خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تلفن همراه HTC Explorer

بررسی تخصصی تلفن همراه HTC Explorer

HTC از زمان عرضه ی Aria فقط یک آندروید کوچک اندام برای ارائه داشته و در حال حاضر آخرین آن HTC Explorer است. اسمارت فونی مقرون به صرفه برای افرادی که به دنبال گزینه ای جمع و جور بوده یا قصد ورود به دنیای اسمارت فون ها را دارند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۱۰/۱۱

معرفی

HTC از زمان عرضه ی Aria فقط یک آندروید کوچک  اندام برای ارائه داشته و در حال حاضر آخرین آن HTC Explorer است. اسمارت فونی مقرون به صرفه برای افرادی که به دنبال گزینه ای جمع و جور بوده یا قصد ورود به دنیای اسمارت فون ها را دارند.

 

 
image
image

 

image
image

پوسته ی خارجی Explorer از پلاستیک طرح دار به همراه روکش فلزی در قسمت پشتی آن ساخته شده که به آن تجربه ای لاستیکی میدهد.

 

 ابعاد جمع وجور یک امتیاز مثبت برای HTC Explorer محسوب میشود. بدنه ی کوچک و گوشه های گرد این گوشی، آن را همچون یک سنگ ریزه در دستان شما جای خواهد داد.

 

 حتی در این اندازه ، Explorer همانند بزرگان، از سیستم عامل آندروید نان زنجبیلی و رابط کاربری Sense 3.5 بهره میبرد. حال نگاهی به بقیه ی مشخصات این گوشی می اندازیم:

 

 ویژگی های اصلی

سبک و جمع و جور

  • پشتیبانی از باند چهار گانه GSM و باند دوگانه 3G

  • پشتیبانی از HSDPA و HSUPA به ترتیب با سرعت های 14.4 Mbps و 5.76 Mbps

  • صفحه نمایش 3.2 اینچی خازنی از نوع TFT با 256 هزار رنگ و رزولیشن HVGA (320x480)

  • پردازنده ی Cortex A5 همراه با تراشه ی Snapdragon S1 MSM7227A با سرعت 600MHz، 512MB رم و در نهایت پردازشگر گرافیکی Adreno 200

  • آندروید 2.3.5 (نان زنجبیلی) به همراه رابط کاربری Sense 3.5

  • Wi-Fi 802.11 b/g/n  با قابلیت hotspot

  • GPS با اتصال A-GPS و قطب نمای دیجیتال

  • دوربین 3 مگاپیکسلی همراه با فوکوس خودکار، موقعیت یاب جغرافیایی و تشخیص دهنده ی صورت

  • ضبط ویدئو با کیفیت VGA (24 فریم در ثانیه)

  • درگاه microUSB با قابلیت شارژ شدن و بلوتوث استریو نسخه ی 3.0

  • جایگاه کارت حافظه از نوع microSD با قابلیت افزایش تا 32GB

  • جک صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

  • شتاب سنج و سنسور مجاورت

  • رادیو FM همراه با RDS

  • قابلیت های چرخش به سکوت، کاهش صدا هنگام برداشتن گوشی،حالت جیبی و تلنگر برای بلدنگو

  • شماره گیری هوشمند

  • پشتیبانی از فرمت های DivX/XviD

  • یک پارچگی با HTCSense.com

  • پشتیبانی از Adobe Flash

  • راه اندازی بسیار سریع گوشی (در صورتی که باطری را از جای خود خارج نکنید)

معایب اصلی

پردازنده ی ضعیف
  • محتویات جعبه بسیار ساده هستند

  • قابلیت fixed-focus در دوربین

  • نبود قابلیت مشاهده ی اسناد

  • نبود دوربین دوم برای تماس های ویدئویی

Explorer این بار با پشت سر گذاشتن پردازنده ی قدیمی ARMv6 به پلتفرم Snapdragon S1 نقل مکان کرده و از پردازنده ی ARMv7 بهره میبرد. سوالی که برای شما پیش خواهد آمد این است که تفاوت v6 و v7 درچیست ؟ برخی از نرم افزارها فقط قابل اجرا برروی v7 میباشند، بطور مثال نرم افزار Flash Player.

پردازنده برروی سرعت بسیار پایینی تنظیم شده، اما با بهبود بخشیدن به عملکرد آن امکان مقایسه ــش با پردازنده های HTC Aria و یا حتی Wildfire S هنوز ممکن است. دوربین 3 مگاپیکسلی خیلی جذاب به نظر نمیرسد، اما  باید این را در نظر بگیرید که HTC Explorer در سطح پایینی قرار دارد و برای امکانات بهتر باید هزینه ی بیشتری هم صرف کنید.

 

 
image
image

 

image
در ادامه نگاهی به محتویات جعبه و همینطور سخت افزار این گوشی خواهیم داشت.

 

محتویات جعبه ی HTC Explorer بسیار مختصر و ساده میباشد، فقط یک شارژر کوچک و کابل microUSB که به آن متصل میشود. ما به این موضوع واقف هستیم که این گوشی یک مدل سطح پایین میباشد ولی ما انتظار یک هدست را در جعبه داشتیم، شما میتوانید از هدست های دیگر برای اتصال به این گوشی استفاده کنید.

 

 
image

 

ما تعدادی از فیلم های مربوط به بررسی محتویات جعبه ی این گوشی را در اینترنت مشاهده کردیم و نبود هدست فقط مربوط به بسته ی ما نمیشد. همچنین با دریافت نظرات تعدادی از خوانندگان، نبود هدست در جعبه ی Explorer کاملا برایمان تایید شد.

 

با توجه به محدودیت محتویات جعبه، شما احتیاج به خرید یک کارت حافظه دارید. حتی یک کارت حافظه قدیمی با حجم 512MB، زیرا حافظه ی داخلی گوشی فقط اجازه ی انداختن چند عکس را به شما میدهد. پس اگر میخواهید تعدادی آهنگ داخل گوشی خود داشته باشید، ملزم به خرید یک کارت حافظه هستید.

 

چرخش 360 درج

HTC Explorer دارای ابعاد 101.3 x 59.4 x 12.4mm میباشد و کوچکتر از آن چیزی است که در تصاویر مشاهده میکنید. کاملا از پلاستیک ساخته شده و همین موضوع وزن 105 گرمی را برای این گوشی به همراه دارد.

 

طراحی و کیفیت ساخت

میخواهیم اشاره ای به پوشش ناهموار این گوشی داشته باشیم، بافت طرح دار و حالت لاستیکی، این گوشی را کمی خشن جلوه میدهد. روکش فلزی در قسمت پشتی نکته ی چشمگیری است که انتظارش را در این حیطه ی قیمتی ندارید.

 

اگر با دقت به پلاستیک پوشش دهنده ی باطری نگاه کنید، شاهد مقداری درز در این قسمت خواهید بود که ممکن است تصور شما را تا حدودی خراب کند.

 

 
image
image

 

به هر حال، طراحی کلی این گوشی شامل یک بدنه ی یک تکه است، همانند Sensation، صفحه نمایش و اجزای داخلی گوشی میتوانند از قالب پوشش باطری خارج شوند.  Explorer بطور کلی سعی دارد تا نمایی همچون Sensation داشته باشد.

 

این گوشی در رنگ های مختلفی عرضه میشود و این میتواند انتخابی برای جوانترها باشد.

