خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی iphone 3G

بررسی تخصصی iphone 3G

با لاخره نسل جدید آیفون که می توان آن را رقیب اصلی گوشی آیفون معروف دانست وارد بازار شد . از ویژگیهای برتر iphone 3G سرعت بالا ،امکانات ارتباطی نظیر 3G ،GPS می باشد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۸
مروری بر Apple iphone 3G

 

با لاخره نسل جدید آیفون که می توان آن را رقیب اصلی گوشی آیفون معروف دانست وارد بازار شد . از ویژگیهای برتر iphone 3G  سرعت بالا ،امکانات ارتباطی نظیر 3G ،GPS  می باشد.علاوه بر این یک بخشApp store در این گوشی وجود داردکه امکان اضافه کردن نرم افزارهای مختلف از کمپانی های ارائه دهنده نرم افزارهای جانبی را فراهم می کند .یک نکته جالب توجه این است است که قیمت فوق العاده بالای آن نیز تا حد زیادی کاهش یافته است. 

 

image
  
image

image

محتویات بسته خریداری شده:

 

- هدفون

- کابل USB برای انتقال دیتا و شارژ

- آدابتور AC با کابل USB

- ابزار برداشتن سیم کارت

 

image
 

image
 
image

مزایای اصلی:

 

صفحه نمایش 3.5 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ

پشتیبانی از 4 باند GSM

پشتیبانی از سه باند UMTS

مجهز به سیستم GPS

مجهز به WiFi

دارای حافظه داخلی 8 گیگابایت و 16 گیگابایت

دوربین 2 مگاپیکسلی

پشتیبانی از سیستم Push email

خروجی تلوزیون

 

معایب اصلی :

 

دوربین دوم برای مکالمه تصویری تعبیه نشده است

دوربین گوشی قابلیت فیلمبرداری و فوکوس اتوماتیک ندارد

مرور گر Safari گوشی فلش و جاوا را پشتیبانی نمیکند

بلوتوث گوشی فقط برای استفاده از هدست بلوتوث میباشد و قابلیت ارسال فایل ندارد.

ویرایشگر آفیس در این گوشی وجود ندارد.

فقدان درگاه کارت حافظه

image
 
image

طراحی

 

جعبه این گوشی مانند جعبه گوشی Iphone معمولی می باشد با این تفاوت که نسخه سفید گوشی Iphone 3G با جعبه سفید عرضه شده است.

image
 
image

شکل ظاهری این گوشی کاملا شبیه به همان آیفون معروف است.صفحه نمایش بزرگ شیشه ای با قاب کرومی و دکمه گرد در پایین صفحه نمایش .

image
 

image
 
image

در سمت چپ گوشی دکمه قرار دادن روی حالت silent و دکمه تنظیم ولوم صدا مانند نسخه قبلی این گوشی وجود دارند تنها تفاوت آن استفاده از روکش نقره ای روی کلید ها است .

image
 
image

در سمت راست گوشی هم هیچگونه کلیدی وجود ندارد.

image

در بالای گوشی دکمه روشن/خاموش و جک اتصال به هدفون و محل قرار گیری سیم کارت قرار گرفته اند .در کنار جک هدفون سوراخی برای باز کردن محل سیم کارت قرار دارد که با ابزاری که مخصوص این کار است می توان این درب را باز کرد البته با یک کلیپس کاغذ نیز اینکار انجام می شود.

image
 

image
 
image

در پایین گوشی نیز اسلات اتصال به  کابل و شارژر قرار دارد در دوطرف این اسلات دو سوراخ وجود دارد که با توری فلزی پوشیده شده اند و یکی برای میکروفن و دیگری خروجی صدای گوشی است.

image
 
image

پشت گوشی نیز از پلاستیک ساخته شده است که متاسفانه اثر انگشت روی آن باقی میماند . دوربین 2 مگا پیکسلی نیز در پشت گوشی قرار گرفته است.

image
image

 یک نکته جالب توجه لوگوی Apple است که در نسخه سیاه آیفون  یک سیب  بسیار براق روی پس زمینه سیاه و تار است ودر نسخه سفید آن شفافیت کمتری دارد.

