیادی ندارد و گوشی همه ی فرمت های Mp3 را پشتیبانی می کند .

 

image
    
image
    
image

 

همچنین شما قابلیت ارسال صدای استریو به هدست استریو از طریق بلوتوث را خواهید داشت . گوشی دارای یک اکولایزر نیز در این قسمت می باشد که البته قابلیت تنظیم جداگانه را نداشته و تنها دارای چند حالت کلاسیک ، جاز ، راک و نرمال می باشد . مصرف کننده نیز می تواند چندین لیست اجرا را به دلخواه خود ایجاد نماید و MB 76 حافظه جهت نگهداری فایل های صوتی موجود است این پخش کننده در حین انجام کار با گوشی نیز قابل اجرا می باشد .

 

ضبط صوت (DictaPhone) :

شما قابلیت ذخیره چندین ساعت حافظه ی صوتی را خواهید داشت که تعداد این فایل ها بدون محدودیت و بستگی به حجم حافظه ی شما دارد ولی مدت آن ها نیز قابل تنظیم تا یک ساعت است و تمامی فایل ها در پوشه ی جداگانه ای در حافظه نگهداری می گردد و شما می توانید از این بخش در حین کنفرانس و یا ارائه ی سمینار استفاده نمایید .

 

image
         
image

 

برنامه های تحت Java :

شما دارای 4 مگابایت حافظه جداگانه برای فایل ها و برنامه های تحت Java می باشید که MIDP2.0 را پشتیبانی می کند و به شما اجازه ی استفاده از برنامه های گرافیکی بالا و بازی های سه بعدی را می دهد . سه بازی Forgotten warrior ، Freekick و ArchAngel به صورت پیش فرض در گوشی موجود می باشد .

 

image
         
image

 

ساعت جهانی (World Time) :

این برنامه که تنظیمات زمان را برعهده دارد قابل اجرا برای دو شهر متفاوت به طور هم زمان می باشد .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

گوشی مجهز به سه زنگ می باشد که یکی از آن ها مخصوص بیداری صبح می باشد و زنگ های قابل تنظیم برای روزهای مختلف هفته است و برای هر زنگ می توانید ملودی را از میان 5 ملودی موجود در این قسمت انتخاب نمایید . زنگ بیداری گوشی قابل تنظیم برای روشن نمودن گوشی و فعال شدن در زمان خاموشی گوشی نیز می باشد .

 

image
 

 

همچنین گوشی مجهز به یک ماشین حساب ساده (Calculator) ، برنامه تبدیل واحد (Converter) ، تایمر (Count down time) ، کرونومتر (Stop watch) نیز می باشد که نتایج مناسبی را داده و زمان هر یک نیز قابل رؤیت به طور پس زمینه می باشد .

 

image

 

ویرایشگر تصویر (Image Editor) :

 یک ویرایشگر ساده تصویر که اجازه ی انتقال و اجرای یک سری افکت ها را برروی تصاویر ساده می دهد .

 
جعبه سرگرمی (Fun Box) :

تمامی فایل های سرگرم کننده از جمله موسیقی ، تصویر ، فیلم ، صداهای موجود در گوشی در این بخش نگهداری می شود و تمامی فایل های دانلود شده به این قسمت منتقل می گردد که گاهی اوقات برخی از فایل ها نشان داده نمی شود و با ورود مجدد ، می توانید آن ها را مشاهده کنید .

 

تنظیمات (Setting) :

یک سری تنظیمات ساده و معمولی که اجازه ی انتخاب رنگ فونت نوشته ها را در حالت استندبای به شما می دهد ، وجود دارد . همچنین در همین قسمت قادر به تنظیم کد رمز برای کارآیی های مختلف و تنظیم مدت زمان نور پس زمینه و میزان روشنایی صفحه می باشید .

 

image
         
image

 

بلوتوث (Bluetooth) :

گوشی پروفایل های مختلفی را برای بلوتوث پشتیبانی می نماید که البته خیلی ایده آل نبوده و به راحتی تشخیص نمی دهد . و گاهی اوقات شما را دچار مشکل می سازد که البته در حالت کلی بلوتوث آن بهتر از نوکیا و زیمنس می باشد ولی به پای سونی اریکسون نخواهد رسید .

 

image

 

دوربین (Camera) :

دوربین گوشی از نوع 1.3 مگاپیکسل می باشد که شبیه به محصولات اخیر سامسونگ است . تصاویر برروی صفحه نمایش از کیفیت مناسبی برخوردار بوده که این کیفیت برروی رایانه دیده نخواهد شد .

 

image
        
image

 

دوربین گوشی دارای 6 رزولوشن زیر می باشد :

-  1280x1024         SXGA

-  1152x864        Mera

-  640x480          VGA

-  240x320       QVGA 

-  176x144        OCIF  

-  128x96     Sub-QCIF

 

که با فرمت JPEG در سه کیفیت بسیار عالی (Super Fine) ، عالی (Fine) و عادی (Normal) موجود می باشد . همچنین شما دارای 5 صدای مختلف برای عکس برداری بوده و حتی ، امکان قطع این صدا را نیز خواهید داشت . حساسیت های عکس برداری قابل تنظیم در حالت های خودکار Iso 100 ، Iso 200 و Iso 400 می باشد که حالت خودکار از هر حالتی بهتر است و البته تفاوت این حساسیت ها خیلی مشهود نیست . تایمر دوربین قابل تنظیم بین 3 ، 5 و 10 ثانیه می باشد . شما قابلیت عکس برداری به طور متوالی در 6 تصویر با سرعت بالا و سرعت نرمال و همچنین 9 و یا 15 تصویر می باشید . اگر در حین عکس برداری گوشی را تکان دهید ، عکس ها تار می شوند . عکس برداری با گوشی از طریق دکمه ی عکس برداری موجود برروی بدنه امکان پذیر می است و تصویرها برروی صفحه نمایش گوشی نشان داده می شوند .

 

image

 

شما دارای یک سری افکت قابل اعمال برروی عکس ها نیز می باشید که ما تنها به ارائه ی نام آن ها بسنده می کنیم :

Black & White ، Negative ، Sepia ، Emboss ، Sketch ، Orange ، Aqua ، Red focus ، Yellow focus و Blue focus .

عکس ها نیز قابل نگهداری در آلبوم گوشی می باشد که به صورت آیکن های کوچکی نشان داده می شوند . شما از قابلیت فیلم برداری با گوشی نیز در سه کیفیت ، با بیشترین رزولوشن 355x288 پیکسل با فرمت 3GP برخوردار هستید . محدودیتی در فیلم برداری مگر برای فایل هایی که می خواهید از طریق MMS ارسال کنید ، وجود ندارد .

 

اتصال به رایانه (Synchronization With PC) :

اتصال به رایانه از طریق بلوتوث و کابل با استفاده از نرم افزار Easy Studio3.0 امکان پذیر می باشد .

 

و در نهایت :

کیفیت اتصال گوشی بالا بوده و مشکلی ندارد . صدای بلندگوهای گوشی واضح و مشخص می باشد . صدای زنگ 64 تن پلی فونیک گوشی نیز در حد متوسط است ولی صدای Mp3 ها به اندازه کافی بلند و رسا می باشد که حتی در خیابان نیز به راحتی شنیده می شود . قدرت ویبره ی گوشی نیز در حد متوسط می باشد .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)