 

 
image
image

 

Explorer از صفحه نمایش 3.2 اینچی با روزلیشن HVGA بهره میبرد که مطمئنا بهترین صفحه نمایش موجود نیست اما دارای زوایای دید مناسبی در سطح خود میباشد که البته شاهد افت کنتراست در زوایای مختلف هستیم ولی آنقدرها هم بد به نظر نمیرسد.

 

رنگ ها کمی مضحک به نظر میرسند، اما کنتراست حتی بعضی از آندوریدی های میانه ی بازار را پشت سر میگذارد و در نهایت صفحه نمایش کاملا درخشان به نظر میرسد. بطور کلی، شاهد صفحه نمایش بسیار خوبی در این حیطه ی قیمتی هستیم. همانطور که همیشه انتظار داریم، صفحه نمایش خازنی در پاسخگویی سرعت بسیار خوبی دارد.

 

 
image

 

در قسمت بالایی صفحه نمایش خروجی صدای گوشی همراه با سنسورهای مجاورت و نور محیط قابل مشاهده هستند.

 

در قسمت پایینی گوشی طبق معمول شاهد کلیدهای خازنی Home، Menu، Back و Search هستیم. کلیدها کوچک بوده اما در جای مناسبی قرار گرفته اند و همچنین وجود بازخورد لرزشی، استفاده از آنها را راحت تر میکند.

 

 
image
image

 

در سمت چپ میتوانید درگاه microUSB را که برای شارژ کردن و رد و بدل داده ها استفاده میشود را پیدا کنید. نبود پوششی برای این قسمت تمام امیدهای مربوط به ضدآب بودن این گوشی را از بین میبرد.

 

در سمت راست، تنظیم کننده ی بلندی صدا قرار گرفته که پلاستیکی و باریک میباشد و همین موضوع استفاده از آن را کمی مشکل میکند.

 

 
image
image

 

در قسمت بالایی Explorer شاهد جک استاندارد 3.5 میلی متری هدفون و دکمه ی قفل/خاموش/روشن هستیم . پیدا کردن دکمه ی خاموش/روشن آنقدرها آسان نیست اما به اندازه ی کافی بلند است که بتوانید آنرا در گوشه ی سمت راست لمس کنید.

 

 
image

 

میکروفن و روزنه ای برای انداختن دستبند، تنها چیزهایی هستند که در قسمت پایینی گوشی قابل مشاهده میباشند.

 

 
image

 

قسمت پشتی گوشی بسیار جذاب میباشد، پلاستیک طرح دار به اندازه ی کافی زیباست اما روکش فلزی کلاس این قسمت را بسیار بالا میبرد. این قسمت فلزی مکانیست که علامت HTC و دروبین 3 مگاپیکسلی را در خود جای داده و کناره های آن پذیرای بلندگوها است.

 

 
image

 

باز کردن قسمت پشتی، باطری 1230 MAh Li-Ion را در اختیارتان میگذارد که شامل 485/445 ساعت حالت آماده به کار به ترتیب در شبکه های 2G/3G و 7:40/7:30 ساعت زمان مکالمه مابین شبکه های 2G و 3G است.

 

در قسمت زیرین باطری میتوانید سیم کارت خود را جای دهید و جایگاه کارت حافظ در کناره ی همین قسمت میباشد، که برای دسترسی به آن باید باطری را از جای خودش در بیاورید.

 

 
image

 

مهمترین ویژگی HTC Explorer ابعاد کوچکش میباشد که آن را همچون یک سنگ ریزه در دست جای میدهد  و ما هیچ شکایتی در مورد کیفیت بدنه ی آن نداریم. این گوشی تا حدودی در مقابل ضربات مقاوم است، اما با توجه به نبود هیچگونه محافظ خاص، حتی یک شیشه ی مقاوم در برابر خط و خش، باید سعی کنید مواظبش باشید.

 

 
image

 

وجود قاب هایی با رنگ های زیبا، یکی از نکات مثبت برای Explorer تلقی میشود. میتوانید در صورت خسته شدن از رنگ بدنه ی اصلی، آن را با یک قاب زیبا دیگر تعویض کنید.

 

 
image

 

Explorer تا به الان روند خوبی را پشت سر گذاشته، حالا وقت آن رسیده تا ببینیم میتواند این بررسی را با یک نمره ی خوب به پایان برساند یا نه.

 

ترکیبی خوب از Sense و نان زنجبیلی

HTC Explorer همراه با آندورید نان زنجبیلی و رابط کاربری Sense 3.5 عرضه میشود. همانند HTC Rhyme، رابط کاربری Sense تغییراتی را برای استفاده ی بهینه به همراه داشته گرچه این تغییرات با نسخه ی Rhyme متفاوت هستند. مهمترین قسمت، هماهنگ شدن رابط کاربری با رزولیشن پایین Explorer میباشد.

 

قفل صفحه ی HTC مطمئنا کاربردی ترین قفل صفحه ای است که تا به حال دیده ایم. بطور پیش فرض دارای چهار میانبر و یک حلقه در قسمت پایینی میباشد. میتوانید با کشیدن حلقه به میانه ی صفحه نمایش، قفل را باز کنید.

 

یا میتوانید هرکدام از چهار میانبر نرم افزارها  را به دورن حلقه برده، قفل باز شده و نرم افزار مورد نظر را اجرا کنید. همچنین میتوانید چهار میانبر را به هرکدام از نرم افزارهای مورد علاقه ی خود اختصاص دهید.

 

هنگام شارژ شدن، نمایی گرافیکی از جریان شارژ شدن باطری به نمایش گذاشته میشود.

 

 
image
image

 

HTC Explorer فقط با یک نمای از قبل نصب شده ی قفل صفحه عرضه میشود، شما نمیتوانید همانند برادران بزرگتر این گوشی از نماهای دیگر قفل صفحه بهره ببرید. متاسفانه، نمای جدیدی هم در بخش HTC Hub برای دانلود کردن وجود ندارد.

 

گذشتن از قفل صفحه شما را به صفحه اصلی میرساند. نوار پیمایش قدیمی این بار جای خود را به یک خط مستقیم داده که دارای دو دکمه ی "کشوی نرم افزارها" و "شماره گیر" میباشد. همچنین این دکمه ها از ابعاد کوچکتری نسبت به آنچه در Rhyme دیده بودیم بهره میبرند (باتوجه به اندازه ی صفحه نمایش).

 

طبق معمول صفحه اصلی به 7 پانل تقسیم شده و گشت و گذار بین آنها بصورت چرخشی انجام میشود. نبود قابلیت اضافه و حذف کردن پانل ها یکی دیگر از تفاوت های این گوشی با Ryhme است.

 

 
image
image

 

نمای Leap یکی از ویژگی های تجاری رابط کاربری Sense است. برای نمایش این نما کافیست کلید Home را زمانی که در صفحه اصلی هستید لمس کنید تا شاهد نمایی بند انگشتی از 7 پانل صفحه اصلی در یک زمان باشید. با لمس کردن هریک از پانل ها و نگه داشتن انگشت بر روی آنها میتوانید موقعیتشان را با یکدیگر به سادگی تعویض کنید.

 

 
image

 

HTC Sense با مضمون های اختصاصی HTC عرضه میشود، هفت صفحه اصلی که هرکدام شامل تنظیمات متفاوتی هستند. هر مضمون توانایی تغییر تصویر پس زمینه و چیدن ویجت ها را دارد و صد البته قادر به اختصاصی سازی آنها نیز خواهد بود. 