 

image

Iphone 3G از لحاظ سخت افزار و ظاهر فوق العاده است و این زیبایی آن نیز به دلیل سادگی و ظرافت طراحی آن است.این گوشی در دورنگ مشکی و سفید عرضه شده است که رنگ سفید آن فقط با ظرفیت 16 گیگابایت و رنگ مشکی آن در دو ظرفیت 8 و 16 گیگابایت می باشد.

 

image
 
image

ساختار منو

 

اینتر فیس کاربری این گوشی تقریبآ همان اینتر فیس قبلی آیفون است و با اینکه از لحاظ گرافیکی بسار زیبا بوده و افکت های انیمیشنی فوق العاده دارد اما چند مورد منفی هم دارد و گاهی اوقات در صورت  خارج شدن نادرست  از برنامه ها هنگ می کند . به هر حال مطمئنآ iphone 3G یک گوشی جدید است که خطاهای نرم افزاری زیادی داردو امیدواریم هر چه زودتر یک نسخه آپدیت نرم افزاری از شرکت iphone  برای این گوشی ارائه شود. برای گوشی آیفون 3G از فریم ور نسخه 2 استفاده شده که قابلیت آپدیت کردن گوشی های آیفون معمولی نیز به این فریم ور وجود دارد.

 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

برخی از موارد اضافه شده در نسخه 2

 

امکان ارتباط مستقیم (iPod, Safari, YouTube, iTunes  و AppStore )

اضافه شدن زبان های دیگر

آیکن اختصاصی دفترچه تلفن

امکان import کردن مخاطبان

امکان جستجو در لیست مخاطبان براساس نام و نام خانوادگی

پشتیبانی از سیستم های Push email و Microsoft Exchange و mass mail delete و mass mail move و ذخیره کردن فایل های ارسال شده توسط ایمیل

ماشین حساب خوب

استفاده از GPS

 

برخی از مواردی که هنوز در این نسخه اضافه نشده اند:

 

هنوز برخی باگ ها در این نسخه وجود دارد.

سیستم چرخش منو کند تر از نسخه قبلی میباشد.

منوی Copy/paste موجود نیست

صفحه کلید QWERTY گوشی به صورت افقی نمیباشد.

فید بک لرزشی بعد از تایپ حروف در این نسخه وجود ندارد.

قابلیت اجرای همزمان دو نرم افزار در این نسخه موجود نیست.

Forward کردن SMS و MMS مقدور نیست.

در قسمت call log مدت زمان مکالمه موجود نیست.

قابلیت تکرار زنگ بیداری( Snooze) وجود ندارد.

در قسمت iPod music library امکان جستجو وجود ندارد.

دوربین قابلیت فیلمبرداری ندارد.

امکان شماره گیری صوتی موجود نمیباشد.

بلوتوث امکان پخش موزیک به صورت استریو ندارد.

نرم افزاری برای GPS تعبیه نشده.

رادیو در این گوشی موجود نیست.

همگام سازی با برنامه ITunes کاری سخت و طولانی میباشد.

با تماس روی یکی از آیکن های صفحه نمایش میتوان به قسمت مربوطه رفت و با فشردن قسمت وسط دکمه دایره ای شکل زیر صفحه نمایش از آن قسمت خارج میشوید و به منوی اصلی باز میگردید.یک قابلیت جالب اینست که با نگه داشتن قسمت وسط دکمه دایره ای زیر صفحه نمایش و زدن کلید خاموش/روشن در هر قسمتی ، میتوانید از آن قسمت عکس (Screen shot ) تهیه کنید.