 

Explorer فقط با یک مضمون عرضه میشود، اما میتوانید مضمون های بیشتری را دانلود کرده یا حتی مضمون دلخواه خودتان را بسازید.

 

 
image

 

منوی اصلی دارای نمای شبکه ای بوده که بصورت صفحه های عمودی مرکبی همراه با میانبرهایی به ترتیب الفبا دسته بندی شده است. شما گزینه ی "الفبا" و "بیشترین استفاده" را برای دسته بندی این لیست در اختیار دارید.

 

 
image
image

 

منوی اصلی از طرح برگه ای نیز بهره میبرد. سه برگه ی "تمام نرم افزارها"، "مکرر" و "علاقه مندی ها" این قسمت را شامل میشوند. این برگه ها برای افرادی که لیست طویلی از نرم افزارهای نصب شده دارند بسیار مفید میباشند.

 

لمس کردن دکمه ی "شخصی سازی" اجازه ی انتخاب آیتم های مختلف نظیر مضمونها، کاغذ دیواری ها، پوسته، ویجتها، میانبرها، پوشه ها، زنگ ها، رویدادها و غیره را به شما میدهد.

 

 
image
image

 

در بخش ویجت ها، ویجت های ویرایش شده توسط HTC و ویجت های آندروید هر دو در یک صفحه قرار گرفته اند. تعداد زیادی از این ویجت ها در 7 پانل صفحه اصلی در دسترس هستند. میتوانید ویجت های جدید را از فروشگاه آندروید یا HTC Hub دانلود کنید.

 

 
image
image

 

زمانی که یک ویجت را انتخاب میکنید، تعدادی گزینه برای انتخاب در اختیارتان قرار میگیرد، اکثر ویجت ها حداقل دارای 2 حالت نمایش هستند. نسخه های دیگر معمولا 2 پوسته را در ابعاد مختلف برای هر ویجت پیشنهاد میدهند. بطور مثال، ویجت ساعت دارای 3 حالت مختلف برای نمایش میباشد.

 

image
 
image

 

میانبرها و ساعت جالبترین ویجت ها به شمار میروند. میتوانید آن را بطور پیشفرض در وسط صفحه ی اصلی پیدا کنید. یک ویجت تمام صفحه که زمان و تاریخ را به همراه وضعیت هوا به شما نشان میدهد.

 

همچنین 5 میانبر کشویی پیام ها، موسیقی، دوربین، اینترنت و فروشگاه از ویژگی های جدید این رابط میباشند. لمس کردن گوشه ی راست هر کدام باعث باز شدن آن کشو میشود که البته با توجه به صفحه نمایش کوچک این گوشی کار چندان راحتی نیست. با باز شدن هر کدام از کشوها اطلاعاتی نظیر آخرین پیام ها، کنترل های موسیقی و اطلاعات آهنگ یا حتی آخرین تصاویر گرفته شده توسط دوربین به نمایش در می آیند.

 

میتوانید میانبرهای دلخواه خودتان را جایگزین کنید ولی انتظار قابلیت های کشویی را برای آنها نداشته باشید.

 

 
image
image

 

ویرایش صفحه اصلی با نسخه ی وانیلی آندروید تفاوت دارد. میتوانید ویجت مورد نظر را با لمس کردن و نگه داشت انگشت، به پانل های مختلف ببرید. زمانی که اینکار را انجام میدهید 2 گزینه ی "ویرایش" و "حذف" در قسمت پایینی صفحه نمایش ظاهر میشوند. با انداختن ویجت برروی هرکدام، عملیات مورد نظر اعمال میشود.

 

گزینه ی "ویرایش" برای تنظیمات یک ویجت استفاده میشود. بطور مثال، انتخاب پوشه ای متفاوت برای آلبوم Photo Frame یا حتی انتخاب یک ویجت متفاوت برای ساعت از قابلیت های این قسمت است. این ویژگی شما را از تحمل عذاب حذف کردن یک ویجت و اضافه کردن نسخه ی دیگری از همان ویجت به صفحه اصلی، نجات میدهد.

 

دومین گزینه "حذف" نام دارد که مشخصا برای حذف ویجت ها استفاده میشود.

 

image
 
image

 

منطقه ی اطلاعیه ها بعنوان یک لیست از آخرین نرم افزارهای استفاده شده نشان داده میشود که عملکردی شبیه به task switcher دارد. طبق معمول فشار دادن و نگه داشتن دکمه ی Home این قسمت را نشان خواهد داد. این بخش نیز دارای نمای برگه ای بوده، برگه ی دوم شامل سوئیچ هایی برای WLAN، بلوتوث، GPS، داده های تلفن همراه یا Wi-Fi hotspot میشود. یک میانبر برای دسترسی به حافظه ی آزاد و تمام تنظیمات در نظر گرفته شده.

 

 
image
image

 

در کنار تعویض کننده ی وظیفه (task switcher)، یک مدیر وظیفه (task manager) نیز قرار گرفته. استفاده از آن بسیار راحت بوده، هر نرم افزار در حال اجرا دارای یک توضیح از میزان فضای اشغالی آن نرم افزار در RAM میباشد. شما میتوانید بصورت تک تک به نرم افزارها خاتمه دهید یا از طریق گزینه ی "Kill All" این عملیات را برای تمام نرم افزارهای در حال اجرا اعمال کنید.

 

Usage monitor یکی دیگر از نرم افزارهای مفیدی است که HTC بصورت پیش فرض در سیستم عامل قرار داده، این نرم افزار داده های شما را ردیابی میکند. نرم افزارهای دیگری نیز در فروشگاه هستند که این کار را میکنند اما usage monitor کاملا با رابط کاربری هماهنگ بوده و بسیار خوب عمل میکند. ما امیدوار بودیم که این نرم افزار از یک ویجت اختصاصی بهره میبرد اما چنین امکانی وجود ندارد.

 

 
image
image

 

راه اندازی سریع در Explorer فعال است و به خوبی کار میکند. نرم افزار ها موقعیت خود را پس از راه اندازی دوباره گوشی حفظ میکنند، با توجه به این موضوع، اگر شما در حال مشاهده از یک وبسایت، گوشی خود را خاموش کنید، بعد از روشن کردن آن، مرورگر اینترنت شما را به همان وبسایت خواهد برد.

 

 بنچمارک

ما توسط Explorer بنچمارک هایی را اجرا کردیم تا متوجه بشیم این گوشی در مقابل دیگر گوشی های جمع و جور دنیای آندروید چه عملکردی خواهد داشت.

 

در بنچمارک Pi، با اختلاف کمی از Sony ericson Xperia mini که دارای 400MHz سرعت بیشتر در پردازنده است، عملکرد خوبی را به جای گذاشت. نا گفته نماند که مدل نسبتا قدیمی Wildfire S را پشت سر گذاشت.

 

در بنچمارک Linpack اوضاع فرق میکند، Explorer تقریبا عددی 2 برابر Wildfire S را نشان میدهد اما هنوز فاصله ی زیادی با پردازنده ی سریعتر Xperia mini دارد.

 

 
image

 

ما یک مقایسه ی سریع در بنچمارک Neocore نیز انجام دادیم. HTC Explorer، Wildfire S و Xperia mini هر سه از صفحه نمایش HVGA بهره میبرند، اما Xperia mini از تراشه ی Adreno 205 استفاده میکند در حالی که دو مدل HTC تراشه ی Adreno 200 را یدک میکشند. همانطور که مشاهده میکنید تراشه ی Adreno 200 در Explorer پیشرفت قابل توجهی داشته.

 

 
image

 

ما همچنین مقایسه ای را با گوشی های سریعتر ترتیب دادیم. این را فراموش نکنید که HTC Sensation XL و Samsung Galaxy W با رزولیشنی تقریبا 2 برابر در این مقایسه شرکت میکنند. ولی هنوز هم در این قسمت Explorer خوب به نظر میرسد، مخصوصا زمانی که عملکردی بهتر از Sensation XL به نمایش میگذارد.

 

 
image

 

ما آزمون های مربوط به مرورگر اینترنت را فراموش نکردیم. البته در این قسمت اعداد با توجه به مقیاس میلی ثانیه تفاوت زیادی ندارند ولی پردازنده ی ضعیف Explorer یکی از معایب آن محسوب میشود، کدهای سنگین JavaScript بصورت ملموسی عملکرد مرورگر را کاهش میدهد..

 

 
image

 

دفترچه تلفن

 

دفترچه تلفن Explorer ویژگی ها و عملکرد خوبی درمورد شبکه های اجتماعی دارد. همه چیز را بصورت منظم طبقه بندی میکند. گرچه هرچیزی را از پیامک ها گرفته تا آلبوم های فیسبوک دستکاری میکند.

 

نرم افزار People بطور کامل شامل نمای برگه ای بوده و تعداد برگه ها از حالت استاندارد آندروید بیشتر است. نسخه ی 3.5 رابط کاربری Sense نرم افزارهای People و Phone را باهم ادغام کرده که گزینه های شماره گیر، مخاطبان، گروه ها و تاریخچه ی تماس  را در اختیارتان میگذارد.

 

میتوانید مخاطبانتان را بر اساس جایی که از آن آمده اند، آدرس تلفنی، فیسبوک و یا حساب کاربری خودتان دسته بندی کنید، متاسفانه این قسمت از سرویس توییتر پشتیبانی نمی کند.

 

 
image
image

 

لیست مخاطبان بطور کلی شامل دو بخش "نام مخاطب" و "تازه های مخاطبان" میشود.

 

طبق معمول انتخاب یک مخاطب، اطلاعات اساسی آن فرد را مانند نام و عکس، شماره ها، ایمیل ها و غیره نمایش میدهد. این قسمت از رابط ،  دوباره سازمان دهی شده و این نمای جدید بیشتر با عقل جور در می آید.

 

 
image
image

 

دومین برگه، گفتگوی تماس نام دارد که پیامک ها، ایمیل ها و تاریخچه ی تماس مخاطب مورد نظر را منظم میکند. "بروزرسانی" نام برگه ی بعدی است که مربوط به شبکه های اجتماعی بوده و رویدادهای تقویم آنلاین و تازه های وضعیت ها را لیست میکند.

 

چهارمین و آخرین برگه، گالری های آنلاین را از جمله فیسبوک و Flickr در خود نگه داری میکند.

 

وقتی دارید مخاطبی را ویرایش میکنید، فقط یکی از فیلدهای ضروری را در اختیار دارید اما میتوانید تعداد بیشتری فیلد اضافه کنید.

 

 
image
image

 

اگر در حال تعویض گوشی خود هستید به هیچ وجه نگران انتقال مخاطبان، پیام ها و گزینه های تقویم خود نباشید، نرم افزار Transfer این امکان را به شما میدهد که تمام اطالاعات خود را از طریق بلوتوث به گوشی جدید خود یعنی Explorer انتقال دهید.

 

 
image
image

 

این روش قدیمی را قبل تر نوکیا در گوشی های خود پیاده کرده بود ولی احتمالا خیلی از مردم برای اینکار از سرویس های ابری استفاده میکنند.

 

کیفیت تماس های تلفنی

ما هیچگونه مشکلی در زمینه ی پذیرش یا ضعیف بودن صدا در تماس های تلفنی با Explorer مشاهده نکردیم.

 

صفحه ی شماره گیر ویژگی هایی مانند صفحه کلید، میانبری به برگه ی تماس و لیستی از مخاطبان را به همراه دارد و همچنین Explorer از دو قابلیت "شماره گیری هوشمند" و "شماره گیری صوتی" پشتیبانی میکند.

 

Explorer کم و بیش از ویژگی های شتاب سنج در بخش تماس بهره میبرد. چرخاندن گوشی به پشت صدای زنگ را ساکت میکند ، وقتی در میان یک مکالمه هستید و گوشی را زمین بگذارید، بصورت خودکار بلندگوهای گوشی فعال میشوند. "زنگ آرام" یکی دیگر از ویژگی های این بخش میباشد، زمانی که گوشی را تکان میدهید صدای زنگ کم میشود ولی تماس قطع نخواهد شد.

 

گزینه ی دیگر حالت جیبی میباشد، با استفاده از سنسور نور محیط، هنگامی که گوشی در جیب شما باشد صدای زنگ بصورت خودکار افزایش میابد.

 

 
image
image

 

Explorer در آزمون اختصاصی ما درباره ی عملکرد بلندگوها خوب ظاهر شد، در تصویر زیر میتوانید جزییات این سنجش را مشاهده کنید.

 

 
image

 

 پیام نگاری

آندروید و HTC هردو در قسمت پیام نگاری بسیار توانا عمل کرده اند. SMS،MMS،email  و شبکه های اجتماعی همه با نرم افزارها و ویجت های مختلف پوشش داده میشوند و در نهایت نرم افزار Gtalk که با آن میتوانید از شبکه ی گفتگو Google لذت ببرید.

 

SMS و MMS بصورت رشته های گفتگو به نمایش در می آیند، لیستی کامل از گفتگوها که هرکدام به وسیله ی عکس مخاطب، نام و موضوع آخرین پیام دسته بندی شده. لمس کردن یک گفتگو سبب نمایش تاریخچه ی کاملی از ارتباط شما با مخاطب مورد نظر میشود.

 

 
image
image

 

بطور کلی این بخش تقریبا محیطی شبیه به محیط چت دارد و در هنگام مشاهده ی یک گفتگو، جدیدترین پیام در قسمت پایینی نمایش داده میشود.

 

برای افزودن گیرندگان، کافیست فقط شروع به نوشتن اسم یا شماره ی مورد نظر کنید و مخاطب را از لیست مخاطبان انتخاب نمایید. حتی اگر اسم را اشتباه بنویسید، گوشی اسم صحیح مخاطب را نشان میدهد، بطور مثال زمانی که ما کلمه ی "drx" را نوشتیم، مخاطب "Dexter" به نمایش در آمد.

 

تبدیل کردن SMS به MMS با اضافه کردن محتویات چند رسانه ای به متن پیام صورت میگیرد. میتوانید  فایل های صوتی یا عکس اضافه کرده یا از فایل های دیگر بهره ببرید.

 

 
image
image
image

 

میتوانید گزینه ی گزارش تحویل پیام (delivery) را فعال کنید و همینطور از پیام های خود فایل پشتیبان تهیه کنید و در صورت لزوم بعدا آنها را بازیابی کنید.