 

 

دفترچه تلفن

مهمترین تفاوت این بخش بانسخه قبلی آیفون ،قابلیت جستچوی شماره هامیباشد برای اینکار کاربر می تواند صفحه کلید نرم افزاری را روی صفحه ظاهر کند و نام شخص را تایپ کند و یا از نوار حروف الفبای کنار صفحه جهت جستجو و تایپ نام شخص استفاده کند همچنین آیکنی برای دفترچه تلفن در منوی اصلی قرار داده شده است.در بقیه موارد اینتر فیس تغییری نکرده است و اضافه کردن و یا ویرایش یک contact به سادگی صورت می گیرد .

image
 
image
 

image
 
image
 

Organizer

بخشهایی نظیر تقویم،نوت،....نسبت به نسخه قبلی آیفون هیچ تغییری نکرده اند.کار با تقویم بسیار راحت بوده و به سادگی با outlook قابلیت همگام سازی را دارد.تنها نکته در این قسمت اینست که Note ها را نمیتوان همگام سازی کرد. یکی از بخشهایی که آپدیت شده است ماشین حساب یا همان calculator  گوشی است که در حالت عادی (عمودی) گوشی یک ماشین حساب ساده است اما با چرخاندن گوشی و قرار گرفتن در حالت افقی یک ماشین حساب کامل مهندسی را نمایش میدهد.

 

image
 

image

 

پیامها

 

I phone 3G از همان اینتر فیس زنجیره ای sms که در نسخه قبل آیفون وجود داشت استفاده می کند و همچنان امکان ارسال mms در آن وجود ندارد. کیبورد نرم افزاری جهت تایپ همچنان همان مشکلات تایپی قبلی را دارد و معلوم نیست چرا Apple در زمینه بهبود کیفیت تایپ در این گوشی اقدامی نکرده است. البته در صورتیکه گوشی در حالت افقی (landscape) قرار بگیرد کار با صفحه کلید مجازی بسیار راحت تر است چون کلیدها بزرگترند اما در حالت عمودی ((portrait گوشی ، دکمه های صفحه کلید  بزرگ نشده اند و مرتبآ امکان اشتباه تایپی وجود دارد.

بخش ایمیل گوشی نیز قابلیتهای بیشتری پیدا کرده و مثلآ می توان چند ایمیل را بطور همزمان جا به جا کرد و یا حذف کرد. همچنین همانطور که گفته شد این گوشی از Exchange Server پشتیبانی می کند بنا بر این اکانت های ایمیل های Exchange را می توان روی گوشی باز کرده و با این سرورها همزمان سازی کرد.

 

image
 
image

قابلیت های اتصال

 

همانطور که از نام گوشی پیداست امکان ارتباط شبکه ای پر سرعت 3G فراهم است.علاوه بر این Wi-Fi وHSDPA 3.6 سه بانده از دیگر قابلیتهای ارتباطی پر سرعت جهت اتصال به اینترنت هستند. راه اندازی و استفاده از سیستم Wi-Fi گوشی بسیار ساده و خوب است. همچنین نرم افزار mobile safari به همراه صفحه نمایش لمسی امکان گشت و گذار در اینترنت را بسیار جالب تر می کند. این گوشی از فایل های flash پشتیبانی نمی کند اما امکان پخش فیلم های ویدئویی YouTube توسط safari وجود دارد.

با اینکه این گوشی دارای بلوتوث نسخه 2.0 به همراه EDR است اما همچنان امکان انتقال فایل ها و نیز استفاده از گوشی به عنوان مودم وجود ندارد.

 

دوربین

 

Iphone 3G دارای همان دوربین 2 مگاپیکسلی است که در نسخه قبلی آیفون نیز به کار گرفته شده بود . هیچ نوع تنظیمات خاصی برای آن وجود ندارد و نیز امکان فیلم برداری ندارد.عکسهای تولید شده توسط این گوشی در حد متوسط قرار دارد و در صورتیکه نور کم باشد دانه های رنگی در عکس دیده می شود.