 

درج متن در Explorer توسط یک صفحه کلید مجازی QWERTY صورت میگیرد که با توجه به اندازه صفحه نمایش خیلی مناسب انگشت های بزرگ نمیباشد. نمای افقی نیز تغییرزیادی در این موضوع ایجاد نمی کند ولی به هر حال باز بد به نظر نمیرسد.

 

 
image
image

 

با لمس کردن و نگه داشتن انگشت خود در کادر نوشتن، گزینه های cut، copy و  paste ظاهر میشوند. شما برای paste کردن متن خود در نرم افزارها یی مانند ایمیل،نوشته ها،گفتگو ها و غیره کاملا آزادی عمل دارید.

 

قابلیت انتخاب متن بسیار کاربر پسند میباشد، با یک فشار و نگه داشتن انگشت ذره بین ظاهر میشود که به شما اجازه ی جای گذاری دقیق مکان نما را میدهد.

 

 
image

 

Gmail و نرم افزار ایمیل HTC

HTC Explorer به همراه دو سرویس دهنده ی ایمیل عرضه میشود، یکی نرم افزار محبوب Gmail و دیگری نرم افزار مخصوص HTC که تمام ایمیل های شما را در یک صندوق ورودی جمع آوری میکنند.

 

 
image
image

 

نرم افزار Gmail از حالت نمایش حباب وار استفاده می کند و می تواند برای اداره ی همزمان چند حساب کاربری Gmail به کار برده شود . این نرم افزار از عملکرد های گروهی نیز پشتیبانی می کند . 

 

نرم افزار استاندارد HTC نیز شامل بروزرسانی هایی بوده. ایمیل ها در چهار برگه توسط تاریخ، ارسال کننده، موضوع، اولویت و اندازه، سازمان دهی شده اند. میتوانید  تمام پوشه های یک حساب کاربری را بصورت مجزا مشاهده کنید یا از صندوق های ترکیب شده استفاده کنید.

 

گزینه ی دیگر کدگذاری شدن ایمیل ها از طریق رنگ ها است، که تشخیص هر ایمیل را راحت میکند. قابلیت حذف گسترده ی ایمیل ها و علامتگذاری آنها بعنوان خوانده شده نیز وجود دارد.

 

 
image
image

 

برگردیم  به برگه ها، اولین برگه یعنی "دریافت شده" شامل تمامی ایمیل های دریافتی میشود. بعد از آن برگه ی "گفتگو" ایمیل های مربوطه را به مکالمات تبدیل میکند، البته با باز کردن یک ایمیل فقط قابلیت مشاهده ی همان ایمیل را در یک زمان دارید.

 

دکمه های قبلی/بعدی در منو جای گرفته اند ولی اگر این بخش همانند Gmail تمام پیام ها را کنار یکدیگر در صفحه، نمایش میداد بسیار بهتر میبود.

 

برگه ی علاقه مندی ها  فقط ایمیل های دریافت شده از مخاطبان مورد علاقه ی شما را نگه داری میکند و برگه ی دعوتنامه، دعوت نامه های تقویم آنلاین شما را جمع آوری میکند.

 

 
image
image

 

پیدا کردن کمبودی مربوط به قابلیت های ایمیل در گوشی HTC Explorer بسیار سخت است. حتی تنظیمات مربوط به سرویس دهنده های مشهور ایمیل، بصورت خودکار انجام شده. همچنین حساب های کاربری POP/IMAP و Active Sync از پشتیبانی خوبی برخوردارند.

 

گالری عکس و فیسبوک

گالری تصاویر دارای نمای بند انگشتی است. نرم افزار آلبوم ها بصورت خودکار تصاویر و فیلم ها را بدون در نظر گرفتن مکان ــشان شناسایی میکند. شما میتوانید پوشه های مورد نظرتان را نیز مخفی کنید.

 

 
image

 

تصاویر و فیلم ها در پوشه های مختلفی دسته بندی میشوند و میتوانید مشخص کنید کدام پوشه ها در گالری به نمایش در آیند.

 

با انتخاب هر پوشه، تصاویر داخل آن بصورت شبکه ای به نمایش در می آیند. در این قسمت میانبری برای دوربین در نظر گرفته شده ولی فقط زمانی که در حال مشاهده ی یکی از زیر پوشه ها هستید ظاهر میشود.

 

دومین برگه ی نرم افزار آلبوم ها، بطور اختصاصی به عکس های فیسبوک شما تعلق دارد.

 

 
image
image

 

به اشتراک گذاری تصاویر در HTC Explorer بسیار آسان میباشد، دکمه ی اشتراک را لمس کرده، روش به اشتراک گذاری مورد نظر را انتخاب کرده و تصاویر یا فیلم های خود را به اشتراک میگذارید.

 

همه چیز در دسترس است، از اشتراک گذاری توسط بلوتوث یا ایمیل گرفته تا ارسال کردن در فیسبوک یا پیکاسا.

 

اما گزینه ای برای اشتراک گذاری توسط توییتر و یا اتصالات DLNA وجود ندارد.

 

شما همچنین میتوانید تصاویر را بصورت گسترده حذف نمایید، اما چنین قابلیتی در مورد گزینه های copy و paste وجود ندارد، برای این کار به یک نرم افزار مدیریت فایل مناسب احتیاج دارید. ابزارهای اساسی ویرایش نظیر "برداشتن/بُریدن"، "چرخاندن" و "استفاده از جلوه ها" نیز تعبیه شده اند.

 

 
image

 

در هنگام مرور کردن تصاویر خود میتوانید کاملا از امتیاز "چند لمسی" (multi-touch) بهره ببرید. میتوانید با دوبار ضربه زدن به عکس، 50% آن را بزرگنمایی کنید و با نیشگون گرفتن بزرگنمایی را تا 100% ادامه دهید، این کارها بسیار ساده و نرم انجام میپذیرند. با کشیدن و هل دادن تصویر به طرفین میتوانید عکس های بعدی را مشاهده کنید، که روش بسیار مناسبی برای مرور تمام تصاویر است.

 

 
image

 

پشتیبانی خوب پخش کننده ی فیلم از فرمت های مختلف

فایل های ویدئویی توسط زیر پوشه ی فیلم ها در گالری یا میانبر فیلم ها در دسترس هستند که هر دو شما را به مکان مشابه هدایت میکنند.

 

 
image

 

فایل های ویدئویی بصورت شبکه ای به نمایش گذاشته شده و قابلیت به اشتراک گذاری توسط بلوتوث، MMS، ایمیل، یوتیوب و فیسبوک را دارند.

 

 
image

 

HTC Explorer فیلم ها را بصورت تمام صفحه نمایش میدهد. در این قسمت گزینه هایی مانند SRS و 5.1 virtualization  برای افزایش صدا در نظر گرفته شده. گرچه زیرنویس ها پشتیبانی نمیشوند.

 

پخش کننده ی فیلم در سطح خودش بسیار خوب عمل میکند، برای پخش فیلم هایی با فرمت DivX  یا XviD مشکلی نخواهید داشت، گرچه فیلم های HD و فایل های MKV قادر به پخش شدن نمیباشند ولی با توجه به ابعاد صفحه نمایش، رزولیشن و نبود خروجی تلویزیون، با مشکل خاصی رو به رو نیستید.

 

پخش کننده ی موسیقی

این بخش، از رابط برگه ای بهره میبرد. مجموعه ی شما توسط برگه های مختلف مانند "هنرمند"، "آلبوم"، "لیست آهنگ ها" و "تمام آهنگ ها" دسته بندی میشود.

 

 
image
image

 

در هنگام پخش یک آهنگ، کاور آن نمایش پیدا میکند، میتوانید با هل دادن تصویر به کناره ها آهنگ ها را عوض کنید که البته این روش گاهی اوقات عجیب کار میکند. همچنین میتوانید بین آلبوم ها و هنرمندان مختلف گردش کنید.

 

کلیدهای میانبر shuffle و repeat در قسمت پایینی قرار دارند. فابلیت های "جستجو ی آهنگ در یوتیوب" و یا "بروزرسانی کاور یک اهنگ یا تمام آهنگ ها" نیز بسیار کارآمد میباشند. گزینه ای برای بروزرسانی خودکار این قسمت در نظر گرفته شده.

 

Explorer دارای سیستم افزایش صدای SRS و یک اکولایزر استاندارد بوده که هنگام وصل کردن هدست فعال میشود.

 

 
image
image

 

یک ویژگی جالب قفل صفحه، داشتن کارتی 3 بعدی است که کنترل های مربوط به موسیقی را مانند قبل/بعد و play/pause را در اختیارتان میگذارد. برای کنترل پخش کننده ی موسیقی، میتوانید از منطقه ی آگاه سازی ها و ویجت میانبرها و ساعت نیز بهره بگیرید.

 

 
image
image

 

این بخش همانند پخش کننده ی فیلم از DLNA پشتیبانی نمیکند. در واقع قابلیت DLNA به هیچ وجه در Explorer قابل دسترس نیست.

 

رادیو FM همراه با RDS

HTC Explorer به یک رادیو FM نیز مجهز شده که از رابط کاربری بسیاری ساده ای بهره میبرد. رادیو بصورت خودکار ایستگاه های قابل دسترس را در منطقه شناسایی میکند و به شما اجازه میدهد تا بعضی از آنها را بعنوان ایستگاه مورد علاقه ی خود علامت گذاری کنید. با پشتیبانی از RDS قابلیت پخش رادیو توسط بلندگوهای گوشی مهیا شده است.

 

 
image

 

پخش صدای خوب

با توجه به سطحی که Explorer در آن دسته بندی میشود، باز هم این گوشی عملکرد خوبی را در زمینه ی پخش صدا از خود به جای میگذارد.

 

وقتی آن را به یک تقویت کننده ی خارجی متصل کردیم، Explorer صدایی شفاف و رسا را منتشر کرد. و این باعث میشود تا امتیاز خوبی را در این بخش کسب کند. پاسخگویی به فرکانس در اکثر مواقع عالی انجام میشود، ولی فرکانس های بم گاهی اوقات دچار قطعی میشوند.

 

اینطور به نظر میرسد که Explorer در کار با هدفون ها نیز خوب عمل کند. کمی تحریف در بلندی صداها و crosstalk از مشکلات این قسمت میباشند، اما آن قدر مشکل ساز نیستند که تجربه ی کار با هدفون ها را خراب کنند. در واقع باید بگوییم که Explorer عملکرد خوبی را همراه یا هدفون ها به جای میگذارد.

 

دوربین 3 مگاپیکسلی با رابطی زیبا

HTC Explorer به یک دوربین 3 مگاپیکسلی همراه با قابلیت fixed-focus تجهیز شده که رزولیشنی معادل 2048x1536 پیکسل در اختیار شما میگذارد. همانند Wildfire S خبری از فلاش LED نیست.

 

رابط دوربین بسیار فضای کارآمدی دارد. بیشتر کنترل ها، کلید مجازی عکاسی و کلید تعویض حالت فیلمبرداری/عکاسی در سمت راست رابط قرار گرفته اند و تنظیم کننده ی بزرگنمایی در سمت چپ جای گرفته است.

 

منظره یاب بطور پیش فرض عکس ها را برش میدهد که باعث کاهش رزولیشن میشود، که البته گزینه ی غیر فعال کردن آن نیز وجود دارد.

 

 
image
image

 

علامتگذاری جغرافیایی و استفاده از جلوه های مختلف برروی تصاویر، از دیگر ویژگی های بخش دوربین میباشند.

 

 
image
image

 

تشخیص صورت قابلیتی است که میتوانید در گرفتن عکس از خودتان استفاده کنید. گزینه ی مورد نظر را فعال کرده، دوربین را به سمت خود گرفته و Explorer به سرعت صورت شما را تشخیص داده و از آن عکس میگیرد. تشخیص صورت همانند خیلی از گوشی های دیگر عملیات فوکوس را انجام نمیدهد، البته فراموش نکنید که دوربین Explorer فاقد فوکوس خودکار است.

 

تصاویر گرفته شده توسط Explorer قابلیت بارگذاری در فیسبوک را دارند. با یکبار بزرگنمایی 100% تصاویر، متوجه میشوید که همه چیز تقریبا ناجور به نظر میرسند. بطور مثال وجود نویزهای زیاد اوضاع را بدتر میکند. در صورتی که کنتراست وضعیت مناسبی دارد، اما رنگ ها بسیار مضحک به نظر میرسند و همچنین، انتظار تصاویر بهتری در حالت ماکرو نداشته باشید. البته تمام این موضوعات به بهایی که پرداخت میکنید برمیگردد.

 

سنجش کیفیت تصاویر

در نمودار اول دوربین Explorer خوب عمل کرد اما هنوز اشیا بسیار تیز به نظر رسیده و نقطه ی صورتی رنگی در صفحه قابل مشاهده است.

 

فیلم برداری ناامید کننده

رابط کاربری فیلمبرداری بسیار شبیه به بخش عکاسی بوده و با گزینه های زیادی در مورد شخصی سازی همراه میباشد. میتوانید روزلیشن فیلم، زمان فیلمبرداری و جلوه های ویژه را تنظیم کنید.

 

 
image
image

 

فیلم ها بر اساس فرمت MP4، رزولیشن 640x480 و 19 فریم در ثانیه ضبط میشوند. کیفیت فیلم ها پایین تر از درجه ی متوسط قرار میگیرد. ما فیلمبرداری Explorer را برای کاری جز فرستادن ویدئو بر روی فییسبوک پیشنهاد نمیکنیم.

 

کیفیت ارتباط عالی

HTC Explorer دارای یک مجموعه ی کامل ارتباطی است. پشتیبانی باند چهارگانه GSM/GPRS/EDGE و باند دو گانه 3G، و با وجود HSPA، سرعتی معادل 14.4Mbps برای دریافت و 5.76Mbps برای ارسال را در اختیارتان میگذارد. بلوتوث نسخه ی 3.0 و Wi-Fi b/g/n نیز جزئی از ارتباطات بیسیم این گوشی هستند.

 

بعد از اتصال گوشی خود به کامپیوتر لیستی شامل گزینه های "فقط شارژ کردن"، "استفاده از حافظه خارجی بعنوان یک درایو"، "همگام سازی گوشی با کامپیوتر"، "استفاده از گوشی بعنوان مودم" ظاهر میشود. بعلت استفاده ی بیشتر از "فقط شارژ کردن" و " استفاده از حافظه خارجی بعنوان یک درایو"، این گزینه های دارای علامت بزرگتری نسبت به سایرین میباشند.