 

image

مولتی مدیا

 

در این بخش نیز تفاوتی نسبت به آیفون قبلی وجود ندارد.آیفون در واقع یک Ipod نیز هست.اینترفیس این بخش نیز همانند نسخه قبلی آیفون و نیز I pod touch است. گالری تصاویر این گوشی فوق العاده است و نیز نمایش فیلم روی صفحه نمایش بزرگ و بارزولوشن بالای این گوشی بسیار جالب و زیبا ست.

نرم افزار you tube app نیز برای مشاهده فیلم های ویدئویی و جستجوی آنها در اینترنت بکار می رود.

 

نرم افزار

 

یکی از تفاوت های اساسی این گوشی نسخه قبلی اش بخش app store است. نسخه اولیه آیفون همانطور که می دانید دارای یک سیستم بسته بود که بسیاری از هکر ها به سرعت قفل آن را شکسته و برخی از تولیید کنندگان نرم افزار شروع به تولید و طراحی نرم افزار هایی برای این گوشی و سیستم عامل کردند.

image
 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

اما بخش app store در نسخه جدید آیفون یک کانال مجاز برای تولید کنندگان نرم افزار های جانبی است. این نرم افزار ها را می توان از طریق iTunes و یا از طریق شبکه اینترنتی ،و یا 3G دانلود کرد.به این ترتیب برنامه های زیادی جهت نصب روی گوشی وجود دارد.از جمله این نرم افزار ها AIM است که جهت ساده تر کردن و بهبود ارسال پیام بکار می رود.یک نرم افزار بازی معروف super monkey ball است که در نسخه قبلی آیفون نیز وجود داشت و در آن باید یک میمون را در مراحل مختلف بازی هدایت کرد و برای این کار می توان از شتاب سنج گوشی نیز استفاده کرد .

به هر حال می توان گفت این گوشی در زمینه اجرای برنامه های مختلف بطور همزمان مشکل دارد و گهگاه هنگ کرده و خاموش می شود.

 

GPS (سیستم مقعیت یاب ماهواره ای)

GPS نیز یکی از امکاناتی است که در این گوشی اضافه گردیده .اما هنوز نرم افزاری برای این سیستم در این گوشی وجود ندارد.این سیستم با نرم افزار Google map نیز سازگار است به هر حال برای استفاده بیشتر از باطری گوشی بهتر است از این سیستم استفاده نکنید.

 

image
 

image
 
image

کارایی

 

یکی از مشکلات این گوشی دریافت نویز هنگام مکالمه است. یک نکته دیگرمشکل شارژ باطری است بطوریکه خطوطی که نشاندهنده میزان باطری گوشی هستند دقت کافی ندارندو نمی توان به آنها اعتماد کرد بطوریکه گهگاه این خطوط بین 1و4 جهش دارند. هنگام مکالمه ، دو طرف مکالمه از لحاظ بلندی صدا مشکلی ندارند اما کیفیت صدا از لحاظ نویز و وضوح آن مناسب نیست. میزان دوام شارژ باطری در شبکه های 2G تا 10 ساعت مکالمه مداوم و در شبکه های 3G تا 5 ساعت مکالمه مداوم است. به هر حال یکی از ایرادات آیفون نسخه قبلی عمر کوتاه باطری بود که همچنان این مشکل بر طرف نشده است.

 

 

 

در نهایت

I phone 3G یک گوشی مبتنی بر مولتی مدیاست که با اینتر فیس و قابلیتهای گرافیکی بالا می توان آن را یکی از پیشروان در زمینه مولتی مدیا دانست. این گوشی تفاوتهای زیادی با نسخه قبلی آیفون ندارد بنابر این اگر شما نسخه قبلی آیفون را دارید اصلآ خرید این گوشی برای شما توصیه نمی شود مگر اینکه احتیاج بسیار زیادی به GPS ،3G داشته باشید علاوه بر این ارتقائ آیفون قبلی بصورت نرم افزاری از طریق دانلود نرم افزار Iphone 2.0 امکانپذیر است. 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۲۲
گوشی خوبیه