 

 
image
image

 

نرم افزار HTC Portable hotspot امکان اتصال تا 8 ابزار دیگر از طریق گوشی را فراهم می سازد و می توانید شبکه ی خود را با استفاده از WEP ، WPA و WPA2 رمزگذاری کنید و تنها اجازه اتصال کاربران مورد نظر را مهیا کنید . این نرم افزار قابلیت خاموش شدن خودکار را پس از 5 الی 10 دقیقه بلا استفاده ماندن دارد که در مصرف باطری میتواند موثر باشد.

 

مرورگر اینترنت و پشتیبانی از فلش

HTC Explorer به آخرین مرورگر اینترنت آندورید 2.3 و رابط کاربری Sense 3.5 مجهز شده. صفحه نمایش نسبتا کوچک این گوشی خواندن متن های ریز را کمی مشکل میکند، این گوشی برای کاربران حرفه ای اینترنت طراحی نشده ولی برای دیگر افراد به اندازه ی کافی پاسخگو میباشد.

 

مرورگر بعد از بارگذاری کامل یک سایت آن را بصورت تمام صفحه به نمایش میگذارد و رابط جمع و جور این قسمت باعث شده تا تقریبا فضای کاملی از صفحه نمایش در اختیار شما باشد.

 

نوار آدرس به همراه کلیدهای "برگشت" و "تازه کردن" در قسمت بالایی جای گرفته اند. با بزرگنمایی صفحه، حتی نوار آدرس نیز پنهان میشود ولی هنوز گزینه های زیاد دیگری وجود دارند که برای نمایش آنها باید کلید منو را لمس کنید.

 

 این گزینه ها شامل دکمه های "خانه" و "جلو بردن"، اضافه کردن یا مشاهده ی بوکمارک ها و مدیریت برگه ها میشوند. در نهایت، دکمه های دیگر گزینه های دیگری را نمایش میدهند، چیزهایی مانند انتخاب متن و غیره.

 

مرورگر Explorer از بزرگنمایی و فرونشینی متن نیز پشتیبانی میکند که مطالعه ی متن های طولانی را راحت تر میکند. با انتخاب یک متن گزینه هایی نظیر کپی کردن، اجرای نرم افزار Quick lookup و یا اشتراک گذاری توسط یک پیام و شبکه اجتماعی ظاهر میشون

 

لیست Bookmarks پیش نمایشی از صفحات اضافه شده را همراه با لیستی تحت عنوان "بیشترین بازدیدها" نشان میدهد. برگه ها به صورت کارت های 3 بعدی به نمایش در می آیند و می توانید با بزرگنمایی از طریق نیشگون گرفتن مستقیما به مدیریت آنها بپردازید. این روش بسیار جالب است اما باز کردن چند برگه به صورت همزمان سرعت مرورگر را کاهش میدهد.

 

 
image
image

 

HTC Explorer پشتیبانی کاملی از فلش دارد، گرچه باید نرم افزار آن را خودتان بصورت دستی نصب کنید. در نگاه اول ما فکر کردیم که نرم افزار فلش برروی این گوشی کار نمیکند ولی یک خاموش/ روشن کردن گوشی همه چیز را برطرف کرد. نکته ای که ما را شگفت زده کرد، پخش راحت ویدئوهای 480p یوتیوب بود. اما ویدئوهای HD قابل پخش نیودند گرچه قویترین گوشی های HTC هم در این مورد مشکلاتی دارند.

 

 
image
image

 

اگر کار کردن با یوتیوب برروی مرورگر برایتان دشوار است میتوانید از نرم افزار مخصوص یوتیوب استفاده کنید.

 

ما تعدادی بازی فلش را امتحان کردیم و آنها بصورت شگفت آوری اجرا میشدند. میتوانید این بازی ها را بصورت تمام صفحه یا افقی تجربه کنید.

 

به یاد داشته باشید که آندروید 2.3 از HTML5 و نشانه گذاری ویدئوها پشتیبانی میکند که در آینده بین دیگر گوشی ها رایج خواهد شد.

 

سازمان دهنده ای خوب اما بدون مرورگر آفیس

مجموعه ای از نرم افزارهای سازمان دهنده بر روی HTC Explorer تعبیه شده، اما هیچ گونه مرورگری برای اسناد آفیس وجود ندارد، برای پیدا کردن چنین نرم افزارهایی باید به فروشگاه آندروید مراجعه کنید. به هر حال، سازمان دهنده ها همانطور که از HTC انتظار داشتیم خوب هستند.

 

تقویم دارای چهار نمای مختلف است: روازنه، ماهانه، دستور کار و دعوت نامه ها. نمای روازنه گزارش هواشناسی را در بالای صفحه نمایش نشان میدهد که بسیار جذاب مبیاشد.

 

 
image
image
image

 

نمای دستور کار لیستی از نوشته های تقویم را به ترتیب از قدیم به جدید نشان میدهد. و نمای دعوت نامه، فقط لیستی از رویدادها را با دعوتنامه های ضمیمه شده به آن، در اختیارتان میگذارد.

 

 
image

 

گوشی دارای یک ماشین حساب نیز میباشد. کار کردن با کلیدهای غول پیکر آن بسیار آسان و لذتبخش است. چرخاندن آن بصورت افقی، تعدادی قابلیت های اضافه مانند "لوگاریتم" را در اختیار شما میگذارد.

 

 
image
image

 

HTC Explorer به نرم افزار هشدار (alarm clock) تجهیز شده، که متیواند همزمان چندین ساعت را کوک کند. این تنها بخشی از نرم افزار ساعت میباشد، یکی دیگر از ویژگی ها "ساعت میزی" میباشد، بطور مثال، وضعیت آب و هوا و ساعت را به شما نشان میدهد که همانطور که گفتیم میتواند Explorer را به یک ساعت میزی تبدیل کند.

 

 
image

 

ساعت جهانی شما را از وضعیت زمان در نقاظ دیگر دنیا باخبر میکند. نرم افزارهای stopwatch و timer میتوانند هنگام ورزش کردن بسیار مفید واقع شوند.

 

 
image

 

Quick lookup نرم افزاری است که به شما اجازه میدهد تا درباره ی موضوعی  در مقاله های Wikipedia، Google، Youtube، مترجم Google و یا لغت نامه ی Google جستجو کنید.

 

HTC Hub و HTC Likes به فروشگاه آندروید ملحق میشوند

ساختار Android market بسیار ساده است ، نرم افزار های برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آن 3 بخش Aplication  ، games و downloads قرار گرفته است .

 

image
image
image

بازی ها  و نرم افزار ها در 2 قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش زیر دسته های خاص خود را دارد . می توانید از فیلتر ها نیز در این برنامه استفاده کنید یا بدون استفاده از فیلتری تمام آنها را مشاهده کنید که این کار به چندین روز زمان نیاز دارد .

 

image
image

همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید . از نرم افزار های مدیریت فایل ها گرفته ، تا نرم افزار های مقصد یابی و مرورگر اسناد آفیس در این فروشگاه تحت پوشش قرار گرفته است . برای یافتن آسانتر نرم افزار ها ، می توانید ببینید که دوستانتان در مورد بازی ها یا نرم افزار های مورد نظر شما نظر داده اند که روشی عالی برای یافتن نرم افزار ها محسوب می شود یا می توانید از سایت HTC Sense.com برای یافتن نرم افزار ها از طریق رایانه و علامتگذاری آنها استفاده نمایید و بعد از آن ، می توانید آنها را در لبه ی market Item  مشاهده نمایید .

 

HTC like  روش دیگری برای مرور Android Market است که روش آسانتری نسبت به نرم افزار اصلی پیش روی کاربر قرار می دهد . می توانید بر روی نرم افزار ها نظر بگذارید و یا آنها را از طریق نوشته یا ایمیل به اشتراک بگذارید .

 

image
image
image

با اینکه HTC Hub یک فروشگاه نرم افزاری نیست اما منبعی غنی از ویجت ها ، عکس های پس زمینه ، صحنه ها ، پوسته ها و همینطور زنگ های ، هشدار ها و صدا های خاص است که در مجموعه اختصاصی Sound  ها جای داده شده است .

 

یکپارچکی با HTCSense.Com

HTCSense.com سرویس هایی را به دارندگان این گوشی ها عرضه می کند . سرویس Phone Locator می تواند شما را در یافتن گوشی تان در صورت به سرقت رفتن آن یاری کند . از این طریق امکان قفل کردن آن یا حتی پاک کردن همه ی داده های آن نیز وجود دارد و لازم به نگرانی نیست که HTCSense.com از تمامی پیام ها و مخاطبین شما پشتیبان تهیه خواهد کرد. قابلیت های جالب دیگری چون به صدا در آوردن زنگ گوشی در صورتی که در آن را در اتاقتان گم کرده اید و تنظیم آن برای هدایت کردن تماس ها و پیام ها به مقصدی دیگر ممکن است و می توانید از صفحه کلید بزرگ کامپیوترتان بر این منظور بهره بگیرید و حتی نیازی به دسترسی به گوشی برای ارسال چند پیام را نخواهید داشت .

 

image
image

در نهایت اینکه HTC Hub به شما اجازه می دهد تا از طریق کامپیوتر به مرور نرم افزار ها ، بازی ها پرداخته و آنها را نشان گذاری کرده سپس به آسانی آن نرم افزار های نشانه گذاری شده را در گوشی خود بیابید ، گرچه امکان آغاز دانلود از طریق این سایت فعلا وجود ندارد . ناگفته نماند که این سایت کمی سنگین است و ترجیح می دهیم که از مرورگر IE استفاده نمایید و البته بروزرسانی مرورگر خود کمی کمک خواهد نمود.

 

نقشه های Google

HTC Explorer از یک گیرنده ی داخلی GPS بهره میبرد، اگر فهمیدن اینکه کجا هستید تمام چیزی است که شما میخواهید Cell-ID و شبکه ی Wi-Fi بسیار سریع و مفید هستند.

 

image
image
image

نقشه های گوگل یک بخش استاندارد از سیستم عامل آندروید هستند که در بعضی از کشورهای خاص از مسیر یاب صوتی نیز بهره میبرند. میتوانید مسیر خود را مشخص کرده و نماهای مختلفی از خیابان ها را در اختیار داشته باشید.

 

کلام آخر

زمانی که HTC Explorer معرفی شد ما با خود میگفتیم " اینکه چیز جدیدی نیست، گوشی بعدی لطفا! " اما ما باید قبول کنیم که اشتباه کردیم. پردازنده ی 600MHz ـی این گوشی خیلی بهتر از انتظارات عمل میکند و تراشه ی آن بارها بهتر از تراشه ی Wildfire S میباشد.

 

این گوشی ما را با پخش کردن محتوای فلش مانند فیلم و بازی به طرز عجیبی شگفت زده کرد. همچنین Explorer میتواند گزینه ی خوبی برای اجرای بعضی از بازی های 3بعدی و فیلم های SD باشد.

 

بطور کلی این گوشی، هم از لحاظ سخت افزار هم نرم افزار به اندازه کافی عملکرد خوبی دارد.  تنها نکاتی که ما را کمی ناامید کردند، محتویات جعبه (نداشتن کارت حافظه و هدست) و دوربین بودند. البته این مشکلات در این حیطه ی قیمتی تقریبا عادی هستند.

 

جایگزین هایی مانند Wildfire S یا گوشی معروف LG Optimus One P500 برای Explorer وجود دارند، آنها با مشخصات تقریبا یکسانی عرضه شده ولی در زمینه ی تراشه و نرم افزار از Explorer عقب می مانند.

 

با مقداری تغییر دادن بودجه انتخاب هایی نظیر Samsung Galaxy Y S5360 و Galaxy Ace S5830 نیز مورد توجه قرار میگیرند.

 

image
image
image
image

Sony Ericsson W8 یکی از راه های آسان و ارزان ورود به دنیای آندروید است، ضعیفتر از Explorer بوده اما با یک کارت حافظه microSD 2GB و یک هدست با کنترل های موسیقی عرضه میشود. Xperia mini گوشی جمع و جوری است که از لحاظ مشخصات در میانه های بازار قرار میگیرد.

 

HTC Salsa نیز ارزش نگاه کردن را دارد، صفحه نمایش بزرگتر، برتری در برخی از مشخصات و هماهنگی کامل با فیسبوک از برتری های آن محسوب میشوند.

 

در نهایت، Nokia 500 یک گوشی فاقد سیستم عامل آندروید بوده و از پردازنده ی 1GHz، صفحه نمایشی با رزولیشن 640x360 و یک مسیریاب کاملا رایگان بهره میبرد.

 

image
image
image
image

ما HTC Explorer کوچک را دوست میداریم، این گوشی به ما ثابت کرد که بدبینی ما میتواند گاهی اوقات ما را دچار اشتباه کند. از نظر نرم افزاری Explorer در میانه ها جای میگیرد که برای ما بسیار با ارزش است و از لحاظ سخت افزاری مشخصه های لذتبخش خودش را دارد. در هر صورت Explorer هیچ وقت به یک ستاره در بازار تبدیل نخواهد شد اما برای افرادی که میخواهند پا به دنیای اسمارت فون ها بگذارند میتواند خریدی هوشمندانه باشد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (59 نظر)

سما

۱۳۹۵/۴/۸
توروخدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا این گوشی رو نخرین
پولتون و بریزین توی سطل آشغال خیلییییییییییییییییییییییییییی بهتر ازینه که این گوشی و بخرین

سایه

۱۳۹۴/۱۰/۱۲
سلام به دوستان
میتونید بهم بگید چطوری آلارم روز یا ساعت تعیین کنم برای یادآوری مثلا سالروز تولد یا ساعت جلسه ای که پیش رو دارم

saeed

۱۳۹۴/۸/۲
يه زماني اچ تي سي از گوشي هاش حمايت مي كرد اما الان نه اپديدتشو مي ده نه رهنما شو مي زاره نه لايكز شو درست مي كنه اگر چه مارك خوبيه اما هيچ گاه از گوشي هاي رده پايين حمايت نمي كنه من اين گوشي رو دارم اما چه كنم با اين حافظه ي كم چه كنم با اينگيلسي غريبه

mobina

۱۳۹۴/۳/۱۸
باید از بازار میرسال (mirsal)رو بگیری .

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۲
سلام ... از لباس فروشی ها یا سوپر مارکت بپرس شاید داشتن.... مرد مومن خو از گوشی فروشی ها تهیه کن دیگه...